24-TA-2663: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Noteikumi par uzņēmējdarbības riska valsts nodevu 2025. gadā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Noteikumi par uzņēmējdarbības riska valsts nodevu 2025. gadā" (turpmāk – noteikumu projekts) izstrādāts atbilstoši:
1. Likuma "Par darbinieku aizsardzību darba devēja maksātnespējas gadījumā" 6. panta ceturtajai daļai;
2. Ministru kabineta 2023. gada 8. augusta sēdes protokola Nr. 38 94. §.
1. Likuma "Par darbinieku aizsardzību darba devēja maksātnespējas gadījumā" 6. panta ceturtajai daļai;
2. Ministru kabineta 2023. gada 8. augusta sēdes protokola Nr. 38 94. §.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir regulēt uzņēmējdarbības riska valsts nodevas (turpmāk – URVN) apmēru un darbinieku prasījumu garantiju fondā ieskaitāmās URVN daļu 2025. gadā.
Noteikumu projekts nosaka URVN apmēru, maksāšanas kārtību, kā arī darbinieku prasījumu garantiju fondā ieskaitāmās URVN daļu 2025. gadā.
Noteikumu projekts nosaka URVN apmēru, maksāšanas kārtību, kā arī darbinieku prasījumu garantiju fondā ieskaitāmās URVN daļu 2025. gadā.
Spēkā stāšanās termiņš
01.01.2025.
Pamatojums
-
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Saskaņā ar likuma "Par darbinieku aizsardzību darba devēja maksātnespējas gadījumā" 6. panta ceturto daļu Ministru kabinets katru gadu nosaka URVN apmēru un darbinieku prasījumu garantiju fonda pašu ieņēmumos ieskaitāmās URVN daļu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
2023. gada 5. decembra Ministru kabineta noteikumi Nr. 701 "Noteikumi par uzņēmējdarbības riska valsts nodevu 2024. gadā" nosaka URVN apmēru un tās darbinieku prasījumu garantiju fondā ieskaitāmo daļu 2024. gadā. Atbilstoši likuma "Par darbinieku aizsardzību darba devēja maksātnespējas gadījumā" 6. panta ceturtajā daļā noteiktajam deleģējumam, kā arī ņemot vērā Ministru kabineta 2023. gada 8. augusta sēdes protokolā Nr. 38 94. § noteikto, jāizstrādā jauni noteikumi, lai noteiktu URVN apmēru, maksāšanas kārtību, kā arī pamatbudžeta apakšprogrammā 06.04.00 "Darbinieku prasījumu garantijas fonds" ieskaitāmās URVN daļu 2025. gadā.
Risinājuma apraksts
1. Ministru kabineta 2023. gada 8. augusta sēdē izskatīts informatīvais ziņojums "Par uzņēmējdarbības riska valsts nodevas sadalījumu 2024. - 2026. gadam" (protokola Nr. 38 94. §) (turpmāk – informatīvais ziņojums). Atbilstoši informatīvajam ziņojumam un Ministru kabineta 2023. gada 8. augusta sēdē nolemtajam, noteikumu projektā paredzēts, ka URVN 2025. gadā ir 0,36 euro mēnesī, ko aprēķina par katru darbinieku, ar kuru nodibinātas darba tiesiskās attiecības, saglabājot nosacījumus, ka attiecībā uz darbiniekiem, par kuriem tiek maksāts sezonas laukstrādnieku ienākuma nodoklis, darba devējam URVN nav jāmaksā.
Minētais izņēmums saistīts ar to, ka sezonas laukstrādnieku iedzīvotāju ienākuma nodokļa piemērošanai ir noteikts īpašs regulējums likumā "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli". Sezonas laukstrādnieku ienākuma nodokļa maksātājs ir fiziska persona, ko lauksaimniecības sezonas darbos nodarbina lauksaimnieks periodā no 1. aprīļa līdz 30. novembrim. Ar personu, kas tiek nodarbināta sezonas rakstura darbos, ir jāslēdz darba līgums uz noteiktu laiku vai uzņēmuma līgums. Ņemot vērā to, ka sezonas laukstrādnieku ienākuma nodoklis piemērojams tikai 90 kalendāra dienas un, turpinot darba tiesiskās attiecības ar darba ņēmēju pēc 90 kalendāra dienām, nodokļi (tostarp URVN) tiek maksāti vispārējā kārtībā, kā arī to, ka personas līdz 18 gadu vecumam sezonas lauksaimniecības darbos parasti tiek nodarbinātas tikai skolēnu vasaras brīvdienās, tad, lai tostarp stimulētu lauksaimniekus sezonas lauksaimniecības darbos nodarbināt arī personas līdz 18 gadu vecumam (nepalielinot nodokļu slogu darba devējiem), darba devējam nav jāmaksā URVN par darbinieku, ar kuru nodibinātas darba tiesiskās attiecības un par kuru tiek maksāts sezonas laukstrādnieku ienākuma nodoklis.
2. Atbilstoši Ministru kabineta 2017. gada 26. septembra sēdes protokola Nr. 48 44. § 4. punktā noteiktajam, lai mazinātu administratīvo slogu nodokļu maksātājiem un nodrošinātu iespēju arī URVN vienotajā nodokļu kontā samaksāt vienā maksājumā ar citiem nodokļu maksājumiem, noteikumu projektā paredzēts, ka URVN par pārskata mēnesi darba devējs samaksā ne vēlāk kā līdz nākamā mēneša 23. datumam.
3. Kopējie ieņēmumi 2025. gadā no URVN tiek plānoti 3 122 362 euro apmērā. Informatīvajā ziņojumā un Ministru kabineta 2023. gada 8. augusta sēdes protokolā Nr. 38 94. § paredzēts, ka darbinieku prasījumu garantiju fondā ieskaita 63,51 % (1 983 014 euro) un valsts budžeta ieņēmumos ieskaita 36,49 % (1 139 348 euro) no URVN ieņēmumiem (Ministru kabineta 2023. gada 8. augusta sēdes protokola Nr. 38 94. § 4. punkts).
4. Informatīvajā ziņojumā un Ministru kabineta 2023. gada 8. augusta sēdes protokolā Nr. 38 94. § paredzēts, ka URVN ieņēmumus, kas iekasēti vairāk par likumā par valsts budžetu kārtējam gadam plānoto valsts nodevas iemaksājamās daļas apjomu, jāieskaita valsts pamatbudžeta apakšprogrammas 06.04.00 "Darbinieku prasījumu garantiju fonds" kontā.
Valsts ieņēmumu dienests vienotajā nodokļu kontā saņemto un uz darbinieku prasījumu garantiju fondu attiecināto URVN ieņēmumu daļu ieskaitīs Tieslietu ministrijas pamatbudžeta apakšprogrammas 06.04.00 "Darbinieku prasījumu garantiju fonds" kontā. Attiecīgs regulējums ir iekļauts noteikumu projekta 5. punktā.
Vienotajā nodokļu kontā 2025. gada beigās saņemtos, bet vēl uz URVN ieņēmumiem neattiecinātos ieņēmumus Valsts ieņēmumu dienests pēc to attiecināšanas ieskaitīs Tieslietu ministrijas pamatbudžeta apakšprogrammas 06.04.00 "Darbinieku prasījumu garantiju fonds" kontā pašu ieņēmumos nākamajā saimnieciskajā gadā.
5. Saskaņā ar likuma "Par darbinieku aizsardzību darba devēja maksātnespējas gadījumā" 6. panta pirmās daļas 1. punktu darbinieku prasījumu garantiju fonda līdzekļus veido URVN daļa. Saskaņā ar minētā likuma 8. panta pirmo daļu darbinieku prasījumu garantiju fonda līdzekļu turētājs un rīkotājs ir Maksātnespējas kontroles, kas organizē finanšu līdzekļu uzskaiti un to izmaksu darbinieku prasījumu apmierināšanai, kā arī atbild par darbinieku prasījumu garantiju fonda līdzekļu atlikumu izlietošanu darbinieku prasījumu apmierināšanai nākamajos saimnieciskajos gados. Valsts ieņēmumu dienests saskaņā ar likumu "Par valsts sociālo apdrošināšanu" saņem faktisko informāciju par darba devēja aprēķināto un iemaksāto URVN.
Lai nodrošinātu darbinieku prasījumu garantiju fonda līdzekļu pietiekamību un regularitāti, kā arī normatīvajos aktos noteiktajos termiņos segtu darbinieku prasījumus, Maksātnespējas kontroles dienests uzrauga no URVN ienākušo līdzekļu apjomu. Tāpat, lai izpildītu likumā "Par darbinieku aizsardzību darba devēja maksātnespējas gadījumā" Ministru kabinetam noteikto uzdevumu attiecībā uz URVN sadali, nepieciešama precīza faktisko URVN ieņēmumu izpilde. Ievērojot minēto, iestāde seko līdzi gan no URVN ienākušo līdzekļu apjomam, gan faktiskajai situācijai saistībā ar nodarbināto, par kuriem tiek maksāta URVN, skaitam un atbilstošajai URVN nomaksai. Statistikas dati ir svarīgi gan krīzes, gan ārpus krīzes scenārijos. Proti, regulāra statistikas datu apkopošana un analīze ļauj saprast faktisko situāciju saistībā ar URVN faktiskajiem ieņēmumiem un īstermiņā identificēt problēmas, ja novērojama būtiska novirze no plānotajiem ieņēmumiem. Pārzinot un izprotot esošo situāciju, iespējams savlaicīgi reaģēt un rast krīzes risinājumus. Turklāt regulārs datu monitorings ļauj pieņemt pamatotus un uz datiem balstītus lēmumus vidējā termiņa plānošanas dokumenta par URVN turpmāko attīstību un tās sadalījumu − informatīvā ziņojuma par URVN sadalījumu turpmākajiem trīs gadiem izstrādē, kam nepieciešama precīza faktisko URVN ieņēmumu izpilde, kas saistīta ar nodarbināto, par kuriem tiek veikti URVN maksājumi, skaita fiksēšanu.
Saskaņā ar likuma "Par darbinieku aizsardzību darba devēja maksātnespējas gadījumā" 9. pantu Valsts ieņēmumu dienests un citas valsts un pašvaldību institūcijas sniedz Maksātnespējas kontroles dienestam informāciju, kas tam nepieciešama šajā likumā noteikto uzdevumu veikšanai, bet minētais likums nenosaka, cik bieži šāda informācija jāsniedz. Ievērojot minēto un ņemot vērā optimālo datu iegūšanas termiņu un datu apjomu, noteikumu projektā noteikta statistikas datu sniegšanas kārtība un periodiskums, paredzot, ka Valsts ieņēmumu dienests reizi ceturksnī līdz nākamā mēneša pēdējam datumam Maksātnespējas kontroles dienestam sniedz šādus nepersonalizētus statistikas datus pa mēnešiem:
– darba devēju skaits, kuri aprēķina un maksā URVN (kopējais skaits);
– darba ņēmēju skaits, par kuriem ir aprēķināta URVN (kopējais skaits);
– aprēķinātie ieņēmumi no URVN par attiecīgo periodu (kopējā summa euro);
– attiecīgajā periodā faktiskie ieņēmumi no URVN maksājumiem (kopējā summa euro).
Attiecīgs regulējums ir iekļauts noteikumu projekta 7. punktā.
Minētais izņēmums saistīts ar to, ka sezonas laukstrādnieku iedzīvotāju ienākuma nodokļa piemērošanai ir noteikts īpašs regulējums likumā "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli". Sezonas laukstrādnieku ienākuma nodokļa maksātājs ir fiziska persona, ko lauksaimniecības sezonas darbos nodarbina lauksaimnieks periodā no 1. aprīļa līdz 30. novembrim. Ar personu, kas tiek nodarbināta sezonas rakstura darbos, ir jāslēdz darba līgums uz noteiktu laiku vai uzņēmuma līgums. Ņemot vērā to, ka sezonas laukstrādnieku ienākuma nodoklis piemērojams tikai 90 kalendāra dienas un, turpinot darba tiesiskās attiecības ar darba ņēmēju pēc 90 kalendāra dienām, nodokļi (tostarp URVN) tiek maksāti vispārējā kārtībā, kā arī to, ka personas līdz 18 gadu vecumam sezonas lauksaimniecības darbos parasti tiek nodarbinātas tikai skolēnu vasaras brīvdienās, tad, lai tostarp stimulētu lauksaimniekus sezonas lauksaimniecības darbos nodarbināt arī personas līdz 18 gadu vecumam (nepalielinot nodokļu slogu darba devējiem), darba devējam nav jāmaksā URVN par darbinieku, ar kuru nodibinātas darba tiesiskās attiecības un par kuru tiek maksāts sezonas laukstrādnieku ienākuma nodoklis.
2. Atbilstoši Ministru kabineta 2017. gada 26. septembra sēdes protokola Nr. 48 44. § 4. punktā noteiktajam, lai mazinātu administratīvo slogu nodokļu maksātājiem un nodrošinātu iespēju arī URVN vienotajā nodokļu kontā samaksāt vienā maksājumā ar citiem nodokļu maksājumiem, noteikumu projektā paredzēts, ka URVN par pārskata mēnesi darba devējs samaksā ne vēlāk kā līdz nākamā mēneša 23. datumam.
3. Kopējie ieņēmumi 2025. gadā no URVN tiek plānoti 3 122 362 euro apmērā. Informatīvajā ziņojumā un Ministru kabineta 2023. gada 8. augusta sēdes protokolā Nr. 38 94. § paredzēts, ka darbinieku prasījumu garantiju fondā ieskaita 63,51 % (1 983 014 euro) un valsts budžeta ieņēmumos ieskaita 36,49 % (1 139 348 euro) no URVN ieņēmumiem (Ministru kabineta 2023. gada 8. augusta sēdes protokola Nr. 38 94. § 4. punkts).
4. Informatīvajā ziņojumā un Ministru kabineta 2023. gada 8. augusta sēdes protokolā Nr. 38 94. § paredzēts, ka URVN ieņēmumus, kas iekasēti vairāk par likumā par valsts budžetu kārtējam gadam plānoto valsts nodevas iemaksājamās daļas apjomu, jāieskaita valsts pamatbudžeta apakšprogrammas 06.04.00 "Darbinieku prasījumu garantiju fonds" kontā.
Valsts ieņēmumu dienests vienotajā nodokļu kontā saņemto un uz darbinieku prasījumu garantiju fondu attiecināto URVN ieņēmumu daļu ieskaitīs Tieslietu ministrijas pamatbudžeta apakšprogrammas 06.04.00 "Darbinieku prasījumu garantiju fonds" kontā. Attiecīgs regulējums ir iekļauts noteikumu projekta 5. punktā.
Vienotajā nodokļu kontā 2025. gada beigās saņemtos, bet vēl uz URVN ieņēmumiem neattiecinātos ieņēmumus Valsts ieņēmumu dienests pēc to attiecināšanas ieskaitīs Tieslietu ministrijas pamatbudžeta apakšprogrammas 06.04.00 "Darbinieku prasījumu garantiju fonds" kontā pašu ieņēmumos nākamajā saimnieciskajā gadā.
5. Saskaņā ar likuma "Par darbinieku aizsardzību darba devēja maksātnespējas gadījumā" 6. panta pirmās daļas 1. punktu darbinieku prasījumu garantiju fonda līdzekļus veido URVN daļa. Saskaņā ar minētā likuma 8. panta pirmo daļu darbinieku prasījumu garantiju fonda līdzekļu turētājs un rīkotājs ir Maksātnespējas kontroles, kas organizē finanšu līdzekļu uzskaiti un to izmaksu darbinieku prasījumu apmierināšanai, kā arī atbild par darbinieku prasījumu garantiju fonda līdzekļu atlikumu izlietošanu darbinieku prasījumu apmierināšanai nākamajos saimnieciskajos gados. Valsts ieņēmumu dienests saskaņā ar likumu "Par valsts sociālo apdrošināšanu" saņem faktisko informāciju par darba devēja aprēķināto un iemaksāto URVN.
Lai nodrošinātu darbinieku prasījumu garantiju fonda līdzekļu pietiekamību un regularitāti, kā arī normatīvajos aktos noteiktajos termiņos segtu darbinieku prasījumus, Maksātnespējas kontroles dienests uzrauga no URVN ienākušo līdzekļu apjomu. Tāpat, lai izpildītu likumā "Par darbinieku aizsardzību darba devēja maksātnespējas gadījumā" Ministru kabinetam noteikto uzdevumu attiecībā uz URVN sadali, nepieciešama precīza faktisko URVN ieņēmumu izpilde. Ievērojot minēto, iestāde seko līdzi gan no URVN ienākušo līdzekļu apjomam, gan faktiskajai situācijai saistībā ar nodarbināto, par kuriem tiek maksāta URVN, skaitam un atbilstošajai URVN nomaksai. Statistikas dati ir svarīgi gan krīzes, gan ārpus krīzes scenārijos. Proti, regulāra statistikas datu apkopošana un analīze ļauj saprast faktisko situāciju saistībā ar URVN faktiskajiem ieņēmumiem un īstermiņā identificēt problēmas, ja novērojama būtiska novirze no plānotajiem ieņēmumiem. Pārzinot un izprotot esošo situāciju, iespējams savlaicīgi reaģēt un rast krīzes risinājumus. Turklāt regulārs datu monitorings ļauj pieņemt pamatotus un uz datiem balstītus lēmumus vidējā termiņa plānošanas dokumenta par URVN turpmāko attīstību un tās sadalījumu − informatīvā ziņojuma par URVN sadalījumu turpmākajiem trīs gadiem izstrādē, kam nepieciešama precīza faktisko URVN ieņēmumu izpilde, kas saistīta ar nodarbināto, par kuriem tiek veikti URVN maksājumi, skaita fiksēšanu.
Saskaņā ar likuma "Par darbinieku aizsardzību darba devēja maksātnespējas gadījumā" 9. pantu Valsts ieņēmumu dienests un citas valsts un pašvaldību institūcijas sniedz Maksātnespējas kontroles dienestam informāciju, kas tam nepieciešama šajā likumā noteikto uzdevumu veikšanai, bet minētais likums nenosaka, cik bieži šāda informācija jāsniedz. Ievērojot minēto un ņemot vērā optimālo datu iegūšanas termiņu un datu apjomu, noteikumu projektā noteikta statistikas datu sniegšanas kārtība un periodiskums, paredzot, ka Valsts ieņēmumu dienests reizi ceturksnī līdz nākamā mēneša pēdējam datumam Maksātnespējas kontroles dienestam sniedz šādus nepersonalizētus statistikas datus pa mēnešiem:
– darba devēju skaits, kuri aprēķina un maksā URVN (kopējais skaits);
– darba ņēmēju skaits, par kuriem ir aprēķināta URVN (kopējais skaits);
– aprēķinātie ieņēmumi no URVN par attiecīgo periodu (kopējā summa euro);
– attiecīgajā periodā faktiskie ieņēmumi no URVN maksājumiem (kopējā summa euro).
Attiecīgs regulējums ir iekļauts noteikumu projekta 7. punktā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- darba devēji
Ietekmes apraksts
Darba devēji (fiziskās personas), kuriem ir pienākums[1] maksāt URVN.
Noteikumu projektā paredzētais tiesiskais regulējums labvēlīgi ietekmē darbiniekus, nodrošinot darbinieku aizsardzību arī gadījumos, ja darba devējam ir piemērojams fiziskās personas maksātnespējas process.
Noteikumu projektā paredzētais tiesiskais regulējums labvēlīgi ietekmē darba devējus, jo URVN tiek saglabāta līdzšinējā apmērā un, lai mazinātu administratīvo slogu nodokļu maksātājiem, ir nodrošināta iespēja URVN samaksāt ar citiem nodokļu maksājumiem.
[1] Gadījumi, kad ir pienākums maksāt URVN, noteikti likuma "Par darbinieku aizsardzību darba devēja maksātnespējas gadījumā" 6. panta otrajā un trešajā daļā. Pieejams: https://likumi.lv/ta/id/56944#p6.
Noteikumu projektā paredzētais tiesiskais regulējums labvēlīgi ietekmē darbiniekus, nodrošinot darbinieku aizsardzību arī gadījumos, ja darba devējam ir piemērojams fiziskās personas maksātnespējas process.
Noteikumu projektā paredzētais tiesiskais regulējums labvēlīgi ietekmē darba devējus, jo URVN tiek saglabāta līdzšinējā apmērā un, lai mazinātu administratīvo slogu nodokļu maksātājiem, ir nodrošināta iespēja URVN samaksāt ar citiem nodokļu maksājumiem.
[1] Gadījumi, kad ir pienākums maksāt URVN, noteikti likuma "Par darbinieku aizsardzību darba devēja maksātnespējas gadījumā" 6. panta otrajā un trešajā daļā. Pieejams: https://likumi.lv/ta/id/56944#p6.
Juridiskās personas
- visi uzņēmumi
Ietekmes apraksts
Darba devēji (juridiskās personas), kuriem ir pienākums[1] maksāt URVN (pēc 2024. gada pirmā pusgada datiem šādu darba devēju skaits ir vidēji 82 800 mēnesī).
Noteikumu projektā paredzētais tiesiskais regulējums labvēlīgi ietekmē darbiniekus, nodrošinot darbinieku aizsardzību arī gadījumos, ja darba devējam ir piemērojams fiziskās personas maksātnespējas process.
Noteikumu projektā paredzētais tiesiskais regulējums labvēlīgi ietekmē darba devējus, jo URVN tiek saglabāta līdzšinējā apmērā un, lai mazinātu administratīvo slogu nodokļu maksātājiem, ir nodrošināta iespēja URVN samaksāt ar citiem nodokļu maksājumiem.
[1] Gadījumi, kad ir pienākums maksāt URVN, noteikti likuma "Par darbinieku aizsardzību darba devēja maksātnespējas gadījumā" 6. panta otrajā un trešajā daļā. Pieejams: https://likumi.lv/ta/id/56944#p6.
Noteikumu projektā paredzētais tiesiskais regulējums labvēlīgi ietekmē darbiniekus, nodrošinot darbinieku aizsardzību arī gadījumos, ja darba devējam ir piemērojams fiziskās personas maksātnespējas process.
Noteikumu projektā paredzētais tiesiskais regulējums labvēlīgi ietekmē darba devējus, jo URVN tiek saglabāta līdzšinējā apmērā un, lai mazinātu administratīvo slogu nodokļu maksātājiem, ir nodrošināta iespēja URVN samaksāt ar citiem nodokļu maksājumiem.
[1] Gadījumi, kad ir pienākums maksāt URVN, noteikti likuma "Par darbinieku aizsardzību darba devēja maksātnespējas gadījumā" 6. panta otrajā un trešajā daļā. Pieejams: https://likumi.lv/ta/id/56944#p6.
Nozare
Visas nozares
Nozaru ietekmes apraksts
-
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
Atbilstoši Ministru kabineta 2023. gada 8. augusta sēdes protokola Nr. 38 94. § noteiktajam URVN 2024. gadā ir 0,36 euro mēnesī, ko aprēķina par katru darbinieku, ar kuru nodibinātas darba tiesiskās attiecības un 2025. gadam ir paredzēts šāds URVN sadalījums:
1. Tieslietu ministrijas apakšprogrammā 06.04.00 "Darbinieku prasījumu garantiju fonds" maksas pakalpojumos un citos pašu ieņēmumos iemaksājamā daļa – 1 983 014 euro apmērā;
2. Valsts pamatbudžeta nenodokļu ieņēmumos iemaksājamā URVN – 1 139 348 euro apmērā.
URVN sadalījums 2025. gadam tiks iekļauts likumprojektā "Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026., 2027 un 2028. gadam" atbilstoši informatīvajā ziņojumā minētajam. Ar 2025. gada 1. janvāri Maksātnespējas kontroles dienesta apakšprogrammu 06.04.00 "Darbinieku prasījumu garantiju fonds” un 06.05.00 "Maksātnespējas procesa izmaksas" budžeta līdzekļu atlikumi tiek apvienoti vienā apakšprogrammā un turpmāk, atbilstoši normatīvajiem aktiem, izmaksas tiks veiktas no apakšprogrammas 06.04.00 "Darbinieku prasījumu garantiju fonds" pēc informatīvajā ziņojumā noteiktajiem kritērijiem un principiem (2024. gada 20. augusta sēdes protokola Nr. 32 § 61 69. punkts).
1. Tieslietu ministrijas apakšprogrammā 06.04.00 "Darbinieku prasījumu garantiju fonds" maksas pakalpojumos un citos pašu ieņēmumos iemaksājamā daļa – 1 983 014 euro apmērā;
2. Valsts pamatbudžeta nenodokļu ieņēmumos iemaksājamā URVN – 1 139 348 euro apmērā.
URVN sadalījums 2025. gadam tiks iekļauts likumprojektā "Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026., 2027 un 2028. gadam" atbilstoši informatīvajā ziņojumā minētajam. Ar 2025. gada 1. janvāri Maksātnespējas kontroles dienesta apakšprogrammu 06.04.00 "Darbinieku prasījumu garantiju fonds” un 06.05.00 "Maksātnespējas procesa izmaksas" budžeta līdzekļu atlikumi tiek apvienoti vienā apakšprogrammā un turpmāk, atbilstoši normatīvajiem aktiem, izmaksas tiks veiktas no apakšprogrammas 06.04.00 "Darbinieku prasījumu garantiju fonds" pēc informatīvajā ziņojumā noteiktajiem kritērijiem un principiem (2024. gada 20. augusta sēdes protokola Nr. 32 § 61 69. punkts).
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Sabiedrības līdzdalības un komunikācijas aktivitātes saistībā ar noteikumu projektu nav plānotas, jo URVN apmērs saglabāts 2024. gada apmērā.
6.4. Cita informācija
Sabiedrība pēc normatīvā akta pieņemšanas tiks informēta ar publikāciju oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", kā arī tas tiks ievietots bezmaksas normatīvo aktu datu bāzē www.likumi.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Maksātnespējas kontroles dienests
- Valsts ieņēmumu dienests
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi