Anotācija (ex-ante)

23-TA-1293: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 6. jūlija noteikumos Nr. 503 "Noteikumi par aizdevumiem ar kapitāla atlaidi investīciju projektiem komersantiem konkurētspējas veicināšanai"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
-

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Mērķis ir nodrošināt finanšu pieejamību lieliem investīciju projektiem, kā arī veicināt jaunu investīciju veikšanu uzņēmējdarbības paplašināšanā kā arī dotu stimulu uzņēmējiem veikt jaunas investīcijas. 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (turpmāk - LIAA) no 2022.gada 19.janvāra līdz 2022.gada 2.maijam organizēja pirmās atlases kārtas pieteikumu iesniegšanu, kurā tika saņemts liels pieteikumu skaits – kapitāla atlaides pieprasījums pārsniedza gandrīz 2,5 reizes. Attiecīgi 2022.gada 3.novembrī tika sludināts paziņojums par projektu izvērtēšanas uzsākšanu slēgtā atlases kārtā, kura paredzēta pirmās atlases kārtas komersantiem, kam nepietika finansējums.

No 45 projekta pieteikumiem, par pieejamo finansējumu LIAA ir apstiprinājusi 37 lielu investīciju projektus turpmākam izvērtējumam akciju sabiedrībā "Attīstības finanšu institūcija Altum" (turpmāk - ALTUM), savukārt ALTUM, ņemot vērā atsauktos un noraidītos projektus, turpina izvērtējumu par 12 lielu investīciju projektiem par kopējo investīciju projekta attiecināmo izmaksu summu 252 649 911euro (pirmās atlases kārtas ietvaros 12 574 500 euro un slēgtās atlases kārtas ietvaros 240 075 411 euro), un pieteikto kapitāla atlaidi 73 087 023 euro apmērā (pirmās atlases kārtas ietvaros 3 772 350 euro un slēgtās atlases kārtas ietvaros 69 314 673 euro). Tāpat turpinās uzaicinājumu nosūtīšana komersantiem par iespēju turpināt dalību programmas slēgtajā kārtā saskaņā ar programmas noteikumu 7.4 punktā noteikto kārtību.


ALTUM līdz šim ir pieņēmis 11 pozitīvus lēmumus par atbalsta piešķiršanu par kopējo attiecināmo izmaksu summu 249 313 798 euro apmērā un ar pieteikto kapitāla atlaidi 66 639 104 euro apmērā, t.sk., ar septiņiem ir noslēgts līgums (pieteiktā kapitāla atlaide 41 980 593 euro).
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ņemot vērā Valdības deklarācijas rīcības plānā dotā uzdevuma (pasākums Nr. 154.1) turpināt fonda darbību - nodrošināt ikgadēju lielu, stratēģisku investīciju projektu atlasi, tādējādi veicinot uz uzņēmēju produktivitāti un eksportspēju orientētus ieguldījumus un nodrošinot Latvijas reģionos labi apmaksātu darbavietu veidošanu. Vienlaikus ņemot vērā valsts budžetā papildus iekļauto finansējumu prioritārā pasākuma “Finanšu instruments - aizdevumi investīciju projektiem ar kapitāla atlaidi” īstenošanai 70 milj. euro apmērā, kā arī ppildus plānoto finansējumu 12,5 milj. euro apmērā no Ukrainas garantiju programmas, Ministru kabineta 2021. gada 6. jūlija noteikumus Nr. 503 "Noteikumi par aizdevumiem ar kapitāla atlaidi investīciju projektiem komersantiem konkurētspējas veicināšanai" (turpmāk - MK Noteikumi) nepieciešams precizēt ar aizdevumu programmas pieejamo finansējumu, paredzēt kārtību trešajai atlases kārtai, kā arī precizēt attiecīgus aizdevumu programmas nosacījumus.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz:

1. precizēt aizdevumu programmas īstenošanai pieejamo valsts budžeta finansējumu. Programmā papildus 70 000 000 euro tiek piešķirts:
•2024.gadā – 30 000 000 euro;
•2025.gadā – 30 000 000 euro;
•2026.gadā – 10 000 000 euro.

Vienlaikus tiek paredzēts novirzīt finansējumu 12 500 000 euro apmērā aizdevumu programmai no Ukrainas garantiju programmas, kas tiek īstenota, saskaņā ar Ministru kabineta 2022.gada 21.jūnija noteikumiem Nr. 377 "Noteikumi par garantiju programmu pret Ukrainu vērstās Krievijas militārās agresijas radīto ekonomisko seku mazināšanai", attiecīgi aizdevumu programmai paredzot kopā 234 565 000 euro.

Investējot 82 500 000 euro atbalsta veidā, uzņēmēji katru gadu veiks investīcijas vismaz 230 000 000 apjomā, radot vismaz 700 jaunas augstāk kā vidējā tautsaimniecībā reģionos apmaksātas darba vietas, nodrošinot eksporta pieaugumu sākot ar 2026.gadu par vismaz 150 000 000 euro gadā un 10 gadu laikā atmaksājot nodokļu veidā valsts investēto apjomu.

Atbilstoši programmas rādītāju novērtējumam un Finansēšanas nolīgumam, kas noslēgts starp ALTUM un Ekonomikas ministriju, paredzēts, ka ALTUM pārvaldības maksas segšanai pieejams šīs programmas ieņēmumu (t.i., klientu maksājumi) veidotais atmaksātais publiskais finansējums saskaņā ar programmas rādītāju novērtējumu, kas veikts saskaņā ar Attīstības finanšu institūcijas likuma 12. panta trešo daļu, bez maksimālā apmēra ierobežojumiem.  Aktuālais novērtējums par programmas ieņēmumu (klientu maksājumu) veidoto publiskā finansējuma atmaksu apmēru tiek iekļauts programmas rādītāju novērtējumā, kas tiek saskaņots arī ar Finanšu ministriju. Tāpat arī ALTUM pārvaldības maksai nav paredzēts izmantot publiskā finansējuma atmaksas, ko veido pamatsummas atmaksas.


2. papildināt ar trešās un turpmākās kārtas nosacījumiem:

2.1. precizējot investīciju projekta nosacījumus un rādītājus:

- nosakot, ka mēneša vidējā bruto darba samaksa darbiniekiem, kas pieņemti darbā investīciju projekta īstenošanas rezultātā, nav mazāka par mēneša vidējās bruto darba samaksas apmēru iepriekšējā gadā tajā statistiskajā reģionā, kurā tiks īstenots investīciju projekts, kam piemērots koeficients 1,3, neizdalot atsevišķi Rīgas reģionu, tādējādi nodrošinot vienlīdzīgu pieeju visos reģionos. Tiesiskās skaidrības nolūkos skaidrots, ka LIAA aprēķina komersanta mēneša vidējās bruto darba samaksas koeficientu visā pēcuzraudzības periodā pret iepriekšējo gadu, t.i., nevis pret iepriekšējo gadu, kad tika iesniegts pieteikums, bet pret iepriekšējo gadu aktuālajā pēcuzraudzības periodā.;

- izslēgts vērtēšanas kritērijs par komersanta ieguldījuma apjomu pētniecībā un attīstībā, taču noteikts pamatnosacījums, ka komersanta ieguldījumu apmēram Latvijā pētniecībā un attīstībā ir vismaz 250 000 euro gadā, kas ir saistīts ar investīciju projekta rezultātā radīto jauno produktu. Minētais nosacījums tāpat kā izpildes kritēriji tiek vērtēti pēcuzraudzības periodā. Vienlaikus noteikts pienākums komersantam iesniegt pēc katra pilnā pēcuzraudzības gada noslēguma pamatojošu dokumentāciju par minētā nosacījuma izpildi;

 - papildinot ar nosacījumu, kas nosaka, ka investīciju projekta rezultātā tiek radīts jauns produkts (ar to saprotot, ka produkts ir gan prece, gan pakalpojums) t.i., komersanta izstrādātais jaunais produkts ir jauns tirgum vai komersanta izstrādātais jaunais produkts ir jauns komersantam, kas ietver pilnīgi jaunu vai būtiski uzlabotu produktu, vai komersanta izstrādātais jaunais produkts ir jauns vai uzlabots esošais produkts;

- precizēt, ka investīciju projekta īstenošanas rezultātā preču vai pakalpojumu eksporta apjoms ir vismaz 3 600 000 euro gadā.

Lai varētu piemērot kapitāla atlaidi, komersantam pēcuzraudzības periodā ir pienākums izpildīt visus investīciju projekta pieteikumā norādītos rādītājus, kā arī trešās un turpmākās atlases projektiem ir jāizpilda šo noteikumu 5.9. apakšpunktā minētie nosacījumi. Aģentūra pēcuzraudzības laikā izvērtē rādītāju un nosacījumu izpildi pēc attiecīgā pēcuzraudzības gada noslēguma un pieņem lēmumu par attiecīgās investīciju projektu atlases kārtas pieteikumā norādīto investīciju projekta rādītāju un nosacījumu izpildi vai neizpildi. Lēmums šajā gadījumā ir administratīvais akts par rādītāju/nosacījumu izpildi vai neizpildi, attiecīgi to iespējams apstrīdēt  Administratīvā procesa likuma noteiktajā kārtībā - administratīvo aktu var apstrīdēt padotības kārtībā augstākā iestādē.

2.2. papildināt ar investīciju projektu LIAA pieteikuma iesniegšanas, vērtēšanas un apstiprināšanas kārtību, t.sk., pielikumā pievienojot aizdevuma programmas LIAA pieteikuma veidlapu, LIAA vērtēšanas kritēriju un tā vērtēšanas metodiku, kā arī pieteikumu vērtēšanas sarakstu.

LIAA pieteikumus ranžē atlasē pieejamā finansējuma ietvaros, ievērojot šādus principus:
•pieteikumi tiek sarindoti atbilstoši saņemtajam punktu skaitam;
•ja vismaz diviem pieteikumiem ir vienāds punkti skaits, tie tiek sarindoti priekšroku dodot, kam pieteikumā:
 - iepriekšējā gadā tajā statistiskajā reģionā, kurā tiks īstenots investīciju projekts, ir zemāks iekšzemes kopprodukts uz vienu iedzīvotāju;
 - norādīts lielāks eksporta apjoms;
 - lielāks ‘jaunradītas darba vietas un mēneša vidējē bruto darba samaksa darbiniekiem’ apmēra reizinājums.

2.3. noteikt, ka LIAA turpmāk papildus vērtē komersanta atbilstību lielam vai vidējam uzņēmumam, kā arī vai tas ir reģistrēts Komercreģistrā. Tāpat noteikts, ka ALTUM saņemot komersanta pieteikumu, iepazīstas ar to un uzsāk tā vērtēšanu, sazinoties ar komersantu un informējot par ALTUM vērtēšanas procesu kopumā, kā arī par nepieciešamajiem dokumentiem un informāciju ALTUM lēmuma pieņemšanai, ja nākotnē tiktu saņemts pozitīvs LIAA lēmums. Minētā norma uzlabos kopējo komunikāciju par vērtēšanas procesu Programmas ietvaros, kā arī veicinās iespēju komersantiem ātrāk uzsākt sagatavošanos ALTUM vērtēšanas procesam, kas gan ir vienlaikus atkarīga arī no komersantu gatavības uzsākt aktīvu sadarbību vēl pirms LIAA pozitīva lēmuma pieņemšanas (proti, pirms zināms, vai komersants saņems tiesības tikt vērtētam Altum finansējuma piešķiršanai).
Ievērojot iepriekš minēto, norma veicinās iespēju ALTUM agrīnākā vērtēšanas procesa stadijā identificēt komersanta statusa atbilstību programmas nosacījumiem, kā arī vēl pirms LIAA lēmuma saņemšanas un noteikumos noteiktā maksimālā termiņa dokumentu iesniegšanai sākšanās  informēt komersantu, ja komersanta iesniegtā informācija nav pietiekama statusa noteikšanai atbilstoši spēkā esošajam regulējumam, tādējādi komersanti iegūtu laiku nepieciešamās dokumentācijas sagatavošanai trūkumu novēršanai un, atkarībā no komersantu gatavības ieguldīt resursus vērtēšanas procesā pirms LIAA pozitīva lēmuma,  uzlabotu investīciju projektu gatavības stadiju brīdim, kad būtu pieejams pozitīvs LIAA lēmums;

2.4. nosakot, ka, ja komersants sešu mēnešu laikā pēc LIAA lēmuma par investīciju projekta turpmāku izvērtēšanu finansējuma pieprasījumam ALTUM nav iesniedzis visus dokumentus un informāciju, kas nepieciešami ALTUM lēmuma pieņemšanai, ALTUM pieņem lēmumu par atteikumu finansēt komersanta investīciju projektu un informē par to LIAA, Ekonomikas ministriju un komersantu;

2.5. paplašināt atbalstāmās nozares, nosakot, ka atbalstāmās nozares ir saimnieciskās darbības veidi, kas tiek īstenoti arī tūrisma un kultūras un radošās industrijas jomā, attiecīgi palielinot atbalstāmo saņēmēju loku un tādējādi atbalstot papildus lielu investīciju projektus. Kultūras un radošās industrijas ietver šādas nozares: arhitektūra, dizains, kino, izpildītājmāksla, vizuālā māksla, mūzika, izdevējdarbība, televīzija, radio un interaktīvie mediji, reklāma, datorspēles un interaktīvās programmatūras, kultūras mantojums, kultūras izglītība, atpūta, izklaide un citas kultūras darbības;

2.6. papildināt, ka komersants var iesniegt MK Noteikumu 29.3. apakšpunktā minēto kredītkomiejas lēmumu, ja tāds ir saņemts, vai pēdējā noslēgtā gada pārskatu, vai bankas konta izrakstu, kas apliecina komersantam plānotā investīciju projekta īstenošanai pieejamos brīvos līdzekļus bez plānotās kapitāla atlaides apmēra. Vienlaikus nosakot, ka komersants var pieteikt dalību programmā, ja tas var nodrošināt projekta īstenošanai nepieciešamos līdzekļus, t.i., trešajā un turpmākās kārtās vairs nav obligāts nosacījums, ka ALTUM var izsniegt aizdevumu vienīgi ar citu finansētāju (starptautisku finanšu institūciju vai ieguldījumu fondu, vai kredītiestādi).


3.iestrādāt redakcionālus precizējumus, ņemot vērā grozījumus Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulā (ES) Nr. 651/2014 ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu grozījumus;

4. precizēt redakciju attiecībā uz atbalsta intensitātēm aizdevumu programmas ietvaros, lai skaidrības nolūkos noteiktu, ka no tvēruma netiek izslēgts Pierīgas atbalsta saņēmēju loks, tāpat arī precizētas intensitātes, ņemot vērā, ka Eiropas Komisija 2023.gada 24.februārī ir pieņēmusi lēmumu valsts atbalsta lietā SA.105992 (2023/N) – Grozījums Latvijas reģionālā atbalsta kartē (periodam no 2022. gada 1. janvāra līdz 2027. gada 31. decembrim) – palielinātas atbalsta intensitātes teritorijām, kas ir tiesīgas saņemt atbalstu no Taisnīgās pārkārtošanās fonda. Ar Komisijas apstiprinātajiem grozījumiem Latvijas reģionālajā atbalsta kartē ir apstiprināta iespēja par 10 procentpunktiem palielināt atbalsta intensitātes teritorijām, kas ir tiesīgas saņemt atbalstu no Taisnīgas pārkārtošanās fonda un šīs palielinātās atbalsta intensitātes ir piemērojamas no 2023. gada 1. marta līdz 2027. gada 31. decembrim. Attiecīgi šobrīd pēc atbilstošu nosacījumu ieviešanas konkrētā atbalsta programmā, sākot no 2023.gada 1.marta ir iespējams piemērot Ministru kabineta 2021. gada 2. novembra noteikumu Nr.729 "Noteikumi par reģionālās attīstības atbalstu Latvijas Republikā līdz 2027.gadam" 6. punktā paredzēto iespēju: “Latvijas Republikas teritorijām, kas ir tiesīgas saņemt Taisnīgas pārkārtošanās fonda (TPF) atbalstu saskaņā ar Eiropas Komisijas Latvijas Republikai apstiprināto Taisnīgas pārkārtošanās teritoriālo plānu, atbalsta intensitāti var palielināt par 10 % bruto subsīdijas ekvivalenta”, ja vien šādu projektu īstenošana notiek teritorijās, kuras Taisnīgas pārkārtošanās teritoriālā plānā ir noteiktas atbalstam no TPF;

5. precizēt redakcionāli normu, atbilstoši regulas nosacījumiem, attiecībā uz to, kā ALTUM nosaka komersanta un tā saistīto uzņēmumu un partneruzņēmumu grupas statusu;

6. precizēt normas par informācijas atklāšanu Ekonomikas ministrijai (norādot komersanta firmu un reģistrācijas numuru) programmas uzraudzības, pieprasījuma analīzes, turpmākam darbam pie programmas nosacījumu uzlabošanas un finanšu plānošanas vajadzībām, t.sk.:
- Ja saņemts komersanta iesniegums par pieteikuma atsaukšanu, paredzēts, ka Ekonomikas ministrija tiek informēta arī par pieteikuma atsaukšanas iemesliem, ja komersants tādus ir norādījis;
- ja saņemts Ekonomikas ministrijas pieprasījums, sabiedrība “Altum” sniedz informāciju par  komersantu noraidīšanas iemesliem, kā arī par vērtēšanā esošo investīciju projektu vērtēšanas procesa gaitu. Minētā informācija nododama kā Ierobežotas pieejamības informācija, ja tā klasificējama kā komercnoslēpums, kā arī sabiedrība “Altum” norāda šāda statusa tiesisko pamatu, atbilstoši Informācijas atklātības likumam

7.veikt citus tehniskus grozījumus kā arī precizējumus, lai tiktu atšķirti nosacījumi no pirmās, slēgtās un trešās atlases kārtas. Vienlaikus šie grozījumi neietekmē līdz šim aizdevumu programmā iesniegtos projektus, bet skaidrāk izsaka normas.
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • vidējie uzņēmumi
  • lielie uzņēmumi
Ietekmes apraksts
Investējot 70 000 000 euro atbalsta veidā, uzņēmēji katru gadu veiks investīcijas vismaz 200 000 000 apjomā, radot katru gadu vismaz 600 jaunas augstāk kā vidējā tautsaimniecībā reģionos apmaksātas darba vietas, nodrošinot eksporta pieaugumu sākot ar 2026.gadu par vismaz 130 000 000 euro gadā un 10 gadu laikā atmaksājot nodokļu veidā valsts investēto apjomu.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Paredzētais finansējuma palielinājums 70 000 000 euro apmērā tiks nodrošināts no likumā “Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam” Ekonomikas ministrijas budžeta programmā 35.00.00 “Valsts atbalsta programmas” prioritārajam pasākumam “Finanšu instruments investīciju projektiem” paredzētā finansējuma 2024.gadā un 2025.gadā 30 000 000 euro apmērā ik gadu, kā arī 2026.gadā 10 000 000 euro apmērā atbilstoši Ministru kabineta 2023.gada 20.jūnija sēdes protokola Nr.33 38. § “Rīkojuma projekts "Par apropriācijas pārdali" un informatīvais ziņojums "Par finansējuma pārdali 2023. gadā veselības nozarei"” 6.punktam.

Vienlaikus tiek paredzēts novirzīt finansējumu 12 500 000 euro apmērā aizdevumu programmai no Ukrainas garantiju programmas, kas tiek īstenota, saskaņā ar Ministru kabineta 2022.gada 21.jūnija noteikumiem Nr. 377 "Noteikumi par garantiju programmu pret Ukrainu vērstās Krievijas militārās agresijas radīto ekonomisko seku mazināšanai", tādējādi nodrošinot efektīvāku valsts līdzekļu ieguldījuma atdevi. Minētais finansējums jau ir ieskaitīts ALTUM budžetā, līdz ar to tai nav ietekme uz valsts budžetu.
 
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32014R0651
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regula (ES) Nr. 651/2014 , ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu Dokuments attiecas uz EEZ
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
Pēc noteikumu projekta apstiprināšanas, Ekonomikas ministrija 20 darbdienu laikā sagatavos un iesniegs ar Finanšu ministriju saskaņotu informāciju Eiropas Komisijai, izmantojot SANI 2 sistēmu.

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regula (ES) Nr. 651/2014 , ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu Dokuments attiecas uz EEZ
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Komisijas Regula (ES) Nr. 651/2014 14. panta 8. punkts
Noteikumu 13.15. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas Regula (ES) Nr. 651/2014 14. panta 7. punkts
Noteikumu 15. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas Regula (ES) Nr. 651/2014) 14. panta 7. punkts
Noteikumu 15.1 punkts
 
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas Regula (ES) Nr. 651/2014) 2. panta 50. punkts
Noteikumu 33.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas Regula (ES) Nr. 651/2014) 2. panta 13., 43. un 43a. punktā noteiktajām definīcijām
Noteikumu      40.3.1. apakšpunkts
 
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas Regula (ES) Nr. 651/2014 13.pants
Noteikumu 40.4. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas Regula (ES) Nr. 651/2014  I pielikuma 4. panta 1. punkts
Noteikumu 5.1 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas Regula (ES) Nr. 651/2014  I pielikuma 4. panta 2. punkts
Noteikumu 5.1 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas Regula (ES) Nr. 651/2014  2. panta 49. punkts
Noteikumu 13.11. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas Regula (ES) Nr. 651/2014 14. panta 6.punkts
Noteikumu 13.11. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas Regula (ES) Nr. 651/2014 14.panta 14.punkts
Noteikumu 23. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
n/a
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
n/a
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nevalstiskās organizācijas
Biedrība "Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera", Latvijas Darba devēju konfederācija, Latvijas Finanšu nozares asociācija
Cits
-

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Tiks norādīti pēc publiskās apspriedes

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi