24-TA-629: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2014. gada 14. oktobra noteikumos Nr. 631 "Latvijas Republikas iekšējo jūras ūdeņu, teritoriālās jūras un ekskluzīvās ekonomiskās zonas būvju būvnoteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2014. gada 14. oktobra noteikumos Nr. 631 "Latvijas Republikas iekšējo jūras ūdeņu, teritoriālās jūras un ekskluzīvās ekonomiskās zonas būvju būvnoteikumi"" (turpmāk - noteikumu projekts) sagatavots, lai paplašinātu Ministru kabineta 2014. gada 14. oktobra noteikumu Nr. 631 "Latvijas Republikas iekšējo jūras ūdeņu, teritoriālās jūras un ekskluzīvās ekonomiskās zonas būvju būvnoteikumi" (turpmāk - Noteikumi Nr. 631) tvērumu attiecībā uz sakaru nozares inženiertīklu un konkursa par tiesībām izmantot laukumu jūrā rīkošanas kompetenču sadalījumu atbilstoši normatīvā regulējuma izmaiņām.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikumu projekts izstrādāts, lai noteiktu, ka Noteikumu Nr. 631 regulējums ir attiecināms uz sakaru nozares inženiertīklu, tostarp sakaru kabeļiem Latvijas Republikas iekšējos jūras ūdeņos, teritoriālajā jūrā un ekskluzīvajā ekonomiskajā zonā un, ņemot vērā Klimata un enerģētikas ministrijas izveidi, atbilstoši precizētu Noteikumos Nr. 631 noteikto ministriju uzdevumu sadalījumu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Noteikumu Nr. 631 tvērumā neietilpst tiesiskais regulējums sakaru nozares inženiertīkla būvniecībai Latvijas Republikas iekšējo jūras ūdeņos, teritoriālajā jūrā un ekskluzīvā ekonomiskajā zonā (turpmāk – jūra), tieši nosakot, ka uz to neattiecas Noteikumi Nr. 631. Ņemot vērā, ka valstī nav bijuši vērienīgi sakaru nozares projekti jūrā, tas atbilda iepriekšējai situācijai, bet šobrīd, plānojot realizēt optiskā kabeļa projektu jūrā, ir nepieciešams papildināt Noteikumu Nr. 631 tvērumu.
Turklāt, izveidojot Klimata un enerģētikas ministriju, tās kompetencē noteikta energoapgādes politikas izstāde, kā arī tās īstenošanas organizēšana.
Turklāt, izveidojot Klimata un enerģētikas ministriju, tās kompetencē noteikta energoapgādes politikas izstāde, kā arī tās īstenošanas organizēšana.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 631 2.3. apakšpunkts noteic, ka noteikumi attiecas uz Latvijas Republikas iekšējos jūras ūdeņos, teritoriālajā jūrā un ekskluzīvajā ekonomiskajā zonā esošām būvēm (turpmāk – būves), izņemot ostu hidrotehniskās, vides aizsardzības, sakaru, transporta, robežapsardzības, valsts aizsardzības un militārās būves jūrā. Sakaru nozares inženiertīkla būvniecībai jūrā nav regulējuma, kas atbilstu aktuālās situācijas vajadzībām.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz no Noteikumu Nr. 631 tvērumā minētajiem izņēmumiem svītrot vārdu "sakaru", tādā veidā paredzot, ka Noteikumu Nr. 631 ir attiecināmi uz sakaru nozares inženiertīklu jūrā, un risinot problēmjautājumu par tiesiskā regulējuma trūkumu.
Problēmas apraksts
Noteikumi Nr. 631 ir pieņemti pirms Klimata un enerģētikas ministrijas izveides un neņem vērā kompetenču pārdalījumu starp Ekonomikas ministriju un Klimata un enerģētikas ministriju.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 23. decembra rīkojumu Nr. 968 "Par Ekonomikas ministrijas un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas reorganizāciju un Klimata un enerģētikas ministrijas izveidošanu" (turpmāk - MK rīkojums Nr. 968) un Ministru kabineta 2022. gada 20. decembra noteikumiem Nr. 817 "Klimata un enerģētikas ministrijas nolikums" (turpmāk - MK noteikumi Nr. 817) ar enerģētikas politiku saistītās funkcijas ir nodotas Klimata un enerģētikas ministrijai.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 23. decembra rīkojumu Nr. 968 "Par Ekonomikas ministrijas un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas reorganizāciju un Klimata un enerģētikas ministrijas izveidošanu" (turpmāk - MK rīkojums Nr. 968) un Ministru kabineta 2022. gada 20. decembra noteikumiem Nr. 817 "Klimata un enerģētikas ministrijas nolikums" (turpmāk - MK noteikumi Nr. 817) ar enerģētikas politiku saistītās funkcijas ir nodotas Klimata un enerģētikas ministrijai.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projektā noteiktas Klimata un enerģētikas ministrijas funkcijas attiecībā uz rīkojuma sagatavošanu par tiesību piešķiršanu izmantot licences laukumu jūrā energoapgādes un sakaru nozarē nepieciešamajiem inženiertīkliem, paredzot, ka šis funkcijas attiecībā uz minētajiem inženiertīkliem nepildīs Ekonomikas ministrija.
Pilnveidojot licencēšanas kārtību laukuma jūrā izmantošanai, trīs mēnešu laikā pēc šo grozījumu spēkā stāšanās Klimata un enerģētikas ministrija, Ekonomikas ministrija, Satiksmes ministrija, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija un Zemkopības ministrija vienosies par iestādi, kas sagatavo attiecīgās licences projektu.
Pilnveidojot licencēšanas kārtību laukuma jūrā izmantošanai, trīs mēnešu laikā pēc šo grozījumu spēkā stāšanās Klimata un enerģētikas ministrija, Ekonomikas ministrija, Satiksmes ministrija, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija un Zemkopības ministrija vienosies par iestādi, kas sagatavo attiecīgās licences projektu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
Nē
Juridiskās personas
JāIetekmes apraksts
Sakaru nozares uzlabošanai nepieciešams nodrošināt modernu infrastruktūru, kas būtu ieviesta pārskatāmi un tiesiski.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Tiesību akta projekts nemaina sabiedrības tiesības un pienākumus, nerada jaunas saistības un izmaksas, tāpēc sabiedrības līdzdalība nav jānodrošina.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Klimata un enerģētikas ministrija
- Satiksmes ministrija
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Jā
Ministru kabineta noteikumu grozījumu projekts paredz paplašināt konkursa komisijas sastāvu atbilstoši ministriju kompetencei.
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
