Anotācija (ex-ante)

22-TA-3247: Likumprojekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Publiskās un privātās partnerības likumā " sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
ES dokuments
Apraksts
Komisijas 2019.gada 23.septembra Īstenošanas regulas (ES) 2019/1780, ar ko izveido standarta veidlapas paziņojumu publicēšanai publisko iepirkumu jomā un atceļ Īstenošanas regulu (ES) 2015/1986 (“e-veidlapas”) (turpmāk – Regula 2019/1780), 3. un 4.pants.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Likumprojektu "Grozījumi Publiskās un privātās partnerības likumā" ir nepieciešams izstrādāt, lai Publiskās un privātās partnerības likumā pārņemtu ar Regulu 2019/1780 izveidotās standarta veidlapas (e-veidlapas), kas jāizmanto, lai publicētu paziņojumus publiskā iepirkuma jomā.
Spēkā stāšanās termiņš
25.10.2023.
Pamatojums
Ņemot vērā, ka šobrīd norit darbs pie veidlapu tehniskās izstrādes ir nepieciešams nodrošināt, ka šis likums nestājas spēkā pirms veidlapu tehniskā izstrāde ir pabeigta, jo pretējā gadījumā nebūs iespējams nodrošināt likumā ietverto normu ievērošanu.  

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Šobrīd, lai publicētu paziņojumus publisko iepirkumu jomā, tiek izmantotas ar Eiropas Komisijas īstenošanas regulu (ES) 2015/1986 (2015. gada 11. novembris), ar ko izveido standarta veidlapas paziņojumu publicēšanai publisko iepirkumu jomā un atceļ Īstenošanas regulu (ES) Nr. 842/2011 (turpmāk - Regula 2015/1986), izveidotās standarta veidlapas. Taču, ņemot vērā, ka ir pieņemta un stājusies spēkā Eiropas Komisijas Īstenošanas Regula (ES) 2019/1780 (2019. gada 23. septembris), ar ko izveido standarta veidlapas paziņojumu publicēšanai publisko iepirkumu jomā un atceļ Īstenošanas regulu (ES) 2015/1986, Eiropas Savienības dalībvalstīm ne vēlāk ka līdz 2023. gada 25. oktobrim ir jānodrošina, ka, lai publicētu paziņojumus publiskā iepirkuma jomā, tiktu izmantotas ar Regulu 2019/1780 izveidotās standarta veidlapas (e-veidlapas). Ņemot vērā, ka izstrādātās veidlapas nav lietošanai gatavs risinājums, ko var ieviest tikai ar informāciju tehnoloģiju dienestu spēkiem, ir jāveic ne tikai tehniskā izstrāde, bet arī jāveic grozījumi publisko iepirkumu jomu regulējošajos normatīvajos aktos. 
Regulas 2019/1780 mērķis ir veicināt publiskā iepirkuma digitālo pārveidi, samazinot administratīvo slogu atkārtotas informācijas ievadei, jo ar sākotnējo paziņojumu saistītie paziņojumi pamatā vairs nebūtu aizpildāmi manuāli, bet tiem būtu jābūt maksimāli automātiski ģenerējamiem programmatūras sistēmā. Minēto pārmaiņu rezultātā tiks nodrošināta daudz lielāka iegūto datu precizitāte un līdz ar to lietderība (piemēram, politikas plānošanai, uzraugošo institūciju darbībai, piegādātāju piesaistīšanai). 
Lai gan ar Regulu 2015/1986 ieviestie paziņojumi ir bijuši digitāli, tomēr šie paziņojumu bija uz papīra formāta dokumentiem balstītu procedūru digitalizācija. Taču ar Regulu 2019/1780 ieviestās veidlapas ir izstrādātās ar mērķi īstenot veidlapas digitālā veidā.  
Koncesijas procedūras komisija vai publiskais partneris publicē paziņojumus, lai piesaistītu tirgus dalībniekus, un jo vairāk tirgus dalībnieki piedalīsies publiskā partnera vai publiskā partnera pārstāvja rīkotajās koncesijas procedūrās, jo lielāka iespēja, ka publiskais partneris iegūs saimnieciski izdevīgāku piedāvājumu , tādējādi nodrošinot publiskā partnera efektīvu līdzekļu izmantošanu. Turklāt koncesijas procedūras komisija vai publiskais partneris ir atbildīgi par paziņojumu aizpildīšanu, kas gadījumos, ja tā nenotiek pietiekami automatizēti, var radīt ievērojamu administratīvo slogu. Ņemot vērā minēto, ir ļoti svarīgi, lai datu ievade paziņojumos notiktu pēc iespējas automatizēti, tādējādi nodrošinot lielāku ievadāmo datu precizitāti un uzticamību. 
Vienlaikus tirgus dalībnieki, meklējot iespējas piedalīties koncesijas procedūrās, lasa paziņojumus, kuri tiek publicēti Iepirkumu uzraudzības biroja (turpmāk - IUB) tīmekļvietnē. No publicētajiem paziņojumiem izmantojot paziņojumu meklēšanas iespējas, piemēram, ievadot kopējās publiskā iepirkuma vārdnīcas (CPV) kodus vai izpildes vietu, piegādātāji atlasa sev interesējošos paziņojumus un izlemj, vai veltīt laiku koncesijas procedūras dokumentu izskatīšanai un piedāvājumu iesniegšanai. Tāpēc paziņojumos ir jābūt pietiekamai informācijai, to maksimāli standartizējot (piemēram, ieviešot definētas kodu vērtības), lai varētu veikt precīzu meklēšanu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
IUB gadījumos, kad informācija saskaņā ar normatīvajiem aktiem publicējama IUB tīmekļvietnē vai Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī, kā sistēmas uzturētājs nodrošina publicējamās un nosūtāmās informācijas pārbaudi, publicēšanu un gadījumā, ja koncesijas procedūras paredzamā līgumcena pārsniedz Ministru kabineta noteikto robežvērtību, nosūtīšanu Eiropas Savienības Publikāciju birojam publicēšanai Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī. Attiecīgi Publiskās un privātās partnerības likums (turpmāk - PPPL) paredz, ka IUB veic katra šāda paziņojuma manuālu pārbaudi triju darbdienu laikā pēc paziņojumu sagatavošanas Publikāciju vadības sistēmā (turpmāk – PVS), pirms paziņojumi tiek publicēti. Ņemot vērā, ka ieviešot ar Regulu 2019/1780 izveidotās standarta veidlapas, tās tiek izstrādātas, paredzot paziņojumos iekļautās informācijas automatizētu validāciju (ja iespējams), un liela daļa informācijas paziņojumos tiks pārizmantota no iepriekš sagatavotiem paziņojumiem, tiks nodrošināta daudz lielāka ievadīto datu precizitāte. Papildus, lielāku ievadīto datu uzticamību nodrošinās arī tas, ka Eiropas Savienības Publikāciju birojs veic to paziņojumu validāciju, kuri tiek nosūtīti Eiropas Savienības Publikāciju birojam publicēšanai Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī. Neprecīzas informācijas publicēšanas gadījumā ir iespēja to novērst, pirmkārt, kļūdaini publicēto informāciju ir iespējams koriģēt, publicējot attiecīgo paziņojumu ar izmaiņām, kas tiek konsolidētas aktualizētajā paziņojumā. Otrkārt, arī zemsliekšņu paziņojumos tiek izmantoti Eiropas Savienības Publikāciju biroja biznesa lauki un validācijas, turklāt sistēma nodrošina paziņojumu sasaisti un validēšanu atbilstoši iepirkumu procesa ontoloģijai, kas ir detalizēta izstrādāta katram paziņojuma veidam. Turklāt arī plašāka Eiropas Savienības Vārdnīcu (kodu vērtību) izmantošana nodrošina lielāku datu precizitāti.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā, ka, ieviešot ar Regulu 2019/1780 izveidotās standarta veidlapas, tiek nodrošināta daudz lielāka iegūto datu precizitāte, ar likumprojektu tiek noteikts, ka publiskie partneri un publisko partneru pārstāvji PVS sagatavo, publicē un nosūta paziņojumus Eiropas Savienības Publikāciju birojam publicēšanai Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī. Attiecīgi, ieviešot ar Regulu 2019/1780 izveidotās standarta veidlapas, tiek papildināta PVS funkcionalitāte ar iespēju pasūtītājiem publicēt sagatavotos paziņojumus IUB tīmekļvietnē, kā arī nosūtīt paziņojumus Eiropas Savienības Publikāciju birojam publicēšanai Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī. Tādējādi jaunais e-veidlapu risinājums nodrošina, ka IUB nav jāveic paziņojumu manuāla pārbaude, iestrādājot automatizētu ievadīto datu validāciju. Šāds risinājums ne tikai samazina resursu patēriņu paziņojumu manuālai pārbaudei, bet arī veicina ātrāku koncesijas procesa norisi, paātrinot koncesiju izsludināšanu. Attiecīgi ar likumprojektu tiek veikti grozījumi PPPL 1. panta 37. punktā un 8. panta trešās daļas 4. punktā. Vienlaikus grozījumi tiek veikti PPPL 1. panta 14.1 punktā, neparedzot visu dokumentu uzskaitījumu, bet gan, lai aprakstītu to prasības, jo šajā normā jau sākotnēji noteikts, ka koncesijas dokuments ir jebkurš dokuments, kuru sagatavojusi vai uz kuru atsaucas koncesijas procedūras komisija. Savukārt, par koncesijas procedūrām, to veidiem, informācijas apmaiņu un dokumentāciju visaptveroši izklāstīts PPPL IV nodaļā.

 
 
Problēmas apraksts
PPPL nosaka, ka koncesijas procedūras komisija vai publiskais partneris PPPL 20. panta pirmajā daļā minēto paziņojumu sagatavo un iesniedz PVS un IUB pārbauda paziņojuma satura atbilstību PPPL prasībām un ievieto to IUB tīmekļvietnē vai gadījumos, kad paredzamā līgumcena ir vienāda ar Ministru kabineta noteiktajām līgumcenu robežām vai lielāka nosūta tos publicēšanai Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī un pēc tam, kad saņemts apstiprinājums par paziņojuma publicēšanu Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī, vai 48 stundas pēc tam, kad saņemts Eiropas Savienības Publikāciju biroja apstiprinājums par paziņojuma saņemšanu publicē paziņojumu savā tīmekļvietnē. Ņemot vērā, ka ar Regulu 2019/1780 tiek veicināta publisko iepirkumu digitālā pārveide un tiek nodrošināta daudz lielāka iegūto datu precizitāte, ir nepieciešams nodrošināt, ka pasūtītāji paši izmantojot PVS sagatavo, publicē IUB tīmekļvietnē un nosūta PPPL 34. panta pirmajā daļā minētos paziņojumus (izņemot paziņojumu par līguma izpildi, kas ieviesti nacionālā līmenī) Eiropas Savienības Publikāciju birojam publicēšanai Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī. 
Risinājuma apraksts
Ar šo likumprojektu tiek noteikts, ka koncesijas procedūras komisija vai publiskais partneris nodrošina PPPL 20. panta pirmajā daļā minēto paziņojumu sagatavošanu, publicēšanu IUB tīmekļvietnē un nosūtīšanu Eiropas Savienības Publikāciju birojam publicēšanai Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī, ja paredzamā līgumcena ir vienāda ar Ministru kabineta noteiktajām līgumcenu robežvērtībām vai lielāka izmantojot PVS. Attiecīgi ar likumprojektu tiek veikti grozījumi PPPL 20. panta otrajā un trešajā daļā, 31.1 panta trešās daļas 2. punkta "a" apakšpunktā, 34. panta otrajā daļā, 35. panta piektajā daļā, 39. panta otrajā, trešajā, sestajā un devītajā daļā, 53. panta pirmajā un otrajā daļā un 53.1 panta pirmajā daļā.     
Problēmas apraksts
PPPL 29. panta otrajā daļā tiek noteikti termiņi, kādos ir iesniedzami iesniegumi IUB par PPPL 29. panta pirmajā daļā minētajiem pārkāpumiem, tostarp tiek noteikts, ka iesniegumu var iesniegt 10 dienu laikā pēc dienas, kad brīvprātīgs paziņojums par koncesijas procedūras rezultātiem publicēts Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī. Ņemot vērā, ka saskaņā ar PPPL 20. panta otro daļu brīvprātīgs paziņojums par koncesijas procedūras rezultātiem var tikt publicēts ne tikai Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī, bet arī IUB tīmekļvietnē, gadījumos, kad  līgumcena ir mazāka par Ministru kabineta noteiktajām līgumcenu robežvērtībām, ir nepieciešams precizēt PPPL 29. panta otrās daļas 3. punkta redakciju. 
Risinājuma apraksts
Atbilstoši minētajam, ar likumprojektu tiek noteikts, ka iesniegums IUB par PPPL 29. panta pirmajā daļā minētajiem pārkāpumiem var tikt iesniegts 10 dienu laikā pēc dienas, kad brīvprātīgs paziņojums par koncesijas procedūras rezultātiem publicēts IUB tīmekļvietnē vai Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī.
Problēmas apraksts
PPPL 31.2 panta otrajā daļa tiek noteikts, kādos gadījumos koncesijas līgumu neatzīst par spēkā neesošu, negroza vai neatceļ tā noteikumus, nesaīsina koncesijas līguma termiņu, lai arī ir pieļauti PPPL 31.2 panta pirmās daļas 1. vai 2. punktā minētie pārkāpumi. Kā viens no nosacījumiem PPPL 31.2 panta otrās daļas 2. punktā tik minēts tas, ka koncesijas līgums tika noslēgts ne agrāk kā pēc 10 dienām un papildus vienas darbdienas pēc dienas, kad brīvprātīgs paziņojums par koncesijas procedūras rezultātiem publicēts IUB tīmekļvietnē. Saskaņā ar PPPL 20. panta trešo daļu gadījumos, kad paredzamā līgumcena ir vienāda ar Ministru kabineta noteikto līgumcenas robežvērtību vai lielāka, brīvprātīgs paziņojums par koncesijas procedūras rezultātiem ir publicējams Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī. Līdz ar to ir paplašināma PPPL 31.2 panta otrās daļas 2. punkta redakcija. 
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā minēto, ar šo likumprojektu tiek noteikts, ka koncesijas līgumu neatzīst par spēkā neesošu, negroza vai neatceļ tā noteikumus, nesaīsina koncesijas līguma termiņu, gadījumos, kad tiek ievēroti visi PPPL 31.2 panta otrās daļas nosacījumi, tostarp tiek ievērots, ka koncesijas līgums ir noslēgts ne agrāk kā pēc 10 dienām un papildus vienas darbdienas pēc dienas, kad brīvprātīgs paziņojums par koncesijas procedūras rezultātiem publicēts IUB tīmekļvietnē vai Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī.  
Problēmas apraksts
Saskaņā ar PPPL gadījumos, kad komisija izdara PPPL 35. pantā minētos grozījumus koncesijas procedūras dokumentos vai pagarina noteiktos pretendentu pieteikumu vai piedāvājumu iesniegšanas termiņus, tā publicē paziņojumu par izmaiņām vai papildu informāciju. Saskaņā ar Regulu 2019/1780 netiek paredzēts atsevišķs paziņojums gadījumiem, kad tiek izdarīti grozījumi koncesijas procedūras dokumentos vai tiek pagarināts noteiktais pieteikumu vai piedāvājumu iesniegšanas termiņš, bet tā vietā  Regulas 2019/1780 2. panta 6. punkts paredz "Izmaiņu veidlapu”: par iepriekš minēto paziņojumu izmaiņām vai atcelšanu", kura ir nevis kā atsevišķs paziņojums, bet tā tiek iekļauta sākotnējos paziņojumos, un gadījumā, ja tiek izdarīti grozījumi iepirkuma procedūras dokumentos vai tiek pagarināts piedāvājumu iesniegšanas termiņš, ir paredzēts publicēt šo sākotnējo paziņojumu jaunākās versijas,  vienlaikus aizpildot "Izmaiņu veidlapu”: par iepriekš minēto paziņojumu izmaiņām vai atcelšanu", proti, norādot informāciju par izmaiņām sākotnējā paziņojumā. Tādējādi, ja tiek izdarīti grozījumi iepirkuma procedūras dokumentos vai tiek pagarināts piedāvājumu iesniegšanas termiņš, tiek paredzēts atkārtoti publicēt paziņojumu, ar kuru ir izsludināts iepirkums vai iepirkuma procedūra.
Risinājuma apraksts
Atbilstoši minētajam ar likumprojektu tiek noteikts, ka gadījumos, kad koncesijas procedūras komisija izdara PPPL 35. pantā minētos grozījumus koncesijas procedūras dokumentos vai pagarina noteiktos pretendentu pieteikumu vai piedāvājumu iesniegšanas termiņus, tā atkārtoti publicē paziņojumu, ar kuru izsludināta koncesija. Attiecīgi ar likumprojektu tiek veikti grozījumi PPPL 35. panta piektajā daļā, 38. panta trešajā daļā un 39. panta vienpadsmitajā daļā, kā arī tiek precizēts 38. panta nosaukums.    
Šāds risinājums ļauj atspoguļot sākotnējo paziņojumu ar aktuālajiem datiem, proti, ja ir veikti grozījumi dokumentācijā, tai skaitā sākotnēji publicētajā paziņojumā, sistēma primāri atspoguļos tieši aktuālo paziņojumu, bet būs izsekojamas arī iepriekšējās paziņojumu publikācijas. Veicot grozījumus iepirkuma dokumentos vai publicētajos paziņojumos, tiek labota iepriekš norādītā informācija, tāpēc, pārpublicējot atkārtotu sākotnējo paziņojumu, ir jāaizpilda arī Izmaiņu veidlapa, kas tiek pievienota atsevišķā sadaļā pārpublicētajam paziņojumam un kurā norāda, kādas izmaiņas ir veiktas. Lai informācija publicētajos paziņojumos būtu izsekojama un pārskatāma, Izmaiņu veidlapa nav paredzēta kā atsevišķs paziņojuma veids, bet gan tiek pievienota grozītajam paziņojumam kā atsevišķa sadaļa (veidlapa). Tādējādi izpildās Regulas 2019/1780 2. panta 6. punktā noteiktā prasība attiecībā uz “Izmaiņu veidlapu”: par iepriekš minēto paziņojumu izmaiņām vai atcelšanu”, ar ko jāsaprot, ka Izmaiņu veidlapa ietvers visu iepriekš minēto paziņojumu izmaiņas vai atcelšanu un atsevišķi izmaiņu paziņojums kā tāds nebūs. Līdz ar to, labotā paziņojuma gala versija ir paziņojums par līgumu, kurā arī uzrādās, ka ir veikti grozījumi, kad un kāpēc.
Sistēmā ir iestrādātas automātiskas minimālo pieteikumu/piedāvājumu iesniegšanas termiņu validācijas, gan sākotnēji izsludinot iepirkumu, gan arī publicējot jaunāku paziņojuma versiju, veicot grozījumus iepirkuma dokumentācijā.
Visi secīgie paziņojumi ir savstarpēji sasaistīti, turklāt izsludinot konkrēto iepirkumu, sistēma piešķirs unikālu iepirkuma identifikatoru, kas tiks pārņemts arī turpmākajos ar šo iepirkumu saistītajos paziņojumos. Sistēmā paredzēts, ka jebkurus secīgos paziņojumos viena iepirkuma ietvaros varēs veidot tikai “sasaistē”, un darbības būs pieejamas atkarībā no sistēmā paredzētajām secīgajām iespējām, piemēram, izsludināšanas paziņojumam varēs veikt grozījumus vai pēc piedāvājumu iesniegšanas termiņa beigām pievienot rezultātu paziņojumu. Tādi dati kā iepirkuma identifikators (ko piešķir sistēma) un iepirkuma identifikācijas numurs, iepirkuma nosaukums, ko piešķir pasūtītājs, sākotnēji izsludinot iepirkumu, tiek pārizmantoti kā nemaināmas vērtības secīgajos paziņojumos.
Ar Izmaiņu veidlapu var grozīt arī tehniska rakstura kļūdas iepriekšējā paziņojumā vai atsevišķos gadījumos atsaukt iepirkumu, ja paziņojums par iepirkumu ir publicēts kļūdaini.
Problēmas apraksts
PPPL nosaka, ka gadījumos, kad koncesijas procedūras komisija ir izdarījusi grozījumus nolikumā vai citos koncesijas procedūras dokumentos, tā ievieto informāciju par grozījumiem pircēja profilā, kur ir pieejami šie dokumenti, ne vēlāk kā dienu pēc tam, kad paziņojums par izmaiņām vai papildu informāciju iesniegts IUB publicēšanai. Taču, ņemot vērā, ar šo likumprojektu tiek noteikts, ka koncesijas procedūras komisija nevis iesniedz IUB publicēšanai sagatavotos paziņojumus, bet gan publicē pati, paziņojumi tiek publicēti Iepirkuma uzraudzības biroja tīmekļvietnē tajā pašā dienā, kad koncesijas procedūras komisija, izmantojot PVS, to ir publicējusi, un, lai nodrošinātu, ka dienā, kad publicēts paziņojums, tiktu nodrošināta arī piekļuve iepirkuma procedūras dokumentiem, nepieciešams likumā noteikt, ka koncesijas procedūras komisija ievieto informāciju par grozījumiem pircēja profilā, ne vēlāk kā dienā, kad atkārtoti publicēts paziņojums, ar kuru izsludināta koncesija.  
Risinājuma apraksts
Atbilstoši minētajam ar likumprojektu tiek veikti grozījumi PPPL 35. panta piektajā daļā, paredzot, ka gadījumos, kad koncesijas procedūras komisija ir izdarījusi grozījumus nolikumā vai citos koncesijas procedūras dokumentos, tā atkārtoti publicē paziņojumu, ar kuru ir izsludināta koncesijas procedūra, turklāt tā pircēja profilā ievieto grozīto nolikumu un koncesijas procedūras dokumentus dienā, kad atkārtoti publicēts paziņojums, ar kuru izsludināta koncesija. 
Problēmas apraksts
PPPL 39. panta otrajā, trešajā, ceturtajā, piektajā un sestajā daļā ir noteikts pieteikumu un piedāvājumu iesniegšanas minimālais termiņš, kurš saskaņā ar minēto pantu redakciju tiek skaitīts "no dienas", kad ir publicēts attiecīgs paziņojums IUB tīmekļvietnē, tas nosūtīts publicēšanai Eiropas Savienības Publikāciju birojam publicēšanai Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī vai nosūtīts uzaicinājums iesniegt piedāvājumu. Attiecīgi pieteikumu un piedāvājumu iesniegšanas termiņi būtu vienādojami, skaitot tos no dienas pēc paziņojuma publicēšanas, nosūtīšanas vai uzaicinājuma nosūtīšanas, vienādojot termiņu noteikšanas principus visos iepirkumus regulējošajos likumos. 
Risinājuma apraksts
Atbilstoši minētajam ar likumprojektu tiek veikti grozījumi PPPL 39. panta otrajā, trešajā, ceturtajā, piektajā un sestajā daļā nosakot, ka pieteikumu un piedāvājumu iesniegšanas termiņš ir aprēķināms "pēc dienas", kad attiecīgs paziņojums ir publicēts IUB tīmekļvietnē, nosūtīts publicēšanai Eiropas Savienības Publikāciju birojam publicēšanai Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī vai nosūtīts uzaicinājums.
Problēmas apraksts
PPPL 39. panta sestajā daļā tiek noteikts, ka gadījumos, kad publiskais partneris vēlas slēgt koncesijas līgumu par sociāliem un citiem īpašiem pakalpojumiem, termiņš pretendentu piedāvājumu iesniegšanai ir vismaz 30 dienas, sākot no dienas, kad iepriekšējs informatīvs paziņojums par sociālajiem un citiem īpašiem pakalpojumiem publicēts IUB tīmekļvietnē vai, ja paredzamā līgumcena ir vienāda ar Ministru kabineta noteikto līgumcenas robežvērtību vai lielāka, termiņš pretendentu piedāvājumu iesniegšanai ir vismaz 30 dienas, sākot no dienas, kad iepriekšēju informatīvu paziņojumu par sociālajiem un citiem īpašiem pakalpojumiem IUB ir nosūtījis Eiropas Savienības Publikāciju birojam publicēšanai Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī. Ieviešot ar Regulu 2019/1780 izveidotās standarta veidlapas tika secināts, ka minētajā paziņojumā netiek paredzēta iespēja norādīt piedāvājumu iesniegšanas termiņu, bet gan tiek paredzēta iespēja noteikt termiņu ieinteresētības izteikšanai. 
Risinājuma apraksts
Atbilstoši minētajam ar likumprojektu tiek veikti grozījumi PPPL 39. panta sestajā daļā, precizējot, ka tajā iekļautais termiņš noteikts nevis piedāvājumu iesniegšanai, bet ieinteresētības izteikšanai, kā to paredz Regulas 2019/1780 pielikuma 2.tabulā noteiktais. Termiņš noteikts, to vienādojot ar Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likumā noteikto termiņu ieinteresētības izteikšanai. , kas pārņemts no Direktīvas 2014/25/ES 67.panta 2.punkta d) apakšpunkta. Tādējādi, termiņu attiecībā uz sociālajiem un citiem īpašiem pakalpojumiem, noteic ne īsāku par 35 dienām pēc dienas, kad iepriekšējais informatīvais paziņojums, ko izmanto  sociālo un citu īpašu pakalpojumu iepirkumu izsludināšanai publicēts Iepirkumu uzraudzības biroja tīmekļvietnē. Savukārt, ja paredzamā līgumcena ir vienāda ar Ministru kabineta noteikto līgumcenas robežvērtību vai lielāka, termiņu ieinteresētības izteikšanai noteic ne īsāku par 35 dienām pēc dienas, kad iepriekšējais informatīvais paziņojums, ko izmanto  sociālo un citu īpašu pakalpojumu iepirkumu izsludināšanai, ir nosūtīts Eiropas Savienības Publikāciju birojam publicēšanai Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī.
Problēmas apraksts
PPPL 39. panta vienpadsmitajā daļā tiek noteiktas koncesijas procedūras komisijas tiesības pagarināt pieteikumu un piedāvājumu iesniegšanas termiņu, turklāt tiek noteikts, ka šāda termiņu pagarināšana nav uzskatāma par grozījumiem iepirkuma procedūras dokumentos PPPL 39. panta astotās daļas izpratnē. Ņemot vērā, ka kārtībā, kādā koncesijas procedūras komisija var izdarīt grozījumus koncesijas procedūras dokumentos, ir atrunāta PPPL 39. panta devītajā, nevis astotajā daļā, ir nepieciešams precizēt PPPL 39. panta vienpadsmitajā daļā iekļauto atsauci.
Risinājuma apraksts
Ar likumprojektu tiek precizēta PPPL 39. panta vienpadsmitā daļa un tiek noteikts, ka termiņa pagarināšana nav uzskatāma par grozījumiem koncesijas procedūras dokumentos PPPL 39. panta devītās daļas izpratnē. 
Problēmas apraksts
Saskaņā ar spēkā esošo regulējumu gadījumos, ja no sistēmas uzturētāja ir saņemts paziņojums par traucējumiem elektroniskās informācijas sistēmas darbībā, kuru dēļ nav iespējams iesniegt piedāvājumus vai pieteikumus, koncesijas procedūras komisijai ir jāpieņem lēmums par piedāvājumu vai pieteikumu iesniegšanas termiņa pagarināšanu, un koncesijas procedūras komisijai pircēja profilā jāpublicē informācija par piedāvājumu vai pieteikumu iesniegšanas termiņa pagarināšanu, vienlaikus informējot pretendentus, kuri ir reģistrējušies kā koncesijas procedūras dokumentācijas saņēmēji, un jāsagatavo paziņojums publicēšanai PVS vai vienlaikus informē par pieņemto lēmumu visus uzaicinātos pretendentus, kuri ir reģistrējušies kā koncesijas procedūras dokumentācijas saņēmēji. Ņemot vērā, ka spēkā esošā procedūra rada koncesijas procedūras komisijai pienākumu sistēmas darbības traucējumu gadījumā veikt vairākas papildu darbības, konstatēts, ka šis process nav efektīvs un to ir iespējams automatizēt. Turklāt šāda veida sistēmas darbības traucējumu iestāšanās un novēršana ir absolūti neatkarīga no publiskā partnera un koncesijas komisijas darbības. Līdz ar to tiek veiktas izmaiņas PPPL 39.panta divpadsmitās daļās regulējumā, regulējumu vienādojot ar Publisko iepirkumu likuma un Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likuma regulējumu. 
 
Risinājuma apraksts
Ar likumprojektu paredzēts grozīt PPPL 39.panta divpadsmito daļu, lai būtu iespējams garantēt piedāvājumu un pieteikumu iesniegšanai paredzētās elektroniskās informācijas sistēmas turētājam iespēju automātiski pārcelt piedāvājumu vai pieteikumu iesniegšanas termiņu par vienu darba dienu, ja konstatēti tādi sistēmas darbības traucējumi, kuru dēļ nav bijis iespējams iesniegt piedāvājumus vai pieteikumus kopumā vismaz 2 stundas pēdējo 24 stundu laikā vai 10 minūtes pēdējo 4 stundu laikā līdz piedāvājumu vai pieteikumu iesniegšanas termiņa beigām. Vienlaikus PPPL 39.panta divpadsmitajā daļā tiek noteikts, ka sistēmas darbības atjaunošanas dienā tajā tiek ievietots paziņojums par sistēmas darbības traucējumiem, norādot koncesijas procedūras, kuru termiņi tika automātiski pārcelti. Ņemot vērā, ka šāda automātiska termiņa pārcelšana paredzēta, lai novērstu sistēmas darbības traucējumu ietekmi uz iespēju ieinteresētajiem piegādātājiem iesniegt pieteikumus vai piedāvājumus, tiek noteikts, ka šāda termiņa pārcelšana nav uzskatāma par grozījumu iepirkuma vai iepirkuma procedūras dokumentos veikšanu vai piedāvājumu vai pieteikumu iesniegšanas termiņa pagarināšanu PPPL 39.panta devītās daļas izpratnē. Vienlaikus, lai sistēmas uzturētājam dotu laiku konstatēt vai iepriekš minētajā laika periodā ir bijuši sistēmas traucējumi, kuru dēļ nav bijis iespējams iesniegt piedāvājumus vai pieteikumus, PPPL 41. panta pirmajā daļā paredzēts noteikt, ka iesniegtos pieteikumus atver nolikumā norādītajā datumā, laikā un vietā ne ātrāk kā četras stundas pēc to iesniegšanas termiņa beigām, un PPPL 49. panta pirmajā daļā paredzēts noteikt, ka koncesijas procedūras komisija atver iesniegtos piedāvājumus ne ātrāk kā četras stundas pēc piedāvājumu iesniegšanas termiņa beigām uzaicinājumā norādītajā vietā un laikā.  
Problēmas apraksts
Koncesijas procedūras komisija pēc iepirkuma līguma noslēgšanas publicē paziņojumus, kuros tiek iekļauta informācija par noslēgto koncesijas līgumu, piemēram, līguma summa, darbības termiņš un cita informācija. Papildus, gadījumos, ja koncesijas līgumā veic PPPL 63. panta trešās daļas 2. un 3. punktā minētos grozījumus, publiskā partnera pārstāvim ir pienākums publicēt paziņojumu par izmaiņām koncesijas līgumā. Taču koncesijas līguma izpildes laikā ir iespējamas situācijas, kuras maina līguma faktisko izpildi un samaksas apmēru, piemēram, līguma izpildes termiņa nokavējums, koncesijas līgumā tiek veikti grozījumi, par kuriem nav nepieciešams publicēt paziņojumu par izmaiņām koncesijas līguma darbības laikā, vai citi faktori, kas maina faktisko līguma izpildi, kā rezultātā var mainīties līguma summa, izpildes termiņš vai var tikt aprēķināts līgumsods. Tāpat noslēgtais koncesijas līgums var tiks izbeigts pirms termiņa, tai skaitā privātā partnera vainas dēļ. Ar noslēgtā līguma izpildi saistītā informācija tiek norādīta līgumu reģistrā, un esošais regulējums paredz, ka publiskajam partnerim vai publiskā partnera pārstāvim dati par faktisko līguma izpildi ir jāievada līgumu reģistrā, taču likums neparedz vienotu paziņojumu šādas informācijas ievadīšanai un publicēšanai.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā minēto, ar likumprojektu tiek ieviests jauns paziņojums - paziņojums par līguma izpildi. Paziņojumu plānots publicēt pēc koncesijas līguma izpildes beigām. Paredzēts, ka informācija no līguma izpildes paziņojuma automātiski tiks ielasīta līguma reģistrā, tādējādi uzskatāmi atspoguļojot faktisko līguma izpildi. Paziņojuma mērķis ir sniegt informāciju par iepirkuma līguma laikā veiktajiem maksājumiem, līgumsodu vērtību u.c. ar līguma izpildi saistītu informāciju.
Paziņojuma ieviešana nodrošina ieinteresētajām personām, sabiedrībai un uzraugošajām institūcijām viegli pieejamu, pārskatāmu un viegli uztveramu informāciju par faktisko līguma izpildi.  
Problēmas apraksts
Saskaņā ar PPPL publiskajam partnerim vai publiskā partnera pārstāvim pēc koncesijas līguma izpildes ir jāpapildina līguma reģistra ieraksts ar informāciju par faktisko līgumcenu, faktisko līguma izpildes termiņu, līguma izbeigšanas termiņu u.c. informāciju, taču ņemot vērā, ka ar šo likumprojektu tiek ieviests jauns paziņojums - paziņojums par līguma izpildi, kurā jau tiek norādīta informācija par līguma izpildi, turklāt informācija no paziņojuma par līgumu izpildi automātiski tiek pārnesta arī uz līguma reģistru, ir nepieciešams svītrot esošo regulējumu par pienākumu pasūtītājam papildināt līguma reģistra ierakstus par faktisko izpildi. 
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā, ka informācija no paziņojuma par līguma izpildi tiek automātiski pārizmantota līguma reģistrā, ar likumprojektu tiek noteikts, ka IUB vienas darbdienas laikā nodrošina, ka tiek papildināts līguma reģistrs ar šajā paziņojumā iekļauto informāciju. Turklāt, lai publiskajam partnerim vai publiskā partnera pārstāvim nebūtu viena un tā pati informācija jāsniedz, gan aizpildot paziņojumu par līguma izpildi, gan papildinot līguma reģistru, no PPPL tiek izslēgts publiskā partnera vai publiskā partnera pārstāvja pienākums pēc līguma izpildes aizpildīt līguma reģistra ierakstu. Atbilstoši minētajam ar likumprojektu tiek veikti grozījumi PPPL 62.1 pantā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija


Likumprojektā pārejas noteikumi nav paredzēti, jo iepriekšējās veidlapas vairs netiks piemērotas
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Likumprojekta paredzamās veidlapu izstrādes un uzturēšanas izmaksas nav nodalāmas un aprēķināmas atsevišķi, tās tiks nodrošinātas likumprojektā "Grozījumi Publisko iepirkumu likumā" (22-TA-2819) Finanšu ministrijas budžeta programmā “32.00.00 “Iepirkumu uzraudzības birojs” PVS uzturēšanai un veidlapu izstrādei paredzētā kopējā finansējuma ietvaros.

4.1.1. Likumprojekts "Grozījumi Publisko iepirkumu likumā"

Pamatojums un apraksts
Lai īstenotu Regulas 2019/1780 prasības nepieciešams veikt grozījumus arī Publisko iepirkumu likumā.  
Atbildīgā institūcija
Finanšu ministrija

4.1.2. Likumprojekts "Grozījumi Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likumā" 

Pamatojums un apraksts
Lai īstenotu Regulas 2019/1780 prasības nepieciešams veikt grozījumus arī Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likumā.   
Atbildīgā institūcija
Finanšu ministrija

4.1.3. Likumprojekts "Grozījumi Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likumā" 

Pamatojums un apraksts
Lai īstenotu Regulas 2019/1780 prasības nepieciešams veikt grozījumus arī Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likumā. 
Atbildīgā institūcija
Finanšu ministrija

4.1.4. Ministru kabineta 2017. gada 3. maija noteikumi Nr. 244 "Koncesijas procedūras paziņojumi un to sagatavošanas kārtība" 

Pamatojums un apraksts
Ņemot vērā, ka Ministru kabineta 2017. gada 3. maija noteikumos Nr. 244 "Koncesijas procedūras paziņojumi un to sagatavošanas kārtība" iekļauto paziņojumu veidlapu paraugus nosaka Regula 2015/1986, kura ar Regulu 2019/1780 tiks atcelta, un dalībvalstīm, lai publicētu paziņojumus publiskā iepirkuma jomā, jāizmanto ar Regulu 2019/1780 izveidotās standarta veidlapas, ir nepieciešams pārizdot Ministru kabineta 2017. gada 3. maija noteikumus Nr. 244 "Koncesijas procedūras paziņojumi un to sagatavošanas kārtība", nosakot jauno e-veidlapu saturu, kas ir atbilstošs e-veidlapu digitālajam formātam.
Atbildīgā institūcija
Finanšu ministrija

4.1.5. Ministru kabineta 2017. gada 28. februāra noteikumi Nr. 105 "Noteikumi par publisko iepirkumu līgumcenu robežvērtībām" 

Pamatojums un apraksts
Lai pārņemtu ar Regulu 2019/1780 izveidotās paziņojumu veidlapas, nepieciešams veikt grozījumus arī Ministru kabineta 2017. gada 28. februāra noteikumos Nr. 105 "Noteikumi par publisko iepirkumu līgumcenu robežvērtībām", precizējot atsauces uz Publisko iepirkumu likuma normām. 
Atbildīgā institūcija
Finanšu ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32019R1780
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Īstenošanas Regula (ES) 2019/1780 (2019. gada 23. septembris), ar ko izveido standarta veidlapas paziņojumu publicēšanai publisko iepirkumu jomā un atceļ Īstenošanas regulu (ES) 2015/1986 (turpmāk arī - Regula 2019/1780)
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32014L0023
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas 2014/23/ES (2014. gada 26. februāris) par koncesijas līgumu slēgšanas tiesību piešķiršanu (turpmāk - Direktīva 2014/23/ES)
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Īstenošanas Regula (ES) 2019/1780 (2019. gada 23. septembris), ar ko izveido standarta veidlapas paziņojumu publicēšanai publisko iepirkumu jomā un atceļ Īstenošanas regulu (ES) 2015/1986 (turpmāk arī - Regula 2019/1780)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas 2019/1780 1. pants 
Tiks pārņemts ar Ministru kabineta noteikumiem, ar kuriem tiks apstiprinātas veidlapas.
-
-
Regulas 2019/1780 2. panta 1. punkts 
Tiks pārņemts ar Publisko iepirkumu likumu, Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likumu,  Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likumu un Ministru kabineta noteikumiem, ar kuriem tiks apstiprinātas veidlapas. 
-
-
Regulas 2019/1780 2. panta 2. punkts 
PPPL 20. un 38.pants. Regulas 2019/1780 vienība tiks pārņemta arī ar Publisko iepirkumu likumu, Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likumu, Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likumu un Ministru kabineta noteikumiem, ar kuriem tiks apstiprinātas veidlapas.
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts stingrākas prasības neparedz
Regulas 2019/1780 2. panta 3. punkts 
PPPL 53.1 pants.Regulas 2019/1780 vienība tiks pilnībā pārņemta ar Publisko iepirkumu likumu, Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likumu, Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likumu un Ministru kabineta noteikumiem, ar kuriem tiks apstiprinātas veidlapas. 
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts stingrākas prasības neparedz
Regulas 2019/1780 2. panta 4. punkts 
PPPL 53. panta pirmā un otrā daļa. Regulas 2019/1780 vienība tiks pilnībā pārņemta ar Publisko iepirkumu likumu, Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likumu, Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likumu un Ministru kabineta noteikumiem, ar kuriem tiks apstiprinātas veidlapas.
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts stingrākas prasības neparedz
Regulas 2019/1780 2. panta 5. punkts 
PPPL 63. panta septītā daļa. Regulas 2019/1780 vienība tiks pilnībā pārņemta ar Publisko iepirkumu likumu, Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likumu un Ministru kabineta noteikumiem, ar kuriem tiks apstiprinātas veidlapas.
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts stingrākas prasības neparedz
Regulas 2019/1780 2. panta 6. punkts
PPPL 38. panta trešā daļa. Regulas 2019/1780 vienība tiks pilnībā pārņemta ar Publisko iepirkumu likumu, Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likumu, Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likumu un Ministru kabineta noteikumiem, ar kuriem tiks apstiprinātas veidlapas.
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts stingrākas prasības neparedz
Regulas 2019/1780 3. pants 
Regulas 2019/1780  konsolidētās versijas 3.a  pants 
 
Nav jāpārņem 
Netiek pārņemts 
-
-
Regulas 2019/1780 4. pants 
Nav jāpārņem 
-
-
Regulas 2019/1780 pielikums 
Tiks pārņemts ar Ministru kabineta noteikumiem, ar kuriem tiks apstiprinātas veidlapas. Tādējādi tiek strādāts pie jaunu Ministru kabineta noteikumu izstrādes ar kuriem tiek plānots aizstāt Ministru kabineta 2017. gada 28. februāra noteikumus Nr. 103 “Publisko iepirkumu paziņojumi un to sagatavošanas kārtība”, Ministru kabineta 2017. gada 28. marta noteikumus Nr. 182 “Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu paziņojumi un to sagatavošanas kārtība”, Ministru kabineta 2011. gada 6. decembra noteikumus Nr. 927 “Noteikumi par iepirkumos aizsardzības un drošības jomā izmantojamo paziņojumu saturu un sagatavošanas kārtību” un Ministru kabineta 2017. gada 3. maija noteikumus Nr. 244 “Koncesijas procedūras paziņojumi un to sagatavošanas kārtība”. 
Jaunie ministru kabineta noteikumi tiks izstrādāti pamatojoties uz Publiskās un privātās partnerības likuma 20. panta pirmo daļu, kā arī uz Publisko iepirkumu likuma 8. panta trešās daļas 8. punktu, 9. panta divdesmit otrās daļas 4. punktu un 34. panta pirmo daļu, Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likuma 13. panta trešās daļas 8. punktu un 40. panta pirmo daļu,         
Aizsardzības un drošības jomas
iepirkumu likuma 36. panta pirmo daļu. Šo Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās paredzēta vienlaicīgi ar šī likumprojekta spēkā stāšanos, t.i., ar 2023. gada 25. oktobri. Par šī tiesību akta izstrādi atbildīgā institūcija ir Finanšu ministrija.
 
Pārņemtas daļēji
ES tiesību akta vienība tiek pārņemta daļēji, jo saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas 2014/24/ES ( 2014. gada 26. februāris ) par publisko iepirkumu un ar ko atceļ Direktīvu 2004/18/EK doto izvēles iespēju, pārņemot minēto direktīvu Publisko iepirkumu likumā netika ieviesta iepriekšējā informatīvā paziņojuma izmantošanu kā iepirkuma izsludināšanas paziņojumu attiecībā uz tiešās pārvaldes iestāžu padotībā esošo iestāžu iepirkumiem. Tāpat pārņemot minēto direktīvu netiek ieviests paziņojums par iepriekšēja informatīva paziņojuma publicēšanu pircēja profilā, jo  iepriekšējo informatīvo paziņojumu publicē Iepirkumu uzraudzības biroja tīmekļvietnē un Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī, nevis pircēja profilā. Pārņemot Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīva 2014/25/ES ( 2014. gada 26. februāris ) par iepirkumu, ko īsteno subjekti, kuri darbojas ūdensapgādes, enerģētikas, transporta un pasta pakalpojumu nozarēs, un ar ko atceļ Direktīvu 2004/17/EK netika ieviests paziņojums par iepriekšēja informatīva paziņojuma publicēšanu pircēja profilā, jo iepriekšējo informatīvo paziņojumu publicē Iepirkumu uzraudzības biroja tīmekļvietnē un Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī, nevis pircēja profilā. 
Pārņemot Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīva 2009/81/EK ( 2009. gada 13. jūlijs ), ar kuru koordinē procedūras attiecībā uz to, kā līgumslēdzējas iestādes vai subjekti, kas darbojas drošības un aizsardzības jomā, piešķir noteiktu būvdarbu, piegādes un pakalpojumu līgumu slēgšanas tiesības, un ar kuru groza Direktīvas 2004/17/EK un 2004/18/EK netika ieviests paziņojums par iepriekšēja informatīva paziņojuma publicēšanu pircēja profilā, jo iepriekšējo informatīvo paziņojumu publicē Iepirkumu uzraudzības biroja tīmekļvietnē un Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī, nevis pircēja profilā. Ar minētās direktīvas 30. panta 1. punktu un 33. panta 3. punktu likumprojekta  tiek noteikti divi iepriekšējā informatīvā paziņojuma veidi: iepriekšējs informatīvs paziņojums, ko izmanto tikai informācijai, un iepriekšējs informatīvs paziņojums, ko izmanto, lai saīsinātu piedāvājumu iesniegšanas termiņu. Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likumā šobrīd ir paredzēts iepriekšējs informatīvs paziņojums, neizdalot šos divus paziņojumus. 
Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas 2014/23/ES (2014. gada 26. februāris) par koncesijas līgumu slēgšanas tiesību piešķiršanu  PPPL ieviests  ar minētās direktīvas 31. panta 3.punktu. Šī norma ietverta Regulas 2019/1780 pielikuma 1.tabulā.
Likumprojekts stingrākas prasības neparedz
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas 2014/24/ES ( 2014. gada 26. februāris ) par publisko iepirkumu un ar ko atceļ Direktīvu 2004/18/EK doto izvēles iespēju, pārņemot minēto direktīvu Publisko iepirkumu likumā netika ieviesta iepriekšējā informatīvā paziņojuma izmantošanu kā iepirkuma izsludināšanas paziņojumu attiecībā uz tiešās pārvaldes iestāžu padotībā esošo iestāžu iepirkumiem. Tāpat pārņemot minēto direktīvu netiek ieviests paziņojums par iepriekšēja informatīva paziņojuma publicēšanu pircēja profilā, jo iepriekšējo informatīvo paziņojumu publicē Iepirkumu uzraudzības biroja tīmekļvietnē un Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī, nevis pircēja profilā. 
Pārņemot Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīva 2014/25/ES ( 2014. gada 26. februāris ) par iepirkumu, ko īsteno subjekti, kuri darbojas ūdensapgādes, enerģētikas, transporta un pasta pakalpojumu nozarēs, un ar ko atceļ Direktīvu 2004/17/EK Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likumā netika ieviests paziņojums par iepriekšēja informatīva paziņojuma publicēšanu pircēja profilā, jo iepriekšējo informatīvo paziņojumu publicē Iepirkumu uzraudzības biroja tīmekļvietnē un Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī, nevis pircēja profilā. 
Pārņemot Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīva 2009/81/EK ( 2009. gada 13. jūlijs ), ar kuru koordinē procedūras attiecībā uz to, kā līgumslēdzējas iestādes vai subjekti, kas darbojas drošības un aizsardzības jomā, piešķir noteiktu būvdarbu, piegādes un pakalpojumu līgumu slēgšanas tiesības, un ar kuru groza Direktīvas 2004/17/EK un 2004/18/EK Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likumā netika ieviests minētās direktīvas 30. panta 1. punktā un 33. panta 3. punktā noteiktais paziņojums par iepriekšēja informatīva paziņojuma publicēšanu pircēja profilā, jo iepriekšējo informatīvo paziņojumu publicē Iepirkumu uzraudzības biroja tīmekļvietnē un Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī, nevis pircēja profilā. Rīcības brīvība tiek izmantota arī no minētās direktīvas 33. panta 7.punkta pirmās daļas attiecībā uz izvēli par termiņa saīsināšanu uz 10 dienām pieteikumu iesniegšanai, kad paziņojums nosūtīts elektroniski.
Ņemot vērā minēto netiek pārņemti atsevišķi Regulas 2019/1780 pielikumā minēti paziņojumi.
Tās veidlapas, kas izveidotas ar Īstenošanas regulu (ES) 2015/1986, šobrīd tiek izmantotas atbilstoši spēkā esošajam regulējumam, jo Regulas 2019/1780 konsolidētās versijas 3.a pants paredz ka no 2022. gada 14. novembra līdz 2023. gada 24. oktobrim paziņojumu publicēšanai Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī var izmantot gan veidlapas, kas izveidotas ar šo regulu, gan veidlapas, kas izveidotas ar Īstenošanas regulu (ES) 2015/1986. Savukārt jaunās veidlapas stāsies spēkā ar Ministru kabineta noteikumiem, ar kuriem tās tiks apstiprinātas. Regulas 2019/1780 konsolidētās versijas 3.a pants likumprojektā netiek pārņemts, jo ar likumprojekta spēkā stāšanos 25.10.2023., vienlaicīgi stāsies spēkā arī Ministru kabineta noteikumi, ar kuriem veidlapas tiks apstiprinātas. Līdz ar to, iepriekšējās veidlapas vairs netiks izmantotas.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas 2014/23/ES (2014. gada 26. februāris) par koncesijas līgumu slēgšanas tiesību piešķiršanu (turpmāk - Direktīva 2014/23/ES)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Direktīvas 2014/23/ES 
31.panta 3.punkts
PPPL 20.pants, 34. panta otrā daļa un 38.panta otrā daļa
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts stingrākas prasības neparedz
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 25.augusta noteikumu Nr.970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka likumprojekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Likumprojekts ir izstrādāts, lai Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likumā pārņemtu ar Regulu 2019/1780 izveidotās standarta veidlapas, tehniski aizstājot šobrīd lietotās ar Regula 2015/1986 izveidotās standarta veidlapas. Ņemot vērā, ka minēto veidlapu lietotāji ir pasūtītāji Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likuma izpratnē, veicot likumprojektā minētos grozījumus sabiedrības intereses netiek ietekmētas, kā arī šādu grozījumu veikšana nevarētu radīt interesi sabiedrībā. 

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Iepirkumu uzraudzības birojs

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi