Anotācija (ex-ante)

23-TA-2501: Rīkojuma projekts (Apstiprināšana, iecelšana amatā, speciālās dienesta pakāpes piešķiršana)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par Induli Krēķi" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Lai atbilstoši Valsts drošības iestāžu likuma 12.¹ panta otrajai daļai  pagarinātu Indulim Krēķim termiņu Militārās izlūkošanas un drošības dienesta priekšnieka amatā, ir sagatavots Ministru kabineta rīkojuma projekts "Par Induli Krēķi".

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekta "Par Induli Krēķi" mērķis ir nodrošināt Militārās izlūkošanas un drošības dienesta uzdevumu efektīvu izpildi.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Saskaņā ar Valsts drošības iestāžu likuma Pārejas noteikumu 5. un 8.punktu  Indulim Krēķim Militārās izlūkošanas un drošības dienesta priekšniekam amata  pilnvaru termiņš beidzas 2024. gada 1. janvārī.
Saskaņā ar Valsts drošības iestāžu likuma 12.¹ panta otro daļu Valsts drošības dienesta un Militārās izlūkošanas un drošības dienesta priekšnieku amatā uz pieciem gadiem ieceļ Ministru kabinets pēc attiecīgās nozares ministra ierosinājuma. Trīs mēnešus pirms amata pilnvaru termiņa beigām pēc attiecīgā ministra ieteikuma Ministru kabinets pieņem lēmumu par termiņa pagarināšanu uz pieciem gadiem vai pamatotu lēmumu par atbrīvošanu no valsts drošības iestādes vadītāja amata.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ņemot vērā Valsts drošības iestāžu likuma 12.¹ panta otrajā daļā noteikto, ir nepieciešam Ministru kabineta lēmums par termiņa pagarināšanu Indulim Krēķim  uz pieciem gadiem vai pamatots lēmums par atbrīvošanu no valsts drošības iestādes vadītāja amata.
Indulis Krēķis pildot Militārās izlūkošanas un drošības dienesta priekšnieka pienākumus ir apliecinājis sevi kā augsta līmeņa profesionāli, kā arī spēju  sekmīgi īstenot dienestam noteiktos uzdevumus un mērķus. Lai nodrošinātību Militārās izlūkošanas un drošības dienesta sekmīgu darbību, būtiski svarīgi ir nodrošināt pieredzējušu un profesionālu dienesta vadību.  I.Krēķa iegūtā pieredze, augstā profesionalitāte un  ieguldījums valsts drošības aizsardzībā ir nozīmīgs, līdz ar to būtisks un nepieciešams priekšnosacījums Militārās izlūkošanas un drošības dienesta sekmīgas darbības nodrošināšanai.
Risinājuma apraksts
Lai nodrošinātību Militārās izlūkošanas un drošības dienesta  sekmīgu darbību un izvirzīto mērķu sasniegšanu,  aizsardzības ministrs iesaka Ministru kabinetam pagarināt Indulim Krēķim termiņu Militārās izlūkošanas un drošības dienesta priekšnieka amatā uz pieciem gadiem.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
-
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
-

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
-

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
-
Nevalstiskās organizācijas
-
Cits
-

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

Projekta izpildē iesaistītās institūcijas to realizēs esošā budzēta ietvaros.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

8.1.5. uz teritoriju attīstību

8.1.6. uz vidi

8.1.7. uz klimatneitralitāti

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

8.1.11. uz veselību

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

8.1.13. uz datu aizsardzību

8.1.14. uz diasporu

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi