Anotācija (ex-ante)

23-TA-2070: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par nekustamā īpašuma "Lāčavoti", Iecavas pagastā, Bauskas novadā, daļas pirkšanu projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūves "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" īstenošanai" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likuma (turpmāk – Likums) 9. panta pirmā daļa.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz projekta “Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve “Rail Baltica” koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu” (turpmāk – Rail Baltica projekts) īstenošanas vajadzībām no privātpersonas atsavināt tai piederoša nekustamā īpašuma “Lāčavoti”, Iecavas pagastā, Bauskas novadā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4064 003 0117) sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 003 0117) daļu 3,6995 ha platībā (platība var tikt precizēta zemes kadastrālās uzmērīšanas procesā).
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Īstenojot Rail Baltica projektu, nepieciešams atsavināt īpašniekam piederoša nekustamā īpašuma “Lāčavoti”, Iecavas pagastā, Bauskas novadā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4064 003 0117) (turpmāk – Nekustamais īpašums), sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 003 0117) (turpmāk – Zemes vienība) daļu 3,6995 ha platībā (platība var tikt precizēta zemes kadastrālās uzmērīšanas procesā) (turpmāk – Nekustamā īpašuma daļa).
Rail Baltica projekta īstenošanai paredzētā darbība, nosakot dzelzceļa līnijas trases novietojumu Latvijas teritorijā, akceptēta ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 467 “Par Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica būvniecībai paredzētās darbības akceptu”. Ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 468 “Par nacionālo interešu objekta statusa noteikšanu Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai Rail Baltica” noteikts nacionālo interešu objekta statuss.
Saskaņā ar pilnsabiedrības “RB Latvija” veiktās izpētes “Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas Rail Baltica Latvijas posma detalizēta tehniskā izpēte un ietekmes uz vidi novērtējums” tehniskajiem risinājumiem un to detalizāciju būvprojektos Rail Baltica trases robeža skar Nekustamā īpašuma daļu.
Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešams atsavināt Nekustamā īpašuma daļas 3,6995 ha kopplatībā:
Zemes vienības daļa aptuveni 0,3584 ha platībā, kas ir nepieciešama Rail Baltica projekta dzelzceļa infrastruktūras publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras nodalījuma joslā izbūvei;
Zemes vienības daļa aptuveni 3,3411 ha platībā, kas ir nepieciešama Rail Baltica projekta dzelzceļa infrastruktūras publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras nodalījuma joslā izbūvei.
Nekustamā īpašuma daļas tiek atsavinātas publiskās lietošanas dzelzceļa transporta infrastruktūras projekta attīstībai un atbilstoši RB Rail AS sniegtajai informācijai par būvprojekta tehniskajiem risinājumiem, atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai, ievērojot Dzelzceļa likuma 15. panta pirmā daļā noteikto, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nekustamais īpašums reģistrēts Zemgales rajona tiesas Iecavas pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000378449. Īpašuma tiesības uz Nekustamo īpašumu nostiprinātas fiziskai personai (turpmāk – Nekustamā īpašuma īpašnieks). Nekustamais īpašums sastāv no zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 003 0117) 13,8 ha platībā.
Zemesgrāmatas nodalījumā Nekustamajam īpašumam nav reģistrētas ķīlas tiesības, piedziņas atzīmes, nomas un apbūves tiesības. Zemesgrāmatas nodalījumā Nekustamais īpašums apgrūtināts ar lietu tiesībām atzīmes veidā – 1) ceļa servitūta teritorija – 0,03 ha, 2) aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu gaisvadu līniju ārpus pilsētām un ciemiem, kā arī pilsētu lauku teritorijās līdz 20 kilovoltiem – 0,07 ha, 3) ūdensteces aizsargjoslas teritorija 10-25 km garas ūdensteces aizsargjoslas teritorija lauku apvidos – 0,36 ha, 4) ceļa servitūta teritorija – 0,02 ha, 5) ierīkotas ūdensnotekas aizsargjoslas teritorija – 0,34 ha, 6) ierīkotas ūdensnotekas aizsargjoslas teritorija 1,73 ha.
Atbilstoši tiesu praksei atzīmes veidā zemesgrāmatā izdarīts ieraksts neapliecina braucamā ceļa servitūta nodibināšanu par labu kādam nekustamajam īpašumam, zemesgrāmatā ierakstīta atzīme nerada lietu tiesību, kas lietošanas ziņā aprobežo svešu lietu, un nepiešķir tiesības pārvietoties pa strīdus ceļu.
Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā (turpmāk – Kadastra informācijas sistēma) Zemes vienībai ir reģistrēti šādi apgrūtinājumi – 1) ceļa servitūta teritorija – 0,0300 ha; 2) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu gaisvadu līniju ārpus pilsētām un ciemiem ar nominālo spriegumu līdz 20 kilovoltiem – 0,0700 ha; 3) no 10 līdz 25 kilometriem garas dabiskas ūdensteces vides un dabas resursu aizsardzības aizsargjoslas teritorija lauku apvidos – 0,3600 ha; 4) ceļa servitūta teritorija – 0,0200 ha; 5) ierīkotas ūdensnotekas aizsargjoslas teritorija – 0,3400 ha; 6) ierīkotas ūdensnotekas aizsargjoslas teritorija – 1,7300 ha.
Ar Bauskas novada pašvaldības 2023. gada 14. jūnija lēmumu Nr. IAP/2023/3-27/93/APL apstiprinātājā zemes ierīcības projektā atsavināmajā Nekustamā īpašuma daļā ir noteikti atbilstošie apgrūtinājumi (ceļa servitūta teritorija, ūdensnotekas, kā arī uz tās esošas hidrotehniskas būves un ierīces ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija lauksaimniecībās izmantojamās zemēs, 10 līdz 25 kilometriem garas dabiskas ūdensteces vides un dabas resursu aizsardzības aizsargjoslas teritorija lauku apvidos, tauvas joslas teritorija gar upi). Atbilstoši Aizsargjoslu likumā un citos normatīvajos aktos noteiktajam ievērojami noteiktie aprobežojumi attiecīgajā aizsargjoslā. Rail Baltica projekta projektēšanas un būvdarbu ietvaros tiek nodrošināta gan normatīvo aktu, gan attiecīgo komersantu izsniegto tehnisko noteikumu, gan būvvaldes izdoto nosacījumu ievērošana un izpilde.
Saskaņā ar Kadastra informācijas sistēmas datiem Zemes vienības platība ir 13,8 ha, tās lietošanas mērķis ir “Zeme, uz kuras galvenā saimnieciskā darbība ir lauksaimniecība” (kods 0101). Platības sadalījums par lietošanas veidiem – 1) Lauksaimniecībā izmantojamās zemes platība –11,5600 ha; 2) Mežu platība –1,6000; 3) Krūmāju platība – 0,1900 ha; 4) Ūdens objektu zeme 0,4000 ha; 5) Zemes zem ceļiem platība – 0,0500 ha.
Nodalot Rail Baltica projektam nepieciešamo Nekustamā īpašuma sastāvā esošās Zemes vienības daļu 3,6995 ha platībā, atlikumā veidojas Zemes vienības daļa aptuveni 10,1005 ha platībā. Atbilstoši Bauskas novada pašvaldības 2022. gada 16. septembra atzinumam BNP/2022/4.7/1628/N paliekošā zemes vienības daļa aptuveni 10,1005 ha platībā atbilst vietējās pašvaldības teritorijas plānojuma prasībām par minimālo platību jaunveidojamām zemes vienībām (ir lielāka par 2 ha) un turpmāk ir izmantojama pastāvīgi.
Nekustamā īpašuma īpašnieks ir pieteicis prasījumus:
sniegt izvērtējumu, vai nav konstatējams vērtības samazinājums Nekustamā īpašuma sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 003 0117) paliekošajai daļai aptuveni 10,1005 ha platībā, ņemot vērā šīs daļas konfigurāciju – izvirzījumus paliekošās daļas ziemeļu pusē, kas veidosies atdalot šo zemes vienību zemes kadastrālās uzmērīšanas procesā, izveidojot jaunu zemes vienību;
izsniegt zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 003 0117) daļas grafisko materiālu *dwg formātā, lai aprēķinātu ar kādiem zaudējumiem rēķināties nākotnē.
Pamatojoties uz Likuma 9. pantu un Ministru kabineta 2011. gada 15. marta noteikumu Nr. 204 “Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu” (turpmāk - Ministru kabineta noteikumi) 36.1. apakšpunktu, Satiksmes ministrija ar 2023. gada 24.augusta lēmumu Nr.03.1-14/2410 apstiprināja taisnīgas atlīdzības apmēru par nekustamā īpašuma „Lāčavoti”, Iecavas pagastā, Bauskas novadā, kadastra Nr. 4064 003 0117, sastāvā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4064 003 0117 daļu 3,6995 ha platībā (platība var tikt precizēta zemes kadastrālās uzmērīšanas procesā) 24 886,60 EUR (divdesmit četri tūkstoši astoņi simti astoņdesmit seši eiro, sešdesmit centi), ko veido:
atsavināmās zemes vienības (zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4064 003 0117) daļas aptuveni 0,3584 ha platībā (lauksaimniecības zeme) tirgus vērtība – 2 437,12 EUR (divi tūkstoši četri simti trīsdesmit septiņi eiro, divpadsmit centi) jeb 0,68 EUR par 1 kv.m. zemes platības (kas būs jāpiemēro, veicot atlīdzības apmēra pārrēķinu, ja Nekustamā īpašuma platība tiks precizēta pēc zemes kadastrālās uzmērīšanas);
atsavināmās zemes vienības (zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4064 003 0117) daļas aptuveni 2,5411 ha platībā (lauksaimniecības zeme) tirgus vērtība – 17 279,48 EUR (septiņpadsmit tūkstoši divi simti septiņdesmit deviņi eiro, četrdesmit astoņi centi) jeb 0,68 EUR par 1 kv.m. zemes platības (kas būs jāpiemēro, veicot atlīdzības apmēra pārrēķinu, ja Nekustamā īpašuma platība tiks precizēta pēc zemes kadastrālās uzmērīšanas);
atsavināmās zemes vienības (zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4064 003 0117) daļas aptuveni 0,8 ha platībā (meža zeme) tirgus vērtība – 2 240,00 (divi tūkstoši divi simti četrdesmit eiro, nulle centi) jeb 0,28 EUR par 1 kv.m. zemes platības (kas būs jāpiemēro, veicot atlīdzības apmēra pārrēķinu, ja Nekustamā īpašuma platība tiks precizēta pēc zemes kadastrālās uzmērīšanas);
uz atsavināmās zemes vienības (zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4064 003 0117) daļas aptuveni 0,8 ha platībā esošās mežaudzes vērtība – 2930 EUR (divi tūkstoši deviņi simti trīsdesmit eiro).
Par Nekustamā īpašuma īpašnieka prasījumiem:
konstatēt vērtības samazinājumu nekustamā īpašuma “Lāčavoti”, Iecavas pagastā, Bauskas novadā, kadastra Nr. 4064 003 0117, sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 003 0117) paliekošajai daļai aptuveni 10,1005 ha platībā – ņemot vērā šīs daļas konfigurāciju - izvirzījumus paliekošās daļas Ziemeļu pusē – sertificēts nekustamā īpašuma vērtētājs savā atzinumā sniedz argumentus – 1) minētā lauksaimniecībā izmantojamā zeme jau pirms nodalīšanas ir ar izvirzījumiem; 2) vērtības aprēķina vajadzībām jau sākotnēji izvēlēti salīdzināmie objekti, kuriem lauka forma ir ar apgrūtinājumiem (konfigurācija, stūri, piebraucamais ceļš uz citai personai piederošu īpašumu, grāvju sistēma un krūmu apaugums ap to, kas apgrūtina lauka apstrādi); 3) pēc zemes atsavināšanas lauka konfigurācijas problēmas paliek esošās. Ņemot vērā kopējo lauka platību (~10 ha), sertificēts nekustamā īpašuma vērtētājs uzskata, ka konfigurācijas problēmu esamība jau ir iekļauta sākotnējā aprēķinā. Vērtēšanas metodika paredz nosacīti dalīt zemes vienību aprēķina vajadzībām situācijās, ja tai ir atšķirīgs izmantošanas veids (piemēram, lauksaimniecībā izmantojamā zeme un meža zeme). Metodika neparedz aprēķina vajadzībām nodalīt kādu lauka daļu (stūrus), vērtība tiek noteikta visam laukam, procentuāli izsverot apgrūtinājumus. Balstoties uz sertificēta nekustamā īpašuma vērtētāja secinājumu, ka nav nepieciešamība veikt papildus aprēķinu, prasījums nav apmierināms;
izsniegt zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 003 0117 ) daļas grafisko materiālu *dwg formātā – ievērojot izteikto lūgumu, Nekustamā īpašuma īpašnieka pārstāvim izsniegts zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 003 0117) daļas grafiskais materiāls *dwg formātā, nosūtot to uz pārstāvja elektroniskā pasta adresi.
Nekustamā īpašuma īpašnieks nepiekrīt Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanai.
Saskaņā ar Likuma 27. panta pirmajā un otrajā daļā noteikto Nekustamā īpašuma īpašniekam ir tiesības apstrīdēt Satiksmes ministrijas noteikto atlīdzības apmēru.
Ja netiks noslēgts pirkuma līgums par Nekustamā īpašuma daļas labprātīgu atsavināšanu, tiks virzīts likumprojekts par Nekustamā īpašuma daļas piespiedu atsavināšanu sabiedrības vajadzībām.
Pēc Nekustamā īpašuma sadalīšanas un Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanas, Satiksmes ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprinās īpašuma tiesības uz Nekustamā īpašuma daļu zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 53. punktu Satiksmes ministrija atsavināto Nekustamā īpašuma daļu nodos Rail Baltica projekta īstenotājam pārvaldīšanā tā pienācīgai apsaimniekošanai līdz būvdarbu uzsākšanai.
Risinājuma apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz atsavināt nekustamā īpašuma  “Lāčavoti”, Iecavas pagastā, Bauskas novadā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4064 003 0117) sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 003 0117) daļu 3,6995 ha platībā (platība var tikt precizēta zemes kadastrālās uzmērīšanas procesā).
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta transporta infrastruktūras attīstībai un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai.
Dzelzceļa likuma 15. panta pirmā daļā noteic, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Taisnīga atlīdzība par Nekustamā īpašuma daļu aprēķināta un apstiprināta, ievērojot normatīvajos aktos noteikto kārtību.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

Nosaukums
-
Apraksts
Nekustamā īpašuma daļas nepieciešamība sabiedrības vajadzībām konstatēta Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros izstrādātajos detalizētajos tehniskajos risinājumos būvprojektā.

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rīkojuma projektā risinātie jautājumi tiešā veidā skar Nekustamā īpašuma Īpašnieku, kuram piederošā Nekustamā īpašum daļa atsavināma sabiedrības vajadzībām.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama  transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, piemēram, pārvadātājus.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai. Rail Baltica projekta ietvaros īstenojamie transporta infrastruktūras uzlabojumi un jaunas izbūves veicinās attiecīgā reģiona un valsts ekonomisko izaugsmi.

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai, kas labvēlīgi ietekmēs citas tautsaimniecības nozares, radot iespējas palieli eksporta apjomu un ātrumu.

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt uzņēmējdarbības vidi, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi mazās un vidējās uzņēmējdarbības attīstībai.

2.2.5. uz konkurenci:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi konkurences attīstībai gan Latvijā, gan ārpus tās, ņemot vērā Rail Baltica projekta pārnacionālo nozīmi.

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt tautsaimniecību kā valsts saimniecības nozari, tostarp nodarbinātību un darbaspēka migrācijas iespējas, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Rīkojuma projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildu līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami.
Izdevumi, kas saistīti ar Nekustamā īpašuma sadalīšanu un pirkšanu un īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no finansēšanas līgumā, kas noslēgts 2020.gada 13.novembrī starp RB Rail AS un Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūru, par līdzfinansējumu triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta attīstībai paredzētajiem līdzekļiem.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 25.augusta noteikumu Nr.970 “Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.

Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas - Satiksmes ministrija un SIA "Eiropas Dzelzceļa līnijas".

6.4. Cita informācija

Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis”, tos publicējot elektroniski tīmekļa vietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Satiksmes ministrija
  • SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Rīkojuma projekta īstenošana tiks veikta esošo valsts pārvaldes funkciju ietvaros, tā neietekmēs pārvaldes funkcijas vai institucionālo struktūru.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Uzturot un veicot dzelzceļa un autoceļu attīstību, tā tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Izstrādes procesā izmantoto dokumentu, kas satur personas datus, apstrādes mērķis ir nodrošināt pilnvērtīgu Rīkojuma projekta par nekustamā īpašuma atsavināšanu atbilstības izvērtēšanu gan normatīvajiem aktiem, gan dokumentiem, tādējādi nodrošinot, ka tiek aizsargātas visu nekustamā īpašuma atsavināšanā iesaistīto pušu tiesības. Dokumenti, kas satur personas datus, ir paredzēti šauram subjektu lokam – noteiktajiem saskaņošanas dalībniekiem, kas veic Rīkojuma projekta un anotācijas vērtēšanu.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi