Anotācija (ex-ante)

22-TA-3692: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Kārtība, kādā piešķir, administrē un uzrauga valsts un Eiropas Savienības atbalstu biškopībai" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta biškopībai piešķiršanas, administrēšanas un uzraudzības kārtība" (turpmāk – noteikumu projekts) ir sagatavots, pamatojoties uz Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma 5. panta ceturto un septīto daļu, kā arī saskaņā ar
1) Komisijas 2022. gada 11. novembra Īstenošanas lēmumu Nr. CCI: 2023LV06AFSP001, ar kuru apstiprina Latvijas 2023.–2027. gada KLP stratēģisko plānu attiecībā uz Savienības atbalstu, ko finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda un Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai;
2) Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regulu (ES) 2021/2115, ar ko izveido noteikumus par atbalstu stratēģiskajiem plāniem, kuri dalībvalstīm jāizstrādā saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku (KLP stratēģiskie plāni) un kurus finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) un no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1305/2013 un (ES) Nr. 1307/2013 (turpmāk – regula 2021/2115);
3) Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regulu (ES) Nr. 2021/2116 par kopējās lauksaimniecības politikas finansēšanu, pārvaldību un uzraudzību un ar ko atceļ Regulu (ES) Nr. 1306/2013 (turpmāk – regula 2021/2116);
4) Komisijas 2022. gada 7. decembra Deleģēto regulu (ES) 2022/126, ar ko Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2021/2115 papildina ar prasībām, kuras piemērojamas konkrētu veidu intervences pasākumiem, ko dalībvalstis savos KLP stratēģiskajos plānos 2023.–2027. gadam noteikušas atbilstīgi minētajai regulai, kā arī ar noteikumiem par īpatsvaru, ko piemēro laba lauksaimnieciskā un vidiskā stāvokļa (LLVS) 1. standarta vajadzībām (turpmāk – regula 2022/126);
5) Komisijas 2022. gada 7. decembra Deleģēto regulu (ES) 2022/127, ar ko Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2021/2116 papildina ar noteikumiem par maksājumu aģentūrām un citām struktūrām, finanšu pārvaldību, grāmatojumu noskaidrošanu, nodrošinājumiem un euro izmantošanu (turpmāk – regula 2022/127);
6) Komisijas 2022. gada 6. septembra Īstenošanas regulu (ES) 2022/1475, ar ko nosaka sīki izstrādātus noteikumus par to, kā Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2021/2115 īsteno attiecībā uz KLP stratēģisko plānu izvērtēšanu un uzraudzībai un izvērtēšanai vajadzīgās informācijas sniegšanu (turpmāk – regula 2022/1475);
7) Komisijas 2022. gada 16. jūnija Deleģēto regulu (ES) 2022/1408, ar kuru attiecībā uz avansa maksājumiem par noteiktām intervencēm un atbalsta pasākumiem, kas paredzēti Eiropas Parlamenta un Padomes Regulās (ES) 2021/2115 un (ES) Nr. 1308/2013, groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2021/2116 (turpmāk – regula 2022/1408);
8) Komisijas 2022. gada 31. oktobra Deleģēto regulu (ES) 2023/57, ar kuru groza un labo Deleģēto regulu (ES) 2022/127, kas papildina Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2021/2116 (turpmāk – regula 2023/57);
9) Latvijas Kopējās lauksaimniecības politikas stratēģisko plānu 2023.–2027. gadam (turpmāk – KLP stratēģiskais plāns).

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ar 2023. gada 1. janvāri stājās spēkā KLP stratēģiskais plāns un sākās jaunais 2023.–2027. gada Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (turpmāk – ELGF) un Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (turpmāk – ELFLA) plānošanas periods. Noteikumu projekta mērķis ir noteikt un precizēt kārtību, kādā piešķir, administrē un uzrauga valsts un Eiropas Savienības atbalstu biškopībai attiecībā uz KLP stratēģiskā plānā noteiktajām intervencēm biškopības nozarē.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Pašlaik spēkā ir Ministru kabineta 2020. gada 14. jūlija noteikumi Nr. 448 "Noteikumi par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu biškopībai, tā administrēšanas un uzraudzības kārtību" (turpmāk – noteikumi Nr. 448), kas nodrošina atbilstošu administrēšanu un savlaicīgu atbalsta piešķiršanu atbalsta saņēmējam par īstenotajiem pasākumiem saistībā ar Latvijas biškopības programmu 2020.–2022. gadam.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Tā kā 2023. gada 1. janvārī stājās spēkā KLP stratēģiskais plāns un sākās jaunais 2023.–2027. gada ELGF un ELFLA plānošanas periods, nepieciešams nodrošināt ELGF finansējuma piešķiršanu, administrēšanu un uzraudzību biškopības nozarē atbalsta pasākumu jeb intervenču  īstenošanai 2023.–2027. gada plānošanas periodā. Lai izpildītu mērķī noteiktos uzdevumus, ir jāizdod jauni Ministru kabineta noteikumi. 
Risinājuma apraksts
Noteikumu projektā ietverti noteikumi, kas biškopības nozarē nosaka atbalsta pretendentam 2023.–2027. gada plānošanas periodā pieejamos intervenču veidus, intervenču sasaisti ar KLP Stratēģisko plānu un Eiropas Savienības normatīvajiem aktiem, kā arī kompetento iestādi, kura administrēs un uzraudzīs atbalsta piešķiršanas kārtību un likumību.
Eiropas Savienības normatīvajos aktos ir noteikts, ka dalībvalsts pienākums ir izvēlēties valstij atbilstošākos intervences veidus. Noteikumu projekta 4. punkts saskaņā ar regulas 2021/2115 55. panta 1. punktu paredz KLP stratēģiskajā plānā noteiktos intervenču veidus. Šīs intervences veicinās KLP stratēģiskajā plānā noteiktā mērķa – atbalstīt lauku saimniecību ienākumu pietiekamību un saimniecību izturētspēju visā Eiropas Savienībā – izpildi, tādējādi ilgtermiņā veicinot pārtikas nodrošināšanu, lauksaimniecības daudzveidību, kā arī lauksaimniecības produktu ilgtspēju Eiropas Savienībā. Tāpat noteikumu projekta 4. punktā ir noteikts finanšu gads, kas atbilst regulas 2021/2116 35. pantam.
Tā kā ir mainīti informācijas un pārskatu iesniegšanas termiņi Eiropas Komisijai, noteikumu projektā (5. un 6. punkts) saskaņā ar regulas 2022/1475 prasībām ir noteikti jauni informācijas un pārskatu datumi, tostarp paredzot informācijas apmaiņas kārtību starp Zemkopības ministriju un Lauku atbalsta dienestu (turpmāk – dienests). 
Lai nodrošinātu vienotu pieeju, noteikumu projekta 7. punktā noteikts, ka dienests atbalsta iesniegumu, starpposma atbalsta maksājuma pieprasījumu un gala atbalsta maksājuma pieprasījumu vērtē, lēmumu pieņem un atbalsta saņēmējam par pieņemto lēmumu paziņo saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas, administrēšanas un uzraudzības kārtību lauku un zivsaimniecības attīstībai.
Noteikumu projekta 8. punktā ietverti uz atbalsta pretendentu attiecināmi atbilstības kritēriji, kas ir noteikti KLP stratēģiskā plāna 5. nodaļā "Sektorālās intervences, kas attiecas uz biškopības produktiem" minētajās intervencēs no TKO 3.1. līdz 3.7. apakšpunktam. Tādējādi uz atbalstu var pieteikties reģistrētas biedrības un nodibinājumi (turpmāk – biedrības), kas biškopības nozarē darbojušās vairākus gadus. Tā kā biškopības nozare ir ļoti specifiska, svarīgi, lai tajā darbotos kompetentas biedrības gan ar praktiskā darba pieredzi biškopības nozarē, gan teorētiskās apmācības nodrošināšanā, lai tās būtu spējīgas kvalitatīvi īstenot KLP stratēģiskajā plānā noteiktos atbalsta veidus, aptverot visus Latvijas reģionus. Būtiski nodrošināt, lai biedrībai, kas pretendē uz atbalstu, ir pieredze ne vien darbā ar medusbišu ģenētiskajiem resursiem un to pavairošanu, bet arī cita veida pieredze bišu audzēšanā, jo nezināmas izcelsmes bites var pārnēsāt gan infekcijas, gan parazitāra rakstura slimības un tās var apdraudēt biškopības nozari.
Noteikumu projektā (9.–12. un 23.–25. punkts) precizēts iepriekšējos atbalsta piešķiršanas periodos izmantoto administrēšanas dokumentu saraksts atbalsta saņemšanai un to iesniegšanas datumi. Pārskata vietā ir noteikts atbalsta un starpposma maksājuma pieprasījums un paredzēti citi nosacījumi par atbalsta piešķiršanu, t.i., informācija, kas iesniedzama dienestam, lai nodrošinātu atbilstošu administrēšanu un savlaicīgu atbalsta piešķiršanu atbalsta saņēmējam par īstenotiem intervenču veidiem biškopībā un tie būtu atbilstoši KLP stratēģiskajā plānā noteiktajām prasībām. 
Noteikumu projekta 10.8. apakšpunktā minētā informācija, tostarp Eiropas Savienības līdzfinansējums (euro) un Latvijas valsts līdzfinansējums (euro) atbilstoši šo noteikumu 4. punktā minētajām intervencēm ir noteikts KLP stratēģiskā plāna 5. nodaļā "Sektorālās intervences, kas attiecas uz biškopības produktiem" (TKO 3.1.–3.7. apakšpunktā).
Noteikumu projektā ir paredzēti arī jauni dokumenti: atbalsta pretendenta deklarācija un maksājuma pieprasījuma apliecinājums (1. un 2. pielikums) un citi pavaddokumenti, piemēram, biškopju saraksts, kas biedrībās jau ir sagatavots, jo, lai sasniegtu KLP stratēģiskā plāna mērķi, ir jābūt informācijai par to biškopju skaitu, kuri izmanto intervenču veidus. Iepriekšminētais saraksts nepieciešams, lai dienests gadījumos, kad pretendentu atbalsta pieprasījums ir lielāks par KLP stratēģiskā plānā noteikto atbalsta finansējuma apmēru, varētu veikt norēķinus, samazinot izmaksājamo atbalsta apmēru proporcionāli biškopju bišu saimju skaitam, kas reģistrēts valsts aģentūras "Lauksaimniecības datu centrs" lauksaimniecības dzīvnieku, ganāmpulku un novietņu reģistrā pēc stāvokļa kārtējā gada 1. novembrī. Noteikumu projektā paredzētie jaunie dokumenti neradīs papildu administratīvo slogu, jo tie bija jāiesniedz jau iepriekš, lai saņemtu atbalstu.
Atbalsta pretendentam, iepazīstoties ar nosacījumiem par atbalsta saņemšanu, dienesta tīmekļvietnē vienlaikus būs redzama aizpildāmā dokumenta jeb veidlapas aktuālā versija, kā arī dienests nodrošinās veidlapu aktualizēšanu un pieejamību elektroniskajā vidē. Dienests pēc atbalsta iesnieguma saņemšanas elektroniskās pieteikšanās sistēmā norādīto informāciju pārbauda atbilstoši Iesniegumu likumā, Lauksaimniecības un lauku attīstības likumā, Administratīvā procesa likumā, kā arī citos ar valsts un Eiropas Savienības atbalsta administrēšanu un uzraudzību jomu saistītajos normatīvos aktos noteiktajām prasībām. Savukārt, lai atbalsta pretendentam neradītu administratīvo slogu, dienests nepieciešamo informāciju iegūst, sadarbojoties ar citām iestādēm un ņemot vērā valsts informācijas sistēmās ietverto informāciju.
Saskaņā ar Komisijas 2021. gada 10. februāra Īstenošanas regulu (ES) 2021/166, ar ko Īstenošanas regulu (ES) 2015/1368 groza attiecībā uz biškopības nozares atbalstam paredzēto valsts programmu pagarināšanu, Latvija biškopības programmā ir paredzējusi pagarināto laikposmu no 2022. gada 1. augusta līdz 31. decembrim. Lai nodrošinātu maksājumu nepārtrauktību, maksājumi, uz kuriem attiecas no 2022. gada 1. augusta līdz 31. decembrim īstenotie pasākumi, atbalsta saņēmējam būtu jāsaņem laikposmā no 2022. gada 16. oktobra līdz 2023. gada 15.oktobrim, tādēļ 9. punktā ir paredzēti dažādi atbalsta iesnieguma termiņi. Ir svarīgi, lai atbalsta pretendents pēc iespējas ātrāk pieteiktos uz atbalstu un īstenotu KLP stratēģiska plānā noteiktās intervences laikposmā no 2023. gada 1. janvāra līdz 15. oktobrim un izlietotu tām paredzēto atbalsta finansējumu pēc iespējas pilnīgāk, jo situācijā, kad nav izlietots Eiropas Savienības paredzētais līdzfinansējums, tas tiek pārdalīts citām dalībvalstīm. Savukārt dienestam ir svarīgi izvērtēt un apstiprināt pieteiktās intervences, lai atbalsta saņēmējam varētu izmaksāt ar intervenci saistītos izdevumus par katru īstenoto intervences veidu attiecīgajā finanšu gadā.
Noteikumu projektā (13.–17., 26. punkts) ir ietverti atbalsta saņemšanas nosacījumi, kas atbalsta pretendentam jāievēro, piesakoties atbalstam, kā arī noteikta dienesta rīcība gadījumos, kad neatbilstošus izdevumus nevar atgūt vai ieturēt no atbalsta saņēmēja atbilstoši regulā 2022/126 noteiktām prasībām, piemēram, attiecībā uz attiecināmiem un neattiecināmiem (atbalsttiesīgiem un neatbalstiesīgiem) izdevumiem, administratīvajām un personāla izmaksām, priekšapmaksu un citām ar atbalsta piešķiršanu un administrēšanu saistītām prasībām. 
Noteikumu projekts (20., 21. un 24. punkts) paredz, ka atbalsta saņēmējs var saņemt gan priekšapmaksu, gan avansu, gan starpposma maksājumus. Ja dienests ir pieņēmis lēmumu par atbalsta piešķiršanu, atbalsta pretendents ar dienestu slēdz līgumu par atbalsta saņemšanu, kurā paredz priekšapmaksu, avansu vai starpposma maksājumu. Tādējādi atbalsta pretendents un dienests savstarpēji noslēgtajā līgumā vienojas par kārtību un termiņiem, kādā tiek saņemti noteikumu projektā paredzētie atbalsta  maksājumi.
Tāpat noteikumu projektā (19. un 29.– 33. punkts) noteikta dienesta rīcība atbalsta piešķiršanā un administrēšanā, tostarp paredzot, ka dienests turpina to piemērot attiecībā uz izdevumiem un maksājumiem, kas radušies vai bijuši par darbībām, kas biškopības programmā īstenotas laikā no 2022. gada 1. augusta līdz 31. decembrim, kā tas ir noteikts Komisijas 2022. gada 1. decembra Īstenošanas regulas (ES) 2022/2532, ar kuru groza Īstenošanas regulu (ES) 2017/892 un atceļ Regulu (ES) Nr. 738/2010 un Īstenošanas regulas (ES) Nr. 615/2014, (ES) 2015/1368 un (ES) 2016/1150, kas piemērojamas atbalsta shēmām konkrētās lauksaimniecības nozarēs, 2. panta 2. punktā.
Tāpat noteikumu projekta 22. punktā atbalsta saņēmējam noteikts atbalsta maksājuma pieprasījuma iesniegšanas termiņš, jo dienestam ir nepieciešams laiks, lai izvērtētu pieprasījumā noteikto informāciju un varētu izmaksāt atbalsta maksājumu atbilstoši regulas 2021/2116 prasībām.
Noteikumu projekta 35. punktā paredzētais periods ir noteikts saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2020. gada 23. decembra Regulu (ES) 2020/2220, ar ko nosaka dažus pārejas noteikumus atbalstam no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA) un Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) 2021. un 2022. gadā un ar ko attiecībā uz līdzekļiem un piemērošanu 2021. un 2022. gadā groza Regulas (ES) Nr. 1305/2013, (ES) Nr. 1306/2013 un (ES) Nr. 1307/2013, un attiecībā uz līdzekļiem un šāda atbalsta sadalījumu 2021. un 2022. gadā groza Regulu (ES) Nr. 1308/2013, kurā tika noteikts, ka dalībvalstu  valsts programmas, kas izstrādātas laikposmam no 2019. gada 1. augusta līdz 2022. gada 31. jūlijam, pagarina līdz 2022. gada 31. decembrim. Tāpēc Latvija izdarīja grozījumus Latvijas biškopības  programmā 2020.–2022. gadam, lai ņemtu vērā minēto pagarinājumu, noteica periodu no 2022. gada 1. augusta līdz 31. decembrim un par grozījumiem paziņoja Komisijai apstiprināšanai. Iepriekšminētā prasība tika noteikta, lai spēkā esošās laikposmam no 2019. gada 1. augusta līdz 2022. gada 31. jūlijam sagatavotās valsts programmas biškopības nozarē vienmērīgi integrētu turpmākajā KLP stratēģiskajā plānā. Pagarinājuma periodā no 2022. gada 1. augusta līdz 31. decembrim biškopības programmā iekļautie noteiktie pasākumi tiek administrēti, uzraudzīti un kontrolēti, pamatojoties uz noteikumiem Nr. 134, savukārt KLP stratēģiskajā plānā ietvertās intervences periodā no 2023. gada 1. janvāra un turpmākajos gados tiks administrētas, uzraudzītas un kontrolētas saskaņā ar noteikumu projekta prasībām.
Sagatavotais noteikumu projekts pilnībā atrisinās visas problēmas un nepilnības.
Noteikumu projekts stāsies spēkā nākamajā dienā pēc tā izsludināšanas oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Bišu stropu (saimju) īpašnieki un turētāji (biškopji)
Ietekmes apraksts
Projekta tiesiskais regulējums nemaina tiesības un pienākumus sabiedrības mērķgrupām. Noteikumu projekts paredz precizēt kārtību, kādā piešķir, administrē un uzrauga valsts un Eiropas Savienības atbalstu biškopībai attiecībā uz KLP stratēģiskajā plānā noteiktajām intervencēm biškopības nozarē.
Juridiskās personas
  • Biedrība vai nodibinājums, kas reģistrēts atbilstoši normatīvajiem aktiem par biedrību un nodibinājumu reģistrēšanu un darbojas biškopības nozarē
Ietekmes apraksts
Projekta tiesiskais regulējums nemaina tiesības un pienākumus sabiedrības mērķgrupām. Noteikumu projekts paredz precizēt kārtību, kādā piešķir, administrē un uzrauga valsts un Eiropas Savienības atbalstu biškopībai attiecībā uz KLP stratēģiskajā plānā noteiktajām intervencēm biškopības nozarē.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
Atbalsta intervences veicina nodarbinātību un ražošanu laukos, un tas pozitīvi ietekmē valsts makroekonomiskos rādītājus.

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
Atbalsta intervences veicina kvalitatīvas biškopības produkcijas ražošanu, tā labvēlīgi ietekmējot konkurētspēju.

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Tā kā atbalsta saņēmēji un gala labumu guvēji ir mazie un vidējie uzņēmumi, atbalsts ietekmē šos uzņēmumus.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Tā kā atbalsts biškopības nozarē sniedz būtisku ieguldījumu saimniecību saražoto gala produktu kvantitatīvajos un kvalitatīvajos rādītājos, pieejamais atbalsts veicina to konkurētspēju.

2.2.5. uz konkurenci:

Ietekmes apraksts
Stiprinot lauksaimniecības nozari, tiek saglabāta lauku apdzīvotība un veicināta nodarbinātība laukos.

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Stiprinot biškopības nozari, tiek saglabāta lauku apdzīvotība un veicināta nodarbinātība laukos.

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
329 000
0
329 000
0
329 000
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
329 000
0
329 000
0
329 000
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
658 000
0
658 000
0
658 000
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
658 000
0
658 000
0
658 000
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
-329 000
0
-329 000
0
-329 000
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
-329 000
0
-329 000
0
-329 000
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Saskaņā ar regulas 2021/2115 55. panta 1. punktu Eiropas Savienība līdzfinansē šādus intervenču veidus (periodā no 2023. gada līdz 2027. gadam):
a) konsultāciju pakalpojumi, tehniskā palīdzība, apmācība, informācijas un paraugprakses apmaiņa, tostarp ar tīklošanas palīdzību, biškopjiem un biškopju organizācijām; Katram gadam piešķirtais kopējais atbalsta finansējums (gan Eiropas Savienības, gan valsts) ir 287 472 euro.
b) investīcijas materiālos un nemateriālos aktīvos un citi pasākumi, kas vērsti arī uz bišu parazītu un slimību, īpaši varrozes, apkarošanu. Katram gadam piešķirtais kopējais atbalsta finansējums (gan Eiropas Savienības, gan valsts) ir 89 000 euro;
c) investīcijas materiālos un nemateriālos aktīvos un citi pasākumi, kas vērsti arī uz nelabvēlīgu klimatisko apstākļu nodarīta kaitējuma novēršanu un mainīgajiem klimatiskajiem apstākļiem piemērotu apsaimniekošanas prakšu izstrādes un izmantošanas veicināšanu. Katram gadam piešķirtais kopējais atbalsta finansējums (gan Eiropas Savienības, gan valsts) ir 9800 euro;
d) investīcijas materiālos un nemateriālos aktīvos un citi pasākumi, kas vērsti arī uz bišu skaita atjaunināšanu stropos Eiropas Savienībā, tostarp bišu audzēšanu. Katram gadam piešķirtais kopējais atbalsta finansējums (gan Eiropas Savienības, gan valsts) ir 26 200 euro;
e) sadarbība ar specializētām struktūrām, lai īstenotu pētniecības programmas biškopības un biškopības produktu jomā. Katram gadam piešķirtais kopējais atbalsta finansējums (gan Eiropas Savienības, gan valsts) ir 125 316 euro;
f) noieta veicināšanas, saziņas un mārketinga, tostarp tirgus uzraudzības, pasākumi, kuru mērķis jo īpaši ir uzlabot patērētāju informētību par biškopības produktu kvalitāti. Katram gadam piešķirtais kopējais atbalsta finansējums (gan Eiropas Savienības, gan valsts) ir 34 000 euro;
g) produktu kvalitāti uzlabojoši pasākumi. Katram gadam piešķirtais kopējais atbalsta finansējums (gan Eiropas Savienības, gan valsts) ir 85 820 euro.
Atbilstoši KLP stratēģiskā plānā noteiktajam Eiropas Savienības finansiālais ieguldījums ir 50 % un valsts finansiālais ieguldījums – 50 % no izdevumiem, ko dalībvalstis segušas minēto intervenču veidu atbalstam, kas kopsummā veido 657 608 euro.
Plānotais finansējums katram intervences veidam ir noteikts saskaņā ar regulas Nr.  2021/2115 88. panta 2. punktu, un tas katram finanšu gadam ir 328 804 euro atbilstoši regulas 2021/2115 55. panta 4. punktam, kurā noteikts, ka dalībvalsts nodrošina vismaz tāda paša finansējuma apmēru kā ES finansiālā palīdzība, kas paredzēta par biškopības nozares intervenču veidu atbalstam.
Savukārt saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 18. janvāra protokolu Nr. 3 34.§ "Informatīvais ziņojums "Par Latvijas Kopējās lauksaimniecības politikas stratēģisko plānu 2023.–2027. gadam"", Latvijas Kopējās lauksaimniecības politikas stratēģisko plānu 2023.–2027. gadam un likumu “Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam” tika norādīta un apstiprināta noapaļotā kopējā finansējuma summa 658 000 euro par intervenču īstenošanu biškopības nozarē.
Tā kā Eiropas Komisijas KLP stratēģiskā plānā apstiprinātā summa (657 608 euro) atšķiras, turpmāk valsts budžeta sagatavošanas procesā summas tiks atbilstoši precizētas.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 18. janvāra protokolu Nr. 3 34.§ "Informatīvais ziņojums "Par Latvijas Kopējās lauksaimniecības politikas stratēģisko plānu 2023.–2027. gadam"", Latvijas Kopējās lauksaimniecības politikas stratēģisko plānu 2023.–2027. gadam un likumu "Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam"  finansējums apstiprināts šādā apmērā:
2023. gadā – 658 000 euro;
2024. gadā – 658 000 euro;
2025. gadā – 658 000 euro;
2026. gadā – 658 000 euro;
2027. gadā – 658 000 euro.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Zemkopības ministrija atbalstu pasākuma īstenošanai izmaksās no budžeta apakšprogrammas 64.10.00. "Izdevumi Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) projektu un pasākumu īstenošanai (2023.–2027.)".
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R2115
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regula (ES) 2021/2115, ar ko izveido noteikumus par atbalstu stratēģiskajiem plāniem, kuri dalībvalstīm jāizstrādā saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku (KLP stratēģiskie plāni) un kurus finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) un no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1305/2013 un (ES) Nr. 1307/2013
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R2116
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regula (ES) 2021/2116 par kopējās lauksaimniecības politikas finansēšanu, pārvaldību un uzraudzību un ar ko atceļ Regulu (ES) Nr. 1306/2013
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32022R0126
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2021. gada 7. decembra Deleģētā regula (ES) 2022/126, ar ko Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2021/2115 papildina ar prasībām, kuras piemērojamas konkrētu veidu intervences pasākumiem, ko dalībvalstis savos KLP stratēģiskajos plānos 2023.–2027.gadam noteikušas atbilstīgi minētajai regulai, kā arī ar noteikumiem par īpatsvaru, ko piemēro laba lauksaimnieciskā un vidiskā stāvokļa (LLVS) 1. standarta vajadzībām
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32022R1475
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 6. decembra Īstenošanas regula (ES) 2022/1475, ar ko nosaka sīki izstrādātus noteikumus par to, kā Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2021/2115 īsteno attiecībā uz KLP stratēģisko plānu izvērtēšanu un uzraudzībai un izvērtēšanai vajadzīgās informācijas sniegšanu
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32022R1408
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 16. jūnija Deleģētā regula (ES) 2022/1408, ar kuru attiecībā uz avansa maksājumiem par noteiktām intervencēm un atbalsta pasākumiem, kas paredzēti Eiropas Parlamenta un Padomes Regulās (ES) 2021/2115 un (ES) Nr. 1308/2013, groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2021/2116
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32023R0057
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 31. oktobra Deleģētā regula (ES) 2023/57, ar kuru groza un labo Deleģēto regulu (ES) 2022/127, kas papildina Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2021/2116
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32022R0127
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 7. decembra Deleģētā regula (ES) 2022/127, ar ko Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2021/2116 papildina ar noteikumiem par maksājumu aģentūrām un citām struktūrām, finanšu pārvaldību, grāmatojumu noskaidrošanu, nodrošinājumiem un euro izmantošanu
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regula (ES) 2021/2115, ar ko izveido noteikumus par atbalstu stratēģiskajiem plāniem, kuri dalībvalstīm jāizstrādā saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku (KLP stratēģiskie plāni) un kurus finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) un no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1305/2013 un (ES) Nr. 1307/2013
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas 2021/2115 55. panta 1. punkts
Noteikumu projekta 4. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/2115 55. panta 4. punkts 
Noteikumu projekta 27. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības.
Regulas 2021/2115 88. panta 2. punkts
Noteikumu projekta 27. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Regulas 2021/2115 55. panta 1. punkts paredz, ka  attiecībā uz katru izvēlēto konkrēto mērķi, kas izklāstīts 6. panta 1. punktā, dalībvalstis savos KLP stratēģiskajos plānos izvēlas vienu vai vairākus no minētajiem intervenču veidiem biškopības nozarē, tādēļ noteikumu projekta 4. punktā ir minēti Latvijas izvēlētie intervenču veidi atbilstoši KLP stratēģiskā plānā noteiktajam mērķim. 
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regula (ES) 2021/2116 par kopējās lauksaimniecības politikas finansēšanu, pārvaldību un uzraudzību un ar ko atceļ Regulu (ES) Nr. 1306/2013
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas 2021/2116 59. pants
Noteikumu projekta 3. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2021. gada 7. decembra Deleģētā regula (ES) 2022/126, ar ko Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2021/2115 papildina ar prasībām, kuras piemērojamas konkrētu veidu intervences pasākumiem, ko dalībvalstis savos KLP stratēģiskajos plānos 2023.–2027.gadam noteikušas atbilstīgi minētajai regulai, kā arī ar noteikumiem par īpatsvaru, ko piemēro laba lauksaimnieciskā un vidiskā stāvokļa (LLVS) 1. standarta vajadzībām
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas 2022/126 11. panta 1. punkta "a" apakšpunkts
Noteikumu projekta 16. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2022/126 11. panta 9. punkta pirmā daļa
Noteikumu projekta 17. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2022/126 21. panta 1. punkta pirmā daļa
Noteikumu projekta 26. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2022/126 22. panta 3. punkts 
Noteikumu projekta 15. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2022/126 23. panta 1. punkts
Noteikumu projekta 13. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2022/126 23. panta 2. punkts
Noteikumu projekta 14. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Regulas 2022/126 11. panta 1. punkts paredz, ka iegādātie materiālie un nemateriālie aktīvi paliek labumguvēja īpašumā un turējumā līdz fiskālās amortizācijas perioda beigām vai vismaz uz piecu gadu periodu – tas dalībvalstīm jānosaka, ņemot vērā aktīvu raksturu. Tādējādi saskaņā ar noteikumu projekta 13. punktu visi iegādātie materiālie un nemateriālie aktīvi ir atbalsta saņēmēja īpašums piecus gadus pēc pēdējā atbalsta maksājuma saņemšanas. 
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 6. decembra Īstenošanas regula (ES) 2022/1475, ar ko nosaka sīki izstrādātus noteikumus par to, kā Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2021/2115 īsteno attiecībā uz KLP stratēģisko plānu izvērtēšanu un uzraudzībai un izvērtēšanai vajadzīgās informācijas sniegšanu
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas 2022/1475 15. panta 3. punkts
Noteikumu projekta 6. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2022/1475 V pielikuma 9. punkts 
Noteikumu projekta 5. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 16. jūnija Deleģētā regula (ES) 2022/1408, ar kuru attiecībā uz avansa maksājumiem par noteiktām intervencēm un atbalsta pasākumiem, kas paredzēti Eiropas Parlamenta un Padomes Regulās (ES) 2021/2115 un (ES) Nr. 1308/2013, groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2021/2116
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas 2022/1408 1. panta 3a. apakšpunkts
Noteikumu projekta 24. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 31. oktobra Deleģētā regula (ES) 2023/57, ar kuru groza un labo Deleģēto regulu (ES) 2022/127, kas papildina Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2021/2116
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas 2023/57 1. panta 1., 2. un 3. apakšpunkts
Noteikumu projekta 24. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 7. decembra Deleģētā regula (ES) 2022/127, ar ko Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2021/2116 papildina ar noteikumiem par maksājumu aģentūrām un citām struktūrām, finanšu pārvaldību, grāmatojumu noskaidrošanu, nodrošinājumiem un euro izmantošanu
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas 2022/127 IV nodaļa
Noteikumu projekta 24. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Lauku atbalsta dienests
Nevalstiskās organizācijas
Biedrība "Latvijas Biškopības biedrība"
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/public_participation/3bad0249-9fc2-459d-9e32-0cb93ee13290

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Publiskās apspriešanas laikā tika saņemts priekšlikums no biedrības "Latvijas biškopības biedrība". Pamatojums, kāpēc priekšlikums netiek ņemts vērā, sniegts tiesību akta lietai pievienotajā papildu dokumentā "Sabiedrības iebildumi un priekšlikumi" (viedokļu pārskats 22-TA-3692) un anotācijā.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Zemkopības ministrija
  • Lauku atbalsta dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi