Anotācija (ex-ante)

23-TA-51: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Kartupeļu gaišās gredzenpuves un kartupeļu tumšās gredzenpuves apkarošanas un izplatības ierobežošanas kārtība" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts sagatavots, lai Latvijas apstākļos praktiski varētu ieviest prasības no Komisijas 2022. gada 11. jūlija Īstenošanas regulas (ES) 2022/1193, ar ko nosaka pasākumus Ralstonia solanacearum (Smith 1896) Yabuuchi et al. 1996 emend. Safni et al. 2014 izskaušanai un izplatības novēršanai, (turpmāk – regula 2022/1193) un Komisijas 2022. gada 11. jūlija Īstenošanas regulas (ES) 2022/1194, ar ko nosaka pasākumus Clavibacter sepedonicus (Spieckermann & Kotthoff 1914) Nouioui et al. 2018 izskaušanai un izplatības novēršanai, (turpmāk – regula 2022/1194) un izstrādātu nepieciešamās procedūras.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Izveidot sistēmu un procedūras, lai nodrošinātu to, ka Latvijā neizplatās kartupeļu gaišā gredzenpuve un kartupeļu tumšā gredzenpuve un, konstatējot šīs slimības, tiek īstenoti visi nepieciešamie fitosanitārie pasākumi.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Patlaban ir spēkā Ministru kabineta 2007. gada 29. maija noteikumi Nr. 364 "Kartupeļu tumšās gredzenpuves apkarošanas un izplatības ierobežošanas kārtība" (turpmāk – noteikumi Nr. 364) un Ministru kabineta 2007. gada 29. maija noteikumi Nr. 365 "Kartupeļu gaišās gredzenpuves apkarošanas un izplatības ierobežošanas kārtība" (turpmāk – noteikumi Nr. 365), ar kuriem tika pārņemtas Padomes 1998. gada 20. jūlija Direktīvā 98/57/EEK par Ralstonia solanacearum (Smith) Yabuuci et al. kontroli  un Padomes 1993. gada 4. oktobra Direktīvā 93/85/EEK par kartupeļu gaišās gredzenpuves kontroli noteiktās normas. Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 26. oktobra Regula (ES) 2016/2031 par aizsardzības pasākumiem pret augiem kaitīgajiem organismiem no 2022. gada 1. janvāra atceļ iepriekšminētos tiesību aktus, tādēļ 2022. gada 11. jūlijā tika pieņemta regula 2022/1193 un regula 2022/1194. Lai nodrošinātu to, ka Latvijā, konstatējot iepriekšminētos augu karantīnas organismus, tiktu īstenoti visi nepieciešamie fitosanitārie pasākumi to apkarošanai un tālākas izplatības novēršanai, ir jāsagatavo Ministru kabineta noteikumu projekts "Kartupeļu gaišās gredzenpuves un kartupeļu tumšās gredzenpuves apkarošanas un izplatības novēršanas kārtība" (turpmāk – noteikumu projekts), kas aizstās līdz šim spēkā esošos noteikumus Nr. 364 un noteikumus Nr. 365.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Regulā 2022/1193 un regulā 2022/1194 noteiktie fitosanitārie pasākumi ir jāpiemēro Latvijas apstākļiem, ievērojot kartupeļu audzēšanas un tirdzniecības praksi.
Lai laikus atklātu kartupeļu gaišo gredzenpuvi un kartupeļu tumšo gredzenpuvi (turpmāk – karantīnas organismi), nepieciešams pareizā laikā un saskaņā ar atbilstošu procedūru noņemt kartupeļu bumbuļu paraugus un tos laboratoriski testēt. Ir svarīgi noteikt ņemamā parauga lielumu. Kartupeļu tumšā gredzenpuve ir slimība, kas izplatās arī ar ūdeni un savvaļas augiem, tāpēc ir svarīgi ņemt šādus paraugus laboratoriskai testēšanai.
Kartupeļu gaišā gredzenpuve galvenokārt tiek izplatīta ar inficētiem kartupeļu bumbuļiem, gadu no gada stādot neatjaunotu kartupeļu sēklas materiālu, tāpēc noteikumos Nr. 365 bija iekļauta prasība par stādāmā materiāla regulāru atjaunošanu ar sertificētiem sēklas kartupeļiem. Tāpat noteikumi Nr. 365 noteica prasību vismaz sešus gadus uzglabāt dokumentus, kas apliecina sertificēta sēklas materiāla iegādi, un veidot lauka vēsturi.
Noteikumos Nr. 365 un noteikumos Nr. 364 bija noteikti arī pēc karantīnas organismu konstatēšanas īstenojamie fitosanitārie pasākumi, kā arī laboratoriskās testēšanas metodes.
Tā kā ar kartupeļu tirdzniecību karantīnas organismi var tikt izplatīti ļoti plašā teritorijā un tādējādi apdraudēt kartupeļu audzēšanu, ir svarīgi noskaidrot tirdzniecībā esošu inficētu kartupeļu izcelsmi, lai pēc iespējas ātrāk novērstu šādu kartupeļu tālāku tirdzniecību. Noteikumi Nr. 365 un noteikumi Nr. 364 noteica vispārīgu prasību par infekcijas izcelsmes noskaidrošanu, bet reālajā situācijā ir konstatēts, ka nepieciešams precīzāk izskaidrot izsekojamības sistēmu, kad tirdzniecības vietā konstatēti karantīnas organismi.
Risinājuma apraksts
Valsts augu aizsardzības dienests saskaņā ar Ministru kabineta 2020. gada 17. decembra noteikumu Nr. 772 "Augu karantīnas noteikumi" (turpmāk – Augu karantīnas noteikumi) 3.1. apakšpunktu ir kompetentā iestāde, kas pilda noteiktās dalībvalsts iestādes funkcijas un atbild arī par regulā 2022/1193 un regulā 2022/1194 noteikto monitoringu un fitosanitāro pasākumu piemērošanu, ja konstatēti karantīnas organismi, kā arī par noteikto fitosanitāro pasākumu izpildes ievērošanu.
Tā kā sēklas kartupeļu un citām vajadzībām paredzētu kartupeļu bumbuļu noņemšanas metodika atšķiras, noteikumos ir dota terminu "kartupeļu audzētājs" un "kartupeļu sēklaudzētājs" definīcija.
Kartupeļu tirdzniecība ir viens no galvenajiem veidiem, kā tiek izplatīti karantīnas organismi, tāpēc, to ievērojot, noteikumu projektā ir noteikts termins "kartupeļu audzētājs". Tas nozīmē, ka personām, kuras audzē kartupeļus platībās, kas mazākas par vienu hektāru, un tos netirgo, proti, kartupeļus izmanto pašpatēriņam, fitosanitārais risks izplatīt karantīnas organismus ir minimāls, tāpēc nav lietderīgi noteikt papildu prasības personām, kuras audzē kartupeļus platībās, kas mazākas par vienu hektāru, un tos netirgo.
Lai būtu saprotams, kā notiek kartupeļu monitorings, kas ietver arī paraugu ņemšanu, noteikumu projektā ir jāiekļauj paraugu ņemšanas metodikas pamatelementi – paraugu ņemšanas laiks un vieta, kā arī parauga standartlielums. Latvijas apstākļiem visvairāk piemērotā ir kartupeļu bumbuļu paraugu ņemšana noliktavā pēc ražas novākšanas, tomēr dažkārt ir pieļaujama parauga ņemšana no augošiem bumbuļiem uz lauka, kad kartupeļu audzētājs, kurš kartupeļus audzē pārstrādei, tos uzreiz pēc novākšanas neuzglabājot nodod pārstrādes uzņēmumam.
Lai nodrošinātu karantīnas organismu neizplatīšanos ar stādāmiem kartupeļiem un novērstu kartupeļu gaišās gredzenpuves plašāku izplatīšanos Latvijas teritorijā, ir jāsaglabā pašlaik spēkā esošā prasība kartupeļu audzētājiem par sēklas kartupeļu atjaunošanu ar sertificētiem sēklas kartupeļiem. Personai, kas audzē kartupeļus, katru gadu ir jāatjauno sēklas kartupeļi ar sertificētiem sēklas kartupeļiem vismaz 10 procentu apjomā no apstādāmās platības. Šī prasība ir spēkā ilgāku laiku un ir ievērojami uzlabojusi situāciju attiecībā uz kartupeļu gaišās gredzenpuves izplatību Latvijas teritorijā: pēdējos desmit gados inficēto saimniecību skaits ir samazinājies no 20 saimniecībām 2012. gadā līdz vienai saimniecībai 2021. gadā un nevienai 2022. gadā, bet inficēto kartupeļu partiju skaits šo gadu laikā samazinājies no 21 līdz 0. Tāpat ir saglabājama līdzšinējā prasība vismaz sešus gadus uzglabāt dokumentus, kas apliecina sertificētu sēklas kartupeļu materiāla iegādi, un veidot lauka vēsturi.
Lai, konstatējot karantīnas organismu tirdzniecības vietā, varētu noskaidrot šo kartupeļu bumbuļu partijas izcelsmi, noteikumu projektā nepieciešams plašāk izskaidrot prasību kartupeļu tirgotājiem par izsekojamības sistēmas izveidi un uzturēšanu.  
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Audzētājs, tirgotājs
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts attieksies uz visiem kartupeļu audzētājiem un tirgotājiem, arī tiem, kas reģistrēti Kultūraugu uzraudzības valsts informācijas sistēmas Sēklaudzētāju un sēklu tirgotāju reģistrā un Profesionālo operatoru oficiālajā reģistrā. Projekts pārņem atsevišķas noteikumos Nr. 365 noteiktās prasības un nenosaka papildu pienākumus.
Juridiskās personas
  • Audzētājs, tirgotājs
  • Tirgotājs
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts attieksies uz visiem kartupeļu audzētājiem un tirgotājiem, arī tiem, kas reģistrēti Kultūraugu uzraudzības valsts informācijas sistēmas Sēklaudzētāju un sēklu tirgotāju reģistrā un Profesionālo operatoru oficiālajā reģistrā. Projekts pārņem atsevišķas noteikumos Nr. 365 noteiktās prasības un nenosaka papildu pienākumus kartupeļu audzētājiem. Augu karantīnas noteikumi nosaka prasību par izsekojamības nodrošināšanu kartupeļu tirgotājiem. Projektā detalizētāk paskaidroti nosacījumi, lai tirgotāji varētu izpildīt šo prasību.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Fiziskās personas
Kopā (fiziskās personas)
0,00
Audzētājs, tirgotājs
neietekmē
Nemainās salīdzinājumā ar spēkā esošo normatīvo aktu, t.i., kartupeļu gaišās gredzenpuves apkarošanas un izplatības ierobežošanas kārtību.
Juridiskās personas
Kopā (juridiskās personas)
5 556,72
Audzētājs, tirgotājs
neietekmē
Nemainās salīdzinājumā ar spēkā esošo normatīvo aktu, t.i., kartupeļu gaišās gredzenpuves apkarošanas un izplatības ierobežošanas kārtību.
Tirgotājs
palielinās
Vērtības nozīme:
8,22
EUR
0,50
h
52
gb
26
gb
5 556,72
Kartupeļu izcelsmes dokumentu uzglabāšana, kartupeļu maisu marķēšana noliktavā, pārdoto kartupeļu apliecinošu dokumentu uzglabāšana. Aprēķina pamatā ir attiecīgie pieņēmumi.
Kopā
5 556,72

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32022R1194
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 11. jūlija Īstenošanas regula (ES) 2022/1194, ar ko nosaka pasākumus Clavibacter sepedonicus (Spieckermann & Kotthoff 1914) Nouioui et al. 2018 izskaušanai un izplatības novēršanai
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32022R1193
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 11. jūlija Īstenošanas regula (ES) 2022/1193, ar ko nosaka pasākumus Ralstonia solanacearum (Smith 1896) Yabuuchi et al. 1996 emend. Safni et al. 2014 izskaušanai un izplatības novēršanai
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32017R0625
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2017. gada 15. marta Regula (ES) 2017/625 par oficiālajām kontrolēm un citām oficiālajām darbībām, kuras veic, lai nodrošinātu, ka tiek piemēroti pārtikas un barības aprites tiesību akti, noteikumi par dzīvnieku veselību un labturību, augu veselību un augu aizsardzības līdzekļiem, un ar ko groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (EK) Nr. 999/2001, (EK) Nr. 396/2005, (EK) Nr. 1069/2009, (EK) Nr. 1107/2009, (ES) Nr. 1151/2012, (ES) Nr. 652/2014, (ES) 2016/429 un (ES) 2016/2031, Padomes Regulas (EK) Nr. 1/2005 un (EK) Nr. 1099/2009 un Padomes Direktīvas 98/58/EK, 1999/74/EK, 2007/43/EK, 2008/119/EK un 2008/120/EK un atceļ Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (EK) Nr. 854/2004 un (EK) Nr. 882/2004, Padomes Direktīvas 89/608/EEK, 89/662/EEK, 90/425/EEK, 91/496/EEK, 96/23/EK, 96/93/EK un 97/78/EK un Padomes Lēmumu 92/438/EEK
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 11. jūlija Īstenošanas regula (ES) 2022/1194, ar ko nosaka pasākumus Clavibacter sepedonicus (Spieckermann & Kotthoff 1914) Nouioui et al. 2018 izskaušanai un izplatības novēršanai
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas 2022/1194 2. panta 1. apakšpunkts
 
2.4. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2022/1194 3. panta 1. punkts
 
3.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2022/1194 I pielikums
3.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2022/1194 4. panta 2. punkts, 5. un 6. pants
 
3.4. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2022/1194 4. panta 2. punkta "b" apakšpunkts
 
3.5. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2022/1194 3. panta 1. un 2. punkts
 
6. punkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2022/1194 4. pants
 
15. punkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2022/1194 5. un 6. pants
 
18. punkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2022/1194 V pielikums
 
19.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2022/1194 V pielikuma 4. punkts
 
19.6. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 11. jūlija Īstenošanas regula (ES) 2022/1193, ar ko nosaka pasākumus Ralstonia solanacearum (Smith 1896) Yabuuchi et al. 1996 emend. Safni et al. 2014 izskaušanai un izplatības novēršanai
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas 2022/1193 2. panta 1. apakšpunkts
2.4. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2022/1193 3. panta 1. punkts
3.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2022/1193 I pielikums
3.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2022/1193 4. panta  2. punkts, 5. un 6. pants
3.4. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2022/1193 4. panta  2. punkta "b" apakšpunkts
3.5. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2022/1193 3. panta 1. un 2. punkts
6. punkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts neparedz stingrākas prasības.
Regulas 022/1193 4. pants
15. punkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2022/1193 4. panta 2. punkta "d" apakšpunkts
16.2.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2022/1193 5. un 6. pants
18. punkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2022/1193 V pielikums
19.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2022/1193 V pielikuma  4. punkts
19.6. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2022/1193 V pielikuma 4.1.3. apakšpunkts
19.7. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2017. gada 15. marta Regula (ES) 2017/625 par oficiālajām kontrolēm un citām oficiālajām darbībām, kuras veic, lai nodrošinātu, ka tiek piemēroti pārtikas un barības aprites tiesību akti, noteikumi par dzīvnieku veselību un labturību, augu veselību un augu aizsardzības līdzekļiem, un ar ko groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (EK) Nr. 999/2001, (EK) Nr. 396/2005, (EK) Nr. 1069/2009, (EK) Nr. 1107/2009, (ES) Nr. 1151/2012, (ES) Nr. 652/2014, (ES) 2016/429 un (ES) 2016/2031, Padomes Regulas (EK) Nr. 1/2005 un (EK) Nr. 1099/2009 un Padomes Direktīvas 98/58/EK, 1999/74/EK, 2007/43/EK, 2008/119/EK un 2008/120/EK un atceļ Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (EK) Nr. 854/2004 un (EK) Nr. 882/2004, Padomes Direktīvas 89/608/EEK, 89/662/EEK, 90/425/EEK, 91/496/EEK, 96/23/EK, 96/93/EK un 97/78/EK un Padomes Lēmumu 92/438/EEK
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas (ES) 2017/625 9. un 10. pants
3.3. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Valsts augu aizsardzības dienests, Zemkopības ministrija
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/public_participation/ea5ee259-ada1-409d-9375-b54cc570dbde

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Par TAP portāla sadaļā "Sabiedrības līdzdalība" ievietoto noteikumu projektu ne iebildumi, ne priekšlikumi nav saņemti.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts augu aizsardzības dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi