Anotācija (ex-ante)

21-TA-202: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par nekustamā īpašuma daļas atsavināšanu pierobežas ceļa zemes nodalījuma joslai ap Jansu novērošanas torni
 " sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts “Par nekustamā īpašuma daļas atsavināšanu pierobežas ceļa zemes nodalījuma joslai ap Jansu novērošanas torni” (turpmāk – rīkojuma projekts) izstrādāts saskaņā ar:
1. Zemes pārvaldības likuma 8.panta septīto daļu.
2. Sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likuma 9.panta pirmo daļu.
3. Deklarācijas par Artura Krišjāņa Kariņa vadītā Ministru kabineta iecerēto darbību 197.punkts.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekta mērķis ir atsavināt sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma daļu, kas atrodas valstij piederoša pierobežas ceļa zemes nodalījuma joslā ap Jansu novērošanas torni.
 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ministru kabinets ar 2003.gada 8.jūlija sēdes protokola Nr.39 42. § “Par situāciju valsts austrumu robežas izbūves jomā” ir pieņēmis konceptuālu lēmumu par sabiedrības vajadzību nodrošināšanai nepieciešamā projekta īstenošanu – pierobežas ceļa ap Jansu novērošanas torni (inženierbūves kadastra apzīmējums 4466 004 0092 001) (turpmāk – pierobežas ceļš) izbūvi, lai nodrošinātu operatīvu Valsts robežsardzes funkciju pildīšanu. Pierobežas ceļš pieņemts ekspluatācijā 2004.gada 22.decembrī un ir Nodrošinājuma valsts aģentūras bilancē.
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Saskaņā ar Zemes pārvaldības likuma 8.panta pirmo daļu, ja līdz Zemes pārvaldības likuma spēkā stāšanās dienai autoceļš reģistrēts kā pašvaldības vai valsts ceļš un iekļauts pašvaldības vai valsts bilancē, bet zeme zem ceļa zemesgrāmatā ierakstīta uz privātpersonas vārda, šī persona nedrīkst liegt pārvietošanos pa pašvaldības vai valsts ceļu”.
Saskaņā ar Zemes pārvaldības likuma 8.panta septīto daļu valsts vai pašvaldība atbilstoši budžeta iespējām vienojas ar zemes īpašnieku par zemes zem ceļa vai ielas atsavināšanu un atsavina to saskaņā ar normatīvajiem aktiem par sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanu.
 
Risinājuma apraksts

Pierobežas ceļa zemes nodalījuma joslai nepieciešams atsavināt nekustamā īpašuma “Vāveres-1” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4466 004 0034) daļu – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 4466 003 0175) 0,72 ha platībā, zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 4466 003 0189) 0,10 ha platībā, zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 4466 003 0192) 0,29 ha platībā, zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 4466 004 0152) 0,34 ha platībā, zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 4466 004 0161) 0,21ha platībā un zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 4466 004 0157) 0,16 ha platībā – Demenes pagastā, Augšdaugavas novadā (turpmāk – nekustamais īpašums “Vāveres-1”).
Nekustamais īpašums “Vāveres-1” ir ierakstīts Daugavpils tiesas Demenes pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr.100000165245.
Nekustamajam īpašumam “Vāveres-1” zemesgrāmatā ir ierakstīts aizliegums bez akciju sabiedrības "Attīstības finanšu institūcija Altum", reģistrācijas numurs 50103744891 (turpmāk – kreditors), rakstiskas piekrišanas nekustamu īpašumu atsavināt, dāvināt, sadalīt vai apgrūtināt ar lietu tiesībām.
Nekustamajam īpašumam “Vāveres-1” saskaņā ar zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4466 003 0175 apgrūtinājumu plānu ir noteikti šādi apgrūtinājumi:
pierobeža – 0,72 ha;
pierobežas josla – 0,72 ha;
ceļa servitūta teritorija – 0,22 ha.
Saskaņā ar zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4466 003 0189 apgrūtinājumu plānu ir noteikti šādi apgrūtinājumi:
pierobeža – 0,10 ha;
pierobežas josla – 0,10 ha.
     Saskaņā ar zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4466 003 0192 apgrūtinājumu plānu ir noteikti šādi apgrūtinājumi:
pierobeža – 0,29 ha;
pierobežas josla – 0,29 ha;
no 25 līdz 100 hektāriem lielas dabiskas ūdenstilpes vides un dabas resursu aizsardzības aizsargjoslas teritorija lauku apvidos – 0,29 ha;
ūdensnotekas (ūdensteču regulēta posma un speciāli raktas gultnes), kā arī uz tās esošas hidrotehniskas būves un ierīces ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija lauksaimniecībā izmantojamās zemēs – 0,02 ha;
ceļa servitūta teritorija – 0,17 ha.
Saskaņā ar zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4466 004 0152 apgrūtinājumu plānu ir noteikti šādi apgrūtinājumi:
pierobeža – 0,34 ha
pierobežas josla – 0,34 ha
vides un dabas resursu aizsardzības aizsargjoslas (aizsardzības zonas) teritorija ap kultūras pieminekli laukos – 0,34 ha;
ceļa servitūta teritorija – 0,25 ha.
Saskaņā ar zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4466 004 0157 apgrūtinājumu plānu ir noteikti šādi apgrūtinājumi:
pierobeža – 0,16 ha
pierobežas josla – 0,16 ha
vides un dabas resursu aizsardzības aizsargjoslas (aizsardzības zonas) teritorija ap kultūras pieminekli laukos – 0,16 ha;
ceļa servitūta teritorija – 0,09 ha.
Saskaņā ar zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4466 004 0161 apgrūtinājumu plānu ir noteikti šādi apgrūtinājumi:
pierobeža – 0,21 ha
pierobežas josla – 0,21 ha
vides un dabas resursu aizsardzības aizsargjoslas (aizsardzības zonas) teritorija ap kultūras pieminekli laukos – 0,21 ha;
dabas parka teritorija, ja tā nav iedalīta funkcionālajās zonās – 0,04 ha;
ceļa servitūta teritorija – 0,16 ha.
Nekustamā īpašuma “Vāveres-1” īpašniekam un zināšanai kreditoram 2019. gada 5. novembrī saskaņā ar Ministru kabineta 2011. gada 15. marta noteikumu Nr.204 „Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu” (turpmāk – MK noteikumi Nr.204) 13.punktu nosūtīts paziņojums Nr.1.2.2-09/7672.
 No nekustamā īpašuma “Vāveres-1” īpašnieka atbilde netika saņemta.
Sertificēts vērtētājs noteica, ka nekustamā īpašuma “Vāveres-1”, tirgus vērtība 2020. gada 3. janvārī ir 2304,16  (divi tūkstoši trīs simti četri euro un 16 centi). Tirgus vērtībā ietverta augošo koku vērtība. Citi atsavināšanas rezultātā radušies zaudējumi nav identificēti.
Ar Iekšlietu ministrijas 2020. gada 28. janvāra rīkojumu Nr.1-12/125 “Par pastāvīgās komisijas izveidošanu sabiedrības vajadzībām nepieciešamā īpašuma atsavināšanai” izveidotā komisija (turpmāk – Komisija) 2020. gada 16. janvārī nosūtīja nekustamā īpašuma “Vāveres-1” īpašniekam un zināšanai kreditoram uzaicinājumu Nr.1.2.8-12/153 piedalīties sēdē par aprēķinātās atlīdzības izvērtēšanu.
Nekustamā īpašuma “Vāveres-1” īpašnieks 2020. gada 21. janvāra adresētajā iesniegumā Komisijai norādījis, ka aprēķinātai atlīdzībai piekrīt un komisijas sēdē par  aprēķinātās atlīdzības izvērtēšanu nepiedalīsies.
Komisija, nosakot atlīdzību par nekustamo īpašumu “Vāveres-1”, ņēma vērā sertificētā vērtētāja atzinumu, ka nekustamā īpašuma “Vāveres-1” tirgus vērtība 2020. gada 3. janvārī  ir 2304,16  (divi tūkstoši trīs simti četri euro un 16 centi), tirgus vērtībā ietverta augošo koku vērtība un citi atsavināšanas rezultātā radušies zaudējumi nav identificēti.
Komisija, pamatojoties uz MK noteikumu Nr.204 35.punktu, nolēma apstiprināt atlīdzību par nekustamā īpašuma “Vāveres-1” atsavināšanu, nosakot to 2304,16  (divi tūkstoši trīs simti četri euro un 16 centi) apmērā (Lēmums Nr.2) (2020.gada 21.februāra lēmums Nr.2, 1.§)
Nekustamā īpašuma “Vāveres-1” kadastrālā sadale notika pēc nekustamā īpašuma īpašnieka iniciatīvas. Izdevumus, kas saistīti ar minētā kadastra objekta sadali sedza Iekšlietu ministrija (Nodrošinājuma valsts aģentūra).
Kadastra objekta sadale neietekmēja nekustamā īpašuma “Vāveres-1” taisnīgas atlīdzības apmēru.
Pamatojoties uz MK noteikumu Nr.204  36.1.apakšpunktu, Iekšlietu ministrija ar 2020.gada 7.aprīļa lēmumu Nr.1-67/67 apstiprināja taisnīgas atlīdzības apmēru par nekustamo īpašumu “Vāveres-1”, nosakot to 2304,16 euro. apmērā.
Saskaņā ar Sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likuma 9.panta pirmo daļu Ministru kabinets četru mēnešu laikā pēc tam, kad pieņemts lēmums par atlīdzības apmēru, pieņem lēmumu ierosināt sabiedrības vajadzību nodrošināšanai nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanu par noteikto atlīdzību.
     2020.gada 11.jūnijā Iekšlietu ministrija izskatīšanai Ministru kabinetā iesniedza Ministru kabineta rīkojuma projektu “Par nekustamā īpašuma daļas  atsavināšanu pierobežas ceļa zemes nodalījuma joslai ap Jansu novērošanas torni”, VSS-478.
    Saskaņā ar Valsts sekretāru sanāksmes 2020.gada 11.jūnija sēdes protokollēmumā (prot. Nr.24 9.§) noteikto Iekšlietu ministrijai rīkojuma projektu un anotāciju bija jāsaskaņo ar Tieslietu ministriju, Finanšu ministriju, un Latvijas Pašvaldību savienību un pēc tam saskaņotais projekts jāiesniedz Valsts kancelejā.
      Lai nodrošinātu Sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likuma 9.panta pirmajā daļā noteiktā termiņa ievērošanu, Ministru kabinetam lēmums par nekustamā īpašuma atsavināšanu bija jāpieņem ne vēlāk kā līdz 2020.gada 7.augustam, taču šajā laikā attiecīgs lēmums tā arī netika pieņemts.
      Saskaņā ar Sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likuma 9.panta otro daļu, ja minētais lēmums netiek pieņemts noteiktajā termiņā, veicama atkārtota atlīdzības noteikšana.
Nekustamā īpašuma “Vāveres-1” kreditoram 2020.gada 3.augustā tika nosūtīta vēstule Nr.1.2.8-12/4077 “Par bankas atļauju atsavināt sabiedrības vajadzībām nekustamā īpašuma daļu”, lūdzot dot atļauju atsavināt nekustamā īpašuma “Vāveres-1” daļu. 2020.gada 11.septembrī saņemta kreditora atļauja Nr.2.9/615 “Par atļauju atsavināt sabiedrības vajadzībām nekustamā īpašuma daļu”.
Komisija 2020.gada 21.septembrī nosūtīja nekustamā īpašuma “Vāveres-1” īpašniekam un zināšanai kreditoram uzaicinājumu Nr.1.2.8-12/5125 piedalīties sēdē par aprēķinātās atlīdzības izvērtēšanu.
Nekustamā īpašuma “Vāveres-1” īpašnieks 2020.gada 6.oktobra adresētajā iesniegumā Komisijai norādījis, ka aprēķinātai atlīdzībai piekrīt un komisijas sēdē par  aprēķinātās atlīdzības izvērtēšanu nepiedalīsies.
 2020.gada 24.novembrī Komisija atkārtoti lēma par nekustamā īpašuma “Vāveres-1” atlīdzības apmēru, saglabājot to iepriekš noteiktajā apmērā, tā kā nav mainījušies apstākļi, kas bija par pamatu atlīdzības apmēra noteikšanai.
Komisija, pamatojoties uz MK noteikumu Nr.204 35.punktu, nolēma apstiprināt atlīdzību par nekustamā īpašuma “Vāveres -1” atsavināšanu, nosakot to 2304,16  (divi tūkstoši trīs simti četri euro un 16 centi) apmērā. (2020.gada 24.novembra Komisijas Lēmums Nr.11)
Iekšlietu ministrija izvērtēja 2020. gada 24. novembra Komisijas pieņemto lēmumu Nr.11 un pamatojoties uz MK noteikumu Nr. 204 36.2.apakšpunktu uzdeva Komisijai novērst konstatētos trūkumus un atkārtoti noteikt atlīdzības apmēru par nekustamā īpašuma “Vāveres-1” atsavināšanu (2021.gada 6.janvāra vēstuli Nr.1-89/21 “Par atlīdzības apmēru nekustamajam īpašumam “Vāveres-1”).
Nekustamā īpašuma “Vāveres-1” īpašniekam un zināšanai kreditoram 2021. gada 11. janvārī saskaņā ar MK noteikumu Nr.204 13.punktu nosūtīts paziņojums Nr.1.2.8-12/65.
Nekustamā īpašuma “Vāveres-1” īpašnieka atbilde netika saņemta.
Sertificēts vērtētājs noteica, ka nekustamā īpašuma “Vāveres-1”, Demenes pagastā, Augšdaugavas novadā, kadastra Nr.4466 004 0034, atsavināmās daļas – zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4466 003 0175) 0,72 ha platībā, zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4466 003 0189) 0,10 ha platībā, zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4466 003 0192) 0,29 ha platībā, zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4466 004 0152) 0,34 ha platībā, zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4466 004 0161) 0,21ha platībā un zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4466 004 0157) 0,16 ha platībā tirgus vērtība 2021.gada 11. maijā ir 2222,79  (divi tūkstoši divi simti divdesmit divi euro un 79 centi). Tirgus vērtībā norādīta zemes vienībā ar kadastra apzīmējumu 4466 003 0192, augošo koku vērtība. Citi atsavināšanas rezultātā radušies zaudējumi nav identificēti.
Komisija 2021.gada 16.jūnijā nosūtīja nekustamā īpašuma “Vāveres-1” īpašniekam un zināšanai kreditoram uzaicinājumu Nr.1.2.8-10/1603 piedalīties sēdē par aprēķinātās atlīdzības izvērtēšanu.
Nekustamā īpašuma “Vāveres-1” īpašnieks 2021.gada 28.jūnijā adresētajā iesniegumā Komisijai norādījis, ka aprēķinātai atlīdzībai piekrīt un komisijas sēdē par  aprēķinātās atlīdzības izvērtēšanu nepiedalīsies.
Komisija, nosakot atlīdzību par nekustamo īpašumu “Vāveres-1”, ņēma vērā sertificētā vērtētāja atzinumu, ka nekustamā īpašuma “Vāveres-1” tirgus vērtība 2021.gada 11.maijā ir 2222,79  (divi tūkstoši divi simti divdesmit divi euro un 79 centi), tirgus vērtībā ietverta, zemes vienībā ar kadastra apzīmējumu 4466 003 0192, augošo koku vērtība un citi atsavināšanas rezultātā radušies zaudējumi nav identificēti.
Komisija, pamatojoties uz MK noteikumu Nr.204 35.punktu, apstiprināja atlīdzību par nekustamā īpašuma “Vāveres -1” atsavināšanu, nosakot to 2222,79  (divi tūkstoši divi simti divdesmit divi euro un 79 centi) apmērā (Lēmums Nr.7).
Pamatojoties uz MK noteikumu Nr.204  36.1.apakšpunktu, Iekšlietu ministrija ar 2021.gada 18.augusta lēmumu Nr.1-67/228 apstiprināja taisnīgas atlīdzības apmēru par nekustamo īpašumu “Vāveres-1”, nosakot to 2222,79 (divi tūkstoši divi simti divdesmit divi euro un 79 centi) apmērā.
Pēc atsavināšanas pabeigšanas Iekšlietu ministrija īpašuma tiesības uz nekustamo īpašumu “Vāveres-1” normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprinās zemesgrāmatā uz valsts vārda Iekšlietu ministrijas personā.
Projekts attiecas uz publiskās pārvaldes politikas jomu (valsts īpašumu pārvaldība) un Iekšlietu politikas jomu (Valsts robežas drošība).
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Izstrādes procesā izmantoto dokumentu, kas satur personu datus, apstrādes mērķis ir nodrošināt pilnvērtīgu Ministru kabineta rīkojuma projekta par nekustamā īpašuma atsavināšanu atbilstības izvērtējumu gan normatīvajiem aktiem, gan dokumentiem, tādējādi nodrošinot, ka tiek aizsargātas visu ar nekustamo īpašumu atsavināšanu iesaistīto pušu tiesības. Dokumenti, kuri satur personas datus, ir paredzēti šauram subjektu lokam -noteiktajiem saskaņošanas dalībniekiem, kas veic rīkojuma projekta un anotācijas izvērtējumu.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • visi uzņēmumi
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekts attiecināms uz tajā minētā nekustamā īpašuma īpašnieku, kuram piederošais īpašums tiek atsavināts, kā arī uz nekustamā īpašuma kreditoru.
Nozare
Lauksaimniecība, mežsaimniecība un zivsaimniecība
Nozaru ietekmes apraksts
Samazinot apsaimniekojamo zemes vienību platību tiek samazināti nekustamā īpašuma īpašnieka ienākumi no apsaimniekaojamās platības.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2021
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2022
2023
2024
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
2 319
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
2 319
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
2 319
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
2 319
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Izdevumi, kas saistīti ar nekustamā īpašuma atsavināšanu un īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā kopumā ir  2319 euro apmērā (EKK 5240) (budžeta apakšprogramma 40.02.00 „Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums”), tajā skaitā:
izdevumi, lai segtu atlīdzību par nekustamā īpašuma “Vāveres-1” atsavināšanu – 2223 euro.
izdevumi, kas saistīti ar nostiprinājuma lūguma parakstīšanu pie notāra -  1 x 66 euro = 66 euro.
izdevumi, kas saistīti ar īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā -  1 x 30 euro = 30 euro.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
Nepieciešamais finansējums nekustamā īpašuma atsavināšanai un īpašuma tiesību nostiprināšanai zemesgrāmatā, tiks nodrošināts Iekšlietu ministrijai (Nodrošinājuma valsts aģentūrai) piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros. 
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Nodarbinātības valsts aģentūra
  • Iekšlietu ministrija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

nav
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi