Anotācija

PAZIŅOJUMS:
Informējam, ka laika periodā no 2025. gada 17. aprīļa plkst. 20:00 līdz 2025. gada 19. aprīļa plkst. 12:00 tiks veikti TAP infrastruktūras uzturēšanas un pilnveidošanas darbi. To laikā ir iespējami TAP portāla darbības traucējumi.
24-TA-1885: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 28. novembra noteikumos Nr. 691 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.3. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot visu darba meklētāju, jo īpaši jauniešu – it sevišķi, īstenojot Garantiju jauniešiem –, ilgstošo bezdarbnieku un darba tirgū nelabvēlīgā situācijā esošo grupu, un ekonomiski neaktīvo personu piekļuvi nodarbinātībai un aktivizācijas pasākumiem, kā arī veicinot pašnodarbinātību un sociālo ekonomiku" 4.3.3.2. pasākuma "Nelabvēlīgākā situācijā esošu bezdarbnieku un ekonomiski neaktīvo iedzīvotāju iekļaušanās darba tirgū sekmēšana" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Tiesību akta projekts "Grozījumi Ministru kabineta (turpmāk – MK) 2023. gada 28. novembra noteikumos Nr. 691 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.3. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot visu darba meklētāju, jo īpaši jauniešu – it sevišķi, īstenojot Garantiju jauniešiem –, ilgstošo bezdarbnieku un darba tirgū nelabvēlīgā situācijā esošo grupu, un ekonomiski neaktīvo personu piekļuvi nodarbinātībai un aktivizācijas pasākumiem, kā arī veicinot pašnodarbinātību un sociālo ekonomiku" 4.3.3.2. pasākuma "Nelabvēlīgākā situācijā esošu bezdarbnieku un ekonomiski neaktīvo iedzīvotāju iekļaušanās darba tirgū sekmēšana" īstenošanas noteikumi"" (turpmāk – TA projekts) ir Labklājības ministrijas (turpmāk – LM) iniciatīva un TA projekts ir izstrādāts saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19. panta 6. un 13. punktu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
TA projekts paredz precizēt atsauces  uz aktuālajiem tiesību aktiem, atbalstāmās darbības, to izmaksas, uzraudzības rādītājus, komercdarbības atbalsta nosacījumus un veikt citus redakcionālus precizējumus. Piemēram, TA projektā tiek precizētas izmaksas, kuras Nodarbinātības valsts aģentūra kā finansējuma saņēmējs (turpmāk – NVA) var plānot iepirkumu līgumu ietvaros, precizēti de minimis atbalsta piešķiršanas nosacījumi.
TA projekts stāsies spēkā indikatīvi 2025. gada II. ceturksnī.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Šobrīd spēkā esošie MK 2023. gada 28. novembra noteikumi Nr. 691 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.3. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot visu darba meklētāju, jo īpaši jauniešu – it sevišķi, īstenojot Garantiju jauniešiem –, ilgstošo bezdarbnieku un darba tirgū nelabvēlīgā situācijā esošo grupu, un ekonomiski neaktīvo personu piekļuvi nodarbinātībai un aktivizācijas pasākumiem, kā arī veicinot pašnodarbinātību un sociālo ekonomiku" 4.3.3.2. pasākuma "Nelabvēlīgākā situācijā esošu bezdarbnieku un ekonomiski neaktīvo iedzīvotāju iekļaušanās darba tirgū sekmēšana" īstenošanas noteikumi"  (turpmāk – MK noteikumi Nr. 691) reglamentē:
-  ka projekta personālu piesaista, nodibinot civildienesta vai darba tiesiskās attiecības (MK noteikumu Nr. 691 30.1. apakšpunkts);
-  mērķa grupu, tās vajadzībām atbilstošas atbalstāmās darbības un katrai atbalstāmajai darbībai atbilstošas izmaksas (MK noteikumu Nr. 691 3., 14. – 18. punkts);
- 4.3.3.2. pasākumā "Nelabvēlīgākā situācijā esošu bezdarbnieku un ekonomiski neaktīvo iedzīvotāju iekļaušanās darba tirgū sekmēšana" (turpmāk – 4.3.3.2. pasākums) sasniedzamos Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam (turpmāk – Programma) iznākuma un rezultāta rādītājus un to vērtības, t.i.:
1) Programmas iznākuma rādītāju (EECO02) – bezdarbnieki, tostarp ilgstošie bezdarbnieki, – 7846, bet projekta iesniegumā plāno – 6161, tai skaitā līdz 2024. gada 31. decembrim 628;
2) Programmas iznākuma rādītāju (EECO05) – nodarbinātas personas, tostarp pašnodarbinātas personas, – 500, bet projekta iesniegumā plāno – 393;
3) Programmas rezultāta rādītājs (EECR04) – dalībnieki, kuri pēc dalības pārtraukšanas ir nodarbināti, tai skaitā pašnodarbinātie, – 1318 (MK noteikumu Nr. 691 4. punkts);

- ka de minimis atbalstu darba devējiem par šo noteikumu 16.3.1., 16.3.2. un 16.3.4.1. apakšpunktā minētajām izmaksām sniedz saskaņā ar Eiropas Komisijas 2023. gada 13. decembra Regulu (ES) 2023/2831 par Līguma par ES darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (ES Oficiālais Vēstnesis, 2023. gada 15. decembris, Nr. L 2023/2831) (turpmāk – regula  2023/2831) vai Eiropas Komisijas 2014. gada 27. jūnija Regulu (EK) Nr. 717/2014 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē (ES Oficiālais Vēstnesis, 2014. gada 28. jūnijs, Nr. L 190) (turpmāk – regula 717/2014) attiecībā uz zivsaimniecības uzņēmumiem, kas darbojas saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 11. decembra Regulu (ES) Nr. 1379/2013 par zvejas un akvakultūras produktu tirgu kopīgo organizāciju un ar ko groza Padomes Regulas (EK) Nr. 1184/2006 un (EK) Nr. 1224/2009 un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 104/2000 (ES Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 28. decembris, Nr. L 354) (turpmāk – regula Nr. 1379/2013). Ar MK 2024. gada 16. jūlija noteikumiem Nr. 461 "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 28. novembra noteikumos Nr. 691 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027. gadam 4.3.3. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot visu darba meklētāju, jo īpaši jauniešu - it sevišķi, īstenojot Garantiju jauniešiem -, ilgstošo bezdarbnieku un darba tirgū nelabvēlīgā situācijā esošo grupu, un ekonomiski neaktīvo personu piekļuvi nodarbinātībai un aktivizācijas pasākumiem, kā arī veicinot pašnodarbinātību un sociālo ekonomiku" 4.3.3.2. pasākuma "Nelabvēlīgākā situācijā esošu bezdarbnieku un ekonomiski neaktīvo iedzīvotāju iekļaušanās darba tirgū sekmēšana" īstenošanas noteikumi" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 461) MK noteikumu Nr. 691 V. nodaļā "Ar komercdarbības atbalsta saņemšanu saistītie nosacījumi" tika svītrota atsauce uz Eiropas Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulu (ES) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē (turpmāk – regula 1408/2013), ņemot vērā neskaidrību par šīs regulas piemērošanu daudzpakāpju projektos. Saskaņā ar MK 2024. gada 16. jūlija sēdē pieņemto lēmumu (protokola Nr. 29/25.§, 3. punkts) – LM tika uzdots sagatavot priekšlikumus turpmākai 4.3.3.2. pasākuma īstenošanai pēc Eiropas Komisijas viedokļa saņemšanas par  regulas 1408/2013 piemērošanu Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam pasākumos;
- ka, īstenojot projektu, finansējuma saņēmējam (NVA) ir jānovērš dubultā finansējuma risks un jānodrošina, ka projektā sniegtais atbalsts projekta mērķa grupai netiek finansēts vai līdzfinansēts, kā arī to nav plānots finansēt vai līdzfinansēt no citiem valsts, pašvaldības vai ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem (MK noteikumu Nr. 691 30.4. apakšpunkts);
- atsauces uz Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulu (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 (turpmāk – regula 2018/1046) (MK noteikumu Nr. 691 30.11.1. un 30.12. apakšpunkts);
- atsauces uz regulas 717/2014 un regulas 2023/2831 nosacījumiem (MK noteikumu Nr. 691 33., 34., 36., 37. un 39. punkts);
- ka 4.3.3.2. pasākums tiek īstenots saskaņā ar MK 2011. gada 25. janvāra noteikumiem Nr. 75 "Noteikumi par aktīvo nodarbinātības pasākumu un preventīvo bezdarba samazināšanas pasākumu organizēšanas un finansēšanas kārtību un pasākumu īstenotāju izvēles principiem" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 75), ciktāl MK noteikumi Nr. 691  nenosaka citādi, un MK 2018. gada 21. novembra noteikumiem Nr. 715 "De minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtība" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 715).
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
1. 4.3.3.2. pasākuma projekta Nr. 4.3.3.2/1/24/I/002 "Pasākumi iekļaujošai nodarbinātībai" (turpmāk – projekts Nr. 4.3.3.2/1/24/I/002)  īstenošanā, t.sk. mērķu un rādītāju sasniegšanā izšķiroša loma ir personālam, kurš nodrošina projekta vadību un īstenošanu. Šobrīd MK noteikumi Nr. 691 ierobežo projekta vadības un īstenošanas personāla piesaisti, jo MK noteikumu Nr. 691 30.1. apakšpunkts paredz civildienesta vai darba tiesisko attiecību nodibināšanu ar projekta personālu. Nav paredzētas elastīgas personāla piesaistes iespējas, t. i.,  MK noteikumi Nr. 691 neparedz iespēju projekta personālu piesaistīt arī uz uzņēmuma līguma pamata, kas atsevišķos gadījumos ir kritiski nepieciešams projekta darbību īstenošanas nodrošināšanai (piemēram, iepirkumu speciālista, jurista piesaiste uz uzņēmuma līguma pamata).
2. 2025. gada 23. janvārī Eiropas Komisija apstiprināja Programmas grozījumus Nr. 2 (turpmāk – grozījumi Nr. 2), līdz ar to MK noteikumi Nr. 691  būtu papildināmi ar jaunu atbalstāmo darbību – algoti pagaidu sabiedriskie darbi. Atbilstoši papildināma arī projekta mērķa grupa un paredzamas jaunajai atbalstāmajai darbībai atbilstošas izmaksu pozīcijas. Tāpat veicamas izmaiņas arī 4.3.3.2. pasākuma uzraudzības rādītājos (EECO02 "Bezdarbnieki, tostarp ilgstošie bezdarbnieki"; EECO05 "Nodarbinātas personas, tostarp pašnodarbinātas personas"; EECR04 "Dalībnieki, kuri pēc dalības pārtraukšanas ir nodarbināti, tai skaitā pašnodarbinātie").
3. Ņemot vērā iepriekšējās neskaidrības par  regulas 1408/2013 piemērošanu Eiropas Savienības fondu[1] (turpmāk – ES fondu) finansētajos daudzpakāpju projektos un attiecīgi šīs regulas svītrošanu no MK noteikumiem Nr. 691, šobrīd netiek sniegts jauns atbalsts darba devējiem lauksaimniecības nozarē. 2024. gada 17. jūnijā Finanšu ministrija saņēma Eiropas Komisijas skaidrojumu, no kura var secināt, ka regulu 1408/2013 var piemērot ES fondu projektos, ja de minimis atbalstu finansējuma saņēmējam vai tā sadarbības partnerim piešķir sadarbības iestāde, bet tā nav piemērojama ES fondu finansētajos daudzpakāpju projektos, kur de minimis atbalstu gala atbalsta saņēmējiem piešķir finansējuma saņēmējs.
Tā kā 4.3.3.2. pasākuma projekts Nr. 4.3.3.2/1/24/I/002 ir daudzpakāpju projekts (NVA kā finansējuma saņēmējs nodod tālāk atbalstu darba devējiem) un laika periodā no MK noteikumu Nr. 691 piemērošanas uzsākšanas[2] (izmaksu attiecināmības termiņa sākums ir 2023. gada 1. jūnijs) līdz  MK noteikumu Nr. 461 spēkā stāšanās dienai[3] (2024. gada 19. jūlijs) de minimis atbalstu saskaņā ar regulu  1408/2013 NVA kā finansējuma saņēmējs piešķīra 13 darba devējiem, ir jāprecizē regulējums, lai de minimis atbalstu saņēmušajiem darba devējiem lauksaimniecības nozarē tas būtu piešķirts, ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES)  2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – regula 2021/1060) 2. panta 9. punktā (d)  noteikto.
4. MK noteikumos Nr. 691 noteiktais attiecībā uz atbalstāmo darbību līdzfinansēšanu ierobežo citu finansēšanas avotu piesaisti gadījumā, ja rodas tāda nepieciešamība. Līdzfinansēšana nav saistāma ar dubultnefinansēšanas principu, jo dubultā finansēšana finansējuma saņēmēja līmenī ir tad, ja vienas un tās pašas izmaksas tiek finansētas no dažādiem finansēšanas avotiem. Taču ir pieļaujams, ka vienu projekta darbību, bet dažādas izmaksas finansē dažādi finansēšanas avoti. Līdz ar to projekta atbalstāmo darbību un to izmaksu līdzfinansēšana no cita finansēšanas avota, pretēji tam, kā noteikts MK noteikumu Nr. 691 30.4. apakšpunktā, ir pieļaujama.
5. MK noteikumu Nr. 691 30.11.1. un 30.12. apakšpunktā ir atsauce uz regulu 2018/1046, taču ir stājusies spēkā Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regula (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija) (turpmāk – regula 2024/2509), kuras 279. pants nosaka, ka tā atceļ regulu 2018/1046. MK noteikumos Nr. 691 trūkst atsauces uz regulu 2024/2509.
6. Papildus konstatēts, ka MK noteikumos Nr. 691 nepieciešami vairāki redakcionāli precizējumi, tostarp:
- jāvienādo regulu saīsinājumu pieraksts, jo šobrīd tas ir atšķirīgs;
- 14.1. apakšpunktā ietvertās atbalstāmās darbības nosaukums nav precīzi salāgots ar pasākuma nosaukumu, kas tiek  lietots MK noteikumos Nr. 75. Ievērojot to, ka 2025. gada 27. februārī stājās spēkā MK 2025. gada 25. februāra noteikumi Nr. 122 "Grozījumi Ministru kabineta 2011. gada 25. janvāra noteikumos Nr. 75 "Noteikumi par aktīvo nodarbinātības pasākumu un preventīvo bezdarba samazināšanas pasākumu organizēšanas un finansēšanas kārtību un pasākumu īstenotāju izvēles principiem"" un to 25. punkts (MK noteikumu Nr. 75 192.6 punkts) paredz papildu nosacījumus atbalsta saņēmēju valsts un pašvaldības iestāžu atbilstības izvērtēšanai komercdarbības atbalstam, nepieciešams šī punkta nosacījumus ietvert MK noteikumu Nr. 691 33. punkta  nosacījumos, tādējādi tos salāgojot. Vienlaikus jāņem vērā, ja, izvērtējot atbalsts nekvalificējas komercdarbības atbalsta nosacījumiem, valsts un pašvaldību iestādēm atbalstu piešķir atbilstoši MK noteikumu Nr. 75 nosacījumiem, bet neuzskaita kā komercdarbības atbalstu;
- 33. punktā norādītā atsauce uz MK noteikumiem Nr. 715 ("Noteikumi par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem”) neatbilst aktuālajam šo MK noteikumu nosaukumam "De minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtība", jo ar MK 2024. gada 25. jūnija noteikumiem Nr. 395 "Grozījumi Ministru kabineta 2018. gada 21. novembra noteikumos Nr. 715 "Noteikumi par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem"", kas stājās spēkā  2024. gada 1. jūlijā, tika veiktas izmaiņas MK noteikumu Nr. 715 nosaukumā, izslēdzot no tā tekstu "(..) un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem". Attiecīgi MK noteikumu Nr. 691 33. punktā precizējamas arī ietvertās atsauces uz MK noteikumiem Nr. 715;
- attiecībā uz MK noteikumu Nr. 691 nosacījumu par 4.3.3.2. pasākuma īstenošanu atbilstoši MK noteikumiem Nr. 75, ciktāl MK noteikumi Nr. 691 nenosaka citādi, ir konstatēts, ka MK noteikumu Nr. 691 34.4. apakšpunktā un 35. punktā ietvertie nosacījumi, lai arī nebūtiski, bet redakcionāli atšķiras no MK noteikumu Nr. 75 192.16 un 192.19 punktā ietvertās redakcijas. Precizējot MK noteikumu Nr. 691 35. punkta redakciju, jānovērš arī nesakritība MK noteikumu Nr. 715 nosaukumā. Tāpat redakcionāli precizējams MK noteikumu Nr. 691 34. punkts un citi tā apakšpunkti, nodrošinot vieglāku informācijas uztveramību, tostarp secināts, ka 34. punktā trūkst atsauces uz regulas 717/2014 5. panta 1. un 2. punktu un regulas 2023/2831 5. panta 2. punktu, kā arī 34. un 39. punktā trūkst atsauces uz regulu 1408/2014. Savukārt MK noteikumu Nr. 691 36.2. apakšpunktā konstatēts, ka trūkst atsauce uz  regulas 717/2014 1. panta 3. punktu.


[1] Eiropas Reģionālās attīstības fonds, Eiropas Sociālā fonds Plus, Kohēzijas fonds un Taisnīgas pārkārtošanās fonds
[2] 4.3.3.2. pasākuma ietvaros izmaksas ir attiecināmas par darbībām, kas atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulai (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – regula 2021/1060), nav uzskatāmas par pabeigtām, ja tās atbilst šajos noteikumos minētajām izmaksu pozīcijām un ir radušās ne agrāk kā 2023. gada 1. jūnijā.
[3] https://likumi.lv/ta/id/353686-grozijumi-ministru-kabineta-2023-gada-28-novembra-noteikumos-nr-691-eiropas-savienibas-kohezijas-politikas-programmas-2021-2027...
 
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā iepriekš minēto, MK noteikumos Nr. 691 nepieciešams veikt šādus grozījumus:
1. lai nodrošinātu elastīgākus projekta personāla piesaistes nosacījumus, papildināt 17. punktu ar jaunu apakšpunktu (17.6. apakšpunkts) un precizēt 30.1. apakšpunkta redakciju. Izmaiņas paredz, ka projekta personāla piesaisti var plānot arī iepirkumu līgumu ietvaros, taču šīs izmaksas jāietver noteikumu 16.1. apakšpunktā minētajā vienotajā likmē;
2. atbilstoši Programmas grozījumiem Nr. 2 papildināt MK noteikumus Nr. 691 ar  3.2.1, 14.5.1, 16.3.5.1 apakšpunktu un 26.1 punktu,  iekļaujot 4.3.3.2. pasākumā jaunu atbalstāmo darbību – algoti pagaidu sabiedriskie darbi. Atbilstoši jaunās atbalstāmās darbības īstenošanas nosacījumiem, kuri ietverti MK noteikumu Nr. 75 3.8. apakšnodaļā, MK noteikumu Nr. 691 grozījumu projekts paredz papildināt esošās izmaksu pozīcijas. Paredzētas izmaiņas arī MK noteikumu Nr. 691 20. punktā, ievērojot, ka jaunās atbalstāmās darbības īstenošanas un izmaksu apmēra nosacījumi ietverti MK noteikumos Nr. 75. Papildu finansējums šīs atbalstāmās darbības īstenošanai nav nepieciešams, tas tiks pārdalīts no citām 4.3.3.2. pasākuma projekta Nr.4.3.3.2/1/24/I/002 atbalstāmajām darbībām paredzētajām izmaksām. Vienlaikus precizēts MK noteikumu Nr. 691 4. punkts, paredzot izmaiņas 4.3.3.2. pasākuma uzraudzības rādītājos. Algotajos pagaidu sabiedriskajos darbos plānots iesaistīt 2 000 unikālās personas. Proti, 4.3.3.2. pasākuma ietvaros līdz 2029. gada 31. decembrim sasniedzami šādi uzraudzības rādītāji:
1) Programmas iznākuma rādītājs (EECO02) – bezdarbnieki, tostarp ilgstošie bezdarbnieki, – 9846, bet projekta iesniegumā plāno – 7732, tai skaitā līdz 2024. gada 31. decembrim – 628;
2) Programmas iznākuma rādītājs (EECO05) – nodarbinātas personas, tostarp pašnodarbinātas personas, – 627, bet projekta iesniegumā plāno – 493;
3) Programmas rezultāta rādītājs (EECR04) – dalībnieki, kuri pēc dalības pārtraukšanas ir nodarbināti, tai skaitā pašnodarbinātie, – 1654.
Detalizēta informācija par uzraudzības rādītājiem ietverta 4.3.3. SAM radītāju metodoloģijas aprakstā.
3. papildināt MK noteikumus Nr. 691 ar jaunu nodaļu "IV. Noslēguma jautājumi", kas nosaka NVA un Centrālajā finanšu un līgumu aģentūras (turpmāk – CFLA) veicamās darbības, lai nodrošinātu piešķirtā de minimis atbalsta atbilstību de minimis atbalsta darba devējiem lauksaimniecības nozarē atbilstoši regulas 2021/1060 2. panta 9. punkta (d)  nosacījumiem. Kā jau minēts iepriekš, NVA līdz MK noteikumu Nr. 461 spēkā stāšanās dienai (2024. gada 1. jūlijam – datums, no kura piemēro šos noteikumus) projekta Nr. 4.3.3.2/1/24/I/002 ietvaros ir piešķīrusi de minimis atbalstu regulas 1408/2013 ietvaros un ir noslēgusi līgumus par pasākuma noteiktām personu grupām īstenošanu (turpmāk – līgumi ar darba devējiem) ar 13 darba devējiem lauksaimniecības nozarē. Attiecīgi, lai sakārtotu dokumentāciju attiecībā uz šiem 13 darba devējiem, tiks veiktas šādas darbības:
- NVA iesniegs sadarbības iestādē (CFLA) vienošanās par projekta Nr. 4.3.3.2/1/24/I/002  īstenošanu grozījumu priekšlikumu (to veic Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā https://projekti.cfla.gov.lv/ (turpmāk – KPVIS)), paredzot, ka atbalsta saņēmēji (13 darba devēji lauksaimniecības nozarē) ir sadarbības partneri. NVA KPVIS iesniegs arī iepriekš veikto 13 de minimis izvērtējumu pamatojošo informāciju;
- CFLA izvērtēs minēto grozījumu priekšlikumu, tai skaitā veiks darba devēja izvērtējumu de minimis atbalstam atbilstoši situācijai un tiesiskajam regulējumam, kāds bija spēkā  dienā, kad NVA noslēdza līgumu (piešķīra de minimis atbalstu) ar darba devēju, un sazināsies ar NVA par izvērtējuma rezultātiem;
- ja darba devējs atbildīs de minimis atbalsta saņemšanas nosacījumiem regulas 1408/2013 ietvaros, NVA De minimis atbalsta uzskaites sistēmā  https://deminimis.fm.gov.lv/login koriģēs informāciju par darba devējiem piešķirto de minimis atbalstu un paziņos par to CFLA. Savukārt CFLA retrospektīvi piešķirs de minimis atbalstu darba devējiem    un ievadīs informāciju De minimis atbalsta uzskaites sistēmā;
- CFLA sagatavos un nosūtīs NVA vēstuli par vienošanās par projekta Nr. 4.3.3.2/1/24/I/002 īstenošanu grozījumiem un de minimis atbalsta piešķiršanu sadarbības partneriem.  Tādējādi šajā gadījumā CFLA vēstule NVA par sadarbības partnera statusa piešķiršanu nodrošinās regulas 2021/1060 2. panta 9. punktā (d)  noteiktā izpildi. Atbalsta piešķiršanas brīdis būs diena, kad NVA sākotnēji ir noslēgusi līgumu ar darba devēju, tādējādi nodrošinot finanšu attiecināmību no līguma noslēgšanas dienas. Šo brīdi CFLA norādīs arī vēstulē NVA par vienošanās par projekta Nr. 4.3.3.2/1/24/I/002 īstenošanu grozījumiem. Secīgi pēc tam KPVIS tiks apstiprināti grozījumi CFLA un NVA vienošanās par projekta Nr. 4.3.3.2/1/24/I/002 īstenošanu. De minimis atbalsta piešķīrēja maiņas rezultātā darba devējam lauksaimniecības nozarē nemainīsies ne piešķirtā de minimis atbalsta apmērs, ne diena, ar kuru šis atbalsts ir piešķirts. Nemainīsies arī piešķirtā atbalsta uzraudzības un īstenošanas nosacījumi, uzraudzību un administrēšanu turpinās nodrošināt NVA (jo faktiski veic maksājumus darba devējam atbilstoši noslēgtajam līgumam);
- ja darba devējs neatbildīs de minimis atbalsta saņemšanas nosacījumiem regulas 1408/2013 ietvaros, CFLA noraidīs vienošanās par projekta Nr. 4.3.3.2/1/24/I/002 īstenošanu grozījumu priekšlikumu, norādot atteikuma pamatojumu. Ņemot vērā NVA ilgstošo pieredzi 4.3.3.2. pasākumam līdzīga atbalsta īstenošanā un de minimis atbalsta piešķiršanā darba devējiem, risks, ka grozījumu priekšlikums būs jānoraida, ir zems;
- pēc grozījumu veikšanas ar CFLA noslēgtajā vienošanā par projekta Nr. 4.3.3.2/1/24/I/002 īstenošanu, NVA veiks attiecīgus grozījumus ar darba devēju noslēgtajā līgumā. Pirms tam NVA izskaidros darba devējiem šādu grozījumu nepieciešamību un nosacījumus, tostarp skaidrojot, ka pēc grozījumu veikšanas darba devējs sadarbības partnera statusā tam līgumā noteiktos  pienākumus turpina veikt kā līdz šim un ka MK noteikumu Nr. 691 grozījumi darba devējam neradīs negatīvu finansiālu ietekmi. Līgumu izpildes uzraudzība, norēķini un komunikācija ar darba devējiem (13 sadarbības partneriem) tāpat paliks NVA pienākums.
Tādējādi ir paredzētas darbības, kas nodrošinās, ka CFLA veiktā NVA sākotnēji piešķirtā de minimis atbalsta regulas 1408/2013  ietvaros pārvērtēšana un MK noteikumos Nr. 691 paredzētie grozījumi neradīs nelabvēlīgas sekas darba devējiem lauksaimniecības nozarē, bet ļaus tiem turpināt īstenot uzņemtās līgumsaistības un tie būs labvēlīgi personām (13 darba devējiem), jo bez izmaiņām tiks saglabāts darba devējiem piešķirtais de minimis atbalsts.
Detalizēta kārtība, kādā sadarbojas NVA un CFLA, t.sk., kā noris komunikācija un informācijas aprite starp abām iestādēm ir noteikta starp CFLA un NVA noslēgtajā vienošanās par 4.3.3.2. pasākuma projekta Nr. 4.3.3.2/1/24/I/002 īstenošanu. Ja būs nepieciešams, tajā tiks veiktas attiecīgas izmaiņas. Izmaiņu veikšanas pamats būs šie MK noteikumu Nr. 691 grozījumi.

Attiecībā uz de minimis atbalsta turpināšanu lauksaimniecības nozarē regulas 1408/2013  ietvaros, tika ņemta vērā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020.gada plānošanas perioda darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt sociālās atstumtības riskam pakļauto mērķa grupu, tostarp bezdarbnieku, tai skaitā nelabvēlīgākā situācijā esošu bezdarbnieku, iekļaušanos darba tirgū" 9.1.1.1. pasākuma "Subsidētās darbavietas nelabvēlīgākā situācijā esošiem bezdarbniekiem"  Eiropas Sociālā fonda (turpmāk — ESF) projekta Nr. 9.1.1.1/15/I/001 "Subsidētās darbavietas bezdarbniekiem" statistika, kas liecina par darba devēju lauksaimniecības nozarē nelielo interesi atbalsta saņemšanai 4.3.3.2. pasākumam analogā pasākumā, kur no 8534 minētajā periodā atbalstu saņēmušajiem darba devējiem 523 jeb 6% bija darba devēji lauksaimniecības nozarē. Ņemot vērā paredzamo administratīvo slogu un nelielo darba devēju pieprasījumu, turpmāk regulas 1408/2013 ietvaros no 4.3.3.2. pasākuma projekta Nr. 4.3.3.2/1/24/I/002 finansējuma atbalstu darba devējiem nepiešķirs. Plānots, ka darba devēju lauksaimniecības nozarē pieprasījuma gadījumā NVA pasākumus noteiktām personu grupām īstenos nodarbinātības speciālā budžeta ietvaros. Ņemot vērā MK 2024. gada 16. jūlija sēdē pieņemto lēmumu (protokola Nr. 29/25.§, 3. punkts) – LM  sagatavot priekšlikumus turpmākai 4.3.3.2. pasākuma īstenošanai pēc Eiropas Komisijas viedokļa saņemšanas par regulas 1408/2013 piemērošanu Programmas pasākumos –, MK noteikumu Nr. 691 grozījumiem pievienots protokollēmums, iekļaujot informāciju par turpmākajām rīcībām. LM priekšlikumi paredz, ka de minimis atbalsts regulas 1408/2013 ietvaros var tikt sniegts tiem darba devējiem lauksaimniecības nozarē, kuri noteikti kā sadarbības partneri starp CFLA un NVA noslēgtajā vienošanās par 4.3.3.2. pasākuma projekta Nr. 4.3.3.2/1/24/I/002   īstenošanu. Taču turpmāk, t.i., līdz 4.3.3.2. pasākuma projekta Nr. 4.3.3.2/1/24/I/002  noslēgumam (šobrīd plānotais projekta ieviešanas beigu datums ir 2028. gada 30. jūnijs) aktīvajos nodarbinātības pasākumos noteiktām personu grupām darba devējiem lauksaimniecības nozarē piešķirtais de minimis atbalsts regulas 1408/2013 ietvaros tiks finansēts no NVA nodarbinātības speciālā budžeta (sociālās apdrošināšanas speciālā budžeta apakšprogrammas 04.02.00 “Nodarbinātības speciālais budžets”). Attiecīgi var uzskatīt, ka LM MK 2024. gada 16. jūlija sēdē dotais uzdevums (protokola Nr. 29/25.§, 3. punkts) ir izpildīts;

4. precizēt atsauces uz aktuālajiem tiesību aktiem, t.i., precizēt MK noteikumu Nr. 691 30.11.1. un 30.12. apakšpunktu, atsaucoties uz regulu 2024/2509;
5. veikt redakcionālus precizējumus, t.sk. precizēt 14.1. apakšpunktā atbalstāmās darbības nosaukumu, to salāgojot ar MK noteikumos Nr. 75 noteikto šī pasākuma nosaukumu (pasākumi noteiktām personu grupām detalizēti aprakstīti MK noteikumu Nr. 75 3.4.2. apakšnodaļā, to mērķa grupa – MK noteikumu Nr. 691 22. punktā), precizēt 33. punkta nosacījumus, t.sk., salāgojot ar MK noteikumu Nr. 75 192.6 redakciju, salāgojot 33. un 35. punkta redakciju ar MK noteikumu Nr. 715 nosaukumu, precizēt 34.4. apakšpunkta  redakciju, to salāgojot ar MK noteikumu Nr. 75 192.16  punkta redakciju un precizēt 35. punkta redakciju, to salāgojot ar MK noteikumu Nr. 75 192.19 punkta redakciju. Papildus redakcionāli precizējumi paredzēti 34. punktā un tā apakšpunktos, nodrošinot labāku informācijas uztveramību un papildu atsauces uz regulas 717/2014 5. panta 1. un 2. punktu, regulas 2023/2831 5. panta 2. punktu, kā arī 34. un 39. punktā atsauces uz regulu 1408/2014. Tāpat  MK noteikumi Nr. 691  papildināti ar 33.1 punktu, ietverot nosacījumu par pieteikuma de minimis atbalstam iesniegšanas kārtību. Savukārt MK noteikumu Nr. 691 36.2. apakšpunkta precizējumi paredz to papildināt ar atsauci uz regulas 717/2014 1. panta 3. punktu. Vienlaikus TA projekts paredz vienādot MK noteikumos Nr. 691 ietverto regulu saīsinājumu pierakstu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Ierosinātajiem grozījumiem nav negatīva ietekme uz NVA kā finansējuma saņēmēju. NVA un CFLA ir informēti par TA projektu tā izstrādes un saskaņošanas gaitā, tostarp par to, ka pēc TA projekta stāšanās spēkā:
- grozījumi būs veicami 2024. gada 25. jūnija  vienošanās Nr. 4.3.3.2/1/24/I/002  par projekta Nr. 4.3.3.2/1/24/I/002  īstenošanu, t.sk., papildinot vienošanās nosacījumus sadarbības partneru ietveršanai projektā Nr. 4.3.3.2/1/24/I/002. Papildus būs nepieciešami arī iepriekš minētā projekta grozījumi vienošanās par projekta īstenošanu noteiktajā kārtībā, paredzot darba devējus lauksaimniecības nozarē par sadarbības partneriem, kā arī veicot precizējumus, kuri saistīti ar jaunas atbalstāmās darbības ietveršanu projektā;
- NVA un CFLA būs jāveic rīcības saskaņā ar TA projekta 22. punktā noteikto;
- informāciju par MK noteikumu Nr. 691 grozījumiem NVA izvietos NVA tīmekļvietnē www.nva.gov.lv, informējot darba devējus un sabiedrību kopumā par paredzētajām izmaiņām – par iespējām bezdarbniekiem iesaistīties algotajos pagaidu sabiedriskajos darbos.

Papildus jāmin, ka, apstiprinot MK noteikumus Nr. 691, to anotācijā skaidrots, ka 4.3.3.2. pasākumam piemērots intervences kods Nr. 134 (Pasākumi nodarbinātības pieejamības uzlabošanai), taču piemērojams arī intervences kods Nr. 136 (Īpašs atbalsts jaunatnes nodarbinātībai un jauniešu sociāli ekonomiskai integrācijai). No 4.3.3.2. pasākumam plānotā kopējā attiecināmā ESF Plus finansējuma 55 437 650 euro uz intervences kodu Nr. 136 "Īpašs atbalsts jaunatnes nodarbinātībai un jauniešu sociāli ekonomiskai integrācijai" attiecināmi 14 % jeb 7 761 271 euro, savukārt pārējam ESF Plus finansējumam 47 676 379 euro piemērots intervences kods Nr. 134 "Pasākumi nodarbinātības pieejamības uzlabošanai".
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Bezdarbnieki
Ietekmes apraksts
TA projekts paredz bezdarbnieku iesaisti jaunā atbalstāmajā darbībā – algoti pagaidu sabiedriskie darbi. Iesaistoties šajā atbalstāmajā darbībā, bezdarbnieki tiks aktivizēti turpmākai bezdarba situācijas risināšanai gan iesaistoties citos NVA pasākumos nodarbinātības veicināšanai, gan integrējoties atvērtajā darba tirgū.
Juridiskās personas
  • Pašvaldības institūcijas
  • Biedrības
  • Nodibinājumi
Ietekmes apraksts
TA projekta īstenošanas ietvaros pašvaldību institūcijām, biedrībām un nodibinājumiem būs iespējas iesaistīties algotu pagaidu sabiedrisko darbu īstenošanā, sniedzot ieguldījumu turpmākai bezdarbnieka aktivizēšanai integrācijai nodarbinātībā.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
TA projekts paredz bezdarbnieku iesaisti jaunā atbalstāmajā darbībā – algoti pagaidu sabiedriskie darbi. Iesaistoties šajā atbalstāmajā darbībā, bezdarbnieki tiks aktivizēti turpmākai bezdarba situācijas risināšanai, iesaistoties citos NVA pasākumos nodarbinātības veicināšanai vai integrējoties atvērtajā darba tirgū.

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
(ES) 2023/2831
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2023. gada 13. decembra Regula (ES) 2023/2831 par Līguma par ES darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (ES Oficiālais Vēstnesis, 2023. gada 15. decembris, Nr. L 2023/2831)
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
(ES, Euratom) 2024/2509
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2024. gada 30. septembra Regula (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (ES Oficiālais Vēstnesis, 2024. gada 26. septembris, Nr. L 2024/2509)
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
(ES) 717/2014
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2014. gada 27. jūnija Regula (EK) Nr. 717/2014 par Līguma par ES darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē (ES Oficiālais Vēstnesis, 2014. gada 28. jūnijs, Nr. L 190)
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
(ES) 1408/2013
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2013. gada 18. decembra Regula (ES) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē (ES Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, Nr. L 352)
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2023. gada 13. decembra Regula (ES) 2023/2831 par Līguma par ES darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (ES Oficiālais Vēstnesis, 2023. gada 15. decembris, Nr. L 2023/2831)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārēja atsauce
15. un 22. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
1. panta 1. punkts
17. punkts
 
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
1. panta 1. punkta "a", "b", "c" vai "d" apakšpunkts
19. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
1. panta 2. punkts
19. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
2. panta 2. punkts
17. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
3. panta 2. punkts
17. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
5. panta 2. punkts
17. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
7. panta 3. punkts un 8. pants
21. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2024. gada 30. septembra Regula (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (ES Oficiālais Vēstnesis, 2024. gada 26. septembris, Nr. L 2024/2509)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
61. pants
13. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
61. pants
14. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2014. gada 27. jūnija Regula (EK) Nr. 717/2014 par Līguma par ES darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē (ES Oficiālais Vēstnesis, 2014. gada 28. jūnijs, Nr. L 190)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārēja atsauce
15., 17. un 22. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
1. panta 1. punkts
17. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
1. panta 1., 2. un 3. punkts
20. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
2. panta 2. punkts
17. punkts
 
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
3. panta 2a. un 3. punkts
17. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
5. panta 1. un 2. punkts
17. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
7. panta 4. punkts un 8. pants 
21. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2013. gada 18. decembra Regula (ES) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē (ES Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, Nr. L 352)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārēja atsauce
17., 20., 22. un 23. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Centrālā finanšu un līgumu aģentūra, Nodarbinātības valsts aģentūra, Labklājības ministrija
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

Sabiedrības līdzdalība netika nodrošināta, ņemot vērā, ka TA projekts paredz precizēt komercdarbības atbalsta nosacījumus darba devējiem lauksaimniecības nozarē, kurus nosaka  regula 1408/2013 un 4.3.3.2. pasākuma papildināšanu ar jaunu atbalstāmo darbību atbilstoši Programmas grozījumiem Nr. 2 (sabiedrības iesaiste ir bijusi Programmas grozījumu Nr. 2 saskaņošanas procesā).
 
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Centrālā finanšu un līgumu aģentūra
  • Nodarbinātības valsts aģentūra

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
TA projekts aktivizēs bezdarbnieku iesaisti nodarbinātībā, uzlabojot arī šo personu sociālo un ekonomisko situāciju.

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
TA projektam ir netieša ietekme uz cilvēktiesībām, demokrātiskās vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību. Institūcijas, kas ir iesaistītas 4.3.3.2. pasākuma projekta Nr. 4.3.3.2/1/24/I/002  īstenošanā,  īstenos vispārīgas darbības un ievēros nosacījumus, kas netieši ietekmē nediskrimināciju un pamattiesību ievērošanu.

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk