Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
Iekšlietu ministrijas informācijas centrs informē, ka 19.05.2024 19:00-21:00 tiks veikti FPRIS (Fizisku personu reģistrācijas IS) tehniskie darbi, šajā laika posmā iespējami autentifikācijas traucējumi izmantojot vienotās pieteikšanās moduli.
22-TA-3423: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par valstij piederošo nekustamo īpašumu “V375”, Ilzenes pagastā, “V395” un “V398” Jaunannas pagastā un “V395” Annas pagastā, Alūksnes novadā nodošanu  Alūksnes novada pašvaldības īpašumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42.panta pirmā daļa, 43. pants, likuma “Par autoceļiem” 4. panta pirmā daļa, Pašvaldību likuma 4.panta pirmās daļas 3.punkts, Alūksnes novada domes 2022.gada 5.aprīļa lēmums Nr.110 (ārkārtas sēdes protokols Nr.8, 6. p.) “Par valsts vietējo autoceļu un to posmu pārņemšanu Alūksnes novada pašvaldības īpašumā”, Alūksnes novada domes Zemes lietu komisijas 2022.gada 19.maija lēmums Nr. ZK/1-8.11/22/127 (sēdes protokols Nr.11, 5.p.) “Par zemes vienības, ar kadastra apzīmējumu 36520050182, sadalīšanu un īpašuma “V375”, Ilzenes pagastā, Alūksnes novadā, sastāva grozīšanu”, Alūksnes novada domes Zemes lietu komisijas 2022.gada 19.maija lēmums Nr. ZK/1-8.11/22/126 (sēdes protokols Nr.11, 4.p.) “Par zemes vienības, ar kadastra apzīmējumu 36580030075, sadalīšanu un jauna īpašuma “Autoceļš V398”, Jaunannas pagastā, Alūksnes novadā, izveidošanu”un Alūksnes novada domes 2022.gada 25. augusta lēmums Nr. 312 (sēdes protokols Nr.20, 6 .p.) “Par valsts vietējo autoceļu un to posmu pārņemšanu Alūksnes novada pašvaldības īpašumā”.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Rīkojuma projekts izstrādāts, lai nodotu bez atlīdzības Alūksnes novada pašvaldības īpašumā valstij Satiksmes ministrijas personā piederošos nekustamos īpašumus, kas nepieciešami pašvaldības autonomās funkcijas īstenošanai, piesaistot tiem nepieciešamo finansējumu, tostarp no Valsts pamatbudžeta valsts autoceļu fonda programmas mērķdotāciju līdzekļiem pašvaldību ceļiem (ielām), kā arī operatīvāk realizējot inženierkomunikāciju izbūves un uzturēšanas pasākumus.    
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ministru kabineta rīkojuma projekts “Par valstij piederošo nekustamo īpašumu Alūksnes novadā nodošanu Alūksnes novada pašvaldības īpašumā” (turpmāk – rīkojuma projekts) sagatavots, ievērojot Alūksnes novada domes 2022.gada 5.aprīļa lēmumu Nr.110 (ārkārtas sēdes protokols Nr.8, 6. p.) “Par valsts vietējo autoceļu un to posmu pārņemšanu Alūksnes novada pašvaldības īpašumā”, Alūksnes novada domes Zemes lietu komisijas 2022.gada 19.maija lēmumu Nr. ZK/1-8.11/22/127 (sēdes protokols Nr.11, 5.p.) “Par zemes vienības, ar kadastra apzīmējumu 36520050182, sadalīšanu un īpašuma “V375”, Ilzenes pagastā, Alūksnes novadā, sastāva grozīšanu”, Alūksnes novada domes Zemes lietu komisijas 2022.gada 19.maija lēmumu Nr. ZK/1-8.11/22/126 (sēdes protokols Nr.11, 4.p.) “Par zemes vienības, ar kadastra apzīmējumu 36580030075, sadalīšanu un jauna īpašuma “Autoceļš V398”, Jaunannas pagastā, Alūksnes novadā, izveidošanu”un Alūksnes novada domes 2022.gada 25. augusta lēmumu Nr. 312 (sēdes protokols Nr.20, 6 .p.) “Par valsts vietējo autoceļu un to posmu pārņemšanu Alūksnes novada pašvaldības īpašumā”.
Rīkojuma projekts paredz Satiksmes ministrijai bez atlīdzības nodot Alūksnes novada pašvaldības īpašumā valstij piederošos nekustamos īpašumus:
1. nekustamo īpašumu “V375”, Ilzenes pagastā, Alūksnes novadā (nekustamā īpašuma kadastra Nr.3652 004 0159) – zemes vienību 2,2 ha platībā (zemes vienības ar kadastra apzīmējums 3652 004 0159), zemes vienību 1,7 ha platībā (zemes vienības ar kadastra apzīmējums 3652 005 0346) un uz tām izbūvēto komplekso inženierbūvi – “Autoceļš V375 km 0,000-2,180” (būves kadastra apzīmējums 3652 004 0159 001) – valsts vietējā autoceļa V375 “Čonkas-Ilzenes muiža” posmu km 0,000 - 2,180;
2. nekustamo īpašumu “V395”Jaunannas pagastā, Alūksnes novadā  (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 3658 002 0283)– zemes vienību 6,4 ha platībā (kadastra apzīmējums 3658 002 0283), zemes vienību 1,1 ha platībā (kadastra apzīmējums 3658 002 0291) un nekustamo īpašumu “V395” Annas pagastā, Alūksnes novadā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 3644 004 0244) - zemes vienību 4,9 ha platībā (kadastra apzīmējums 3644 004 0244), zemes vienību 0,3 ha platībā (kadastra apzīmējums 3644 004 0296) un uz tām izbūvētās kompleksās inženierbūves – “Autoceļš V395 km 0,000-7,538-1.posms” (būves kadastra apzīmējums 3658 002 0291 001), “Autoceļš V395 km 0,000-7,538-2.posms” (būves kadastra apzīmējums 3658 002 0283 001), “Autoceļš V395 km 0,000-7,538-3.posms” (būves kadastra apzīmējums 3644 004 0296 001) – valsts vietējo autoceļu V395 “Jaunanna-Anna” km 0,000 – 7,538;
3. nekustamo īpašumu “V398” Jaunannas pagastā, Alūksnes novadā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 3658 002 0282) zemes vienību 5,9 ha platībā (kadastra apzīmējums 3658 002 0282), zemes vienību 2 ha platībā  (kadastra apzīmējums 3658 003 0095) un uz tām izbūvēto komplekso inženierbūvi – “Autoceļš V398 km 7,050-11,215” (būves kadastra apzīmējums 3658 002 0282 002) – valsts vietējā autoceļa “Ķūderi-Jaunanna” posmu  km 7,050 - 11,215 (turpmāk – nekustamie īpašumi).
Alūksnes novada dome 2022.gada 25.augusta lēmumā Nr. 312 (sēdes protokols Nr.20, 6.p.) “Par valsts vietējo autoceļu un to posmu pārņemšanu Alūksnes novada pašvaldības īpašumā” ir norādījusi, ka atbilstoši likuma Pašvaldību likuma 4.panta pirmās daļas 3.punktam pārņemot  Nekustamo īpašumu nodrošinās autonomo funkciju realizāciju un izpildi - gādāt par pašvaldības īpašumā esošo ceļu būvniecību, uzturēšanu un pārvaldību.
Nekustamie īpašumi nav ierakstīti zemesgrāmatā.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2010.gada 31.maija rīkojuma Nr.297 “Par zemes vienību piederību vai piekritību valstij un nostiprināšanu zemesgrāmatā uz valsts vārda attiecīgās ministrijas vai valsts akciju sabiedrības "Privatizācijas aģentūra" personā” 9.punktu un 9.pielikuma kārtas numuru 287, kārta numuru 289, kārtas numuru 297, kārtas numuru 298, kārtas numuru 324, kārtas numuru 325,  kārtas numuru 326 un kārtas numuru 329 nekustamo īpašumu piekritība atzīstama valstij. Nekustamie īpašumi atrodas Satiksmes ministrijas valdījumā.
Ar Alūksnes novada domes Zemes lietu komisijas 2022.gada 19.maija lēmumu Nr. ZK/1-8.11/22/127 (sēdes protokols Nr.11, 5.p.) “Par zemes vienības, ar kadastra apzīmējumu 36520050182, sadalīšanu un īpašuma “V375”, Ilzenes pagastā, Alūksnes novadā, sastāva grozīšanu” tiek lemts sadalīt Satiksmes ministrijai piederošā nekustamā īpašuma “V375”, kadastra Nr. 3652 004 0159, Ilzenes pagastā, Alūksnes novadā, sastāvā esošu zemes vienību, ar kadastra apzīmējumu 3652 005 0182 (4,92 ha platībā), divās zemes vienībās: zemes vienībā Nr. 1 ar kadastra apzīmējumu 3652 005 0346 (1,70 ha platībā) un zemes vienībā Nr. 2 ar kadastra apzīmējumu 3652 005 0347 (3,22 ha platībā), nosakot zemes vienībai Nr. 1, ar kadastra apzīmējumu 3652 005 0346 (1,70 ha platībā), nosakot nekustamā īpašuma lietošanas mērķi – Zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā (kods 1101), zemes vienībai Nr.1, ar kadastra apzīmējumu 3652 005 0346, paliekot nekustamā īpašuma “V375”, kadastra Nr. 3652 004 0159, Ilzenes pagastā, Alūksnes novadā, sastāvā. Ar Alūksnes novada domes Zemes lietu komisijas 2022.gada 19.maija lēmumu Nr. ZK/1-8.11/22/126 (sēdes protokols Nr.11, 4.p.) “Par zemes vienības, ar kadastra apzīmējumu 36580030075, sadalīšanu un jauna īpašuma “Autoceļš V398”, Jaunannas pagastā, Alūksnes novadā, izveidošanu” tiek lemts sadalīt Satiksmes ministrijai piederošā nekustamā īpašuma “V398”, kadastra Nr. 3658 002 0282, Jaunannas pagastā, Alūksnes novadā, sastāvā esošu zemes vienību, ar kadastra apzīmējumu 3658 003 0075 (5 ha platībā), divās zemes vienībās: zemes vienībā Nr. 1 ar kadastra apzīmējumu 3658 003 0095 (2 ha platībā) un zemes vienībā Nr. 2 ar kadastra apzīmējumu 3658 003 0096 (3 ha platībā), nosakot zemes vienībai Nr. 1, ar kadastra apzīmējumu 3658 003 0095 (2 ha platībā), nekustamā īpašuma lietošanas mērķi – Zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā (kods 1101), zemes  vienībai Nr.1, ar kadastra apzīmējumu 3658 003 0095, paliekot nekustamā īpašuma “V398”, kadastra Nr. 3658 002 0282, Jaunannas pagastā, Alūksnes novadā, sastāvā.
Likuma „Par autoceļiem” 4.panta pirmajā daļā noteikts, ka valsts autoceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ar visām šo autoceļu kompleksā ietilpstošajām būvēm ir Latvijas Republikas īpašums.
Ministru kabineta 2009.gada 29.septembra noteikumu Nr.1104 “Noteikumi par valsts autoceļu un valsts autoceļu maršrutā ietverto pašvaldībām piederošo autoceļu posmu sarakstiem” 3.pielikumā “Vietējie autoceļi” norādīts, ka autoceļš V375 “Čonkas - Ilzenes muiža” 5,9 km kopgarumā ir iekļauts valsts vietējo autoceļu sarakstā, kā arī norādīta piederība valstij autoceļa maršruta posmā no 0 km līdz 5,9 km, autoceļš V395 “Jaunanna – Anna” 7,5 km kopgarumā ir iekļauts valsts vietējo autoceļu sarakstā, kā arī norādīta piederība valstij autoceļa maršruta posmā no 0 km līdz 7,5 km, autoceļš V398 “Kūderi - Jaunanna” 11,2 km kopgarumā ir iekļauts valsts vietējo autoceļu sarakstā, kā arī norādīta piederība valstij autoceļa maršruta posmā no 0 km līdz 11,2 km.
VSIA „Latvijas Valsts ceļi” 2022.gada 25.jūlija izziņā Nr.4.9/11880 ir norādījusi, ka uz Satiksmes ministrijai piekrītošā zemes īpašuma „V375”, Ilzenes pagasts, Alūksnes novads, kadastra Nr.3652 004 0159, sastāvā ietilpstošajām zemes vienībām ar kadastra apzīmējumiem 3652 004 0159, 3652 005 0346 un V374”, Ilzenes pagasts, Alūksnes novads, kadastra Nr.3652 001 0113, sastāvā ietilpstošās  zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 3652 004 0158, ir  izbūvēta  kompleksa inženierbūve ar kadastra apzīmējumu 3652 004 0159 001(“Autoceļš V375 km 0,000-2,180”) - valsts vietējais autoceļš V375 “Čonkas-Ilzenes muiža” posms km 0,000-2,180, kurš atrodas LR Satiksmes ministrijas Valsts autoceļu fonda bilancē un saskaņā ar Deleģēšanas līgumu Nr. SM 2019/-49, noslēgtu 2019.gada 27.decembrī starp Satiksmes ministriju un VSIA „Latvijas Valsts ceļi”, nodots VSIA „Latvijas Valsts ceļi” pārvaldījumā.
VSIA „Latvijas Valsts ceļi” 2022.gada 27.jūlija izziņā Nr.4.9/12030 ir norādījusi, ka uz Satiksmes ministrijai piekrītošo zemes īpašumu „V395”, Jaunannas pagasts, Alūksnes novads, kadastra Nr.3658 002 0283, sastāvā ietilpstošajām  zemes vienībām ar kadastra apzīmējumiem 3658 002 0283, 3658 002 0291, „V395”, Annas pagasts, Alūksnes novads, kadastra Nr.3644 004 0244, sastāvā ietilpstošajām  zemes vienībām ar kadastra apzīmējumiem 3644 004 0244, 36440040296 un VAS “Latvijas dzelzceļš lietojumā esošā „Dzelzceļa Gulbene-Alūksne 21.km-25.km”, Annas pagasts, Alūksnes novads, kadastra Nr.3644 001 0127, sastāvā ietilpstošās  zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 3644 004 0260, ir  izbūvētas  kompleksas inženierbūves ar kadastra apzīmējumiem 3658 002 0291 001(“Autoceļš V395 km 0,000-7,538-1.posms”), 3658 002 0283 001 (“Autoceļš V395 km 0,000-7,538-2.posms”), 3644 004 0296 001 (“Autoceļš V395 km 0,000-7,538-3.posms”) -  valsts vietējais autoceļš V395 “Jaunanna-Anna” km 0,000-7,538 kurš atrodas LR Satiksmes ministrijas Valsts autoceļu fonda bilancē un saskaņā ar Deleģēšanas līgumu Nr. SM 2019/-49, noslēgtu 2019.gada 27.decembrī starp LR Satiksmes ministriju un VSIA „Latvijas Valsts ceļi”, nodots VSIA „Latvijas Valsts ceļi” pārvaldījumā.
Kompleksās inženierbūves“Autoceļš V395 km 0,000-7,538-1.posms” (būves kadastra apzīmējums 3658 002 0291 0010), “Autoceļš V395 km 0,000-7,538-2.posms” (būves kadastra apzīmējums 3658 002 0283 001) un  “Autoceļš V395 km 0,000-7,538-3.posms”  (būves kadastra apzīmējums 3644 004 0296 001) ir daļa no teritoriālā zemes vienību kopuma (zemes vienību kadastra apzīmējumi 3658 002 0283, 3658 002 0291,3644 004 0244, 36440040296 un 3644 004 0260), kas ir ģeogrāfiski saistītas, bet ar ierakstiem publiskajās datu bāzēs – atdalītas juridiski. Tās katra atsevišķi ir reģistrētas dažādu nekustamo īpašumu sastāvos, kam par pamatu kalpo nekustamo īpašumu izmantošanas veids, kas noteikts atbilstoši tos veidojošo zemes vienību saistībai ar ēkām (būvēm) un citu publiskas nozīmes infrastruktūru.
Nekustamais īpašums „Dzelzceļa Gulbene-Alūksne 21.km-25.km” (nekustamā īpašuma kadastra Nr.3644 001 0127 ) – Annas pagastā, Alūksnes novadā, ietilpst valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā, kas saskaņā ar Dzelzceļa likuma 15. panta pirmo daļu nav atsavināma. Zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 3644 004 0260  attiecīgā daļā, uz kuras ir izvietotas kompleksās inženierbūves “Autoceļš V395 km 0,000-7,538-1.posms”,“Autoceļš V395 km 0,000-7,538-2.posms” un “Autoceļš V395 km 0,000-7,538-3.posms”  ir izmantojama pārbrauktuvju un to pieeju apkalpošanas pasākumiem.
Saskaņā ar likuma “Par autoceļiem” 2. pantu autoceļš ir kompleksa inženierbūve un tā kompleksā ietilpst zemes klātne, ceļa braucamā daļa, mākslīgās būves, ceļu inženierbūves un satiksmes organizācijas tehniskie līdzekļi. Autoceļš bez funkcionēšanai nepieciešamajiem autoceļa kompleksā ietilpstošajiem elementiem, īpaši zemes klātnes, nav izmantojams.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma 15.panta trešo daļu gadījumos, kad dzelzceļa zemes nodalījuma josla pārklājas ar cita veida zemes nodalījuma joslu vai aizsargjoslu, spēkā ir stingrākās prasības un lielākais minimālais platums. Visu veidu darbību šajās vietās saskaņo ieinteresētās institūcijas. Savukārt, Aizsargjoslu likuma 35.panta piektā daļa nosaka, ja aizsargjoslas sakrīt vai krustojas, ar attiecīgo objektu ekspluatāciju un remontu saistītos darbus kopīgajos aizsargjoslu iecirkņos veic attiecīgo objektu īpašnieki vai valdītāji pēc savstarpējas vienošanās.
Ievērojot Ministru kabineta 1998. gada 6. oktobra noteikumus Nr. 392 “Dzelzceļu pārbrauktuvju un pāreju ierīkošanas, aprīkošanas, apkalpošanas un slēgšanas noteikumi”, starp VAS “Latvijas dzelzceļš” un VAS “Latvijas Valsts ceļi” (šobrīd VSIA “Latvijas Valsts ceļi”) 2013. gada 26. jūlijā tika noslēgta vienošanās Nr. 24/LVC par sadarbību dzelzceļu un autoceļu uzturēšanas robežām zemes nodalījuma joslu pārklāšanās vietās. Līdz ar to, mainoties komplekso inženierbūvju “Autoceļš V395 km 0,000-7,538-1.posms”,“Autoceļš V395 km 0,000-7,538-2.posms” un “Autoceļš V395 km 0,000-7,538-3.posms” piederības faktam un Alūksnes novada pašvaldībai pārņemot to savā īpašumā, ar minēto vienošanos noteikto pienākumu izpildi no VSIA “Latvijas Valsts ceļi” pāriet uz Alūksnes novada pašvaldību. Attiecīgi, ja minēto nekustamo īpašumu īpašnieki konstatēs izmaiņas faktiskajos apstākļos, kas ietekmēs savstarpējās tiesiskās attiecības, puses būs tiesīgas vienoties un precizēt vai mainīt vienošanās noteikumus atbilstoši normatīvo aktu prasībām.
VSIA „Latvijas Valsts ceļi” 2022.gada 10.augusta izziņā Nr.4.9/12734 ir norādījusi, ka uz Satiksmes ministrijai piekrītošā zemes īpašuma „V398”, Jaunannas pagasts, Alūksnes novads, kadastra Nr.3658 002 0282, sastāvā ietilpstošajām  zemes vienībām ar kadastra apzīmējumiem 3658 002 0282, 3658 003 0095, ir  izbūvēta  kompleksa inženierbūve ar kadastra apzīmējumu 3658 002 0282 002(“Autoceļš V398 km 7,050-11,215”)-   valsts vietējā autoceļa V398 “Ķūderi-Jaunanna” posms km 7,050-11,215, kurš atrodas LR Satiksmes ministrijas Valsts autoceļu fonda bilancē un saskaņā ar Deleģēšanas līgumu Nr. SM 2019/-49, noslēgtu 2019.gada 27.decembrī starp Satiksmes ministriju un VSIA „Latvijas Valsts ceļi”, nodots VSIA „Latvijas Valsts ceļi” pārvaldījumā.
Saskaņā ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra likuma 15.panta 3. un 4.punktu  ““Autoceļš V375 km 0,000-2,180”, “Autoceļš V395 km 0,000-7,538-1.posms”, “Autoceļš V395 km 0,000-7,538-2.posms”, “Autoceļš V395 km 0,000-7,538-3.posms” un “Autoceļš V398 km 7,050-11,215” kā nekustamo īpašumu objekti ir reģistrēti Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā.
Pamatojoties uz Pašvaldību likuma 4.panta pirmās daļas 3.punktu, Alūksnes novada pašvaldība rīcībā ar nekustamajiem īpašumiem gādās par savas administratīvās teritorijas labiekārtošanu, veiksmīgāk un operatīvāk realizējot dažādu inženierkomunikāciju izbūves un uzturēšanas pasākumus un normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā piesaistot līdzekļus no valsts pamatbudžeta programmas “Valsts autoceļa fonds” apakšprogrammas “Mērķdotācija pašvaldību autoceļiem (ielām)”.
Nekustamie īpašumi un uz tiem plānotā infrastruktūra būs pieejama ikvienam bez ierobežojuma un bez maksas, tādējādi saglabājot vispārējās publiskās infrastruktūras statusu.
Ar rīkojuma projektu Alūksnes novada pašvaldība tiek pilnvarota parakstīt nostiprinājuma lūgumu par nekustamo īpašumu ierakstīšanu zemesgrāmatā un īpašuma tiesību nostiprināšanu uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā, kā arī veikt citas nepieciešamās darbības attiecīgā nekustamā īpašuma ierakstīšanai zemesgrāmatā.
Nekustamie īpašumi ir ierakstāmi zemesgrāmata uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā vienlaikus ar Alūksnes novada pašvaldības īpašuma tiesību nostiprināšanu. Izbeidzoties nepieciešamībai Alūksnes novada pašvaldībai izmantot Nekustamos īpašumus Rīkojuma projektā minētās autonomās funkcijas izpildei, Nekustamie īpašumi tiks atdoti Satiksmes ministrijai visā tā sastāvā kopā ar neatdalāmiem uzlabojumiem.
Nostiprinot zemesgrāmatā īpašuma tiesības, Alūksnes novada pašvaldībai jāieraksta atzīme par aizliegumu atsavināt nekustamos īpašumus un apgrūtināt tos ar hipotēku.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nekustamie īpašumi ir nepieciešami Alūksnes novada pašvaldībai Pašvaldību likuma 4.panta pirmās daļas 3.punktā minētās autonomās funkcijas - gādāt par pašvaldības īpašumā esošo ceļu būvniecību, uzturēšanu un pārvaldību - izpildei.
Risinājuma apraksts
Pašvaldības autonomās funkcijas īstenošanai un Eiropas Savienības finansējuma piesaistei ceļu un citas infrastruktūras sakārtošanai, darbavietu radīšanai un privāto investīciju piesaistei valstij Satiksmes ministrijas personā piederošie nekustamie īpašumi ir nododami pašvaldībai īpašumā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Pamatojoties uz Pašvaldību likuma 4.panta pirmās daļas 3.punktu,  Alūksnes novada pašvaldība rīcībā ar nekustamajiem īpašumiem gādās par savas administratīvās teritorijas labiekārtošanu, veiksmīgāk un operatīvāk realizējot dažādu inženierkomunikāciju izbūves un uzturēšanas pasākumus un normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā piesaistot līdzekļus no valsts pamatbudžeta programmas “Valsts autoceļa fonds” apakšprogrammas “Mērķdotācija pašvaldību autoceļiem (ielām), un rīkojuma izdošana ir vienīgais veids kā nodrošināt šā uzdevuma izpildi.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Autoceļu lietotāji
Ietekmes apraksts
Nekustamie īpašumi ir nepieciešami transporta infrastruktūras attīstībai, pašvaldība izbūvējot jaunus objektus un tos labiekārtojot fizisko personu sadzīves ērtībām.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Uzlabojot transporta infrastruktūru, pastarpināti tiek veicināta arī uzņēmējdarbība autopārvadājumu jomā.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Ietekme uz tautsaimniecību ir konstatējama vides sakārtošanas jomā, pašvaldībai izbūvējot jaunus objektus un tos labiekārtojot fizisko personu sadzīves ērtībām.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Ietekme uz tautsaimniecību ir konstatējama vides sakārtošanas jomā, pašvaldībai izbūvējot jaunus objektus un tos labiekārtojot fizisko personu sadzīves ērtībām.

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Izdevumus, kas saistīti ar nekustamo īpašumu ierakstīšanu zemesgrāmatā, segs Alūksnes novada pašvaldība. Alūksnes novada pašvaldībai, pārņemot īpašumā nekustamos īpašumus, saskaņā ar Ministru kabineta 2008.gada 11.marta noteikumu Nr.173 „Valsts pamatbudžeta valsts autoceļu fonda programmai piešķirto līdzekļu izlietošanas kārtība” 1.pielikumu piešķirtais valsts pamatbudžeta programmas „Valsts autoceļu fonds” apakšprogrammas „Mērķdotācija pašvaldību autoceļiem (ielām)” apmērs paliek nemainīgs un papildus līdzekļi no valsts budžeta netiek piešķirti.

4.1.1. Ministru kabineta 2009.gada 29.septembra noteikumi Nr.1104 “Noteikumi par valsts autoceļu un valsts autoceļu maršrutā ietverto pašvaldībām piederošo autoceļu posmu sarakstiem”.

Pamatojums un apraksts
Nepieciešams precizēt norādes par rīkojuma projektā minēto nekustamo īpašumu piederību Alūksnes novada pašvaldībai.
Atbildīgā institūcija
Satiksmes ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 25.augusta noteikumu Nr.970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.

Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas - Satiksmes ministrija, VSIA “Latvijas Valsts ceļi” un Alūksnes novada pašvaldība.

6.4. Cita informācija

Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis”, tos publicējot elektroniski tīmekļa vietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Satiksmes ministrija
  • VSIA "Latvijas Valsts ceļi"
  • Alūksnes novada pašvaldība

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Saskaņā ar Pašvaldību likuma 4.panta pirmās daļas 3.punktu Gulbenes novada pašvaldība ar Nekustamā īpašuma pārņemšanu nodrošinās autonomās funkcijas izpildi un gādās par pašvaldības īpašumā esošo ceļu būvniecību, uzturēšanu un pārvaldību.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Skar transporta infrastruktūras attīstību.

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Tiks nodrošināta transporta infrastruktūras izbūves teritorijas sakārtošana.

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi