Anotācija (ex-ante)

21-TA-267: Rīkojuma (grozījumu) projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījums Ministru kabineta 2021. gada 1. marta rīkojumā Nr. 130 "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem""" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Likums “Grozījumi “Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likumā””, kas Saeimā pieņemts 2021.gada 7.aprīlī (turpmāk – Likums).
Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likuma 24. un 25. pants.
Ministru kabineta 2021.gada 24.marta sēdes protokollēmuma Nr.29 42.§ “Likumprojekts “Grozījumi Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likumā”” 4. un 5.punkts.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Lai mazinātu Covid-19 infekcijas izplatības radīto negatīvo ietekmi un spriedzi ģimenēs ar bērniem, personām, kuras audzina bērnu, laikposmā no 2021. gada 1. marta līdz ar Covid-19 izplatību izsludinātās ārkārtējās situācijas beigām, nodrošināt vienreizējs atbalsts 500 euro apmērā par katru bērnu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Saskaņā ar Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likuma 62. pantu, lai mazinātu Covid-19 infekcijas izplatības radīto negatīvo ietekmi un spriedzi ģimenēs ar bērniem, personām, kuras audzina bērnu, laikposmā no 2021. gada 1. marta līdz sakarā ar Covid-19 izplatību izsludinātās ārkārtējās situācijas beigām tiek nodrošināts vienreizējs atbalsts  500 euro apmērā par katru bērnu. Tiesības saņemt atbalstu ir personām, kurām piešķirts bērna kopšanas pabalsts līdz viena gada vecumam, ģimenes valsts pabalsts, piemaksa pie ģimenes valsts pabalsta par bērnu ar invaliditāti vai sakarā ar bērna dzimšanu maternitātes pabalsts par dzemdību atvaļinājuma laiku, ja bērns piedzimis laikā  līdz ārkārtējās situācijas beigām (turpmāk - maternitātes pabalsts), kā arī ārkārtējās situācijas laikā ir radušās tiesības saņemt bērna kopšanas pabalstu līdz viena gada vecumam, ģimenes valsts pabalstu, piemaksa pie ģimenes valsts pabalsta par bērnu ar invaliditāti vai maternitātes pabalstu.

Saskaņā ar Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likuma 63.1 pantu, ja likuma 62. pantā minētajā laikposmā bērns atrodas ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā, sociālās korekcijas izglītības iestādē vai ieslodzījuma vietā un atbalsts par bērnu nav izmaksāts šā likuma 63. pantā noteiktajā kārtībā, atbalstu piešķir bērna vecākam, aizbildnim, audžuģimenei vai ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijas vadītājam. Likums paredz vienreizēja atbalsta 500 euro apmērā izmaksu vecākam, aizbildnim, audžuģimenei un bērnu aprūpes iestādes vadītājam  par bērniem, kuri atrodas ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijās, ieslodzījuma vietās, sociālās korekcijas izglītības iestādēs. Tiesības pieprasīt atbalstu ir bērna likumiskajam pārstāvim – vecākam, aizbildnim, bērnu aprūpes iestādes vadītājam, savukārt audžuģimenē ievietotā bērna likumiskais pārstāvis ir bāriņtiesa, kura pilnvarojusi audžuģimeni pārstāvēt atsevišķas bērna mantiskās intereses un bērnam atrodoties ieslodzījuma vietā, bērna uzturēšanas audžuģimenē netiek pārtraukta, tādējādi audžuģimenes pienākums ir turpināt rūpēties par bērnu.  Proti, par bāreņiem un bez vecāku gādības palikušiem bērniem, kuri atrodas ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijās atbalstu var pieprasīt bērnu aprūpes iestādes vadītājs un bērniem, kuri atrodas ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijās, uz vecāku iesnieguma pamata, atbalstu var pieprasīt vecāks. Savukārt, par bērniem, kuri atrodas ieslodzījuma vietā vai sociālās korekcijas izglītības iestādē atbalstu var pieprasīt vecāks, aizbildnis vai audžuģimene. Lai saņemtu vienreizēju atbalstu, vecāks, aizbildnis, audžuģimene vai bērnu aprūpes iestādes vadītājs vēršas Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūrā (turpmāk – VSAA) ar iesniegumu.
VSAA vienreizējo atbalstu izmaksā 30 dienu laikā no iesnieguma saņemšanas dienas.

Saskaņā ar Ministru kabineta 2021.gada 1.marta rīkojumu Nr.130 “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem””1 (turpmāk MK 01.03.2021. rīkojums Nr.130) piešķirts finansējums 187 583 893  euro, t.sk 187 548 500 euro atbalsta izmaksai, 35 393 euro IT sistēmu pielāgošanai.


1 Ar grozījumiem, kas apstiprināti ar Ministru kabineta 2021.gada 27.maija rīkojumu Nr.343 “Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 1. marta rīkojumā Nr.130 “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” piešķirts papildu finansējums 5 500 000 euro apmērā vienreizējā atbalsta izmaksu nodrošināšanai.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
VSAA līdz 2021.gada 29.augustam veikusi izdevumus vienreizēja atbalsta nodrošināšanai 187 804 700 euro apmērā, tai skaitā par ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā, sociālās korekcijas izglītības iestādē un  ieslodzījumu vietā esošajiem bērniem. Savukārt piešķirtais finansējums bija 187 548 500 euro apmērā. Iztrūkums uz 2021.gada 29.augustu ir 256 200 euro apmērā. Iztrūkums veidojas ņemot vērā, ka vairāki tūkstoši vecāki, kuriem bija tiesības uz ģimenes valsts pabalstu, to nebija pieprasījuši, tādējādi, lai saņemtu šo vienreizējo atbalstu 500 euro apmērā vecāki pieteicās ģimenes valsts pabalstam. Kā arī saskaņā ar Valsts sociālo pabalsta likuma 18.panta pirmo daļu valsts sociālie pabalsti pieprasāmi sešu mēnešu laikā no tiesību rašanās. Proti, tie vecāki, kuri nebija pieprasījuši ģimenes valsts pabalstu, vērsās VSAA gan 500 euro atbalsta saņemšanai, kā arī pieprasīja ģimenes valsts pabalstu.

Saskaņā ar Ministru kabineta 2021.gada 24.marta sēdes protokollēmuma Nr.29 42.§ “Likumprojekts “Grozījums Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likumā” 4.punktu Labklājības ministrijai uzdots likumprojektā ietvertā pasākuma īstenošanu nodrošināt atbilstoši MK 01.03.2021. rīkojumam Nr.130 piešķirtā valsts budžeta finansējuma ietvaros. Saskaņā ar iepriekšminēta protokollēmuma 5.punktu, gadījumā, ja pasākuma īstenošanu nebūs iespējams nodrošināt piešķirto līdzekļu ietvaros, Labklājības ministrijai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā jāsagatavo un jāiesniedz izskatīšanai grozījumus Ministru kabineta 2021.gada  11.janvāra rīkojumā Nr.13 “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” (turpmāk- MK rīkojumā Nr. 13), paredzot slimības palīdzības pabalstam plānotā finansējuma samazinājumu, un grozījumus MK 01.03.2021. rīkojumā Nr.130, paredzot plānotā finansējuma palielinājumu, lai nodrošinātu finansējumu vienreizēja atbalsta izmaksai.
Vienlaikus vienreizēja atbalsta izmaksu nodrošināšanai 500 euro apmērā radies līdzekļu iztrūkums, saistībā ar to, ka vairāki tūkstoši vecāku līdz šim nebija pieprasījuši attiecīgo valsts sociālo pabalstu (galvenokārt ģimenes valsts pabalstu), savukārt vienreizējais atbalsts ir ievērojams finansiālais atbalsts ģimenei, līdz ar to vecāki iesniedza iesniegumus VSAA ar lūgumu piešķirt vienreizējo atbalstu 500 euro apmērā.
 
Risinājuma apraksts
Līdz ar to tika sagatavots un apstiprināts Ministru kabineta 2021.gada 27.maija rīkojums Nr.343 “Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 1. marta rīkojumā Nr. 130 “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem””, paredzot papildu finansējumu  5 500 000 euro apmērā, lai segtu iztrūkumu, kas radies vienreizējā atbalsta nodrošināšanai.
Tomēr, vēl ar vien VSAA tiek saņemti un izskatīti iesniegumi un pārsūdzības par vienreizējā atbalsta piešķiršanu, līdz ar to vēl ar vien turpinās vienreizējā atbalsta izmaksas, kas ir lielākā apmērā nekā plānotas sākotnēji. Savukārt, attiecīgajam mērķim LM budžeta apakšprogrammā 99.00.00 “Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem” vairs nav pieejami finanšu līdzekļi.
  Papildus, saistībā ar Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras informācijas tehnoloģiju sistēmu pielāgošanu (saskaņā ar MK rīkojuma Nr.130 1.2. apakšpunktu), tika plānots finansējums 35 393 euro apmērā, savukārt faktiski veikti izdevumi IT sistēmas pielāgošanai 26 426 euro, kas ir par 8 967 euro mazāk kā sākotnēji plānots. Līdz ar to, minētais līdzekļu ietaupījums IT sistēmu pielāgošanai var tikt novirzīts daļējai  vienreizējā atbalsta iztrūkuma kompensēšanai.
Kopējais nepieciešamais finansējuma apmērs vienreizēja atbalsta nodrošināšanai ir 298 700 euro apmērā, kuru plānots nodrošināt:
novirzot MK rīkojumā Nr.130 IT pielāgošanai neizlietoto finansējumu 8 967 euro apmērā;
sagatavojot grozījumus MK rīkojumā Nr.13, samazinot slimības palīdzības pabalstam piešķirto finansējumu 289 733 euro apmērā.
Jautājums par minētās normas īstenošanai nepieciešamo papildu finansējumu ir izskatīts un konceptuāli atbalstīts Finanšu ministra vadības grupas 2021.gada 8.jūlija sēdē.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Bērni
Ietekmes apraksts
Saskaņā ar MK 01.03.2021. rīkojumu Nr.130, atbalstu izmaksā personām, kurām ir tiesības uz bērna kopšanas pabalstu par bērnu līdz viena gada vecumam, ģimenes valsts pabalstu vai piemaksu pie ģimenes valsts pabalsta par bērnu ar invaliditāti saskaņā ar Valsts sociālo pabalstu likumu vai kurai sakarā ar bērna piedzimšanu ir tiesības saņemt maternitātes pabalstu un bērns ir piedzimis līdz ārkārtējās situācijas beigām.  Sākotnēji atbalsta izmaksa tika plānota par 364 097 bērniem.

Atbilstoši Likumam tika paredzēta papildus mērķgrupa, kura ir tiesīga saņemt vienreizējo atbalstu – bērni, kuri atrodas ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijās, ieslodzījuma vietās, sociālās korekcijas izglītības iestādēs – kopumā 680 bērni.
Vienlaikus, ņemot vērā situāciju, ka vairāki tūkstoši vecāki, kuriem bija tiesības uz ģimenes valsts pabalstu, to nebija pieprasījuši, tādējādi, lai saņemtu šo vienreizējo atbalstu 500 euro apmērā vecāki pieteicās ģimenes valsts pabalstam, strauji auga vienreizējā atbalsta saņēmēju skaits.
Uz 2021.gada 29.augustu veikti izdevumi, lai nodrošinātu atbalsta izmaksu kopumā par 375 737 bērniem. Līdz ar to faktiski vienreizējā atbalsta izmaksa nodrošināta par 11 640 bērniem vairāk nekā sākotnēji plānots.


 
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2021
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2022
2023
2024
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
187 583 893
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
187 583 893
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
187 583 893
289 733
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
187 583 893
289 733
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-289 733
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-289 733
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
289 733
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Saskaņā ar: 1.MK 2021.gada 1.marta rīkojumu Nr.130 “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"” un FM 03.03.2021. rīkojumu Nr. 129 "Par līdzekļu piešķiršanu" piešķirts finansējums 182 083 893 euro, t.sk 182 048 500 atbalsta izmaksai, 35 393 IT sistēmu pielāgošanai,
2. MK 2021. gada 27.maija rīkojumu Nr.343 "Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 1. marta rīkojumā Nr.130 "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem""  un FM 04.06.2021. rīkojumu Nr. 316 "Par līdzekļu piešķiršanu" piešķirts finansējums 5 284 100 euro., un  FM 02.07.2021.  rīkojumu Nr. 383 "Par līdzekļu piešķiršanu" piešķirts finansējums 215 900 euro.

 
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Saskaņā ar 2021. gada 27.maija rīkojumu Nr.343 "Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 1. marta rīkojumā Nr.130 “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem””, atbalstu izmaksā personām, kurām ir tiesības uz bērna kopšanas pabalstu par bērnu līdz viena gada vecumam, ģimenes valsts pabalstu vai piemaksu pie ģimenes valsts pabalsta par bērnu ar invaliditāti saskaņā ar Valsts sociālo pabalstu likumu vai kurai sakarā ar bērna piedzimšanu ir tiesības saņemt maternitātes pabalstu un bērns ir piedzimis līdz ārkārtējās situācijas beigām, kā arī bērniem, kuri atrodas ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijās, ieslodzījuma vietās, sociālās korekcijas izglītības iestādēs.

Sākotnēji, saskaņā ar MK rīkojuma Nr.130 anotāciju, atbalsta izmaksa tika plānota par 364 097 bērniem.

Atbilstoši likumam “Grozījumi “Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likumā”” tika paredzēta papildus mērķgrupa, kura ir tiesīga saņemt vienreizējo atbalstu . Atbilstoši likuma anotācijai plānoti 680 bērni.

Vienlaikus, saskaņā ar MK rīkojuma Nr.343 anotāciju, situācijā, kad ik dienu turpinājās vienreizējā atbalsta izmaksas (tiek izskatīti vecāku iesniegumi, kā arī notiek pārsūdzības, kā rezultātā pieņemti lēmumi par atbalsta izmaksu), radās situācija, ka vēl ar vien pieauga atbalsta saņēmēju skaits. Uz MK rīkojuma Nr.343 sagatavošanas brīdi, atbalsta saņēmēju skaits jau bija 374 299 ( uz 09.05.2021.).

Saskaņā ar normatīvajiem aktiem LM kopā piešķirts finansējums 187 583 893 euro, tai skaitā 187 548 500 atbalsta izmaksai, 35 393 euro IT sistēmu pielāgošanai.

Saistībā ar Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras informācijas tehnoloģiju sistēmu pielāgošanu (saskaņā ar MK rīkojuma Nr. 130 1.2.apakšpunktu), plānots finansējums 35 393 euro apmērā, savukārt faktiski veikti izdevumi IT sistēmas pielāgošanai 26 426 euro, kas ir par 8 967 euro mazāk kā sākotnēji plānots. Līdz ar to, minētais līdzekļu ietaupījums IT sistēmu pielāgošanai var tikt novirzīts daļējai vienreizējā atbalsta finansējuma iztrūkuma kompensēšanai.

VSAA līdz 2021.gada 29.augustam veikusi izdevumus vienreizēja atbalsta nodrošināšanai kopumā 187 804 700 euro apmērā par 375 737 bērniem.

Esošais iztrūkums vienreizējā atbalsta izmaksām ir 256 200 euro. Minētais iztrūkums nodrošināts Labklājības ministrijas pamatbudžeta apakšprogrammai 20.01.00 “Valsts sociālie pabalsti” 2021.gadā plānoto izdevumu pārējo pabalstu un kompensāciju nodrošināšanai ietvaros. Ņemot vērā, ka pārējo pabalstu un kompensāciju izmaksu nodrošināšanai, kā arī citu sociālo pabalstu izmaksu nodrošināšanai apakšprogrammas 20.01.00 “Valsts sociālie pabalsti”  ietvaros 2021.gadā netiek plānots ietaupījums, lai neveidotos finanšu iztrūkuma risks, nepieciešams atjaunot izdevumus attiecīgajā apakšprogrammā.

Augusta mēnesī kopā atbalsta izmaksu nodrošināšanai tika veikti izdevumi 42 600 euro apmērā, vidēji par
86 bērniem.

Ņemot vērā, ka vēl ar vien turpinās vienreizējā atbalsta izmaksas (tiek izskatīti vecāku iesniegumi, kā arī notiek pārsūdzības, kā rezultātā pieņemti lēmumi par atbalsta izmaksu), tiek prognozēts, finansējums aptuveni vēl var tikt izmaksāts atbalsts par vidēji 85 bērniem (pielīdzināts augusta mēneša izpildes datiem):
85 bērni*500 euro = 42 500 euro.

Kopējais nepieciešamais finansējuma apmērs vienreizēja atbalsta nodrošināšanai ir 298 700 euro apmērā, kuru plānots nodrošināt:
-               novirzot MK rīkojumā Nr.130 IT pielāgošanai plānoto izdevumu rezervi 8 967 euro apmērā;
-               sagatavojot grozījumus MK rīkojumā Nr.13, samazinot slimības palīdzības pabalstam piešķirto finansējumu 289 733 euro apmērā.
Līdz ar to, MK rīkojuma projekts paredz papildu finansējuma piešķiršanu ne vairāk kā 289 733 euro, vienreizēja atbalsta 500 euro izmaksu nodrošināšanai .

Vienlaikus Labklājības ministrija ir sagatavojusi un iesniegs priekšlikumus grozījumiem MK 11.janvāra rīkojumā Nr.13 “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”, samazinot slimības palīdzības pabalstam piešķirto finansējumu 289 733 euro apmērā.

Labklājības ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā pieprasījumu par līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" atbilstoši faktiskajiem izdevumiem vienreizējā atbalsta 500 euro apmērā izmaksu nodrošināšanai. Finanšu ministrs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēs Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par apropriācijas izmaiņām un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā pēc attiecīgās informācijas saņemšanas neizteiks iebildumus, veiks apropriācijas izmaiņas.
 
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Izdevumi tiks veikti Labklājības ministrijas pamatbudžeta programmas 99.00.00 “Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums” ietvaros, līdzekļus 2021. gadā pārdalot no 74. resora „Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 02.00.00 „Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.
Minētā atbalsta  izmaksu nodrošina VSAA.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi