Anotācija

25-TA-214: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2019. gada 8. janvāra noteikumos Nr. 9 "Lauksaimniecības, zivsaimniecības un lauku attīstības garantiju programmas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
ES dokuments
Apraksts
2024. gada 16. decembrī stājās spēkā Komisijas 2024. gada 10. decembra Regula (ES) 2024/3118, ar ko groza Regulu (ES) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2024. gada 13. decembris) (turpmāk – regula 2024/3118).

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Nodrošināt garantiju piešķiršanu, ievērojot Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulā (EK) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, Nr. L 352) (turpmāk – regula Nr. 1408/2013) noteiktās prasības.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2019. gada 8. janvāra noteikumos Nr. 9 "Lauksaimniecības, zivsaimniecības un lauku attīstības garantiju programmas noteikumi" (turpmāk – noteikumi Nr. 9) paredzēta de minimis atbalsta piešķiršana lauksaimniecības nozarē atbilstoši regulas Nr. 1408/2013 3. panta 3.a punktā un II pielikumā noteiktajam.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Noteikumi Nr. 9 noteic, ka de minimis atbalstu lauksaimniecības nozarē piešķir saskaņā ar regulas Nr. 1408/2013 3. panta 3.a punktu un II pielikumu. Savukārt, pamatojoties uz regulas 2024/3118 1. panta 3. un 10. punktu, no regulas Nr. 1408/2013 ir svītrots 3. panta 3.a punkts un II pielikums.
Risinājuma apraksts
Tā kā sadārdzinās atbalstāmo projektu izmaksas, tiek palielināts spēkā esošo garantiju apmērs saimnieciskās darbības veicējam no 1 500 000 līdz 2 500 000 euro
Lai veicinātu garantijas programmas pieejamību, plānots noteikt samazinātu vienreizēju garantijas maksu no 0 līdz 0,5 procentiem iepriekšējo 0,25 līdz 0,85 procentu vietā, bet, ja atbalsts tiek piešķirts no Eiropas Lauksaimniecības Fonda lauku attīstībai (ELFLA), – vienreizēju garantijas maksu 0,25 procentus iepriekšējo no 0,25 līdz 0,85 procentu vietā.
Noteikumu Nr. 9 21.1., 21.2. un 21.3. apakšpunktā jāprecizē atsauce uz 2. pielikumu, jo iepriekš bija neprecīza atsauce uz 1. pielikumu.
Regulas Nr. 1408/2013 3. panta 3.a punkts un II pielikums, kas ir svītroti, ievērojot regulas 2024/3118 1. panta 3. un 10. punktu, aizstāti ar regulas 2024/3118 1. panta 3. un 9. punktā noteikto regulas 1408/2013 3. panta 2. punktu un pielikumu, atbilstoši precizējot noteikumu Nr. 9 23.2. un 26.1. apakšpunktu.
Ar noteikumu projektu precizēta norma, ka, piešķirot de minimis atbalstu zvejniecības un akvakultūras nozarē, nedrīkst pārsniegt ne tikai maksimālo atbalstu vienam vienotam saimnieciskās darbības veicējam, bet arī valstī noteikto de minimis atbalsta apmēru. 
2024. gada 1. jūlijā ir stājušies spēkā grozījumi Ministru kabineta 2018. gada 21. novembra noteikumos Nr. 715 "De minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtība", mainot to nosaukumu, tādēļ ir jāprecizē atsauce uz normatīvā akta nosaukumu.
No 2025. gada 1. janvāra ir likvidēts Lauksaimniecības datu centrs, tāpēc no noteikumiem tiek svītrota atsauce uz Lauksaimniecības datu centru.
Turpmāk tiek plānots, ka, aprēķinot vienreizēju garantijas piešķiršanas maksu, sabiedrība Altum to nosaka atbilstoši saimnieciskās darbības veicēja kredīta kvalitātei un nodrošinājuma līmenim. Piemērojamās vienreizējas garantijas maksas likmes ir publicētas sabiedrības Altum tīmekļvietnē, tāpēc tiek svītrots 1. pielikums.
Garantijas maksa ir atkarīga no klienta nodrošinājuma un kredīta kvalitātes, ko vērtē gan kredītiestāde, gan Altum, kad tiek piešķirts aizdevums, vērtējot garantijas maksas apmēru. Kredīta kvalitāte ir finansētāja novērtējums par to, cik droši ir aizdot naudu aizņēmējam. Augsta kredīta kvalitāte nozīmē, ka aizņēmējs ir uzticams un, visticamāk, atmaksās kredītu laikā, kā liecina kredvēsture, t. i., informācija par aizņēmēja iepriekšējiem kredītiem un to atmaksas vēsturi un aizņēmēja maksātspēja jeb aizņēmēja finansiālais stāvoklis un spēja atmaksāt aizdevumu, ņemot vērā viņa ienākumus un izdevumus. Nodrošinājuma līmenis, savukārt, ir proporcija, cik daudz nodrošinājuma ir nepieciešams salīdzinājumā ar aizdevuma summu, un tā tiek noteikta atbilstoši katra finansētāja kredītpolitikai. Altum garantijas vienreizējas maksas gadījumā ievēro objektivitāti un vienlīdzīgumu.
Precizēts noteikumu Nr. 9 23.1., 23.2. un 29.2. apakšpunkts, aizstājot vārdu "saņemto" ar vārdu "piešķirto", jo atbalsta sniedzējam saskaņā ar regulas Nr. 1408/2013 un Komisijas 2023. gada 13. decembra Regulas 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam nosacījumiem ir pienākums pārbaudīt piešķirtā de minimis atbalsta apmēru.
Precizēts noteikumu Nr. 9 28. punkts atbilstoši noteikumu Nr. 9 28. punktā minētajās regulās noteiktajiem informācijas uzglabāšanas noteikumiem.
Tā kā minētie grozījumi noteikumos Nr. 9 neietekmē programmā izsniedzamo garantiju maksimālo apmēru un tas neparedz citu ietekmi uz garantiju programmā izsniedzamo garantiju apmēru un sagaidāmajiem zaudējumiem, kas noteikti noteikumu Nr. 9 iepriekš apstiprinātajā programmas rādītāju novērtējumā atbilstoši Attīstības finanšu institūcijas likuma 12. panta ceturtajai daļai, nav nepieciešams jauns programmas rādītāju novērtējums.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Primārās lauksaimniecības produkcijas ražotāji
Ietekmes apraksts
Atbalsts veicinās lauksaimniecībā iesaistīto saimnieciskās darbības veicēju izaugsmi un palielinās konkurētspēju, tā palielinot nozares konkurētspēju kopumā.
Juridiskās personas
  • visi uzņēmumi
Ietekmes apraksts
Juridiskas personas, kas nodarbojas ar lauksaimniecisko ražošanu, zvejniecību un zvejas produktu apstrādi, lauksaimniecības produktu pārstrādē iesaistīto saimnieciskās darbības veicēju un lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvās sabiedrības.
Nozare
Lauksaimniecība, mežsaimniecība un zivsaimniecība
Nozaru ietekmes apraksts
Atbalsts veicinās lauksaimniecībā iesaistīto saimnieciskās darbības veicēju attīstību un palielinās konkurētspēju.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
Atbalsts veicinās lauksaimniecībā iesaistīto saimnieciskās darbības veicēju izaugsmi un palielinās konkurētspēju.

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
Atbalsts veicinās lauksaimniecībā iesaistīto saimnieciskās darbības veicēju izaugsmi un palielinās konkurētspēju, tā palielinot nozares konkurētspēju kopumā.

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Lai sekmētu Eiropas Savienības fondu finansēto projektu īstenošanu un lauksaimniecības nozarē, lauksaimniecības produktu pārstrādē un zvejniecības un zvejas produktu apstrādē iesaistītajiem saimnieciskās darbības veicējiem nodrošinātu ilgtermiņa investīcijas ar atbilstošām aizdevumu likmēm, papildus ir jāparedz atbalsts garantijām kredītiem, galvojumiem un citiem finanšu pakalpojumiem. Tā arī tiktu veicināta saimniecisko darbības veicēju efektivitāte un nodrošināta investīciju ieplūšana uzņēmumos.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Primārās lauksaimniecības produkcijas ražotājiem tiks dota iespēja saņemt atbalstu kredītiestādēs.

2.2.5. uz konkurenci:

Ietekmes apraksts
Atbalsts veicinās lauksaimniecības uzņēmumu izaugsmi un palielinās konkurētspēju.

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Netieši var ietekmēt nodarbinātību.

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
L_202403118
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2024. gada 10. decembra Regula (ES) 2024/3118, ar ko groza Regulu (ES) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R1408
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2013. gada 18. decembra Regula (ES) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32014R0717
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2014. gada 27. jūnija Regula (ES) Nr. 717/2014 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32023R2831
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2023. gada 13. decembra Regula (ES) 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32023R2391
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2023. gada 4. oktobra Regula (ES) 2023/2391, ar ko attiecībā uz de minimis atbalstu zvejas un akvakultūras produktu apstrādei un tirdzniecībai groza Regulas (ES) Nr. 717/2014, (ES) Nr. 1407/2013, (ES) Nr. 1408/2013 un (ES) Nr. 360/2012 un attiecībā uz vienam vienotam uzņēmumam piešķirtā de minimis atbalsta kopējo summu, tā piemērošanas periodu un citiem jautājumiem groza Regulu (ES) Nr. 717/2014
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R1305
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regula (ES) Nr. 1305/2013 par atbalstu lauku attīstībai no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA) un ar ko atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1698/2005
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32022R2472
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 14. decembra Regulas (ES) 2022/2472, ar kuru, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, dažu kategoriju atbalstu lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
No Eiropas Savienības tiesību normām  izrietošās, iepriekš jau ieviestās prasības ar projektu netiek mainītas un ietekmētas.

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2024. gada 10. decembra Regula (ES) 2024/3118, ar ko groza Regulu (ES) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
1. panta 4. punkts "b" apakšpunkts (grozīts regulas 1408/2013 4. panta 6. punkta "b" apakšpunkts)
Noteikumu projekta 4. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
1. panta 3. punkts (grozīts regulas 1408/2013 3. panta 2. un 3. punkts)
Noteikumu projekta 7. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
1. panta 3. punkts (grozīts regulas 1408/2013 3. panta 2. un 3. punkts)
Noteikumu projekta 10. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Ar noteikumiem Nr. 9 ieviešot atbalsta shēmu saskaņā ar Komisijas regulu 1408/2013, tika izmantota rīcības brīvība, bet tā neattiecas uz šo noteikumu grozījumu projektu. Savukārt de minimis atbalsta uzskaites sistēma Latvijā ieviesta jau no 2012. gada.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2013. gada 18. decembra Regula (ES) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīga atsauce
Noteikumu projekta 1. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
4. panta  6. punkta "a" un "c" apakšpunkts
Noteikumu projekts 4. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Vispārīga atsauce
Noteikumu projekts 7. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Vispārīga atsauce
Noteikumu projekts 11. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
3. panta 9. punkts
Noteikumu projekts 12. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Ar noteikumiem Nr. 9 ieviešot atbalsta shēmu saskaņā ar Komisijas regulu 1408/2013, tika izmantota rīcības brīvība, bet tā neattiecas uz šo noteikumu grozījumu projektu. Savukārt de minimis atbalsta uzskaites sistēma Latvijā ieviesta jau no 2012. gada.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2014. gada 27. jūnija Regula (ES) Nr. 717/2014 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīga atsauce
Noteikumu projekta 1. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
4. panta  6. punkta "a" un "c" apakšpunkts
Noteikumu projekta 5. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Vispārīga atsauce
Noteikumu projekta 8. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Vispārīga atsauce
Noteikumu projekta 11. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
3. panta 9. punkts
Noteikumu projekta 12. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Ar noteikumiem Nr. 9 ieviešot atbalsta shēmu saskaņā ar Komisijas regulu 717/2014, tika izmantota rīcības brīvība, bet tā neattiecas uz šo noteikumu grozījumu projektu. Savukārt de minimis atbalsta uzskaites sistēma Latvijā ieviesta jau no 2012. gada.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2023. gada 13. decembra Regula (ES) 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīga atsauce
Noteikumu projekta 1. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
4. panta  6. punkta "a", "b" un "c" apakšpunkts
Noteikumu projekta 3. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
3. panta 2. punkts
Noteikumu projekta 10. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
3. panta 2. punkts
Noteikumu projekta 6. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Vispārīga atsauce
Noteikumu projekta 6. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Vispārīga atsauce
Noteikumu projekta 6. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
3. panta 9. punkts
Noteikumu projekta 12. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Vispārīga atsauce
Noteikumu projekta 11. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Ar noteikumiem Nr. 9 ieviešot atbalsta shēmu saskaņā ar Komisijas regulu 2023/2831, tika izmantota rīcības brīvība, bet tā neattiecas uz šo noteikumu grozījumu projektu. Savukārt de minimis atbalsta uzskaites sistēma Latvijā ieviesta jau no 2012. gada.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2023. gada 4. oktobra Regula (ES) 2023/2391, ar ko attiecībā uz de minimis atbalstu zvejas un akvakultūras produktu apstrādei un tirdzniecībai groza Regulas (ES) Nr. 717/2014, (ES) Nr. 1407/2013, (ES) Nr. 1408/2013 un (ES) Nr. 360/2012 un attiecībā uz vienam vienotam uzņēmumam piešķirtā de minimis atbalsta kopējo summu, tā piemērošanas periodu un citiem jautājumiem groza Regulu (ES) Nr. 717/2014
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
1. panta 4. punkta "c"  apakšpunkts (grozīts regulas 717/2014 4. panta 6. punkta "b" apakšpunkts)
Noteikumu projekta 5. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
1. panta 3. punkta "b" apakšpunkts (grozīts regulas 717/2014 3. panta 2.a un 3. punkts)
Noteikumu projekta 8. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
1. panta 3. punkta "b" apakšpunkts (grozīts regulas 717/2014 3. panta 2.a un 3. punkts)
Noteikumu projekta 10. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Ar noteikumiem Nr. 9 ieviešot atbalsta shēmu saskaņā ar Komisijas regulu 717/2014, tika izmantota rīcības brīvība, bet tā neattiecas uz šo noteikumu grozījumu projektu. Savukārt de minimis atbalsta uzskaites sistēma Latvijā ieviesta jau no 2012. gada.
Atbilstoši regulas Nr. 717/2014 3. panta 2.a punktam un 6. panta 1. punktam dalībvalsts var piemērot 40 000 euro atbalsta slieksni, ja dalībvalsts ir izveidojusi de minimis atbalsta centrālo reģistru, kas satur pilnīgu informāciju par visu de minimis atbalstu, kuru piešķīrusi jebkura minētās dalībvalsts iestāde. Latvijā šāds reģistrs pastāv no 2019. gada 1. jūlija, un tas darbojas atbilstoši Ministru kabineta 2018. gada 21. novembra noteikumiem Nr. 715 "Noteikumi par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem", tāpēc Latvijā pretendentam, kam atbalsts tiek piešķirts saskaņā ar regulu Nr. 717/2014, turpmāk izsniedzamā atbalsta slieksnis ir 40 000 euro.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regula (ES) Nr. 1305/2013 par atbalstu lauku attīstībai no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA) un ar ko atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1698/2005
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīga atsauce
Noteikumu projekta 2. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Vispārīga atsauce
Noteikumu projekta 11. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Ar noteikumiem Nr. 59 ieviešot atbalsta shēmu saskaņā ar regulu Nr. 1305/2013, tika izmantota rīcības brīvība, bet tā neattiecas uz šo noteikumu grozījumu projektu.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 14. decembra Regulas (ES) 2022/2472, ar kuru, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, dažu kategoriju atbalstu lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīga atsauce
Noteikumu projekta 11. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Ar noteikumiem Nr. 59 ieviešot atbalsta shēmu saskaņā ar regulu 2022/2472, tika izmantota rīcības brīvība, bet tā neattiecas uz šo noteikumu grozījumu projektu.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
"Attīstības finanšu institūcija Altum" AS, Zemkopības ministrija
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/legal_acts/5b73d3c1-6170-491f-a164-aa8bb9dc3d02

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Tiesību akta projekts bija pieejams publiskai apspriešanai no 2025. gada 6. līdz 20. martam. Sabiedrības līdzdalības procesā netika saņemti ne priekšlikumi, ne iebildumi.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Zemkopības ministrija
  • akciju sabiedrības "Attīstības finanšu institūcija Altum"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Atbalsts vērsts uz lauku teritoriju attīstību.

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk