Anotācija (ex-ante)

21-TA-849: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Vides trokšņa stratēģisko karšu un rīcības plānu vides trokšņa pārvaldībai izstrādes noteikumi" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Apraksts
Ministru kabineta 2021. gada 18. februāra protokollēmuma Nr. 18 38.§ 2. punkts par jaunu Ministru kabineta noteikumu sagatavošanu par trokšņa stratēģisko karšu un rīcības plānu izstrādi, aktualizējot šīs jomas regulējumu.
 
Izstrādes pamatojums
ES dokuments
Apraksts
Komisijas 2020. gada 4. marta Direktīva (ES) 2020/367, ar ko Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas 2002/49/EK III pielikumu groza attiecībā uz vides trokšņa kaitīgo seku vērtēšanas metožu noteikšanu;
Izstrādes pamatojums
ES dokuments
Apraksts
Komisijas 2020. gada 21.decembra Deleģētās direktīvas (ES) 2021/1226 ar ko, pielāgojoties zinātnes un tehnikas attīstībai, Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas 2002/49/EK II pielikumu groza attiecībā uz kopīgām trokšņa novērtēšanas metodēm
Izstrādes pamatojums
ES dokuments
Apraksts
Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 5. jūnija Regula (ES) 2019/1010 par ziņošanas pienākumu pielāgošanu ar vidi saistītu tiesību aktu jomā un ar ko groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (EK) Nr. 166/2006 un (ES) Nr. 995/2010, Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas 2002/49/EK, 2004/35/EK, 2007/2/EK, 2009/147/EK un 2010/63/ES, Padomes Regulas (EK) Nr. 338/97 un (EK) Nr. 2173/2005 un Padomes Direktīvu 86/278/EEK
Izstrādes pamatojums
ES dokuments
Apraksts
Eiropas Parlamenta un Padomes 2002. gada 25. jūnija Direktīva 2002/49/EK par vides trokšņa novērtēšanu un pārvaldību
Izstrādes pamatojums
ES dokuments
Apraksts
Komisijas 2015. gada 19. maija Direktīva (ES) 2015/996 ar ko nosaka kopīgas trokšņa novērtēšanas metodes saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu 2002/49/EK

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekts ir sagatavots, lai Latvijas normatīvajos aktos pārņemtu Eiropas Komisijas direktīvas 2020/367 prasības attiecībā uz vides trokšņa kaitīgo seku vērtēšanas metodēm un Eiropas Komisijas deleģētās direktīvas 2021/1226 tehniski precizētās prasības attiecībā uz kopīgām trokšņa novērtēšanas metodēm. Noteikumu projekts precizē trokšņa stratēģisko karšu un rīcibas plānu izstrādes termiņus saskaņā ar Regulas 2019/1010[1] 2. pantu.
Ministru kabineta 2021. gada 18. februāra protokollēmuma Nr. 18 38.§ 2. punkta izpilde.
Spēkā stāšanās termiņš
31.12.2021.
Pamatojums
Direktīvas 2020/367 un Direktīvas 2021/1226 ir jāpārņem nacionālajā normatīvajā regulējumā līdz 2021. gada 31. decembrim

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Šobrīd prasības par trokšņa stratēģisko karšu un rīcības plānu trokšņa pārvaldībai izstrādi ir noteiktas Ministru kabineta 2014. gada 7. janvāra noteikumos Nr. 16 “Trokšņa novērtēšanas un pārvaldības kārtība” (turpmāk – MK noteikumi Nr. 16). Šajos noteikumos tika pārņemta Direktīva 2002/49/EK, kā arī Komisijas 2015. gada 19. maija Direktīva (ES) 2015/996, ar ko nosaka kopīgas trokšņa novērtēšanas metodes saskaņā ar Direktīvu 2002/49/EK (turpmāk – Direktīva 2015/996).
2021. gada 29. jūlijā stājās spēkā Direktīva 2021/1226, ar kuru tiek tehniski precizēts (grozīts) Direktīvas 2002/49/EK II pielikums par kopīgām trokšņa novērtēšanas metodēm. 2020. gada 25. martā stājās spēkā Direktīva 2020/367, ar kuru atsauce Direktīvas 2002/49/EK III pielikumā par nākotnē piemērojamu devas-iedarbības attiecību izmantošanu trokšņa  kaitīgo seku novērtēšanai tiek aizstāta ar noteiktām trokšņa kaitīgo seku novērtēšanas metodēm.
Regulas 2019/1010 par ziņošanas pienākumu pielāgošanu ar vidi saistītu tiesību aktu jomā 2. pantā ir noteiktas precizētās Direktīvas 2002/49/EK ziņošanas prasības trokšņa kartēm un rīcības plāniem. Turpmāk ziņošana notiks elektroniski un dati par vides troksni tiks ietverti Eiropas Vides aģentūras pārvaldītā informācijas sistēmā jeb datu repozitorijā. Regulas 2019/1010 2. pants arī groza ceturtās kārtas termiņu rīcības plānu pārskatīšanai vai pārstrādāšanai no 2023. gada 18. jūlija uz 2024. gada 18. jūliju. Tādējādi pēc trokšņa karšu izstrādes rīcības plānu pārskatīšanai vai pārstrādāšanai būs aptuveni divi gadi, nevis viens gads kā līdz šim. No 2024. gada tiek atjaunots piecu gadu intervāls rīcības plānu pārskatīšanai vai pārstrādāšanai
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Līdz šim Latvijas normatīvajos aktos nav noteiktas devas-iedarbības metodes trokšņa kaitīgo seku novērtēšanai, kā arī šobrīd nav tehniski precizētas kopīgās trokšņa novērtēšanas metodes. Nepieciešams precizēt trokšņa stratēģisko karšu un rīcibas plānu izstrādes termiņus
Risinājuma apraksts
Noteikumu projektā ir iekļautas šobrīd spēkā esošās MK noteikumu Nr. 16 tiesības normas par trokšņa karšu un rīcības plānu izstrādi, kas ir papildinātas ar devas-iedarbības metodēm trokšņa kaitīgo seku novērtēšanai, tehniski precizē kopīgās trokšņa novērtēšanas metodes (papildināti kopīgo trokšņa novērtēšanas metožu aprēķinu paskaidrojošie teksti, papildināti attēlu apraksti u.tml), kā arī pagarina ceturtās kārtas termiņu rīcības plānu pārskatīšanai vai pārstrādāšanai.
Ar noteikumu projekta pieņemšanas brīdi spēku zaudēs MK noteikumos Nr. 16 ietvertās normas par trokšņa karšu un rīcības plānu izstrādi.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • aglomerācijas teritorijas pašvaldība, kurā iedzīvotāju skaits pārsniedz 100 000 un iedzīvotāju blīvums pārsniedz 500 iedzīvotāju un kvadrātkilometru (Rīgas pilsēta)
  • reģionālas, valsts vai starptautiskas nozīmes autoceļu, uz kura satiksmes intensitāte ir vairāk nekā trīs miljoni transportlīdzekļu gadā transporta infrastruktūras pārvaldītājs (VAS “Latvijas Valsts ceļi” ceļu posmi 288,6 km)
  • dzelzceļa līniju, uz kuras satiksmes intensitāte ir vairāk nekā 30 000 vilcienu sastāvu gadā transporta infrastruktūras pārvaldītājs (VAS “Latvijas Dzelzceļš” dzelzceļa līniju posmi 72,92 km);
  • pasažieru lidostu, kurā notiek gaisakuģu pārvietošanās (pacelšanās vai nosēšanās) vairāk nekā 50 000 reižu gadā, izņemot pārvietošanos, ko tikai mācību nolūkā veic vieglās lidmašīnas transporta infrastruktūras pārvaldītājs (VAS “Starptautiskā lidosta “Rīga””)
Ietekmes apraksts

aktualizē esošo regulējumu trokšņa stratēģisko karšu un rīcības plānu izstrādē

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Noteikumu projekts neietekmē iesaistīto institūciju funkcijas un uzdevumus.
Jaunas institūcijas nav jāveido. Esošās institūcijas nav jāreorganizē

4.1.1. Ministru kabineta 2014. gada 7. janvāra noteikumi Nr. 16 “Trokšņa novērtēšanas un pārvaldības kārtība”

Pamatojums un apraksts
Ar noteikumu projekta pieņemšanas brīdi spēku zaudēs MK noteikumos Nr. 16 ietvertās normas par trokšņa karšu un rīcības plānu izstrādi (III-VIII nodaļas)
Atbildīgā institūcija
Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32002L0049
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2002. gada 25. jūnija Direktīva 2002/49/EK par vides trokšņa novērtēšanu un pārvaldību
Apraksts
Nosaka trokšņa stratēģisko karšu un rīcības plānu izstrādi 
- aglomerācijas teritorijām, kurā iedzīvotāju skaits pārsniedz 100 000 un iedzīvotāju blīvums pārsniedz 500 iedzīvotāju un kvadrātkilometru (Rīgas pilsēta);
- reģionālas, valsts vai starptautiskas nozīmes autoceļu, uz kura satiksmes intensitāte ir vairāk nekā trīs miljoni transportlīdzekļu gadā (VAS “Latvijas Valsts ceļi” ceļu posmi 288,6 km);
- dzelzceļa līniju, uz kuras satiksmes intensitāte ir vairāk nekā 30 000 vilcienu sastāvu gadā (VAS “Latvijas Dzelzceļš” dzelzceļa līniju posmi 72,92 km);
- pasažieru lidostu, kurā notiek gaisakuģu pārvietošanās (pacelšanās vai nosēšanās) vairāk nekā 50 000 reižu gadā, izņemot pārvietošanos, ko tikai mācību nolūkā veic vieglās lidmašīnas (VAS “Starptautiskā lidosta “Rīga””)
Nosaka prasības sabiedrības informēšanai par trokšņa stratēģiskām kartēm/rīcības plāniem, sadarbību pārrobežu trokšņa ietekmes novērtēšanai
ES tiesību akta CELEX numurs
32015L0996
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2015. gada 19. maija Direktīva (ES) 2015/996 ar ko nosaka kopīgas trokšņa novērtēšanas metodes saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu 2002/49/EK
Apraksts
Trokšņa stratēģisko karšu izstrādē izmantojamas ieteicamās novērtēšanas (aprēķinu) pagaidu metodes aizstāj ar kopīgām trokšņa novērtēšanas metodēm
ES tiesību akta CELEX numurs
32019R1010
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 5. jūnija Regula (ES) 2019/1010 par ziņošanas pienākumu pielāgošanu ar vidi saistītu tiesību aktu jomā un ar ko groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (EK) Nr. 166/2006 un (ES) Nr. 995/2010, Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas 2002/49/EK, 2004/35/EK, 2007/2/EK, 2009/147/EK un 2010/63/ES, Padomes Regulas (EK) Nr. 338/97 un (EK) Nr. 2173/2005 un Padomes Direktīvu 86/278/EEK
Apraksts
Nosaka Direktīvas 2002/49/EK ziņošanas prasības trokšņa kartēm un rīcības plāniem. Turpmāk ziņošana notiks elektroniski un dati par vides troksni tiks ietverti Eiropas Vides aģentūras pārvaldītā informācijas sistēmā jeb datu repozitorijā.
Groza ceturtās kārtas termiņu rīcības plānu pārskatīšanai vai pārstrādāšanai no 2023. gada 18. jūlija uz 2024. gada 18. jūliju. Tādējādi pēc trokšņa karšu izstrādes rīcības plānu pārskatīšanai vai pārstrādāšanai būs aptuveni divi gadi, nevis viens gads kā līdz šim. No 2024. gada tiek atjaunots piecu gadu intervāls rīcības plānu pārskatīšanai vai pārstrādāšanai
ES tiesību akta CELEX numurs
32020L0367
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2020. gada 4. marta Direktīva (ES) 2020/367, ar ko Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas 2002/49/EK III pielikumu groza attiecībā uz vides trokšņa kaitīgo seku vērtēšanas metožu noteikšanu
Apraksts
Atsauci Direktīvas 2002/49/EK III pielikumā par nākotnē piemērojamu devas-iedarbības attiecību izmantošanu trokšņa  kaitīgo seku novērtēšanai aizstāj ar noteiktām trokšņa kaitīgo seku novērtēšanas metodēm
ES tiesību akta CELEX numurs
32021L1226
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2020. gada 21.decembra Deleģētā direktīva (ES) 2021/1226 ar ko, pielāgojoties zinātnes un tehnikas attīstībai, Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas 2002/49/EK II pielikumu groza attiecībā uz kopīgām trokšņa novērtēšanas metodēm
Apraksts
Tehniski precizē aprēķinu formulas, papildina kopīgo trokšņa novērtēšanas metožu aprēķinu paskaidrojošos tekstus, attēlu aprakstus

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2002. gada 25. jūnija Direktīva 2002/49/EK par vides trokšņa novērtēšanu un pārvaldību
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
3. panta o) apakšpunkts
2.6. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
3. panta p) apakšpunkts
2.7. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
3. panta s) apakšpunkts
2.13. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
1. panta 1. punkta a) apakšpunkts
1.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
1. panta 1. punkta b) apakšpunkts
1.4. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
1. panta 1. punkta c) apakšpunkts
1.1. apakšpunkts
 
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
2. panta 1. punkts
 
3. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
2. panta 2.  punkts
4. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
3. panta b) apakšpunkts
2.8. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
3. panta c) apakšpunkts
2.4. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
3. panta e) apakšpunkts
2.11. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
3. panta f) apakšpunkts
5.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
3. panta g) apakšpunkts
5.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
3. panta h) apakšpunkts
5.4. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
3. panta i) apakšpunkts
5.3. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
3. panta j) apakšpunkts
2.14. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
3. panta k) apakšpunkts
2.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
3. panta l) apakšpunkts
2.9. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
3. panta m) apakšpunkts
2.10. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
3. panta n) apakšpunkts
2.5. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
3. panta t) apakšpunkts
2.12. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
3. panta u) apakšpunkts
2.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
5. panta 1. punkts
5. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
5. panta 3. punkts
5.1. apakšpunkts
5.3. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
6. panta 1. punkts
5. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
6. panta 3. punkts
24. punkts
2.pielikums
 
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
7. panta 3. punkts
8.-13.punkti
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
7. panta 4. punkts
32.-39. punkti
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
7. panta 5. punkts
19. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
8. panta 4. punkts
23., 24. punkti
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
8. panta 5. punkts
30. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
8. panta 6. punkts
32.-39. punkti
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
8. panta 7. punkts
31. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
9. panta 1. punkts
20.3. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
9. panta 2. punkts
14. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
I pielikums
1. pielikums
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
II pielikums
5. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
III pielikums
2. pielikums
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
IV pielikums
8.-13. punkti
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
V pielikums
23.-24. punkti
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
VI pielikums
40. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
nav attiecināms
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
nav attiecināms
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2015. gada 19. maija Direktīva (ES) 2015/996 ar ko nosaka kopīgas trokšņa novērtēšanas metodes saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu 2002/49/EK
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
1. pants
5. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 5. jūnija Regula (ES) 2019/1010 par ziņošanas pienākumu pielāgošanu ar vidi saistītu tiesību aktu jomā un ar ko groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (EK) Nr. 166/2006 un (ES) Nr. 995/2010, Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas 2002/49/EK, 2004/35/EK, 2007/2/EK, 2009/147/EK un 2010/63/ES, Padomes Regulas (EK) Nr. 338/97 un (EK) Nr. 2173/2005 un Padomes Direktīvu 86/278/EEK
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
2. panta 1. apakšpunkts
2.3. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
2. panta 2. apakšpunkts
30. punkts
42. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
2. panta 3. apakšpunkts
20.3. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
2. panta 4. apakšpunkts
40. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2020. gada 4. marta Direktīva (ES) 2020/367, ar ko Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas 2002/49/EK III pielikumu groza attiecībā uz vides trokšņa kaitīgo seku vērtēšanas metožu noteikšanu
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
1. pants
2. pielikums
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2020. gada 21.decembra Deleģētā direktīva (ES) 2021/1226 ar ko, pielāgojoties zinātnes un tehnikas attīstībai, Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas 2002/49/EK II pielikumu groza attiecībā uz kopīgām trokšņa novērtēšanas metodēm
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
1. pants
5. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
nosaka prasības trokšņa stratēģisko karšu un rīcības plānu izstrādei

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk