Anotācija (ex-ante)

23-TA-2138: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par valstij piekrītošo nekustamo īpašumu nodošanu Rīgas valstspilsētas pašvaldības īpašumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma (turpmāk - Atsavināšanas likums) 42.panta pirmā daļa, 42.1 un 43.pants.
Pašvaldību likuma 4.panta pirmās daļas 2.punkts.
Rīgas domes 2023.gada 1.marta lēmums Nr. RD-23-2287-lē (prot. Nr. 85, 23. §) ”Par lūgumu nodot bez atlīdzības Rīgas valstspilsētas pašvaldības īpašumā Latvijas valstij piekrītošos nekustamos īpašumus (kadastra Nr. 01001010176; kadastra  Nr. 01001010177)”.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekts sagatavots, lai atbilstoši Atsavināšanas likuma regulējumam saņemtu Ministru kabineta atļauju Finanšu ministrijai nodot bez atlīdzības Rīgas valstspilsētas pašvaldības īpašumā divus valstij piekrītošos nekustamos īpašumus Pašvaldību likuma 4.panta pirmās daļas 2.punktā noteiktās pašvaldības autonomās funkcijas īstenošanai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Rīgas dome ar  2023.gada 1.marta lēmumu Nr. RD-23-2287-lē (prot. Nr. 85, 23. §) "Par lūgumu nodot bez atlīdzības Rīgas valstspilsētas pašvaldības īpašumā Latvijas valstij piekrītošos nekustamos īpašumus (kadastra Nr. 01001010176; kadastra  Nr. 01001010177” (turpmāk – Rīgas domes lēmums Nr. RD-23-2287-lē) lūdza Finanšu ministrijai nodot pašvaldības īpašumā bez atlīdzības divus valstij piekrītošos nekustamos īpašumus (nekustamo īpašumu kadastra Nr.0100 101 0176 un Nr.0100 101 0177) Pašvaldību likuma 4.panta pirmās daļas 2. punktā noteiktās pašvaldības autonomās funkcijas – gādāt par pašvaldības administratīvās teritorijas labiekārtošanu un sanitāro tīrību (publiskai lietošanai paredzēto teritoriju apgaismošana un uzturēšana; parku, skvēru un zaļo zonu ierīkošana un uzturēšana) – izpildes nodrošināšanai.
Saskaņā ar Rīgas domes lēmumā Nr. RD-23-2287-lē norādīto informāciju, nekustamie īpašumi, pamatojoties uz Rīgas ilgtspējīgas attīstības stratēģijas līdz 2030. gadam galveno mērķu un uzdevumu – veicināt kvalitatīvas dzīves vides veidošanu un publiskās ārtelpas sakārtošanu apkaimēs, jo īpaši daudzdzīvokļu māju dzīvojamos rajonos, īstenošanas ietvaros Bolderājas apkaimē, Rīgā, atbalstīto projektu “Bērnu  rotaļu laukuma pie Loču kanāla revitalizācija” (PVS ID 3992), tiks izmantoti labiekārtošanai, tai skaitā spēļu un rekreācijas laukumu ierīkošanai.

Saskaņā ar Rīgas domes lēmuma Nr. RD-23-2287-lē 6.punktu visus izdevumus saistībā ar nekustamo īpašumu pārņemšanu Rīgas valstspilsētas pašvaldības īpašumā, tai skaitā izdevumus, kas saistīti ar  zemesgabalu pirmreizējo kadastrālo uzmērīšanu un reģistrēšanu Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā (turpmāk – NĪVKIS) un zemesgrāmatā, sedz Rīgas valstspilsētas pašvaldība no Rīgas valstspilsētas pašvaldības pamatbudžeta programmas “Rīgas domes Īpašuma departamenta darbības un nekustamā īpašuma izmantošanas procesu nodrošinājums” līdzekļiem.

Atbilstoši Rīgas domes Īpašuma departamenta 2021.gada 8.novembra vēstulē Nr. DI-21-2118-nd sniegtajai informācijai Rīgas ilgtspējīgas attīstības stratēģijas līdz 2030. gadam galveno mērķu un uzdevumu – veicināt kvalitatīvas dzīves vides veidošanu un publiskās ārtelpas sakārtošanu apkaimēs, jo īpaši daudzdzīvokļu māju dzīvojamos rajonos, īstenošanas ietvaros Bolderājas apkaimē, Rīgā, tika atbalstīts un no Rīgas pilsētas infrastruktūras fonda piešķirts finansējums projektam “Bērnu  rotaļu laukuma pie Loču kanāla revitalizācija” (PVS ID 3992), kura rezultātā plānots demontēt drošības standartiem neatbilstošās konstrukcijas, uzstādīt jaunas bērnu rotaļu un sporta iekārtas, un laukuma teritorijas norobežojošās sētiņas, atjaunot smilts segumu, atbilstoši atpūtas un rekreācijas zonas prasībām pilsētvidē (turpmāk – Projekts). Rīgas Pārdaugavas izpilddirekcija (no 2021.gada 1.maija likvidētās Rīgas Pārdaugavas izpilddirekcijas funkcijas pārņēmusi Rīgas domes Teritorijas labiekārtošanas pārvalde) vairākus gadus atpakaļ par saviem līdzekļiem teritorijā (zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 0100 101 0158), kas atrodas starp dzīvojamām mājām Lielupes ielā 1, Rīgā, un Loču kanālu, uzstādīja bērnu rotaļu konstrukcijas. Projekta mērķis ir nodrošināt bērnu rotaļu laukuma atbilstību drošības standartiem un radīt drošu uzturēšanos teritorijā. Projekta īstenošana skar valstij piekrītošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 0100 101 0174 un 0100 101 0175.

Ar Ministru kabineta 2022.gada 5.decembra rīkojumu Nr.674 “Grozījums Ministru kabineta 2010. gada 10. novembra rīkojumā Nr. 648 "Par zemes vienību Rīgas administratīvajā teritorijā piederību vai piekritību valstij un nostiprināšanu zemesgrāmatā uz valsts vārda attiecīgās ministrijas vai valsts akciju sabiedrības "Privatizācijas aģentūra" personā”” zemes vienības ar kadastra apzīmējumiem 0100 101 0174 un 0100 101 0175 saglabātas valsts īpašumā un nodotas Finanšu ministrijas valdījumā.

Nekustamo īpašumu raksturojums.
Saskaņā ar NĪVKIS datiem nekustamais īpašums (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 101 0176) sastāv no neapbūvētas zemes vienības 0,1409 ha platībā (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 101 0174) - Rīgā.
Īpašuma tiesības uz nekustamo īpašumu (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 101 0176) – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 101 0174) zemesgrāmatā nav nostiprinātas, zemes vienība nav kadastrāli uzmērīta.
Atbilstoši NĪVKIS datiem:
- zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 101 0174) noteiktais lietošanas mērķis: 0501 - Dabas pamatnes, parki, zaļās zonas un citas rekreācijas nozīmes objektu teritorijas, ja tajās atļautā saimnieciskā darbība nav pieskaitāma pie kāda cita klasifikācijā norādīta lietošanas mērķa, 0,0196 ha platībā; 0700 - Neapgūta daudzdzīvokļu māju apbūves zeme, 0,1213  ha platībā; zemes vienības platības sadalījums pa lietošanas veidiem:  Pārējās zemes platība, 0,1409 ha; zemes vienības statuss: valstij piekritīgā zeme;
- nekustamajam īpašumam (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 101 0176) nav reģistrēti apgrūtinājumi; nekustamā īpašuma kadastrālā vērtība 2023.gada 1.janvārī  ir  12277 euro;

Saskaņā ar NĪVKIS datiem nekustamais īpašums (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 101 0177) sastāv no neapbūvētas zemes vienības 0,0986 ha platībā (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 101 0175) - Rīgā.
Īpašuma tiesības uz nekustamo īpašumu (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 101 0177) – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 101 0175) zemesgrāmatā nav nostiprinātas, zemes vienība nav kadastrāli uzmērīta.
Atbilstoši NĪVKIS datiem:
- zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 101 0175) noteiktais lietošanas mērķis: 0700 - Neapgūta daudzdzīvokļu māju apbūves zeme, 0,0986  ha platībā; zemes vienības platības sadalījums pa lietošanas veidiem:  Pārējās zemes platība, 0,0986 ha; zemes vienības statuss: valstij piekritīgā zeme;
- nekustamajam īpašumam (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 101 0177) nav reģistrēti apgrūtinājumi; nekustamā īpašuma kadastrālā vērtība 2023.gada 1.janvārī  ir 9821 euro;

Saskaņā ar Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta 2023.gada 17.aprīļa vēstulē Nr. DA-23-863-dv sniegto informāciju:
- atbilstoši Rīgas teritorijas plānojuma (apstiprināts ar Rīgas domes 2021.gada 15.decembra saistošajiem noteikumiem Nr. 103 „Rīgas teritorijas izmantošanas un apbūves saistošie noteikumi”, turpmāk – RTP) Funkcionālā zonējuma kartei zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 101 0174) atrodas daļēji mazstāvu dzīvojamās apbūves teritorijā (DzM3), kur atļautā izmantošana noteikta atbilstoši RTP teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumu (turpmāk – TIAN) 2.1. un 4.2.3. apakšnodaļas prasībām, un daļēji dabas un apstādījumu teritorijā (DA2), kur atļautā izmantošana noteikta atbilstoši TIAN 2.1. un 4.9.2. apakšnodaļas prasībām, zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 101 0175) visā platībā atrodas mazstāvu dzīvojamās apbūves teritorijā (DzM3), kur atļautā izmantošana noteikta atbilstoši TIAN 2.1. un 4.2.3. apakšnodaļas prasībām.
- abas zemes vienības daļēji atrodas teritorijā ar īpašiem noteikumiem (TIN41) – Bolderājas apbūves aizsardzības teritorijā, kur papildus jāievēro TIAN 2.11. apakšnodaļas un 5.4.1. apakšnodaļas 1128. punkta prasības, kā arī TIAN 1. pielikums, kurā noteikts maksimālais apbūves stāvu skaits Zemes vienībā – 2,5 stāvi.
- saskaņā ar RTP grafiskās daļas kartoshēmu „Galvenās aizsargjoslas un citi teritorijas izmantošanas aprobežojumi”, kas noteikti atbilstoši plānojuma mēroga noteiktībai, abas zemes vienības visā platībā atrodas:
-           ierobežotas saimnieciskās darbības joslā;
-           aizsargjoslā ap navigācijas tehnisko līdzekli aviācijas gaisa kuģu lidojumu drošības nodrošināšanai - aeronavigācijas iekārtu darbības tālās ietekmes zonā, kur jāievēro TIAN 168.4. apakšpunkta prasības;
-           15 km zonā ap lidlauku "Rīga”, "Spilve”, "Ādaži”, "Ikšķile” kontrolpunktiem, kur jāievēro TIAN 168.1. apakšpunkta prasības.
- zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 101 0174) daļēji atrodas teritorijā ar applūšanas varbūtību reizi desmit gados, kur jāievēro TIAN 153., 154. un 161. punkta prasības, ka arī virszemes ūdensobjekta aizsargjoslā, kur jāievēro TIAN 167. punkta prasības. Atbilstoši TIAN 148. punkta prasībām virszemes ūdens objektus visā teritorijā saglabā kā vērtīgus vides elementus.
- saskaņā ar TIAN 16. pielikumu „Meliorācijas attīstības plāns” zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 101 0174) visā platībā un zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 101 0175) daļēji atrodas nosusināmā teritorijā (teritorijā ar gruntsūdeņu līmeni 0–1 m no zemes virsmas), kur jāievēro TIAN 155. punkta prasības.
- saskaņā ar TIAN 5. pielikumu “Transporta infrastruktūras attīstības shēma” zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 101 0175)  robežojas ar E kategorijas ielu un tai noteiktā minimālā būvlaide atbilstoši TIAN 266.1. apakšpunktam ir 3 m no ielas sarkanās līnijas.
- saskaņā ar Atsavināšanas likuma 1. panta 11. punkta “a” apakšpunktu zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 101 0174) uzskatāma par zemes starpgabalu, jo tai nav nodrošināta piekļūšana atbilstoši TIAN 23. punkta prasībām, savukārt zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 101 0175)  nav uzskatāma par zemes starpgabalu, jo pēc konfigurācijas un platības atbilst TIAN 13.1. apakšpunkta un 14.1. apakšpunkta prasībām un tai ir nodrošināta piekļūšana, kas atbilst 23. punkta prasībām.
- zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 101 0174)  daļēji atrodas virszemes ūdensobjekta aizsargjoslā;
- RTP nav noteiktas degradētās teritorijas Rīgas pilsētā.
Atbilstoši faktiskajai situācijai dabā, piekļuve no Lielupes ielas pie zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 101 0174), kā arī pie apkārtējām daudzdzīvokļu mājām, notiek pa vēsturiski izbūvētu asfaltētu brauktuvi, kas bija paredzēta kā Lielupes ielas atzarojums, un šķērso rezerves zemes fondā iekļautas zemes vienības (zemes vienību kadastra apzīmējumi 0100 101 0144 un 0100 101 0158). Pēc nekustamā īpašuma (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 101 0176) – zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 101 0174) pārņemšanas īpašumā Rīgas valstspilsētas pašvaldība kā nekustamā īpašuma īpašniece pēc saviem ieskatiem varēs risināt piekļuves nodrošināšanas jautājumu atbilstoši spēkā esošiem normatīvajiem aktiem.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Informāciju skatīt  sadaļā “Pašreizējā situācija”.
Risinājuma apraksts
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 4.panta pirmajā daļā noteikto valsts mantas atsavināšanu var ierosināt, ja tā nav nepieciešama attiecīgajai iestādei vai citām valsts iestādēm to funkciju nodrošināšanai. Nekustamā īpašuma nodošana bez atlīdzības pašvaldības īpašumā saskaņā ar Atsavināšanas likumā noteikto ir viens no atsavināšanas veidiem.
Pašvaldību likuma 4.panta pirmās daļas 2. punktā noteikta pašvaldības autonomā funkcija: gādāt par pašvaldības administratīvās teritorijas labiekārtošanu un sanitāro tīrību (publiskai lietošanai paredzēto teritoriju apgaismošana un uzturēšana; parku, skvēru un zaļo zonu ierīkošana un uzturēšana; pretplūdu pasākumi; kapsētu un beigto dzīvnieku apbedīšanas vietu izveidošana un uzturēšana), kā arī noteikt teritoriju un būvju uzturēšanas prasības, ciktāl tas saistīts ar sabiedrības drošību, sanitārās tīrības uzturēšanu un pilsētvides ainavas saglabāšanu
Ar Finanšu ministrijas un VNĪ 2020.gada 18.martā noslēgto Nekustamā īpašuma portfeļa pārvaldīšanas līgumu, kas Finanšu ministrijā reģistrēts ar Nr. 13.7-17/12/38, VNĪ veic Finanšu ministrijas valdījumā esošo nekustamo īpašumu pārvaldīšanu, tajā skaitā nodrošinot lietderīgu rīcību ar valsts funkciju veikšanai neizmantotiem nekustamajiem īpašumiem.
Ņemot vērā, ka pašvaldības autonomās funkcijas īstenošanai valsts nekustamie īpašumi ar kadastra Nr. 0100 101 0176 un Nr. 0100 101 0177 ir nepieciešami Rīgas valstspilsētas pašvaldībai, ar  VNĪ Īpašumu izvērtēšanas komisijas lēmumu nolemts atbalstīt minēto nekustamo īpašumu atsavināšanu, nododot bez atlīdzības Rīgas valstspilsētasa pašvaldības īpašumā pašvaldības lēmumā minētās pašvaldības autonomās funkcijas īstenošanai.
Ievērojot iepriekš minēto, ir sagatavots attiecīgs Ministru kabineta rīkojuma projekts, kas paredz saskaņā ar  Atsavināšanas likuma 42.panta pirmo daļu, 42.1 un 43.pantu atļaut Finanšu ministrijai nodot bez atlīdzības Rīgas valstspilsētas pašvaldības īpašumā valstij piekrītošos nekustamos īpašumus – nekustamo īpašumu (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 101 0176) - zemes vienību 0,1409 ha platībā (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 101 0174) –  Rīgā, un nekustamo īpašumu (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 101 0177) - zemes vienību 0,0986 ha platībā (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 101 0175) – Rīgā,  lai saskaņā ar Pašvaldību likuma  4.panta pirmo daļu tās izmantotu pašvaldības autonomās funkcijas īstenošanai.
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 42. panta pirmo daļu valsts nekustamo īpašumu var nodot bez atlīdzības atvasinātas publiskas personas īpašumā. Ministru kabinets lēmumā par valsts nekustamā īpašuma nodošanu bez atlīdzības atvasinātas publiskas personas īpašumā nosaka, kādu atvasinātas publiskas personas funkciju vai deleģēta pārvaldes uzdevuma veikšanai nekustamais īpašums tiek nodots. Nostiprinot atvasinātas publiskas personas īpašuma tiesības uz nekustamo īpašumu, zemesgrāmatā izdarāma atzīme par Ministru kabineta lēmumā noteiktajiem tiesību aprobežojumiem.
Ja nodotais nekustamais īpašums vairs netiek izmantots Ministru kabineta lēmumā par valsts nekustamā īpašuma nodošanu bez atlīdzības atvasinātas publiskas personas īpašumā norādīto funkciju vai deleģēta pārvaldes uzdevuma veikšanai, atvasināta publiska persona šo īpašumu bez atlīdzības nodod valstij.
Atbilstoši Atsavināšanas likuma 43.pantā ietvertajam regulējumam šā likuma 42.pantā minētajos gadījumos lēmumu par valsts mantas nodošanu īpašumā bez atlīdzības pieņem šā likuma 5. pantā minētā institūcija, t.i., Ministru kabinets.
Ievērojot Atsavināšanas likuma 42.1 pantā ietverto regulējumu valstij piekrītošo nekustamo īpašumu nodošanai atvasinātas publiskas personas īpašumā bez atlīdzības, rīkojuma projektā noteikts pilnvarojums Rīgas valstspilsētas pašvaldībai parakstīt nostiprinājuma lūgumu par rīkojumā norādīto nekustamo īpašumu ierakstīšanu zemesgrāmatā uz valsts vārda Finanšu ministrijas personā, kā arī veikt citas nepieciešamās darbības attiecīgo nekustamo īpašumu ierakstīšanai zemesgrāmatā.
            Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 42.1 panta trešo daļu visas ar valstij piekrītošā nekustamā īpašuma ierakstīšanu zemesgrāmatā saistītās darbības veic ieguvējs par sava budžeta līdzekļiem, izņemot gadījumu, kad šīs publiskās personas ir vienojušās citādi.  Ievērojot minēto un Rīgas domes lēmuma Nr. RD-23-2287-lē 6.punktā noteikto, visus izdevumus saistībā ar rīkojuma projektā minēto nekustamo īpašumu pārņemšanu Rīgas valstspilsētas pašvaldības īpašumā, tai skaitā izdevumus, kas saistīti ar  zemesgabalu pirmreizējo kadastrālo uzmērīšanu un reģistrēšanu NĪVKIS un zemesgrāmatā, sedz Rīgas valstspilsētas pašvaldība.
Ievērojot Rīgas domes lēmumā Nr. RD-23-2287-lē norādīto, ka nekustamos īpašumus, pamatojoties uz Rīgas ilgtspējīgas attīstības stratēģijas līdz 2030. gadam galveno mērķu un uzdevumu – veicināt kvalitatīvas dzīves vides veidošanu un publiskās ārtelpas sakārtošanu apkaimēs, jo īpaši daudzdzīvokļu māju dzīvojamos rajonos, īstenošanas ietvaros Bolderājas apkaimē, Rīgā, atbalstīto projektu “Bērnu  rotaļu laukuma pie Loču kanāla revitalizācija” (PVS ID 3992) Rīgas valstspilsētas pašvaldība izmantos publiskās telpas labiekārtošanai, tai skaitā spēļu un rekreācijas laukumu ierīkošanai, tādējādi rīkojuma projekts neparedz komercdarbības atbalsta sniegšanu  Rīgas valstspilsētas pašvaldībai.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
-
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Rīgas valstspilsētas pašvaldības iedzīvotāji.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Rīgas valstspilsētas pašvaldība.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Rīkojuma projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildu līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami.
Visus izdevumus saistībā ar nekustamo īpašumu (nekustamo īpašumu kadastra Nr.0100 101 0176 un Nr.0100 101 0177) pārņemšanu Rīgas valstspilsētas pašvaldības īpašumā, tai skaitā izdevumus, kas saistīti ar  minēto nekustamo īpašumu sastāvā esošo zemes vienību pirmreizējo kadastrālo uzmērīšanu un reģistrēšanu NĪVKIS un zemesgrāmatā, segs Rīgas valstspilsētas pašvaldība no Rīgas valstspilsētas pašvaldības pamatbudžeta programmas “Rīgas domes Īpašuma departamenta darbības un nekustamā īpašuma izmantošanas procesu nodrošinājums” līdzekļiem. Izdevumus, kas saistīti ar nekustamo īpašumu turpmāko uzturēšanu un labiekārtošanu, tai skaitā spēļu un rekreācijas laukumu ierīkošanu, segs Rīgas valstspilsētas pašvaldība.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 25.augusta noteikumu Nr.970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.

6.4. Cita informācija

Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis”, tos publicējot elektroniski tīmekļa vietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Finanšu ministrija
  • VAS "Valsts nekustamie īpašumi"
  • Rīgas valstspilsētas pašvaldība

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi