Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
22-TA-2869: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" reformas 2.1.2.r "Valsts IKT resursu izmantošanas efektivitātes un sadarbspējas paaugstināšana" investīcijas 2.1.2.1.i. "Pārvaldes centralizētās platformas un sistēmas" projekta "E-lietas programma – izmeklēšanas un tiesvedības procesu pilnveide – 2. posms" pases un centralizētas funkcijas vai koplietošanas pakalpojumu attīstības plāna apstiprināšanu"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Rīkojuma projekts izstrādāts saskaņā ar 2022. gada 14. jūlija Ministru kabineta noteikumu Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi" (turpmāk -  Ministru kabineta noteikumi Nr. 435) nosacījumiem. Rīkojuma projektu (projekta pase un centralizētas funkcijas vai koplietošanas pakalpojumu attīstības plāns) ir sagatavojis finansējuma saņēmējs Tiesu administrācija (turpmāk – TA).
Projekts tiks īstenots Ministru kabineta noteikumu Nr. 435  4. pielikumā "Reformu un investīciju virziena īstenošanas atbildības sadalījums" iekļautā nolūka "Sabiedriskās kārtības un drošības procesu, izmeklēšanas un tiesvedības procesu, kā arī soda izpildes un uzraudzības procesu un saistīto pakalpojumu digitālā transformācija, tai skaitā e-lietas attīstība" ietvaros.

 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Tieslietu ministrija (turpmāk – TM) Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes “Digitālā transformācija” 2.1. reformu un investīciju virzienā kā vienu no prioritātēm ir izvirzījusi e-lietas programmas turpmāku attīstību un pilnveidi. Lai šis mērķis tiktu sasniegts, ir plānots īstenot projektu “E-lieta - izmeklēšanas un tiesvedības procesu pilnveide - 2. posms” (turpmāk – E-lietas 2.posms).

 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējuma Darbības programmas „Izaugsme un nodarbinātība” 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa “Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību” ietvarā ir īstenots projekts “E-lieta: izmeklēšanas un tiesvedības procesu pilnveide - 1.posms" (turpmāk – E-lietas  1. posms), kura mērķis: 1) efektīva un vienota elektroniskā tiesvedības procesa izveide; 2) efektīva informācijas apmaiņa starp tiesām, lietas dalībniekiem un citām ar tiesvedību saistītajām iestādēm un informācijas sistēmām; 3) racionāla Tiesu informatīvās sistēmas (turpmāk – TIS) pilnveide, radot jaunus esošos koplietošanas risinājumus.
E-lietas 1. posmā tika ieviesta pirmstiesas, tiesvedības, nolēmumu izpildes procesa digitalizācija, kas ietver pamatdarbību informācijas sistēmu - TIS, Prokuratūras informācijas sistēmas attīstības (turpmāk - ProIS), Probācijas klientu uzskaites sistēmas attīstības (turpmāk - PLUS), Ieslodzījuma vietu pārvaldes informācijas sistēmas (turpmāk - IIS) pilnveidojumus, kā arī E-lietas platformas (un tajā ietilpstošo koplietošanas risinājumu) izstrādi, kas nodrošina elektronisko datu apmaiņas tehnoloģiskos risinājumus koplietošanas vidē starp minētajām pamatdarbības sistēmām. Tajā skaitā ieviests publiskais E-lietas portāls, kas sniedz iespēju piekļūt elektroniskās lietas materiāliem, izmantot ar tiesvedību, nolēmuma izpildi un pirmstiesas procesu prokuratūrā saistītos elektroniskos pakalpojumus.
E-lietas 1. posma ietvaros izstrādātie risinājumi attiecināmi uz pirmstiesas procesu prokuratūrā, tiesvedību un nolēmuma izpildes procesiem. E-lietas platformu datu apritei kriminālprocesa ietvaros neizmanto izmeklēšanas iestādes, tādēļ šobrīd pilnībā datu aprite visā kriminālprocesā nav nodrošināta.

Ar Atveseļošanas fonda plāna investīciju plānota esošo E-lietas platformas koplietošanas risinājumu pilnveidošana un jaunu e-lietas platformas koplietošanas risinājumu izstrāde, proti, plānota E-lietas 2. posma attīstība.

E-lietas 2. posma projektu programmā iesaistītās valsts institūcijas – TA, Ieslodzījuma vietu pārvalde, Valsts probācijas dienests, Juridiskās palīdzības administrācija (Tieslietu resora iestāžu apakšprojektu projektu vadību centralizēti nodrošinot TA) un Latvijas Republikas prokuratūra (turpmāk - Prokuratūra) ar atsevišķu projektu E-lietas 2.posma projektu programmas ietvaros (Prokuratūra projekta vadību nodrošina atsevišķi, bet īsteno projektu vienotas programmas ietvaros sadarbībā TA).

E-lietas 2.posmā tiks pilnveidota standartizēta pieeja datu apmaiņai starp E-lietas platformā iekļautajām informācijas sistēmām, nodrošināti papildus tehniskie risinājumi, lai standartizētu un atvieglotu institūciju darbu ar E-lietu, kā arī pilnveidots un paplašināts sabiedrībai pieejamo elektronisko pakalpojumu klāsts.
Esošo pakalpojumu pilnveide: informācijas iesniegšana, izmantojot elektroniskās veidlapas, lietas materiālu, tai skaitā prasības pieteikuma, iesnieguma vai sūdzības apskate, elektronisku nolēmumu saņemšana, paziņojums par valsts nodrošinātās juridiskās palīdzības sniegšanu, rēķinu apmaksa. Jaunu pakalpojumu izveide: maksāšanas paziņojumu apmaksa, ar tiesvedības gaitu saistīto izdevumu apmaksa,  videokonferences pieteikšana, iesniegums prokuratūrai, lietas dalībnieka kalendārs, lietas dalībnieka apliecinājumi lietā, valsts kompensācijas pieprasījums.

Atbalsts TA projekta ietvaros tiks sniegts tā valsts deleģēto funkciju ietvaros šo funkciju veikšanai un projekta ietvaros komercdarbības atbalsts netiks sniegts.

 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
E-lietas 1. posmā tika ieviesta pirmstiesas, tiesvedības, nolēmuma izpildes procesa digitalizācija, kas ietver pamatdarbību informācijas sistēmu - TIS, IIS, ProIS un PLUS pilnveidojumus, kā arī E-lietas platformas un tajā ietilpstošo koplietošanas risinājumu izstrādi, kas nodrošina elektronisko datu apmaiņas tehnoloģiskos risinājumus koplietošanas vidē starp minētajām pamatdarbības informācijas sistēmām. Viens no koplietošanas risinājumiem ir E-lietas portāls, kas sniedz iespēju procesos iesaistītajām personām piekļūt elektroniskās lietas materiāliem, izmantot ar tiesvedību, nolēmuma izpildi un pirmstiesas procesu prokuratūrā saistītos elektroniskos pakalpojumus.
E-lietas 1. posma ietvaros realizētie risinājumi attiecināmi uz pirmstiesas procesu prokuratūrā, tiesvedību, nolēmuma izpildes procesiem, savukārt  datu apmaiņa visā izmeklēšanas un tiesvedības procesā ir iespējama pēc izmeklēšanas iestāžu iesaistīšanās procesā, tas ir, attiecīgo institūciju pamatdarbības informācijas sistēmu datu aprites nodrošināšanas E-lietas platformā.
Ir vairāki būtiski trūkumi, kurus nepieciešams atrisināt E-lietas 2.posma ietvaros, lai nodrošinātu pilnvērtīgu elektronisku lietu, pilnveidojot elektronisku datu apriti starp valsts pārvaldes iestādēm, sabiedrību, komersantiem un citiem lietas dalībniekiem. 
Tādējādi ir uzlabojami nepieciešami vairākās jomās, kur šādas problēmas ir konstatētas.
E-lietas programmas attīstības ietvaros nepieciešams nodrošināt E-lietas platformas un ar to savienoto informācijas sistēmu papildinājumus, kā arī izstrādāt jaunus koplietošanas risinājumus, paplašinot elektroniskas datu apmaiņas iespējas un veicinot pakalpojumu digitalizāciju.
Ja minētais netiks īstenots, tad pastāv iespēja procesos iesaistītajām personām nesaņemt pietiekamā kvalitātē un apjomā elektroniskos pakalpojumus un tiks traucēta pilnvērtīga datu aprite e-lietas platformas ietvaros. 
 
Risinājuma apraksts

1. Rīkojuma projektam ir pievienots pielikums "Investīcijas  2.1.2.1.i. projekta “E-lietas programma – izmeklēšanas un tiesvedības procesu pilnveide – 2.posms” pase ", kurā sniegta informācija par projekta mērķi un tā galvenajiem ieguvumiem, norādīta informācija par finansējuma saņēmēju un projekta īstenošanas, sadarbības partneriem.
Projektu īstenos TA sadarbībā ar projekta īstenošanas partneriem: Ieslodzījuma vietu pārvaldi, Valsts probācijas dienestu, Juridiskās palīdzības administrāciju un Prokuratūru (realizācija e-lietas programmas ietvaros atsevišķā projektā).
Ar Iekšlietu ministrijas Informācijas centru tiek plānota sadarbība  datu apmaiņas kriminālprocesā nodrošināšanai E-lietas platformā.

Projektā tiks veiktas šādas darbības: esošo E-lietas platformas koplietošanas risinājumu pilnveidošana; jaunu E-lietas platformas koplietošanas risinājumu izstrāde, TIS pilnveide, E-lietas portāla attīstība, Valsts Probācijas dienesta Probācijas klientu uzskaites sistēmas (turpmāk - PLUS) un datu apmaiņas E-lietas platformā pilnveide, Ieslodzījuma vietu pārvaldes informācijas sistēmas turpmāk - IIS) un datu apmaiņas E-lietas platformā pilnveide, Valsts nodrošinātas juridiskās palīdzības reģistra (turpmāk - VNJPR), Valsts kompensācijas reģistra (turpmāk - VKR) pilnveide un datu apmaiņas E-lietas platformā pilnveide.

Projekta ietvaros veicamajām darbībām nepieciešamais finansējums ir 6 670 000,00 EUR. Minētais finansējuma apmērs ir apstiprināts E-lietas uzraudzības padomes 2022.gada 26.augusta sēdē.

Kā arī Rīkojuma projektam ir pievienots pielikums "Centralizētas funkcijas vai koplietošanas pakalpojumu attīstības plāns", kurā aprakstīti koplietošanas pakalpojuma "Centralizētas elektroniskas datu apmaiņas, lietotāju pārvaldības un klientu pašapkalpošanās iespēju nodrošināšana E-lietas platformā" attīstības procesi. 

2. Pēc Rīkojuma projekta apstiprināšanas Ministru kabinetā, finansējuma saņēmējs saskaņā ar 2022. gada 14. jūlija Ministru kabineta noteikumu Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi" 13.2.apakšpunktu pēc Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas saņemtā uzaicinājuma par projekta iesnieguma iesniegšanu, iesniegs projekta iesniegumu ievadot Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā projekta iesnieguma datus.

3. Atbildīgais par projekta iesniedzēju un atbildīgais par projekta īstenošanu un projekta pasē plānoto rezultātu (tai skaitā finanšu, rezultāta un iznākuma rādītāju) sasniegšanu ir TA. Ņemot vērā to, ka TA īstenoja e-lietas projekta 1.posmu, TA turpinās turpmāku E-lietas attīstību, tādējādi nodrošinot nepārtrauktības un pēctecības principu. 

Saskaņā ar Procesu norises elektroniskā vidē valsts platformas likuma 3. panta ceturto daļu TA ir E-lietas platformas pārzinis un turētājs.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Prokuratūra e-lietas 2.posmā ir projekta īstenošanas partneris, bet e-lietas programmā Prokuratūra īstenos atsevišķi savu projektu "Prokuratūras informācijas sistēmas attīstība E-lietas 2.posms".
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • Tiesu administrācija Ieslodzījuma vietu pārvalde Valsts probācijas dienests Juridiskās palīdzības administrācija Latvijas Republikas prokuratūra Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs Tieslietu ministrija
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projektam būs labvēlīga ietekme, jo tiks sniegts ieguldījums risinājumos, kas ir priekšnosacījums publiskās pārvaldes IKT attīstībai atbilstoši modernas pārvaldes principiem un būtiski sabiedrībai.
 

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
1 000 000
0
2 300 000
2 300 000
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
1 000 000
0
2 300 000
2 300 000
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
1 185 063
0
2 758 063
2 758 063
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
1 185 063
0
2 758 063
2 758 063
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
-185 063
0
-458 063
-458 063
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
-185 063
0
-458 063
-458 063
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
-185 063
-458 063
-458 063
5.1. valsts pamatbudžets
0
-185 063
-458 063
-458 063
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
2023.gads
No Atveseļošanas un noturības fonda veicamie maksājumi  par summu 1 000 000 euro un pievienotās vērtības nodoklis 185 063 euro:
Atlīdzības izdevumi EKK 1000 - 118 749 euro;
Kapitālie izdevumi EKK 5000 - 881 251 euro, un PVN 185 063 euro;
2024.gads
No Atveseļošanas un noturības fonda veicamie maksājumi  par summu 2 300 000 euro un pievienotās vērtības nodoklis 458 063 euro:
Atlīdzības izdevumi EKK 1000 - 118 749 euro;
Kapitālie izdevumi EKK 5000 - 2 181 251, un PVN 458 063 euro;
2025.gads
No Atveseļošanas un noturības fonda veicamie maksājumi  par summu 2 300 000 euro un pievienotās vērtības nodoklis 458 063 euro:
Atlīdzības izdevumi EKK 1000 - 118 749 euro;
Kapitālie izdevumi EKK 5000 - 2 181 251, un PVN 458 063 euro;
2026.gads
No Atveseļošanas un noturības fonda veicamie maksājumi  par summu 1 070 000 euro un pievienotās vērtības nodoklis 205 997 euro:
Atlīdzības izdevumi EKK 1000 - 89 061 euro;
Kapitālie izdevumi EKK 5000 - 980 939, un PVN 205 997 euro.

Pēc investīcijas projekta pabeigšanas (no 2026. gada 31. maija) ik gadu projekta ietvaros veikto ieguldījumu uzturēšanas izdevumi 145 200 euro apmērā (ieskaitot PVN) tiks pieprasīti normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Investīcijas projekta īstenošanai nepieciešamais finansējums, tai skaitā pievienotās vērtības nodokļa (PVN) izmaksu segšanai Tieslietu ministrijas budžetā tiks pārdalīts no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 80.00.00 “Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai” atbilstoši Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumos Nr. 421 “Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” noteiktajam.

Pievienotās vērtības nodokļa (turpmāk – PVN) izmaksas nav attiecināmas finansēšanai no Atveseļošanas fonda finansējuma.
Šī projekta uzraudzība tiks veikta saskaņā ar TM iekšējiem tiesību aktiem. 
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Rīkojuma projekts regulē Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas saistības ar finansējuma saņēmēju. Šis projekts pēc būtības neskars sabiedrības intereses. 

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija
  • Tieslietu ministrija
  • Tiesu administrācija
  • Ieslodzījuma vietu pārvalde
  • Valsts probācijas dienests
  • Juridiskās palīdzības administrācija
  • Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs
  • Latvijas Republikas prokuratūra
  • Aizsardzības ministrija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
E-lietas īstenošanas ietvaros tiks efektivizētas, digitalizētas un optimizētas valsts un pašvaldības iestāžu procesu normatīvajos aktos noteiktās pamatdarbības funkcijas un datu aprites procesi.
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
E-lietas īstenošanas ietvaros tiks efektivizētas, digitalizētas un optimizētas valsts un pašvaldības iestāžu procesu normatīvajos aktos noteiktās pamatdarbības funkcijas un datu aprites procesi.
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
E-lietas īstenošanas ietvaros tiks efektivizētas, digitalizētas un optimizētas valsts un pašvaldības iestāžu procesu normatīvajos aktos noteiktās pamatdarbības funkcijas un datu aprites procesi.
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Īstenojot e-lietas 2.posma darbības, tiks uzlaboti un pilnveidoti e-lietas ietvaros sniedzamie pakalpojumi elektroniskajā vidē.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Īstenojot e-lietas 2.posma darbības, tiks pilnveidotas iesaistīto iestāžu informācijas sistēmas.

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Projekta īstenotājam jānodrošina, ka projekts izpilda nepieciešamās prasības principa “Nenodarīt būtisku kaitējumu” ievērošanai un atbilst Atveseļošanas fonda plānā noteiktajiem ES un nacionālajiem vides tiesību aktiem.

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Projektu īstenotāji aicināti ievērot zaļā publiskā iepirkuma prasības.

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Attīstot elektroniskos pakalpojumus e-lietas ietvaros, iestādēm, kuru pārziņā ir pamatdarbības informācijas sistēmas, jāievēro un jānodrošina personas datu aizsardzība.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi