Anotācija

24-TA-1824: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2013. gada 3. septembra noteikumos Nr. 761 "Noteikumi par civilstāvokļa aktu reģistriem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2013. gada 3. septembra noteikumos Nr. 761 "Noteikumi par civilstāvokļa aktu reģistriem"" (turpmāk – noteikumu projekts) izstrādāts pēc Tieslietu ministrijas iniciatīvas.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekts izstrādāts ar mērķi noteikt jaunu garīdznieka reģistrētas laulības apliecības paraugu.
Vienlaikus Ministru kabineta 2013. gada 3. septembra noteikumos Nr. 761 "Noteikumi par civilstāvokļa aktu reģistriem" (turpmāk – Noteikumi Nr. 761) veicami atsevišķi grozījumi, kas skar tiesiskā regulējuma piemērošanu.
Spēkā stāšanās termiņš
01.01.2025.
Pamatojums
Paredzēta grozījumu atliekoša spēkā stāšanās, ņemot vērā apstākli, ka jaunu garīdznieka reģistrētas laulības apliecību ieviešana saistīta ar veidlapu izgatavošanu, nodošanu Tieslietu ministrijai un izsniegšanu konfesiju vadības pilnvarotajām personām.

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Atbilstoši Civilstāvokļa aktu reģistrācijas likuma 47. panta trešajā daļā noteiktajam, Tieslietu ministrija nodrošina veidlapu izgatavošanu laulības apliecībām, kuras izsniedz garīdznieks. Noteikumu Nr. 761 9. pielikumā apstiprināts pie garīdznieka reģistrētas laulības apliecības paraugs.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Grozījumi veicami Noteikumos Nr. 761, nosakot jaunu garīdznieka reģistrētas laulības apliecības paraugu. Pie garīdznieka reģistrētas laulības apliecības paraugs nav pārskatīts kopš 2005. gada, kad garīdznieki apliecības aizpildīja lielākoties rokrakstā. Šobrīd liela daļai garīdznieku, kam ir tiesības laulāt, laulības apliecības aizpilda arī datorrakstā, tādēļ laulības apliecības paraugs pilnveidots atbilstoši šā brīža tehniskajām iespējām – datu lauku izvietojums un konkrētai informācijai paredzētā lauka lielums. Jaunais laulības apliecības paraugs pielāgots, lai to varētu aizpildīt kā datorrakstā, tā arī nepieciešamības gadījumā rokrakstā.
Vienlaikus nepieciešamība veikt grozījumus Noteikumu Nr. 761 Noslēguma jautājumā.
Risinājuma apraksts
Ar noteikumu projektu jaunā redakcijā tiek izteikts noteikumu Nr. 761 9. pielikums (noteikumu projekta 1.1. apakšpunkts), paredzot tehniska rakstura grozījumus garīdznieka reģistrētas laulības apliecības paraugam. Vienlaikus noteikumu projekts tiek papildināts ar jaunu Noslēguma jautājumu (noteikumu projekta 1.2. apakšpunkts), paredzot, ka laulību apliecību veidlapas, kas konfesiju vadības pilnvarotajām personām saskaņā ar  Noteikumu Nr. 761 19. punktu izsniegtas līdz 2024. gada 31. decembrim, garīdznieki var izsniegt laulātajiem līdz 2025. gada 30. jūnijam (noteikumu projekta 1.3. apakšpunkts).
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Tieslietu ministrija nodrošina garīdznieka reģistrētas laulības apliecību veidlapu izsniegšanu vispārīgās vienošanās Nr. 1-6.1/18-2022 "Civilstāvokļa aktu reģistrācijas apliecību veidlapu piegāde Elektronisko iepirkumu sistēmas dalībniekiem" ietvaros. Vienošanās tika noslēgta 2022. gada 9. maijā starp Tieslietu ministriju un SIA "Baltijas Banknote".
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Noteikumu projekta izstrādes procesā sabiedrības līdzdalību nav nepieciešams nodrošināt, jo projekts nenosaka jaunus pienākumus fiziskām vai juridiskām personām. Tiesiskais regulējums pēc būtības netiek paplašināts vai grozīts.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Konfesiju pārstāvji. Tieslietu ministrija.

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk