Anotācija (ex-ante)

23-TA-1265: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2011. gada 4. oktobra noteikumos Nr. 756 "Veterināro recepšu noformēšanas un uzglabāšanas kārtība"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
ES dokuments
Apraksts
Ministru kabineta 2011. gada 4. oktobra noteikumos Nr. 756 "Veterināro recepšu noformēšanas un uzglabāšanas kārtība" (turpmāk – noteikumi Nr. 756) jāizdara grozījumi, lai ieviestu skaidras un nepārprotamas tiesību normas, atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 11. decembra Regulas (ES) 2019/6 par veterinārajam zālēm un ar ko atceļ Direktīvu 2001/82/EK (turpmāk – Regula 2019/6) prasībām par veterinārajā receptē (turpmāk – recepte) norādāmo informāciju un receptes derīguma termiņu nosakot formu, kādā praktizējošs veterinārārsts receptē deklarē izrakstītās veterinārās zāles vai cilvēkiem paredzētās zāles (turpmāk – zāles), kuras paredzēts lietot dzīvniekam, ja nav pieejamas nepieciešamās veterinārās zāles, kā arī antimikrobiālos līdzekļus saturošas zāles (turpmāk – antimikrobiālās zāles). Skaidri un nepārprotami ir noteiktas zāļu grupas, par kurām nedrīkst izrakstīt recepti, saglabājot līdz šim piemēroto kārtību par to, ka atsevišķas zāles praktizējošs veterinārārsts neizraksta uz receptes. Tāpat noteikts, ka receptē neizraksta antimikrobiālās zāles, kas satur vielas, kuras minētas Komisijas 2022. gada 19. jūlija Īstenošanas regulā  (ES) 2022/1255, ar kuru saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2019/6 izraugās tādus antimikrobiālos līdzekļus vai antimikrobiālo līdzekļu grupas, ko rezervē noteiktu cilvēka infekciju ārstēšanai, (turpmāk – Īstenošanas regula 2022/1255). Ir aktualizēta atsauce uz Komisijas 2021. gada 10. jūnija Īstenošanas regulu (ES) 2021/963, ar ko nosaka noteikumus Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/429, (ES) 2016/1012 un (ES) 2019/6 piemērošanai attiecībā uz zirgu identifikāciju un reģistrāciju un izveido identifikācijas dokumentu paraugus attiecībā uz šiem dzīvniekiem (turpmāk – Īstenošanas regula 2021/963).

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Grozījumi noteikumos Nr. 756 sagatavoti, lai papildinātu nosacījumus par to zāļu grupām, kuras aizliegts izrakstīt uz receptes, tādējādi saglabājot esošo sistēmu par to zāļu grupām, kuras aizliegts izrakstīt uz receptes, un nodrošinot augstu sabiedrības un dzīvnieku veselības aizsardzības līmeni, kā arī precizētu nosacījumus recepšu izrakstīšanai un to derīgumam, piemērojot Regulas 2019/6 prasības, un aktualizētu un papildinātu atsauces uz Eiropas Savienības tieši piemērojamiem normatīvajiem aktiem. 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Noteikumos Nr. 756 noteikts receptes veidlapas paraugs un paredzēts, ka, izrakstot recepti, tajā ir jānorāda informācija par veterinārmedicīniskā pakalpojuma sniedzēju, kas izraksta recepti, dzīvnieku īpašnieku un adresi, dzīvnieku, zāļu izdalīšanās periodu no dzīvnieka organisma (ja attiecināms), par izrakstītajām zālēm un receptes derīguma termiņu. Tāpat noteikumos Nr.756 ir noteikts, ka recepti nedrīkst izrakstīt zālēm, kas saskaņā ar veterināro zāļu reģistrēšanu reglamentējošiem normatīvajiem aktiem klasificētas kā tādas, ar kurām darbības drīkst veikt tikai praktizējošs veterinārārsts, kā arī zālēm, kas aizliegtas dzīvniekiem saskaņā ar normatīvajiem aktiem, lai nodrošinātu augstu sabiedrības un dzīvnieku veselības aizsardzības līmeni.
Noteikumos Nr. 756 noteikts, ka receptes derīguma termiņš ir trīs mēneši. No 2022. gada 28. janvāra tiek piemērota Regula 2019/6, kurā noteikta receptē norādāmā informācija, receptes derīguma termiņš antimikrobiālajām zālēm un veterināro zāļu lietošanas instrukcijā norādāmā informācija un ietverts nosacījums, ka veterinārās zāles klasificē kā tādas, kuru lietošanai vajadzīga recepte, vai tādas, kuru lietošanai nevajag recepti. 
No 2023. gada 9. februāra tiek piemērota Īstenošanas regula  2022/1255. Zāles, kas satur Īstenošanas regulā 2022/1255 minētos antimikrobiālos līdzekļus un to grupas, aizliegts lietot dzīvniekiem, lai pēc iespējas ilgāk saglabātu attiecīgos antimikrobiālos līdzekļus iedarbīgus cilvēku infekciju ārstēšanai.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 756 4. punktā noteikts, ka praktizējošs veterinārārsts aizpilda receptes veidlapu. Regulas 2019/6 105. panta 5. punktā minēta informācija, kas praktizējošam veterinārārstam jānorāda receptē. 
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr. 756 4. punkts ir jāpapildina ar atsauci uz Regulas 2019/6 105. panta 5. punktā minēto informāciju. 
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 756 11. punktā ir noteikts, ka recepti nedrīkst izrakstīt zālēm, kas klasificētas kā tādas, ar kurām darbības drīkst veikt tikai praktizējošs veterinārārsts saskaņā ar veterināro zāļu reģistrēšanu reglamentējošiem normatīvajiem aktiem. Šāda norma noteikta, lai nodrošinātu augstu sabiedrības  un dzīvnieku veselības aizsardzības līmeni, novēršot iespēju dzīvnieku īpašniekam iegādāties un pašam ievadīt dzīvniekam zāles, kuras to īpašo uzglabāšanas apstākļu un bīstamības dēļ var apdraudēt cilvēku vai dzīvnieku veselību vai vidi, ja darbības ar šīm zālēm veic persona bez atbilstošas kvalifikācijas. Līdz šim zāļu grupas, ar kurām darbības drīkst veikt tikai praktizējošs veterinārārsts, bija noteiktas Ministru kabineta 2006. gada 18. jūlija noteikumos Nr. 600 "Veterināro zāļu reģistrēšanas kārtība". Tās bija imunoloģiskās veterinārās zāles, dzīvnieku eitanāzijai paredzētās zāles, vispārējai anestēzijai paredzētās zāles un citas specifiskus farmakoterapeitiskus līdzekļus saturošas zāles, kuras dzīvniekam drīkst ievadīt tikai īpaši apmācīta persona. Regulas 2019/6 34. pants paredz, ka veterinārās zāles var klasificēt tikai kā tādas, ko izsniedz pret recepti, un tādas, ko var izsniegt bez receptes. Regulas 2019/6 14. pantā noteikta informācija, ko atļauts norādīt veterināro zāļu lietošanas instrukcijā. Saskaņā ar Regulas 2019/6 14. panta prasībām veterināro zāļu lietošanas instrukcijā vairs neparādīsies informācija, ka ar attiecīgām zālēm darbības drīkst veikt tikai veterinārārsts, tomēr tās 106. panta 4. punktā paredzēts, ka valstis var izvirzīt īpašus ierobežojumus veterināro zāļu lietošanai dzīvniekiem, nosakot, ka atsevišķas veterinārās zāles ievada tikai veterinārārsts, tāpēc veterināro zāļu aprakstā pie īpašiem brīdinājumiem var tikt norādīta informācija, ka šīs zāles drīkst ievadīt tikai veterinārārsts. Lai arī turpmāk nodrošinātu augstu sabiedrības un dzīvnieku veselības aizsardzības līmeni un skaidras un nepārprotamas tiesību normas, noteikumos jānosaka, kuras zāļu grupas aizliegts izrakstīt uz receptes to specifisko uzglabāšanas nosacījumu un cilvēku un dzīvnieku veselībai un videi radītās bīstamības dēļ. Tādējādi tiek saglabāts ierobežojums dzīvnieku īpašniekam saņemt recepti un nodrošināts, ka arī turpmāk darbības ar attiecīgām zālēm veic tikai praktizējošs veterinārārsts.
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr. 756 11.2. apakšpunkts ir jāprecizē, paredzot saglabāt līdz šim normatīvajos aktos par veterināro zāļu reģistrēšanu paredzētos ierobežojumus un nosakot, ka recepti nedrīkst izrakstīt imunoloģiskām veterinārajām zālēm, tādām zālēm, kas paredzētas dzīvnieku eitanāzijai vai anestēzijai, kā arī zālēm, kuru lietošanā jāievēro īpaši piesardzības pasākumi saskaņā ar zāļu aprakstu. 
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 756 11.3. apakšpunktā noteikts, ka ir aizliegts izrakstīt zāles saskaņā ar veterināro zāļu apriti reglamentējošiem normatīvajiem aktiem. Tiesību norma ir vispārīga un plaši interpretējama. Zāles, kuras aizliegts izrakstīt konkrētām dzīvnieku sugām, ir noteiktas Ministru kabineta 2009. gada 28. jūlija noteikumos Nr. 831 "Noteikumi par ierobežojumiem zāļu lietošanā dzīvniekiem un prasības dzīvnieku un to izcelsmes produktu apritei, ja dzīvniekiem lietotas zāles", tādēļ nepieciešams precizēt atsauci uz nacionālajiem normatīvajiem aktiem, lai nodrošinātu skaidras un nepārprotamas tiesību normas.
Noteikumu Nr. 756 11.4. apakšpunktā dota atsauce uz Eiropas Komisijas 2008. gada 6. jūnija Regulu (EK) Nr. 504/2008, ar ko īsteno Padomes Direktīvas 90/426/EEK un 90/427/EEK attiecībā uz zirgu dzimtas dzīvnieku identifikāciju. Saskaņā ar to ir jādeklarē, ka attiecīgos zirgu dzimtas dzīvniekus nav paredzēts izmantot pārtikas produktu iegūšanai. Šī regula vairs nav spēkā.
No 2021. gada 7. jūlija tiek piemērota Īstenošanas regula 2021/963, savukārt tās II pielikums – no 2022. gada 28. janvāra. Īstenošanas regulas 2021/963 39. pants noteic veterinārārsta pienākumu dzīvnieka individuālajā pastāvīgajā identifikācijas dokumentā dokumentēt zirga statusu "paredzēts nokaušanai, lai lietotu pārtikā" vai "izslēgts no nokaušanas lietošanai pārtikā". Īstenošanas regula 2021/963 atceļ iepriekš spēkā esošos tiesību aktus attiecībā uz zirgu dzimtas dzīvnieku identifikāciju. 
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr. 756 11.3. apakšpunktā jāprecizē atsauce uz noteikumiem par ierobežojumiem zāļu lietošanā dzīvniekiem un prasības dzīvnieku un to izcelsmes produktu apritei, ja dzīvniekiem lietotas zāles.
Noteikumu Nr. 756 11.4. apakšpunktā jāaktualizē atsauce uz Īstenošanas regulu 2021/963.
Problēmas apraksts
Īstenošanas regulas 2022/1255 pielikumā ir noteikti antimikrobiālie līdzekļi un antimikrobiālo līdzekļu grupas, kas rezervētas tikai cilvēku ārstēšanai. Saskaņā ar Īstenošanas regulas 1. pantu šādus antimikrobiālos līdzekļus aizliegts lietot dzīvniekiem, tādēļ nedrīkst izrakstīt recepti zālēm, kas satur Īstenošanas regulā 2022/1255 minētos antimikrobiālos līdzekļus vai antimikrobiālo līdzekļu grupas.
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr. 756 11. punkts ir jāpapildina ar nosacījumu, ka recepti nedrīkst izrakstīt  zālēm, kas satur Īstenošanas regulas 2022/1255 pielikumā minētos antimikrobiālos līdzekļus un antimikrobiālo līdzekļu grupas.
Problēmas apraksts
Regulas 2019/6 105. panta 10. punktā noteikts, ka antimikrobiālo zāļu receptes ir derīgas piecas dienas no izsniegšanas datuma, savukārt noteikumu Nr. 756 15. punktā noteikts, ka izrakstītās receptes ir derīgas trīs mēnešus, tādēļ noteikumos ir jādod atsauce uz Regulā 2019/6 noteikto receptes derīguma termiņu.
Risinājuma apraksts
Noteikumi Nr. 756 ir jāpapildina ar 16.1 punktu par to, ka antimikrobiālo zāļu recepte ir derīga ne ilgāk, kā noteikts Regulas 2019/6 105. panta 10. punktā, tas ir, piecas dienas no izrakstīšanas dienas. Tāpat noteikumu Nr. 756 15. punkts ir jāpapildina ar atsauci uz 16.1 punktu par izņēmuma gadījumu receptes derīguma termiņa noteikšanā. Tādējādi tiek nodrošināta atbilstība Regulas 2019/6 prasībām un veicināta antimikrobiālo zāļu atbildīga lietošana.
Problēmas apraksts
Regulas 2019/6 105. panta 5. punkta "l" apakšpunktā paredzēts, ka veterinārārstam, izrakstot recepti zālēm, kuras paredzēts lietot saskaņā ar Regulas 2019/6 112., 113. un 114. pantu, kas paredz nosacījumus zāļu lietošanai dzīvniekiem, ja valstī nav pieejamas dzīvnieku ārstēšanai nepieciešamās veterinārās zāles, receptē ir jānorāda attiecīga deklarācija, bet nav noteikta deklarācijas forma. Tāpat Regulas 2019/6 105. panta 5. punkta "m" apakšpunktā paredzēts, ka veterinārārstam, izrakstot recepti antimikrobiālajām zālēm, ko lieto dzīvnieku slimību profilaksei atbilstoši Regulas 2019/6 107. panta 3. punktam vai metafilaksei atbilstoši Regulas 2019/6 107. panta 4. punktam, receptē ir jānorāda attiecīga deklarācija, bet nav noteikta deklarācijas forma, tādēļ nepieciešamas noteikt formu, kādā praktizējošs veterinārārsts deklarē šādu zāļu izrakstīšanu.
Risinājuma apraksts
Noteikumi Nr. 756 ir jāpapildina ar jaunu 18.1 punktu, nosakot, kāda papildu informācija jānorāda receptes sadaļā "Rp.", izrakstot zāles gadījumā, kad valstī nav pieejamas nepieciešamās veterinārās zāles lietošanai dzīvniekiem, vai noteikta veida antimikrobiālās zāles.
Tā kā nepieciešams norādīt īsu vienotu deklarācijas formu atbilstoši Regulas 2019/6 105. panta 5. punkta "l" apakšpunktam un vispārpieņemtais apzīmējums zāļu izvēles principam, ja valstī nav pieejamas nepieciešamās veterinārās zāles lietošanai dzīvniekiem saskaņā ar Regulas 2019/6 112., 113. un 114. pantu, ir "kaskādes" princips,  deklarācijai izmanto formulējumu "kaskāde".
Tā kā ir jānorāda īsa vienota deklarācijas forma atbilstoši Regulas 2019/6 105. panta 5. punkta "m" apakšpunktam, kas paredz deklarēt zāļu izrakstīšanu gadījumos, kad zāles paredzēts lietot saskaņā ar Regulas 107. panta 3. punktu (profilaksei) vai saskaņā ar Regulas 107. panta 4. punktu (metafilaksei), deklarācijā atbilstoši lietojams vai nu apzīmējums "profilakse", vai apzīmējums "metafilakse". 
Tādējādi tiks nodrošināta skaidras un nepārprotamas tiesību normas un vienota pieeja informācijai, kas deklarējama receptē, ņemot vērā Regulas 2019/6 105. panta 5. punkta "l" un "m" apakšpunktā noteikto.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Apmēram 960 veterinārā pakalpojuma sniedzēju (praktizējošu veterinārārstu)
Ietekmes apraksts
Līdz šim esošie nosacījumi receptes aizpildīšanai nemainās, un tas neietekmē administratīvo slogu.
Juridiskās personas
  • Apmēram 530 veterinārmedicīniskās prakses iestāžu
Ietekmes apraksts
Līdz šim esošie nosacījumi receptes aizpildīšanai nemainās, un tas neietekmē administratīvo slogu.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
Regulas 2019/6 105. panta prasības par receptes aizpildīšanu un ierobežojumi recepšu izrakstīšanai attiecas gan uz veterinārajām receptēm, gan uz īpašajām veterinārajām receptēm, tādēļ šis projekts (23-TA-1265) un grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 22. jūnija noteikumos Nr. 406 "Īpašās veterinārās receptes aprites noteikumi" (23-TA-1268) atzinumu sniegšanai tiek virzīti vienlaikus.
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32019R0006
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 11. decembra Regula (ES) 2019/6 par veterinārajām zālēm un ar ko atceļ direktīvu 2001/82 EK
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R0963
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas  2021. gada 10. jūnija Īstenošanas regula (ES) 2021/963, ar ko nosaka noteikumus Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/429, (ES) 2016/1012 un (ES) 2019/6 piemērošanai attiecībā uz zirgu identifikāciju un reģistrāciju un izveido identifikācijas dokumentu paraugus attiecībā uz šiem dzīvniekiem
Apraksts
Aktualizēta atsauce uz regulu
ES tiesību akta CELEX numurs
32022R1255
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 19. jūlija Īstenošanas regula  (ES) 2022/1255, ar kuru saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2019/6 izraugās tādus antimikrobiālos līdzekļus vai antimikrobiālo līdzekļu grupas, ko rezervē noteiktu cilvēka infekciju ārstēšanai
Apraksts
Izdarīta atsauce uz regulas pielikumu
ES tiesību akta CELEX numurs
32010R0037
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2009. gada 22. decembra Regula (ES) Nr. 37/2010 par farmakoloģiski aktīvajām vielām un to klasifikāciju pēc to atlieku maksimāli pieļaujamā satura
Apraksts
Iekļauta vispārēja atsauce uz Regulas Nr. 37/2010 pielikumu, kas nosaka maksimālos atliekvielu līmeņus atļautajām farmakoloģiskajām vielām, kā arī nosaka aizliegtās vielas.

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 11. decembra Regula (ES) 2019/6 par veterinārajām zālēm un ar ko atceļ direktīvu 2001/82 EK
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
105. panta 5. punkts
Tiesību akta projekta 1. punkts
(noteikumu Nr. 756 4. punkts)
-
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
105. panta 10. punkts
Tiesību akta projekta 7. punkts (noteikumu Nr. 756 16.1 punkts)
-
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
106. panta 4. punkts
Tiesību akta projekta 2. punkts (noteikumu Nr. 756 11.2. apakšpunkts)
-
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
105. panta 5. punkta "l" apakšpunkts
Tiesību akta projekta 8. punkts (noteikumu Nr. 756 18.13 apakšpunkts)
-
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
105. panta 5. punkta "m" apakšpunkts
Tiesību akta projekta 8. punkts (noteikumu Nr. 756 18.11 un 18.12 apakšpunkts)
-
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Regulas 106. panta 4. punktā paredzēts, ka valstis var izvirzīt īpašus ierobežojumus veterināro zāļu lietošanai dzīvniekiem, nosakot, ka atsevišķas zāles ievada tikai veterinārārsts. Lai arī turpmāk nodrošinātu augstu sabiedrības un dzīvnieku veselības aizsardzības līmeni un skaidras un nepārprotamas tiesību normas, noteikumos paredzēts, kuras zāļu grupas aizliegts izrakstīt uz veterinārās receptes to specifisko uzglabāšanas nosacījumu un cilvēku un dzīvnieku veselībai un videi radītās bīstamības dēļ, tāpēc ar tām darbības var veikt tikai veterinārārsts.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Nav attiecināms
Cita informācija
Tiek ieviests 105. panta 5. un 10. punkts, kā arī 106. panta 4. punkts
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas  2021. gada 10. jūnija Īstenošanas regula (ES) 2021/963, ar ko nosaka noteikumus Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/429, (ES) 2016/1012 un (ES) 2019/6 piemērošanai attiecībā uz zirgu identifikāciju un reģistrāciju un izveido identifikācijas dokumentu paraugus attiecībā uz šiem dzīvniekiem
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
39. pants
Tiesību akta projekta 4. punkts (noteikumu Nr. 756 11.4. apakšpunkts)
-
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Nav attiecināms.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Nav attiecināms.
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 19. jūlija Īstenošanas regula  (ES) 2022/1255, ar kuru saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2019/6 izraugās tādus antimikrobiālos līdzekļus vai antimikrobiālo līdzekļu grupas, ko rezervē noteiktu cilvēka infekciju ārstēšanai
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Pielikums
Tiesību akta projekta 5. punkts (noteikumu Nr. 756 11.5. apakšpunkts)
-
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Nav attiecināms.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Nav attiecināms.
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2009. gada 22. decembra Regula (ES) Nr. 37/2010 par farmakoloģiski aktīvajām vielām un to klasifikāciju pēc to atlieku maksimāli pieļaujamā satura
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Pielikums
Tiesību akta projekta 4. punkts (noteikumu Nr. 756 11.4. apakšpunkts)
-
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Nav attiecināms.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Nav attiecināms.
Cita informācija

 

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Pārtikas un veterinārais dienests
Nevalstiskās organizācijas
Latvijas Veterinārārstu biedrība
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://vktap.mk.gov.lv/public_participations/public_discussions/4d147245-3de0-44e6-a738-6d79b8058882

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Par projektu nav saņemti ne iebildumi, ne priekšlikumi.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Pārtikas un veterinārais dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi