Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
Iekšlietu ministrijas informācijas centrs informē, ka 19.05.2024 19:00-21:00 tiks veikti FPRIS (Fizisku personu reģistrācijas IS) tehniskie darbi, šajā laika posmā iespējami autentifikācijas traucējumi izmantojot vienotās pieteikšanās moduli.
22-TA-2079: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par valsts nekustamā īpašuma Baložu ielā 8, Baložos, Ķekavas novadā, nodošanu  Ķekavas novada pašvaldības īpašumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Meža likuma 44.panta ceturtās daļas 2.punkta a) apakšpunkts, Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma (turpmāk – Atsavināšanas likums) 42.panta pirmā daļa, 43.pants, 44.panta ceturtā un piektā daļa. Likuma “Par pašvaldībām” 15.panta pirmās daļas 1. un 2.punkts.
Ķekavas novada domes 17.12.2020. lēmums Nr.24 “Par valstij piederošās zemes Baložu ielā 8, Baložos, Ķekavas novadā, iegūšanu Ķekavas novada pašvaldības īpašumā bez atlīdzības” (prot.Nr.33).

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekta „Par valsts nekustamā īpašuma Baložu ielā 8, Baložos, Ķekavas novadā, nodošanu  Ķekavas novada pašvaldības īpašumā” (turpmāk – Projekts) mērķis ir atbilstoši Atsavināšanas likumā ietvertajam regulējumam nodot bez atlīdzības Ķekavas novada pašvaldības īpašumā valsts nekustamo īpašumu – zemes vienību, tostarp, valsts meža zemi, lai saskaņā ar Meža likuma 44.panta ceturtās daļas 2.punkta a) apakšpunktu un likuma "Par pašvaldībām" 15. panta pirmās daļas 1. un 2.punktu to izmantotu pašvaldības autonomo funkciju īstenošanai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Nekustamais īpašums (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8007 001 1202) – zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 8007 001 1202) -  Baložu ielā 8, Baložos, Ķekavas novadā, ierakstīts Rīgas rajona tiesas Baložu pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000453660 uz valsts vārda Finanšu ministrijas personā, lēmuma datums: 11.02.2009.
Atbilstoši Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas (turpmāk – NĪVKIS) datiem:
- nekustamais īpašums sastāv no zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8007 001 1202) 0,3565 ha platībā, zemes vienības lietošanas mērķis: 0503 – Sportam un atpūtai aprīkotās dabas teritorijas, 0,0234 ha platībā; 1201 – Ar maģistrālajām elektropārvades un sakaru līnijām un maģistrālajiem naftas, naftas produktu, ķīmisko produktu, gāzes un ūdens cauruļvadiem saistīto būvju, ūdens ņemšanas un notekūdeņu attīrīšanas būvju apbūve, 0,3331 ha platībā.
          - zemes vienības platības sadalījums pa lietošanas veidiem: Lauksaimniecībā izmantojamā zemes platība 0,1556 ha; mežu platība 0,1993 ha, zemes zem ēkām platība 0,0016 ha;
-  nekustamā īpašuma novērtējums kadastrā: 992 euro, tajā skaitā zemes vienības kadastrālā vērtība uz 01.01.2022. noteikta 666 euro, attiecīgi nekustamā īpašuma ietilpstošās mežaudzes vērtība ir 326 euro.
Saskaņā ar Valsts meža dienesta  03.01.2022. sniegto aktuālo informāciju (vēstules Nr. VMD11-2/8) atbilstoši Meža valsts reģistra aktualizētajiem datiem nekustamā īpašuma Baložu ielā 8, Baložos, Ķekavas novadā, meža platība ir 0,2 ha, Meža un meža zemes novērtējums zemes kadastrālās vērtības un mežaudzes vērtības noteikšanai 2022.gada 1.janvārī  ir: mežaudzes pilnā vērtība:  354,53 euro, izpirkšanas vērtība:  354,53 euro.
Atbilstoši ierakstiem zemesgrāmatā un NĪVKIS nekustamajam īpašumam noteikti šādi apgrūtinājumi:
Vides un dabas resursu ķīmiskās aizsargjoslas teritorija ap pazemes ūdens
ņemšanas vietu, 0,3565 ha;
aizsargjoslas teritorija gar ielu - būvlaide, 0,0583 ha;
ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija ap elektrisko tīklu gaisvadu līnijām
pilsētās un ciemos ar nominālo spriegumu līdz 20 kilovoltiem, 0,0299 ha.
Papildus minētajiem apgrūtinājumiem Zemesgrāmatas nodalījuma Nr. 100000453660 III daļas 1.iedaļā “Lietu tiesības, kas apgrūtina nekustamu īpašumu” ierakstīta atzīme: uz zemes vienības atrodas citai personai piederošas būves, kuras ierakstītas Baložu pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 182.  
Saskaņā ar NĪVKIS datiem uz zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8007 001 1202) atrodas būve – artēziskā aka (būves kadastra apzīmējums 8007 001 1202 001) - Baložu ielā 8, Baložos, Ķekavas novadā, būves apbūves laukums: 15 m2. Būve ietilpst nekustamā īpašuma (nekustamā īpašuma kadastra Nr.8007 501 1202) sastāvā, kas ierakstīts Rīgas rajona tiesas Baložu pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr.182 uz fiziskas personas vārda (turpmāk – būves īpašnieks), lēmuma datums: 21.01.2011.
Starp Finanšu ministriju un valsts akciju sabiedrību “Valsts nekustamie īpašumi” (turpmāk VNĪ) 2020.gada 18.martā ir noslēgts Nekustamā īpašuma portfeļa pārvaldīšanas līgums Nr.IEN/2020/364 (ar grozījumiem 2021.gada 27.decembrī), saskaņā ar kuru VNĪ veic Finanšu ministrijas valdījumā esošo valsts nekustamo īpašumu pārvaldīšanu.
2021.gada 29.aprīlī starp VNĪ kā iznomātāju un būves īpašnieku kā nomnieku noslēgts Apbūvēta zemesgabala Baložu ielā 8, Baložos, Ķekavas novadā, nomas līgums Nr.IEN/2021/420, ar kuru valsts zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 8007 001 1202) nodota lietošanā par maksu būves īpašniekam piederošā patstāvīgā būvju īpašuma (nekustamā īpašuma kadastra Nr.8007 501 1202) uzturēšanai un apsaimniekošanai.
Saskaņā ar nomas līguma 3.3.apakšpunktu, beidzoties nomas līguma termiņam, pusēm ir pienākums noslēgt jaunu zemesgabala nomas līgumu, ja nomniekam ir saglabājušās īpašuma tiesības uz valsts zemesgabala esošo patstāvīgo būvju īpašumu.
          Saskaņā ar Nomas līguma 4.1. apakšpunktu iznomātājs apņemas nomas līguma laikā nepasliktināt nomnieka zemes lietošanas tiesības uz zemesgabalu, izņemot nomas līguma 5.3.apakšpunktā minētajā gadījumā. Nomas līguma 5.3.apakšpunktā noteikts, ka nomniekam jāievēro zemesgabala lietošanas apgrūtinājumus, t.sk., kurus nosaka normatīvie akti , kurus pieņēmušas kompetentas iestādes. Jauni apgrūtinājumi un/vai servitūti tiek ierakstīti zemesgrāmatā uz Valsts zemes dienesta NĪVKIS informācijas sistēmā bez saskaņošanas ar nomnieku.
          Atbilstoši NĪVKIS datiem uz valsts zemes vienības Baložu ielā 8, Baložos, Ķekavas novadā, vēl arī atrodas būve - apvienotais gājēju-veloceliņš un ielas apgaismojums Baložos (būves kadastra apzīmējums 8007 002 1830 001) ar kopējo platību 8439 m2 , būves tiesiskais valdītājs ir Ķekavas novada pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība). Būve (būves kadastra apzīmējums 8007 002 1830 001) tika izbūvēta saskaņā ar “Apvienotā gājēju – veloceliņa un ielas apgaismojuma izbūve Baložos no Uzvaras prospekta līdz Smilšu ielai” projektu (turpmāk – Projekts).
Ar 2011.gada 14.marta vēstuli Nr.1-7/11/680 “Par pilnvarojumu sakarā ar veloceliņa izbūvi” Pašvaldība informēja VNĪ par izstrādāto Projektu, ko Satiksmes ministrija kā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2007. – 2013.gada plānošanas perioda atbildīgā iestāde saskaņojusi ar 2010. gada 17.decembra Atzinumu atbilstoši Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības likuma 13.panta pirmās daļas 4.punktam un ministru kabineta 2008.gada 10.jūnija noteikumu Nr.426 “Noteikumi par darbības programmas “Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājuma 3.2.1.3.1. apakšaktivitāti “Satiksmes drošības uzlabojumi  apdzīvotās vietās ārpus Rīgas”” 66.punktam. Pašvaldība informēja, ka  veloceliņš šķērso valsts zemes vienību Baložu ielā 8, Baložos, Ķekavas novadā un, lai izbūvētu veloceliņu, nepieciešama būvniecības skartās platības atdalīšana no valsts zemes vienības, kā arī veicami citi ar Projektu saistītie priekšdarbi. Ar 2011.gada 6.maija vēstuli Nr.1-7/11/1210 Pašvaldība iesniegusi VNĪ Projektam nepieciešamās atdalāmās meža zemes vienības plānu un apliecinājusi gatavību atdalāmo zemes vienības daļu pārņemt pašvaldības īpašumā.
2011.gada 6.jūlijā gājēju un veloceliņam un ielas apgaismojumam 16 nekustamajos īpašumos (t.sk., arī nekustamajā īpašumā Baložu ielā 8, Baložos, Ķekavas novadā) Pašvaldībai izsniegta būvatļauja Nr.66, veiktas nepieciešamās darbības zemes lietošanas mērķa maiņai -  2012.gada 26.aprīlī pieņemts Ķekavas novada domes lēmums Nr.1.§10 (Sēdes protokola pielikums Nr.8, prot.Nr.9). Saskaņā ar minēto lēmumu Ķekavas novada Baložu pilsētas teritorijas plānojumā zemes vienībai Baložu ielā 8, Baložos, Ķekavas novadā, noteikta plānotā (atļautā) izmantošana – Esošās ražošanas un tehniskās apbūves teritorijas (R), kur saskaņā ar Apbūves noteikumu 183.4.5.1.4.apakšpunktu atļauta arī satiksmes infrastruktūras objektu būvniecība.
VNĪ 2019.gada 13.jūnijā nosūtīja Pašvaldībai vēstuli Nr. 3/1-6/6504, kurā norādīja, ka veicot velo celiņa izbūvi, Pašvaldība izteica gatavību pārņemt zemes vienības daļu 252 m2 platībā, taču zemes vienības atdalīšana netika veikta. VNĪ  rosināja Pašvaldību izvērtēt iespēju veikt zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8007 001 1202) Baložu ielā 8, Baložos, Ķekavas novadā, sadali par Pašvaldības līdzekļiem, nodalot Apvienotajam gājēju-veloceliņam un ielas apgaismojumam Baložos (būves kadastra apzīmējums 8007 002 1830 001) uzturēšanai nepieciešamo zemes vienības daļu, kā arī pieņemt lēmumu par atdalītā zemesgabala pārņemšanu pašvaldības īpašumā.
Atbildot uz VNĪ vēstuli, Pašvaldība sniegusi informāciju (2019.gada 26.jūnija vēstule Nr. 1-7.1/19/2051), ka ir izvērtējusi nekustamā īpašuma Baložu iela 8, Baložos, Ķekavas novadā, lietas materiālus, un lūdz izskatīt iespēju atsavināt par labu Pašvaldībai visu nekustamo īpašumu Baložu ielā 8, Baložos Ķekavas novadā (nekustama īpašuma kadastra numurs 8007 001 1202).
2019.gada 12.jūlija vēstulē Nr.3/1-6/7553 VNĪ lūgusi Pašvaldību pieņemt lēmumu, norādot kādām pašvaldības funkcijām valsts nekustamais īpašums nepieciešams. VNĪ arī norādījusi, ka uz valsts zemes vienības atrodas patstāvīgs būvju nekustams īpašums, uz kuru īpašuma tiesības nostiprinātas zemesgrāmatā uz fiziskas personas vārda. Vienlaikus VNĪ vērsusi  uzmanību, ka saskaņā ar meža inventarizācijas datiem zemes vienībā meža zemes platība sastāda 0,1993 ha, līdz ar to, ievērojot Meža likuma 44.panta 3.daļas regulējumu, tā kā zemes vienībā meža zemes platība ir lielāka par likumā noteiktajiem 0,12 hektāriem, zemes vienība nav atsavināma (atbilstoši tā brīža spēkā esošajai 44.panta 3.daļas redakcijai valsts meža zemes pastāvīgā lietošanā netiek piešķirta un nav atsavināma vai privatizējama, izņemot šā panta ceturtajā daļā noteiktos gadījumus – zemesgrāmatā ierakstītās valsts meža zemes atsavināšanu vai privatizāciju var atļaut ar ikreizēju Ministru kabineta rīkojumu, ja atsavina zemi pilsētās, ko aizņem ēkas (būves) tādā platībā, kādā ir šī zeme ēku (būvju) īpašnieka likumīgā lietošanā (apbūvei), līdz 0,12 hektāru platībā).
VNĪ saņemts Ķekavas novada domes 2020.gada 17.decembra lēmums Nr.24 "Par valstij piederošās zemes Baložu ielā 8, Baložos, Ķekavas novadā, iegūšanu Ķekavas novada pašvaldības īpašumā bez atlīdzības" (Prot.Nr.33) (turpmāk – Ķekavas novada domes lēmums), ar kuru nolemts:
1.       Lūgt VNĪ izskatīt jautājumu par valstij piederošas zemes Baložu ielā 8, Baložos, Ķekavas novadā, kadastra Nr. 8007 001 1202,  nodošanu Pašvaldības īpašumā bez atlīdzības, kas Pašvaldībai nepieciešama likuma „Par pašvaldībām” 15.panta pirmās daļas 1.punktā un 2.punktā noteikto pašvaldības autonomo funkciju realizēšanai;
2.       Piekrist iegūt īpašumā bez atlīdzības valstij piederošu zemi Baložu ielā 8, Baložos, Ķekavas novadā, kadastra Nr.8007 001 1202.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 44.panta ceturto daļu publiskai personai piederošu zemesgabalu, uz kura atrodas citai personai (kopīpašniekiem) piederošas ēkas (būves), var pārdot tikai zemesgrāmatā ierakstītas ēkas (būves) īpašniekam (visiem kopīpašniekiem proporcionāli viņu kopīpašuma daļām).
2021.gada 11.janvārī VNĪ lietvedībā iereģistrēts būves īpašnieka 2020.gada 16.decembra iesniegums ar lūgumu izskatīt iespēju pārdot viņam valsts nekustamo īpašumu – zemes vienību Baložu ielā 8, Baložos, Ķekavas novadā. Ar 2021. gada 12.janvāra atbildes vēstuli Nr. 4/3-1/327 VNĪ informējusi būves īpašnieku, ka, pamatojoties uz būves īpašnieka 2011.gada 28.marta Zemesgabala atsavināšanas ierosinājumu (reģistrēts VNĪ lietvedībā 2011.gada 28.martā ar Nr.3020), VNĪ valde 2011.gada 18.maijā pieņēma lēmumu Nr.301 (turpmāk lēmums) par atteikumu nodot atsavināšanai būves īpašniekam valstij piederošo zemes vienību Baložu ielā 8, Baložos, Ķekavas novadā. Minētais lēmums ir stājies spēkā un līdz ar to kļuvis neapstrīdams, ievērojot minēto, VNĪ vēstulē norādīja, ka tā kā tā pati persona – būves īpašnieks, par to pašu objektu – zemes vienību, uz tiem pašiem pamatiem ir iesniegusi atsavināšanas ierosinājumu, VNĪ nav pamata atkārtoti uzsākt administratīvo procesu lietā par kuru jau ir pieņemts lēmums.         
VNĪ 2011.gada 18.maija lēmumā atteikums nodot atsavināšanai valsts nekustamo īpašumu – zemes vienību Baložu ielā 8, Baložos, Ķekavas novadā, tika pamatots ar Meža likuma 44.panta trešo un ceturto daļu. Lēmumā norādīts, ka zemes vienības Baložu ielā 8, Baložos, Ķekavas novadā, meža zemes platība sastāda 0,1993 ha.  
VNĪ lēmuma pieņemšanas un VNĪ 2021. gada 12.janvāra vēstules Nr. 4/3-1/327 nosūtīšanas brīdī spēkā bija Meža likuma redakcija, atbilstoši kurai 44.panta trešā daļa noteica, ka valsts meža zeme pastāvīgā lietošanā netiek piešķirta un nav atsavināma vai privatizējama, izņemot šā panta ceturtajā daļā noteiktos gadījumus – Zemesgrāmatā ierakstītās valsts meža zemes atsavināšanu vai privatizāciju var atļaut ar ikreizēju Ministru kabineta rīkojumu, ja atsavina zemi pilsētās, ko aizņem ēkas (būves) tādā platībā, kādā ir šī zeme ēku (būvju) īpašnieka likumīgā lietošanā (apbūvei), līdz 0,12 hektāru platībā.
2021.gada 19.maijā stājās spēkā grozījumi Meža likuma 44.panta ceturtajā daļā, paplašinot likumu ar gadījumiem, kad valsts meža zemi var privatizēt un atsavināt. Atbilstoši šobrīd spēkā esošajai Meža likuma 44.panta ceturtās daļas 3.punkta b apakšpunkta redakcijai Zemesgrāmatā ierakstītās valsts meža zemes atsavināšanu vai privatizāciju var atļaut ar ikreizēju Ministru kabineta rīkojumu, ja atsavina zemi pilsētās, ko aizņem būves tādā platībā, kādā šī zeme ir būvju īpašnieku likumīgā lietošanā (apbūvei), līdz 0,12 hektāru platībā vai vairāk, ja ir vajadzīga funkcionāli lielāka platība vai ja valsts meža zemes nodalīšana nav pieļaujama atbilstoši teritorijas attīstības plānošanas dokumentiem, vai ja pēc nodalīšanas veidojas tāds starpgabals Atsavināšanas likuma izpratnē, kuru nav lietderīgi izmantot valsts vai pašvaldības funkciju veikšanai.
VNĪ nav saņemts Būves īpašnieka atkārtots  valsts zemes vienības Baložu ielā 8, Baložos, Ķekavas novadā, atsavināšanas ierosinājums.
Risinājuma apraksts
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 44.panta piekto daļu, ja šā panta ceturtajā daļā minētā persona savas pirmpirkuma tiesības uz apbūvētu zemesgabalu nevar izmantot vai neizmanto, tai ir zemes nomas tiesības uz šo zemesgabalu un pienākums maksāt nomas maksu par to. Minētais zemesgabals netiek atsavināts citām personām, izņemot gadījumu, kad publiska persona apbūvētu zemesgabalu nodod bez atlīdzības citai publiskai personai valsts pārvaldes funkciju veikšanai.
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 42. panta pirmo daļu valsts nekustamo īpašumu var nodot bez atlīdzības atvasinātas publiskas personas īpašumā. Ministru kabinets lēmumā par valsts nekustamā īpašuma nodošanu bez atlīdzības atvasinātas publiskas personas īpašumā nosaka, kādu atvasinātas publiskas personas funkciju vai deleģēta pārvaldes uzdevuma veikšanai nekustamais īpašums tiek nodots. Nostiprinot atvasinātas publiskas personas īpašuma tiesības uz nekustamo īpašumu, zemesgrāmatā izdarāma atzīme par Ministru kabineta lēmumā noteiktajiem tiesību aprobežojumiem.
Ja nodotais nekustamais īpašums vairs netiek izmantots Ministru kabineta lēmumā par valsts nekustamā īpašuma nodošanu bez atlīdzības atvasinātas publiskas personas īpašumā norādīto funkciju vai deleģēta pārvaldes uzdevuma veikšanai, atvasināta publiska persona šo īpašumu bez atlīdzības nodod valstij.
Atbilstoši Atsavināšanas likuma 43.panta ietvertajam regulējumam šā likuma 42. pantā minētajos gadījumos lēmumu par valsts mantas nodošanu īpašumā bez atlīdzības pieņem šā likuma 5. pantā minētā institūcija, t.i., Ministru kabinets.
Ievērojot to, ka zemes vienībā Baložu ielā 8, Baložos, Ķekavas novadā, ietilpst mežs 0,1993 ha platībā, valsts nekustamā īpašuma nodošanai Pašvaldības īpašumā piemērojams Meža likumā ietvertais regulējums. Saskaņā ar Meža likuma 44.panta
ceturtās daļas 2.punktu zemesgrāmatā ierakstītās valsts meža zemes atsavināšanu vai privatizāciju var atļaut ar ikreizēju Ministru kabineta rīkojumu, ja valsts meža zeme nepieciešama likumā "Par pašvaldībām" noteikto šādu pašvaldības autonomo funkciju veikšanai:
a) ceļu būvniecība vai atsavinot tādu valsts meža zemi, uz kuras atrodas ceļš,
b) kapsētu izveidošana vai paplašināšana,
c) parku ierīkošana un uzturēšana;
d) mežaparku ierīkošana un uzturēšana pilsētu un ciemu teritorijās.
Ķekavas novada domes lēmumā norādīts, ka  valsts nekustamais īpašums Baložu ielā 8, Baložos, Ķekavas novadā, Pašvaldībai nepieciešams  likuma „Par pašvaldībām” 15.panta pirmās daļas 1.punktā un 2.punktā noteikto pašvaldības autonomo funkciju realizēšanai.
Likuma “Par pašvaldībām” 15.panta pirmās daļas 1.punktā noteikta pašvaldības autonomā funkcija -  organizēt iedzīvotājiem komunālos pakalpojumus (ūdensapgāde un kanalizācija; siltumapgāde; sadzīves atkritumu apsaimniekošana; notekūdeņu savākšana, novadīšana un attīrīšana) neatkarīgi no tā, kā īpašumā atrodas dzīvojamais fonds; un 2.punktā noteikta pašvaldības autonomā funkcija: 2) gādāt par savas administratīvās teritorijas labiekārtošanu un sanitāro tīrību (ielu, ceļu un laukumu būvniecība, rekonstruēšana un uzturēšana; ielu, laukumu un citu publiskai lietošanai paredzēto teritoriju apgaismošana; parku, skvēru un zaļo zonu ierīkošana un uzturēšana; atkritumu savākšanas un izvešanas kontrole; pretplūdu pasākumi; kapsētu un beigto dzīvnieku apbedīšanas vietu izveidošana un uzturēšana).
Ar Saeimas 2021.gada 22.aprīlī pieņemto likumu “Grozījumi Meža likumā” (stājās spēkā 2021. gada 19.maijā) Meža likuma 44.panta ceturtās daļas 2.punkta a) apakšpunkts tika papildināts ar vārdiem "vai atsavinot tādu valsts meža zemi, uz kuras atrodas ceļš", līdz ar to šobrīd Meža likums paredz tiesības pašvaldības īpašumā nodot arī valsts meža zemi, uz kuras jau atrodas ceļš. Likumprojekta attiecībā par minēto grozījumu anotācijā skaidrots, ka “Tomēr praksē ir gadījumi, kad pašvaldības vēlas iegūt jau esošu ceļu, kas atrodas uz valsts meža zemes, un būvdarbus neveikt, bet attiecīgo ceļu uzturēt lietošanas kārtībā (tīrīt, laistīt u.tml.), taču spēkā esošā likuma redakcija neļauj nodot pašvaldībām valsts meža zemi un uz tās esošu ceļu. […] attiecīgie grozījumi likumā ir nepieciešami, jo, ceļam vai ceļa posmam nonākot pašvaldības īpašumā, tas tiks uzturēts un pašvaldības tādējādi nodrošinās likuma „Par pašvaldībām ” 15. panta (pirmās daļas) 2. punkta normas izpildi, t.i., viena no pašvaldību autonomajām funkcijām ir gādāt par savas administratīvās teritorijas labiekārtošanu un sanitāro tīrību (ielu, ceļu un laukumu būvniecība, rekonstruēšana un uzturēšana; ielu, laukumu un citu publiskai lietošanai paredzēto teritoriju apgaismošana; parku, skvēru un zaļo zonu ierīkošana un uzturēšana; atkritumu savākšanas un izvešanas kontrole; pretplūdu pasākumi; kapsētu un beigto dzīvnieku apbedīšanas vietu izveidošana un uzturēšana). Pašvaldība, uzturot un rūpējoties par jau esošu ceļu, ne tikai pilda iepriekšminēto autonomo funkciju, bet arī netieši nodrošina šādas likumā „Par pašvaldībām” 15. pantā minētās pašvaldības autonomās funkcijas:
1)      gādāt par iedzīvotāju izglītību;
2)      nodrošināt veselības aprūpes pieejamību;
3)      sekmēt saimniecisko darbību attiecīgajā administratīvajā teritorijā, rūpēties par bezdarba samazināšanu;
4)      organizēt sabiedriskā transporta pakalpojumus."(http://titania.saeima.lv/LIVS13/SaeimaLIVS13.nsf/0/79B11881FF2C1333C22585C8002D9E3E?OpenDocument#B).
Saskaņā ar Ķekavas novada domes lēmuma konstatējošā daļā norādīto informāciju nekustamais īpašums Baložu ielā 8, Baložos, Ķekavas novadā, nepieciešams, lai Pašvaldība attīstītu un apkalpotu transporta infrastruktūru Baložu pilsētā. Nekustamo īpašumu paredzēts sadalīt mazākos zemesgabalos - zem veloceliņa, stāvlaukumiem un apkalpojošajai infrastruktūrai.
Ievērojot minēto, Ķekavas novada domes lēmumā norādītais mērķis, kuram paredzēts izmantot valsts zemes vienību Baložu ielā 8, Baložos, Ķekavas novadā,  un lēmumā norādītais pamatojums – likuma “Par pašvaldībām” 15.panta pirmās daļas 2.punktā minētā pašvaldības autonomā funkcija atbilst Meža likuma 44.panta ceturtās daļas 2.punkta a) apakšpunktā ietvertā regulējuma mērķim.
Atbilstoši Ministru kabineta 2006. gada 19. septembra noteikumu Nr. 776 "Valsts meža zemes atsavināšanas kārtība" 5.3. apakšpunktam pašvaldības ierosinājumam par valsts meža zemes atsavināšanu pievieno Valsts vides dienesta izdotos tehniskos noteikumus vai Vides pārraudzības valsts biroja atzinumu par paredzētās darbības ietekmes uz vidi novērtējuma ziņojumu, ja to paredz normatīvie akti par ietekmes uz vidi novērtējumu. Saskaņā ar Pašvaldības 2022.gada 6.septembra vēstulē Nr. 1-7.1/22/2079 sniegto informāciju, nekustamajā īpašumā Baložu ielā 8, Baložos, Ķekavas novadā, netiek plānotas darbības, kurām ir nepieciešami Valsts vides dienesta izdotie tehniskie noteikumi vai Vides pārraudzības valsts biroja atzinums par paredzētās darbības ietekmes uz vidi novērtējuma ziņojumu.
Ķekavas novada dome 2012.gada 13.decembrī ar lēmumu Nr. 1.§3. un 1.§ 4. (protokols Nr.25) ir apstiprinājusi Ķekavas novada ilgtspējīgas attīstības stratēģiju līdz 2030. gadam (https://kekava.lv/uploads/filedir/Attistiba/kekavas_nov_ias_2030_isej_strategija.pdf. Saskaņā ar Ķekavas novada domes 03.12.2020.gada lēmumu Nr.7 (protokols Nr. 32) Nepieciešams uzsākt jaunā Ķekavas novada Stratēģijas aktualizāciju, integrējot tajā Ķekavas novada Ilgtspējīgas attīstības stratēģiju līdz 2030.gadam un Baldones novada Ilgtspējīgas attīstības stratēģiju 2030. Vienlaicīgi plānots uzsākt jaunveidojamā Ķekavas novada Attīstības programmas 2021.-2027.gadam izstrādi.)(turpmāk – Stratēģija) un Ķekavas novada Attīstības programmu 2014.-2020. gadam (https://kekava.lv/pub/index.php?id=395&id=395).
Ķekavas novada Attīstības programmas 5.sadaļā “Infrastruktūra” norādīts, ka Ķekavas novadā paredzēta pakāpeniska novada veloceliņu tīkla attīstība. 2011. gadā ar ERAF atbalstu ir izbūvēts apvienotais gājēju un veloceliņš Baložu pilsētā 2 kilometru garumā no Titurgas līdz Baložiem.
Viens no Ķekavas novada Attīstības programmā noteiktajiem rīcības virzieniem ilgtermiņa attīstības prioritātes – “Ilgtspējīga apdzīvojuma struktūra ar attīstītu, vidi saudzējošu infrastruktūru” vidēja termiņa prioritātes (VTP 2.) “Kvalitatīvas infrastruktūras izveide” mērķu sasniegšanai norādīts rīcības virziens (RV2.1.) “Satiksmes infrastruktūras attīstība”. Minētā rīcības virziena ietvaros Ķekavas novada Attīstības programmas Rīcības plānā norādīti uzdevumi (U2.1.3.) “Palielināt gājēju ietvju, veloceliņu garumu, veidot to savienojamību vienotā tīklā” un (U2.1.2.) “Palielināt autostāvvietu skaitu un labiekārtot esošās autostāvvietas novadā”.
Saskaņā ar Pašvaldības 2021.gada 23.decembra vēstulē Nr.1-7.1/21/3028 sniegto papildus informāciju Stratēģijas 5.2. nodaļā noteikts, ka Ķekavas novadā nozīmīgas dabas vērtības ir mežu resursi, kas vienlaikus uzskatāmi par jutīgām teritorijām, atsevišķas koku grupas, Daugavas, Sausās Daugavas, Ķekavas, Misas u.c. upes, to krasti. Vērtīga un ainaviski izteiksmīga ir Daugmales kultūrvēsturiskā telpa un Daugavas krastu zona. Savukārt no ekoloģiskā viedokļa par jutīgām vietām ir uzskatāmas pēdējo gadu laikā intensīvi apbūvētās privātmāju teritorijas Daugavas lejtecē gar autoceļu A7. Augstais gruntsūdens līmenis un teritoriju nepietiekošs nodrošinājums ar centralizētajiem kanalizācijas tīkliem, kā arī ne visu iedzīvotāju godprātīgā attieksme jautājumā par sadzīves notekūdeņu savākšanu rada ekoloģiskus draudus ne tikai paši sev, bet arī pārējiem apkaimes iedzīvotājiem. Otrs aspekts, kas aktualizējies intensīvas būvniecības rezultātā, ir daudzviet bojātas meliorācijas sistēmas, radot paaugstinātu mitruma režīmu gruntī, teritoriju pārpurvošanās un aplūšanas draudus, ietekmējot apaugumu un ainavu. Jutīgas ir arī apbūves rezultātā izveidojušās urbānās un suburbānās ainavas ar dažviet neizteiksmīgām vai nekvalitatīvām arhitektūras formām, mijoties ar pastāvīgiem būvlaukumiem. Sākot no Valdlaučiem, ap Rāmavu, Mākoņkalns, Ziedonis, Kaļķu ceplis, bijusī Akmensala, Krustkalni starp Rīgu un Baložiem, Lapenieki, Krogsils, Loreķu lauks utt. Visās apkaimēs sastopama vienveidīga apbūve, privātās ielas, bez publiskām ārtelpām, bez norādēm uz gājēju vai veloceliņiem. Iedzīvotāju aptaujās minēta nepieciešamība labiekārtot apkārtni, tiek norādīts, ka daudzviet norobežotie īpašumi liedz piekļuvi pie Daugavas krastiem. Lai veiktu uzlabojumus minētajā jomā, jānosaka, ka dzīves telpas un privātā īpašuma kvalitātes rādītāji ir tiešā tuvumā esošas kultūrainavas, brīvās ārtelpas un zaļās parku sistēmas, labiekārtotas piekļuves publiskajiem ūdeņiem, kas savstarpēji ir savienotas vienotā tīklā ar kājāmgājēju un velosipēdistu tīklu, savukārt Stratēģijas 5.4. attēlā ir noteiktas zili zaļās struktūras un kultūrvēsturiskās vērtības, kurā redzamas, ka nekustamais īpašums Baložu ielā 8 un īpašumi ap to ir atzīmēti kā parku un rekreācijas tīkla potenciāls un attīstāmo objekta potenciāls. Stratēģija nesatur detalizētu informāciju, kuros uzskaitīti konkrēti nekustamie īpašumi ar detalizētu attīstības raksturojumu.
Saskaņā ar Stratēģijā norādīto informāciju, lai uzrunātu sabiedrību, iedzīvotājus iesaistītu diskusijās, noskaidrotu, viedokļus novada attīstības interešu definēšanā un izteiktos priekšlikumus nākotnē īstenotu, Stratēģijas un programmas izstrādes ietvaros notika vairākas aktivitātes - iedzīvotāju aptaujas, situācijas analīzes utml. un kā primārais aptaujās un diskusijās tika izvirzīts satiksmes infrastruktūras sakārtošanas jautājums (ceļi, ielas, velobraucēji, krustojumi, gājēju un bērnu drošība, satiksmes dalībnieki ar īpašām vajadzībām – bērnu rati, invalīdu iespējas utt.). Vienlīdz svarīgs jautājums iedzīvotājiem - attīstīt aktīvās atpūtas un rekreācijas iespējas, uzņēmējdarbības attīstība, izglītības kvalitāte un kvantitāte, centralizēto ūdensvadu un kanalizācijas tīklu attīstība, vides un īpašumu sakārtošana, sociālās aktivitātes, novada identitāte un kultūrvēsturisko vērtību uzturēšana un kopšana.
Atbilstoši likuma „Par pašvaldībām” 15.panta pirmās daļas 2.punktam, pašvaldības administratīvās teritorijas labiekārtošana un sanitārās tīrības nodrošināšana (ielu, ceļu un laukumu būvniecība, rekonstruēšana un uzturēšana) ir pašvaldības autonomā funkcija.
Tātad pastāv leģitīmas sabiedrības intereses, kas ir prioritāras attiecībā pret atsevišķas privātpersonas (pirmpirkuma tiesīgās personas) interesēm. Līdz ar to ir secināms, ka sabiedrības ieguvums ir lielāks nekā privātpersonu tiesību vai tiesisko interešu ierobežojums un apbūvētā zemes vienība ir nododama bez Pašvaldībai Meža likuma 44.panta ceturtās daļas 2.punkta a) apakšpunktā un    likuma "Par pašvaldībām" 15.panta pirmās daļas 2.punktā noteikto pašvaldības autonomo funkciju īstenošanai, jo apbūvētais zemesgabals izmantojams transporta infrastruktūras Baložu pilsētā attīstībai un uzturēšanai.
Saskaņā ar Pašvaldības 2021.gada 23.decembra vēstulē sniegto informāciju nekustamo īpašumu Baložu ielā 8, Baložos, plānots izmantot vairākām funkcijām:
-        Transporta piekļuves nodrošināšanai Pašvaldībai piederošajiem nekustamajiem īpašumiem Baložu iela 4, 4A, 4B, Baložos, Ķekavas novadā. Šobrīd esošā piekļuve ir pa nekustamo īpašumu Baložu iela 6, kas pieder vairākām privātpersonām, un tas dažkārt rada domstarpības par ceļa izmantošanu piekļuves nodrošināšanai pie iepriekšminētajiem Pašvaldības nekustamajiem īpašumiem. Kaut gan nekustamais īpašums Baložu iela 4, Baložos, Ķekavas novadā, tieši robežojas ar autoceļu, tomēr jauna pieslēguma izveide nav atbalstāma, ja tajā vietā plānots pārcelt autobusa pieturu un aprīkot to ar “kabatu”.
-        Teritorijas labiekārtojuma ierīkošana pie izbūvētā veloceliņa, kas būtu aprīkota ar dažādiem vecumiem paredzētiem rotaļu elementiem, cita starpā, velotrasēm, apstādījumiem, vai jebkāda cita veida elementu uzstādīšanai, kas saistīta ar rekreāciju un aktīvo atpūtu, vai mākslas objektu uzstādīšanu un plenēru rīkošanu.
-        Inženierkomunikāciju ierīkošana, kas saistīta ne tikai ar tīklu ieguldīšanu īpašumā, bet teritorijas apgaismošanu, brīvkrānu un publisku tualešu ierīkošanu.
Ievērojot minēto un saskaņā ar Ķekavas novada domes lēmumu, nekustamais īpašums Baložu ielā 8, Baložos,  Ķekavas novadā, ir nepieciešams arī likuma “Par pašvaldībām” 15.panta pirmās daļas 1.punktā norādītās funkcijas īstenošanai - organizēt iedzīvotājiem komunālos pakalpojumus (ūdensapgāde un kanalizācija; siltumapgāde; sadzīves atkritumu apsaimniekošana; notekūdeņu savākšana, novadīšana un attīrīšana) neatkarīgi no tā, kā īpašumā atrodas dzīvojamais fonds, izpildei.
Vienlaikus Pašvaldība 2021.gada 23.decembra vēstulē norādījusi, ka uz īpašuma (zemes vienības ar kadastra apzīmējums 8007 001 1202) atrodas privātpersonai piederoša būve, artēziskā aka (būves kadastra apzīmējums 8007 001 1202 001) un, ja īpašums Baložu ielā 8, Baložos, tiks nodots Pašvaldībai, būs jārisina jautājums par zemes daļas nomas vai piespiedu nomas tiesībām, kas nepieciešamas privātpersonai būves uzturēšanai. Vēstulē norādīts, saprotot, ka Pašvaldība nav tiesīga būves īpašniekam atsavināt vai iznomāt zemi komercdarbībai, Pašvaldība paredz, ka tiks uzsāktas sarunas par esošās artēziskās akas atsavināšanu par labu Pašvaldībai. Ja nebūs iespējams vienoties ar privātpersonu par būves cenu, tiks noslēgts zemes nomas līgums ar privātpersonu par esošās artēziskās akas uzturēšanu. Noslēgtais zemes nomas līgums neliegs Pašvaldībai izmantot īpašumu ārpus iznomātās zemes un realizēt plānotos objektus uz nekustamā īpašuma – zemes vienības Baložu ielā 8, Baložos, Ķekavas novadā.
Nekustamā īpašuma Baložu ielā 8, Baložos, Ķekavas novadā, nodošana Pašvaldībai nav kvalificējama kā komercdarbības atbalsts, jo attiecībā uz to nekustamā īpašuma daļu, uz kuras atrodas citam īpašniekam piederoša būves, gadījumā, ja uz šo nekustamā īpašuma daļu Pašvaldībai rodas piespiedu nomas attiecības, piespiedu nomas gadījumi nav darījumi tirgū un tādējādi neietekmē Eiropas Savienības iekšējo tirgu. Pašvaldība 2021.gada 23.decembra vēstulē nav norādījusi, ka, izmantojot Pašvaldības norādītajām funkcijām nekustamo īpašumu, tā plānotu veikt  saimniecisko darbību, piemēram, maksas autostāvvietu izveidošanu, nekustamā īpašuma iznomāšanu, ievērojot minēto, nekustamā īpašuma nodošana Pašvaldības īpašumā nav kvalificējama kā komercdarbības atbalsts.
Nekustamajam īpašumam – zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 8007 001 1202) noteikta aizsargjosla - Vides un dabas resursu ķīmiskās aizsargjoslas teritorija ap pazemes ūdens ņemšanas vietu, visā tās platībā  - 0,3565 ha.
Turklāt jāņem vērā, ka atbilstoši NĪVKIS datiem zemes vienības platības sadalījums pa lietošanas veidiem ietver gan mežu platību 0,1993 ha, gan arī lauksaimniecībā izmantojamās zemes platību 0,1556 ha, gan zemes zem ēkām platību, 0,0016 ha.
Saskaņā ar Aizsargjoslu likuma 9.panta pirmo daļu aizsargjoslas ap ūdens ņemšanas vietām nosaka, lai nodrošinātu ūdens resursu saglabāšanos un atjaunošanos, kā arī samazinātu piesārņojuma negatīvo ietekmi uz iegūstamo ūdens resursu kvalitāti visā ūdensgūtnes ekspluatācijas laikā (ne mazāk kā uz 25 gadiem).
Saskaņā ar Ministru kabineta 2004.gada 20.janvāra noteikumu Nr.43 “Aizsargjoslu ap ūdens ņemšanas vietām noteikšanas metodika” (turpmāk – MK noteikumi Nr.43) 3.punktu aizsargjoslas nosaka esošām, projektējamām un rekonstruējamām ūdens ņemšanas vietām un ūdens padeves iekārtām no ūdens ņemšanas vietām uz apdzīvotām vietām vai atsevišķiem saimniecības objektiem, izņemot šo noteikumu 5.punktā noteiktos gadījumus. MK noteikumu 43 5.punktā noteikts, ka ap akām, urbumiem un avotiem, kurus saimniecībā vai dzeramā ūdens ieguvei izmanto savām vajadzībām individuālie ūdens lietotāji (fiziskās personas), aizsargjoslas nenosaka, ja apkārtne ir labiekārtota un novērsta notekūdeņu infiltrācija un ūdens piesārņošana.
Atbilstoši minēto noteikumu 13.2. apakšpunktam ūdens ņemšanas vietu aizsargjoslas uztur un par aizsargjoslu režīma ievērošanu ķīmiskajās aizsargjoslās ir atbildīgi aizsargjoslā esošās zemes īpašnieks, bet, ja tiesības lietot zemi nodotas citai personai, - zemes lietotājs, ja citos normatīvajos aktos nav noteikts citādi.
Ievērojot visu iepriekš minēto, saglabājot apbūvēto zemes vienību Baložu iela 8, Baložos, Ķekavas novadā, valsts īpašumā un nododot to Pašvaldībai, tiek ievērots samērīguma princips un tiek sasniegts sabiedrības interesēm atbilstošs mērķis, labiekārtota infrastruktūra, uzlabota iedzīvotāju dzīves kvalitāte.
Ņemot vērā minēto, rīkojuma projekts paredz, ka valsts nekustamais īpašums Pašvaldībai tiek nodots gan likuma “Par pašvaldībām”15.panta pirmās daļas 2.punktā noteiktajai funkcijai, gan arī minētā likuma 15.panta pirmās daļas 1.punktā noteiktajai funkcijai.
Ja tiktu ierosināta valsts nekustamā īpašuma Baložu ielā 8, Baložos, Ķekavas novadā, atsavināšana un tas tiktu atsavināts pirmpirkuma tiesīgajai personai – uz zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8007 001 1202) esošās būves īpašniekam, Pašvaldībai sabiedrības vajadzībām minētā zemes vienība būs jāatpērk no attiecīgās privātpersonas, lai Pašvaldība varētu veikt tās paredzētās darbības. Tādā gadījumā Pašvaldībai tiktu radīti papildu izdevumi, kas var tikt kvalificēti kā pašvaldības finanšu resursu izšķērdēšana, jo pastāv iespēja apbūvēto zemes vienību iegūt bez maksas. Minētie izdevumi Pašvaldībai var tikt novērsti, ja nekustamais īpašums tiek nodots Pašvaldībai bez atlīdzības. Vienlaikus gan valsts pārvaldei, gan privātpersonai tiek novērsts administratīvais slogs, kas rastos, ja tiktu īstenota nekustamā īpašuma atsavināšanas procedūra sabiedrības vajadzībām.
Vienlaicīgi Pašvaldībai jāņem vērā, ka tai pēc nekustamā īpašuma ierakstīšanas zemesgrāmatā uz Pašvaldības vārda, kā nekustamā īpašuma īpašniecei, atbilstoši spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem būs jānodrošina tiesības būves īpašniekam lietot zemes vienību tam piederošās būves uzturēšanai un apsaimniekošanai vai jārisina jautājums par būves – artēziskās akas iegūšanu pašvaldības īpašumā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Ķekavas novada pašvaldības iedzīvotāji, tūristi, būves (būves kadastra apzīmējums 8007 001 1202 001) īpašnieks.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Ķekavas novada pašvaldība

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Projekta īstenošanai nav nepieciešami papildus līdzekļi no valsts budžeta. Projekta ietekme uz pašvaldības budžetu nav precīzi aprēķināma, Ķekavas novada pašvaldībai radīsies izdevumi, reģistrējot projektā minēto nekustamo īpašumu zemesgrāmatā uz sava vārda, kā arī ar nekustamā īpašuma attīstīšanu un  uzturēšanu saistītie izdevumi.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Finanšu ministrija, VAS "Valsts nekustamie īpašumi"
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 25.augusta noteikumu Nr.970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Tiesību aktu projektu publiskajā portālā Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.

6.4. Cita informācija

Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis”, tos publicējot elektroniski tīmekļvietnē: www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Finanšu ministrija
  • VAS "Valsts nekustamie īpašumi"
  • Ķekavas novada pašvaldība

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Projekta izstrādes, saskaņošanas un pieņemšanas procesā personu datu apstrādes mērķis ir nodrošināt institūcijas, kas veic projekta un tā sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) izvērtēšanu, Valsts kanceleju un Ministru kabineta locekļus ar vispusīgu un pilnīgu informāciju Ministru kabineta lēmuma pieņemšanai, nodrošinot, ka tiek aizsargātas visu nekustamā īpašuma atsavināšanā iesaistīto pušu tiesības. Paskaidrojošie dokumenti, kuri satur personas datus, tiek nodoti šauram subjektu lokam - institūcijām, kas veic  projekta un tā sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) izvērtēšanu, Valsts kancelejai un Ministru kabineta locekļiem.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi