Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
22-TA-2083: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 28. jūnija noteikumos Nr. 419 "Noteikumi par informācijas apmaiņas un uzraudzības kārtību Iekšējā tirgus informācijas sistēmas ietvaros, informācijas apmaiņā iesaistīto iestāžu atbildību un Eiropas profesionālās kartes izdošanas kārtību"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Noteikumu projekts tiek izstrādāts, ņemot vērā Ministru kabineta 2003.gada 16.septembra noteikumu Nr.528 "Izglītības un zinātnes ministrijas nolikums" 5.17. punktā noteikto, ka Izglītības un zinātnes ministrija koordinē profesionālo kvalifikāciju atzīšanu reglamentēto profesiju jomā.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir pilnveidot Latvijas regulējumu, lai nodrošinātu Eiropas Komisijas 2015. gada 24. jūnija Īstenošanas regulā Nr.2015/983 par Eiropas profesionālās kartes izdošanu un brīdināšanas mehānisma piemērošanu saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu 2005/36/EK (turpmāk - regula Nr.2015/983) noteikto pienākumu par brīdinājumu izsūtīšanu un saņemšanu par profesionāļiem, kam ierobežotas vai liegtas tiesības veikt profesionālo darbību reglamentētajā profesijā. 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2021. gada 14. decembra noteikumi Nr. 818 “Grozījumi Ministru kabineta 2006. gada 6. jūnija noteikumos Nr. 460 "Noteikumi par specialitāšu, apakšspecialitāšu un papildspecialitāšu sarakstu reglamentētajām profesijām"” Ministru kabineta 2006. gada 6. jūnija noteikumu Nr. 460 "Noteikumi par specialitāšu, apakšspecialitāšu un papildspecialitāšu sarakstu reglamentētajām profesijām" (turpmāk – noteikumi Nr. 460) 1. Pielikumu izteica jaunā redakcijā un tā rezultātā mainījās 1. Pielikumā noteikto reglamentēto profesiju specialitāšu numerācija. Tā kā vienlaicīgi netika veikti grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 28. jūnija noteikumos Nr. 419 „Noteikumi par informācijas apmaiņas un uzraudzības kārtību Iekšējā tirgus informācijas sistēmas ietvaros, informācijas apmaiņā iesaistīto iestāžu atbildību un Eiropas profesionālās kartes izdošanas kārtību” (turpmāk – noteikumi Nr. 419), kuru 32.punktā ir atsauce uz noteikumu Nr. 460 Pielikumā noteikto reglamentēto profesiju specialitāšu numerāciju, noteikumu Nr. 419 32. punktā noteiktais nav korekts.

Noteikumu Nr. 419 32.punktā ir noteiktas institūcijas, kurām ir pienākums sniegt datus par personām ar profesionālo kvalifikāciju reglamentētajā profesijā, kurām Latvijas Republikā ierobežotas vai liegtas tiesības veikt profesionālo darbību, tos nosūtot Akadēmiskās informācijas centram. Daudzās reglamentētajās profesijās normatīvajos aktos ir noteikta obligāta prasība reģistrēties reģistrā. Institūcijas, kas uztur reģistrus, var būt citas institūcijas, nevis tās, kas veic sertificēšanu vai izsniedz profesionālās kvalifikācijas atzīšanas apliecības. Piemēram, Ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu reģistru pārzina un tur Veselības inspekcija, kas pieņem lēmumus par ārstniecības personu vai ārstniecības atbalsta personu reģistrācijas termiņa apturēšanu vai anulēšanu. Tādēļ ir pamatoti noteikt pienākumu reģistru uzturošajai institūcijai nodot informācija par attiecīgo personu Akadēmiskās informācijas centram tās publicēšanai IMI sistēmā. 

Akadēmiskās informācijas centrs saskaņā ar noteikumu Nr. 419 34.5. apakšpunktu regulas Nr.2015/983 23.panta 2.punktā noteiktās koordinējošās institūcijas funkcijas, t.i., IMI sistēmas attiecīgajos moduļos pārsūta informāciju institūcijām, kas izsniedz profesionālās kvalifikācijas atzīšanas apliecības reglamentētajās profesijās.
IMI sistēmā visbiežāk tiek ievietota brīdinājumu informācija par ārstiem un māsām, kā arī veterinārārstiem. Moduļos “ārsti”, “māsas” un “veterinārārsti” katrā ir tikai viens informācijas saņēmējs, tas ir, attiecīgi Latvijas Ārstu biedrība, Veselības inspekcija un Latvijas Veterinārārstu biedrība. Šīs informācijas pārsūtīšana aizņem daudz laika (dienā var būt pat vairāki simti šādu pārsūtāmu brīdinājumu).
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
1. Neatbilstība starp noteikumu Nr.460 1. Pielikumā un Noteikumu Nr. 419 32. punktā noteikto var radīt situāciju, ka kompetentās institūcijas neizpilda savu pienākumu nosūtīt nodibinājumam “Akadēmiskās informācijas centrs” informāciju par personām, kurām tiek liegtas vai ierobežotas tiesības veikt profesionālo darbību reglamentētajā profesijā. Tā kā šis pienākums atbilst Eiropas Parlamenta un Padomes 2005.gada 7.septembra Direktīvas 2005/36/EK par profesionālo kvalifikāciju atzīšanu (turpmāk – direktīva 2005/36/EK) 56.a pantā un regulas  Nr.2015/983 II nodaļā noteiktajam, pastāv risks, ka pret Latviju var tikt ierosināta pārkāpuma procedūra.
Institūcijām, kas uztur profesionāļu reģistrus, nav noteikts pienākums informēt Akadēmiskās informācijas centru par gadījumiem, ja personai ir ierobežotas vai liegtas tiesības darboties reglamentētajā profesijā. Līdz ar to pastāv risks, ka šāda informācija IMI sistēmā var tikt publicēta ilgākā termiņā nekā noteikts direktīvas 2005/36/EK 56.a panta 2. punktā, t.i. trīs dienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas. Noteikumu projektā tiek paredzēts, ka pienākums nosūtīt informāciju par personai liegtām vai ierobežotām tiesībām darboties profesijā būs Veselības inspekcijai par ārstniecības personām, kuras nav sertificētas, bet ir reģistrētas Ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu reģistrā, kā arī par personām, kuru veiktais pārkāpums attiecas uz ārstniecības personas kompetenci profesijā, nevis specialitātē.Jāņem vērā, ka institūcijas, kas veic sertificēšanu, un institūcijas, kas izsniedz profesionālās kvalifikācijas atzīšanas apliecības reglamentētajās profesijās veselības aprūpes jomā un farmācijas jomā, kā arī Veselības inspekcija,  noteikumu Nr.419 32.punktā paredzēto var izpildīt pie nosacījuma, ja lēmuma pieņemšanas dienā institūcijā ir saņemtas  ziņas  par personām, kurām tiek liegtas vai ierobežotas tiesības veikt profesionālo darbību ārstniecības personas profesijā, specialitātē, farmaceita vai farmaceita asistenta reglamentētajā profesijā Latvijā. Analoģisks nosacījums ir attiecināms arī citām institūcijām, kurām ir pienākums sniegt brīdinājumu informāciju. 
Risinājuma apraksts
1. Veikt grozījumus noteikumu Nr. 419 32. punktā, veidojot korektas atsauces uz noteikumu Nr. 460 1. Pielikumā noteikto reglamentēto profesiju specialitāšu numerāciju.
Institūcijām, kas uztur profesionāļu reģistrus, noteikt pienākumu informēt Akadēmiskās informācijas centru par gadījumiem, kad personām ir ierobežotas vai liegtas tiesības veikt profesionālo darbību reglamentētajās profesijās, kas saistītas ar veselības aprūpi, dzīvnieku veselību un darbu ar bērniem.

Saskaņā arī direktīvas 2005/36/EK 56.a pantā noteikto, Latvijai ir jāinformē citas ES dalībvalstis par profesionāļiem, kuriem ir ierobežotas vai liegtas tiesības veikt profesionālo darbību 56.a panta 1. punktā noteiktajās profesijās, t.i., tādās reglamentētajās profesijās, kurās profesionālā darbība ir saistīta ar veselības aprūpi un pacientu tiesību aizsardzību, veterinārmedicīnu, darbu ar nepilngadīgajiem. Brīdinājumi ir izsūtāmi ar IMI sistēmas starpniecību. Brīdinājumu izsūtīšanas mērķis ir mazināt riskus, ka personas, kuras ir izdarījušas kādus pārkāpumus minētajās profesijās, var izmantot brīva darbaspēka kustības dotās brīvības un turpināt savu profesionālo darbību citā ES dalībvalstī un radīt apdraudējumus pakalpojumu saņēmējiem. Profesijas, kuras atbilst direktīvā 2005/36/EK noteiktajiem kritērijiem, lai par šiem profesionāļiem tiktu nosūtīti brīdinājumi, ir noteiktas noteikumu Nr. 419 32.punktā un šim sarakstam ir jāatbilst noteikumos Nr. 460 noteiktajam reglamentēto profesiju un to specialitāšu sarakstam. Noteikumu projekts paredz papildināt reglamentēto profesiju kopu, par kurās strādājošiem profesionāļiem ir jānosūta brīdinājumi, ar šādām reglamentētajām profesijām: masieris, mākslas terapeits, psihologs, jo arī šīs profesijas ir tādas, kurās profesionālā darbība ir saistīta ar pacientu vai klientu tiesību aizsardzību.
 
Problēmas apraksts
2. Pašlaik noteiktā kārtība, saskaņā ar kuru Akadēmiskās informācijas centrs saskaņā ar noteikumu Nr. 419 34.5. apakšpunktu regulas Nr.2015/983 23.panta 2.punktā noteiktās koordinējošās institūcijas funkcijas, t.i., IMI sistēmas attiecīgajos moduļos pārsūta informāciju institūcijām, kas izsniedz profesionālās kvalifikācijas atzīšanas apliecības reglamentētajās profesijās, rada nelietderīgu, lieku administratīvu slogu Akadēmiskās informācijas centram.
Risinājuma apraksts
2. Noteikumu projekts paredz noteikt, ka vairākās reglamentētajās profesijās Latvijas Ārstu biedrība, Veselības inspekcija un Latvijas Veterinārārstu biedrība pašas saņems brīdinājumu informāciju bez Akadēmiskās informācijas centra starpniecības.
Noteikumu projektā noteiktais ir atbilstošs gan IMI sistēmas funkcionalitātei, gan Latvijas normatīvajam regulējumam reglamentētās profesionālās darbības pārvaldībā. Tādēļ biedrība "Latvijas Ārstu biedrība" saskaņā ar noteikumu projektā izteikto noteikumu Nr. 419 33.11 punktu saņems brīdinājumu informāciju par profesiju "ārsti" tieši no IMI sistēmas, bet saskaņā ar noteikumu 34.5.3. apakšpunktu brīdinājumu informāciju par profesiju "zobārsti" pārsūtītu no Akadēmiskās informācijas centra. Līdzīgi arī Veselības inspekcija atkarībā no profesijas brīdinājumu informāciju saņems tieši no IMI sistēmas vai Akadēmiskās informācijas centra.

Valsts pārvaldes iekārtas likuma 40. panta pirmā daļa noteic, ka publiska persona var deleģēt privātpersonai un citai publiskai personai (turpmāk – pilnvarotā persona) pārvaldes uzdevumu, ja pilnvarotā persona attiecīgo uzdevumu var veikt efektīvāk. Savukārt Valsts pārvaldes iekārtas likuma 42. pants noteic, ka privātpersonai jābūt tiesīgai veikt attiecīgo pārvaldes uzdevumu. Lemjot par pārvaldes uzdevuma deleģēšanu privātpersonai, ņem vērā tās pieredzi, reputāciju, resursus, personāla kvalifikāciju, kā arī citus kritērijus. Noteikt pienākumu Biedrībai “Latvijas Ārstu biedrība”, Veselības inspekcijai, biedrībai “Latvijas Veterinārārstu biedrība” pildīt regulas Nr.  2015/983 23. panta 1. punktā noteiktās kompetentās institūcijas funkcijas un 2. punktā noteiktās koordinējošās institūcijas funkcijas ir racionāli un pamatoti, jo šīs institūcijas saskaņā ar Ministru kabineta 2017. gada 19. septembra noteikumiem Nr. 566 “Noteikumi par informācijas institūcijām un institūcijām, kas izsniedz ārvalstīs iegūtās profesionālās kvalifikācijas atzīšanas apliecības reglamentētajās profesijās” atzīst profesionālo kvalifikāciju attiecīgajās reglamentētajās profesijās, kā arī pieņem īslaicīgu pakalpojumu sniedzēju deklarācijas saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 21. janvāra noteikumiem Nr. 47 “Īslaicīgu profesionālo pakalpojumu sniegšanas kārtība Latvijas Republikā reglamentētā profesijā”. Noteikumu projektā paredzētie pienākumi ir loģiski saistīti un papildinoši ar citiem šo institūciju pienākumiem, kas noteikti nozaru tiesību aktos. Noteikumu projektā paredzētais regulējums palīdzēs izvairīties no darbību dubultošanās.

Koordinējošā institūcija atbilstoši regula Nr. 2015/983, 23. panta 2. punkta otrajam teikumam nodrošina, ka brīdinājumus bez nepamatotas kavēšanās piešķir atbilstošajām kompetentajām iestādēm. Šāds regulējums ir vispārīgs un katrā ES dalībvalstī to piemēro atbilstoši šīs valsts tiesību normām. Piemēram, valstīs ar federālu uzbūvi (Vācija, Austrija, Spānija u.c.) profesiju reglamentācija notiek katras atsevišķas federālās zemes ietvaros, reglamentēto profesiju kvalifikācijām var būt izvirzītas atšķirīgas prasības un ar to pārvaldību nodarbojas atšķirīgas institūcija. Šādos gadījumos koordinējošā institūcija, saņemot brīdinājumu, to pārsūta katrā profesijā nozīmētajām kompetentajām institūcijām visās federālajās valsts daļās. Latvija ir unitāra valsts un profesiju reglamentācija ir vienāda visās Latvijas daļās. Ir jāņem vērā arī faktiskā IMI sistēmas tehniskā funkcionalitāte, kas nav atspoguļota regulā 2015/983, proti brīdinājumu izplatīšana notiek tikai un vienīgi noteiktu moduļu ietvaros. Saņemto brīdinājumu pārsūtīšana  Regula 2015/983 neaizliedz 23.pantā noteikto koordinējošo un kompetento institūciju funkcijas veikt vienai un tai pašai institūcijai (regulas 2015/983 24.panta 3.punkts).  Līdz ar to noteikt kādai no institūcijām formālu pienākumu būt koordinējošai institūcijai tajos gadījumos, kad ir pilnīgi skaidrs, kurai institūcijai attiecīgs brīdinājums pārsūtāms, ir lieks slogs, jo IMI sistēmas funkcionalitāte ļauj attiecīgajai kompetentajai institūcijai tiešā veidā un bez koordinējošās institūcijas starpniecības saņemt attiecīgo brīdinājumu. Noteikumu projekts nekādā veidā neapdraudēs regulas 2015/983 mērķu sasniegšanu, proti – brīdinājumi nonāks attiecīgām profesijām atbilstošās institūcijās, bet, kur tas ir iespējams, tiks mazināts administratīvs slogs, ko rada pašreizējā Akadēmiskās informācijas centra darbība ar brīdinājumu pārsūtīšanu. Līdz ar to noteikumu projekts paredz, ka Latvijas Ārstu biedrība attiecībā uz brīdinājumiem modulī “Ārsti”, Veselības inspekcija attiecībā uz brīdinājumiem modulī “Māsas”, Latvijas Veterinārārstu biedrība attiecībā uz brīdinājumiem modulī “Veterinārārsti” veiks gan regula Nr. 2015/983, 23. panta 2. punkta pirmajā teikumā noteiktās koordinējošās institūcijas, gan otrajā teikumā minētās kompetentās institūcijas pienākumus (analoģiski tam, kā Akadēmiskās informācijas centrs veic abu institūciju funkcijas attiecībā uz brīdinājumiem modulī “Viltotie diplomi” saskaņā ar noteikumu nr. 419 34.5.6. apakšpunktu).


Regulas 2015/983 23. panta 1. punktā ir noteikts, ka ES dalībvalstij ir jānorīko kompetentās iestādes ienākošo un izejošo brīdinājumu apstrādei saskaņā ar Direktīvas 2005/36/EK 56.a panta 1. vai 3. punktu. No noteikumiem Nr. 419 izriet, ka 32., 34. punktā noteiktās institūcijas savas kompetences ietvaros pilda regulas 2015/983 23.panta 1.punktā noteiktās funkcijas.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Tā kā IMI sistēmas funkcionalitātes uzturēšanu administrē Ekonomikas ministrija, noteikumu projektā paredzētās izmaiņas ir saskaņotas ar Ekonomikas ministriju, kas veiks tehnisku institūciju lomu maiņu IMI sistēmā pēc noteikumu projekta pieņemšanas. 
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32015R0983
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2015. gada 24. jūnija Īstenošanas regulu Nr.2015/983 par Eiropas profesionālās kartes izdošanu un brīdināšanas mehānisma piemērošanu saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu 2005/36/EK (turpmāk - regula Nr.2015/983)
Apraksts
Noteikumu projekts nosaka institūcijas, kuras izpilda regulas Nr.2015/983 23.panta 1. un 2. punktā noteiktās funkcijas

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
nav

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2015. gada 24. jūnija Īstenošanas regulu Nr.2015/983 par Eiropas profesionālās kartes izdošanu un brīdināšanas mehānisma piemērošanu saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu 2005/36/EK (turpmāk - regula Nr.2015/983)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
regulas Nr.2015/983 23.panta 1., 2.punkts
noteikumu projekta 2.punkts
Pārņemtas pilnībā
neparedz stingrākas prasības
regulas Nr. 2015/983 23.panta 2.punkts
noteikumu projekta 3., 4., 5., 6. punkts
Pārņemtas pilnībā
neparedz stingrākas prasības
Direktīvas 2005/36/EK 56.a panta 1. punkts
Noteikumu Nr. 419 32.punkts, 34.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
-
Direktīvas 2005/36/EK 56.a panta 2.punkts
Noteikumu Nr. 419 34.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
-
Direktīvas 2005/36/EK 56.a panta 3.punkts
Noteikumu Nr. 419 34.1 punkts
Pārņemtas pilnībā
-
Direktīvas 2005/36/EK 56.a panta 4.punkts
Noteikumu Nr. 419 5. punkts
Pārņemtas pilnībā
-
Direktīvas 2005/36/EK 56.a panta 5.punkts
Noteikumu Nr. 419 32., 34.3., 34.4. apakšpunkti
Pārņemtas pilnībā
-
Direktīvas 2005/36/EK 56.a panta 6.punkts
Noteikumu Nr. 419 34.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
-
Direktīvas 2005/36/EK 56.a panta 7.punkts
Noteikumu Nr. 419 34.4. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
-
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
nav attiecināms
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
nav attiecināms  
Cita informācija
pēc noteikumu projekta pieņemšanas IMI sistēmā tiks noteiktas institūciju jaunās lomas

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Ekonomikas ministrija, Veselības inspekcija
Nevalstiskās organizācijas
Biedrība "Latvijs Ārstu biedrība" Nodibinājums "Akadēmiskās informācijas centrs"
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Diskusija/apspriede
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Institūciju viedoklis ir ņemts vērā, izstrādājot noteikumu projektu

6.4. Cita informācija

Pirms noteikumu projekta izstrādes notika viedokļu saskaņošana starp Akadēmiskās informācijas centru, Veselības inspekciju, biedrību "Latvijas ārstu biedrība", Ekonomikas ministriju
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

8.1.5. uz teritoriju attīstību

8.1.6. uz vidi

8.1.7. uz klimatneitralitāti

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

8.1.11. uz veselību

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

8.1.13. uz datu aizsardzību

8.1.14. uz diasporu

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi