Anotācija (ex-ante)

24-TA-138: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Likuma par budžetu un finanšu vadību 12. panta pirmā daļa.
Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumu Nr. 421 "Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas" 41. un 43. punkts.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" piešķirt Izglītības un zinātnes ministrijai 2 069 330 euro pārskaitīšanai biedrībai “Latvijas Basketbola savienība” (turpmāk – LBS), lai segtu izdevumus, kas saistīti ar 2024. gada Parīzes Olimpisko spēļu kvalifikācijas grupu turnīra sarīkošanu Latvijā (Rīgā).
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ņemot vērā Latvijas basketbola valstsvienības panākumu 2023. gada FIBA Pasaules kausā, kas nodrošināja valstsvienībai tiesības piedalīties 2024. gada Parīzes Olimpisko spēļu kvalifikācijas turnīrā, kā arī veicinot basketbola attīstību Latvijā, LBS ir uzņēmusies iniciatīvu 2024. gada Parīzes Olimpisko spēļu kvalifikācijas turnīra sarīkošanai Latvijā (Rīgā) 2024. gada 2. līdz 7. jūlijam.
Starptautiskā basketbola federāciju asociācija (turpmāk - FIBA) 2023. gada 27. novembrī ir paziņojusi 2024. gada Parīzes Olimpisko spēļu kvalifikācijas grupu turnīru rīkotājus, tai skaitā Latviju (turnīrā piedalīsies 6 komandas, kopumā tiks aizvadītas 9 spēles). LBS norāda, ka sacensību norise Latvijā būtiski palielinās nacionālās vīriešu valstsvienības izredzes kvalificēties Parīzes olimpiskajām spēlēm. Sacensību aizvadīšana Latvijā nenoliedzami sekmētu valstsvienības kvalitatīvāku sagatavošanās posmu turnīram, pozitīvi ietekmētu basketbola un sporta attīstību Latvijā kopumā, turpinot uzrunāt tās iedzīvotājus, sevišķi bērnus un jauniešus, iesaistīties vispārējās fiziskajās aktivitātēs un basketbolā, nostiprinot patriotisma jūtas, kā arī starptautiski radot interesi par valsti un veicinot turnīra skatītāju ierašanos no visas pasaules.
Ministru kabinets 2023. gada 31.oktobra sēdē, izskatot IZM sagatavoto informāciju par LBS iniciatīvu piesakoties 2024.gada Parīzes olimpisko spēļu kvalifikācijas grupu turnīra organizēšanai, tika nolemts (prot. Nr. 54 21. §) atbalstīt finanšu līdzekļu piešķiršanu FIBA pieteikšanās maksai, licences maksai un depozīta maksājumam, piešķirot valsts budžeta līdzekļus 2 718 839 euro apmērā iepriekšminēto FIBA noteikto obligāto maksājumu veikšanai.
Vienlaikus, lai segtu izdevumus, kas saistīti ar 2024.gada Parīzes Olimpisko spēļu kvalifikāciju grupu turnīra sarīkošanu 2024. gadā Latvijā (Rīgā) nepieciešamais finanšu līdzekļu apmērs ir  2 069 330 euro.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nepieciešamība piešķirt valsts budžeta līdzekļus LBS, lai segtu izdevumus, kas saistīti ar 2024. gada Parīzes Olimpisko spēļu kvalifikācijas grupu turnīra sarīkošanu Latvijā (Rīgā) 2024. gada 2. līdz 7. jūlijam.
Risinājuma apraksts
Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" piešķirt Izglītības un zinātnes ministrijai 2 069 330 euro pārskaitīšanai biedrībai “Latvijas Basketbola savienība” (turpmāk – LBS), lai segtu izdevumus, kas saistīti ar 2024. gada Parīzes Olimpisko spēļu kvalifikācijas grupu turnīra sarīkošanu Latvijā (Rīgā).
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Līdzšinējās vīriešu basketbola valstsvienības spēles raisījušas lielu skatītāju interesi, līdzjutēji gandrīz 100% aizpildījuši pieejamās sacensību skatītāju vietas klātienē, zināma daļa no tām tikusi rezervēta sporta skolu audzēkņiem (basketbola audzēkņu skaits Latvijā vismaz 8300) un skolēniem. Saskaņā ar publiski pieejamu informāciju Pasaules kausa turnīra spēles ar TV3 starpniecību vērojuši no 50 000 līdz vairāk kā 100 000 skatītāji Latvijā katru spēli (iespēja skatīties spēles pieejama arī interneta vietnē), ļoti liela apmeklētāju interese bija turnīra norises vietās Indonēzijā un Filipīnās. Aizvadītā Pasaules kausa laikā, no Latvijas, atbalstīt Latvijas basketbola valstsvienību devās no 3 000 līdz 3 500 Latvijas iedzīvotāju, kur katrs vidēji iztērēja līdz 3 000 euro, tādejādi samazinot Latvijas fiskālo telpu vismaz par 10 000 000 euro. Gadījumā, ja Latvijai netiks piešķirtas tiesības organizēt 2024.gada Parīzes Olimpisko spēļu kvalifikācijas grupu turnīru, līdzīgs iedzīvotāju skaits varētu doties uz ārzemēm, lai atbalstītu Latvijas nacionālo basketbola valstsvienību, būtiski samazinot fiskālo telpu valstī.
Organizējot 2024.gada Parīzes Olimpisko spēļu kvalifikācijas grupu turnīru Latvijā,  turnīrā piedalīsies 3 komandas no Eiropas un 3 komandas citiem kontinentiem. Turnīrs norisināsies no 2024.gada 2. līdz 7.jūlijam un kopā tiks organizētas 9 spēles. Katra komanda aizvadīs no 2-4 spēlēm atkarībā no spēļu rezultātiem. No 11 Eiropas komandām 9 ir starp 12 top ranga līderiem, kas parāda, ka galvenā cīņa noteikti būs tieši starp Eiropas komandām par kvalificēšanos 2024.gada Parīzes Olimpiskajām spēlēm.
Statistika liecina, ka vidēji savas valsts basketbola izlases atbalstīšanai no katras Eiropas valsts uz lieliem basketbola forumiem dodas sākot no 3000 līdzjutēju. Saskaņā ar 2022. gada ERC Tet Rally Liepāja pētījuma rezultātiem, vidēji ārvalstnieka tēriņi, apmeklējot sporta pasākumu Latvijā 2022.gadā sastāda 285 euro dienā. Savukārt LR Ekonomikas ministrija strādājot pie lielo sporta pasākumu atbalsta metodoloģijas aprēķināta, ka viena ārvalstu tūrista diennakts tēriņi 2022.gadā bija 206 euro. Ņemot vērā, ka 2024.gada Parīzes Olimpisko spēļu kvalifikācijas grupu turnīrā piedalīsies 6 komandas, no kurām 3 komandas būs no Eiropas, pamatojoties uz iepriekšējo basketbola sacensību datiem, var secināt, ka gadījumā, ja 2024.gada Parīzes Olimpisko spēļu kvalifikācijas grupu turnīrs tiks organizēts Latvija, savu valstsvienību atbalstām, Latvijā varētu ierasties līdz 10 000 ārvalstnieku (vidēji 2 000 uz ārvalstu komandu), kas pavadītu Latvijā līdz 7 diennaktīm. Latvijas valsts ekonomika, 2024.gada Parīzes Olimpisko spēļu kvalifikācijas grupu turnīra organizēšanās rezultātā, saskaņā ar 2022.gada aprēķiniem iegūtu līdz 14 420 000 euro ārvalstu līdzekļu, ko atstātu ārvalstnieki, ierodoties Latvijā. Saskaņā ar LR Ekonomikas ministrijas izstrādāto metodoloģiju, Latvijas valsts budžets caur pievienotas vērtības nodokļu ieņēmumiem  iegūtu līdz 2 638 860 euro. Balstoties uz aprēķiniem var secināt, ka neskatoties uz būtisku pieprasītā finansējuma apjomu, pasākuma organizēšanas rezultātā 55% no valsts budžeta piešķirta finansējuma faktiski atgriezīsies valsts budžetā caur pievienotās vērtības nodokļu ieņēmumiem. 

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Saskaņā ar Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumu Nr.421 "Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas" 41. punktu  līdzekļus no programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" piešķir valstiski īpaši nozīmīgiem pasākumiem, valsts pamatbudžeta apropriācijās neparedzētiem izdevumiem katastrofu un dabas stihiju seku novēršanai un to radīto zaudējumu kompensēšanai un citiem neparedzētiem gadījumiem. Līdzekļu piešķiršanu valstiski īpaši nozīmīgiem pasākumiem paredz arī Likuma par budžetu un finanšu vadību 12. panta pirmā daļa.
Latvijas Nacionālās sporta padomes 2024. gada 9. februāra sēdē tika atbalstīts valsts budžeta programmas 09.00.00 “Sports” apakšprogrammas  09.07.00 “Dotācija sporta organizāciju, programmu un pasākumu atbalstam” (turpmāk - apakšprogramma) sadalījums 2024. gadā, tai skaitā no kopējiem apakšprogrammā pieejamiem valsts budžeta līdzekļiem 17 917 415 EUR, novirzot 343 570 EUR dotāciju prioritāru starptautisku sporta pasākumu organizēšanai Latvijā. Ņemot vērā minēto, finansējums, lai segtu izdevumus, kas saistīti ar 2024. gada Parīzes Olimpisko spēļu kvalifikācijas grupu turnīra basketbolā sarīkošanu Latvijā (Rīgā) nav pieejams. Būtiski arī ņemt vērā, ka, piešķirot līdzekļus no kopējās apakšprogrammas 09.07.00, tikai vienam sporta jomas pasākumam, proporcionāli visi iespējamie valsts budžeta līdzekļi, tiktu novirzīti viena sporta veida atbalstam, kas liegtu sniegt samērīgu atbalstu dažāda veida sporta pasākumiem.

Lai arī to konceptuāli varētu klasificēt Ekonomikas ministrijas piedāvātajam ļoti lielo pasākumu (turpmāk – dižpasākums) definīcijai un kritērijiem atbilstu, tomēr IZM ieskatā to var klasificēt arī kā valstiski īpaši nozīmīgu pasākumu, jo 2024.gada Parīzes Olimpiskās spēles ir četrgades olimpisko sporta veidu nozīmīgākās sacensības un ir nozīmīgs notikums. LBS ir arī valstiski nozīmīga sporta organizācija, kas nodrošina tai Sporta likuma 10. panta ceturtajā daļā kā atzītajai sporta federācijai noteikto uzdevumu izpildi. Papildus ir jāņem vērā, ka valstiska līmeņa pasākuma nozīme arī ir pamatojuma līdz ar Deklarācijas par Evikas Siliņas vadītā Ministru kabineta iecerēto darbību  15. punktu, kas nosaka uzdevumu sekmēt veselīgu dzīvesveidu Latvijā, kā arī motivēt un iesaistīt bērnus un jauniešus sporta aktivitātēs. Ievērojot iepriekš minēto, šādu sabiedrībā plaši atspoguļotu pasākumu rīkošana, motivē un iesaista sabiedrību sportā, it īpaši bērnus un jauniešus.

Līdzšinējās vīriešu basketbola valstsvienības spēles raisījušas lielu skatītāju interesi, līdzjutēji gandrīz 100% aizpildījuši pieejamās sacensību skatītāju vietas klātienē, zināma daļa no tām tikusi rezervēta sporta skolu audzēkņiem (basketbola audzēkņu skaits Latvijā vismaz 8300) un skolēniem. Saskaņā ar publiski pieejamu informāciju Pasaules kausa turnīra spēles ar TV3 starpniecību vērojuši no 50 000 līdz vairāk kā 100 000 skatītāji Latvijā katru spēli (iespēja skatīties spēles pieejama arī interneta vietnē). Aizvadītā Pasaules kausa laikā, no Latvijas, atbalstīt Latvijas basketbola valstsvienību devās no 3 000 līdz 3 500 Latvijas iedzīvotāju, kur katrs vidēji iztērēja līdz 3 000 euro, tādejādi samazinot Latvijas fiskālo telpu vismaz par 10 000 000 euro.

Organizējot 2024.gada Parīzes Olimpisko spēļu kvalifikācijas grupu turnīru Latvijā, turnīrā piedalās  Gruzija, Filipīnas, Brazīlija, Melnkalne un Kamerūna.
Turnīrs norisināsies no 2024.gada 2. līdz 7.jūlijam un kopā tiks organizētas 9 spēles. Katra komanda aizvadīs no 2-4 spēlēm atkarībā no spēļu rezultātiem. No 11 Eiropas komandām 9 ir starp 12 top ranga līderiem, kas parāda, ka galvenā cīņa noteikti būs tieši starp Eiropas komandām par kvalificēšanos 2024.gada Parīzes Olimpiskajām spēlēm.
Statistika liecina, ka vidēji savas valsts basketbola izlases atbalstīšanai no katras Eiropas valsts uz lieliem basketbola forumiem dodas sākot no 3000 līdzjutēju. Ekonomikas ministrija strādājot pie lielo sporta pasākumu atbalsta metodoloģijas aprēķināja, ka viena ārvalstu tūrista diennakts tēriņi 2022.gadā bija 206 euro. Ņemot vērā, ka 2024.gada Parīzes Olimpisko spēļu kvalifikācijas grupu turnīrā piedalīsies 6 komandas, no kurām 3 komandas no Eiropas, pamatojoties uz iepriekšējo basketbola sacensību datiem, var secināt, ka 2024.gada Parīzes Olimpisko spēļu kvalifikācijas grupu turnīrs organizēšana Latvija, savu valstsvienību atbalstām, Latvijā varētu ierasties līdz 10 000 ārvalstnieku (vidēji 2 000 uz ārvalstu komandu), kas pavadītu Latvijā līdz 7 diennaktīm. Latvijas valsts ekonomika, 2024.gada Parīzes Olimpisko spēļu kvalifikācijas grupu turnīra organizēšanas rezultātā, saskaņā Latvijas Republikas Ekonomikas ministrijas izstrādāto metodoloģiju, Latvijas valsts budžets caur pievienotas vērtības nodokļu ieņēmumiem  iegūtu līdz 2 638 860 euro. Balstoties uz aprēķiniem var secināt, ka neskatoties uz būtisku pieprasītā finansējuma apjomu, pasākuma organizēšanas rezultātā 55% no valsts budžeta piešķirta finansējuma faktiski atgriezīsies valsts budžetā caur pievienotās vērtības nodokļu ieņēmumiem.

IZM ir veikusi sākotnējo izvērtējumu par finansējuma piešķiršanas LBS atbilstību komercdarbības atbalsta kontroles regulējumam.

Lai kādu pasākumu varētu klasificēt kā komercdarbības atbalstu, tam vienlaikus jāatbilst visām četrām kumulatīvām pazīmēm [1]:
1. pazīme: finansiālo palīdzību tieši vai pastarpināti sniedz no valsts, pašvaldības vai Eiropas Savienības līdzekļiem, finanšu līdzekļiem, pār kuriem valsts vai pašvaldības institūcijām vai to pilnvarotām juridiskajām personām ir kontrolējoša ietekme, vai citiem publiskiem līdzekļiem (turpmāk - valsts vai pašvaldības līdzekļi), un par finansiālās palīdzības noteikšanu ir atbildīga valsts vai pašvaldības institūcija vai tās pilnvarota juridiskā persona;
2. pazīme: saņemot finansiālo palīdzību, komercsabiedrība iegūst ekonomiskas priekšrocības, kādas tā nevarētu iegūt tirgus apstākļos vai tad, ja komercdarbības atbalsts netiktu sniegts;
3. pazīme: finansiālā palīdzība neattiecas uz visām komercsabiedrībām vienādi, bet ir paredzēta komercsabiedrībām atkarībā no to lieluma, darbības veida vai atrašanās vietas, kā arī citiem diferencējošiem kritērijiem vai arī ir paredzēta tikai konkrētai komercsabiedrībai;
4. pazīme: finansiālā palīdzība ietekmē tirdzniecību un izkropļo konkurenci Eiropas Savienības iekšējā tirgū.

Konstatējams, ka atbalsta sniegšana olimpisko spēļu kvalifikācijas sacensību organizēšanai, valsts izlašu sportistu sagatavošanai un dalībai oficiālās valsts izlašu sporta sacensībās nav uzskatāma par komercdarbības atbalstu un komercdarbības atbalstu regulējošās tiesību normas nav jāpiemēro. Konkrētais finanšu piešķīrums ir paredzēts, lai segtu izdevumus, kas saistīti ar 2024. gada Parīzes Olimpisko spēļu kvalifikācijas grupu turnīra sarīkošanu Latvijā (Rīgā) (t.i., lai finansētu tādu sacensību organizēšanu, kuru ietvaros savstarpēji sacenšas valstis, nevis profesionāli sporta klubi), un konkrēto sporta sacensību rīkošanas tiesības konkursa kārtībā ir piešķīrusi neatkarīga trešā puse (Starptautiskā basketbola federāciju asociācija – FIBA), kā rezultātā citas valstis, kuras nav ieguvušas šādas tiesības, nevar organizēt šīs sporta sacensības. Līdz ar to konkrētais finanšu piešķīrums Parīzes Olimpisko spēļu kvalifikācijas grupu turnīra sarīkošanai Latvijā vienlaikus neatbilst visām Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.pantā noteiktajām pazīmēm un šo izdevumu segšana nerada konkurences kropļojumu Eiropas Savienības līmenī, tādējādi konkrētais finanšu piešķīrums nav uzskatāms par komercdarbības atbalstu.

Tāpat uzsverams fakts, ka nevalstiskās sporta organizācijas (biedrības) [kāda ir arī LBS] darbojas tās statūtos noteikto sabiedriskā labuma mērķu (basketbola sporta veida attīstības veicināšana Latvijā) sasniegšanai un tās darbībai pamatā ir vietēja ietekme, proti, tās pamata mērķauditorija ir bērnu un jaunatnes un tautas sporta attīstīšana vietējā līmenī. LBS kā sporta federācijas biedri ir tikai Latvijā reģistrētas juridiskas personas (sporta klubi), kas apvieno Latvijas iedzīvotājus, vai arī Latvijā reģistrētas sporta izglītības iestādes. No Rīkojuma projektā paredzētām atbalstāmām aktivitātēm (finansējuma piešķiršanas mērķa) neizriet atbalsts saimnieciskajai darbībai, jo ir saistīts ar atbalstu olimpisko spēļu kvalifikācijas sacensību organizēšanai. Papildus akcentējams, ka atbalsta sniegšana nevalstisko sporta organizāciju darbībai, kā arī sportistu sagatavošanai un dalībai starptautiskās sporta sacensībās tiešā veidā ir saistīta ar valsts politikas īstenošanu sporta nozarē.

[1] Skatīt Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. pantu un Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5. pantu.


 
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
2 069 330
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
2 069 330
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-2 069 330
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-2 069 330
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-2 069 330
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
LBS tiks piešķirti 2 069 330 euro, lai segtu izdevumus, kas saistīti ar 2024.gada Parīzes Olimpisko spēļu kvalifikācijas grupu turnīra sarīkošanu 2024. gada 2. – 7. jūlijam.
LBS saņemtos valsts budžeta līdzekļus novirzīs FIBA 2024.gada Parīzes Olimpisko spēļu kvalifikācijas grupu turnīra sarīkošanai – dalībkomandu nodrošināšana, orgkomitejas darbības nodrošināšana, mārketinga izdevumi, apsardzes, apdrošināšanas pakalpojumu nodrošināšana. Papildus informācija skatīt pievienotajos paskaidrojošos materiālos (LBS finanšu pieprasījums).
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Izdevumus sedz no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" atbilstoši Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumiem Nr. 421 "Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas". 
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Izglītības un zinātnes ministrija
Nevalstiskās organizācijas
Latvjas Basketbola savienība
Cits
-

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Diskusija/apspriede
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Izglītības un zinātnes ministrija
  • Finanšu ministrija
  • Latvijas Basketbola savienība

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
1. pielikums
Nosaukums
LBS vēstule
2. pielikums
Nosaukums
LBS vēstule 2