22-TA-1990: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 17. maija noteikumos Nr. 299 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.1.2. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt bijušo ieslodzīto integrāciju sabiedrībā un darba tirgū" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Tiesību akta projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 17. maija noteikumos Nr. 299 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.1.2. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt bijušo ieslodzīto integrāciju sabiedrībā un darba tirgū" īstenošanas noteikumi"" (turpmāk - noteikumu projekts) izstrādāts saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda vadības likuma 20. panta 6. un 13. punktu.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" (turpmāk – Darbības programma) 9.1.2. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt bijušo ieslodzīto integrāciju sabiedrībā un darba tirgū" (turpmāk – SAM 9.1.2.) ietvarā samazināt rezultāta un iznākuma rādītājus, kā arī pārdalīt finansējumu 277 650 euro apmērā uz Darbības programmas 9.1.3. specifiskā atbalsta mērķi "Paaugstināt resocializācijas sistēmas efektivitāti" (turpmāk – SAM 9.1.3.).
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Liela ietekme uz Darbības programmas SAM 9.1.2. rezultatīvo rādītāju sasniegšanu ir bijusi sakarā ar ārkārtējo situāciju valstī, kas bija noteikta saistībā ar Covid-19 infekcijas izplatību, kā arī Covid-19 infekcijas izplatību ieslodzījuma vietās:
1. Ministru kabineta 2020. gada 12. marta rīkojums Nr. 103 "Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu" noteica ārkārtējo situāciju uz nepilniem trim mēnešiem no 2020. gada 12. marta līdz 9. jūnijam. Ministru kabineta 2020. gada 6. novembra rīkojums Nr. 655 "Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu" ārkārtējo situāciju noteica uz nepilniem pieciem mēnešiem no 2020. gada 9. novembra līdz 2021. gada 6. aprīlim. Ministru kabineta 2021. gada 9. oktobra rīkojums Nr.720 "Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu" ārkārtējo situāciju noteica uz nepilniem pieciem mēnešiem no 2021. gada 11. oktobra līdz 2022. gada 28. februārim. Kopumā ārkārtējā situācija valstī ir ilgusi gandrīz trīspadsmit mēnešus.
2. Covid-19 infekcijas izplatības risku ieslodzījuma vietās rada visu veidu personu plūsmas uz/no ieslodzījuma vietas, piemēram, radinieku ierašanās uz ilgstošo satikšanos ar ieslodzīto, skolotāju ierašanās ieslodzījuma vietā izglītības nodrošināšanai, ieslodzīto konvojēšana pēc procesa virzītāju pieprasījuma, t.sk. uz tiesas sēdēm. Apzinoties risku, ko rada situācija, ja Covid-19 infekcija izplatītās ieslodzījuma vietās (var rasties liels saslimušo skaits ieslodzīto kopumā sliktā veselības stāvokļa dēļ, strauja izplatība specifiskās vides un infrastruktūras dēļ) un tādas situācijas iespējamo ietekmi uz veselības aprūpes sistēmas spēju vispār nodrošināt veselības aprūpi sabiedrībai kopumā, 2020. gadā un 2021. gadā ieslodzījuma vietās tika izsludināta ārkārtējā situācija Covid-19 infekcijas izplatības riska dēļ, kā rezultātā tika ierobežota un apturēta personu plūsma uz/no ieslodzījuma vietām, t.sk. tika ierobežota arī resocializācijas procesa norise vai mainīti tā norises nosacījumi.
3. Ieslodzījuma vietās, kurās tika konstatēti Covid-19 infekcijas gadījumi, tika izsludināta karantīna, kas paredzēja striktākus ierobežojumus, t.sk. būtiski ierobežojot ieslodzīto resocializācijas pasākumus, aizliedzot ieslodzīto satikšanos ar radiniekiem ģimenes dienās, kā arī faktiski apturot izglītības apguves procesus.
Turklāt tiek prognozēts, ka arī turpmākajos gados, kamēr vien pastāvēs inficēšanās risks ar Covid-19 infekciju, ieslodzījuma vietu darbībā būs jāievēro lielāka piesardzība un ikdienas aktivitātes jānodrošina tādā veidā, kas mazina inficēšanās risku.
1. Ministru kabineta 2020. gada 12. marta rīkojums Nr. 103 "Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu" noteica ārkārtējo situāciju uz nepilniem trim mēnešiem no 2020. gada 12. marta līdz 9. jūnijam. Ministru kabineta 2020. gada 6. novembra rīkojums Nr. 655 "Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu" ārkārtējo situāciju noteica uz nepilniem pieciem mēnešiem no 2020. gada 9. novembra līdz 2021. gada 6. aprīlim. Ministru kabineta 2021. gada 9. oktobra rīkojums Nr.720 "Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu" ārkārtējo situāciju noteica uz nepilniem pieciem mēnešiem no 2021. gada 11. oktobra līdz 2022. gada 28. februārim. Kopumā ārkārtējā situācija valstī ir ilgusi gandrīz trīspadsmit mēnešus.
2. Covid-19 infekcijas izplatības risku ieslodzījuma vietās rada visu veidu personu plūsmas uz/no ieslodzījuma vietas, piemēram, radinieku ierašanās uz ilgstošo satikšanos ar ieslodzīto, skolotāju ierašanās ieslodzījuma vietā izglītības nodrošināšanai, ieslodzīto konvojēšana pēc procesa virzītāju pieprasījuma, t.sk. uz tiesas sēdēm. Apzinoties risku, ko rada situācija, ja Covid-19 infekcija izplatītās ieslodzījuma vietās (var rasties liels saslimušo skaits ieslodzīto kopumā sliktā veselības stāvokļa dēļ, strauja izplatība specifiskās vides un infrastruktūras dēļ) un tādas situācijas iespējamo ietekmi uz veselības aprūpes sistēmas spēju vispār nodrošināt veselības aprūpi sabiedrībai kopumā, 2020. gadā un 2021. gadā ieslodzījuma vietās tika izsludināta ārkārtējā situācija Covid-19 infekcijas izplatības riska dēļ, kā rezultātā tika ierobežota un apturēta personu plūsma uz/no ieslodzījuma vietām, t.sk. tika ierobežota arī resocializācijas procesa norise vai mainīti tā norises nosacījumi.
3. Ieslodzījuma vietās, kurās tika konstatēti Covid-19 infekcijas gadījumi, tika izsludināta karantīna, kas paredzēja striktākus ierobežojumus, t.sk. būtiski ierobežojot ieslodzīto resocializācijas pasākumus, aizliedzot ieslodzīto satikšanos ar radiniekiem ģimenes dienās, kā arī faktiski apturot izglītības apguves procesus.
Turklāt tiek prognozēts, ka arī turpmākajos gados, kamēr vien pastāvēs inficēšanās risks ar Covid-19 infekciju, ieslodzījuma vietu darbībā būs jāievēro lielāka piesardzība un ikdienas aktivitātes jānodrošina tādā veidā, kas mazina inficēšanās risku.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Epidemioloģiskie drošības pasākumi un ar tiem saistītie ierobežojumi, kā arī finansējuma saņēmēja darbības specifika (epidemioloģisko ierobežojumu dēļ pilnībā bija ierobežota dažāda veida resocializācijas pasākumu īstenošana), ir padarījusi neiespējamu SAM 9.1.2. uz iznākuma rādītāja sasniegšanu vērsto pasākumu īstenošanu līdz 2023. gada 31. decembrim, jo ieslodzītajiem nav tiesību lietot internetu, tostarp arī attālinātai dalībai pasākumos. Epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai šo projekta mērķa grupu ietekmēja vairāk kā jebkuru citu Eiropas Sociālā fonda atbalsta saņēmēju mērķa grupu.
Papildus jāņem vērā tas, ka ieslodzīto dalība pasākumos paredz ārpakalpojuma lektoru, citu iestāžu darbinieku, ģimenes locekļu un brīvprātīgā darba veicēju apmeklējumus, kas epidemioloģisko ierobežojumu dēļ nebija iespējami. Šobrīd izveidojušos rādītāju snieguma deficītus nav iespējams sasniegt līdz 2023. gada 31. decembrim, pastiprinot ieslodzīto iesaisti pasākumos projekta atlikušajā laikā, jo projektā jau sākotnēji ieplānotais apjoms prasa maksimālu intensitāti, ņemot vērā ieslodzījuma vietu personāla organizatorisko noslodzi, ieslodzīto vajadzības un vienā pasākumā iekļaujamo dalībnieku skaitu, dažādus drošības apsvērumus u.c.
Papildus jāņem vērā tas, ka ieslodzīto dalība pasākumos paredz ārpakalpojuma lektoru, citu iestāžu darbinieku, ģimenes locekļu un brīvprātīgā darba veicēju apmeklējumus, kas epidemioloģisko ierobežojumu dēļ nebija iespējami. Šobrīd izveidojušos rādītāju snieguma deficītus nav iespējams sasniegt līdz 2023. gada 31. decembrim, pastiprinot ieslodzīto iesaisti pasākumos projekta atlikušajā laikā, jo projektā jau sākotnēji ieplānotais apjoms prasa maksimālu intensitāti, ņemot vērā ieslodzījuma vietu personāla organizatorisko noslodzi, ieslodzīto vajadzības un vienā pasākumā iekļaujamo dalībnieku skaitu, dažādus drošības apsvērumus u.c.
Risinājuma apraksts
2021. gada 10. novembrī projekta uzraudzības komitejā tika atbalstīts priekšlikums par projekta iznākuma un rezultāta rādītāju izmaiņām un projekta kopējā finansējuma samazināšanu, to novirzot SAM 9.1.3. pasākumu īstenošanai, tādējādi nolemjot, ka ir nepieciešams veikt grozījumus Ministru kabineta 2016. gada 17. maija noteikumos Nr. 299 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.1.2. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt bijušo ieslodzīto integrāciju sabiedrībā un darba tirgū" īstenošanas noteikumi":
1. samazinot pieejamo kopējo attiecināmo finansējumu par 277 650 euro (ESF finansējums 236 002 euro un valsts budžets 41 648 euro), to pārdalot uz Darbības programmas 9.1.3. specifiskā atbalsta mērķi "Paaugstināt resocializācijas sistēmas efektivitāti";
2. samazinot līdz 2023. gada 31. decembrim sasniedzamo rezultāta rādītāju "bijušo ieslodzīto skaits, kas pēc atbrīvošanas no ieslodzījuma un atbalsta saņemšanas sākuši darba meklējumus" no "3500" uz "1000";
3. samazinot līdz 2023. gada 31. decembrim sasniedzamo iznākuma rādītāju "resocializācijas pasākumus un atbalstu saņēmušo ieslodzīto un bijušo ieslodzīto skaits" no "16000" uz "10400".
SAM 9.1.2. rezultāta un iznākuma rādītāji tiek precizēti atbilstoši Ministru kabineta 2022. gada 27. jūnija rīkojumam Nr. 448 (prot. Nr. 33 30. §), ar kuru apstiprināti grozījumi Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda darbības programmā "Izaugsme un nodarbinātība".
SAM 9.1.2. rezultatīvo rādītāju samazinājums neietekmēs projekta mērķa grupas situāciju un SAM mērķa – palielināt bijušo ieslodzīto integrāciju sabiedrībā un darba tirgū – sasniegšanu. Mērķa grupas samazinājums, vienlaicīgi ar Covid-19 ietekmi, ir saistīts arī ar ieslodzīto kopskaita būtisku samazinājumu, ja to salīdzina ar laiku, kad attiecīgie rezultāta rādītāji tika noteikti. Turklāt notiesātie resocializācijas pasākumos tiek iesaistīti atbilstoši viņu resocializācijas vajadzībām un arī turpmāk ir plānots īstenot resocializācijas pasākumus.
Pēc noteikumu projekta spēkā stāšanās tiks veikti vienošanās par projekta Nr. 9.1.2.0/16/I/001 "Bijušo ieslodzīto integrācija sabiedrībā un darba tirgū" īstenošanu grozījumi.
1. samazinot pieejamo kopējo attiecināmo finansējumu par 277 650 euro (ESF finansējums 236 002 euro un valsts budžets 41 648 euro), to pārdalot uz Darbības programmas 9.1.3. specifiskā atbalsta mērķi "Paaugstināt resocializācijas sistēmas efektivitāti";
2. samazinot līdz 2023. gada 31. decembrim sasniedzamo rezultāta rādītāju "bijušo ieslodzīto skaits, kas pēc atbrīvošanas no ieslodzījuma un atbalsta saņemšanas sākuši darba meklējumus" no "3500" uz "1000";
3. samazinot līdz 2023. gada 31. decembrim sasniedzamo iznākuma rādītāju "resocializācijas pasākumus un atbalstu saņēmušo ieslodzīto un bijušo ieslodzīto skaits" no "16000" uz "10400".
SAM 9.1.2. rezultāta un iznākuma rādītāji tiek precizēti atbilstoši Ministru kabineta 2022. gada 27. jūnija rīkojumam Nr. 448 (prot. Nr. 33 30. §), ar kuru apstiprināti grozījumi Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda darbības programmā "Izaugsme un nodarbinātība".
SAM 9.1.2. rezultatīvo rādītāju samazinājums neietekmēs projekta mērķa grupas situāciju un SAM mērķa – palielināt bijušo ieslodzīto integrāciju sabiedrībā un darba tirgū – sasniegšanu. Mērķa grupas samazinājums, vienlaicīgi ar Covid-19 ietekmi, ir saistīts arī ar ieslodzīto kopskaita būtisku samazinājumu, ja to salīdzina ar laiku, kad attiecīgie rezultāta rādītāji tika noteikti. Turklāt notiesātie resocializācijas pasākumos tiek iesaistīti atbilstoši viņu resocializācijas vajadzībām un arī turpmāk ir plānots īstenot resocializācijas pasākumus.
Pēc noteikumu projekta spēkā stāšanās tiks veikti vienošanās par projekta Nr. 9.1.2.0/16/I/001 "Bijušo ieslodzīto integrācija sabiedrībā un darba tirgū" īstenošanu grozījumi.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- Ieslodzītie un viņu ģimenes, bijušie ieslodzītie un viņu ģimenes.
Ietekmes apraksts
Kopumā sabiedrības grupām noteikumu projekta tiesiskais regulējums nemaina tiesības un pienākumus, kā arī veicamās darbības.
Juridiskās personas
Nē
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
683 959
229 238
0
952 031
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
683 959
229 238
0
952 031
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
683 959
269 692
0
1 120 036
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
683 959
269 692
0
1 120 036
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-40 454
0
-168 005
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-40 454
0
-168 005
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-40 454
-168 005
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Saskaņā ar MK noteikumiem Nr. 299 šobrīd SAM 9.1.2. pieejamais kopējais attiecināmais finansējums ir 4 764 288 euro, t.sk. ESF finansējums – 4 049 645 euro un valsts budžeta (turpmāk – VB) finansējums – 714 643 euro:
2017. gadā SAM 9.1.2. kopējās faktiskās izmaksas bija 254 821 euro, t.sk. ESF finansējums 216 598 euro un VB finansējums 38 223 euro;
2018. gadā SAM 9.1.2. kopējās faktiskās izmaksas bija 709 485 euro, t.sk. ESF finansējums 603 062 euro un VB finansējums 106 423 euro;
2019. gadā SAM 9.1.2. kopējās faktiskās izmaksas bija 481 253 euro apmērā, t.sk. ESF finansējums 409 065 euro un VB finansējums 72 188 euro;
2020. gadā SAM 9.1.2. kopējās faktiskās izmaksas bija 498 107 euro apmērā, t.sk. ESF finansējums 423 391 euro un VB finansējums 74 716 euro;
2021. gadā SAM 9.1.2. kopējās faktiskās izmaksas bija 469 285 euro apmērā, t.sk. ESF finansējums 398 892 euro un VB finansējums 70 393 euro.
2022. gadā vidējā termiņa budžeta ietvarā apstiprināts finansējums 683 959 euro apmērā, t.sk. ESF finansējums 581 365 euro un VB finansējums 102 594 euro.
Pēc noteikumu projekta spēkā stāšanās SAM 9.1.2. pieejamais kopējais attiecināmais finansējums būs 4 486 638 euro, t.sk. ESF finansējums 3 813 642 euro un VB finansējums 672 996 euro.
SAM 9.1.2. iepriekšējo periodu neapguve sastādīja 1 667 626 euro, t.sk. pārdale uz 74. resora "Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" 80.00.00 programmu "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai" (turpmāk – 80.00.00 programma) 1 076 433 euro, pārdale uz citiem projektiem Tieslietu ministrijas ietvaros 321 500 euro un slēgtie asignējumi 2017., 2018., 2019., 2020. un 2021. gada beigās 269 693 euro.
Saskaņā ar 2021. gada 10. novembra projektu uzraudzības komitejā nolemto (protokols Nr. 14/21) finansējuma apjoms samazināms par 277 650 euro, līdz ar to pieprasītais finansējums no 80.00.00 programmas būs 1 389 728 euro. Šo summu ir plānots apgūt atlikušajā periodā līdz SAM 9.1.2. īstenošanas beigām: 2022. gadā indikatīvi 953 651 euro apmērā, t.sk. ESF finansējums 810 603 euro un VB finansējums 143 048 euro; 2023. gadā indikatīvi 1 120 036 euro apmērā, t.sk. ESF finansējums 952 031 euro un VB finansējums 168 005 euro.
2017. gadā SAM 9.1.2. kopējās faktiskās izmaksas bija 254 821 euro, t.sk. ESF finansējums 216 598 euro un VB finansējums 38 223 euro;
2018. gadā SAM 9.1.2. kopējās faktiskās izmaksas bija 709 485 euro, t.sk. ESF finansējums 603 062 euro un VB finansējums 106 423 euro;
2019. gadā SAM 9.1.2. kopējās faktiskās izmaksas bija 481 253 euro apmērā, t.sk. ESF finansējums 409 065 euro un VB finansējums 72 188 euro;
2020. gadā SAM 9.1.2. kopējās faktiskās izmaksas bija 498 107 euro apmērā, t.sk. ESF finansējums 423 391 euro un VB finansējums 74 716 euro;
2021. gadā SAM 9.1.2. kopējās faktiskās izmaksas bija 469 285 euro apmērā, t.sk. ESF finansējums 398 892 euro un VB finansējums 70 393 euro.
2022. gadā vidējā termiņa budžeta ietvarā apstiprināts finansējums 683 959 euro apmērā, t.sk. ESF finansējums 581 365 euro un VB finansējums 102 594 euro.
Pēc noteikumu projekta spēkā stāšanās SAM 9.1.2. pieejamais kopējais attiecināmais finansējums būs 4 486 638 euro, t.sk. ESF finansējums 3 813 642 euro un VB finansējums 672 996 euro.
SAM 9.1.2. iepriekšējo periodu neapguve sastādīja 1 667 626 euro, t.sk. pārdale uz 74. resora "Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" 80.00.00 programmu "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai" (turpmāk – 80.00.00 programma) 1 076 433 euro, pārdale uz citiem projektiem Tieslietu ministrijas ietvaros 321 500 euro un slēgtie asignējumi 2017., 2018., 2019., 2020. un 2021. gada beigās 269 693 euro.
Saskaņā ar 2021. gada 10. novembra projektu uzraudzības komitejā nolemto (protokols Nr. 14/21) finansējuma apjoms samazināms par 277 650 euro, līdz ar to pieprasītais finansējums no 80.00.00 programmas būs 1 389 728 euro. Šo summu ir plānots apgūt atlikušajā periodā līdz SAM 9.1.2. īstenošanas beigām: 2022. gadā indikatīvi 953 651 euro apmērā, t.sk. ESF finansējums 810 603 euro un VB finansējums 143 048 euro; 2023. gadā indikatīvi 1 120 036 euro apmērā, t.sk. ESF finansējums 952 031 euro un VB finansējums 168 005 euro.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Noteikumu projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
Finansējuma sadalījums pa gadiem norādīts indikatīvi un var tikt precizēts. Projekta īstenošanai nepieciešamais ilgtermiņa saistībās neieplānotais finansējums normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā tiks pieprasīts no 74. resora "Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" 80.00.00 programmas "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai".
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Ieslodzījuma vietu pārvaldeNevalstiskās organizācijas
-Cits
-6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Ieslodzījuma vietu pārvalde
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
Noteikumu projektu izpilde tiks nodrošināta piešķirtā budžeta ietvaros.
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi