Anotācija

24-TA-2315: Likumprojekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi likumā "Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas kārtību"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
ES dokuments
Apraksts
-

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas kārtību"" (turpmāk – likumprojekts) ir saistīts ar likumprojektu "Grozījumi Krimināllikumā" un likumprojektu "Grozījumi Starptautisko un Latvijas Republikas nacionālo sankciju likumā" un ir izstrādāts, lai ieviestu Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 24. aprīļa direktīvu (ES) 2024/1226 par noziedzīgu nodarījumu un sodu noteikšanu attiecībā uz Savienības ierobežojošo pasākumu pārkāpumiem un ar ko groza Direktīvu (ES) 2018/1673.
Spēkā stāšanās termiņš
20.05.2025.
Pamatojums
-

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
2024. gada 19. maijā stājās spēkā Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīva (ES) 2024/1226 (2024. gada 24. aprīlis) par noziedzīgu nodarījumu un sodu noteikšanu attiecībā uz Savienības ierobežojošo pasākumu pārkāpumiem un ar ko groza Direktīvu (ES) 2018/1673 (turpmāk - Direktīva). Direktīva nodrošina harmonizāciju ES ierobežojošo pasākumu pārkāpumu jomā, paredzot minimālos noteikumus attiecībā uz noziedzīgu nodarījumu un sodu noteikšanu par Savienības ierobežojošo pasākumu pārkāpumiem, t.i. noziedzīgu nodarījumu definīciju tuvināšana, efektīvu, atturošu un samērīgu soda veidu un apmēru nodrošināšana, kā arī nacionālās un pārrobežu izmeklēšanas un kriminālvajāšanas veicināšana.
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ar likumprojektu "Grozījumi Krimināllikumā" Krimināllikums (turpmāk - KL) tiek papildināts ar jaunu 84.1 pantu, kura pirmā daļa noteic kriminālatbildību par Eiropas Savienības noteikto sankciju pārkāpšanu, iegādājoties, realizējot, pārvietojot pāri Latvijas Republikas valsts robežai sankcijām pakļautās preces, vai sniedzot starpniecības pakalpojumus, tehniskās palīdzības vai citus ar minētajām precēm saistītus pakalpojumus, vai veicot jebkādas citas aizliegtas darbības ar šīm precēm, ja tas izdarīts ievērojamā apmērā, vai par citu Eiropas Savienības noteikto sankciju pārkāpšanu. Attiecīgais KL pants ietver divus noziedzīgā nodarījuma sastāvus:
1) Eiropas Savienības noteikto sankciju pārkāpšana, iegādājoties, realizējot, pārvietojot pāri Latvijas Republikas valsts robežai sankcijām pakļautās preces, vai sniedzot starpniecības pakalpojumus, tehniskās palīdzības vai citus ar minētajām precēm saistītus pakalpojumus, vai veicot jebkādas citas aizliegtas darbības ar šīm precēm, ja šīs darbības izdarītas ievērojamā apmērā;
2) jebkuru citu Eiropas Savienības noteikto sankciju pārkāpšana.

Tādējādi ar saistīto likumprojektu tiek paredzēts noteikt, ka par KL 84.1 panta pirmajā daļā paredzētajām darbībām, kas ietver Eiropas Savienības noteikto sankciju pārkāpšanu, iegādājoties, realizējot, pārvietojot pāri Latvijas Republikas valsts robežai sankcijām pakļautās preces, vai sniedzot starpniecības pakalpojumus, tehniskās palīdzības vai citus ar minētajām precēm saistītus pakalpojumus, vai veicot jebkādas citas aizliegtas darbības ar šīm precēm, turpmāk personu būs iespējams saukt pie kriminālatbildības tikai tad, ja minētās darbības ir izdarītas ievērojamā apmērā. Savukārt, par darbībām, kas nesasniedz pantā minēto ievērojama apmēra slieksni tiek paredzēts piemērot administratīvo atbildību Starptautisko un Latvijas Republikas nacionālo sankciju likumā (turpmāk - SL) noteiktajā kārtībā.

Proti, Direktīvas 3. panta 1. punkta a) – i) apakšpunktā ir uzskaitīti iespējamie Eiropas Savienības ierobežojošo pasākumu veidi, kas dalībvalstīs ir atzīstami par noziedzīgiem nodarījumiem. Vienlaikus Direktīvas 3. panta 2. punktā noteikts, ka dalībvalstis var paredzēt, ka šāda rīcība nav noziedzīgs nodarījums:
a) ja šā panta 1. punkta a), b) un h) apakšpunktā uzskaitītā rīcība ietver līdzekļus vai saimnieciskos resursus, kuru vērtība ir mazāka nekā 10 000 EUR;
b) ja šā panta 1. punkta d)–g) un i) apakšpunktā uzskaitītā rīcība ietver preces, pakalpojumus, darījumus vai darbības, kuru vērtība ir mazāka nekā 10 000 EUR.

Šajā sakarā, ievērojot pastāvošo ģeopolitiski sarežģīto situāciju sankciju pārkāpumu jomā, kā arī būtisko izmeklēšanas resursu trūkumu un pastāvošos riskus izdarīt savlaicīgu izmeklēšanu visos uzsāktajos kriminālprocesos, tika secināts, ka par Direktīvas 3. panta 1. punkta e) apakšpunktā paredzēto noziedzīgo nodarījumu, kas ietver aizliegumu tirgot, importēt, eksportēt, pārdot, pirkt, nodot, pārvest tranzītā vai transportēt preces, kā arī sniegt starpniecības pakalpojumus, tehniskās palīdzības vai citus ar minētajām precēm saistītus pakalpojumus, turpmāk nebūtu lietderīgi personu saukt pie kriminālatbildības, ja minētā rīcība ietver preces, pakalpojumus, darījumus vai darbības, kuru vērtība ir mazāka nekā 10 000 EUR. 

Vienlaikus jāņem vērā, ka Direktīvas 3. panta 2. punktā tiek pieļauta administratīvās atbildības noteikšana par tādu Eiropas Savienības noteikto sankciju pārkāpšanu, kas nepārsniedz 10 000 EUR apmēru. Tomēr Latvijas normatīvajā regulējumā šāds administratīvās atbildības un kriminālatbildības nošķiršanas institūts nepastāv. Proti, saskaņā ar likuma “Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas kārtību” (turpmāk – PKLS) 23.1 panta pirmo daļu atbildība par KL paredzēto noziedzīgo nodarījumu, kas izdarīts ievērojamā apmērā, iestājas, ja noziedzīga nodarījuma priekšmeta kopējā vērtība nodarījuma izdarīšanas brīdī nav bijusi mazāka par desmit tai laikā Latvijas Republikā noteikto minimālo mēnešalgu kopsummu. Šobrīd atbilstoši minētajai tiesību normai desmit minimālo mēnešalgu kopsumma veido 7 000 EUR. Lai arī šobrīd pastāvošais ievērojama apmēra slieksnis atbilst Direktīvas 3. panta 2. punkta prasībām, pastāv risks, ka tuvākajā nākotnē, pieaugot minimālās mēnešalgas apmēram, PKLS 23.1 panta pirmajā daļā ietvertais ievērojama apmēra slieksnis pārsniegs 10 000 EUR un būs neatbalstošs Direktīvā noteiktajam.

Ņemot vērā minēto, ar likumprojektu  PKLS 23.1 pantā tiek paredzēts noteikt konkrētu ievējojama apmēra kritēriju attiecībā uz KL 84.1 pantā paredzētajām precēm vai pakalpojumiem, līdzīgi kā tas ir īpaši atrunāts attiecībā uz alkoholiskajiem dzērieniem un tabakas izstrādājumiem PKLS 23.1 panta otrajā un trešajā daļā. Proti, tiek noteikts, ka atbildība par Krimināllikuma 84.1 pantā paredzēto noziedzīgo nodarījumu, kas izdarīts ievērojamā apmērā, iestājas, ja preču vai pakalpojumu vērtība nav mazāka par 10 000 EUR vai ja pakalpojums veikts attiecībā uz precēm, kuru vērtība nav mazāka par 10 000 EUR.

Tādējādi par Eiropas Savienības noteikto sankciju pārkāpšanu, iegādājoties, realizējot, pārvietojot pāri Latvijas Republikas valsts robežai sankcijām pakļautās preces, vai sniedzot starpniecības pakalpojumus, tehniskās palīdzības vai citus ar minētajām precēm saistītus pakalpojumus, vai veicot jebkādas citas aizliegtas darbības ar šīm precēm, personu turpmāk būs iespējams saukt pie kriminālatbildības, ja KL 84.1 pantā paredzēto preču vai pakalpojumu vērtība nebūs mazāka par 10 000 EUR vai ja pakalpojums veikts attiecībā uz precēm, kuru vērtība nebūs mazāka par 10 000 EUR. 
Savukārt par tādām KL 84.1 pantā ietvertajām pretlikumīgām darbībām, kas nesasniedz PKLS 23.1 panta ceturtajā daļā noteikto ievērojama apmēra slieksni, persona turpmāk tiks saukta pie administratīvās atbildības atbilstoši SL noteiktajam. 
 
Risinājuma apraksts
Ievērojot minēto, likumprojekts paredz PKLS 23.1 pantu papildināt ar jaunu ceturto daļu, nosakot ka atbildība par Krimināllikuma 84.1 pantā paredzēto noziedzīgo nodarījumu, kas izdarīts ievērojamā apmērā, iestājas, ja preču vai pakalpojumu vērtība nav mazāka par 10 000 EUR vai ja pakalpojums veikts attiecībā uz precēm, kuru vērtība nav mazāka par 10 000 EUR.
 
Problēmas apraksts
Vienlaikus Direktīvas 20. panta 1. punkts noteic, ka dalībvalstīm ir pienākums savos normatīvajos aktos, ar kuriem tiek pārņemtas Direktīvas prasības, ietvert atsauci uz attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu.
 
Risinājuma apraksts
Ievērojot minēto, likumprojekts paredz papildināt PKLS ar informatīvo atsauci uz šo Direktīvu, likuma informatīvās atsauces papildinot ar 3. punktu šādā redakcijā:
"3) Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 24. aprīļa direktīvas (ES) 2024/1226 par noziedzīgu nodarījumu un sodu noteikšanu attiecībā uz Savienības ierobežojošo pasākumu pārkāpumiem un ar ko groza Direktīvu (ES) 2018/1673.".

 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
-
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
-

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Sabiedrība
  • Noziedzīgus nodarījumus izdarījušās personas
Ietekmes apraksts
-
Juridiskās personas
  • visi uzņēmumi
Ietekmes apraksts
-
Nozare
Visas nozares
Nozaru ietekmes apraksts
-

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-

4.1.1. Likumprojekts "Grozījumi Krimināllikumā"

Pamatojums un apraksts
Lai atbilstoši pārņemtu Direktīvas prasības, papildus nepieciešami grozījumi arī Krimināllikumā. 
Atbildīgā institūcija
Tieslietu ministrija

4.1.2. Likumprojekts "Grozījumi Starptautisko un Latvijas Republikas nacionālo sankciju likumā"

Pamatojums un apraksts
Lai atbilstoši pārņemtu Direktīvas prasības, papildus nepieciešami grozījumi arī Starptautisko un Latvijas Republikas nacionālo sankciju likumā. 
Atbildīgā institūcija
Tieslietu ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32024L1226
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 24. aprīļa direktīva (ES) par noziedzīgu nodarījumu un sodu noteikšanu attiecībā uz Savienības ierobežojošo pasākumu pārkāpumiem un ar ko groza Direktīvu (ES) 2018/1673
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 24. aprīļa direktīva (ES) par noziedzīgu nodarījumu un sodu noteikšanu attiecībā uz Savienības ierobežojošo pasākumu pārkāpumiem un ar ko groza Direktīvu (ES) 2018/1673
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
1.pants
Rīcība nav nepieciešama
-
-
2.panta 1.punkts
Rīcība nav nepieciešama
-
-
2.panta 2.punkts
KL 1., 11., 12. un 70.1 pants
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
2.panta 3.punkts
Padomes Regulas (ES) Nr. 269/2014 (2014. gada 17. marts) par ierobežojošiem pasākumiem attiecībā uz darbībām, ar ko tiek grauta vai apdraudēta Ukrainas teritoriālā integritāte, suverenitāte un neatkarība, 1.panta g) punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
2.panta 4.punkts
Padomes Regulas (ES) Nr. 269/2014 (2014. gada 17. marts) par ierobežojošiem pasākumiem attiecībā uz darbībām, ar ko tiek grauta vai apdraudēta Ukrainas teritoriālā integritāte, suverenitāte un neatkarība, 1.panta d) punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
2.panta 5.punkts
Padomes Regulas (ES) Nr. 269/2014 (2014. gada 17. marts) par ierobežojošiem pasākumiem attiecībā uz darbībām, ar ko tiek grauta vai apdraudēta Ukrainas teritoriālā integritāte, suverenitāte un neatkarība, 1.panta f) punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
2.panta 6.punkts
Padomes Regulas (ES) Nr. 269/2014 (2014. gada 17. marts) par ierobežojošiem pasākumiem attiecībā uz darbībām, ar ko tiek grauta vai apdraudēta Ukrainas teritoriālā integritāte, suverenitāte un neatkarība, 1.panta e) punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
3.panta 1.punkts
KL 84.1pants; Starptautisko un Latvijas Republikas nacionālo sankciju likums (turpmāk - SL) 11.pants
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
3.panta 1.punkta a) apakšpunkts
KL 84.1pants; SL 11.panta pirmā daļa; Padomes Regula (ES) Nr. 269/2014 (2014. gada 17. marts) par ierobežojošiem pasākumiem attiecībā uz darbībām, ar ko tiek grauta vai apdraudēta Ukrainas teritoriālā integritāte, suverenitāte un neatkarība; Padomes Regula (ES) Nr. 833/2014 (2014. gada 31. jūlijs), par ierobežojošiem pasākumiem saistībā ar Krievijas darbībām, kas destabilizē situāciju Ukrainā
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
3.panta 1.punkta b) apakšpunkts
KL 84.1pants; SL 11.panta pirmā daļa; Padomes Regula (ES) Nr. 269/2014 (2014. gada 17. marts) par ierobežojošiem pasākumiem attiecībā uz darbībām, ar ko tiek grauta vai apdraudēta Ukrainas teritoriālā integritāte, suverenitāte un neatkarība; Padomes Regula (ES) Nr. 833/2014 (2014. gada 31. jūlijs), par ierobežojošiem pasākumiem saistībā ar Krievijas darbībām, kas destabilizē situāciju Ukrainā
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
3.panta 1.punkta c) apakšpunkts
KL 84.1pants; SL 11.panta pirmā daļa; Padomes Regula (ES) Nr. 269/2014 (2014. gada 17. marts) par ierobežojošiem pasākumiem attiecībā uz darbībām, ar ko tiek grauta vai apdraudēta Ukrainas teritoriālā integritāte, suverenitāte un neatkarība; Padomes Regula (ES) Nr. 833/2014 (2014. gada 31. jūlijs), par ierobežojošiem pasākumiem saistībā ar Krievijas darbībām, kas destabilizē situāciju Ukrainā
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
3.panta 1.punkta d) apakšpunkts
KL 84.1pants; SL 11.panta pirmā daļa; Padomes Regula (ES) Nr. 269/2014 (2014. gada 17. marts) par ierobežojošiem pasākumiem attiecībā uz darbībām, ar ko tiek grauta vai apdraudēta Ukrainas teritoriālā integritāte, suverenitāte un neatkarība; Padomes Regula (ES) Nr. 833/2014 (2014. gada 31. jūlijs), par ierobežojošiem pasākumiem saistībā ar Krievijas darbībām, kas destabilizē situāciju Ukrainā
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
3.panta 1.punkta e) apakšpunkts
KL 84.1pants; SL 11.panta pirmā daļa; Padomes Regula (ES) Nr. 269/2014 (2014. gada 17. marts) par ierobežojošiem pasākumiem attiecībā uz darbībām, ar ko tiek grauta vai apdraudēta Ukrainas teritoriālā integritāte, suverenitāte un neatkarība; Padomes Regula (ES) Nr. 833/2014 (2014. gada 31. jūlijs), par ierobežojošiem pasākumiem saistībā ar Krievijas darbībām, kas destabilizē situāciju Ukrainā
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
3.panta 1.punkta f) apakšpunkts
KL 84.1pants; SL 11.panta pirmā daļa; Padomes Regula (ES) Nr. 269/2014 (2014. gada 17. marts) par ierobežojošiem pasākumiem attiecībā uz darbībām, ar ko tiek grauta vai apdraudēta Ukrainas teritoriālā integritāte, suverenitāte un neatkarība; Padomes Regula (ES) Nr. 833/2014 (2014. gada 31. jūlijs), par ierobežojošiem pasākumiem saistībā ar Krievijas darbībām, kas destabilizē situāciju Ukrainā
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
3.panta 1.punkta g) apakšpunkts
KL 84.1pants; SL 11.panta pirmā daļa; Padomes Regula (ES) Nr. 269/2014 (2014. gada 17. marts) par ierobežojošiem pasākumiem attiecībā uz darbībām, ar ko tiek grauta vai apdraudēta Ukrainas teritoriālā integritāte, suverenitāte un neatkarība; Padomes Regula (ES) Nr. 833/2014 (2014. gada 31. jūlijs), par ierobežojošiem pasākumiem saistībā ar Krievijas darbībām, kas destabilizē situāciju Ukrainā
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
3.panta 1.punkta h) apakšpunkts
KL 84.1pants; SL 2. pants, 11.panta pirmā daļa un 12.1 panta ceturtā daļa; Padomes Regula (ES) Nr. 269/2014 (2014. gada 17. marts) par ierobežojošiem pasākumiem attiecībā uz darbībām, ar ko tiek grauta vai apdraudēta Ukrainas teritoriālā integritāte, suverenitāte un neatkarība; Padomes Regula (ES) Nr. 833/2014 (2014. gada 31. jūlijs), par ierobežojošiem pasākumiem saistībā ar Krievijas darbībām, kas destabilizē situāciju Ukrainā
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
3.panta 1.punkta i) apakšpunkts
KL 84.1pants; SL 11.panta pirmā daļa; Padomes Regula (ES) Nr. 269/2014 (2014. gada 17. marts) par ierobežojošiem pasākumiem attiecībā uz darbībām, ar ko tiek grauta vai apdraudēta Ukrainas teritoriālā integritāte, suverenitāte un neatkarība; Padomes Regula (ES) Nr. 833/2014 (2014. gada 31. jūlijs), par ierobežojošiem pasākumiem saistībā ar Krievijas darbībām, kas destabilizē situāciju Ukrainā
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
3.panta 2.punkts
Likumprojekta 1.pants
Pārņemtas pilnībā
Ar Likumprojekta 1. pantu tiks pārņemtas pilnībā, neparedzot stingrākas prasības
3.panta 3.punkts
KL 10., 84.1pants
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
3.panta 4.punkts
Rīcība nav nepieciešama
-
-
3.panta 5.punkts
Rīcība nav nepieciešama
-
-
4.panta 1.punkts
KL 20.pants
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
4.panta 2.punkts
KL 15.pants
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
5.panta 1.punkts
KL 35., 36., 46., 84.1pants
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
5.panta 2.punkts
KL 38., 84.1pants
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
5.panta 3.punkts
KL 84.1pants
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
5.panta 4.punkts
KL 23.pants
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
5.panta 5.punkts
KL 36.panta otrā daļa
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
6.pants
KL 70.1 pants
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
7.panta 1.punkts
KL 70.2 panta pirmā daļa
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
7.panta 2.punkts
KL 7. un 70.6 pants
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
8.pants
KL 48.pants
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
9.pants
KL 47.pants
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
10.pants
KL 70.11, 70.12 un 70.13 pants; KPL 358.pants; NILLTPFNL 32.1 pants
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
11.pants
KL 56.pants
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
12.panta 1.punkta a) apakšpunkts
KL 2.panta pirmā daļa
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
12.panta 1.punkta b) apakšpunkts
KL 3.pants
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
12.panta 1.punkta c) apakšpunkts
KL 4.panta pirmā daļa
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
12.panta 2.punkts
Rīcība nav nepieciešama
-
-
12.panta 3.punkts
KPL 679.1 pants
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
12.panta 4.punkts
KL 4.pants
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
13.pants
KPL 138., 143., 144., 145., 150., 151., 152., 154., 155., 156., 157., 159., 162., 163., 168., 171., 173., 175., 176., 179., 183., 184., 184.1, 186., 189., 190., 191., 192., 193., 196., 197., 198., 199., 201., 204., 215., 217., 218., 219., 220., 221., 222., 223., 224., 225., 226., 227.pants
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
14.pants
grozījumi SL 17.pantā; Trauksmes celšanas likuma 3.panta pirmā daļa; KL 315.pants; KPL 299.pants; Personu speciālās aizsardzības likuma 4.pants
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
15.pants
grozījumi SL 12.pantā; NILLTPFNL 55.pants; Kriminālizlūkošanas atbalsta informācijas sistēmas noteikumi
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
16.pants
Kriminālprocesa likuma C daļa “Starptautiskā sadarbība krimināltiesiskajā jomā”
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
17.pants
grozījumi SL 17.pantā; Kriminālprocesa informācijas sistēmas noteikumu 11.punkts; Tiesu informācijas sistēmas noteikumu 8. un 10. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
18.pants
Rīcība nav nepieciešama
-
-
19.pants
Rīcība nav nepieciešama
-
-
20.pants
Likumprojekts papildina likumu ar informatīvo atsauci uz Direktīvu
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
21.pants
Rīcība nav nepieciešama
-
-
22.pants
Rīcība nav nepieciešama
-
-
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Izmantojot Direktīvas 3. panta 2. punktā paredzēto dalībvalsts rīcības brīvību, tiek paredzēts noteikt, ka par Direktīvas 3. panta 1. punkta e) apakšpunktā paredzētā noziedzīgā nodarījuma izdarīšanu līdz 10 000 EUR ir piemērojama administratīvā atbildība.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Ārlietu ministrija, Finanšu ministrija, Iekšlietu ministrija, Valsts drošības dienests, Valsts ieņēmumu dienests, Valsts kanceleja, Valsts policija
Nevalstiskās organizācijas
Cits
Finanšu izlūkošanas dienests, Latvijas Republikas prokuratūra

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

Ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 24. aprīļa direktīvā (ES) 2024/1226 par noziedzīgu nodarījumu un sodu noteikšanu attiecībā uz Savienības ierobežojošo pasākumu pārkāpumiem un ar ko groza Direktīvu (ES) 2018/1673 20. pantā noteiktās prasības, kas uzliek par pienākumu pārņemt direktīvas prasības līdz 2025. gada 20. maijam, sabiedrības līdzdalība likumprojekta izstrādē nav nodrošināta.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts ieņēmumu dienests
  • Valsts policija
  • Valsts drošības dienests
  • Valsts kanceleja
  • Finanšu izlūkošanas dienests
  • Latvijas Republikas prokuratūra

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Eiropas Savienības ierobežojošie pasākumi ir būtisks rīks, ar ko veicināt Līguma par Eiropas Savienību 21. pantā noteikto kopējās ārpolitikas un drošības politikas mērķu sasniegšanu. Šie mērķi ietver Eiropas Savienības vērtību sargāšanu, starptautiskā miera un drošības uzturēšanu, kā arī demokrātijas, tiesiskuma un cilvēktiesību konsolidāciju un atbalstīšanu.

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk