Anotācija (ex-ante)

22-TA-3648: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par investīcijas 2.1.2.1.i. projekta "Digitālo pakalpojumu platforma biznesa attīstības veicināšanai" pases apstiprināšanu" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Tiesību akta projekta izstrāde ir balstīta uz Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 12. februāra Regulas (ES) 2021/241, ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānismu prasībām un Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumu Nr. 435 “Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes “Digitālā transformācija” 2.1. reformu un investīciju virziena “Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija” īstenošanas noteikumi”, kas nosaka kārtību, kādā īsteno un uzrauga Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības plāna 2. komponentes “Digitālā transformācija” 2.1. reformu un investīciju virzienu “Valsts pārvaldes, t. sk. pašvaldību, digitālā transformācija” prasībām.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Investīcijas projekta mērķis ir nodrošināt vienotu uzņēmēju platformu, paredzot vienotā valsts un pašvaldību portāla www.latvija.lv uzņēmēju sadaļas pakāpenisku pārņemšanu un attīstīšanu esošajā Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (turpmāk – LIAA) administrētajā portālā business.gov.lv, atbilstoši mūsdienu lietojamības prasībām un uzņēmēju biznesa vajadzībām.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Uzņēmējiem pieejamie valsts un pašvaldību sniegtie pakalpojumi līdz šim integrēti vienotajā valsts un pašvaldību portāla www.latvija.lv uzņēmējdarbības sadaļā, taču valsts prasības definē katra no valsts pārvaldes un pašvaldības iestādēm, kas atbild par konkrēto pakalpojumu, kā rezultātā prasību definēšana, komunikācija, pakalpojumu pieejamība un atgriezeniskā saite ar uzņēmējiem ir sadrumstalota un tehniskie risinājumi neatbilst uzņēmēju mūsdienu lietojamības un funkcionālajām prasībām. Lai nodrošinātu vienotu, drošu un ērtu uzņēmēju komunikāciju par valsts pārvaldes un pašvaldību sniegtajiem pakalpojumiem, kā arī izpildītu 2006. gada 12. decembra Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvā 2006/123/EK par pakalpojumiem iekšējā tirgū un 2018. gada 2. oktobra Eiropas Parlamenta un Padomes Regulā (ES) 2018/1724, ar ko izveido vienoto digitālo vārteju,  lai sniegtu piekļuvi informācijai, procedūrām un palīdzības un problēmu risināšanas pakalpojumiem, un ar ko groza Regulu (ES) Nr. 1024/2012 (Dokuments attiecas uz EEZ.) dalībvalstīm noteiktos pienākumus, ir nepieciešama vienotā valsts un pašvaldību portāla www.latvija.lv uzņēmēju sadaļas pārņemšana un attīstīšana esošajā LIAA administrētajā portālā business.gov.lv.
    LIAA portāla business.gov.lv platforma tehniski un konceptuāli ir orientēta uz uzņēmējiem un viņu kā klientu pieredzi. Šobrīd portāls piedāvā ne tikai pieteikt un saņemt LIAA pakalpojumus elektroniski, bet arī paredz LIAA klientu profilu analīzi, lai personalizēti piedāvātu klientiem pakalpojumus un iespējas attīstīt savu biznesu, ko iespējams izmantot, t.sk. pārņemot vienotā valsts un pašvaldību portāla www.latvija.lv uzņēmējdarbības sadaļā izvietoto informāciju (dzīves situācijas) un pakalpojumus, kas tādējādi nodrošinātu vienuviet koncentrētu un uz klientu orientētu pakalpojumu pieejamību uzņēmējiem (business.gov.lv vīzija uz 2030. gadu).
Lai nodrošinātu  business.gov.lv platformas pilnīgu attīstību un nodrošinātu tajā visu vienotā valsts un pašvaldību portāla www.latvija.lv uzņēmējdarbības sadaļas pakalpojumu un dzīves situāciju pielāgošanu uz klientu orientētā veidā, LIAA pie Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības plāna 2. komponentes “Digitālā transformācija” 2.1. reformu un investīciju virziena “Valsts pārvaldes, t. sk. pašvaldību, digitālā transformācija” (turpmāk  - 2.1. reformu un investīciju virziens) lūdza paredzēt platformas attīstībai finansējumu EUR 7 milj. EUR (t.sk. PVN), taču 2.1. reformu un investīciju virziena ietvaros faktiski ir piešķirts finansējums EUR 1 680 000 apmērā, ļaujot pārņemt vienotā valsts un pašvaldību portāla www.latvija.lv uzņēmējdarbības sadaļā izvietoto informāciju esošajā kvalitātē (gan dzīves situācijas, gan pakalpojumu aprakstus), attīstīt atsevišķus funkcionālos apgabalus, taču dzīves situāciju pakalpojumu funkcionalitātes attīstībai, personalizētai informācijas, t.sk. e-pakalpojumu attīstībai ir nepieciešams papildu finansējums. .
Vienojoties ar VRAA, portālā www.latvija.lv sadaļa “Uzņēmējiem” tiks izņemts no lietotāju saskarnes arhitektūras, taču sadaļā pieejams saturs tiks uzturēts līdz 100% satura pārņemšanai uz business.gov.lv.
Projekta īstenošana veicinās Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna mērķu sasniegšanu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Vienotais valsts un pašvaldību portāls ir kritiski svarīgs, lai nodrošinātu ar Ministru kabineta 2009. gada 28. maija rīkojumu Nr. 342 apstiprinātās koncepcijas “Vienas pieturas aģentūras principa ieviešana atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2006. gada 12. decembra Direktīvā 2006/123/EK par pakalpojumiem iekšējā tirgū noteiktajām prasībām” noteiktos principus, kas direktīvas pārņemšanas brīdī paredzēja arī oficiālajā valsts pārvaldes pakalpojumu portālā www.latvija.lv ievietot informāciju par pakalpojumiem, lai tie būtu pieejami ikvienam Eiropas Savienības dalībvalsts iedzīvotājam un uzņēmējam, kā arī ieviestu vienas pieturas aģentūras principu valsts pārvaldē, kas palīdzētu iedzīvotājiem un uzņēmumiem to problēmu risināšanā un pārrobežu darbībā.
Portālā www.latvija.lv uzņēmējdarbības sadaļā pieejamie pakalpojumi un to pārvaldība esošā formātā ir sadrumstalota, savukārt tehniskie risinājumi neatbilst uzņēmēju mūsdienu lietojamības un funkcionālajām prasībām. Tādēļ uzņēmēji nespēj orientēties pakalpojumu piedāvājumā. Arī Eiropas Komisija, īstenojot savas pilnvaras attiecībā uz dalībvalstu uzraudzību pareizai ES tiesību aktu piemērošanai, 2019. gada 6. jūnijā noteica pienākumus Latvijai uzlabot informācijas pieejamību tiešsaistē un nodrošināt iespēju attālināti un elektroniskiem līdzekļiem veikt procedūras, izmantojot vienoto kontaktpunktu.
Risinājuma apraksts
Risinājums paredz, ka LIAA platforma business.gov.lv tiks attīstīta kā vienotā uzņēmēju vārteja, satura un valsts pārvaldes pakalpojumu agregators uzņēmējiem ar viedas personalizācijas iespējām. Projekts paredz portāla www.latvija.lv uzņēmēju sadaļas pakāpenisku integrēšanu LIAA platformā business.gov.lv atbilstoši mūsdienu lietojamības prasībām un uzņēmēju biznesa vajadzībām. Projekta ietvaros līdz 2025. gadam LIAA uzsāks vienotas uzņēmēju platformas izveidi, par pamatu ņemot business.gov.lv tehnoloģiskos un konceptuālos personalizācijas risinājumus. Business.gov.lv platforma turpmāk ietvers divas sadaļas:
1)       LIAA sadaļu, kas aptvers platformas business.gov.lv esošo tvērumu ar attiecīgiem back-end risinājumiem, pakalpojumu sniegšanas procesu atbalstu, LIAA specifisku saturu u.c.;
2)       Vienoto uzņēmēju vārteju, kur vietējie un ārvalstu uzņēmēji varēs atrast un piekļūt valsts un pašvaldību pakalpojumiem un informācijai (dzīves situācijām), nodrošinot vienotu un koncentrētu pakalpojumu un informācijas pieejamību uzņēmējiem.

Tādejādi ar projekta ieviešanu tiktu attīstīta business.gov.lv platforma:
1)       vietējiem un ārvalstu uzņēmējiem izveidojot vienotu vārteju sadarbībai ar valsti, pārņemot portāla www.latvija.lv uzņēmējdarbības sadaļas pakalpojumus un informāciju, dzīves situācijas (sākotnējā apjomā, iekļaujot sadarbības partneru pakalpojumus).
2)       LIAA klientiem nodrošinātu iespēju saņemt visus LIAA pakalpojumus digitāli un LIAA darbiniekiem izveidotu efektīvas digitālas darbplūsmas klientu piesaistei un pakalpojumu sniegšanai. Tādejādi sekmējot digitālu uzņēmējdarbības formalitāšu un atbalsta kārtošanu (doing buisness in Latvia fully digitally), kā arī biznesa attīstības un eksportspējas tiešu veicināšanu ar mākslīgā intelekta iespējām.

Projekta ieviešanas laikā LIAA iesaistīs sadarbības partnerus, kas piedalīsies projektēšanas darba grupā, tehnisko specifikāciju saskaņošanā un integrācijā, lai nodrošinātu vienotu pakalpojumu ietvaru, pārvaldības sistēmas loģikas pārņemšanu, kā arī biznesa attīstības pakalpojumu  piedāvājumus.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Nav paredzētas  funkciju un institucionālās struktūras izmaiņas. Nepiemērojot neto tagadnes vērtības aprēķinu un ignorējot inflācijas ietekmi, izmaksu-ieguvumu koeficients veido 4.0, kas nozīmē, ka potenciālie ieguvumi no projekta īstenošanas 10 gadu perspektīvā pārsniedz izmaksas 4.0 reizes, liecinot par projekta augstu lietderīgumu.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

LIAA nodrošinās, ka  projekta ietvaros komercdarbības atbalsts nav plānots/netiks sniegts. Investīcijas līdzekļi tiks ieguldīti tikai LIAA informācijas sistēmu tehnoloģiskās modernizācijas nodrošināšanai, lai sasniegtu investīcijas projekta mērķus, nodrošinot digitālo pakalpojumu attīstību, kā arī to tehnoloģisko un administratīvo ieviešanu. Investīcijas projekta ietvaros tehnoloģiskie risinājumi nebūs tiešā veidā pieejami komersantiem un investīciju projekta īstenošanas rezultātā komersanti nevarēs gūt labumu / priekšrocības attiecībā pret citiem Eiropas Savienības komersantiem. Vienlaikus, LIAA kā finansējuma saņēmējam sniegtais atbalsts nav kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, jo tas tiks piešķirts valsts funkciju nodrošināšanai.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Pašnodarbinātie
Ietekmes apraksts
Investīcijas projekts sekmēs uzņēmumu iespējas saņemt augsta līmeņa pieejamības pakalpojumus.  
Juridiskās personas
  • visi uzņēmumi
  • LIAA
Ietekmes apraksts
Investīcijas projekts sekmēs uzņēmumu iespējas saņemt augsta līmeņa pieejamības pakalpojumus.  Līdz ar projekta īstenošanu LIAA pārņems funkcijas, kuras līdz šim ir nodrošinājusi Ekonomikas ministrija, nodrošinot vienotā valsts un pašvaldību portāla www.latvija.lv uzņēmējdarbības sadaļas administrēšanu un uzraudzību, tādējādi nodrošinot uzņēmējiem pieejamākus valsts un pašvaldību pakalpojumus. 
Nozare
Visas nozares
Nozaru ietekmes apraksts
Tiks nodrošināta uzņēmējiem pieejamo valsts un pašvaldību pakalpojumu un informācijas integrācija LIAA portālā business.gov.lv, tādejādi nodrošinot vienotu, drošu un ērtu komunikāciju, kā arī pakalpojumu pieejamību (sākotnējā apjomā, iekļaujot sadarbības partneru pakalpojumus). 

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Tiks tehniski modernizēti datu apmaiņu moduļi, kas samazinās administratīvo slogu uzņēmējiem un uzlabos uzņēmējdarbības efektivitāti.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Tiks tehniski modernizēti datu apmaiņu moduļi, kas samazinās administratīvo slogu uzņēmējiem un uzlabos uzņēmējdarbības efektivitāti.

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
505 000
0
610 000
0
565 000
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
505 000
0
610 000
0
565 000
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
587 530
0
714 580
0
660 130
383 040
2.1. valsts pamatbudžets
0
587 530
0
714 580
0
660 130
383 040
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-82 530
0
-104 580
0
-95 130
-383 040
3.1. valsts pamatbudžets
0
-82 530
0
-104 580
0
-95 130
-383 040
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-82 530
-104 580
-95 130
-383 040
5.1. valsts pamatbudžets
-82 530
-104 580
-95 130
-383 040
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Investīcijas projektu plānots īstenot no 2023. gada līdz 2025.gada 31.decembrim. Investīcijas projekta īstenošanas izdevumu sadalījums pa gadiem norādīts tabulā zemāk.
Finansējuma avots 2023.gads 2024.gads  2025.gads 
Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma finansējums 505 000 610 000
565 000
 
Valsts budžeta finansējums pievienotās vērtības nodokļa izmaksu segšanai 82 530 104 580 95 130 
Kopā 587 530 714 580 660 130
Projektā ir paredzētas šādas darbības, kas kopa veido EUR 1 962 240 (t.sk. PVN):
1. Projekta vadība un projekta īstenošanas  personāls – atlīdzības izmaksas EUR 336 000;
2. Pilnveidotās BGLV platformas projektēšana, izstrāde, kvalitātes kontrole un ieviešana – pakalpojumu izmaksas EUR 1 344 000, neieskaitot PVN EUR 282 240 apmērā. Minētās izmaksas ir ar PVN apliekams objekts.

Lai nodrošinātu projekta ietvaros attīstītās BGLV platformas turpmāku uzturēšanu tiek aplēsts, ka risinājuma uzturēšanai sākot ar 2026.gada  ik gadus nepieciešami 20% no tā izstrādes vērtības, t.i. EUR 383 040, kas ietver EUR 112 000  atlīdzību 3 amata vietu apmaksai un EUR 271 040 (t.sk. PVN) pakalpojumu izmaksām:
- kļūdu labošana garantētā apjomā (programmatūras izstrādes pakalpojumi)- provizoriski EUR 60 000 (t.sk. PVN);
- helpdesk pakalpojumi – provizoriski EUR 7000 (t.sk. PVN);
- pieteikumu apstrāde, kas saistīta ar nepieciešamo izmaiņu pieprasījumiem, saskarnes un formu precizējumiem (programmatūras izstrādes pakalpojumi) – provizoriski EUR 174 000 (t.sk. PVN);
- sistēmas darbības monitorings – provizoriski EUR 30 000 (t.sk. PVN).

Projekta ieviešana nepalielina valsts pārvaldē nodarbināto skaitu. Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras projekta personāla atlīdzības un administrēšanas izmaksu segšanai nepieciešamais finansējums bez PVN:
2023.gads 
Nodaļa un atbalsta funkcijas Saime Līmenis Mēnešalgu grupa Amatu skaits
 
Slodze Fakt.sl. Mēnešalgas intervāls, viduspunkts, EUR Mēnešalgas intervāls, viduspunkts, EUR Mēnešalgas intervāls, viduspunkts, gadā Atvaļinājuma pabalsts (50% no mēneša atlīdzības), Naudas balva, Piemaksa, pabalsti (gadā) VSAOI, gadā Veselības apdrošināšanas polises prēmija (gadā) Atlīdzība kopā 2023. gadā
Vec. projekta vadītājs (vada projektu, atskaites u.c.) 39.1 III 10 1 100% 1.00 2496
2496
 
29947,05 1903,2 7513,474 426,86 39790,58
Vadošais eksperts 39.1 III 10 1 100% 1.00 1999 1999 23982,21 1903,25 6106,38 426,86 32418,7
 
Informācijas sistēmu projektu vadītājs 21.4. III 11 1 100% 1.00 2496 2496 29947,05 1903,3 7513,498 426,86 39790,71
        3   3.00             112000
 
2024. gads
Nodaļa un atbalsta funkcijas Saime Līmenis Mēnešalgu grupa Amatu skaits Slodze Fakt.sl. Mēnešalgas intervāls, viduspunkts, EUR Mēnešalgas intervāls, viduspunkts, EUR
 
Mēnešalgas intervāls, viduspunkts, gadā Atvaļinājuma pabalsts (50% no mēneša atlīdzības), Naudas balva, Piemaksa, pabalsti (gadā) VSAOI, gadā Veselības apdrošināšanas polises prēmija (gadā) Atlīdzība kopā 2024. gadā
Vec. projekta vadītājs (vada projektu, atskaites u.c.)
39.1
 
III 10 1 100% 1.00 2496 2496 29947,05 1903,2 7513,474 426,86 39790,58
Vadošais eksperts 39.1 III 10 1 100% 1.00 1999 1999 23982,21 1903,25 6106,38 426,86
 
32418,7
Informācijas sistēmu projektu vadītājs 21.4 III 11 1
100%
 
1.00 2496 2496 29947,05 1903,3 7513,498 426,86 39790,71
        3   3.00             112000
 
2025.gads 
Nodaļa un atbalsta funkcijas Saime Līmenis Mēnešalgu grupa
 
Amatu skaits Slodze Fakt.sl. Mēnešalgas intervāls, viduspunkts, EUR Mēnešalgas intervāls, viduspunkts, EUR Mēnešalgas intervāls, viduspunkts, gadā Atvaļinājuma pabalsts (50% no mēneša atlīdzības), Naudas balva, Piemaksa, pabalsti (gadā) VSAOI, gadā Veselības apdrošināšanas polises prēmija (gadā) Atlīdzība kopā 2025. gadā
Vec. projekta vadītājs (vada projektu, atskaites u.c.) 39.1 III 10 1 100%
 
1.00 2496 2496 29947,05 1903,2 7513,474 426,86 39790,58
Vadošais eksperts 39.1 III 10 1 100% 1.00 1999 1999 23982,21 1903,25 6106,38 426,86 32418,7
Informācijas sistēmu projektu vadītājs 21.4.
III
 
11 1 100% 1.00 2496 2496 29947,05 1903,3 7513,498 426,86 39790,71
        3   3.00             112000
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Nav attiecināms.
Cita informācija
Projekta realizācijai nepieciešamais valsts budžeta priekšfinansējums un finansējums pievienotās vērtības nodokļa segšanai tiks pārdalīts no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 80.00.00 "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības projektu un pasākumu īstenošanai".

Pēc investīcijas projekta pabeigšanas projekta uzturēšanas izdevumu segšanai nepieciešamais papildu finansējums tiks pieprasīts normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. Detalizēts aprēķins uzturēšanas izmaksu segšanai tiks sniegts pieprasīšanas brīdī. Papildu nepieciešamā finansējuma apmērs projekta uzturēšanai, tiks nodrošināts, veicot pārdali no budžeta 74. resora “Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 01.00.00 "Apropriācijas rezerve.

Ņemot vērā BGLV platformas vīziju 2030 un to, ka LIAA sākotnēji platformas attīstībai lūdza paredzēt 7 milj. EUR ir būtiski rast risinājumus platformas turpmākai attīstībai arī pēc projekta ieviešanas, paredzot vismaz 1 000 000 EUR gadā tuvāko 7 gadu laikā. Jautājums par papildu valsts budžeta finansējuma piešķiršanu koplietošanas pakalpojuma attīstībai tiks vērtēts un virzīts Ministru kabinetā likumprojekta par valsts budžetu kārtējam gadam un vidēja termiņa budžeta ietvaru sagatavošanas un izskatīšanas procesā kopā ar visu ministriju un centrālo valsts iestāžu iesniegtajiem prioritāro pasākumu pieteikumiem atbilstoši valsts budžeta finansiālajām iespējām.

4.1.1. Brīvas pakalpojumu sniegšanas likums

Pamatojums un apraksts
Būs nepieciešami grozījumi Brīvas pakalpojumu sniegšanas likumā, kura 17.pants šobrīd nosaka, ka vienotā pakalpojumu kontaktpunkta tīmekļa vietne, kurā nodrošināma informācija par pakalpojumiem ir valsts pārvaldes pakalpojumu portāls www.latvija.lv.
Atbildīgā institūcija
Ekonomikas ministrija
n/a
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
Tiks nodrošināts Latvijas pienākuma izpilde, kas izriet no 2006. gada 12. decembra Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas 2006/123/EK par pakalpojumiem iekšējā tirgū un 2018. gada 2. oktobra Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas  (ES) 2018/1724, ar ko izveido vienoto digitālo vārteju lai sniegtu piekļuvi informācijai, procedūrām un palīdzības un problēmu risināšanas pakalpojumiem, un ar ko groza Regulu (ES) Nr. 1024/2012 (Dokuments attiecas uz EEZ.)
Skaidrojums
Investīcijas projekta finansējuma saņēmējs ir tiešās pārvaldes iestāde – LIAA. Sabiedrības līdzdalība tiek nodrošināta līdz ar investīcijas projekta pieejamības nodrošināšanu tiesību aktu projektu (TAP) publiskajā portālā.

6.4. Cita informācija

n/a 
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
  • Ekonomikas ministrija
  • Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Līdz ar projekta īstenošanu LIAA pārņems funkcijas, kuras līdz šim ir nodrošinājusi Ekonomikas ministrija, nodrošinot vienotā valsts un pašvaldību portāla www.latvija.lv uzņēmējdarbības sadaļas administrēšanu un uzraudzību.
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

n/a 
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Investīcijas projekts nodrošinās klientu orientētu un mūsdienu vajadzībām atbilstoši pakalpojumu pieejamību uzņēmējiem.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Investīcijas projekts nodrošinās klientu orientētu un mūsdienu vajadzībām atbilstoši pakalpojumu pieejamību uzņēmējiem, vienlaikus nodrošinot 2006. gada 12. decembra Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvā 2006/123/EK par pakalpojumiem iekšējā tirgū un 2018. gada 2. oktobra Eiropas Parlamenta un Padomes Regulā (ES) 2018/1724, ar ko izveido vienoto digitālo vārteju, lai sniegtu piekļuvi informācijai, procedūrām un palīdzības un problēmu risināšanas pakalpojumiem, un ar ko groza Regulu (ES) Nr. 1024/2012 (Dokuments attiecas uz EEZ) noteiktās prasības.

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

n/a
Pielikumi