22-TA-2779: Likumprojekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Krievijas Federācijas izraisītais karš Ukrainā.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Likumprojekta mērķis ir nodrošināt, ka nepilngadīgajiem Ukrainas civiliedzīvotājiem, kuri izglītības iestādēs klātienē apgūst pamatizglītības programmas 1., 2., 3. un 4. klasē, ēdināšana pašvaldības un privātajās izglītības iestādēs tiks segta no valsts budžeta tādā pašā apmērā, kādā tā tiek segta vienam izglītojamam valsts izglītības iestādē – 2,15 euro.
Spēkā stāšanās termiņš
Nākamā diena pēc izsludināšanas (likumprojektam)
Pamatojums
Ēdināšanas izmaksu segšana nepilngadīgajiem Ukrainas civiliedzīvotājiem, kuri izglītības iestādēs klātienē apgūst pamatizglītības programmas 1., 2., 3. un 4. klasē.
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 13.1 panta septītā daļa nosaka, ka nepilngadīgo Ukrainas civiliedzīvotāju, kuri izglītības iestādēs klātienē apgūst pamatizglītības programmas 1., 2., 3. un 4. klasē, ēdināšanu finansē no valsts budžeta normatīvajos aktos par valsts budžetā izglītojamo ēdināšanai paredzēto līdzekļu aprēķināšanu, piešķiršanu un izlietošanu noteiktajā kārtībā, paredzot viena izglītojamā ēdināšanai dienā 1,42 euro.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Izglītības likuma 59.panta 31 daļa nosaka, ka to izglītojamo ēdināšanu, kuri izglītības iestādēs klātienē apgūst pamatizglītības programmas 1., 2., 3. un 4. klasē, finansē no valsts budžeta Ministru kabineta noteiktajā kārtībā un apjomā. 2022.gada 1.septembrī stājās spēkā grozījums Ministru kabineta 2019. gada 10. decembra noteikumos Nr. 614 "Kārtība, kādā aprēķina, piešķir un izlieto valsts budžetā paredzētos līdzekļus izglītojamo ēdināšanai", kas nosaka, ka valsts budžeta līdzekļu apmērs vienam izglītojamam valsts izglītības iestādēs ir 2,15 euro dienā, bet pašvaldību un privātajās izglītības iestādēs - 1,075 euro dienā.
Ņemot vērā Izglītības likumā noteikto regulējumu un to, ka jaunais 2022./2023.mācību gads jau ir sācies, nepilngadīgajiem Ukrainas civiliedzīvotājiem uzsākot mācības 1., 2., 3. un 4. klasē kopā ar izglītojamajiem, uz kuriem tiek attiecināti Ministru kabineta 2019. gada 10. decembra noteikumi Nr. 614 "Kārtība, kādā aprēķina, piešķir un izlieto valsts budžetā paredzētos līdzekļus izglītojamo ēdināšanai", pašreizējais Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 13.1 panta septītā daļas regulējums ir precizējams, nosakot nepilngadīgo Ukrainas civiliedzīvotāju, kuri izglītības iestādēs klātienē apgūst pamatizglītības programmas 1., 2., 3. un 4. klasē, ēdināšanas izmaksas tādā pašā apmērā, kā citiem izglītojamajiem - 2,15 euro dienā.
Ņemot vērā Izglītības likumā noteikto regulējumu un to, ka jaunais 2022./2023.mācību gads jau ir sācies, nepilngadīgajiem Ukrainas civiliedzīvotājiem uzsākot mācības 1., 2., 3. un 4. klasē kopā ar izglītojamajiem, uz kuriem tiek attiecināti Ministru kabineta 2019. gada 10. decembra noteikumi Nr. 614 "Kārtība, kādā aprēķina, piešķir un izlieto valsts budžetā paredzētos līdzekļus izglītojamo ēdināšanai", pašreizējais Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 13.1 panta septītā daļas regulējums ir precizējams, nosakot nepilngadīgo Ukrainas civiliedzīvotāju, kuri izglītības iestādēs klātienē apgūst pamatizglītības programmas 1., 2., 3. un 4. klasē, ēdināšanas izmaksas tādā pašā apmērā, kā citiem izglītojamajiem - 2,15 euro dienā.
Risinājuma apraksts
Likumprojekts paredz noteikt, ka nepilngadīgo Ukrainas civiliedzīvotāju, kuri izglītības iestādēs klātienē apgūst pamatizglītības programmas 1., 2., 3. un 4. klasē, ēdināšanu finansē no valsts budžeta normatīvajos aktos par valsts budžetā izglītojamo ēdināšanai paredzēto līdzekļu aprēķināšanu, piešķiršanu un izlietošanu noteiktajā kārtībā, paredzot viena izglītojamā ēdināšanai dienā 2,15 euro.
Piešķirtais finansējums var tikt izlietots tikai 1 līdz 4.klašu izglītojamo ēdināšanai. Finansējuma atlikuma gadījumā pašvaldības, valsts dibinātās izglītības iestādes un privātās izglītības iestādes to nav tiesīgas pārdalīt izglītojamiem, kuri mācās citās izglītojamo klašu grupās.
Piešķirtais finansējums var tikt izlietots tikai 1 līdz 4.klašu izglītojamo ēdināšanai. Finansējuma atlikuma gadījumā pašvaldības, valsts dibinātās izglītības iestādes un privātās izglītības iestādes to nav tiesīgas pārdalīt izglītojamiem, kuri mācās citās izglītojamo klašu grupās.
Problēmas apraksts
Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 13.1 panta septītā daļa nosaka, ka nepilngadīgo Ukrainas civiliedzīvotāju, kuri izglītības iestādēs klātienē apgūst pamatizglītības programmas 1., 2., 3. un 4. klasē, ēdināšanu finansē no valsts budžeta normatīvajos aktos par valsts budžetā izglītojamo ēdināšanai paredzēto līdzekļu aprēķināšanu, piešķiršanu un izlietošanu noteiktajā kārtībā. Ministru kabineta 2019. gada 10. decembra noteikumu Nr. 614 "Kārtība, kādā aprēķina, piešķir un izlieto valsts budžetā paredzētos līdzekļus izglītojamo ēdināšanai" 4.punkts nosaka, ka valsts budžeta līdzekļus Izglītības un zinātnes ministrija plāno, pamatojoties uz izglītojamo skaitu izglītības iestādēs attiecīgā mācību gada 1. septembrī.
Ņemot vērā to, ka turpinās Krievijas Federācijas izraisītais karš Ukrainā, ir iespējama nepilngadīgo Ukrainas civiliedzīvotāju, kas varētu vai ir ieradušies Latvijas Republikā pēc 2022.gada 1.septembra, nonākšana Latvijas izglītības sistēmā arī pēc minētā datuma. Vienlaikus šo izglītojamo skaits nebūs ņemts vērā, plānojot valsts budžeta līdzekļus izglītojamo ēdināšanai 2022./2023.mācību gadā.
Risinājuma apraksts
Likumprojekts paredz noteikt, ka, lai saņemtu izdevumu kompensāciju par to nepilngadīgo Ukrainas civiliedzīvotāju ēdināšanu, kuri izglītības iestādēs klātienē apgūst pamatizglītības programmas 1., 2., 3. un 4. klasē, bet uzņemti izglītības programmā pēc kārtējā gada 1.septembra, pašvaldība, izmantojot Valsts kases e-pakalpojumu ePārskati, atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Valsts kase nodrošina informācijas apriti, izmantojot Valsts kases e-pakalpojumus, iesniedz Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai pārskatu par minētajiem izdevumiem. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija kompensē pašvaldībām iepriekš minēto nepilngadīgo Ukrainas civiliedzīvotāju ēdināšanas izdevumus, pieprasot līdzekļu piešķiršanu no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.
Attiecībā uz tiem izglītojamajiem, kuri būs uzņemti izglītības iestāde līdz 2022.gada 1.septembrim, Izglītības un zinātnes ministrija, iesniegs izskatīšanai Ministru kabinetā rīkojuma projektu par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem", kurā ietvers arī prasību pašvaldībām sagatavot pārskatu par pārskaitītā finansējuma izlietojumu. Vienlaikus tiks noteikta norma, ka, pašvaldībām finansējumu, kas netiks izlietots līdz 2022. gada 31. decembrim jāatmaksā Izglītības un zinātnes ministrijai līdz 2023. gada 30. janvārim.
Attiecībā uz tiem izglītojamajiem, kuri būs uzņemti izglītības iestāde līdz 2022.gada 1.septembrim, Izglītības un zinātnes ministrija, iesniegs izskatīšanai Ministru kabinetā rīkojuma projektu par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem", kurā ietvers arī prasību pašvaldībām sagatavot pārskatu par pārskaitītā finansējuma izlietojumu. Vienlaikus tiks noteikta norma, ka, pašvaldībām finansējumu, kas netiks izlietots līdz 2022. gada 31. decembrim jāatmaksā Izglītības un zinātnes ministrijai līdz 2023. gada 30. janvārim.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
JāIetekmes apraksts
Nepilngadīgiem Ukrainas civiliedzīvotājiem, kuri izglītības iestādēs klātienē apgūst pamatizglītības programmas 1., 2., 3. un 4. klasē, ēdināšanas izmaksas tiks noteiktas tādā pašā apmērā, kā citiem izglītojamajiem - 2,15 euro dienā.
Juridiskās personas
Nē
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
210 173
0
257 502
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
210 173
0
257 502
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-210 173
0
-257 502
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-210 173
0
-257 502
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-210 173
-257 502
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Aprēķins veikts, ka sākot no 2022.gada 1.septembra, valsts budžeta līdzekļu apmērs vienam Ukraiņu civiliedzīvotājam ēdināšanas nodrošināšanai ir 2,15 euro dienā. Budžeta izmaiņas ir saskaitītas no 2 atsevišķiem aprēķiniem (Pielikumi):
Budžeta finansējuma aprēķins 1. līdz 4.klašu izglītojamo ēdināšanai Ukraiņu civiliedzīvotājiem uz 2022.gada 1.septembri;
Budžeta finansējuma aprēķins 1. līdz 4.klašu izglītojamo ēdināšanai Ukraiņu civiliedzīvotājiem, kas ieradušies Latvijā pēc 2022.gada 1.septembra.
2022.gada 30.augustā tika pieņemti grozījumi Ministru kabineta 2019. gada 10. decembra noteikumos Nr. 614 "Kārtība, kādā aprēķina, piešķir un izlieto valsts budžetā paredzētos līdzekļus izglītojamo ēdināšanai" (22-TA-2358).
Protokollēmuma 6.punktā ir teikts, ka: “Izglītības un zinātnes ministrijai sagatavot un iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā grozījumus Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā, paredzot nepilngadīgo Ukrainas civiliedzīvotāju, kuri izglītības iestādēs klātienē apgūst pamatizglītības programmas 1., 2., 3. un 4. klasē, ēdināšanai valsts budžeta finansējumu 2,15 euro dienā.”
Atbilstoši reģistrētajam Ukrainas civiliedzīvotāju skaitam uz 2022.gada 1.septembri veikts papildus nepieciešamā finansējuma aprēķins 2022.gadam 1.-4.klašu izglītojamo ēdināšanas izmaksu segšanai nodrošināt no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" 200 165 euro apmērā.
Savukārt 2023.gadam papildus nepieciešamais finansējums ir 257 502 euro apmērā, kas aprēķināts par 2022./2023 mācību gada otro semestri no 2023.gada 1.janvāra līdz 2023.gada 31.maijam.
Piešķirtais finansējums var tikt izlietots tikai 1 līdz 4.klašu izglītojamo ēdināšanai. Finansējuma atlikuma gadījumā pašvaldības, valsts dibinātās izglītības iestādes un privātās izglītības iestādes to nav tiesīgas pārdalīt izglītojamiem, kuri mācās citās izglītojamo klašu grupās.
Savukārt izdevumi par Ukrainas civiliedzīvotāju ēdināšanu, kuri izglītības iestādēs klātienē apgūst pamatizglītības programmas 1., 2., 3. un 4. klasē, bet uzņemti izglītības programmā pēc kārtējā gada 1.septembra, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija kompensē pašvaldībām iepriekš minēto nepilngadīgo Ukrainas civiliedzīvotāju ēdināšanas izdevumus, pieprasot līdzekļu piešķiršanu no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem".”
Atbilstoši apstiprinātajiem izglītojamo datiem uz 2022.gada 1.septembri ministrija ir veikusi aprēķinu par nepieciešamo finansējuma apmēru par tiem izglītojamajiem, kuri 1. līdz 4.klasēs būs uzņemti izglītības programmā pēc kārtējā gada 1.septembra. Aplēses tika veiktas 5% apmērā no Ukrainas civiliedzīvotāju izglītojamo skaita 1. līdz 4.klasēs uz 2021.gada 1.septembri.
Šī norma nerada papildus ietekmi uz valsts budžetu un tiks īstenots ar Ministru kabineta 2022. gada 29. aprīļa rīkojumu Nr. 302 “Par Pasākumu plānu atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijas Republikā” apstiprinātā pasākumu plāna atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijas Republikā ietvaros.
Budžeta finansējuma aprēķins 1. līdz 4.klašu izglītojamo ēdināšanai Ukraiņu civiliedzīvotājiem uz 2022.gada 1.septembri;
Budžeta finansējuma aprēķins 1. līdz 4.klašu izglītojamo ēdināšanai Ukraiņu civiliedzīvotājiem, kas ieradušies Latvijā pēc 2022.gada 1.septembra.
2022.gada 30.augustā tika pieņemti grozījumi Ministru kabineta 2019. gada 10. decembra noteikumos Nr. 614 "Kārtība, kādā aprēķina, piešķir un izlieto valsts budžetā paredzētos līdzekļus izglītojamo ēdināšanai" (22-TA-2358).
Protokollēmuma 6.punktā ir teikts, ka: “Izglītības un zinātnes ministrijai sagatavot un iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā grozījumus Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā, paredzot nepilngadīgo Ukrainas civiliedzīvotāju, kuri izglītības iestādēs klātienē apgūst pamatizglītības programmas 1., 2., 3. un 4. klasē, ēdināšanai valsts budžeta finansējumu 2,15 euro dienā.”
Atbilstoši reģistrētajam Ukrainas civiliedzīvotāju skaitam uz 2022.gada 1.septembri veikts papildus nepieciešamā finansējuma aprēķins 2022.gadam 1.-4.klašu izglītojamo ēdināšanas izmaksu segšanai nodrošināt no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" 200 165 euro apmērā.
Savukārt 2023.gadam papildus nepieciešamais finansējums ir 257 502 euro apmērā, kas aprēķināts par 2022./2023 mācību gada otro semestri no 2023.gada 1.janvāra līdz 2023.gada 31.maijam.
Piešķirtais finansējums var tikt izlietots tikai 1 līdz 4.klašu izglītojamo ēdināšanai. Finansējuma atlikuma gadījumā pašvaldības, valsts dibinātās izglītības iestādes un privātās izglītības iestādes to nav tiesīgas pārdalīt izglītojamiem, kuri mācās citās izglītojamo klašu grupās.
Savukārt izdevumi par Ukrainas civiliedzīvotāju ēdināšanu, kuri izglītības iestādēs klātienē apgūst pamatizglītības programmas 1., 2., 3. un 4. klasē, bet uzņemti izglītības programmā pēc kārtējā gada 1.septembra, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija kompensē pašvaldībām iepriekš minēto nepilngadīgo Ukrainas civiliedzīvotāju ēdināšanas izdevumus, pieprasot līdzekļu piešķiršanu no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem".”
Atbilstoši apstiprinātajiem izglītojamo datiem uz 2022.gada 1.septembri ministrija ir veikusi aprēķinu par nepieciešamo finansējuma apmēru par tiem izglītojamajiem, kuri 1. līdz 4.klasēs būs uzņemti izglītības programmā pēc kārtējā gada 1.septembra. Aplēses tika veiktas 5% apmērā no Ukrainas civiliedzīvotāju izglītojamo skaita 1. līdz 4.klasēs uz 2021.gada 1.septembri.
Šī norma nerada papildus ietekmi uz valsts budžetu un tiks īstenots ar Ministru kabineta 2022. gada 29. aprīļa rīkojumu Nr. 302 “Par Pasākumu plānu atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijas Republikā” apstiprinātā pasākumu plāna atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijas Republikā ietvaros.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
2022.gadā uzrādīto finansējumu plānots segt no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem", savukārt jautājums par 2023.gadam nepieciešamo finansējumu ir skatāms 2023.gada budžeta sagatavošanas procesā.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi