Anotācija

25-TA-1936: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par nekustamā īpašuma  Mehanizatoru ielā 24A, Viļānos, Rēzeknes novadā, pārņemšanu valsts īpašumā Finanšu ministrijas valdījumā un pārdošanu" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma (turpmāk - Atsavināšanas likums) 4.panta pirmā un otrā daļa, 5.panta pirmā daļa, 9.panta pirmā daļa, 14.panta nosacījumi, 42.panta pirmā daļa un 43.pants.
Pašvaldību likuma 10.panta pirmās daļas 16.punkts.
Rēzeknes novada domes 19.06.2025. lēmums Nr.626 “Par nekustamā īpašuma Mehanizatoru ielā 24A, Viļānos, Rēzeknes novadā, nodošanu valsts īpašumā” (protokols Nr. 2025/DS-13, 22.§).
Ņemot vērā  rīkojuma projektā minētā nekustamā īpašuma tirgus situāciju, izmantošanas iespējas un to, ka nav zināmas valsts pārvaldes funkcijas, kuru nodrošināšanai būtu lietderīgi to saglabāt valsts īpašumā, ar valsts akciju sabiedrības “Valsts nekustamie īpašumi” (turpmāk – VNĪ) Īpašumu izvērtēšanas komisijas lēmumu nolemts konceptuāli atbalstīt nekustamā īpašuma Mehanizatoru ielā 24A, Viļānos, Rēzeknes novadā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 7817 504 0014), pārņemšanu bez atlīdzības valsts īpašumā Finanšu ministrijas valdījumā un ierosināt nekustamā īpašuma atsavināšanu.
 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Pārņemt valsts īpašumā nekustamo īpašumu (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 7817 504 0014) Mehanizatoru ielā 24A, Viļānos, Rēzeknes novadā, nodot to Finanšu ministrijas valdījumā, jo tas vairs netiek izmantots Ministru kabineta 19.06.2018. rīkojumā Nr.278 “Par valsts nekustamā īpašuma Mehanizatoru ielā 24A, Viļānos, Viļānu novadā, nodošanu bez atlīdzības pašvaldības īpašumā” pašvaldības funkcijas īstenošanai. Ņemot vērā, ka nekustamais īpašums nav nepieciešams publisku personu funkciju nodrošināšanai, atļaut VNĪ to pārdot izsolē saskaņā ar Atsavināšanas likumu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Pamatojoties uz Ministru kabineta 19.06.2018. rīkojumu Nr.278 “Par valsts nekustamā īpašuma Mehanizatoru ielā 24A, Viļānos, Viļānu novadā, nodošanu bez atlīdzības pašvaldības īpašumā” (turpmāk – Ministru kabineta rīkojums Nr.278), Viļānu novada pašvaldība pārņēma savā īpašumā bez atlīdzības no Izglītības un zinātnes ministrijas valsts nekustamo īpašumu (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 7817 504 0014)  būvi (būves kadastra apzīmējums 7817 004 0404 008) - Mehanizatoru ielā 24A, Viļānos, Viļānu novadā (pēc administratīvi teritoriālās reformas – Rēzeknes novadā), pašvaldības autonomās funkcijas nodrošināšanai – nodrošināt iedzīvotājiem sociālo palīdzību (sociālo aprūpi) (sociālā palīdzība maznodrošinātām ģimenēm un sociāli mazaizsargātām personām, veco ļaužu nodrošināšana ar vietām pansionātos, bāreņu un bez vecāku gādības palikušo bērnu nodrošināšana ar vietām mācību un audzināšanas iestādēs, bezpajumtnieku nodrošināšana ar naktsmītni u.c.). Ministru kabineta rīkojuma Nr.278 2.punktā noteikts, ka Viļņu novada pašvaldībai būvi bez atlīdzības jānodod valstij, ja tā vairs netiek izmantota minētās funkcijas nodrošināšanai.
Atbilstoši ierakstiem Latgales rajona tiesas Viļānu pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000576807,  īpašuma tiesības uz nekustamo īpašumu (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 7817 504 0014) – būvi (būves kadastra apzīmējums  7817 004 0404 008) -  Mehanizatoru ielā 24A, Viļānos, Rēzeknes novadā (turpmāk – Nekustamais īpašums), 09.11.2021. ir nostiprinātas uz Rēzeknes novada pašvaldības vārda.

Atbilstoši Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likuma (redakcijā, kas stājās spēkā ar 23.06.2020.) Pārejas noteikumu 6.punktam Viļānu novada pašvaldība ir Rēzeknes novadā iekļautās Viļānu novada pašvaldības un tās institūciju, finanšu, mantas, tiesību un saistību pārņēmēja.
Pamatojoties uz Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likuma Pārejas noteikumu 6.punktu, īpašuma tiesības uz Nekustamo īpašumu 09.11.2021. pārreģistrētas Latgales rajona tiesas Viļānu pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr.100000576807 no Viļānu novada pašvaldības uz Rēzeknes novada pašvaldības vārda.

19.06.2025. pieņemts Rēzeknes novada domes lēmums Nr.626 “Par nekustamā īpašuma Mehanizatoru ielā 24A, Viļānos, Rēzeknes novadā, nodošanu valsts īpašumā” (protokols Nr. 2025/DS-13, 22.§) (turpmāk – Domes lēmums), ka Nekustamais īpašums nododams bez atlīdzības valstij un lēmums nosūtāms Latvijas valsts Izglītības un zinātnes ministrijai.
Atbilstoši Domes lēmumā norādītajai informācijai, Viļānu novada pašvaldība Nekustamo īpašumu pēc tā pārņemšanas pašvaldības īpašumā plānoja izmantot likumā “Par pašvaldībām” (likums spēkā līdz 01.01.2023.) 15.panta pirmās daļas 7.punktā noteiktās autonomās funkcijas īstenošanai - nodrošināt iedzīvotājiem atbalstu sociālo problēmu risināšanā, kā arī iespēju saņemt sociālo palīdzību un sociālos pakalpojumus.
Saskaņā ar Domes lēmumā sniegto informāciju, konstatēts, ka  Nekustamais īpašums netiek izmantots un nav plānots izmantot, atbilstoši Ministru kabineta rīkojumā Nr.278  noteiktās funkcijas veikšanai.

Ar 26.06.2025. vēstuli Nr. 4-4.1e/25/1665 Izglītības un zinātnes ministrija pārsūtīja Finanšu ministrijai (VNĪ), kā kompetentajai iestādei valsts nekustamo īpašumu pārvaldīšanas jomā, Domes lēmumu un lūdza sniegt atbildi pēc būtības.  Vienlaikus Izglītības un zinātnes ministrija minētajā vēstulē norāda, ka Nekustamais īpašums nav nepieciešams ministrijas vai tās padotībā esošo iestāžu funkciju veikšanai.

Saskaņā ar Zemesgrāmatas un Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas (turpmāk – NĪVKIS) datiem Nekustamā īpašuma sastāvā ietilpst:
-  būve – dienesta viesnīca (būves kadastra apzīmējums 7817 004 0404 008) 2088,7 m² platībā, būves galvenais lietošanas veids: 1211 “Viesnīcas un sabiedriskās ēdināšanas ēkas”, būves tips – (12110101) “Viesnīcu ēkas”.
          Saskaņā ar NĪVKIS datiem Nekustamā īpašuma kadastrālās vērtības uz 01.01.2025. ir:
fiskālā kadastrālā vērtība 57946 euro;
universālā kadastrālā vērtība 81877 euro.
Nekustamajam īpašumam Zemesgrāmatā atzīmes veidā noteikts aizliegums atsavināt nekustamo īpašumu un apgrūtināt to ar hipotēku. Aizliegumu – apgrūtināt nekustamo īpašumu ar hipotēku – nepiemēro, ja Nekustamais īpašums tiek ieķīlāts par labu valstij (Valsts kases personā) lai saņemtu Eiropas savienības fondu atbalstu. (Pamats: 19.06.2028. Ministru kabineta rīkojums Nr.278). Pēc rīkojuma projekta pieņemšanas VNĪ vienlaikus ar lūgumu īpašuma tiesību nostiprināšanu uz Nekustamo īpašumu valstij Finanšu ministrijas personā, VNĪ lūgs dzēst arī minēto atzīmi.
Nekustamais īpašums atrodas uz fiziskai personai piederošas zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 7817 004 0404), kas reģistrēta Viļānu pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr.16 nekustamā īpašuma (nekustamā īpašuma kadastra Nr.7817 004 0404) Mehanizatoru ielā 23, Viļānos, Rēzeknes novadā, sastāvā.
Saskaņā ar likuma “Par atjaunotā Latvijas Republikas 1937.gada Civillikuma ievada, mantojuma tiesību un lietu tiesību daļas spēkā stāšanās laiku un piemērošanas kārtību” 38.panta nosacījumiem būves īpašniekam uz likuma pamata ir pienākums maksāt lietošanas maksu zemes īpašniekam par zemes lietošanas tiesībām, kā arī segt maksāšanas paziņojuma izmaksas. Likumiskās lietošanas maksas apmērs ir četri procenti no lietošanā esošās zemes kadastrālās vērtības gadā, bet ne mazāks par 50 euro gadā.
Ņemot vērā minēto, no nekustamā īpašuma pārņemšanas dienas līdz valsts nekustamā īpašuma atsavināšanai, VNĪ maksās lietošanas maksu zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 7817 004 0404) īpašniekam 4% gadā apmērā no zemes vienības universālās kadastrālās vērtības par zemes likumisko lietošanu.
Atbilstoši Atsavināšanas likuma 4.panta ceturtās daļas 1.punktam atsevišķos gadījumos publiskas personas nekustamā īpašuma atsavināšanu var ierosināt zemes īpašnieks vai visi kopīpašnieki, ja viņi vēlas nopirkt zemesgrāmatā ierakstītu ēku (būvi), kas atrodas uz īpašumā esošās zemes.
Pirmpirkuma tiesīgā persona – zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 7817 004 0404) īpašnieks nav iesniedzis Nekustamā īpašuma atsavināšanas ierosinājumu.
Atbilstoši Atsavināšanas likuma 14.panta otrajai daļai šā likuma 4.panta ceturtajā daļā minētās mantas atsavināšana izsludināma šajā likumā noteiktajā kārtībā (11.pants), uzaicinot attiecīgās personas mēneša laikā iesniegt pieteikumu par valsts nekustamā īpašuma pirkšanu. Ja norādītajā termiņā no minētajām personām ir saņemts viens pieteikums, izsoli nerīko un ar šo personu slēdz pirkuma līgumu par nosacīto cenu.
Atsavināšanas likuma 14.panta ceturtā daļa paredz, ja izsludinātajā termiņā (11.pants) šā likuma 4.panta ceturtajā daļā minētās personas nav iesniegušas pieteikumu par nekustamā īpašuma pirkšanu vai iesniegušas atteikumu, rīkojama izsole šajā likumā noteiktajā kārtībā. Šajā gadījumā minētās personas ir tiesīgas iegādāties valsts nekustamo īpašumu izsolē vispārējā kārtībā.
Ņemot vērā minēto, zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 7817 004 0404)  īpašniekam vienlaikus ar sludinājumu par valsts nekustamā īpašuma izsoli, tiks nosūtīts paziņojums par izsoli, uzaicinot personu mēneša laikā iesniegt pieteikumu par pirmpirkuma tiesību izmantošanu saskaņā ar Atsavināšanas likuma 14.pantu. Ja mēneša laikā minētā persona neiesniegs pieteikumu par valsts nekustamā īpašuma pirkšanu vai iesniegs atteikumu, rīkojama izsole. Šādā gadījumā zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 7817 004 0404)  īpašnieks būs tiesīgs iegādāties valsts nekustamo īpašumu izsolē vispārējā kārtībā.
Lai nākamajam Nekustamā īpašuma ieguvējam nodrošinātu pilnīgu informāciju par pārdodamo Nekustamo īpašumu, atsavināšanas izsoles noteikumos tiks iekļauta informācija ka Nekustamais īpašums atrodas uz fiziskas personas īpašumā esoša zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 7817 004 0404), kas neietilpst pārdodamā objekta sastāvā un ka pircējs neiegūst īpašuma tiesības uz zemes vienību.
 Piekļuve Nekustamajam īpašumam ir nodrošināta no pašvaldības autoceļa V-21 Mehanizatoru iela (inženierbūves ar kadastra apzīmējumu 7817 004 0338 002) pa zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 7817 004 0404) - Mehanizatoru ielā 23, Viļānos, Rēzeknes novadā.
Ievērojot to, ka Nekustamais īpašums nav nepieciešams valsts pārvaldes funkciju īstenošanai, līdz ar to optimālākais risinājums pēc Nekustamā īpašuma pārņemšanas valsts īpašumā, ir tā virzīšana atsavināšanai.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nekustamais īpašums, pēc tā pārņemšanas no Rēzeknes novada pašvaldības, nav nepieciešams valsts pārvaldes funkciju nodrošināšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu.
Risinājuma apraksts
Rīkojuma projekta 2.punkts paredz pienākumu Finanšu ministrijai pārņemt no Rēzeknes novada pašvaldības Nekustamo īpašumu un normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprināt zemesgrāmatā īpašuma tiesības uz valsts vārda Finanšu ministrijas personā.
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 4.panta pirmo daļu valsts mantas atsavināšanu var ierosināt, ja tā nav nepieciešama attiecīgajai iestādei vai citām valsts iestādēm to funkciju nodrošināšanai. Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 5.panta pirmo daļu atļauju atsavināt valsts nekustamo īpašumu dod Ministru kabinets.

Ar Finanšu ministrijas un VNĪ 18.03.2020. noslēgto Nekustamā īpašuma portfeļa pārvaldīšanas līgumu, kas Finanšu ministrijā reģistrēts ar Nr. 13.7-17/12/38, VNĪ veic Finanšu ministrijas valdījumā esošo nekustamo īpašumu pārvaldīšanu, tajā skaitā nodrošinot lietderīgu rīcību ar valsts funkciju veikšanai neizmantotiem nekustamajiem īpašumiem. Attiecīgi, ņemot vērā  rīkojuma projektā minētā Nekustamā īpašuma tirgus situāciju, izmantošanas iespējas un to, ka nav zināmas valsts pārvaldes funkcijas, kuru nodrošināšanai būtu lietderīgi to saglabāt valsts īpašumā, ar VNĪ Īpašumu izvērtēšanas komisijas lēmumu nolemts ierosināt Nekustamā īpašuma atsavināšanu un attiecīga Ministru kabineta lēmuma sagatavošanu.
Ievērojot minēto, rīkojuma projekts paredz, ka pēc Nekustamā īpašuma tiesību nostiprināšanas zemesgrāmatā uz valsts vārda Finanšu ministrijas personā, tas tiek virzīts pārdošanai izsolē.
Atsavināšanas likuma 9.panta pirmajā daļā noteikts, ka valsts nekustamā īpašuma atsavināšanu organizē VNĪ.
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 11.pantā noteikto sludinājumi par publiskas personas nekustamā īpašuma izsoli publicējami oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis” un  institūcijas, kas organizē nekustamā īpašuma atsavināšanu, tīmekļvietnē Vienlaicīgi ar sludinājumu VNĪ tīmekļvietnē ievieto arī pārdodamā valsts nekustamā īpašuma izsoles noteikumus. Rīkojot elektronisku izsoli, sludinājumi par publiskas personas mantas izsoli ievietojami arī elektronisko izsoļu tīmekļvietnē (https://izsoles.ta.gov.lv).
Rīkojuma projekts paredz pēc Nekustamā īpašuma ierakstīšanas zemesgrāmatā uz valsts vārda Finanšu ministrijas personā un Nekustamā īpašuma pārdošanas Nekustamā īpašuma valdītājam  – Finanšu ministrijai uzdevumu nodot pircējam Nekustamo īpašumu 30 (trīsdesmit) dienu laikā no pirkuma līguma noslēgšanas dienas, sastādot attiecīgu pieņemšanas un nodošanas aktu. Trīsdesmit dienu termiņš dokumentu nodošanai Nekustamā īpašuma pircējam noteikts, izvērtējot Nekustamā īpašuma pircēja pienākumu veikt noteiktas darbības noteiktos termiņos, samērīgi ar Nekustamā īpašuma pārdevēja pienākumiem. Atbilstoši Atsavināšanas likuma 30.pantam izsoles dalībniekam, kurš nosolījis augstāko cenu par nekustamo īpašumu, jāsamaksā par nosolīto nekustamo īpašumu divu nedēļu laikā.
Tādēļ VNĪ nekustamo īpašumu pirkumu līgumos paredz nosacījumu, ka dokumentus, kas nepieciešami pircēja īpašuma tiesību nostiprināšanai zemesgrāmatā, pārdevējs (vai valdītājs) izsniedz pircējam 30 (trīsdesmit) dienu laikā pēc visu saistību izpildes pret pārdevēju.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
-
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Atbilstoši Ministru kabineta 01.02.2011. noteikumu Nr.109 „Kārtība, kādā atsavināma publiskās personas manta” 12.punktā noteiktajam, lai noskaidrotu, vai atsavināmais Nekustamais īpašums nav nepieciešams citai valsts iestādei, valsts kapitālsabiedrībai vai atvasinātas publiskas personas vai to iestādes funkciju nodrošināšanai, rīkojuma projektu ievietojot  Vienotajā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā, tiks nodrošināts noteikumos noteiktais pienākums.
Ja divu nedēļu laikā pēc rīkojuma projekta izsludināšanas Vienotajā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā valsts iestādes, valsts kapitālsabiedrības vai atvasinātas publiskas personas vai to iestādes nepieprasa rīkojuma projektā minēto Nekustamo īpašumu valsts pārvaldes funkciju nodrošināšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu, to var atsavināt likumā noteiktajā kārtībā.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Persona, kurai ir pirmpirkuma tiesības uz valsts nekustamo īpašumu  -  zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 7817 004 0404) īpašnieks. Ja minētā persona savas pirmpirkuma tiesības neizmanto - jebkurš tiesību subjekts – fiziska persona, kurai piemīt tiesībspēja un rīcībspēja, un kura vēlas piedalīties izsolē un iegādāties Nekustamo īpašumu.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Rēzeknes novada pašvaldība, VNĪ.
Persona, kurai ir pirmpirkuma tiesības uz Nekustamo īpašumu – zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 7817 004 0404) īpašnieks. Ja minētā persona savas pirmpirkuma tiesības neizmanto - jebkurš tiesību subjekts –juridiska persona, kurai piemīt tiesībspēja un rīcībspēja, un kura vēlas piedalīties izsolē un iegādāties Nekustamo īpašumu.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
-
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Projekta īstenošanai nav nepieciešami papildus līdzekļi no valsts vai pašvaldību budžeta. Saskaņā ar Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 47.pantu atsavināšanas izdevumus sedz no publiskas personas mantas atsavināšanā iegūtajiem līdzekļiem. Atsavināšanas izdevumu apmērs tiks noteikts Ministru kabineta 2011.gada 1.februāra noteikumu Nr.109 „Kārtība, kādā atsavināma publiskas personas manta” paredzētajā kārtībā.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Finanšu ministrija, VAS "Valsts nekustamie īpašumi"
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Atbilstoši Ministru kabineta 2024. gada 15. oktobra noteikumu Nr. 639 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 4. punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama attīstības plānošanas dokumentu projektu, kā arī tiesību aktu projektu izstrādē un citās sabiedrībai nozīmīgās iniciatīvās un procesos, it īpaši reformu izstrādes un īstenošanas procesā un publiskā finansējuma plānošanā, nodrošinot sabiedrības pārstāvjiem iespējas iegūt informāciju un sniegt priekšlikumus par reformu vai publiskā finansējuma prioritātēm.

6.4. Cita informācija

Ņemot vērā, ka rīkojuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Finanšu ministrija
  • VAS "Valsts nekustamie īpašumi"
  • Rēzeknes novada pašvaldība

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekta izstrādes, saskaņošanas un pieņemšanas procesā personu datu apstrādes mērķis ir nodrošināt projekta atbilstību faktiskajai un tiesiskajai situācijai, nodrošinot Ministru kabineta rīkojuma izpildē iesaistīto pušu tiesiskās intereses. Personas datu apstrāde ir nepieciešama, lai izpildītu Atsavināšanas likumā VNĪ deleģēto uzdevumu – organizēt valsts mantas atsavināšanas procesu, ievērojot pirmpirkuma tiesīgo personu tiesības.
Paskaidrojošie dokumenti, kuri satur personas datus, tiek nodoti šauram subjektu lokam - institūcijām, kas veic  rīkojuma projekta un tā sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) izvērtēšanu, Valsts kancelejai un Ministru kabineta locekļiem.
Nekustamo īpašumu īpašnieku personas dati apstrādāti, tos iegūstot no zemesgrāmatas nodalījuma, kura noraksts nepieciešams rīkojuma projekta izstrādei un virzībai. Zemesgrāmatu likuma 1.pants noteic, ka zemesgrāmatas ir visiem pieejamas un to ierakstiem ir publiska ticamība.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi