24-TA-1926: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2014. gada 12. augusta noteikumos Nr. 461 "Prasības pārtikas kvalitātes shēmām, to ieviešanas, darbības, uzraudzības un kontroles kārtība"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
ES dokuments
Apraksts
Eiropas Parlamenta un Padomes 2024.gada 11.aprīļa Regula (ES) 2024/1143 par ģeogrāfiskās izcelsmes norādēm vīnam, stiprajiem alkoholiskajiem dzērieniem un lauksaimniecības produktiem, kā arī garantētu tradicionālo īpatnību produktiem un lauksaimniecības produktu fakultatīviem kvalitātes apzīmējumiem un ar ko groza Regulas (ES) Nr. 1308/2013, (ES) 2019/787 un (ES) 2019/1753 un atceļ Regulu (ES) Nr. 1151/2012(turpmāk - Regula 2024/1143)
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Precizēt atsauces uz Eiropas Savienības (turpmāk – ES) tieši piemērojamiem tiesību aktiem, saskaņā ar kuriem tiek izveidotas pārtikas kvalitātes shēmas,precizēt LVS standartus, precizēt un izstrādāt produktu kvalitātes kritērijus produktiem, lai veicinātu ražotāju iesaistīšanos kvalitātes shēmā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Noteikumu Nr. 461 2.2.un 2.3. apakšpunktos ir noteikti pārtikas kvalitātes shēmu veidi un dota atsauce uz Eiropas Parlamenta un Padomes 2012. gada 21. novembra Regulai (ES) Nr. 1151/2012 par lauksaimniecības produktu un pārtikas produktu kvalitātes shēmām (turpmāk – regula Nr. 1151/2012).2.4.punktā atsauce uz Eiropas Parlamenta un Padomes 2014. gada 26. februāra Regulu (ES) Nr. 251/2014 par aromatizētu vīna produktu definīciju, aprakstu, noformējumu, marķējumu un ģeogrāfiskās izcelsmes norāžu aizsardzību un ar ko atceļ Padomes Regulu (EEK) Nr. 1601/91. Noteikumu Nr.461 6.pielikuma 5.punktā Pienu un piena produktu novērtēšanai sensori ir atsauce uz standartu LVS 354:2002 "Piena un piena produktu sensorā novērtēšana ar punktu metodi". Noteikumu Nr. 461 pielikumos ir noteiktas nacionālās pārtikas kvalitātes shēmas prasības dažādiem produktu veidiem. Lai veicinātu ražotāju iesaistīšanos nacionālajā pārtikas kvalitātes shēmā, regulāri tiek izstrādāti kvalitātes kritēriji jauniem produktiem.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ir stājusies spēkā Regula 2024/1143, kas atceļ Regulu Nr. 1151/2012, uz kuru ir atsauce noteikumu Nr. 461 2. 2. un 2.3. apakšpunktos attiecībā uz kvalitātes shēmu atbilstību, kā arī izveido vienotu sistēmu ģeogrāfiskās izcelsmes norāžu aizsardzībai - vīnam, stiprajiem alkoholiskajiem dzērieniem un lauksaimniecības produktiem.
Noteikumos Nr. 461 jāiekļauj atsauces uz spēkā esošiem ES tieši piemērojamiem tiesību aktiem, saskaņā ar kuriem tiek izveidotas pārtikas kvalitātes shēmas.
Noteikumos Nr. 461 jāiekļauj atsauces uz spēkā esošiem ES tieši piemērojamiem tiesību aktiem, saskaņā ar kuriem tiek izveidotas pārtikas kvalitātes shēmas.
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr. 461 2.2.un 2.3. apakšpunktos patlaban dotā atsauce uz Regulu Nr. 1151/2012 jāaizstāj ar atsaucēm uz ES tieši piemērojamiem tiesību aktiem, kas reglamentē pārtikas kvalitātes shēmu izveidošanu.2.2.2.un 2.2.3. apakšapakšpunkti jāpapildina ar atsauci uz Regulu 2024/1143 un 2.2.4. apakšpunkts jāsvītro.3.13. punktā dotā atsauce jāprecizē uz Regulu 2024/1143.
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr.461 6.pielikuma 5.punktā Pienu un piena produktu novērtēšanai sensori ir atsauce uz standartu LVS 354:2002 "Piena un piena produktu sensorā novērtēšana ar punktu metodi". No 22.08.2024. stājies spēkā jauns standarts piena un piena produktu sensorai novērtēšanai.
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr.461 6.pielikuma 5.punktā jāprecizē atsauce uz standartu LVS ISO 22935-3:2024 “Piens un piena produkti. Sensorā analīze. 3.daļa: Produkta sensoro īpašību atbilstības specifikācijai novērtēšana ar punktu metodi”.
Ņemot vērā Tiesību aktu portāla tehniskos risinājumus, minētais pielikums ir izteikts jaunā redakcijā.
Ņemot vērā Tiesību aktu portāla tehniskos risinājumus, minētais pielikums ir izteikts jaunā redakcijā.
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr.461 6.pielikumā ir noteiktas nacionālās pārtikas kvalitātes shēmas (turpmāk- NPKS) prasības liellopu, cūku, kazu, aitu un trušu liemeņiem, sadalītajai gaļai un subproduktiem,8.punkts nosaka kaušanas vecumu liellopiem, izdalot tos pa dzīvnieku grupām. Vecuma atšķirības nav būtiskas, kas ietekmētu gaļas kvalitāti.
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr.461 6.pielikuma 8.punkts precizēts, nosakot, ka liellopiem kaušanas vecums līdz 30 mēnešiem.
Ņemot vērā Tiesību aktu portāla tehniskos risinājumus, minētais pielikums ir izteikts jaunā redakcijā.
Ņemot vērā Tiesību aktu portāla tehniskos risinājumus, minētais pielikums ir izteikts jaunā redakcijā.
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr.461 6.pielikuma 9.2. apakšpunkts nosaka NPKS gaļas kvalitātes kritērijus atbilstoši taukaudu slāņa pakāpei – 2.–3. klase, nepieciešams precizēt rādītājus, lai iekļautu arī augstvērtīgu dabīgās pļavās audzētu liellopu produkciju.
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr.461 6.pielikuma 9.2. apakšpunkts precizēts - nosakot taukaudu slāņa pakāpi atbilstošu 1.–3. klasei.
Ņemot vērā Tiesību aktu portāla tehniskos risinājumus, minētais pielikums ir izteikts jaunā redakcijā.
Ņemot vērā Tiesību aktu portāla tehniskos risinājumus, minētais pielikums ir izteikts jaunā redakcijā.
Problēmas apraksts
Patlaban noteikumu Nr. 461 9. pielikuma 9.tabulas 2.rindā ir noteiktas NPKS prasības skābētiem un sālītiem dārzeņiem un sēnēm. Ņemot vērā, ka NPKS atļauta skābēšana tikai izmantojot dabīgo fermentēšanas metodi,kur svarīga loma ir pienskābo baktēriju klātbūtnei, kas palielina produkta kopējo mikroorganismu skaitu, nepieciešams precizēt kvalitātes rādītājus,nosakot lielāku kopējo baktēriju skaitu, bet samazinot pelējumu un raugu skaitu.
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr.461 9.pielikuma 9.tabulas 2. rindas radītāji jāprecizē, nosakot lielāku Mezofīlo aerobo un fakultatīvi anaerobo mikroorganismu skaitu - ne vairāk kā 1x 106 1 kvv/1 g , bet samazinot pelējumu (ne vairāk kā 10 kvv/1 g) un raugu (ne vairāk kā 1 x 103 kvv/1 g) skaitu.
Ņemot vērā Tiesību aktu portāla tehniskos risinājumus, minētais pielikums ir izteikts jaunā redakcijā.
Ņemot vērā Tiesību aktu portāla tehniskos risinājumus, minētais pielikums ir izteikts jaunā redakcijā.
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr.461 10.pielikuma 1.punkts nosaka, ka ar norādi "Zaļā karotīte" marķē augļus un dārzeņus, kas ir integrēti audzēti. Lai paplašinātu NPKS produktu skaitu, jānosaka izņēmums meža ogām.
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr.461 10.pielikuma 1.punkts papildināts, nosakot, ka integrētās audzēšanas prasības nav attiecināmas uz meža ogām.
Ņemot vērā Tiesību aktu portāla tehniskos risinājumus, minētais pielikums ir izteikts jaunā redakcijā.
Ņemot vērā Tiesību aktu portāla tehniskos risinājumus, minētais pielikums ir izteikts jaunā redakcijā.
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr.461 10.pielikuma 1.tabulā ir noteikti augļu un ogu sausnas satura rādītāji(Brix), nepieciešama to precizēšana,jo radītājus tieši ietekmē klimatiskie apstākļi, lietainu ražas sezonu gadījumā Brix augļos un ogās ir zemāks.
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr.461 10.pielikuma 1.tabulā samazināts sausnas saturs (Brix) par 1% ogām – avenēm, zemenēm, dzērvenēm, mellenēm, ķiršiem un kazenēm.
Ņemot vērā Tiesību aktu portāla tehniskos risinājumus, minētais pielikums ir izteikts jaunā redakcijā.
Ņemot vērā Tiesību aktu portāla tehniskos risinājumus, minētais pielikums ir izteikts jaunā redakcijā.
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr.461 10.pielikuma 2.tabula attiecināma uz NPKS gala produktu,bet ne uz izejvielu pārstrādes produktiem.Ņemot vērā, ka pārstrādes produktu, piem. ievārījumu ražošanā izmanto saldētas ogas un augļus, nepieciešams iekļaut rādītājus izejvielai- saldētām ogām un augļiem.
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr.461 10.pielikuma 2.tabulas 4.rindā noteiktas kvalitātes prasības pārstrādes produktu izejvielai - saldētām ogām un augļiem.Attiecīgi precizēts 10.pielikuma 5.punkts.
Ņemot vērā Tiesību aktu portāla tehniskos risinājumus, minētais pielikums ir izteikts jaunā redakcijā.
Ņemot vērā Tiesību aktu portāla tehniskos risinājumus, minētais pielikums ir izteikts jaunā redakcijā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- Patērētāji
Ietekmes apraksts
Paplašinot NPKS produktu klāstu, patērētājiem tiks nodrošināta iespēja iegādāties vairāk pārtikas kvalitātes shēmu produktu.
Juridiskās personas
- Pārtikas uzņēmumi, kas iesaistījušies pārtikas kvalitātes shēmās
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts ietekmēs vairāk nekā 5656 pārtikas kvalitātes shēmās iesaistītos dalībniekus,dodot iespēju sertificēt vairāk NPKS produktus.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.2.1. uz makroekonomisko vidi:
Nē2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:
Nē2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Operatoriem (ražotājiem) ir dota iespēja ražot kvalitatīvus vietējos produktus un piedalīties pārtikas kvalitātes shēmās, kā arī patērētājiem saņemt kvalitatīvus vietējos produktus. Normu ieviešana patērētājiem dos iespēju saņemt vairāk jaunu pārtikas kvalitātes shēmu produktu. Operatoriem nav paredzama administratīvā sloga palielināšanās, jo dalība pārtikas kvalitātes shēmās ir brīvprātīga.
2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:
Nē2.2.5. uz konkurenci:
Nē2.2.6. uz nodarbinātību:
Nē2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
32024R1143
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2024.gada 11.aprīļa Regula (ES) 2024/1143 par ģeogrāfiskās izcelsmes norādēm vīnam, stiprajiem alkoholiskajiem dzērieniem un lauksaimniecības produktiem, kā arī garantētu tradicionālo īpatnību produktiem un lauksaimniecības produktu fakultatīviem kvalitātes apzīmējumiem un ar ko groza Regulas (ES) Nr. 1308/2013, (ES) 2019/787 un (ES) 2019/1753 un atceļ Regulu (ES) Nr. 1151/2012
Apraksts
Saskaņā ar regulā noteiktajām prasībām tiek izveidota aizsargātu ģeogrāfiskās izcelsmes norāžu, aizsargātu cilmes vietas nosaukumu un garantēto tradicionālo īpatnību shēma lauksaimniecības produktiem un pārtikai.
ES tiesību akta CELEX numurs
32019R0787
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 17. aprīļa Regula (ES) 2019/787 par stipro alkoholisko dzērienu definīciju, aprakstu, noformējumu un marķējumu, stipro alkoholisko dzērienu nosaukumu lietošanu citu pārtikas produktu noformējumā un marķējumā, stipro alkoholisko dzērienu ģeogrāfiskās izcelsmes norāžu aizsardzību, lauksaimnieciskas izcelsmes etilspirta un destilātu izmantošanu alkoholiskajos dzērienos un ar ko atceļ Regulu (EK) Nr. 110/2008
Apraksts
Saskaņā ar regulā noteiktajām prasībām tiek izveidota ģeogrāfiskās izcelsmes norāžu un cilmes vietas nosaukumu shēma stipriem alkoholiskajiem dzērieniem.
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R1308
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regula (ES) Nr. 1308/2013, ar ko izveido lauksaimniecības produktu tirgu kopīgu organizāciju un atceļ Padomes Regulas (EEK) Nr. 922/72, (EEK) Nr. 234/79, (EK) Nr. 1037/2001 un (EK) Nr. 1234/2007
Apraksts
Saskaņā ar regulā noteiktajām prasībām tiek izveidota ģeogrāfiskās izcelsmes norāžu un cilmes vietas nosaukumu shēma vīniem.
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2024.gada 11.aprīļa Regula (ES) 2024/1143 par ģeogrāfiskās izcelsmes norādēm vīnam, stiprajiem alkoholiskajiem dzērieniem un lauksaimniecības produktiem, kā arī garantētu tradicionālo īpatnību produktiem un lauksaimniecības produktu fakultatīviem kvalitātes apzīmējumiem un ar ko groza Regulas (ES) Nr. 1308/2013, (ES) 2019/787 un (ES) 2019/1753 un atceļ Regulu (ES) Nr. 1151/2012
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīga atsauce uz regulu 2024/1143
1., 2., 3. un 5. punkts (noteikumu Nr. 461 2.2.1., 2.2.2., 2.2.3. un 2.3. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projekts neparedz stingrākas prasības kā noteikts tiesību aktā.
Regulas 2024/1143 37. un 70. pants
6. punkts (noteikumu Nr. 461.3.13. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projekts neparedz stingrākas prasības kā noteikts tiesību aktā.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
Nav.
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 17. aprīļa Regula (ES) 2019/787 par stipro alkoholisko dzērienu definīciju, aprakstu, noformējumu un marķējumu, stipro alkoholisko dzērienu nosaukumu lietošanu citu pārtikas produktu noformējumā un marķējumā, stipro alkoholisko dzērienu ģeogrāfiskās izcelsmes norāžu aizsardzību, lauksaimnieciskas izcelsmes etilspirta un destilātu izmantošanu alkoholiskajos dzērienos un ar ko atceļ Regulu (EK) Nr. 110/2008
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas 2019/787 III nodaļa
2. punkts (noteikumu Nr. 461 2.2.2. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projekts neparedz stingrākas prasības kā noteikts tiesību aktā.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
Nav.
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regula (ES) Nr. 1308/2013, ar ko izveido lauksaimniecības produktu tirgu kopīgu organizāciju un atceļ Padomes Regulas (EEK) Nr. 922/72, (EEK) Nr. 234/79, (EK) Nr. 1037/2001 un (EK) Nr. 1234/2007
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas Nr. 1308/2013 II daļas II sadaļas I nodaļas 2. iedaļa
3. punkts (noteikumu Nr. 461 2.2.3. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projekts neparedz stingrākas prasības kā noteikts tiesību aktā.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
Nav
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
NēNevalstiskās organizācijas
Biedrība "Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padome", Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācijaCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Pārtikas un veterinārais dienests
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Patērētajiem iespēja izvēlēties kvalitatīvus vietējos pārtikas produktus.
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
