Anotācija (ex-ante)

23-TA-1265: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2011. gada 4. oktobra noteikumos Nr. 756 "Veterināro recepšu noformēšanas un uzglabāšanas kārtība"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
ES dokuments
Apraksts
1. Eiropas Parlamenta un Padomes 2018.gada 11.decembra regulas (ES) 2019/6 par veterinārajam zālēm un ar ko atceļ Direktīvu 2001/82/EK (turpmāk – Regula 2019/6);
2. Komisijas 2022. gada 19. jūlija Īstenošanas regula  (ES) 2022/1255, ar kuru saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2019/6 izraugās tādus antimikrobiālos līdzekļus vai antimikrobiālo līdzekļu grupas, ko rezervē noteiktu cilvēka infekciju ārstēšanai (turpmāk – Īstenošanas regula 2022/1255).
3. Komisijas  2021. gada 10. jūnija Īstenošanas Regula (ES) 2021/963, ar ko nosaka noteikumus Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/429, (ES) 2016/1012 un (ES) 2019/6 piemērošanai attiecībā uz zirgu identifikāciju un reģistrāciju un izveido identifikācijas dokumentu paraugus attiecībā uz šiem dzīvniekiem (turpmāk – Īstenošanas regula 2021/963).

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Tiesību akts izstrādāts  ar mērķi veicināt augstu sabiedrības un dzīvnieku veselības aizsardzības līmeni, ieviešot Regulas 2019/6 nosacījumus veterināro recepšu izrakstīšanai un precizējot ierobežojumus veterināro recepšu izrakstīšanā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2011. gada 4. oktobra noteikumos Nr. 756 "Veterināro recepšu noformēšanas un uzglabāšanas kārtība" (turpmāk - noteikumi Nr.756) noteikts veterinārās receptes veidlapas paraugs un paredzēts, ka, izrakstot recepti, tajā  jānorāda informācija  par:  veterinārmedicīniskā pakalpojuma sniedzēju, kas izraksta recepti, dzīvnieku īpašnieku un adresi, dzīvnieku, zāļu izdalīšanās periodu no dzīvnieka organisma (ja attiecināms), par izrakstītajām zālēm un receptes derīguma termiņš. Tāpat noteikumos Nr.756 ir noteikts, ka recepti nedrīkst izrakstīt zālēm, kas saskaņā ar veterināro zāļu reģistrēšanu reglamentējošiem normatīvajiem aktiem klasificētas kā tādas, ar kurām  darbības drīkst veikt tikai praktizējošs veterinārārsts, kā arī zālēm, kas aizliegtas dzīvniekiem saskaņā ar normatīvajiem aktiem, lai nodrošinātu augstu sabiedrības un dzīvnieku veselības aizsardzības līmeni.
 Noteikumos Nr. 756 noteikts, ka veterinārās receptes derīguma termiņš ir  trīs  mēneši.
No 2022.gada 28.janvāra tiek piemērota Regula 2019/6, kurā noteikta veterinārajā receptē norādāmā informācija, antimikrobiālo zāļu receptes derīguma termiņš, veterināro zāļu lietošanas instrukcijā norādāmā informācija, ka veterinārās zāles klasificē kā tādas, kuru lietošanai vajadzīga veterinārā recepte vai tādas, kuru lietošanai nevajag veterināro recepti. 
No 2023.gada 19.februāra tiek piemērota Īstenošanas regula  2022/1255. Zāles, kas satur Īstenošanas regulā 2022/1255 minētos antimikrobiālos līdzekļus, aizliegts lietot dzīvniekiem, lai pēc iespējas ilgāk saglabātu attiecīgos antimikrobiālos līdzekļus iedarbīgus cilvēku infekciju ārstēšanai.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr.756 4.punktā noteikts, ka praktizējošs veterinārārsts aizpilda veterinārās receptes veidlapu.  Regulas 2019/6 105. panta 5. punktā uzskaitīta informācija, kas praktizējošam veterinārārstam jānorāda veterinārajā receptē. 
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr.756 4.punkts jāpapildina ar atsauci uz Regulas 2019/6 105. panta 5. punktā minēto informāciju. 
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr.756 11.punktā ir noteikts, ka recepti nedrīkst izrakstīt zālēm, kas klasificētas kā tādas, ar kurām  darbības drīkst veikt tikai praktizējošs veterinārārsts saskaņā ar veterināro zāļu reģistrēšanu reglamentējošiem normatīvajiem aktiem. Šāda norma noteikta, lai nodrošinātu augstu  sabiedrības  un dzīvnieku veselības aizsardzības līmeni, novēršot iespēju dzīvnieku īpašniekam iegādāties un pašam ievadīt dzīvniekam zāles, kuras to īpašo uzglabāšanas apstākļu un bīstamības dēļ var apdraudēt cilvēku vai dzīvnieku veselību vai vidi, ja darbības ar šīm zālēm veic persona bez atbilstošas kvalifikācijas. Līdz šim zāļu grupas, ar kurām darbības drīkst veikt tikai praktizējošs veterinārārsts, bija noteiktas Ministru kabineta 2006.gada 18.jūlija noteikumos Nr.600 “Veterināro zāļu reģistrēšanas kārtība” un tās bija imunoloģiskās veterinārās zāles, dzīvnieku eitanāzijai paredzētās zāles, vispārējas anestēzijas līdzekļi  un citas specifiskus farmakoterapeitiskus līdzekļus saturošas zāles, kuras dzīvniekam var ievadīt tikai īpaši apmācīta persona. Saskaņā ar Regulas 2019/6 14. un 34.pantā noteiktajām prasībām,  veterināro zāļu lietošanas instrukcijā vairs neparādīsies informācija, ka ar attiecīgām zālēm darbības drīkst veikt tikai veterinārārsts. Tomēr  Regulas 106.panta 4.punktā paredzēts, ka  valstis var noteikt īpašus ierobežojumus veterināro zāļu lietošanai dzīvniekiem, nosakot, ka atsevišķas zāles ievada tikai veterinārārsts.  Lai arī turpmāk nodrošinātu augstu sabiedrības un dzīvnieku veselības aizsardzības līmeni un skaidras un nepārprotamas tiesību normas, nepieciešams noteikumos noteikt, kuras  zāļu grupas aizliegts izrakstīt uz veterinārās receptes to specifisko uzglabāšanas nosacījumu un bīstamības cilvēku un dzīvnieku veselībai un videi dēļ. Tādējādi tik saglabāts ierobežojums  dzīvnieku īpašniekam  saņemt veterināro recepti un nodrošināts, ka arī turpmāk  attiecīgām zālēm darbības veic praktizējošs veterinārārsts.
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr.756 11.2.apakšpunkts jāprecizē, paredzot saglabāt līdz šim normatīvajos aktos par veterināro zāļu reģistrēšanu paredzētos ierobežojumus  un nosakot, ka recepti nedrīkst izrakstīt  imunoloģiskām veterinārajām zālēm, tādām zālēm, kuru lietošanas instrukcijā norādīts, ka zāles paredzētas dzīvnieku eitanāzijai, kā arī specifisku farmakoterapeitisko grupu zālēm, kuru lietošanā jāievēro īpaši piesardzības pasākumi. Ņemot vērā, ka lietošanas instrukcijā vairs neparādīsies informācija, ka ar attiecīgām zālēm darbības drīkst veikt tikai veterinārārsts, Pārtikas un veterinārais dienests  sagatavos un ievietos savā tīmekļvietnē skaidrojošo informāciju par specifisku farmakoterapeitisko grupu zālēm, ar kurām darbības drīkst veikt tikai veterinārārsts, tādējādi nodrošinot vienotu prasību interpretāciju.
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr.756 11.4.apakšpunktā ir izdarīta atsauce uz  Eiropas Komisijas 2008.gada 6.jūnija Regulu (EK) Nr. 504/2008, ar ko īsteno Padomes Direktīvas 90/426/EEK un 90/427/EEK attiecībā uz zirgu dzimtas dzīvnieku identifikāciju, saskaņā ar kuru ir deklarē, ka attiecīgos zirgu dzimtas dzīvniekus nav paredzēts izmantot pārtikas produktu iegūšanai. 
No 2021.gada 7. jūlija piemēro Īstenošanas  regulu 2021/963, kuras 39.pants nosaka veterinārārsta pienākumu dokumentēt zirga statusu “paredzēts nokaušanai, lai lietotu pārtikā” vai “izslēgts no nokaušanas lietošanai pārtikā” individuālajā pastāvīgajā identifikācijas dokumentā. Regula  2021/963  atceļ iepriekš spēkā  esošos tiesību aktus attiecība uz zirgu dzimtas dzīvnieku identifikāciju. 
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr.756 11.4.apakšpunktā jāaktualizē atsauci uz Īstenošanas regulu 2021/963.
Problēmas apraksts
Īstenošanas regula 2022/1255 nosaka  antimikrobiālos līdzekļus, kas rezervēti tikai cilvēku ārstēšanai. Šādus antimikrobiālos līdzekļus aizliegts lietot dzīvniekiem, tādēļ nedrīkst izrakstīt veterināro recepti zālēm, kas satur  Īstenošanas regulā 2022/1255 uzskaitītos antimikrobiālos līdzekļus.
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr.756 11.punkts jāpapildina ar nosacījumu, ka veterināro recepti nedrīkst izrakstīt par veterinārajām zālēm, kas satur Īstenošanas regulā 2022/1255 uzskaitītos antimikrobiālos līdzekļus.
Problēmas apraksts
Regulas 2019/6 105.panta 10.punktā noteikts, ka antimikrobiālajām zālēm izrakstītās receptes derīgas piecas dienas no izsniegšanas datuma, savukārt noteikumu Nr.756  15.punktā noteikts, ka izrakstītās receptes derīgas trīs mēnešus, tādēļ nepieciešamas noteikumos izdarīt atsauci uz Regulā  2019/6 noteikto receptes derīguma termiņu.
Risinājuma apraksts
Noteikumi Nr.756 jāpapildina ar 16.1 punktu, kurā noteikts, ka recepte antimikrobiālām zālēm derīga ne ilgāk kā noteikts Regulas 2019/6 105. panta 10. punktā, tas ir piecas dienas no izrakstīšanas dienas piecas dienu  no izrakstīšanas dienas. Tāpat jāpapildina noteikumu Nr. 756 15. punkts ar atsauci uz 16.1 punktu kā izņēmuma gadījumu receptes derīguma termiņa noteikšanā. Tādējādi tiek nodrošināta atbilstība Regulas 2019/6 prasībām un veicināta antimikrobiālo zāļu atbildīga lietošana.
Problēmas apraksts
Regulas 2019/6 105.panta 5.punkta "l" un "m" apakšpunktā paredzēts, ka veterinārārstam, izrakstot veterināro recepti antimikrobiālajām zālēm, ko lieto dzīvnieku slimību profilaksei vai metafilaksei, vai zālēm, ko izraksta, ja valstī nav pieejamas dzīvnieku ārstēšanai nepieciešamās veterinārās zāles, receptē ir jānorāda attiecīga deklarācija, bet nav noteikts deklarācijas formāts. Tādēļ nepieciešamas noteikt formātu, kādā praktizējošs veterinārārsts deklarē šādu zāļu izrakstīšanu. Ņemot vērā, ka nepieciešams norādīt īsu, vienotu deklarācijas formātu, tiek izmantots formulējumu "profilakse" un "metafilakse", kā arī ņemot vērā to, ka vispārpieņemtais apzīmējums  zāļu  izvēles principam, ja valstī nav pieejamas nepieciešamās zāles lietošanai dzīvniekiem,  ir "kaskādes" princips,  deklarācijai izmanto formulējumu  "kaskāde".
Risinājuma apraksts
Noteikumi Nr.756  jāpapildina ar jaunu 18.1punktu, nosakot, kāda papildu informācija jānorāda veterinārās receptes sadaļā Rp., izrakstot noteikta veida antimikrobiālās zāles.
Ņemot vērā, ka nepieciešams norādīt īsu, vienotu deklarācijas formātu, tiek izmantots formulējums "profilakse" un "metafilakse", kā arī ievērojot to, ka vispārpieņemtais apzīmējums  zāļu  izvēles principam, ja valstī nav pieejamas nepieciešamās zāles lietošanai dzīvniekiem, ir "kaskādes" princips,  deklarācijai izmanto formulējumu  "kaskāde".
Tādējādi tiks nodrošināta skaidras un nepārprotamas tiesību normas un vienota pieeja informācijai, ko deklarē receptē, ņemot vērā Regulas 2019/6 105. panta 5. punkta “l” un “m” apakšpunktā noteikto.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • veterinārmedicīniskās prakses iestādes
Ietekmes apraksts
Nemainās līdz šim esošaie nosacījumi veterinārās receptes aizpildīšanai, neietekmē administratīvo slogu.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-

4.1.1. Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 22. jūnija noteikumos Nr. 406 "Īpašās veterinārās receptes aprites noteikumi"

Pamatojums un apraksts
Regulas 2019/6 105.panta prasības par veterinārās receptes aizpildīšanu un ierobežojumi recepšu izrakstīšanai  attiecas gan uz veterinārajām receptēm, gan uz īpašajām veterinārajām receptēm, tādēļ abi projekti tiks virzīti saskaņošanai vienlacīgi.
Atbildīgā institūcija
Zemkopības ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32019R0006
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 11. decembra Regula (ES) 2019/6 par veterinārajām zālēm un ar ko atceļ direktīvu 2001/82 EK
Apraksts
Ieviestas Regulas 2019/6 105.panta 5.punkta  prasības
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R10963
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas  2021. gada 10. jūnijs Īstenošanas regula (ES) 2021/963 ar ko nosaka noteikumus Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/429, (ES) 2016/1012 un (ES) 2019/6 piemērošanai attiecībā uz zirgu identifikāciju un reģistrāciju un izveido identifikācijas dokumentu paraugus attiecībā uz šiem dzīvniekiem
Apraksts
Aktualizēta atsauce uz regulu
ES tiesību akta CELEX numurs
32022R1255
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 19. jūlija Īstenošanas regula  (ES) 2022/1255, ar kuru saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2019/6 izraugās tādus antimikrobiālos līdzekļus vai antimikrobiālo līdzekļu grupas, ko rezervē noteiktu cilvēka infekciju ārstēšanai,
Apraksts
Izdarīta atsauce uz regulu 

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 11. decembra Regula (ES) 2019/6 par veterinārajām zālēm un ar ko atceļ direktīvu 2001/82 EK
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
105.panta 5.punkts
1.punkts
-
Neparedz stingrākas prasības
105.panta 10.punkts
6.punkts
-
Neparedz stingrākas prasības
 105.panta 5.punkta l) un m) apakšpunkts
7.punkts
-
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Regulas 106.panta 4.punktā paredzēts, ka  valstis var noteikt īpašus ierobežojumus veterināro zāļu lietošanai dzīvniekiem, nosakot, ka atsevišķas zāles ievada tikai veterinārārsts.  Lai arī turpmāk nodrošinātu augstu sabiedrības un dzīvnieku veselības aizsardzības līmeni un skaidras un nepārprotamas tiesību normas, noteikumos tiek paredzēts, kuras zāļu grupas aizliegts izrakstīt uz veterinārās receptes to specifisko uzglabāšanas nosacījumu un bīstamības cilvēku un dzīvnieku veselībai un videi dēļ, tādēļ ar tām darbības var veikt tikai veterinārārsts.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Nav attiecināms
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas  2021. gada 10. jūnijs Īstenošanas regula (ES) 2021/963 ar ko nosaka noteikumus Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/429, (ES) 2016/1012 un (ES) 2019/6 piemērošanai attiecībā uz zirgu identifikāciju un reģistrāciju un izveido identifikācijas dokumentu paraugus attiecībā uz šiem dzīvniekiem
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
39.pants
3.punkts
-
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Nav attiecināms
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Nav attiecināms
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 19. jūlija Īstenošanas regula  (ES) 2022/1255, ar kuru saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2019/6 izraugās tādus antimikrobiālos līdzekļus vai antimikrobiālo līdzekļu grupas, ko rezervē noteiktu cilvēka infekciju ārstēšanai,
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Pielikums
4.punkts
-
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Nav attiecināms
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Nav attiecināms
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Pārtikas un veterinārais dienests
Nevalstiskās organizācijas
Latvijas Veterinārārstu biedrība
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Pārtikas un veterinārais dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi