Anotācija (ex-ante)

23-TA-2759: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par apropriācijas pārdali" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Likuma par budžetu un finanšu vadību 9. panta “Apropriācijas” piecpadsmitajā daļā noteikts:
“(15) Finanšu ministram ir tiesības veikt apropriācijas pārdali starp ministrijām un citām centrālajām valsts iestādēm, tai skaitā funkciju pārdales vai strukturālo reformu gadījumos, ja ir pieņemts Ministru kabineta lēmums un Saeima ar atsevišķu lēmumu piekritusi šādai pārdalei.”

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekta “Par apropriācijas pārdali” (turpmāk – projekts) mērķis ir efektīva valsts budžeta līdzekļu izlietošana, paredzot apropriācijas pārdali no ministriju un citu centrālo valsts iestāžu budžetiem uz budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmu 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”, lai nepieciešamības gadījumā būtu iespējams operatīvi piešķirt līdzekļus neparedzētiem gadījumiem.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Valsts budžeta izpildes procesā regulāri tiek sekots līdzi valsts budžeta izdevumu izpildei, lai atbildīgi un pārdomāti varētu reaģēt situācijā, kad dažādu iemeslu dēļ ministrijas un citas centrālās valsts iestādes prognozē tām piešķirto budžeta līdzekļu ekonomiju, jo tos nebūs iespējams līdz gada beigām izlietot atbilstoši sākotnēji plānotajam mērķim. Tāpat budžeta izpildes laikā ir pieejama precīzāka informācija par nepieciešamajiem papildu resursiem prioritārajās nozarēs.
Finanšu ministrija 2023. gada 31. augustā elektroniski nosūtīja ministrijām pieprasījumu līdz šā gada 15. septembrim iesniegt informāciju par 2023. gada budžeta prognozēto neizpildi/ekonomiju (turpmāk – ekonomija) izdevumiem no dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem valsts budžeta programmās/apakšprogrammās (pamatfunkcijām) atbilstoši sagatavotajai veidlapai.
Ministrijas iesniedza pieprasīto informāciju, kur lielākā daļa no ministrijām sniedza priekšlikumus par ekonomijas iespējamo izmantošanu citiem mērķiem. Vienlaikus jānorāda, ka Zemkopības ministrija informēja, ka ekonomija netiek plānota un Klimata un enerģētikas ministrija informāciju neiesniedza. Priekšlikumu par ekonomijas iespējamo izmantošanu citiem mērķiem iesniedza arī Saeima un Valsts kanceleja.
Saskaņā ar ministriju un citu centrālo valsts iestāžu sniegto informāciju atsevišķās pamatbudžeta programmās un apakšprogrammās izveidojusies līdzekļu ekonomija 13 291 911 euro apmērā, kuru iespējams pārdalīt uz budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmu 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”, tai skaitā:
Saskaņā ar  Saeimas Prezidija 2023. gada 27. novembra lēmumu budžeta programmā 01.00.00 “Saeimas darbības nodrošināšana” ir paredzēts samazinājums 2 880 000 euro apmērā.
Valsts kanceleja ir informējusi par līdzekļu ekonomiju 500 000 euro apmērā programmā 01.00.00 “Ministru kabineta darbības nodrošināšana, valsts pārvaldes politika” prioritārajam pasākumam “Valdības centra stiprināšana”.
Aizsardzības ministrija ir informējusi par līdzekļu ekonomiju 3 351 474 euro apmērā, tai skaitā:
- apakšprogrammā 22.10.00. “Starptautisko operāciju un Nacionālo bruņoto spēku personālsastāva centralizētais atalgojums” 1 504 338 euro apmērā prioritārajam pasākumam “Pabalstu un kompensāciju nodrošinājuma palielināšanai par dienestu ārvalstīs kvalitatīvai Latvijas nacionālo drošības un ekonomisko interešu aizstāvībai” sakarā ar to, ka netiks apgūts viss pasākumam plānotais finansējums, jo pieņemts lēmums pārstāvjiem palielināt finansējumu pakāpeniski;
- apakšprogrammā 22.12.00 “Nacionālo bruņoto spēku uzturēšana” 1 362 780 euro apmērā, tai skaitā līdzekļu ekonomija prioritārajam pasākumam “Sociālo garantiju diplomātiskā un konsulārā dienesta amatpersonu (darbinieku), valsts tiešās pārvaldes amatpersonu (darbinieku), karavīru, prokuroru un sakaru virsnieku, kuri uzturas ārvalstīs, laulātajiem palielināšana” sakarā ar to, ka netiks apgūts viss pasākumam plānotais finansējums, jo pieņemts lēmums pārstāvjiem palielināt finansējumu pakāpeniski, 862 780 euro apmērā un informātikas tehnoloģijām iepirkuma procesu kavēšanās dēļ 500 000 euro apmērā;
- programmā 30.00.00 “Valsts aizsardzības politikas realizācija” 478 856 euro apmērā sabiedriski publiskajiem pasākumiem, atsevišķiem iepirkumiem, daļai komandējumu, kuru realizāciju ietekmēja vadības un valdības maiņa, kas arī attiecīgi ieviesa publisko pasākumu un aktivitāšu plāna izmaiņas, kā arī atsevišķi iepirkumi noslēdzās bez rezultāta, jo uzņēmēju gala finanšu piedāvājums pārsniedza iepirkumam atvēlēto finansējumu;
- programmā 97.00.00 “Nozaru vadība un politikas plānošana” 5 500 euro apmērā, jo netika apmeklēti atsevišķi plānotie kvalifikācijas celšanas kursi un mācību scenārija izmaiņu dēļ nebija nepieciešama daļa finansējuma, kas plānota iekšzemes komandējumiem.
Ārlietu ministrija ir informējusi par līdzekļu ekonomiju 623 350 euro apmērā, tai skaitā:
 - apakšprogrammā 01.04.00 “Diplomātiskās misijas ārvalstīs” 596 150 euro apmērā, tai skaitā līdzekļu ekonomija prioritārajam pasākumam “Pabalstu un kompensāciju nodrošinājuma palielināšana par dienestu ārvalstīs kvalitatīvai Latvijas nacionālo drošības un ekonomisko interešu aizstāvībai” atlīdzības izdevumiem, tostarp pabalstiem un kompensācijām par dienestu ārvalstīs, pamatojoties uz izmaiņām termiņos, pārcelšanās datumos, ģimenes locekļu uzturēšanās, vakantajām amata vietām 297 000 euro apmērā, prioritārajam pasākumam “ANO pārstāvniecības ēkas Ņujorkā rekonstrukcija, pagaidu telpu īre un pārcelšanās nodrošināšana” izdevumos precēm un pakalpojumiem saistībā ar ANO pārstāvniecības ēkas Ņujorkā telpu nomas līguma noslēgšanu vēlāk, nekā tika plānots, 281 000 euro apmērā un saistībā ar datu pārrraides pieslēguma punkta ierīkošanas Austrālijā aizkavēšanos 18 150 euro apmērā;
 - apakšprogrammā 01.06.00 “Konsulārais nodrošinājums” 14 600 euro apmērā datu pārraides pieslēgumu punktu abonēšanai, jo neparedzētu apstākļu dēļ mācībās varēja piedalīties mazāks personu skaits;
programmā 97.00.00 “Nozaru vadība un politiku plānošana” 12 600 euro apmērā izdevumos atlīdzībai saistībā ar parlamentārā sekretāra vakanci.
Ekonomikas ministrija norādījusi uz līdzekļu ekonomiju 1 470 659 euro apmērā apakšprogrammā 29.08.00 “Latvijas un Igaunijas atkrastes vēja enerģijas kopprojekts ELWIND” ELWIND projektā, jo, ņemot vērā projekta ieviešanas aktuālo laika grafiku, plānotie ģeoloģijas un ģeotehniskie pētījumi sāksies 2024. gadā pēc Vides pārraudzības valsts biroja sagatavotas ietekmes uz vidi atzinuma saņemšanas.
Finanšu ministrija ir informējusi par līdzekļu ekonomiju 584 629 euro apmērā, tai skaitā:
- programmā 33.00.00 “Valsts ieņēmumu un muitas politikas nodrošināšana” 548 934 euro apmērā, tai skaitā līdzekļu ekonomija Pasākumu plānā noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas, terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanai 2023. gadam paredzētajiem pasākumiem 238 329 euro apmērā un Valsts ieņēmumu dienesta informācijas sistēmu pielāgojumiem saistībā ar likuma “Grozījumi Ceļu satiksmes likumā” ieviešanu 310 605 euro apmērā;
- apakšprogrammā 38.01.00 “Eiropas Savienības pirmsstrukturālo, strukturālo un citu finanšu instrumentu koordinācija” 13 875 euro apmērā prioritārajam pasākumam “Latvijas iesaistes sekmēšana ES ārējās darbības instrumentu finansētos projektos”, jo pakalpojuma līguma par Centrālās finanšu un līgumu aģentūras atbilstības novērtējumu Attīstības sadarbības aģentūras funkcijas veikšanai cena bija zemāka, nekā sākotnēji plānots;
- programmā 97.00.00 “Nozaru vadība un politikas plānošana” 21 820 euro apmērā, tai skaitā līdzekļu ekonomija Simtgades loterijas Simtgades stipendiju projektā 10 200 euro apmērā un maksājumiem Eiropas Rekonstrukcijas un attīstības bankai 11 620 euro apmērā.
Iekšlietu ministrija ir informējusi par līdzekļu ekonomiju 804 340 euro apmērā tai skaitā:
- programmā 09.00.00 “Valsts drošības dienesta darbība” 785 000 euro apmērā (informācija klasificēta);
- apakšprogrammā 11.01.00 “Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde” 19 340 euro apmērā pasākuma “Vēlēšanu norises nodrošināšana” izdevumos atlīdzībai, jo trīs darbinieki, lai nodrošinātu sagatavošanos 2024. gada Eiropas Parlamenta vēlēšanām, tika pieņemti darbā no 2023. gada 1. jūlija, bet finansējums atlīdzības izdevumu segšanai tika plānots sešiem mēnešiem un atlīdzību par 2023. gada decembri ir paredzēts izmaksāt 2024. gada janvārī.
Satiksmes ministrija ir informējusi par līdzekļu ekonomiju 208 638 euro apmērā apakšprogrammā 31.09.00 “Dotācija jauno vilcienu iegādei un remonta centra izbūvei” jauno vilcienu iegādei un remonta centra izbūvei, jo netiks izlietoti elektrovilcienu ražošanas uzraudzības līdzekļi (nepieciešamie grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 26. oktobra rīkojumā Nr. 763 “Par Satiksmes ministrijas ilgtermiņa saistībām jauno elektrovilcienu projekta īstenošanai” jau ir veikti, apstiprināti Ministru kabineta 2023. gada 19. septembra sēdē (prot. Nr. 46 11. §)).
Labklājības ministrija ir informējusi par līdzekļu ekonomiju 2 450 952 euro apmērā, tai skaitā:
- apakšprogrammā 20.01.00 “Valsts sociālie pabalsti” 1 850 909 euro apmērā izdevumiem sociāla rakstura maksājumiem un kompensācijām;
- apakšprogrammā 20.02.00 “Izdienas pensijas” 600 043 euro apmērā izdevumiem sociāla rakstura maksājumiem un kompensācijām.
Tieslietu ministrija ir informējusi par līdzekļu ekonomiju 414 906 euro apmērā, tai skaitā:
- apakšprogrammā 03.02.00 “Apgabaltiesas un rajonu (pilsētu) tiesas” 38 000 euro prioritārajam pasākumam “Darba vides uzlabošana”, jo ir aizkavējies iepirkums pakāpeniska ūdens attīrīšanas iekārtu ieviešana tiesās;
- apakšprogrammā 03.03.00 “Juridiskās palīdzības nodrošināšana” 100 000 euro apmērā valsts nodrošinātajai juridiskajai palīdzībai, jo nepiepildās maznodrošināto un trūcīgo personu skaita pieauguma prognozes, kā arī juridiskā palīdzība kriminālprocesos tiek izmantota atsevišķā procesuālajā darbībā, nevis visā kriminālprocesā kopumā – lietas tiek izskatītas ātrāk un efektīvāk, līdz ar to samazinās sniegtās juridiskās palīdzības apjoms vienas lietas ietvaros;
- apakšprogrammā 03.04.00 “Tiesu ekspertīžu veikšana” 9 769 euro apmērā līdzekļu ekonomija datortehnikas iegādei, jo cena bija zemāka cena, nekā sākotnēji plānots;
- apakšprogrammā 03.07.00 “Uzturlīdzekļu garantiju fonda administrēšana” 61 172 euro apmērā, tai skaitā līdzekļu ekonomija izdevumos atlīdzībai saistībā ar vakantajām amata vietām 35 000 euro apmērā un Uzturlīdzekļu garantiju fonda iesniedzēju un parādnieku reģistra modernizācijai saistībā ar iepirkuma noslēgšanos par zemāku cenu 26 172 euro apmērā;
- apakšprogrammā 04.01.00 “Ieslodzījuma vietas” 35 440 euro apmērā, tai skaitā līdzekļu ekonomija multifunkcionālās iekārtas iegādei 1 033 euro apmērā, veļas mazgājamo mašīnu un žāvētāju iegādei 28 316 euro apmērā un matraču iegādei 6 091 euro apmērā;
- apakšprogrammā 06.01.00 “Juridisko personu reģistrācija” 149 548 euro apmērā, tai skaitā līdzekļu ekonomija prioritārajam pasākumam “Uzņēmumu reģistra veiktspēja un informācijas sistēmu pielāgošana”, jo netika aizpildītas amata vietas, 121 451 euro apmērā, UR IS pielāgojumiem reģistrācijas modulī, datubāzē, datu izplatīšanas servisos un datu apmaiņas servisos ar Latvijas Vēstnesi 23 850 euro apmērā un prioritārajam pasākumam “Digitalizācijas direktīvas ieviešana, t.sk. integrācijas ar Eiropas Centrālās platformas un reģistru savstarpējās savienojamības sistēmu ikgadējā uzturēšana”, jo komercreģistra ierakstu un dokumentu publiskās pieejamība nodrošināta ar mazāku darbietilpību, 4 247 euro apmērā;
- apakšprogrammā 06.03.00 “Maksātnespējas procesa pārvaldība” 5 500 euro apmērā kancelejas, saimniecības preču iegādēm, inventāra iepirkumiem, inventāra, aparatūras remontu izdevumiem;
- apakšprogrammā 09.02.00 “Fiziko personu datu aizsardzība” 15 477 euro apmērā, tai skaitā līdzekļu ekonomija ergonomisko darba galdu iegādei 477 euro apmērā un saistībā ar ikgadējā starptautiskās DVI konferences rīkošanas pārcelšanu uz 2024. gadu 15 000 euro apmērā.
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija ir informējusi par līdzekļu ekonomiju 2 963 euro apmērā programmā 97.00.00 “Nozaru vadība un politikas plānošana” prioritārajam pasākumam “Sociālo garantiju diplomātiskā un konsulārā dienesta amatpersonu (darbinieku), valsts tiešās pārvaldes amatpersonu (darbinieku), karavīru, prokuroru un sakaru virsnieku, kuri uzturas ārvalstīs, laulātajiem palielināšana”.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Likumā “Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam” valsts budžeta programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” 2023. gadam apstiprināta apropriācija 78 426 236 euro apmērā, lai nodrošinātu valsts pamatbudžeta apropriāciju līdzekļiem neparedzētiem izdevumiem saskaņā ar Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumiem Nr. 421 “Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” valstiski īpaši nozīmīgiem pasākumiem, valsts pamatbudžeta apropriācijās neparedzētiem izdevumiem katastrofu un dabas stihiju seku novēršanai un to radīto zaudējumu kompensēšanai un citiem neparedzētiem gadījumiem.
Pamatojoties uz Likuma par budžetu un finanšu vadību 12. panta trīs prim daļu un Ministru kabineta 2023. gada 5. septembra sēdes protokollēmuma Nr. 43  56. § “Informatīvais ziņojums “Par ārkārtas situācijas novēršanu veselības aprūpes pakalpojumu pieejamībā”” 3.1. apakšpunktu un 4. punktu, ar Finanšu ministrijas 2023. gada 19. septembra rīkojumu Nr. 308 palielināta likumā “Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam” 2023. gadā noteiktā apropriācija budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” 21 308 500 euro apmērā ārkārtas situācijas novēršanai (jautājums atbalstīts Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas 2023. gada 12.septembra sēdē).
Saskaņā ar Ministru kabineta 2023. gada 26. septembra sēdes protokollēmuma Nr. 47  44. § “Informatīvais ziņojums “Par veselības nozarei papildus piešķirto finansējumu 2023. gadā”” 3. un 4. punktu ar Finanšu ministrijas 2023. gada 13. oktobra rīkojumu Nr. 357 veikta apropriācijas pārdale 30 876 217 euro apmērā no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 15.00.00 “Finansējums Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likumā noteikto terminēto atbalsta pasākumu īstenošanai” uz programmu 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”, lai nodrošinātu neatliekamu un prioritāru pasākumu finansēšanu veselības nozarē 2023. gadā (jautājums atbalstīts Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas 2023. gada 10.oktobra sēdē).
Atbilstoši likuma “Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam” 68. pantam ar Finanšu ministrijas 2023. gada 13. oktobra rīkojumu Nr. 355 veikta apropriācijas pārdale 14 873 590 euro apmērā uz budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmu 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” no ministrijām un citām centrālajām valsts iestādēm nepārdalītās apropriācijas, tajā skaitā no budžeta programmas:
1) 01.00.00 “Apropriācijas rezerve” 11 495 764 euro apmērā;
2) 10.00.00 “Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršana” 202 211 euro apmērā;
3) 19.00.00 “Finansējums energoresursu un ēdināšanas izdevumu pieauguma kompensēšanai” 3 175 615 euro apmērā.
Pamatojoties uz Likuma par budžetu un finanšu vadību 12. panta trīs prim daļu un Ministru kabineta 2023. gada 11. oktobra rīkojuma Nr.672 “Par apropriācijas palielināšanu un finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” 1. un 2.punktu, ar Finanšu ministrijas 2023. gada 23. oktobra rīkojumu Nr. 376 palielināta likumā “Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam” 2023. gadā noteiktā apropriācija budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” 4 063 587 euro apmērā neparedzētiem izdevumiem katastrofu, dabas stihiju un ugunsgrēku seku novēršanai un to radīto zaudējumu kompensēšanai (jautājums atbalstīts Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas 2023. gada 17. oktobra sēdē).
Bez tam, pamatojoties uz Likuma par budžetu un finanšu vadību 12. panta trīs prim daļu un Ministru kabineta 2023. gada 15. novembra rīkojuma Nr.760 “Par apropriācijas palielināšanu un finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” 1. un 2.punktu, noteikts palielināt apropriāciju 74. resora "Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmā 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" 2 891 475 euro apmērā neparedzētiem izdevumiem katastrofu, dabas stihiju un ugunsgrēku seku novēršanai un to radīto zaudējumu kompensēšanai, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā pēc attiecīgās informācijas saņemšanas nav izteikusi iebildumus (jautājums atbalstīts Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas 2023. gada 28. novembra sēdē).
Saistībā ar augstāk minēto, budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” kopumā apropriācija sasniedza 152 439 605 euro.
Ņemot vērā līdz 2023. gada 28. novembrim pārdalīto finansējumu no “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” ar Finanšu ministrijas rīkojumiem, pieejamais līdzekļu atlikums ir 42,4 milj. euro. Savukārt, ņemot vērā ar Finanšu ministrijas rīkojumiem un Ministru kabineta pieņemtajiem lēmumiem pārdalīto finansējumu, līdzekļu atlikums ir 39,2 milj. euro. Vienlaikus jāņem vērā, ka Finanšu ministrijā tiek saņemti pieprasījumi saskaņā ar faktiski veiktajiem izdevumiem un aprēķiniem par pagājušo periodu, kā arī ir saņemti jauni pieprasījumi no līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem (atrodas dažādās saskaņošanas stadijās) un ir sagaidāmi papildu pieprasījumi no nozaru ministrijām saskaņā ar pieņemtajiem konceptuālajiem lēmumiem.
Risinājuma apraksts
Finanšu ministrija ir sagatavojusi Ministru kabineta rīkojuma projektu, paredzot atbilstoši Likuma par budžetu un finanšu vadību 9. panta piecpadsmitajai daļai pārdalīt  apropriāciju 13 291 911 euro apmērā no ministriju budžetiem uz budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmu 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Ar rīkojuma projektu paredzēts līdzekļus 13 291 911 euro apmērā pārdalīt no ministrijām uz budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmu 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.
Izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam, ir nulle, jo līdzekļu pārdales starp resoriem rezultāts ir nulle.  
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts kanceleja
  • Aizsardzības ministrija
  • Ārlietu ministrija
  • Ekonomikas ministrija
  • Finanšu ministrija
  • Iekšlietu ministrija
  • Satiksmes ministrija
  • Labklājības ministrija
  • Tieslietu ministrija
  • Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
  • Latvijas Republikas Saeima

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi