24-TA-1672: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2006. gada 21. novembra noteikumos Nr. 948 "Noteikumi par gripas pretepidēmijas pasākumiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Slimību profilakses un kontroles centrs izvērtēja Eiropas Slimību profilakses un kontroles centra (turpmāk- ECDC) un Pasaules Veselības organizācijas (turpmāk- PVO) ieteikumus izmantot kompleksu pieeju monitoringā integrējot vienotā uzraudzības sistēmā arī citas augšējo elpceļu infekcijas slimības, tostarp sabiedrības veselībai svarīgas infekcijas - Covid-19 un respiratori sincitiālo vīrusu (turpmāk - RSV). Tādējādi, stabilizējoties epidemioloģiskajai situācijai, tika pārskatīta esošā gripas monitoringa kārtība. Gripai un citām akūtām augšējo elpceļu infekcijām ir līdzīgs potenciāls izraisīt epidēmijas pat pandēmijas (gripas un Covid-19 gadījumā), kas prasa integrētu uzraudzību katrā valstī un starptautisku datu apmaiņu par šīm infekcijām.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Uzlabot gripas monitoringa kvalitāti un efektivitāti, izmantojot izglītības iestāžu datus, līdzīgi, kā tas bija pirmspandēmijas periodā, pārskatot gripas epidēmiskā sliekšņa kritērijus un precizējot monitoringa iesaistīto iestāžu pienākumus, kā arī stiprināt epidemioloģisko uzraudzību atbilstoši ECDC un PVO aktuālajām rekomendācijām.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Gripa ir akūta, sevišķi lipīga vīrusu infekcija, kas skar elpceļus. Salīdzinot ar citām infekcijas slimībām, gripa atšķiras ar izplatīšanās ātrumu, izraisīto komplikāciju biežumu un smagumu. Pašlaik normatīvais regulējums nosaka īpašus pretepidēmijas pasākumus gripas izplatības mazināšanai, kas ietver arī šo noteikumu 2.4. apakšpunktā minēto gripas monitoringu:sistemātisku epidemioloģisko datu (indikatoru) vākšanu, apkopošanu un analīzi par elpceļu infekciju, tai skaitā gripas izplatību un smagumu, kā arī minēto infekciju izraisošo vīrusu cirkulāciju. Pašlaik nepieciešams precizēt atsevišķus noteikumu punktus, lai mazinātu interpretācijas iespējas un padarītu viennozīmīgi saprotamu normatīvo regulējumu, kas ietver integrētu pieeju augšējo elpceļu infekciju slimību novērošanā. Vīrusu monitorings ir nepieciešams, lai laikus identificētu saslimstības pieaugumu un noteiktu to iemeslu, t. sk. jaunus izraisītāju celmus ar pandēmisko potenciālu, nodrošinātu informēšanu, t. sk. starptautiskajā līmenī un izmantotu pierādījumos balstītu informāciju infekcijas izplatības kontroles pasākumu noteikšanā. Šobrīd ECDC un PVO aicina uzraudzīt un apkopot ne tikai gripas izplatību, bet turpināt rūpīgi novērot Covid-19 infekciju, RSV un citas akūtas augšējo elpceļu infekcijas slimības, kas var izraisīt epidēmijas un pat pandēmijas (gripa, Covid-19) ar ievērojamu apdraudējumu sabiedrības veselībai, pārmērīgu slodzi veselības aprūpes sistēmai, negatīvi ietekmēt ekonomiku un sociālo sfēru. Efektīva gripas un citu akūtu augšējo elpceļu infekcijas slimību uzraudzība ir svarīgs gatavības elements jauniem izaicinājumiem epidēmijas vai pandēmijas gadījumā.
Pamatojoties uz ECDC un PVO aktuālajām rekomendācijām integrētai pieejai akūtu augšējo elpceļu infekcijas slimību monitoringam, ir nepieciešams aktualizēt Ministru kabineta 2006. gada 21. novembra noteikumus Nr. 948 “"Noteikumi par gripas pretepidēmijas pasākumiem"” (turpmāk - noteikumu projekts). Pašlaik normatīvais regulējums nosaka, ka gripas monitoringā tiek iesaistītas primārās veselības aprūpes iestādes un stacionārās veselības aprūpes iestādes. Šāda pieeja tika izveidota, izvērtējot 2020. - 2021. gada gripas un citu elpceļu monitoringā iesaistīto izglītības iestāžu sniegtos datus, kad Covid- 19 pandēmijas ierobežojošo pasākumu dēļ un izglītības iestāžu attālinātā mācību procesa organizēšanas dēļ, izglītības iestāžu dalība monitoringā nebija iespējama.
Gripa, Covid-19, RSV un citas akūtas augšējo elpceļu infekcijas visstraujāk izplatās bērnu izglītības iestādēs, izraisot uzliesmojumus un mācību kavējumus bērniem un sekundāri ietekmējot infekcijas izplatību pieaugušo vidū. Tāpēc izglītojamo apmeklējumu novērošana izglītības iestādēs ir ērts papildu monitoringa instruments un vērtīgs informācijas avots, kas ļauj ātri noteikt akūtu augšējo elpceļu infekciju straujo izplatību, sekot līdzi epidēmijas gaitai un smaguma pakāpei, kā arī nepieciešamības gadījumā ieviest papildu pasākumus infekcijas izplatības ierobežošanai izglītības iestādēs un sabiedrībā.
Slimību profilakses un kontroles centrs (turpmāk – SPKC) saskaņā ar normatīvajiem aktiem nodrošina infekcijas slimību (slimnieku, infekciozo personu un kontaktpersonu) un laboratoriski konstatēto infekcijas slimību izraisītāju reģistrāciju, uzskaiti un datu analīzi. Lai sasniegtu gripas epidemioloģiskās uzraudzības mērķus “izzināt, prognozēt un ietekmēt epidemioloģisko situāciju”, Centram ir jāanalizē dati, kas ir saistīti ar vakcināciju pret gripu un tās ietekmi un jāvērtē smagāki gripas gadījumi, tai skaitā identificējot arī iespējamos saslimšanas gadījumus vakcinēto personu vidū.
Pamatojoties uz ECDC un PVO aktuālajām rekomendācijām integrētai pieejai akūtu augšējo elpceļu infekcijas slimību monitoringam, ir nepieciešams aktualizēt Ministru kabineta 2006. gada 21. novembra noteikumus Nr. 948 “"Noteikumi par gripas pretepidēmijas pasākumiem"” (turpmāk - noteikumu projekts). Pašlaik normatīvais regulējums nosaka, ka gripas monitoringā tiek iesaistītas primārās veselības aprūpes iestādes un stacionārās veselības aprūpes iestādes. Šāda pieeja tika izveidota, izvērtējot 2020. - 2021. gada gripas un citu elpceļu monitoringā iesaistīto izglītības iestāžu sniegtos datus, kad Covid- 19 pandēmijas ierobežojošo pasākumu dēļ un izglītības iestāžu attālinātā mācību procesa organizēšanas dēļ, izglītības iestāžu dalība monitoringā nebija iespējama.
Gripa, Covid-19, RSV un citas akūtas augšējo elpceļu infekcijas visstraujāk izplatās bērnu izglītības iestādēs, izraisot uzliesmojumus un mācību kavējumus bērniem un sekundāri ietekmējot infekcijas izplatību pieaugušo vidū. Tāpēc izglītojamo apmeklējumu novērošana izglītības iestādēs ir ērts papildu monitoringa instruments un vērtīgs informācijas avots, kas ļauj ātri noteikt akūtu augšējo elpceļu infekciju straujo izplatību, sekot līdzi epidēmijas gaitai un smaguma pakāpei, kā arī nepieciešamības gadījumā ieviest papildu pasākumus infekcijas izplatības ierobežošanai izglītības iestādēs un sabiedrībā.
Slimību profilakses un kontroles centrs (turpmāk – SPKC) saskaņā ar normatīvajiem aktiem nodrošina infekcijas slimību (slimnieku, infekciozo personu un kontaktpersonu) un laboratoriski konstatēto infekcijas slimību izraisītāju reģistrāciju, uzskaiti un datu analīzi. Lai sasniegtu gripas epidemioloģiskās uzraudzības mērķus “izzināt, prognozēt un ietekmēt epidemioloģisko situāciju”, Centram ir jāanalizē dati, kas ir saistīti ar vakcināciju pret gripu un tās ietekmi un jāvērtē smagāki gripas gadījumi, tai skaitā identificējot arī iespējamos saslimšanas gadījumus vakcinēto personu vidū.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Efektīva gripas un citu akūtu augšējo elpceļu infekcijas slimību uzraudzība ir svarīgs gatavības elements jauniem izaicinājumiem epidēmijas vai pandēmijas gadījumā. Saskaņā ar noteikumu projektu gripas monitorings ir sistemātiska epidemioloģisko datu (indikatoru) vākšana, apkopošana un analīze par elpceļu infekciju, tai skaitā gripas izplatību un smagumu, kā arī minēto infekciju izraisošo vīrusu cirkulāciju gripas sezonas laikā. Nepieciešams precizēt noteikumu projektu un noteikt atbilstošu paraugu skaitu monitoringa nolūkam.
Risinājuma apraksts
Lai nostiprinātu jau esošo kārtību, kura izstrādāta atbilstoši PVO un ECDC aktuālajām rekomendācijām integrētai pieejai augšējo elpceļu infekcijas slimību monitoringam, nepieciešamo paraugu skaitu būtu jāsaskaņo ar SPKC un Nacionālo mikrobioloģijas references laboratoriju laboratoriju, lai tas būtu optimāls monitoringa nolūkam un atbilstošs piešķirtajam finansējumam ( 4.2 apakšpunkts)
Problēmas apraksts
Pašlaik gripas monitoringā ir iesaistītas primārās veselības aprūpes iestādes un stacionārās veselības aprūpes iestādes, jo Covid-19 pandēmijas laikā izglītības iestādes tika izslēgtas no gripas monitoringa. Ņemot vērā, ka šobrīd mācību process izglītības iestādēs tiek nodrošināts klātienē, kā arī lai būtu iespējams nodrošināt pilnvērtīgu gripas monitoringa aptveri, nepieciešams paplašināt monitoringā iesaistīto iestāžu skaitu, lai sekotu slimības smagumam un ietekmei uz bērniem.
Risinājuma apraksts
Nepieciešams noteikt, ka monitoringā piedalās arī atsevišķas izglītības iestādes, lai nodrošinātu gripas monitoringu vietās, kur ir augstāks inficēšanās risks, jo akūtu augšējo elpceļu infekcijas visstraujāk izplatās tieši bērnu kolektīvos, izraisot uzliesmojumus un ietekmējot izglītības iestāšu apmeklējumu, tādēļ monitorings izglītības iestādēs ir ērta metode un vērtīgs informācijas avots, kas ļauj noteikt akūtu augšējo elpceļu infekciju straujo izplatību un ietekmi uz bērnu veselību. Ziņošanā piedalīsies atsevišķas izglītības iestādes, ziņošana par izglītojamo skaitu norisināsies vienu reizi nedēļā (monitoringa sākumā paziņojot par visu izglītojamo skaitu iestādē un tad reizi nedēļā ziņojot par faktisko izglītojamo skaitu iestādē). Ziņošanas veids tiks saskaņots ar SPKC individuāli, paredzot iespēju ziņot brīvā formātā telefoniski vai rakstiski e-pastā (gripa_riga@spkc.gov.lv).
(6)
(6)
Problēmas apraksts
Pašlaik noteikumi nosaka ziņošanas kārtību ārstniecības iestādēm un ārstniecības personām, kas piedalās monitoringā, taču ņemot vērā, ka monitoringā ir vērtīgi iekļaut arī izglītības iestādes, būtu nepieciešams skaidrot arī ziņošanas kārtību izglītības iestādēm.
Risinājuma apraksts
Ārstniecības iestāžu, laboratoriju un izglītības iestāžu datu kompleksa analīze ļauj labāk izprast epidemioloģisko situāciju un epidēmijas dinamiku un smagumu. Ievērojot iepriekšējo SPKC pieredzi, paredzēts, ka monitoringā arī turpmāk tiks iesaistītas atsevišķas izglītības iestādes lielākajās Latvijas pilsētās. Reizi nedēļā attiecīgās iestādes, kā tas bija pirms pandēmijas, ziņos SPKC par izglītojamo skaitu, kas konkrētajā dienā apmeklēja izglītības iestādi. Šie skaitļi tiks salīdzināti ar kopējo izglītojamo skaitu izglītības iestādē. Kā liecina iepriekšējā pieredze, šī monitoringa metode ir ļoti vienkārša un informatīva, un nav darbietilpīga. Nepieciešams papildināt noteikumu projektu prasību, kas nosaka ziņošanas kārtību izglītības iestādēm (7. punkts).
Problēmas apraksts
SPKC saskaņā ar Epidemioloģiskās drošības likuma 7. panta pirmās daļas 4. punktu un Ministru kabineta 1999. gada 5. janvāra noteikumu Nr. 7 “Infekcijas slimību reģistrācijas kārtība” (turpmāk – MK noteikumi Nr. 7) 3. punktu nodrošina infekcijas slimību (slimnieku, infekciozo personu un kontaktpersonu) un laboratoriski konstatēto infekcijas slimību izraisītāju reģistrāciju, uzskaiti un datu analīzi. Lai sasniegtu gripas epidemioloģiskās uzraudzības mērķus (“izzināt, prognozēt un ietekmēt epidemioloģisko situāciju” saskaņā ar Epidemioloģiskās drošības likuma 1. panta 11. punktu), SPKC ir jāanalizē dati, kas ir saistīti ar vakcināciju pret gripu un tās ietekmi, tajā skaitā jāvērtē smagāki gripas gadījumi, kad var saslimt vakcinētas personas, kā arī analizējot saslimstības intensitāti vakcinēto un nevakcinēto vidū jāvērtē vakcinācijas efektivitāti un jāveic komunikācija ar iesaistītajiem profesionāļiem un sabiedrību.
Risinājuma apraksts
Nepieciešams precizēt 7.1 punktu nosakot, kā arī to papildināt ar 7.1 6 apakšpunktu, nosakot, ka NMRL nodrošina datu sniegšanu SPKC par pacientiem, kuriem apstiprināta gripas vīrusa klātbūtne. Minētais nepieciešams, lai nodrošinātu noteiktu infekcijas slimību datu analīzi un sasniegtu epidemioloģiskās uzraudzības mērķus. SPKC ir jāanalizē dati, kas ir saistīti ar vakcināciju pret gripu un tās ietekmi, tajā skaitā jāvērtē smagāki gripas gadījumi, kad saslimst vakcinētas personas. Apkopotus datus paredzēts izmantot, lai aprēķinātu saslimšanas risku gan pret sezonālo gripu vakcinētām, gan nevakcinētām personām. Vakcinācijas efektivitātes analīzes rezultāti ir ļoti svarīgi, informējot profesionāļus un sabiedrību par vakcinācijas pret gripu nozīmi, lai veicinātu vakcinācijas aptveres palielināšanu.
Problēmas apraksts
Latvijā pašlaik par gripas epidēmijas sākumu paziņo, ja vismaz vienā no gripas monitoringā iesaistītajām teritorijām pacientu skaits, kuriem ir gripa vai pamatotas aizdomas par inficēšanos ar gripu un kuri vērsušies pēc medicīniskās palīdzības, nedēļas laikā pārsniedz 100 pacientu uz 100 000 iedzīvotāju. Šobrīd gan PVO, gan ECDC iesaka izmantot jaunāku pieeju epidēmijas vērtēšanai, kas nosaka, ka par gripas epidēmijas sākumu paziņo, ja pozitīvo paņemto paraugu īpatsvars ir 10% vai vairāk (epidēmiskais slieksnis) un par beigām, ja pozitīvo paraugu īpatsvars ir mazāks par 10%.
Risinājuma apraksts
Nepieciešams precizēt noteikumu projekta 6.5 apakšpunktu, nosakot PVO un ECDC rekomendēto monitoringa metodes pieeju. Prasība par informācijas publicēšanu par gripas epidēmijas sākumu un beigām pārceļama no 8.1punkta uz 6.5. apakšpunktu, attiecīgi 8.1 tiek svītrots, lai minētās normas netiktu dublētas.
Problēmas apraksts
Novecojis steidzamā ziņojuma pielikums, to nepieciešams pilnveidot, atvieglojot steidzamā ziņojuma aizpildīšanu ārstniecības personām ( 2. pielikums).
Risinājuma apraksts
Lai atvieglotu steidzamā ziņojuma aizpildīšanu, nepieciešams pilnveidot noteikumu 2. pielikumu, svītrojot deklarēto dzīvesvietu. Pašlaik nav sadaļa par simptomiem, ja pacients nav stacionēts ar diagnozi "pneimonija", nav atsevišķas sadaļas, kur to norādīt. Gripas monitoringa apkopojumā ir svarīgi izvērtēt ne tikai blakussaslimšanu esamību un vakcinācijas statusu, bet arī gripas izraisītas pneimonijas esamību. Tādēļ pielikumu nepieciešams papildināt ar jautājumu par pneimoniju (2. pielikums).
Problēmas apraksts
8.punkts nosaka SPKC veicamās darbības attiecībā uz gripas un augšējo elpceļu vīrusu monitoringu. Nepieciešams redakcionāli precizēt un apvienot SPKC veicamās darbības saistībā ar gripas monitoringu arī reģionos, neizdalot tās kā atsevišķas prasības.
Risinājuma apraksts
8. punktā ietvertā norma pārceļama uz 6. punktu, lai nodrošinātu konsekventu pieeju SPKC darbībām, veicot gripas monitoringu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
Noteikumu projektā paredzēto pasākumu īstenošanu noteikumu projekta izpildē iesaistītās institūcijas nodrošinās tām piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Slimību profilakses un kontroles centrsNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Sabiedrības līdzdalības rezultātā priekšlikumi/ iebildumi netika saņemti.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Nacionālā references laboratorija
- Ārstniecības iestādes
- Pirmsskolas izglītības iestādes
- Slimību profilakses un kontroles centrs
- Vispārējās izglītības iestādes
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Nacionālā references laboratorija
palielinās
Vērtības nozīme:
10,67
Eur
0,25
h
1
laboratorija
33
reizes
88,03
Algas likme: 321203 Biomedicīnas LABORANTS 10.67 Eur/h
Attiecas uz grozījumu projekta 2. un 4. punktu.
Ārstniecības iestādes
palielinās
Vērtības nozīme:
9,05
EUR/H
0,16
h
39
ģimenes ārstu prakses
33
reizes
1 863,58
Algas likme: 222104 Ambulatorās medicīnas MĀSA 9.05 EUr/h
Attiecas uz 4. punktu.
Pirmsskolas izglītības iestādes
palielinās
Vērtības nozīme:
7,66
Eur
0,08
h
34
izglītības iestādes
33
reizes
687,56
Iestādes iknedēļas ieguldītais laika patēriņš ziņošanai par izglītojamo skaitu iestādē ir 5 min.
Informāciju par izglītojamo skaitu var sniegt māsa vai saimniecības vadītājs, vai metodiķis.
Vidējo algu likes no VID pārskata ( https://www.vid.gov.lv/lv/media/16000/download?attachment)
Aprēķinot vidējo algu tiek ņemtas vērā minēto amatu algas
235102 METODIĶIS 7.76 Eur/h
222104 Ambulatorās medicīnas MĀSA 9.05 Eur/h
515103 Saimniecības VADĪTĀJS 6.19 Eur/h, (9.05+6.19+ 7.76)/3=7.66Eur/h Vidējais atalgojums informācijas sniedzējam pirmsskolā
Aprēķins attiecas uz 7.2 apakšpunktu
Slimību profilakses un kontroles centrs
palielinās
Vērtības nozīme:
8,57
EUR/H
0,83
h
17
epidemiologi/sabiedrības veselības organizators
33
reizes
3 990,45
Algas likme: 226307 Sabiedrības veselības SPECIĀLISTS 6.99
226306 ĀRSTS (EPIDEMIOLOGS) 10.15 (6.99+10.15)/2=8.57
Attiecas uz grozījumu projekta 2. punktu.
Vispārējās izglītības iestādes
palielinās
Vērtības nozīme:
13,00
Eur
0,08
h
29
izglītības iestādes
29
reizes
874,64
Iestādes iknedēļas ieguldītais laika patēriņš ziņošanai par izglītojamo skaitu iestādē ir 5 min.
Informāciju par izglītojamo skaitu var sniegt māsa, direktora vietnieks. Vidējo algu likmes no VID pārskata https://www.vid.gov.lv/lv/media/16000/download?attachment
Apēķinot vidējo algu tiek ņemtas vērā minēto amatu algas
134509 Skolas DIREKTORA VIETNIEKS /PRIEKŠNIEKA VIETNIEKS
9.70 Eur/h
222104 Ambulatorās medicīnas MĀSA 9.05 Eur/h
6.19 Eur/h, (9.05+9.70)/3=9.35 Eur/h Vidējais atalgojums informācijas sniedzējam vispārējās izglītības iestādē
Aprēķins attiecas uz 7.2 apakšpunktu.
Kopā
7 504,26
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
Vidējo algu likMes no VID pārskata ( https://www.vid.gov.lv/lv/media/16000/download?attachment)
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Kompleksas pieejas izmantošana monitoringā nodrošinās savlaicīgu gripas un citu augšējo elpceļu infekciju slimību diagnostiku.
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi