Anotācija (ex-ante)

23-TA-2646: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2017. gada 6. jūnija noteikumos Nr. 313 "Traktortehnikas, tās piekabes, maināmās velkamās iekārtas un maināmā tehnoloģiskā agregāta reģistrācijas kārtība"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
1. Saeima 2023. gada 22. jūnijā pieņēma likumu "Grozījumi Ceļu satiksmes likumā" (Latvijas Vēstnesis, 2023, 128. nr.), kura 9. pants paredz iespēju traktortehnikas vai tās piekabes reģistrācijai nepieciešamos dokumentus iesniegt elektroniski valsts informācijas sistēmā "Traktortehnikas un tās vadītāju valsts informatīvā sistēma" (turpmāk – informatīvā sistēma), bet 14. pants paredz papildināt esošos rakstveida pilnvarojuma noformēšanas veidus ar jaunu veidu – pilnvarojama atzīmes izdarīšanu informatīvajā sistēmā (Kontroles uzdevums 23-UZ-374).
Grozījumi Ministru kabineta 2017. gada 6. jūnija noteikumos Nr. 313 "Traktortehnikas, tās piekabes, maināmās velkamās iekārtas un maināmā tehnoloģiskā agregāta reģistrācijas kārtība" (turpmāk – noteikumu projekts) nepieciešami, lai precizētu gan kārtību, kādā elektroniski ir iesniedzami dokumenti informatīvajā sistēmā traktortehnikas vai tās piekabes reģistrācijai, gan kārtību pilnvarojuma atzīmes izdarīšanai informatīvajā sistēmā.
2. Lai mazinātu izmaksas komersantiem, kas nodarbojas ar traktortehnikas vai tās piekabju tirdzniecību, (turpmāk – tirdzniecības komersanti) un netērētu laiku, kas nepieciešams tehnisko datu salīdzināšanai arī Valsts tehniskās uzraudzības aģentūras (turpmāk – VTUA) inspektoram, lai nokļūtu līdz tirdzniecības komersantam un atpakaļ, noteikumu projekts paredz, ka jaunās traktortehnikas vai tās piekabes reģistrācijai tirdzniecības komersanti tehnisko datu salīdzināšanai nepieciešamo informāciju un fotoattēlus VTUA varēs iesniegt elektroniski, bet VTUA amatpersonām pēc nepieciešamības būs tiesības lūgt uzrādīt attiecīgo traktortehniku vai tās piekabi tehnisko datu salīdzināšanai.
3. Saskaņā ar grozījumiem Ceļu satiksmes likumā ar B kategorijas mehāniskā transportlīdzekļa vadīšanas tiesībām pašlaik var vadīt traktortehniku, kurai atbilst TR1 kategorijas traktortehnikas vadīšanas tiesības. Tādējādi ir aktualizējies jautājums par tāda sedlu sēžas lauksaimniecības un mežsaimniecības visurgājēja (ATV) reģistrāciju informatīvajā sistēmā, kuram piešķirts traktora ES tipa apstiprinājums un kurš Ceļu satiksmes drošības direkcijas uzturētajā transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā ir reģistrēts kā bezceļu transportlīdzeklis (kvadricikls), jo personas vēlas ar savā īpašumā esošajiem sedlu sēžas lauksaimniecības un mežsaimniecības visurgājējiem (ATV), kas faktiski ir traktori, piedalīties ceļu satiksmē. Lai personas šādus transportlīdzekļus varētu brīvprātīgi pārreģistrēt no transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistra uz informatīvo sistēmu, ir izstrādāta šādas pārreģistrācijas kārtība.
4. Tā kā ir nepieciešams aktualizēt informatīvajā sistēmā pieejamos datus par reģistrēto traktortehniku un tās piekabēm, lai informatīvajā sistēmā esošie dati atbilstu faktiskajai situācijai, noteikumu projektā noteikta kārtība, kādā noņem no uzskaites un atkārtoti reģistrē traktortehniku un tās piekabes, kam valsts tehniskā apskate nav veikta piecus gadus vai kas piecus gadus nav uzrādītas tehnisko datu salīdzināšanai, vai kam nav veiktas reģistrācijas darbības, vai nav nav spēkā sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas līgums. Tāpat noteikumu projektā ir noteikts, ka no uzskaites automātiski noņem traktortehniku un tās piekabes, ja tās īpašnieks ir beidzis pastāvēt (juridiska persona).
5. Tā kā ir dota iespēja atjaunot bojāto valsts numura zīmi, personai, apmainot bojātu valsts numura zīmi, nebūs obligāti jāsaņem jauna numura zīme ar citu valsts reģistrācijas numuru.
6. Noteikumu projektā ir paredzēts, ka, personai noņemot traktortehniku vai tās piekabi no uzskaites, ar to ceļu satiksmē drīkstēs piedalīties tikai piecas dienas. Tas atbilst Ceļu satiksmes likuma 10. pantā noteiktajam termiņam, kura laikā transportlīdzeklis ir pārreģistrējams, ja mainās transportlīdzekļa īpašnieks.
7. Lai Latvijā apstiprinātā individuālā transportlīdzekļa potenciālais citas valsts jaunais īpašnieks un iestāde, kas reģistrē traktortehniku, tiktu informēti par to, ka konkrētais transportlīdzeklis ir paredzēts reģistrēšanai tikai un vienīgi Latvijas Republikā, noteikumu projektā paredzēts, ka traktortehnikas un tās piekabes reģistrācijas apliecības sadaļā "Piezīmes" par to izdarāms attiecīgs ieraksts.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Efektivizēt traktortehnikas un tās piekabju reģistrācijas procesu, paredzot kārtību, kādā dokumentus reģistrācijai var iesniegt elektroniski, kā arī kārtību pilnvarojuma atzīmes izdarīšanai.
Panākt, lai informatīvajā sistēmā ir reģistrēta tikai tāda traktortehnika un tās piekabes, kas joprojām pastāv dabā.
Personām neuzlikt par pienākumu obligāti mainīt valsts reģistrācijas numuru reizē ar bojātas numura zīmes maiņu.
Mazināt risku zaudējumu atlīdzināšanai, kad no uzskaites noņemta traktortehnika vai tās piekabe piedalās ceļu satiksmē nesamērīgi ilgi.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Zemkopības ministrijas īstenotā Eiropas Reģionālas attīstības fonda (turpmāk – ERAF) projekta pasākumā "Valsts tehniskās uzraudzības aģentūras informācijas sistēmas papildinājumu izstrāde un integrācija ar zemkopības nozares koplietošanas risinājumiem" ir izveidots Aģentūras klientu portāls un saskarne ar informatīvo sistēmu. Tādējādi turpmāk jebkura persona informatīvajā sistēmā elektroniski varēs noformēt un apliecināt reģistrācijas iesniegumu, turklāt komersanti, kas nodarbojas ar traktortehnikas un tās piekabju tirdzniecību, informatīvajā sistēmā arī varēs ieguvēja vārdā iesniegt reģistrācijas iesniegumu pārdotās traktortehnikas vai tās piekabes reģistrācijai.
1. Lai elektroniski informatīvajā sistēmā reģistrētu traktortehniku vai tās piekabi vai arī tās īpašnieka maiņu, Ministru kabineta 2017. gada 6. jūnija noteikumos Nr. 313 "Traktortehnikas, tās piekabes, maināmās velkamās iekārtas un maināmā tehnoloģiskā agregāta reģistrācijas kārtība" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 313) nav noteikta detalizēta kārtība, kādā elektroniski notiek traktortehnikas vai īpašnieka maiņas reģistrācija, tāpat nav noteikts, kāds dokumentu kopums ir jāiesniedz, ja tirdzniecības komersants elektroniski reģistrē traktortehniku vai tās piekabi ieguvēja vietā.
2. MK noteikumos Nr. 313 ir paredzēts, ka jauna traktortehnika vai tās piekabe, ko atsavina tirdzniecības komersants, arī ir jāuzrāda tehnisko datu salīdzināšanai.
3. MK noteikumos Nr. 313 nav precizēta kārtība, kā informatīvajā sistēmā notiek pilnvarojuma atzīmes izdarīšana.
4. Spēkā esošajos MK noteikumos Nr. 313 nav ietverts regulējums traktortehnikas (traktoru) reģistrācijai informatīvajā sistēmā, ja traktors Latvijā jau ir reģistrēts citā reģistrā, proti, Ceļu satiksmes drošības direkcijas uzturētajā transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā.
5. MK noteikumos Nr. 313 ir noteikts, ka tad, ja tiek apmainīta bojāta valsts numura zīme, traktortehnikai vai tās piekabei piešķirams cits valsts reģistrācijas numurs.
6. MK noteikumos Nr. 313 ir noteikts, ka ar traktortehniku vai tās piekabi, kas ir noņemta no uzskaites, ir atļauts piedalīties ceļu satiksmē 30 dienas, turklāt minēto termiņu var pagarināt vēl uz tikpat daudz dienām.
7. Zemkopības ministrijas iekšējā auditā ir konstatēts, ka nav efektīvas kontroles, lai informatīvajā sistēmā reģistrētā traktortehnika un tās piekabes atbilstu faktiskajai situācijai, proti, eksistētu dabā.
8. Latvija var tikt izmantota neatbilstošas traktortehnikas vai tās piekabes legalizēšanai un tālākai reģistrēšanai citās Eiropas Ekonomikas zonas valstīs.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Tirdzniecības komersantiem finansiālas izmaksas rada nepieciešamība jaunu traktortehniku vai tās piekabi uzrādīt VTUA amatpersonai tehnisko datu salīdzināšanai (12,60 EUR apmērā par vienu vienību) un segt izmaksas saistībā ar VTUA inspektoru izsaukumu uz vietām (30 EUR apmērā). Turklāt jaunas traktortehnikas vai tas piekabes tehnisko datu salīdzināšana un nokļūšana līdz tirdzniecības komersantam un atpakaļ VTUA inspektoriem rada vidēji 900 stundu lielu laika patēriņu gadā, tāpēc VTUA inspektori iegūs tik ļoti nepieciešamo laiku, lai mazinātu rindas uz citiem pakalpojumiem, kas saistīti ar VTUA darbību. 
Nākamais solis būs šādu pašu kārtību paredzēt arī maināmo velkamo iekārtu un tehnoloģisko agregātu reģistrācijai, jo patlaban notiek darbs pie informatīvas sistēmas pilnveidošanas.
Risinājuma apraksts
Lai mazinātu finansiālās izmaksas tirdzniecības komersantiem un VTUA nebūtu jātērē laiks nokļūšanai līdz tirdzniecības komersantam un atpakaļ, noteikumu projektā (7. punktā) ir noteikts, ka jaunas traktortehnikas vai tās piekabes tehnisko datu salīdzināšanai tirdzniecības komersants attiecīgās traktortehnikas vai tās piekabes fotoattēlus un datus par traktortehniku un tās piekabi var iesniegt elektroniski informatīvajā sistēmā. Tomēr, ja VTUA amatpersona uzskatīs par nepieciešamu apskatīt attiecīgu traktortehniku vai tās piekabi dabā, VTUA amatpersonai noteikumu projektā (8. punkts) dotas noteiktas tiesības pieprasīt uzrādīt traktortehniku vai tās piekabi tehnisko datu salīdzināšanai.
Problēmas apraksts
Tā kā nav detalizētas kārtības, kādā elektroniski informatīvajā sistēmā var reģistrēt traktortehnikas vai tās piekabes īpašnieka maiņu, un nav arī noteikts, kādu dokumentu kopumu tirdzniecības komersants var iesniegt traktortehnikas vai tās piekabes ieguvēja vietā, lai tiktu reģistrēta attiecīgā traktortehnika vai tās piekabe, tas kavē pilnvērtīgi izmantot ar 2023. gada 22. jūnija likumā "Grozījumi Ceļu satiksmes likumā" noteiktās tiesības. Tāpat projektā ir paredzēta kārtības pilnvarojuma atzīmes izdarīšanai informatīvajā sistēmā, lai personas var izmantot savas tiesības rakstveida pilnvarojumu noformēt elektroniski.
Pašlaik, lai reģistrētu traktortehniku vai tās piekabi, nepieciešams ierasties klātienē Aģentūras birojā, kurā pašrocīgi ir jāsagatavo iesniegums par traktortehnikas vai tās piekabes reģistrāciju.
Risinājuma apraksts
Lai varētu pilnvērtīgi izmantot ar grozījumiem Ceļu satiksmes likumā personām noteiktās tiesības traktortehnikas vai tās piekabes īpašnieku maiņu reģistrēt elektroniski, noteikumu projektā (11. un 16.–19. punktā) ir noteikta kārtība un termiņi, kādā ieguvējs un atsavinātājs pieņem un nodod īpašumā traktortehniku vai tās piekabi un kādā ieguvējs var anulēt uzsākto pārreģistrācijas procesu, kurā brīdī vairs nav derīga iepriekš izsniegtā reģistrācijas apliecība, kuras darbības ir jāveic ar nederīgo reģistrācijas apliecību un līdz kuram brīdim ir jāsaņem jauna reģistrācijas apliecība.
Lai pilnvērtīgi varētu izmantot tirdzniecības komersantam Ceļu satiksmē noteiktās priekšrocības reģistrācijas iesniegumu un traktortehnikas vai tās piekabes atbilstības apliecinājumu iesniegt elektroniski ieguvēja vietā, noteikumu projektā (7. punktā) ir norādīts dokumentu kopums, ko tirdzniecības komersants var iesniegt elektroniski ieguvēja vietā, lai reģistrētu traktortehniku vai tās piekabi.
Problēmas apraksts
Noteikumi Nr. 313 paredz, ka saskaņā ar Ceļu satiksmes likuma 21. panta trešo daļu fiziska persona var pilnvarot citu personu veikt transportlīdzekļa reģistrācijas darbības VTUA, iesniedzot notariāli apliecinātu pilnvaru vai juridiskās personas noformētu rakstveida pilnvaru.
2023. gada 6. jūnija likuma "Grozījumi Ceļu satiksmes likumā" 14. pants paredz, ka papildus esošiem rakstveida pilnvarojumiem persona var izdarīt pilnvarojuma atzīmi informatīvajā sistēmā elektroniski bez notariāla apliecinājuma, nedodoties uz VTUA klientu apkalpošanas punktu. MK noteikumu Nr. 313 spēkā esošā redakcija neparedz iespēju pilnvarot citu personu veikt reģistrācijas darbības, izdarot atzīmi informatīvajā sistēmā.
Risinājuma apraksts
Noteikuma projekta 11. punktā noteikts, ka persona, izmantojot VTUA uzturētos un nodrošinātos e-pakalpojumus, varēs pilnvarot citu personu īstenot transportlīdzekļa (traktortehnikas vai tās piekabes) reģistrācijas darbības, ja pilnvarotājs būs izdarījis atzīmi informatīvajā sistēmā.
Noformēt pilnvarojuma atzīmi varēs klientu portālā, autentificējoties ar kāda elektroniskās identifikācijas servisa sniedzēja starpniecību – kvalificētu elektroniskās identifikācijas līdzekli (elektroniskās identifikācijas karti, elektronisko parakstu vai kredītiestādi), un pašlaik ir paredzēts, ka sadaļā "Pilnvarojumi", lai pievienotu jaunu pilnvaroto personu, būs jāizvēlas funkcija "Pievienot jaunu" un jāaizpilda dati par pilnvaroto personu.
Problēmas apraksts
Spēkā esošie MK noteikumi Nr. 313 neparedz iespēju atjaunot bojātu valsts reģistrācijas numura zīmi traktortehnikai vai tās piekabei, bet tās vietā ir jāsaņem jauns valsts reģistrācijas numurs.
Risinājuma apraksts
Lai vienkāršotu procedūru, kādā tiek mainīta valsts numura zīme, ja iepriekš izsniegtā valsts numura zīme ir sabojāta, noteikumu projekta 22. punktā ir paredzēts, ka šādā gadījumā personai vairs obligāti nebūs jāmaina traktortehnikas vai tās piekabes valsts reģistrācijas numurs. Tā kā pēc valsts reģistrācijas numura zīmes bojājuma persona var uzrādīt bojāto numura zīmi un nodot to VTUA, nepastāv risks, ka attiecīgā numura zīme varētu tikt izmantota pretlikumīgiem mērķiem, kā tas varētu būt situācijās, kad numura zīme, piemēram, ir nozagta.
Problēmas apraksts
Spēkā esošo MK noteikumu Nr. 313 norma, kas paredz, ka ar traktortehniku vai tās piekabi, kas ir noņemta no uzskaites, ir atļauts piedalīties ceļu satiksmē 30 dienas, turklāt minēto termiņu var pagarināt vēl uz tikpat daudz dienām, ir pretrunā ar Ceļu satiksmes likuma 10. panta 1.3 daļas 1. punktā noteikto piecu dienu termiņu. 
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts (23.–27. punkts) paredz, ka turpmāk ar traktortehniku vai tās piekabi, kas ir noņemta no uzskaites Latvijas Republikā, ceļu satiksmē būs iespējams piedalīties piecas dienas. Minētais termiņš ir pielāgots Ceļu satiksmes likuma 10. pantā noteiktajam piecu dienu termiņam, kura laikā transportlīdzeklis ir pārreģistrējams, ja mainās tā īpašnieks.
Problēmas apraksts
Mēdz būt gadījumi, kad informatīvajā sistēmā reģistrētā traktortehnika un tās piekabe dabā nemaz nepastāv, tāpēc informatīvās sistēmas dati ne vienmēr atbilst faktiskajai situācijai.
Tāpat ir fiksēti daudzi gadījumi, kad ceļu satiksmē piedalās likvidētas juridiskas personas īpašumā reģistrēta traktortehnika. Nedrīkst pastāvēt situācija, kad ar traktortehniku vai tās piekabi, kuras īpašnieks – juridiskā persona – ir beidzis pastāvēt, ir iespēja neierobežoti ilgu laikposmu piedalīties ceļu satiksmē, jo, piemēram, ja tiek izdarīts pārkāpums ceļu satiksmē, kurā nav konstatēts, kas ir vadījis traktortehniku, rodas grūtības noskaidrot vainīgo, jo šādos gadījumos īpašniekam ir pienākums norādīt, kurš attiecīgajā brīdī vadīja traktortehniku.
Risinājuma apraksts
Lai aktualizētu informatīvajā sistēmā pieejamos datus par reģistrēto traktortehniku vai tās piekabēm, noteikumu projekta 29. un 30. punktā ir noteikts, ka traktortehniku vai tās piekabi, kam nepieciešama valsts tehniskā apskate, varēs noņemt no uzskaites, ja tai piecu gadu laikā nebūs veikta valsts tehniskā apskate, tehnisko datu salīdzināšana un citas reģistrācijas darbības vai attiecībā uz traktortehniku vai tās piekabi nav spēkā esošs sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas līgums. Piecu gadu termiņš ir salāgots ar termiņu, pēc kura, pārreģistrējot traktortehniku vai tās piekabi, traktortehnika vai tās piekabe obligāti ir jāuzrāda tehnisko datu salīdzināšanai, ja attiecīgai traktortehnikai vai tās piekabei pēdējo piecu gadu laikā nav veiktas reģistrācijas darbības vai tehniskā apskate (sk. MK noteikumu Nr. 313 18.1. apakšpunktu). Traktortehnikas galvenā funkcija ir vilce, un traktortehnika ir īpaši izstrādāta, lai vilktu, stumtu, pārvietotu vai darbinātu konkrētas ierīces, mašīnas vai piekabes. Tādējādi pastāv iespēja, ka traktortehnikai, ko nav nepieciešams izmantot ceļu satiksmē, bet kas tiek izmantota tikai piemājas saimniecības zemes apstrādāšanai, katru gadu netiek veikta valsts tehniskā apskate, jo ar traktortehniku nav nepieciešams uzbraukt uz ceļa, lai nokļūtu uz apstrādājamā lauka. Tādējādi piecu gadu termiņš traktortehnikas noņemšanai no uzskaites ir noteikts arī tādēļ, lai novērstu situāciju, kad no uzskaites nepamatoti tiek noņemta traktortehnika, kas dabā faktiski pastāv un tiek ekspluatēta.
Tāpat noteikumu projekta 30. punktā ir noteikts, ka traktortehnika un tās piekabes no uzskaites noņemama automātiski pēc juridiskās personas izslēgšanas no attiecīgā reģistra, kurā juridiskā persona ir bijusi reģistrēta. Juridiskās personas traktortehnika vai tās piekabe uzreiz tiks noņemta no uzskaites, tā kā juridiskā persona, piemēram, pirms likvidācijas saskaņā ar Komerclikuma 112. pantu sadala juridiskās personas atlikušo mantu (traktortehniku vai tās piekabi) starp juridiskās personas dalībniekiem un pārreģistrē attiecīgā dalībnieka īpašumā. Turklāt apstāklis, ka juridiskās personas īpašumā esošai traktortehnikai vai tās piekabei ir reģistrēts atsavināšanas, reģistrācijas vai cits aizliegums, nevar būt šķērslis šādas traktortehnikas vai tās piekabes noņemšanai no uzskaites tāpēc, ka juridiskā persona ir izslēgta no attiecīgā reģistra.
Atbilstoši Komerclikuma 317. panta trešajai daļai manta, kas palikusi pēc sabiedrības izslēgšanas no komercreģistra (konkrētajā gadījumā palikusi reģistrēta informatīvajā sistēmā), piekrīt valstij, un Valsts ieņēmumu dienests veic valstij piekritīgās mantas uzskaiti, nodrošina kontroli par tās novērtēšanu, realizāciju, nodošanu bez maksas, iznīcināšanu un ieņēmumu iemaksu valsts budžetā saskaņā ar Ministru kabineta 2013. gada 26. novembra noteikumiem Nr. 1354 "Kārtība, kādā veicama valstij piekritīgās mantas uzskaite, novērtēšana, realizācija, nodošana bez maksas, iznīcināšana un realizācijas ieņēmumu ieskaitīšana valsts budžetā".
Transportlīdzekļa reģistrācija ir valsts noteikta procedūra, kādā notiek ceļu satiksmē iesaistīto mehānisko transportlīdzekļu (arī traktortehnikas un tās piekabju) uzskaite. Informatīvā sistēma ir izveidota, lai īstenotu Ceļu satiksmes likuma 2. panta 1. punktā minēto mērķi – nodrošinātu ceļu satiksmes drošību. Transportlīdzekļa (arī traktortehnikas un tās piekabju) reģistrācija ir nepieciešama, lai transportlīdzekli varētu izmantot ceļu satiksmē (salīdzināšanai sk. Augstākās tiesas Senāta Administratīvo lietu departamenta 2008. gada 25. aprīļa sprieduma lietā Nr. A42317805 9. punktu).
Noņemot no uzskaites traktortehniku vai tās piekabi, netiek ietekmētas personas īpašumtiesības, bet tikai tiek īstenotas darbības, lai ar traktortehniku vai tās piekabi, kura ir reģistrēta, piemēram, likvidētas juridiskas personas, īpašumā, turpmāk vairs nevarētu piedalīties ceļu satiksmē. Noteikumu projektā (13. punkts) ir noteikta kārtība, kādā varēs atkārtoti reģistrēt no uzskaites noņemtu traktortehniku vai tās piekabi, kurai valsts tehniskā apskate, tehnisko datu salīdzināšana vai citas reģistrācijas darbības nav veiktas pēdējo piecu gadu laikā. Pārējos noteikumu projektā minētajos gadījumos, kad traktortehnika vai tās piekabe tiks noņemta no uzskaites, attiecīgais regulējums nav piemērojams, jo situācijā, kad juridiskā persona ir beigusi pastāvēt un tai nav tiesību pārņēmēja, traktortehniku vai tās piekabi nav iespējams atkārtoti reģistrēt tās pašas juridiskās personas īpašumā.
Jebkurā gadījumā kompetentās institūcijas un personas varēs iegūt datus par to traktortehniku un tās piekabēm, kas noņemtas no uzskaites, atbilstoši Ceļu satiksmes likuma 14.1 pantā noteiktajam.
Problēmas apraksts
Latvija var tikt izmantota Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 5. februāra Regulai (ES) Nr. 167/2013 par lauksaimniecības un mežsaimniecības transportlīdzekļu apstiprināšanu un tirgus uzraudzību (turpmāk – regula Nr. 167/2013) neatbilstošu transportlīdzekļu legalizēšanai, kā arī tālākai reģistrēšanai citās Eiropas Ekonomikas zonas valstīs. Piemēram, citas valsts fiziskai vai juridiskai personai piederošai traktortehnikai vai tās piekabei saskaņā ar Ministru kabineta 2016. gada 16. novembra noteikumiem Nr. 731 "Individuālo lauksaimniecības un mežsaimniecības transportlīdzekļu atbilstības novērtēšanas noteikumi" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 731) tiek novērtēta atbilstība un izsniegts individuālā transportlīdzekļa apstiprinājums un atbilstoši MK noteikumiem Nr. 313 traktortehnika vai tās piekabe tiek reģistrēta informatīvajā sistēmā, lai pēc reģistrācijas to noņemtu no uzskaites izvešanai no Latvijas Republikas.
Regula Nr. 167/2013 paredz, ka dalībvalstu apstiprināšanas procedūra, kas noteikta ar dalībvalsts tiesību aktiem, ir spēkā vienīgi attiecīgās dalībvalsts teritorijā. Tas nozīmē, ka MK noteikumos Nr. 731 noteiktā atbilstības novērtēšanas kārtība ir spēkā tikai Latvijas Republikas teritorijā un piemērojama fiziskai vai juridiskai personai piederoša transportlīdzekļa atbilstības novērtēšanai. MK noteikumi Nr. 731 neparedz tādas piemērojamās prasības, kas noteiktas regulā Nr. 167/2013, lai transportlīdzeklis atbilstu vienota tirgus prasību īstenošanai, tāpēc transportlīdzekļi, kam piešķirts individuālā transportlīdzekļa apstiprinājums, ir reģistrējami tikai un vienīgi informatīvajā sistēmā.
Nav pieļaujama situācija, kad citas valsts fiziskās vai juridiskās personas mērķis ir izmantot Latvijas Republikas normatīvajos aktos paredzēto regulējumu, lai saņemtu traktortehnikas un tās piekabes pirmo reģistrāciju Latvijā un to noņemtu no uzskaites reģistrēšanai tālāk citā Eiropas Ekonomikas zonas valstī.
Risinājuma apraksts
Lai atrisinātu šo situāciju, noteikumu projekts (28. punkts) paredz, ka, reģistrējot jebkuru traktortehniku vai tās piekabi, pamatojoties uz MK noteikumu Nr. 731 izsniegto individuālā transportlīdzekļu apstiprinājumu, traktortehnikas un tās piekabes reģistrācijas apliecības sadaļā "Piezīmes" ir jānorāda "Reģistrējams tikai Latvijas Republikā". Tādējādi Latvijā apstiprinātā individuālā transportlīdzekļa potenciālais citas valsts jaunais īpašnieks un iestāde, kas reģistrē traktortehniku, tiktu informēti par to, ka konkrētais transportlīdzeklis ir paredzēts reģistrēšanai tikai un vienīgi Latvijas Republikā.
Problēmas apraksts
Personas, kuras savā īpašumā esošo sedlu sēžas lauksaimniecības un mežsaimniecības visurgājēju (ATV), kam piešķirts traktora ES tipa apstiprinājums saskaņā ar regulu Nr. 167/2013, ir reģistrējušas Ceļu satiksmes drošības direkcijas uzturētajā transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā kā bezceļu transportlīdzekli (kvadriciklu), ar šādi reģistrētu transportlīdzekli patlaban nevar piedalīties ceļu satiksmē. Tā kā, ievērojot grozījumus Ceļu satiksmes likumā, ar B kategorijas mehāniskā transportlīdzekļa vadīšanas tiesībām pašlaik var vadīt traktortehniku ar pilnu masu līdz 7500 kg, ir aktualizējies jautājums par tādu sedlu sēžas lauksaimniecības un mežsaimniecības visurgājēju (ATV) pārreģistrāciju informatīvajā sistēmā, kuriem ir piešķirts traktora ES tipa apstiprinājums.
Turklāt patlaban faktiski pastāv situācija, kad Ceļu satiksmes drošības direkcijas uzturētajā transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā kā bezceļu transportlīdzekļi ir reģistrēta traktortehnika (traktori).
Risinājuma apraksts
Lai risinātu problēmjautājumu par tādu sedlu sēžas lauksaimniecības un mežsaimniecības visurgājēju (ATV) reģistrāciju informatīvajā sistēmā, kuriem ir piešķirts traktora ES tipa apstiprinājums saskaņā ar regulu Nr. 167/2013, bet kuri Latvijā ir jau reģistrēti citā reģistrā, proti, transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā, ir izstrādāts normatīvais regulējums, noteikumu projekta 15. punktā paredzot šādu transportlīdzekļu pārreģistrācijas kārtību un iesniedzamo dokumentu kopumu.
Reģistrējot transportlīdzekli informatīvajā sistēmā, tā īpašniekam ir jāiesniedz atbilstību apliecinoša dokumenta kopija vai reģistrācijas apliecība un īpašuma tiesības apliecinošs dokuments.
Attiecībā uz atbilstību apliecinoša dokumenta iegūšanu – teorētiski saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) Nr. 167/2013 (2013. gada 5. februāris) par lauksaimniecības un mežsaimniecības transportlīdzekļu apstiprināšanu un tirgus uzraudzību 33. panta 9. punktu, neskarot 1. punktu, izgatavotājs var elektroniski pārsūtīt atbilstības sertifikātu jebkuras dalībvalsts reģistrācijas iestādei. Tomēr praksē VTUA ir bijis sarežģīti sazināties ar izgatavotāju, piemēram, ja izgatavotājs ir trešās valsts komersants, tāpēc VTUA ne vienmēr būs iespējams iegūt atbilstību apliecinošu dokumentu. Savukārt no minētās regulas 33. panta 1. punkta izriet, ka izgatavotājs izsniedz atbilstības sertifikātu uz papīra un šāds sertifikāts pircējam izsniedzams bez maksas kopā ar transportlīdzekli. Sertifikātu izsniedz neatkarīgi no tā, vai bijis konkrēts pieprasījums un vai izgatavotājam ir iesniegta papildu informācija. 
Savukārt reģistrācijas apliecība ir dokuments, kas faktiski ir tikai privātpersonas rīcībā, un nebūtu pieļaujama situācija, kad personas rīcībā ir vairākas viena transportlīdzekļa reģistrācijas apliecības, tāpēc, saņemot jaunu reģistrācijas apliecību, iepriekš izsniegtā reģistrācijas apliecība ir nododama kompetentajai iestādei.
Tā kā īpašuma tiesības apliecinošs dokuments būs tikai privātpersonas rīcībā, VTUA nav citu iespēju, kā pārliecināties par īpašumtiesībām, kā vien iepazīstoties ar īpašuma tiesības apliecinošo dokumentu.
Problēmas apraksts
Reģistrējot traktortehnikas vai tās piekabes īpašnieka maiņu pēc juridiskas personas reorganizācijas, esošo MK noteikumu redakcija paredz reģistrācijas apliecības iesniegšanu VTUA. Prasība iesniegt veco reģistrācijas apliecību nav nepieciešama un rada papildu neērtības reģistrēt traktortehnikas vai tās piekabes īpašnieka maiņu, īpaši tad, ja vienas personas īpašumā un (vai) turējumā ir daudz šādas tehnikas vienību.
Iepriekš izsniegtās reģistrācijas apliecības obligāta iesniegšana, reģistrējot īpašnieka maiņu pēc juridiskas personas reorganizācijas, rada nepamatotu administratīvo slogu, jo dati par jaunas reģistrācijas apliecības izsniegšanu (un līdz ar to iepriekš izsniegtās reģistrācijas apliecības atzīšanu par nederīgu) kompetentajām iestādēm ir pieejami valsts informācijas sistēmā "Traktortehnikas un tās vadītāju valsts informatīvā sistēma".
Risinājuma apraksts
Atsakoties no prasības iesniegt traktortehnikas vai tās piekabes reģistrācijas apliecību (noteikumu projekta 20. punkts), traktortehnikas vai tās piekabes īpašnieka maiņa noritētu raitāk. Šādas īpašnieku maiņas gadījumā pietiktu tikai ar MK noteikumu 48.1. un 48.3. apakšpunktā minētajiem dokumentiem un traktortehnikas vai tās piekabes datu salīdzināšanu, kad tas ir nepieciešams. Spēkā esošā Ceļu satiksmes likuma 25. pantā ir noteikts, ka transportlīdzekļa reģistrācijas dokumentus var neuzrādīt, ja transportlīdzekļa vadītājs pārvietojas Latvijas teritorijā ar transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā vai traktortehnikas un tās vadītāju valsts informatīvajā sistēmā reģistrētu transportlīdzekli. Tā kā reģistrācijas apliecībai likumā noteiktajos gadījumos nav jābūt klātesošai, jaunas reģistrācijas apliecības izsniegšana vai tās izgatavošana bez vecās reģistrācijas apliecības nodošanas VTUA neradītu citu normatīvo aktu pārkāpumu un ļautu veikt traktortehnikas vai tās piekabes īpašnieka maiņu īsākos termiņos.
Noteikumu 21. punktā noteikta atsavinātāja vai ieguvēja rīcība saistībā ar nederīgo reģistrācijas apliecību.
Problēmas apraksts
MK noteikumu Nr. 313 25. un 26. punkts paredz kārtību, kādā aģentūra reģistrētajai traktortehnikai un tās piekabei piešķir un iestrādā (iekaļ) jaunu unikālu identifikācijas numuru. Grozījumi izdarīti, lai radītu skaidrākus un visiem vienādi saprotamus nosacījumus attiecībā uz identifikācijas numuru piešķiršanu un iestrādāšanu (iekalšanu). Aģentūra identifikācijas numuru var piešķirt tikai tai traktortehnikai vai tās piekabei, kas reģistrēta informatīvajā sistēmā. Traktortehnikai vai tās piekabei, kas nav reģistrēta informatīvajā sistēmā, identifikācijas numuru saskaņā ar normatīvajiem aktiem par individuālo lauksaimniecības un mežsaimniecības transportlīdzekļu atbilstības novērtēšanu var piešķirt un iestrādāt (iekalt) inspicēšanas institūcija, apstiprinot šo transportlīdzekļu atbilstību.
Risinājuma apraksts
Lai mazinātu krāpnieciskos gadījumus ar reģistrācijas apliecībām un maināmiem numurētā agregātu detaļām, noteikumu projekta 9. un 10. punktā ir skaidri noteikts, kādai traktortehnikai un tās piekabei, kur un kuros gadījumos aģentūra ir tiesīga piešķirt un iestrādāt (iekalt) identifikācijas numuru. Noteikts arī aģentūras pienākums fotouzņēmumos fiksēt traktortehnikai vai tās piekabei iestrādāto (iekalto) identifikācijas numuru atrašanās vietu. Šo prasību aģentūra jau īsteno saskaņā ar iekšējām procedūrām, bet tā tiek nostiprinātā ar noteikumiem, lai īpašnieks, valdītājs vai turētājs nevarētu liegt aģentūrai iegūt nepieciešamos fotouzņēmumus, kas tiek pievienoti lietai un glabāti informatīvajā sistēmā.  
Ar noteikuma projekta 2., 3., 4., 5., 6. un 12. punktu izdarīti redakcionālus precizējumus, kas nemaina līdzšinējo kārtību. 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Saistībā ar informatīvās sistēmas datu aktualizāciju VTUA papildus ir rīkojusi kampaņu, lai mudinātu traktortehnikas vai tās piekabju reģistrētos īpašniekus īstenot VTUA reģistrācijas darbības (piemēram, VTUA iesniegt iesniegumu par traktortehnikas vai tās piekabes noņemšanu no uzskaites norakstīšanai), lai informatīvajā sistēmā būtu reģistrēta tikai tāda traktortehnika un tās piekabes, kas pastāv dabā un atrodas reģistrētā īpašnieka vai turētāja faktiskā valdījumā.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Aģentūra aktualizēs pakalpojumu aprakstus divu nedēļu laikā pēc grozījumu stāšanās spēkā.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • fiziskās personas, kas iegādājas traktortehniku un tās piekabes no VTUA reģistrētiem tirdzniecības komersantiem
Ietekmes apraksts
Personām tiks mazināts finansiālais slogs traktortehnikas vai tās piekabes reģistrācijas procesā.
Juridiskās personas
  • VTUA reģistrētie tirdzniecības komersanti, kas nodarbojas ar traktortehnikas vai tās piekabju tirdzniecību
  • juridiskās personas, kas iegādājas traktortehniku un tās piekabes no VTUA reģistrētiem tirdzniecības komersantiem
Ietekmes apraksts
Personām tiks mazināts finansiālais slogs traktortehnikas vai tās piekabes reģistrācijas procesā.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Fiziskās personas
Kopā (fiziskās personas)
-787,50
fiziskās personas, kas iegādājas traktortehniku un tās piekabes no VTUA reģistrētiem tirdzniecības komersantiem
samazinās
Vērtības nozīme:
12,60
-
0,50
-
125
-
1
-
-787,50
Noteikumu projekts paredz administratīvo izmaksu samazinājumu saistībā ar to, ka traktortehnikas vai tās piekabes īpašniekam nebūs jātērē laiks un finanšu līdzekļi, lai dotos uz tuvāko VTUA klientu apkalpošanas punktu un tur iesniegtu reģistrācijai nepieciešamos dokumentus, iegādājoties traktortehniku vai tas piekabi no tirdzniecības uzņēmuma.
Juridiskās personas
Kopā (juridiskās personas)
-283,50
VTUA reģistrētie tirdzniecības komersanti, kas nodarbojas ar traktortehnikas vai tās piekabju tirdzniecību
palielinās
Vērtības nozīme:
12,60
-
0,16
-
250
-
1
-
504,00
Administratīvo izmaksas palielināsies tirdzniecības komersantiem saistībā ar jaunas traktortehnikas un to piekabju reģistrāciju. Šajā gadījumā tiek izveidots jauns pakalpojums, t.i., komersants klienta vārdā elektroniski informatīvajā sistēmā var iesniegt nepieciešamos dokumentus transportlīdzekļa reģistrācijai. Transportlīdzekļu īpašniekam atliks vien saņemt reģistrācijas apliecību klātienē birojā vai ar pasta vai kurjera starpniecību.
juridiskās personas, kas iegādājas traktortehniku un tās piekabes no VTUA reģistrētiem tirdzniecības komersantiem
samazinās
Vērtības nozīme:
12,60
-
0,50
-
125
-
1
-
-787,50
Noteikumu projekts paredz administratīvo izmaksu samazinājumu saistībā ar to, ka traktortehnikas vai tās piekabes īpašniekam nebūs jātērē laiks un finanšu līdzekļi, lai dotos uz tuvāko VTUA klientu apkalpošanas punktu un tur iesniegtu reģistrācijai nepieciešamos dokumentus, iegādājoties traktortehniku vai tas piekabi no tirdzniecības uzņēmuma.
Kopā
-1 071,00

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Informatīvās sistēmas papildinājumu izstrāde, lai personas traktortehniku vai tās piekabi varētu reģistrēt (saņemt VTUA pakalpojumus) elektroniskajā vidē, tiks veikta esošā budžeta līdzekļa ietvaros.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R0167
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 5. februāra Regula (ES) Nr. 167/2013 par lauksaimniecības un mežsaimniecības transportlīdzekļu apstiprināšanu un tirgus uzraudzību
Apraksts
Regula nosaka administratīvās un tehniskās prasības, kā arī tirgus uzraudzību traktoriem, to piekabēm, maināmām velkamām iekārtām un minēto transportlīdzekļu, sistēmu, sastāvdaļu vai atsevišķu tehnisku vienību un aprīkojuma tipa apstiprināšanai Eiropas Savienībā. 

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 5. februāra Regula (ES) Nr. 167/2013 par lauksaimniecības un mežsaimniecības transportlīdzekļu apstiprināšanu un tirgus uzraudzību
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
1. panta pirmā punkta 2. daļa
18. punkts
Pārņemtas pilnībā
Nē.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Valsts Tehniskās uzraudzības aģentūra, Zemkopības ministrija
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/public_participation/0dcff31d-dec7-4ffc-94df-f9847792a432

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Publiskā apspriešana tika izsludināta no 2023. gada 1. līdz 18. decembrim. Publiskās apspriešanas laikā biedrība "Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs" (LTAB) sniedza priekšlikumus atzinuma veidā. Izvērsta informācija par LTAB iebildumiem un priekšlikumiem ir pieejama TAP portāla sadaļā "Papildu dokumenti".

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts Tehniskās uzraudzības aģentūra

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Tā kā noteikumu projekts paredz, ka vairākus pakalpojumus traktortehnikas vai tās piekabes reģistrācijas procesā personas varēs saņemt elektroniski, arī VTUA iekšējie procesi kļūs efektīvāki, jo personu pieteikumus pakalpojumu saņemšanai elektroniski varēs apstrādāt operatīvāk nekā tad, ja persona ierastos saņemt pakalpojumu klātienē VTUA birojā.
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Noteikumu projekts paredz, ka pakalpojumus traktortehnikas vai tās piekabes reģistrācijas procesā personas varēs saņemt attālināti (elektroniski).
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Noteikumu projekts paredz, ka vairākus pakalpojumus, ko līdz šim varēja saņemt tikai klātienē, turpmāk varēs saņemt arī elektroniski.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Pēc noteikumu projekta pieņemšanas tiks izstrādāti arī informatīvās sistēmas papildinājumi, lai personas traktortehniku vai tās piekabi varētu reģistrēt (saņemt VTUA pakalpojumus) elektroniskajā vidē.

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi