Anotācija

25-TA-1338: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2013. gada 5. novembra noteikumos Nr. 1243 "Kārtība, kādā piešķir valsts budžeta finansējumu, kas paredzēts jauniešu iniciatīvas un līdzdalības veicināšanai lēmumu pieņemšanā un sabiedriskajā dzīvē, darbam ar jaunatni un jaunatnes organizāciju darbības atbalstam"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Noteikumu projekts ir izstrādāts, lai pilnveidotu Izglītības un zinātnes ministrijas (turpmāk – ministrija) ikgadējās jaunatnes politikas valsts programmas (turpmāk – programma) ietvaros noteikto atklāto projektu konkursu administrēšanu. 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministrija sadarbībā ar Jaunatnes starptautisko programmu aģentūru (turpmāk – aģentūra), pamatojoties uz valdības rīcības plāna pasākumu Nr. 21.8., ir izstrādājusi noteikumu projektu ar mērķi samazināt administratīvo slogu programmas atklāto projektu konkursu organizēšanai, ieviešot iespēju programmas atklāto projektu konkursu ietvaros vienam projektam paredzētā maksimālā finansējuma un projekta attiecināmo izmaksu noteikšanai piemērot vienkāršoto izmaksu aprēķina un piemērošanas metodiku un precizējot finansēšanas kārtību. 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Aģentūra, administrējot programmas ietvaros noteikto atklāto projektu konkursus, veic atbilstošo atklāto projektu konkursu projektu iesniegumu, starpposmu pārskatu un/vai noslēguma pārskatu saturisko un finanšu pārbaudi.

Finanšu pārbaudes ietvaros pirms līguma noslēgšanas par projekta īstenošanu lielākajā daļā gadījumu notiek projekta iesnieguma izmaksu aprēķina jeb projekta budžeta tāmes precizēšana, lai, piemēram, novērstu aritmētiskās kļūdas, detalizētu iekļautās pozīcijas, svītrotu neattiecināmās izmaksas un veiktu citus līdzvērtīgus precizējumus atbilstoši attiecīgā atklātā projektu konkursa nolikumā un Ministru kabineta 2013. gada 5. novembra noteikumu Nr. 1243 “Kārtība, kādā piešķir valsts budžeta finansējumu, kas paredzēts jauniešu iniciatīvas un līdzdalības veicināšanai lēmumu pieņemšanā un sabiedriskajā dzīvē, darbam ar jaunatni un jaunatnes organizāciju darbības atbalstam” (turpmāk – MK noteikumi Nr. 1243) 22. punktā noteiktajam.

Finanšu pārbaudes ietvaros apstiprinātā projekta starpposma pārskatā un/vai noslēguma pārskatā finanšu atskaitē tiek veikta projektā ieplānoto un faktisko izmaksu pārbaude atbilstoši attiecīgā atklātā projektu konkursu nolikumā un MK noteikumu 1243 34., 36., 42. punktā noteiktajam. Veicot projekta starpposma un/vai noslēguma pārskata finanšu izvērtējumu, lai projektā apstiprinātās izmaksas atzītu par attiecināmām, projekta īstenotājam, kas var būt pašvaldība, jaunatnes organizācija, biedrība vai nodibinājums, kura projekts ir orientēts uz darbu ar jaunatni, par katru projektam piešķirto valsts budžeta finanšu līdzekļu vienību, ir jāiesniedz aģentūrā finanšu attaisnojuma dokumentu kopijas, kas noformētas atbilstoši grāmatvedības kārtošanas noteikumiem.

MK noteikumos Nr. 1243 esošā kārtība paredz, ka avansa maksājumu 100 % apmērā no projektam piešķirtā finansējuma, aģentūra var veikt tikai tādu programmas atklāto projektu konkursu ietvaros, kuros konkursa nolikumā noteiktā vienam projektam pieejamā maksimālā summa nepārsniedz 10 000,00 euro. Pārējos gadījumos finansējuma piešķiršanas kārtība paredz projektiem veikt avansa maksājumu un noslēguma maksājumu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ņemot vērā to, ka programmas ietvaros noteiktā atklātā projektu konkursa projekta iesniedzējam un vēlāk projekta īstenotājam ir sākotnēji jāveic projekta iesnieguma budžeta tāmes un vēlāk projekta starpposma pārskata un/vai noslēguma pārskata finanšu atskaites precizēšanu atbilstoši aģentūras norādījumiem, tas rada abpusēji vērstu administratīvo slogu, kas, piemēram, noved pie aģentūras atbildīgo darbinieku un projekta īstenotāju pārstāvju darba stundu palielināšanu, darba tiešo pienākumu kļūdu pieauguma, kas rezultātā kopumā kavē projekta īstenotāju tiešo darbu ar jauniešiem vecumā no 13 līdz 25 gadiem visā Latvijā un aģentūras institucionālās un intelektuālās kapacitātes ieguldīšanu jaunatnes politikas un darba ar jaunatni ilgtspējīgas sistēmas pilnveidošanā.

Aģentūra katra programmas atklātā projektu konkursa administrēšanas ietvaros izstrādā, saskaņo, apstiprina atklātā projektu konkursa dokumentāciju, nodrošina konsultācijas par projektu iesniegumu sagatavošanu, projektu īstenošanu, projektu noslēguma pārskatu sagatavošanu, veic projektu iesniegumu vērtēšanu, apstiprināšanu, līgumu noslēgšanu, uzraudzību un noslēguma pārskatu izvērtēšanu. Ņemot vērā programmas projektu administrēšanas posmus un MK noteikumos Nr. 1243 paredzētā finansējuma piešķiršanas kārtība, veicot projektiem avansa maksājumus un noslēguma maksājumus, apgrūtina programmas projektu administrēšanas pilnvērtīgu izpildi.

Papildus nevalstiskajām organizācijām īstenot programmas projektus ir apgrūtinoši, jo saskaņā ar maksājuma procedūru, pēc avansa maksājuma saņemšanas atlikušā nepieciešamā projekta finansējuma iemaksa projekta kontā Valsts kasē ir jānodrošina pašām jaunatnes organizācijām, biedrībām un nodibinājumiem, kas veic darbu ar jaunatni. Noslēguma maksājumu projekta īstenotājs saņem tikai pēc projekta noslēguma pārskata apstiprināšanas. Jaunatnes organizācijām, biedrībām un nodibinājumiem, kas veic darbu ar jaunatni, kurām nav atbilstoši finanšu uzkrājumi, šāda procedūra ir apgrūtinoša, un tas apdraud projekta īstenošanas kvalitāti, kā arī daļa organizāciju nepiesakās šādos atklātajos projektu konkursos finanšu trūkuma dēļ.
Risinājuma apraksts
Lai samazinātu abpusēji vērsto administratīvo slogu programmas ietvaros noteiktā atklātā projektu konkursa administrēšanai, noteikumu projekts paredz papildināt MK noteikumu Nr. 1243 tiesisko regulējumu ar normām, kas sniedz iespēju programmas atklāto projektu konkursu ietvaros vienam projektam paredzētā maksimālā finansējuma un projekta attiecināmo izmaksu noteikšanai piemērot vienkāršoto izmaksu aprēķina un piemērošanas metodiku, tādējādi projektā attiecināmās izmaksas aprēķinot saskaņā ar iepriekš noteiktu metodi. Piemērojot vienkāršoto izmaksu aprēķina un piemērošanas metodiku vairs nebūs jānodrošina projektā piešķirtā finansējuma katras izmaksu vienības izsekojamība un kontrole finanšu attaisnojuma dokumentu kopijās.

Noteikumu projekts paredz kārtību, ka vienkāršoto izmaksu aprēķina un piemērošanas metodiku programmas ietvaros atklātā projektu konkursam izstrādā aģentūra un saskaņo ministrija atbilstoši līdzšinējai kārtībai programmas atklātā projektu konkursa nolikuma un tā pielikumu izstrādei un saskaņošanai. Plānots, ka sākotnēji vienkāršoto izmaksu aprēķina un piemērošanas metodiku varētu ieviest atsevišķi vienam programmas atklāto projektu konkursam. Tādējādi nodrošinot pārbaudi, kā jaunā kārtība strādā, lai varētu pakāpeniski to ieviest arī pārējos programmas atklātajos projektu konkursos.

Aģentūra, izstrādājot vienkāršoto izmaksu aprēķina un piemērošanas metodiku, tajā iekļaus atbilstošā izmaksu veida apmēru, aprēķinu, piemērošanas un attiecināšanas nosacījumus, un prasības sasniegto rādītāju pamatojošajai dokumentācijai. Vienkāršotā izmaksu aprēķina un piemērošanas metodika tika piemērota pašvaldībai, jaunatnes organizācijai, biedrībai vai nodibinājumam, ar kuru aģentūra būs noslēgusi līgumu par projekta īstenošanu vai saskaņā ar Jaunatnes likuma 12. panta 4.1 daļā noteikto – vienošanos un līgumu.

Noteikumu projekts paredz, ka tādu programmas atklāto projektu konkursu ietvaros, kuros vienam projektam noteiktā maksimālā pieejamā summa nepārsniedz 40 000,00 EUR, būs iespēja veikt avansa maksājumu projekta īstenotājam 100 % apmērā no projektam piešķirtā finansējuma.

Finansējuma apmēra un maksāšanas kārtības precizējumi ir saistīti ar ministrijas esošo praksi par sporta federāciju, Latvijas Sporta federācijas padomes, Latvijas Olimpiskās komitejas, Latvijas Paralimpiskās komitejas pasākumu finansēšanas kārtību konkursa kārtībā saskaņā ar Ministru kabineta 2024. gada 9. janvāra noteikumu Nr. 27 “Sporta organizāciju finansēšanas kārtība” 8. punktu.

Finansējuma sliekšņa apmērs – 40 000,00 EUR ir izvēlēts atbilstoši līdzšinējai ministrijas praksei attiecībā uz valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu sporta programmu un pasākumu atbalstam, un ir optimāls un piemērojams arī attiecībā uz programmas projektiem. Šāds finansējuma slieksnis ir noteikts ministrijas nolikumā “Sporta programmu un pasākumu atbalstam konkursa organizēšanas un valsts finansējuma piešķiršanas kārtība un nosacījumi”, kas ir izstrādāts un apstiprināts saskaņā ar Ministru kabineta 2024. gada 9. janvāra noteikumu Nr. 27 “Sporta organizāciju finansēšanas kārtība” 8. punktu.

Laika posmā no 2022. līdz 2024. gadam programmas ietvaros tika apstiprināti 282 projekti. Šajā laika posmā par neattiecināmām tika atzītas izmaksas 5889,18 EUR apmērā, no kurām visas izmaksas tika atgūtas, projekta īstenotājām tās atmaksājot aģentūrai (Tabula Nr. 1).

Tabula Nr.1

Jaunatnes politikas valsts programmas projektu skaits un izmaksas 2022.-2024. gads
 
  2022.g. 2023.g. 2024.g.
Apstiprināto projektu skaits Kopā: 109 82 91
T.sk. līdz 40000,00 EUR 103 76 85
T.sk. līdz 10000,00 EUR 94 68 85
Līgumu kopsumma
(EUR)
Kopā: 881091.45 796386.49 849528.07
T.sk. līdz 40000,00 EUR 539315.26 454386.49 508028.07
T.sk. līdz 10000,00 EUR 407140.68 336220.11 508028.07
Faktiski attiecināmās izmaksas (EUR) Kopā: 819319.91 763745.26 801084.54
 
T.sk. līdz 40000,00 EUR 491066.64 426723.51 467181.11
T.sk. līdz 10000,00 EUR 379990.37 317272.01 467181.11
Neattiecināmās izmaksas
(EUR)
Kopā: 1961.88 3927.30 0.00
Atgūtais finansējums no kopējā skaita: 1961.88 3927.30 0.00
Projektu skaits kopā: 6 2 0
T.sk. līdz 40000,00 EUR 1148.01 3927.30 0.00
T. sk. projektu skaits: 5 2 0
T.sk. līdz 10000,00 EUR 1009.91 3927.30
 
0.00
T. sk. projektu skaits: 3 2 0


Svarīgi norādīt, ka neskatoties uz to, ka programmas atklātā projektu konkursa administrēšanā tiks ieviesta vienkāršoto izmaksu aprēķina un piemērošanas metodika, kā arī precizēta projekta finansēšanas piešķiršanas kārtība, projekta īstenotājam būs jāveic projekta izmaksu finanšu attaisnojuma dokumentu uzskaite, reģistrēšana un uzglabāšana saskaņā ar normatīvo aktu prasībām par attiecīgo dokumentu uzglabāšanas laiku, kā arī būs jānodrošina Latvijas Republikas institūcijām pieeja minētajiem dokumentiem, saskaņā ar MK noteikumu Nr. 1243 48. punktu.

Noteikumu projekts paredz arī grozījumu MK noteikumu Nr. 1243 33. punktā. Programmas ietvaros, pārskaitot finansējumu projektu īstenotājiem (avansa vai gala maksājumu), tiek samazināti naudas līdzekļi aģentūras kontā Valsts kasē, un maksājums tiek atzīts kā debitora parāds. Pēc projekta noslēguma pārskata saņemšanas un izvērtēšanas tiek noteikti projekta attiecināmie izdevumi un no aģentūras grāmatvedības sistēmas tiek norakstīts samaksātais avanss. Savukārt, projekta izmaksas, kas tiek atzītas par neattiecināmām vai neizlietotām, tiek pieprasītas atmaksātas atpakaļ projekta līgumā norādītajā kontā Valsts kasē. Līdz brīdim, kamēr šie neattiecināmie vai neizlietotie izdevumi nav atmaksāti, debitora parāds netiek dzēsts. 

Pamatojoties uz augstāk norādīto, rēķina izrakstīšana nav nepieciešama, jo avansa maksājums grāmatvedības uzskaitē jau ir atzīts kā debitora parāds, kas precīzi atspoguļo aģentūras prasības pret projekta īstenotāju. Grāmatvedības sistēmu reglamentējošie normatīvie akti nenosaka, ka par debitoru parādu papildus vēl ir jāizraksta rēķins. Rēķina izrakstīšana un iegrāmatošana šajā gadījumā radītu mākslīgu, dubultu debitora parāda uzskaiti, kas var radīt pārpratumus un neatbilstības grāmatvedības uzskaitē.

Grāmatvediski notiek savstarpējo norēķinu salīdzināšana un projektu īstenotājs ar aģentūras sagatavotu vēstuli pēc projekta noslēguma pārskata izvērtēšanas tiks informēts par neattiecināmo izmaksu un neizlietotā finansējuma atmaksu.

Trešā puse, kas veiks programmas finanšu auditu, pārbaudi uzsāk ar virsgrāmatas kontu apgrozījumu un atlikumu pārbaudi, pieprasot dokumentos, uz kura pamata veikts avansa maksājums (līgums, maksājuma rīkojums u.c.). Pēc projekta attiecināmo izmaksu norakstīšanas auditoriem tiks iesniegta programmas noslēguma pārskata izvērtēšana veidlapa, kurā norādītas visas projekta finansējuma summas.

Noteikumu projekts paredz arī grozījumus MK noteikumu Nr. 1243 34.2. un 34.3. apakšpunktā.

Programmas projektu administrēšana uzrāda pieaugošu tendenci, ka elektrotransportlīdzekļa uzlāde kļūst par praksi projektu īstenošanā. Līdz šim šādas izmaksas projektos ir tikušas iekļautas atsevišķos gadījumos, taču, ņemot vērā Latvijas un Eiropas Savienības mērķus ilgtspējīgas mobilitātes un klimatneitralitātes jomā, sagaidāms, ka tuvākajā laikā elektrotransportlīdzekļu izmantošana kļūs arvien aktuālāka. Līdz ar to nepieciešams papildināt MK noteikumu Nr. 1243 34.2. apakšpunktu ar projekta attiecināmo izmaksu piemēra uzskaitījumu.

Programmas projektu administrēšana uzrāda, ka faktiski projekta ietvaros tiek iekļautas izmaksas, kas saistītas ar tādām mūsdienu sakaru pakalpojuma izmaksām kā mobilo lietotņu licencēm, tiešsaistes saziņas rīku licencēm, pašapkalpošanās paku sūtījumiem un kurjera pakalpojumiem. Projektu aktivitāšu īstenošanai arvien biežāk tiek izmantoti dažādi digitālie rīki (piemēram, Zoom, MS Teams, Canva u.c.). Savukārt pašapkalpošanās paku sūtījumi un kurjera pakalpojumi visbiežāk rodas projektos, kuros tiek iegādātas preces un materiāli, piemēram, konkursa “Atbalsts izglītības iestāžu pašpārvalžu attīstībai programmas “Kontakts” iniciatīvu projektu īstenošanai” ietvaros. Par šādu izmaksu attiecināmību projektu īstenotāji bieži konsultējās ar aģentūru, kas norāda uz nepieciešamību tās iekļaut MK noteikumos Nr. 1243. Šo izmaksu skaidra iekļaušana mazinās interpretācijas riskus un nodrošinās konsekventu piemērošanu, atvieglojot gan projektu īstenotāju, gan uzraugošo institūciju darbu. 
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • skolēni
  • Jaunieši, darbā ar jaunatni iesaistītās personas, aģentūras atbildīgie darbinieki.
Ietekmes apraksts
Samazinoties administratīvajam slogam, projekta īstenotājs varēs veltīt vairāk laika un resursu tiešajam darbam ar jauniešiem un darbā ar jaunatni iesaistītajām personām. Aģentūras atbildīgie darbiniekiem būs iespēja plašāk pievērsties jaunatnes politikas un darba ar jaunatni ilgtspējīgas sistēmas attīstības nodrošināšanai, jo samazināsies laiks, kas jāvelta finanšu dokumentācijas pārbaudēm.  
Juridiskās personas
  • nevalstiskās organizācijas
  • visi uzņēmumi
  • Ministrija, pašvaldības, jaunatnes organizācijas
Ietekmes apraksts
Ministrija kopā ar aģentūras izstrādāto atklātā projektu konkursa nolikumu saskaņos arī atbilstošajam atklātajam projektu konkursam paredzēto vienkāršoto izmaksu aprēķina un piemērošanas metodiku. Samazinoties projektu īstenošanas administratīvajam slogam, pašvaldībām, jaunatnes organizācijām, biedrībām un nodibinājumiem būs vairāk laika pievērsties darba ar jaunatni sistēmas ilgtspējīgai attīstībai, kas vērsta tieši uz jauniešiem, nevis uz administratīvo darbu.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Jaunatnes starptautisko programmu aģentūra
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

No 13.06.2025.-27.06.2025. tika īstenota publiskā apspriešana un viedokļi netika saņemti.  

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Izglītības un zinātnes ministrija
  • Jaunatnes starptautisko programmu aģentūra
  • Pašvaldības, jaunatnes organizācijas, biedrības, nodibinājumi.

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Noteikumu projekta izpildē būs iesaistīta ministrija, kas kopā ar atbilstošo programmas atklātā projektu konkursa nolikumu saskaņos arī šim projektu konkursam paredzēto vienkāršoto izmaksu aprēķina un piemērošanas metodiku, aģentūra piemēros noteikumu projektā paredzētās normas, lai administrētu atbilstošo projektu konkursu, projekta īstenotāji (pašvaldības, jaunatnes organizācijas, biedrības, nodibinājumi) sagatavos projekta iesniegumus un īstenos projektus atbilstoši noteikumu projektā paredzētajai vienkāršoto izmaksu aprēķina un piemērošanas metodikai.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Noteikuma projektā iekļautās izmaiņas ir vērstas uz pašvaldību, jaunatnes organizāciju, biedrību un nodibinājumu projektu administratīvā sloga mazināšanu, tādējādi atvieglojot projektu īstenošanu un palielinot laiku, ko tās var veltīt tiešajam darbam ar jauniešiem, līdz ar to sekmējot kopējās pilsoniskās sabiedrības un demokrātisko vērtību attīstību.

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Noteikumu projektā iekļautās normas ir vērtas uz projektu administratīvā slogu mazināšanu, tādējādi sekmējot projektu īstenotāju iespējas daudz vairāk pievērsties tiešajam darbam ar bērniem un jauniešiem.

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi