Anotācija (ex-ante)

23-TA-1467: Likumprojekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi likumā "Par Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistru"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
ES dokuments
Apraksts
Likumprojekts “Grozījumi likumā “Par Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistru”” (turpmāk – likumprojekts) izstrādāts, lai transponētu Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas (ES) 2018/843 (2018. gada 30. maijs), ar ko groza Direktīvu (ES) 2015/849 par to, lai nepieļautu finanšu sistēmas izmantošanu nelikumīgi iegūtu līdzekļu legalizēšanai vai teroristu finansēšanai, un ar ko groza Direktīvas 2009/138/EK un 2013/36/ES (turpmāk – Direktīva 2018/843) 31. panta 3.a punkta pirmo, otro un trešo daļu un 31. panta 9. punkta otro daļu.
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Likumprojekts paredz Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likuma 36. panta (par Uzņēmumu reģistrā iesniedzamā pieteikuma formu un iesniedzamā dokumenta notariālās apliecināšanas kārtību) regulējuma saglabāšanu, vispārīgu regulējumu nosakot likumā “Par Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistru”.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Likumprojekta mērķis ir ieviest atsevišķas Direktīvas 2018/843 normas. Ar likumprojektu tādējādi tiek nodrošināta ziņu par patiesajiem labuma guvējiem apkopošana Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra (turpmāk - Reģistrs) vestajos reģistros, to tādējādi attiecinot arī uz juridisko veidojumu patiesajiem labuma guvējiem. Vienlaikus ar likumprojektu tiek saglabāta Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likuma 36. pantā nostiprinātais regulējums par Reģistrā iesniedzamā pieteikuma formu un iesniedzamā dokumenta notariālās apliecināšanas kārtību.
Spēkā stāšanās termiņš
31.12.2023.
Pamatojums
Likumprojekts stājas spēkā vienlaikus ar saistīto likumprojektu “Grozījumi Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas likumā”, ar kuru tiek transponēts Direktīvas 2018/843 31. panta 1. punkta otrās daļas d) un e) apakšpunkts un 31. panta 3.a punkta pirmā, otrā un trešā daļa.

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Eiropas Savienībā 2018. gada 30. maijā tika pieņemta Direktīva 2018/843, kas stājās spēkā 2018. gada 9. jūlijā un Eiropas Savienības dalībvalstu nacionālajā regulējumā bija jāievieš līdz 2020. gada 10. janvārim.
Saskaņā ar Direktīvas 2018/843 31. panta 3.a punkta pirmo, otro un trešo daļu, dalībvalstij ir pienākums glabāt informāciju par tieši izveidotu trastu un līdzīgu juridisku veidojumu faktiskajiem īpašniekiem tās dalībvalsts izveidotā faktisko īpašnieku centrālajā reģistrā, kurā trasta pilnvarotā persona vai persona, kam ir līdzvērtīgs amats līdzīgā juridiskā veidojumā, veic uzņēmējdarbību vai dzīvo. Ja vieta, kur trasta pilnvarotā persona vai persona, kam ir līdzvērtīgs amats līdzīgā juridiskā veidojumā, veic uzņēmējdarbību vai dzīvo, ir ārpus Savienības, 1. punktā minēto informāciju glabā centrālajā reģistrā, ko izveidojusi dalībvalsts, kurā trasta pilnvarotā persona vai persona, kam ir līdzvērtīgs amats līdzīgā juridiska veidojumā, uzsāk darījumu attiecības vai iegādājas nekustamo īpašumu trasta vai līdzīga juridiska veidojuma vārdā. Ja trasta pilnvarotās personas vai personas, kam ir līdzvērtīgs amats līdzīgā juridiskā veidojumā, veic uzņēmējdarbību vai dzīvo dažādās dalībvalstīs vai ja trasta pilnvarotā persona vai persona, kam ir līdzvērtīgs amats līdzīgā juridiskā veidojumā, uzsāk vairākas darījumu attiecības trasta vai līdzīga juridiska veidojuma vārdā dažādās dalībvalstīs, apliecību, kas pierāda reģistrāciju, vai izrakstu no informācijas par faktisko īpašnieku, kas reģistrēta vienas dalībvalsts reģistrā, var uzskatīt par pietiekamu, lai uzskatītu, ka reģistrācijas pienākums ir izpildīts.
Direktīvas 2018/843 31. panta 9. punkta otrā daļa paredz, ka dalībvalstis nodrošina, ka šā panta 1. punktā minētā informācija ir pieejama, izmantojot reģistru savstarpējās savienojamības sistēmu, kas izveidota ar Direktīvas (ES) 2017/1132 22. panta 2. punktu, saskaņā ar dalībvalstu tiesību aktiem, ar kuriem īsteno šā panta 4. un 5. punktu.
Vienlaikus šobrīd ir spēkā Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likuma regulējums, kuru plānots atzīt par spēku zaudējušu (skat. likumprojektu "Par Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likuma atzīšanu par spēku zaudējušu” (23-TA-1390)). Ir konstatēta nepieciešamība saglabāt Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likuma 36. panta regulējumu, kas attiecas uz Reģistra darbību, kā pastāvīgu regulējumu. Līdz ar to likumā “Par Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistru” ir nepieciešams nostiprināt no Covid-19 infekcijas izplatības pārraudzības likuma pārņemto tiesību normu, proti, 36. pantu, lai nodrošinātu vienlīdzīgus noteikumus attiecībā uz visiem Reģistra vestajos reģistros reģistrējamajiem tiesību subjektiem un juridiskajiem faktiem.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nepieciešamība transponēt Direktīvas 2018/843 31. panta 3.a punkta pirmo, otro un trešo daļu un 31. panta 9. punkta otro daļu.
Risinājuma apraksts
Eiropas Komisijas 2023. gada 15. februāra paziņojumā Nr. C(2023)495 final (turpmāk – Paziņojums) izteiktās šaubas par atsevišķu Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas (ES) 2018/843 (2018. gada 30. maijs), ar ko groza Direktīvu (ES) 2015/849 par to, lai nepieļautu finanšu sistēmas izmantošanu nelikumīgi iegūtu līdzekļu legalizēšanai vai teroristu finansēšanai, un ar ko groza Direktīvas 2009/138/EK un 2013/36/ES (turpmāk - AMLD5) tiesību normām, kuras Eiropas Komisijas ieskatā nav transponētas Latvijas normatīvajos aktos.
Ar likumprojektu tādējādi tiek nodrošināta ziņu par patiesajiem labuma guvējiem apkopošana Reģistra vestajos reģistros, to tādējādi attiecinot uz visiem juridisko veidojumu patiesajiem labuma guvējiem.
Ņemot vērā to, kā Latvijā tiek īstenoti noteikumi par faktisko īpašnieku reģistriem, kas paredzēti Eiropas Savienības tiesiskajā regulējumā nelikumīgi iegūtu līdzekļu legalizēšanas un terorisma finansēšanas novēršanas jomā (AMLD4[1] 30. un 31. pants), norādīts, ka Latvijas Republikas tiesību sistēma neatzīst trastus vai tiem pielīdzināmus juridiskos veidojumus, līdz ar to Latvijā nav specifisks reģistrs, kas saturētu informāciju par Latvijā izveidotajiem trastiem. Ārvalstu trasti un līdzīgi juridiskie veidojumi Latvijā darbojas (eksistē) caur to izveidotajām ārvalstu komersantu filiālēm un ārvalstu komersantu (organizāciju) pārstāvniecībām. Reģistrējoties ir norādāma informācija par patiesajiem labuma guvējiem.
Pēc atkārtota AMLD5[2] un nacionālo normu izvērtējuma konstatējams, ka esošā informācijas par patiesajiem labuma guvējiem reģistrācija nenodrošina efektīvu tieši izveidota trasta vai cita juridiskā veidojuma informācijas reģistrāciju par to faktiskajiem īpašniekiem, līdz ar to Latvijā būtu izveidojams Juridisko veidojumu patieso labuma guvēju reģistrs, kuru vestu Reģistrs, un kurā tiktu reģistrēta informācija par juridiskā veidojuma patiesajiem labuma guvējiem, tostarp, par šāda veidojuma dibinātāju, pilnvarnieku (pārvaldnieku), pārraudzītāju (ja tāds ir), labuma guvējiem vai labumu guvēju kategorijām un citām fiziskajām personām, kuras īsteno kontroli pār juridisko veidojumu.
Vienlaikus norādāms, ka likumprojektā paredzēts, ka Reģistrs 18.28C panta otrajā daļā noteiktos gadījumos atsaka ziņu reģistrāciju juridisko veidojumu patieso labuma guvēju reģistrā. Šo gadījumā starpā ir arī šādi gadījumi: “pieteikumā norādītās ziņas ir neskaidras vai nesatur visu nepieciešamo informāciju” un “nav iesniegti visi nepieciešamie dokumenti, kas pamato reģistrējamās ziņas saskaņā ar Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas likumā noteikto”. Vēršama uzmanība, ka pirmais atteikuma pamats ir vērsts uz gadījumiem, kad Reģistrā iesniegtās ziņas neļauj gūt pilnīgu un pamatotu pārliecību par juridiskā veidojuma patieso labuma guvēju. Savukārt otrais minētais gadījums ir uzskatāms par drīzāk tehnisku atteikuma pamatojumu, t.i., iesniegto dokumentu starpā nav kāds obligāti iesniedzams dokuments. Šis atteikuma pamatojums nav saistīts ar ziņu izvērtēšanu pēc būtības.
AMLD4 31. panta 9. punkta otrā daļa noteic, ka dalībvalstis nodrošina, ka šā panta 1. punktā minētā informācija ir pieejama, izmantojot reģistru savstarpējās savienojamības sistēmu, kas izveidota ar Direktīvas (ES) 2017/1132 22. panta 2. punktu, saskaņā ar dalībvalstu tiesību aktiem, ar kuriem īsteno šā panta 4. un 5. punktu. Proti, katrai dalībvalstij ir pienākums savus nacionālos patieso labuma guvēju reģistrus saslēgt ar reģistru savstarpējās savienojamības sistēmu beneficial owner register incorporation system (BORIS).
Ņemot vērā minēto, 2021. gada 1. augustā spēkā stājās grozījumi likumā “Par Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistru”, ar kuriem minētais likums papildināts ar 8.3 nodaļu “Ziņu un dokumentu apmaiņa, izmantojot reģistru savstarpējās savienojamības sistēmu”. Atbilstoši likuma “Par Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistru” 18.34 pantam Reģistrs uzkrāj, reģistru savstarpējās savienojamības sistēmā nodod un nodrošina publiski pieejamus reģistrēto tiesību subjektu patieso labuma guvēju personas datus. Reģistrs jau šobrīd BORIS nodod datus par savos vestajos reģistros reģistrēto tiesību subjektu patiesajiem labuma guvējiem. Sekojoši attiecībā uz Reģistra vestajos reģistros reģistrēto informāciju par patiesajiem labuma guvējiem ir izstrādāts tiesiskais regulējums par minēto datu nodošanu BORIS, kā arī minētie dati praktiski tiek nodoti.
Līdz ar to nepieciešams veikt grozījumus likumā “Par Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistru” un saistītajā Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas likumā, lai nodrošinātu ziņu par juridisko veidojumu patiesajiem labuma guvējiem pārbaudīšanu, uzkrāšanu un nodošanu savstarpējās savienojamības sistēmā.
Direktīvas 2018/843 31. panta 3.a punkta pirmā, otrā un trešā daļa transponēta ar likumprojekta 2. pantā iekļauto likuma 2.20 pantu, savukārt Direktīvas 2018/843 31. panta 9. punkta otrā daļa transponēta ar likumprojekta 8. pantā iekļauto likuma 18.29 pantu.
Likuma 18.28B panta otrā daļa noteic, ka juridiskā veidojuma pilnvarnieks (pārvaldnieks) var iesniegt pieteikumu izmaiņu reģistrācijai vai juridiskā veidojuma izbeigšanas reģistrācijai. Tomēr juridiskā veidojuma izbeigšanās gadījumi netiks atrunāti šajā likumā, ņemot vērā, ka Latvijas Republikas tiesību sistēma neatzīst un nereģistrē šādus subjektus.
Likums stājas spēkā vienlaikus ar saistīto likumprojektu “Grozījumi Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas likumā”, un noteiktais spēkā stāšanās termiņš ir 2023. gada 31. decembris.


[1] Eiropas Parlamenta un Padomes 2015.gada 20.maija direktīvas (ES) 2015/849 “Par to, lai nepieļautu finanšu sistēmas izmantošanu nelikumīgi iegūtu līdzekļu legalizēšanai vai teroristu finansēšanai, un ar ko groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) Nr. 684/2012 un atceļ Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu 2005/60/EK un Komisijas Direktīvu 2006/70/EK”

[2] AMLD5 1. panta 16. punkta a) apakšpunkts
Problēmas apraksts
Tiek plānota Covid-19 infekcijas izplatības pārraudzības likuma darbības izbeigšana, taču konstatēta nepieciešamība saglabāt minētā likuma 36. panta regulējumu, kas attiecas uz Reģistra darbību.
Risinājuma apraksts
Covid-19 infekcijas izplatības pārraudzības likuma 36. panta pirmā daļa paredz, ka Reģistram iesniedzamo pieteikumu un tam pievienotos dokumentus iesniedz elektroniski, izmantojot Reģistra tīmekļvietnē pieejamo speciālo tiešsaistes formu, ja tāda ir izveidota, vai papīra formā pa pastu. Savukārt panta otrā daļa paredz, ja likumā noteikts, ka personas paraksts uz Reģistram iesniedzamā dokumenta (pieteikuma, pieteikumam pievienojama vai cita dokumenta) apliecināms notariāli, šī prasība ir izpildīta, ja parakstu apliecinājis zvērināts notārs vai, ja dokuments sastādīts elektroniskā formā, tas parakstīts ar drošu elektronisko parakstu.
Būtiski ņemt vērā, ka Reģistrs kopš 2020. gada marta ir pārtraucis klientu klātienes apkalpošanu, un prakse līdz šim brīdim ir pierādījusi, ka efektīvus procesus var pilnībā nodrošināt, neatjaunojot klientu klātienes apkalpošanu. Turklāt reģistru attīstības politika ir vērsta uz mērķi – vienīgi digitāli pakalpojumi. Līdz ar to Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likuma 36. panta pirmajā daļā nostiprinātais princips ir saglabājams, vispārīgu regulējumu nosakot likumā “Par Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistru”.
Savukārt Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likuma 36. panta otrajā daļā minētais princips šobrīd ir noteikts vienīgi Komerclikumā un tiek veiksmīgi īstenots, tādēļ ir samērīgi to saglabāt, lai nodrošinātu vienlīdzīgus noteikumus attiecībā uz visiem Reģistra vestajos reģistros reģistrējamajiem tiesību subjektiem un juridiskajiem faktiem. Līdz ar to arī Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likuma 36. otrajā daļā nostiprinātā pieeja ir saglabājama, vispārīgu regulējumu nosakot likumā “Par Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistru”.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Juridiskā veidojuma pilnvarnieks (pārvaldnieks) vai persona, kurai ir līdzvērtīgs amats juridiskajā veidojumā (fiziska persona ir rezidents vai pilnvarnieks (pārvaldnieks)/ fiziskās personas rezidences valsts ir ārpus Eiropas Savienības)
  • Informācijas par patiesajiem labuma guvējiem saņēmējs
Ietekmes apraksts
Likumprojekts noteiks pienākumu juridiskā veidojuma pilnvarniekam (pārvaldniekam) vai personai, kurai ir līdzvērtīgs amats juridiskajā veidojumā, iesniegt un aktualizēt Reģistram informāciju par juridiskā veidojuma patiesajiem labuma guvējiem. Tādējādi tiks nodrošināta Reģistrā glabājamo datu aktualitāte, kā arī Direktīvas 2018/843 prasību izpilde attiecībā uz informācijas par juridisko veidojumu patiesajiem labuma guvējiem glabāšanas termiņu.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Regulējums skars juridiskos veidojumus, ņemot vērā, ka ar likumprojektu tiks nodrošināta šo subjektu patieso labuma guvēju pārbaudīšana. Reģistrs uzkrās, kā arī nodos BORIS, ziņas par juridisko veidojumu patiesajiem labumu guvējiem.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Likumprojekta ietekme uz valsts budžetu un informācija par likumprojekta īstenošanai nepieciešamo finansējumu un tā avotu iekļauta saistītā likumprojekta "Grozījumi Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas likumā" (23-TA-1575) anotācijā.

4.1.1. Likumprojekts “Grozījumi Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas likumā”

Pamatojums un apraksts
Likumprojekts “Grozījumi Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas likumā”, ar ko cita starp plānots pēc būtības precizēt juridisko veidojumu patieso labuma guvēju regulējumu, tajā skaitā norādāmās ziņas.
Atbildīgā institūcija
Finanšu ministrija

4.1.2. Noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta noteikumos Nr. 664 “Noteikumi par valsts nodevu, kas maksājama par ierakstu izdarīšanu uzņēmumu reģistra žurnālā un komercreģistrā, kā arī iesniedzamo dokumentu reģistrēšanu”

Pamatojums un apraksts
Likumprojekta 2. punktā ietvertā likuma 2.20 panta otrā daļa paredz, ka par ziņu reģistrāciju juridisko veidojumu patieso labuma guvēju reģistrā maksājama valsts nodeva, kuras apmēru un samaksas kārtību nosaka Ministru kabinets. Šobrīd valsts nodevas par ziņu reģistrāciju juridisko veidojumu patieso labuma guvēju reģistrā apmērs un samaksas kārtība nav noteikta, līdz ar to ir nepieciešams izdarīt grozījumus Ministru kabineta noteikumos Nr. 664, nosakot minētās valsts nodevas apmēru un samaksas kārtību.
Atbildīgā institūcija
Tieslietu ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32018L0843
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīva (ES) 2018/843 (2018. gada 30. maijs), ar ko groza Direktīvu (ES) 2015/849 par to, lai nepieļautu finanšu sistēmas izmantošanu nelikumīgi iegūtu līdzekļu legalizēšanai vai teroristu finansēšanai, un ar ko groza Direktīvas 2009/138/EK un 2013/36/ES
Apraksts
Ar likumprojektu tiek transponēts Direktīvas 2018/843 31. panta 3.a punkta pirmā, otrā un trešā daļa un 31. panta 9. punkta otrā daļa.

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
Ar saistīto likumprojektu "Grozījumi Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas likumā" tiek transponēts Direktīvas 2018/843 31. panta 1. punkta otrās daļas d) un e) apakšpunkts un 31. panta 3.a punkta pirmā, otrā un trešā daļa.

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīva (ES) 2018/843 (2018. gada 30. maijs), ar ko groza Direktīvu (ES) 2015/849 par to, lai nepieļautu finanšu sistēmas izmantošanu nelikumīgi iegūtu līdzekļu legalizēšanai vai teroristu finansēšanai, un ar ko groza Direktīvas 2009/138/EK un 2013/36/ES
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
31. panta 3.a punkta pirmā, otrā un trešā daļa
Likumprojekta 2. pantā iekļautais likuma 2.20 pants
Pārņemtas pilnībā
Projekts neparedz stingrākas prasības
31. panta 9. punkta otrā daļa
Likumprojekta 8. pantā iekļautais likuma 18.29 pants
Pārņemtas pilnībā
Projekts neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Nav attiecināms.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Nav attiecināms.
Cita informācija
Šajā tabulā ietvertas tikai tās Direktīvas 2018/843 normas, attiecībā uz kurām konstatēta neatbilstība. Pārējās Direktīvas 2018/843 31. panta normas ir pārņemtas Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas likumā.
Skaidrojums
Lai novērstu tādu valstij nelabvēlīgu seku iestāšanos, kas skar būtiskas valsts starptautiskās un finanšu intereses, sakarā ar saņemto Eiropas Komisijas informācijas pieprasījumu Nr. INFR(2022)2217, C(2023)495 final par atsevišķu Direktīvas 2018/843 normu transponēšanas pienākuma nepildīšanu, likumprojekts tiek virzīts steidzamības kārtībā.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrs

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Institūcijas uzdevumi tiks paplašināti, ņemot vērā, ka tiek veidots jauns reģistrs, kā arī paredzama papildu finansējuma nepieciešamība.
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Likumprojekts paredz nodrošināt Reģistra informācijas sistēmas daļas (kuras regulējums pēc būtības ietverts saistītajā likumprojektā) savienojamību ar reģistru savstarpējās savienojamības sistēmu beneficial owner register incorporation system (BORIS). 

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi