25-TA-646: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par valsts nekustamo īpašumu pārdošanu" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma (turpmāk – Atsavināšanas likums) 4.panta pirmā daļa, 5.panta pirmā daļa, 9.panta pirmā daļa.
Ņemot vērā Ministru kabineta rīkojuma projektā minēto nekustamo īpašumu tirgus situāciju, izmantošanas iespējas un to, ka nav zināmas valsts pārvaldes funkcijas, kuru nodrošināšanai būtu lietderīgi tos saglabāt valsts īpašumā, ar valsts akciju sabiedrības “Valsts nekustamie īpašumi” (turpmāk – VNĪ) Īpašumu izvērtēšanas komisijas lēmumiem nolemts ierosināt to atsavināšanu.
Ņemot vērā Ministru kabineta rīkojuma projektā minēto nekustamo īpašumu tirgus situāciju, izmantošanas iespējas un to, ka nav zināmas valsts pārvaldes funkcijas, kuru nodrošināšanai būtu lietderīgi tos saglabāt valsts īpašumā, ar valsts akciju sabiedrības “Valsts nekustamie īpašumi” (turpmāk – VNĪ) Īpašumu izvērtēšanas komisijas lēmumiem nolemts ierosināt to atsavināšanu.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Projekts paredz, ievērojot Atsavināšanas likumā ietverto tiesisko regulējumu, atļaut VNĪ pārdot izsolē valsts nekustamo īpašumu (kadastra Nr.5601 001 0888) – zemes vienību (kadastra apzīmējums 5601 001 0699) 0,4507 ha platībā - Ķieģeļu ielā 8B, Jēkabpilī, Jēkabpils novadā, un valsts nekustamo īpašumu (kadastra Nr.5601 001 0889) – zemes vienību (kadastra apzīmējums 5601 001 0719) 2,4241 ha platībā - Ķieģeļu ielā 8C, Jēkabpilī, Jēkabpils novadā, kuri nav nepieciešami valsts pārvaldes funkciju nodrošināšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Nekustamais īpašums (nekustamā īpašuma kadastra Nr.5601 001 0888) – zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 5601 001 0699) 0,4507 ha platībā - Ķieģeļu ielā 8B, Jēkabpilī, Jēkabpils novadā (turpmāk – Nekustamais īpašums Nr.1) ierakstīts zemesgrāmatā uz valsts vārda Finanšu ministrijas personā Jēkabpils pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000940536, lēmuma datums 02.01.2025.
Saskaņā ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas (turpmāk – NĪVKIS) datiem Nekustamā īpašuma Nr.1 sastāvā esošās zemes vienības lietošanas mērķis 1001 - “Rūpnieciskās ražošanas uzņēmumu apbūve”, platība 0,4507 ha. Zemes lietošanas veidi: zeme zem ēkām, platība 0,4336 ha, zeme zem ceļiem, platība 0,0171 ha.
Saskaņā ar NĪVKIS datiem Nekustamā īpašuma Nr.1 sastāvā esošajai zemes vienībai uz 01.01.2025. noteiktas šādas kadastrālās vērtības:
- fiskālā kadastrālā vērtība 11 538 euro,
- universālā kadastrālā vērtība 14 422 euro.
Nekustamais īpašums (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 5601 001 0889) – zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 5601 001 0719) 2,4241 ha platībā - Ķieģeļu ielā 8C, Jēkabpilī, Jēkabpils novadā (turpmāk – Nekustamais īpašums Nr.2) ierakstīts zemesgrāmatā uz valsts vārda Finanšu ministrijas personā Jēkabpils pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000940556, lēmuma datums 02.01.2025.
Saskaņā ar NĪVKIS datiem Nekustamā īpašuma Nr.2 sastāvā esošās zemes vienības lietošanas mērķis 1001 - “Rūpnieciskās ražošanas uzņēmumu apbūve”, platība 2,4241 ha. Zemes lietošanas veids - zeme zem ēkām, platība 2,4241 ha.
Saskaņā ar NĪVKIS datiem Nekustamā īpašuma Nr.2 sastāvā esošajai zemes vienībai noteiktas šādas kadastrālās vērtības:
- uz 01.01.2025. noteikta fiskālā kadastrālā vērtība 40 511 euro;
- uz 01.02.2025. noteikta universālā kadastrālā vērtība 42 664 euro.
Saskaņā ar NĪVKIS datiem zemes vienībai ir noteikts apgrūtinājums - ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija ap ūdensvadu, kas atrodas līdz 2 metru dziļumam.
Nekustamais īpašums Nr.1 un Nekustamais īpašums Nr.2 izveidoti, sadalot nekustamā īpašuma (nekustamā īpašuma Nr.5601 001 0830) sastāvā esošo zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 5601 001 0830) Ķieģeļu ielā 8, Jēkabpilī, Jēkabpils novadā, kas ierakstīta Jēkabpils pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr.100000606396 uz valsts vārda Finanšu ministrijas personā. Pēc sadales nekustamā īpašuma Ķieģeļu ielā 8, Jēkabpilī, Jēkabpils novadā, sastāvā esošās zemes vienības kadastra apzīmējums ir 5601 001 0700.
Rīkojuma projektā minētie nekustami īpašumi nav iznomāti.
Jēkabpils novada pašvaldības Attīstības pārvalde ar 08.01.2025. vēstuli Nr. 1-4/25/35 un vēstuli Nr.1-4/25/36 informē, ka Nekustamā īpašuma Nr.1 un Nekustamā īpašuma Nr.2 sastāvā esošā zemes vienības:
1) neatrodas degradētā teritorijā;
2) uz zemes vienību atsavināšanu neattiecas likuma “Par zemes reformu Latvijas Republikas pilsētās” 21. panta otrajā daļā minētie ierobežojumi darījumiem ar zemes īpašumiem;
3) saskaņā ar Atsavināšanas likuma 1. panta 11. punktā noteikto, zemes vienības nav uzskatāma par zemes starpgabalu;
4) saskaņā ar Jēkabpils pilsētas domes 2019.gada 20.jūnija saistošajiem noteikumiem Nr. 10 “Jēkabpils pilsētas Teritorijas plānojuma 2019. - 2030. gadam grafiskā daļa un teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumi”) zemes vienības atrodas plānotajā funkcionālajā zonā - Rūpnieciskās apbūves teritorija (R1);
5) zemes vienībām ir nodrošināta piekļūšana no Ķieģeļu ielas, Jēkabpilī, Jēkabpils novadā (zemes vienības kadastra apzīmējums 5601 001 7035).
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 44. panta pirmo daļu publiskas personas zemi var iegūt īpašumā personas, kas saskaņā ar likumu var būt zemes īpašuma tiesību subjekti. Ievērojot minēto, atsavinot Nekustamo īpašumu Nr.1 un Nekustamo īpašumu Nr.2, jāņem vērā likumā “Par zemes reformu Latvijas Republikas pilsētās” noteiktie ierobežojumi darījumiem ar zemes īpašumiem.
Ņemot vērā Nekustamajam īpašumam Nr.2 noteikto apgrūtinājumu, minētā nekustamā īpašuma ieguvējam, izmantojot to, būs saistoša Aizsargjoslu likumā noteiktā kārtība atbilstoši aizsargjoslu veidam, kā arī citos normatīvajos aktos noteiktā kārtība rīcībai ar nekustamo īpašumu atbilstoši konkrētajam apgrūtinājumam.
Saskaņā ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas (turpmāk – NĪVKIS) datiem Nekustamā īpašuma Nr.1 sastāvā esošās zemes vienības lietošanas mērķis 1001 - “Rūpnieciskās ražošanas uzņēmumu apbūve”, platība 0,4507 ha. Zemes lietošanas veidi: zeme zem ēkām, platība 0,4336 ha, zeme zem ceļiem, platība 0,0171 ha.
Saskaņā ar NĪVKIS datiem Nekustamā īpašuma Nr.1 sastāvā esošajai zemes vienībai uz 01.01.2025. noteiktas šādas kadastrālās vērtības:
- fiskālā kadastrālā vērtība 11 538 euro,
- universālā kadastrālā vērtība 14 422 euro.
Nekustamais īpašums (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 5601 001 0889) – zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 5601 001 0719) 2,4241 ha platībā - Ķieģeļu ielā 8C, Jēkabpilī, Jēkabpils novadā (turpmāk – Nekustamais īpašums Nr.2) ierakstīts zemesgrāmatā uz valsts vārda Finanšu ministrijas personā Jēkabpils pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000940556, lēmuma datums 02.01.2025.
Saskaņā ar NĪVKIS datiem Nekustamā īpašuma Nr.2 sastāvā esošās zemes vienības lietošanas mērķis 1001 - “Rūpnieciskās ražošanas uzņēmumu apbūve”, platība 2,4241 ha. Zemes lietošanas veids - zeme zem ēkām, platība 2,4241 ha.
Saskaņā ar NĪVKIS datiem Nekustamā īpašuma Nr.2 sastāvā esošajai zemes vienībai noteiktas šādas kadastrālās vērtības:
- uz 01.01.2025. noteikta fiskālā kadastrālā vērtība 40 511 euro;
- uz 01.02.2025. noteikta universālā kadastrālā vērtība 42 664 euro.
Saskaņā ar NĪVKIS datiem zemes vienībai ir noteikts apgrūtinājums - ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija ap ūdensvadu, kas atrodas līdz 2 metru dziļumam.
Nekustamais īpašums Nr.1 un Nekustamais īpašums Nr.2 izveidoti, sadalot nekustamā īpašuma (nekustamā īpašuma Nr.5601 001 0830) sastāvā esošo zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 5601 001 0830) Ķieģeļu ielā 8, Jēkabpilī, Jēkabpils novadā, kas ierakstīta Jēkabpils pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr.100000606396 uz valsts vārda Finanšu ministrijas personā. Pēc sadales nekustamā īpašuma Ķieģeļu ielā 8, Jēkabpilī, Jēkabpils novadā, sastāvā esošās zemes vienības kadastra apzīmējums ir 5601 001 0700.
Rīkojuma projektā minētie nekustami īpašumi nav iznomāti.
Jēkabpils novada pašvaldības Attīstības pārvalde ar 08.01.2025. vēstuli Nr. 1-4/25/35 un vēstuli Nr.1-4/25/36 informē, ka Nekustamā īpašuma Nr.1 un Nekustamā īpašuma Nr.2 sastāvā esošā zemes vienības:
1) neatrodas degradētā teritorijā;
2) uz zemes vienību atsavināšanu neattiecas likuma “Par zemes reformu Latvijas Republikas pilsētās” 21. panta otrajā daļā minētie ierobežojumi darījumiem ar zemes īpašumiem;
3) saskaņā ar Atsavināšanas likuma 1. panta 11. punktā noteikto, zemes vienības nav uzskatāma par zemes starpgabalu;
4) saskaņā ar Jēkabpils pilsētas domes 2019.gada 20.jūnija saistošajiem noteikumiem Nr. 10 “Jēkabpils pilsētas Teritorijas plānojuma 2019. - 2030. gadam grafiskā daļa un teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumi”) zemes vienības atrodas plānotajā funkcionālajā zonā - Rūpnieciskās apbūves teritorija (R1);
5) zemes vienībām ir nodrošināta piekļūšana no Ķieģeļu ielas, Jēkabpilī, Jēkabpils novadā (zemes vienības kadastra apzīmējums 5601 001 7035).
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 44. panta pirmo daļu publiskas personas zemi var iegūt īpašumā personas, kas saskaņā ar likumu var būt zemes īpašuma tiesību subjekti. Ievērojot minēto, atsavinot Nekustamo īpašumu Nr.1 un Nekustamo īpašumu Nr.2, jāņem vērā likumā “Par zemes reformu Latvijas Republikas pilsētās” noteiktie ierobežojumi darījumiem ar zemes īpašumiem.
Ņemot vērā Nekustamajam īpašumam Nr.2 noteikto apgrūtinājumu, minētā nekustamā īpašuma ieguvējam, izmantojot to, būs saistoša Aizsargjoslu likumā noteiktā kārtība atbilstoši aizsargjoslu veidam, kā arī citos normatīvajos aktos noteiktā kārtība rīcībai ar nekustamo īpašumu atbilstoši konkrētajam apgrūtinājumam.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Skatīt sadaļā "Pašreizējā situācija"
Risinājuma apraksts
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 4.panta pirmo daļu valsts mantas atsavināšanu var ierosināt, ja tā nav nepieciešama attiecīgajai iestādei vai citām valsts iestādēm to funkciju nodrošināšanai.
Ar Finanšu ministrijas un VNĪ 18.03.2020. noslēgto Nekustamā īpašuma portfeļa pārvaldīšanas līgumu, kas Finanšu ministrijā reģistrēts ar Nr. 13.7-17/12/38, VNĪ veic Finanšu ministrijas valdījumā esošo nekustamo īpašumu pārvaldīšanu, tajā skaitā nodrošinot lietderīgu rīcību ar valsts funkciju veikšanai neizmantotiem nekustamajiem īpašumiem. Attiecīgi, ņemot vērā Ministru kabineta rīkojuma projektā minēto nekustamo īpašumu tirgus situāciju, izmantošanas iespējas un to, ka nav zināmas valsts pārvaldes funkcijas, kuru nodrošināšanai būtu lietderīgi tos saglabāt valsts īpašumā, ar VNĪ Īpašumu izvērtēšanas komisijas lēmumiem nolemts ierosināt nekustamo īpašumu atsavināšanu un attiecīga Ministru kabineta lēmuma sagatavošanu.
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 5.panta pirmo daļu atļauju atsavināt valsts nekustamos īpašumus dod Ministru kabinets.
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 9.panta pirmo daļu valsts nekustamo īpašumu atsavināšanu organizē VNĪ.
Sagatavotais rīkojuma projekts paredz atļaut VNĪ pārdot izsolē Nekustamo īpašumu Nr.1 un Nekustamo īpašumu Nr.2
Rīkojuma projekts paredz nekustamo īpašumu valdītājam – Finanšu ministrijai uzdevumu nodot pircējiem valsts nekustamos īpašumus 30 (trīsdesmit) dienu laikā no pirkuma līgumu noslēgšanas dienas, sastādot attiecīgus pieņemšanas un nodošanas aktus. Trīsdesmit dienu termiņš dokumentu nodošanai nekustamo īpašumu pircējiem noteikts, izvērtējot nekustamo īpašumu pircēju pienākumu veikt noteiktas darbības noteiktos termiņos, samērīgi ar nekustamā īpašuma pārdevēja pienākumiem.
Tādēļ VNĪ nekustamo īpašumu pirkumu līgumos paredz nosacījumu, ka dokumentus, kas nepieciešami pircēja īpašuma tiesību nostiprināšanai zemesgrāmatā, pārdevējs (vai valdītājs) izsniedz pircējam 30 (trīsdesmit) dienu laikā pēc visu saistību izpildes pret pārdevēju.
Ar Finanšu ministrijas un VNĪ 18.03.2020. noslēgto Nekustamā īpašuma portfeļa pārvaldīšanas līgumu, kas Finanšu ministrijā reģistrēts ar Nr. 13.7-17/12/38, VNĪ veic Finanšu ministrijas valdījumā esošo nekustamo īpašumu pārvaldīšanu, tajā skaitā nodrošinot lietderīgu rīcību ar valsts funkciju veikšanai neizmantotiem nekustamajiem īpašumiem. Attiecīgi, ņemot vērā Ministru kabineta rīkojuma projektā minēto nekustamo īpašumu tirgus situāciju, izmantošanas iespējas un to, ka nav zināmas valsts pārvaldes funkcijas, kuru nodrošināšanai būtu lietderīgi tos saglabāt valsts īpašumā, ar VNĪ Īpašumu izvērtēšanas komisijas lēmumiem nolemts ierosināt nekustamo īpašumu atsavināšanu un attiecīga Ministru kabineta lēmuma sagatavošanu.
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 5.panta pirmo daļu atļauju atsavināt valsts nekustamos īpašumus dod Ministru kabinets.
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 9.panta pirmo daļu valsts nekustamo īpašumu atsavināšanu organizē VNĪ.
Sagatavotais rīkojuma projekts paredz atļaut VNĪ pārdot izsolē Nekustamo īpašumu Nr.1 un Nekustamo īpašumu Nr.2
Rīkojuma projekts paredz nekustamo īpašumu valdītājam – Finanšu ministrijai uzdevumu nodot pircējiem valsts nekustamos īpašumus 30 (trīsdesmit) dienu laikā no pirkuma līgumu noslēgšanas dienas, sastādot attiecīgus pieņemšanas un nodošanas aktus. Trīsdesmit dienu termiņš dokumentu nodošanai nekustamo īpašumu pircējiem noteikts, izvērtējot nekustamo īpašumu pircēju pienākumu veikt noteiktas darbības noteiktos termiņos, samērīgi ar nekustamā īpašuma pārdevēja pienākumiem.
Tādēļ VNĪ nekustamo īpašumu pirkumu līgumos paredz nosacījumu, ka dokumentus, kas nepieciešami pircēja īpašuma tiesību nostiprināšanai zemesgrāmatā, pārdevējs (vai valdītājs) izsniedz pircējam 30 (trīsdesmit) dienu laikā pēc visu saistību izpildes pret pārdevēju.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
Atbilstoši Ministru kabineta 01.02.2011. noteikumu Nr.109 „Kārtība, kādā atsavināma publiskās personas manta” 12.punktā noteiktajam, lai noskaidrotu, vai atsavināmie valsts nekustamie īpašumi nav nepieciešami citai valsts iestādei, valsts kapitālsabiedrībai vai atvasinātas publiskas personas vai to iestādes funkciju nodrošināšanai, rīkojuma projektu izsludinot Vienotajā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā, tiks nodrošināts noteikumos noteiktais pienākums.
Ja divu nedēļu laikā pēc Ministru kabineta projekta izsludināšanas Vienotajā tiesību aktu portālā valsts iestādes, valsts kapitālsabiedrības vai atvasinātas publiskas personas vai to iestādes nepieprasa projektā minētos nekustamos īpašumus valsts pārvaldes funkciju nodrošināšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu, tos var atsavināt likumā noteiktajā kārtībā.
Ja divu nedēļu laikā pēc Ministru kabineta projekta izsludināšanas Vienotajā tiesību aktu portālā valsts iestādes, valsts kapitālsabiedrības vai atvasinātas publiskas personas vai to iestādes nepieprasa projektā minētos nekustamos īpašumus valsts pārvaldes funkciju nodrošināšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu, tos var atsavināt likumā noteiktajā kārtībā.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
JāIetekmes apraksts
Jebkurš tiesību subjekts - fiziska persona, kurai piemīt tiesībspēja un rīcībspēja, un kura vēlas piedalīties izsolē un iegādāties rīkojuma projektā minētos nekustamos īpašumus.
Juridiskās personas
JāIetekmes apraksts
Jebkurš tiesību subjekts - juridiska persona, kurai piemīt tiesībspēja un rīcībspēja, un kura vēlas piedalīties izsolē un iegādāties rīkojuma projektā minētos nekustamos īpašumus.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
Projekta īstenošanai nav nepieciešami papildus līdzekļi no valsts vai pašvaldību budžeta. Saskaņā ar Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 47.pantu atsavināšanas izdevumus sedz no publiskas personas mantas atsavināšanā iegūtajiem līdzekļiem. Atsavināšanas izdevumu apmērs tiks noteikts Ministru kabineta 2011.gada 1.februāra noteikumu Nr.109 „Kārtība, kādā atsavināma publiskas personas manta” paredzētajā kārtībā.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Finanšu ministrija, VAS "Valsts nekustamie īpašumi"Nevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Atbilstoši Ministru kabineta 2024. gada 15. oktobra noteikumu Nr. 639 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 4. punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama attīstības plānošanas dokumentu projektu, kā arī tiesību aktu projektu izstrādē un citās sabiedrībai nozīmīgās iniciatīvās un procesos, it īpaši reformu izstrādes un īstenošanas procesā un publiskā finansējuma plānošanā, nodrošinot sabiedrības pārstāvjiem iespējas iegūt informāciju un sniegt priekšlikumus par reformu vai publiskā finansējuma prioritātēm.
Ņemot vērā, ka rīkojuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, jo nav saistīts ar reformu izstrādi un tā īstenošanas procesu, vai publiskā finansējuma plānošanu, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 11.pantā noteikto sludinājumi par publiskas personas nekustamā īpašuma izsoli publicējami oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis”, institūcijas, kas organizē nekustamā īpašuma atsavināšanu tīmekļvietnē un attiecīgās pašvaldības teritorijā izdotajā vietējā laikrakstā, ja tāds ir. Vienlaicīgi ar sludinājumu VNĪ tīmekļvietnē ievieto arī pārdodamā valsts nekustamā īpašuma izsoles noteikumus. Rīkojot elektronisku izsoli, sludinājumi par publiskas personas mantas izsoli ievietojami arī elektronisko izsoļu tīmekļvietnē (https://izsoles.ta.gov.lv).
Ņemot vērā, ka rīkojuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, jo nav saistīts ar reformu izstrādi un tā īstenošanas procesu, vai publiskā finansējuma plānošanu, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 11.pantā noteikto sludinājumi par publiskas personas nekustamā īpašuma izsoli publicējami oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis”, institūcijas, kas organizē nekustamā īpašuma atsavināšanu tīmekļvietnē un attiecīgās pašvaldības teritorijā izdotajā vietējā laikrakstā, ja tāds ir. Vienlaicīgi ar sludinājumu VNĪ tīmekļvietnē ievieto arī pārdodamā valsts nekustamā īpašuma izsoles noteikumus. Rīkojot elektronisku izsoli, sludinājumi par publiskas personas mantas izsoli ievietojami arī elektronisko izsoļu tīmekļvietnē (https://izsoles.ta.gov.lv).
6.4. Cita informācija
Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis”, tos publicējot elektroniski tīmekļvietnē: www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Finanšu ministrija
- VAS "Valsts nekustamie īpašumi"
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
Projekta izpildi nodrošinās Finanšu ministrija, VNĪ.
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
