23-TA-2970: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 22. augusta noteikumos Nr. 473 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.2. prioritārā virziena "Atbalsts uzņēmējdarbībai" 1.2.3. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt ilgtspējīgu izaugsmi, konkurētspēju un darba vietu radīšanu MVU, tostarp ar produktīvām investīcijām" 1.2.3.6. pasākuma "Tūrisma produktu attīstības programma" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts " Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 22.augusta noteikumos Nr. 473 “Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.2. prioritārā virziena "Atbalsts uzņēmējdarbībai" 1.2.3. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt ilgtspējīgu izaugsmi, konkurētspēju un darba vietu radīšanu MVU, tostarp ar produktīvām investīcijām" 1.2.3.6. pasākuma "Tūrisma produktu attīstības programma" īstenošanas noteikumi”" (turpmāk - Noteikumu projekts) izstrādāts, lai veiktu tehniskus precizējumus, kā arī nodrošinātu papildus nosacījumus otrās kārtas avansa saņemšanai.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikumu projekts izstrādāts, lai nodrošinātu atbalstu Latvijas sīkajiem (mikro), mazajiem un vidējiem komersantiem, lai izstrādātu jaunus tūrisma produktus vai pakalpojumus ar augstāku pievienoto vērtību, tādējādi veicinot tūrisma nozares eksportspējas pieaugumu un paaugstinot to konkurētspēju starptautiskā mērogā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2023. gada 22. augusta noteikumos Nr. 473 “Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.2. prioritārā virziena "Atbalsts uzņēmējdarbībai" 1.2.3. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt ilgtspējīgu izaugsmi, konkurētspēju un darba vietu radīšanu MVU, tostarp ar produktīvām investīcijām" 1.2.3.6. pasākuma "Tūrisma produktu attīstības programma" īstenošanas noteikumi” (turpmāk - Noteikumi Nr. 473) paredz iespēju saņemt avansa maksājumu ja finansējuma saņēmējs ir atvēris kontu Eiropas Savienības dalībvalstī vai Eiropas Ekonomikas zonas valstī reģistrētā kredītiestādē un iesniedzis šīs kredītiestādes garantiju.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nepieciešams veikt tehniskus precizējumus Noteikumus Nr. 473, precizējot apakšpunktu atsauces un nosakot, ka finansējuma saņēmējam ir iespējams saņemt avansa maksājumu, ja ir atvērts konts Valsts kasē, ka arī pārņemt jaunās de minimis regulas nosacījumus.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz:
1. tehniski precizēt Noteikumu Nr. 473 2.10. apakšpunktu, nosakot, ka jauns tūrisma produkts ir tāds, kas izpilda kādu no tā apakšpunktos minētajiem nosacījumiem;
2. tehniski precizēt Noteikumu Nr. 473 31. un 32. punktu, aizstājot atsauci no “28.1.2.” uz “28.2.2.” apakšpunktu;
3. papildināt Noteikumu Nr. 473 60.1. apakšpunktu ar nosacījumu, ka avansa maksājums arī ir pieejams, ja ir atvērts konts Valsts kasē, tādējādi neierobežojot sadarbības tīklam saņemt avansa maksājumu kas nepārsniedz 30 % no projekta Eiropas Savienības fondu un valsts budžeta finansējuma kopsummas, ja nav saņemta kredītiestādes garantija.
4. precizēt Noteikumu Nr. 473 47. punktu, Ekonomikas ministrija (turpmāk – EM) kā atbildīgā iestāde ir izvērtējusi vienkāršoto izmaksu metodiku piemērošanu Noteikumu Nr. 473 42.1., 42.2., 42.3., 42.12., 42.13. un 42.15. apakšpunktā minētajām izmaksām.
EM ir izvērtējusi budžeta projekta izvērtēšanas metodi, bet, ņemot vērā, ka EM nevar identificēt vēsturiskos datus, jo līdz šim šāda programma nav bijusi un saskaņā ar Finanšu ministrijas izstrādātām vadlīnijām Nr. 1.1. “Vadlīnijas par vienkāršoto izmaksu izmantošanas iespējām un to piemērošana Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gadam ietvaros” 1. nodaļas 7.punktu, vienkāršoto izmaksu metodika ir piemērojama projektiem, kuru kopējās izmaksas nepārsniedz 200 000 euro, bet Noteikumu Nr. 473 10. punktā otrās kārtas ietvaros viena sadarbības tīkla projekta iesnieguma maksimāli pieļaujamais finansējuma apmērs ir 615 668 euro. Ņemot vērā iepriekš minēto, EM piemēros vienkāršoto izmaksu metodiku personāla izmaksām.
Vienlaikus, projekta ieviešanas laikā EM vērtēs vai pamatojoties uz projekta datiem, projekta īstenošanas laikā nevar uzsākt vienkāršotās izmaksas metodikas piemērošanu.
5. Jaunās de minimis regulas nosacījumu pārņemšana - Komisijas 2013. gada 18. decembra Regula (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, Nr. L 352/1) (turpmāk – Komisijas Regula Nr. 1407/2013) ar 2023. gada 31. decembri ir zaudējusi spēku, bet ir piemērojama līdz 2024.gada 30.jūnijam atbilstoši tās 7. panta 4. punktā un 8. pantā noteiktajām un ar 2024. gada 1. janvāri stājas spēkā Komisijas Regula Nr. 2023/2831. Ar Noteikumu Nr. 473 grozījumiem ir paredzēts, ka no to spēkā stāšanās brīža de minimis atbalsts tiks piešķirts ar Komisijas 2023.gada 13.decembra regulu Nr. 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam. Lai nodrošinātu atbalsta piešķiršanu atbilstoši spēkā esošiem de minimis nosacījumiem, ar Noteikumu projektu tiek veikti precizējumi. Pēc būtības atbalsta programmas ietvaros de minimis atbalsta piešķiršanas nosacījumi nemainās, galvenās izmaiņas skar de minimis atbalsta kopsummu, kas saskaņā ar Komisijas Regulas Nr. 2023/2831 3.panta otro daļu var sasniegt 300 000 euro apmēru.
6. RIS 3 rādītāju uzkrāšana. 1.2.3.6. pasākums "Tūrisma produktu attīstības programma" ir izstrādāts, balstoties uz Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmu 2021.–2027.gadam, kas savukārt ir balstīta tajā skaitā uz Viedās specializācijas stratēģiju, kā arī Nacionālās industriālās politikas pamatnostādnēm 2021.-2027. gadam, Ekonomikas ministrijai kā atbildīgai iestādei ir pienākums veikt RIS3 datu monitoringu, līdz ar to ar Noteikumu projektu tiek noteikta RIS3 rādītāju uzkrāšana. Ar grozījumiem tiek iekļauti rādītāji, kas Finansējuma saņēmējam jāuzkrāj Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā vismaz 2 reizes gadā kopā ar maksājuma pieprasījumu vai pēc atbildīgās iestādes pieprasījuma 10 darbdienu laikā jāiesniedz atbildīgajai iestādei informāciju, norādot gala labuma guvēju reģistrācijas numuru. Finansējuma saņēmējam katrā no RIS3 jomām sadalījumā pa gala labuma guvēju veidiem jāuzkrāj RIS3 rādītājus, kas norādīti Noteikumu projekta 67.1 punktā.
Noteikuma projekta grozījumi neietekmēs projekta iesniedzēju un nebūs nepieciešami papildus grozījumi vienošanās par projekta īstenošanu.
Projektu iesniegumu atlase notika no 2023. gada 23. novembra līdz š.g. 29. februārim. Pašlaik notiek projektu iesniegumu vērtēšana. MK noteikumu projektā paredzētās normas ir izstrādātas, balstoties uz nozares ministrijas sarunām ar nozares pārstāvošo uzņēmumu organizācijām ar mērķi pilnveidot atbalsta nosacījumus. MK Noteikumu projekts paredz papildus atbalsta iespējas par labu projekta iesniedzējiem un to atbalstāmajiem sadarbības tīkla dalībniekiem, t.i., atbilstoši Komisijas Regulai Nr. 2023/2831 būs pieejams lielāks de minimis atbalsta apmēru. Vienlaikus, projekta īstenošanas gaitā projekta iesniedzējam ir iespēja precizēt darbības plānu iekļaujot tajā precizētās atbalstāmās darbībās un attiecinot ar to īstenošanu saistītās izmaksas, ja tas būs nepieciešams veiksmīgai projekta īstenošanai.
1. tehniski precizēt Noteikumu Nr. 473 2.10. apakšpunktu, nosakot, ka jauns tūrisma produkts ir tāds, kas izpilda kādu no tā apakšpunktos minētajiem nosacījumiem;
2. tehniski precizēt Noteikumu Nr. 473 31. un 32. punktu, aizstājot atsauci no “28.1.2.” uz “28.2.2.” apakšpunktu;
3. papildināt Noteikumu Nr. 473 60.1. apakšpunktu ar nosacījumu, ka avansa maksājums arī ir pieejams, ja ir atvērts konts Valsts kasē, tādējādi neierobežojot sadarbības tīklam saņemt avansa maksājumu kas nepārsniedz 30 % no projekta Eiropas Savienības fondu un valsts budžeta finansējuma kopsummas, ja nav saņemta kredītiestādes garantija.
4. precizēt Noteikumu Nr. 473 47. punktu, Ekonomikas ministrija (turpmāk – EM) kā atbildīgā iestāde ir izvērtējusi vienkāršoto izmaksu metodiku piemērošanu Noteikumu Nr. 473 42.1., 42.2., 42.3., 42.12., 42.13. un 42.15. apakšpunktā minētajām izmaksām.
EM ir izvērtējusi budžeta projekta izvērtēšanas metodi, bet, ņemot vērā, ka EM nevar identificēt vēsturiskos datus, jo līdz šim šāda programma nav bijusi un saskaņā ar Finanšu ministrijas izstrādātām vadlīnijām Nr. 1.1. “Vadlīnijas par vienkāršoto izmaksu izmantošanas iespējām un to piemērošana Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gadam ietvaros” 1. nodaļas 7.punktu, vienkāršoto izmaksu metodika ir piemērojama projektiem, kuru kopējās izmaksas nepārsniedz 200 000 euro, bet Noteikumu Nr. 473 10. punktā otrās kārtas ietvaros viena sadarbības tīkla projekta iesnieguma maksimāli pieļaujamais finansējuma apmērs ir 615 668 euro. Ņemot vērā iepriekš minēto, EM piemēros vienkāršoto izmaksu metodiku personāla izmaksām.
Vienlaikus, projekta ieviešanas laikā EM vērtēs vai pamatojoties uz projekta datiem, projekta īstenošanas laikā nevar uzsākt vienkāršotās izmaksas metodikas piemērošanu.
5. Jaunās de minimis regulas nosacījumu pārņemšana - Komisijas 2013. gada 18. decembra Regula (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, Nr. L 352/1) (turpmāk – Komisijas Regula Nr. 1407/2013) ar 2023. gada 31. decembri ir zaudējusi spēku, bet ir piemērojama līdz 2024.gada 30.jūnijam atbilstoši tās 7. panta 4. punktā un 8. pantā noteiktajām un ar 2024. gada 1. janvāri stājas spēkā Komisijas Regula Nr. 2023/2831. Ar Noteikumu Nr. 473 grozījumiem ir paredzēts, ka no to spēkā stāšanās brīža de minimis atbalsts tiks piešķirts ar Komisijas 2023.gada 13.decembra regulu Nr. 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam. Lai nodrošinātu atbalsta piešķiršanu atbilstoši spēkā esošiem de minimis nosacījumiem, ar Noteikumu projektu tiek veikti precizējumi. Pēc būtības atbalsta programmas ietvaros de minimis atbalsta piešķiršanas nosacījumi nemainās, galvenās izmaiņas skar de minimis atbalsta kopsummu, kas saskaņā ar Komisijas Regulas Nr. 2023/2831 3.panta otro daļu var sasniegt 300 000 euro apmēru.
6. RIS 3 rādītāju uzkrāšana. 1.2.3.6. pasākums "Tūrisma produktu attīstības programma" ir izstrādāts, balstoties uz Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmu 2021.–2027.gadam, kas savukārt ir balstīta tajā skaitā uz Viedās specializācijas stratēģiju, kā arī Nacionālās industriālās politikas pamatnostādnēm 2021.-2027. gadam, Ekonomikas ministrijai kā atbildīgai iestādei ir pienākums veikt RIS3 datu monitoringu, līdz ar to ar Noteikumu projektu tiek noteikta RIS3 rādītāju uzkrāšana. Ar grozījumiem tiek iekļauti rādītāji, kas Finansējuma saņēmējam jāuzkrāj Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā vismaz 2 reizes gadā kopā ar maksājuma pieprasījumu vai pēc atbildīgās iestādes pieprasījuma 10 darbdienu laikā jāiesniedz atbildīgajai iestādei informāciju, norādot gala labuma guvēju reģistrācijas numuru. Finansējuma saņēmējam katrā no RIS3 jomām sadalījumā pa gala labuma guvēju veidiem jāuzkrāj RIS3 rādītājus, kas norādīti Noteikumu projekta 67.1 punktā.
Noteikuma projekta grozījumi neietekmēs projekta iesniedzēju un nebūs nepieciešami papildus grozījumi vienošanās par projekta īstenošanu.
Projektu iesniegumu atlase notika no 2023. gada 23. novembra līdz š.g. 29. februārim. Pašlaik notiek projektu iesniegumu vērtēšana. MK noteikumu projektā paredzētās normas ir izstrādātas, balstoties uz nozares ministrijas sarunām ar nozares pārstāvošo uzņēmumu organizācijām ar mērķi pilnveidot atbalsta nosacījumus. MK Noteikumu projekts paredz papildus atbalsta iespējas par labu projekta iesniedzējiem un to atbalstāmajiem sadarbības tīkla dalībniekiem, t.i., atbilstoši Komisijas Regulai Nr. 2023/2831 būs pieejams lielāks de minimis atbalsta apmēru. Vienlaikus, projekta īstenošanas gaitā projekta iesniedzējam ir iespēja precizēt darbības plānu iekļaujot tajā precizētās atbalstāmās darbībās un attiecinot ar to īstenošanu saistītās izmaksas, ja tas būs nepieciešams veiksmīgai projekta īstenošanai.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
Nē
Juridiskās personas
- Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra
- Saimnieciskās darbības veicēji - (sīkie (mikro), mazie un vidējie komersanti, kas sniedz tūrisma pakalpojumus (vai izstrādā jaunus tūrisma produktus vai pakalpojumus)
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekta mērķa grupa ir saimnieciskās darbības veicēji.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.2.1. uz makroekonomisko vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Pasākuma ietvaros plānots, ka tiks izveidoti 20 jauni tūrisma produkti. Balstoties uz aplēsēm, īstenojot pasākumu, ārvalstnieku karšu maksājumu apjoms Latvijā palielināsies par 1,36% salīdzinot pret 2022. gadu (jeb palielināsies par 14 miljoniem euro). Tūristu izdevumi par izstrādātajiem tūrisma produktiem pieaugs līdz 5,6 miljoniem euro, sagaidāmais sadarbības tīklu dalībnieku apgrozījuma palielinājums par 10%, un papildus plānots, ka ārvalstu tūristu izdevumi ārpus tūrisma produktiem palielināsies līdz 8,4 miljoniem euro. Pasākuma ietvaros tiek prognozēts, ka darba spēka nodokļos (nodarbinot aptuveni 2000 darbiniekus) ik gadu tiks nomaksāti 15 miljoni euro.
2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:
Jā
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts veicinās finansējumu pieejamību saimnieciskās darbības veicējiem, attiecīgi Noteikumu projekts radīs pozitīvu ietekmi uz mazajiem, vidējiem komersantiem, nodrošinot iespēju plašākam komersantu lokam saņemt atbalstu, tādējādi veicināt, lai komersantu konkurētspējas priekšrocība balstītos uz komersantu apvienošanos, izveidojot kopīgus, konkurētspējīgākus tūrisma produktus.
2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Lai risinātu galvenos konkurētspējas izaicinājumus: tūrisma piedāvājuma sadrumstalotību un mazo komersantu lielo īpatsvaru tūrisma nozarē, tiek izstrādāta atbalsta programma jaunu tūrisma produktu attīstīšanai. Atbalsta programmas mērķis ir veicināt, lai komersantu konkurētspējas priekšrocība balstītos uz komersantu apvienošanos, izveidojot kopīgus, konkurētspējīgākus tūrisma produktus.
2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:
Jā
Ietekmes apraksts
Atbalsta programmas mērķis ir veicināt, lai komersantu konkurētspējas priekšrocība balstītos uz komersantu apvienošanos, izveidojot kopīgus, konkurētspējīgākus tūrisma produktus.
Latvijas ekonomikas attīstība un izaugsme lielā mērā ir saistīta ar ārvalstu tūristu piesaisti, tāpēc tiek veicināts jauno tūrisma produktu eksports – ārvalstu tūristu piesaiste.
Latvijas ekonomikas attīstība un izaugsme lielā mērā ir saistīta ar ārvalstu tūristu piesaisti, tāpēc tiek veicināts jauno tūrisma produktu eksports – ārvalstu tūristu piesaiste.
2.2.5. uz konkurenci:
Nē2.2.6. uz nodarbinātību:
Nē2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Juridiskās personas
Kopā (juridiskās personas)
0,00
Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra
Saimnieciskās darbības veicēji - (sīkie (mikro), mazie un vidējie komersanti, kas sniedz tūrisma pakalpojumus (vai izstrādā jaunus tūrisma produktus vai pakalpojumus)
neietekmē
Ar noteikumu projektu netiek mainītas administratīvās procedūras, iesniedzot pieteikumu LIAA
Kopā
0,00
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
32023R2831
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2023.gada 13. decembra Regula (ES) 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam
Apraksts
-
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2023.gada 13. decembra Regula (ES) 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
-
-
-
-
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Latvijas Investīciju un attīstības aģentūraNevalstiskās organizācijas
-Cits
-6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Sabiedriskā apspriede
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://vktap.mk.gov.lv/public_participations/public_discussions/e8e74b0c-abb7-4ceb-b82b-175ac268df82
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Laika periodā no 2023.gada 1.decembra līdz 2023.gada 8.decembrim MK noteikumu projekts tika izsludināts publiskā apspriešanā (23-TA-2970). Laika perioda nav saņemti komentāri par MK noteikumu projektu.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi