Anotācija (ex-ante)

22-TA-2265: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 9. augusta noteikumos Nr. 533 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 8.1.4. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot pirmā līmeņa profesionālās augstākās izglītības STEM, tajā skaitā medicīnas un radošās industrijas, studiju mācību vidi koledžās" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 9. augusta noteikumos Nr. 533 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 8.1.4. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot pirmā līmeņa profesionālās augstākās izglītības STEM, tajā skaitā medicīnas un radošās industrijas, studiju mācību vidi koledžās" īstenošanas noteikumi"” (turpmāk – MK noteikumu projekts) sagatavots saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014. – 2020.gada plānošanas perioda vadības likuma 20. panta 13. punktu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
MK noteikumu projekta mērķis ir precizēt nosacījumus, lai atbalsts koledžu STEM studiju vides infrastruktūrā pamatlīdzekļu un ilgtermiņa ieguldījumu amortizācijas periodā netiktu kvalificēts kā komercdarbības atbalsts, kā arī noteikt par šo uzraudzību atbildīgo institūciju. Vienlaikus MK noteikumu projekta mērķis ir precizēt Malnavas koledžas nosaukumu atbilstoši veiktajai reorganizācijai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
8.1.4. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot pirmā līmeņa profesionālās augstākās izglītības STEM, tajā skaitā medicīnas un radošās industrijas, studiju mācību vidi koledžās" (turpmāk – 8.1.4. SAM) ietvaros ir īstenoti 9 projekti (veiktas investīcijas 9 koledžās). MK noteikumu projekta izstrādes brīdī visu 9 projektu īstenošana ir pabeigta, tai skaitā 7 projektiem ir statuss „pabeigts”, ieskaitot Malnavas koledžu, un turpinās to pēcuzraudzības periods, bet 2 projektiem ir izskatīšanā noslēguma maksājuma pieprasījums. Projektu rezultātā attīstītajā koledžu infrastruktūrā ierobežotā apjomā ir pieļaujama papildinošas saimnieciskās darbības veikšana.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ministru kabineta 2016. gada 9. augusta noteikumu Nr. 533 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 8.1.4. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot pirmā līmeņa profesionālās augstākās izglītības STEM, tajā skaitā medicīnas un radošās industrijas, studiju mācību vidi koledžās" īstenošanas noteikumi" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 533) 32.1 punkts nosaka, ka, lai atbalsts projekta īstenošanai netiktu kvalificēts kā komercdarbības atbalsts, projekta īstenošanas rezultātā attīstītajā infrastruktūrā papildinošas saimnieciskās darbības veikšana pieļaujama ne vairāk kā 20 procentu apmērā no attiecīgās infrastruktūras gada jaudas platības, laika vai finanšu izteiksmē. Vienlaikus MK noteikumi Nr. 533 nenosaka, kura iestāde veic projektu uzraudzību to infrastruktūras amortizācijas periodā, kā arī neparedz finansējuma saņēmēja pienākumu gadījumos, ja tiek pārkāptas šajos noteikumos noteiktās komercdarbības atbalsta kontroles normas.
MK noteikumu Nr. 533 32.1 punktā nav atrunāta iespēja sniegt papildpakalpojumus, kā arī nav skaidrota papildinošas saimnieciskās darbības un papildpakalpojumu jēdzienu saturiskā nozīme.
Ar Ministru kabineta 2021. gada 7. jūlija  rīkojumu Nr. 487 "Par Malnavas koledžas reorganizāciju" (turpmāk – MK rīkojums Nr. 487) Ministru kabinets ir pieņēmis lēmumu reorganizēt Malnavas koledžu, nododot to atvasinātai publiskai personai – Latvijas Lauksaimniecības universitātei un Malnavas koledža turpina pastāvēt kā Latvijas Lauksaimniecības universitātes aģentūra "Latvijas Lauksaimniecības universitātes Malnavas koledža”. Līdz ar to MK noteikumos Nr. 533 nepieciešams aktualizēt Malnavas koledžas nosaukumu.
Risinājuma apraksts
Saskaņā ar MK noteikumu Nr. 533 32.1 punktu papildinošas saimnieciskās darbības veikšana pieļaujama ne vairāk kā 20 procentu apmērā no attiecīgās infrastruktūras gada jaudas platības vai laika, vai finanšu izteiksmē. Lai uzraudzītu 8.1.4. SAM projektu ietvaros veikto investīciju atbilstību MK noteikumu Nr. 533  32.1 punktam, ir nepieciešams noteikt pienākumu sadarbības iestādei projekta infrastruktūras amortizācijas periodā veikt ikgadēju projektu uzraudzību. Līdz ar to MK noteikumu projekts paredz papildināt MK noteikumus Nr. 533  ar 32.2 punktu, kas nosaka sadarbības iestādei tādu pienākumu.

Infrastruktūras amortizācijas periods – projekta ietvaros modernizēto aktīvu lietderīgās lietošanas laiks, kuru nosaka:
- atbilstoši Ministru kabineta 2018. gada 13. februāra noteikumu Nr. 87 „Grāmatvedības uzskaites kārtība budžeta iestādēs” 2. pielikumā „Pamatlīdzekļu kategorijas, grupas un apakšgrupas nolietojuma normu noteikšanai” noteiktajam laikam (piemēram, lietderīgās lietošanas laiks tehnoloģiskām iekārtām, mēraparatūrai, regulēšanas ierīcēm, laboratoriju un medicīnas iekārtām – 10 gadi, datortehnikai – 5 gadi);

- ievērojot projekta dzīves cikla periodu, ja projekta ietvaros veic būvniecību (izņemot vienkāršoto atjaunošanu). 8.1.4. SAM ietvaros saskaņā ar Izmaksu un ieguvumu analīzē izmantojamiem vispārīgiem pieņēmumiem un parametru skaitliskām vērtībām tas ir 20 gadi;

- projekta dzīves cikla periodu, kas izriet no Komisijas 2014. gada 3. marta Deleģētās regulas (ES) Nr. 480/2014, ar kuru papildina Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu, I pielikuma (piemērotā nozare – citas nozares), ja projekta ietvaros veic vienkāršoto atjaunošanu. Saskaņā ar minēto regulu, projekta dzīves cikls ir 10 gadi. Lai arī visi 9 finansējuma saņēmēji projektu iesnieguma sagatavošanas procesā veica izmaksu un ieguvumu analīzi, kurā viens no izmantotajiem pieņēmumiem paredzēja, ka projekta dzīves cikla ilgums ir 20 gadus, tomēr vairākos projektos veiktie ieguldījumi būvniecībā (vienkāršotā atjaunošana, tai skaitā telpu kosmētiskais remonts) bija relatīvi nelieli (no 50 233 EUR līdz 108 936 EUR, sk. anotācijas pielikumu), līdz ar to nebūtu samērīgi un lietderīgi šiem projektiem piemērot 20 gadu uzraudzības periodu.

Metodiku papildinošas saimnieciskās darbības uzraudzīšanai projekta infrastruktūras amortizācijas periodā sadarbības iestādei izstrādās Izglītības un zinātnes ministrija kā Eiropas Savienības struktūrfondu atbildīgā iestāde. 

Savukārt 8.1.4. SAM finansējuma saņēmējs nodrošina, ka katru gadu papildinošai saimnieciskai darbībai iedalītā kapacitāte platības, laika vai finanšu izteiksmē nepārsniedz 20 procentus no infrastruktūras kopējās gada kapacitātes platības, laika vai finanšu izteiksmē, nosakot visam modernizētās infrastruktūras amortizācijas periodam izvēlēto kapacitātes aprēķina metodi platības, laika vai finanšu izteiksmē un atbilstoši kārtībai nodrošinot ar apliecinošiem dokumentiem pierādāmu uzskaiti par papildinošās saimnieciskās darbības ierobežojuma ievērošanu.

Vienlaikus vienošanās ar sadarbības iestādi par projekta īstenošanu nosaka, ka finansējuma saņēmējam ir pienākums glabāt projekta iesnieguma atvasinājumu un ar projekta īstenošanu un darbībām infrastruktūras amortizācijas periodā saistīto dokumentu oriģinālus vai normatīvajos aktos par dokumentu izstrādāšanu un noformēšanu noteiktajā kārtībā apliecinātas to kopijas visu infrastruktūras amortizācijas periodu.

MK noteikumu projekts paredz 8.1.4. SAM MK noteikumus Nr. 533 papildināt ar 32.3 punktu, kas nosaka pienākumu atbalsta saņēmējam atmaksāt sadarbības iestādei saņemto nelikumīgo komercdarbības atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem, gadījumā, ja sadarbības iestāde konstatē, ka infrastruktūras amortizācijas periodā nav ievērotas 8.1.4. SAM MK noteikumos Nr. 533 noteiktās komercdarbības atbalsta kontroles normas.

Ņemot vērā, ka koledžās tiek sniegti arī papildpakalpojumi (piemēram, cita pakalpojumu sniedzēja nodrošināti pakalpojumi koledžas izglītojamajiem vai akadēmiskajam personālam) un infrastruktūra šādos gadījumos joprojām saglabā savu nesaimniecisko raksturu, sekmējot tiesisko noteiktību un vienotu normu interpretāciju, noteikumu projekts paredz precizēt nosacījumus attiecībā uz pieļaujamo saimniecisko darbību, izsakot MK noteikumu Nr. 533 32.1 punktu jaunā redakcijā, un nosakot, ka visā infrastruktūrā, kurā netiek veikta saimnieciskā darbība, pieļaujama ne tikai papildinošās saimnieciskās darbības veikšana, nepārsniedzot 20 procentus no infrastruktūras kopējās gada jaudas platības, laika vai finanšu izteiksmē, bet arī papildpakalpojumu sniegšana, vienlaikus skaidrojot papildinošās saimnieciskās darbības un papildpakalpojumu jēdzienu saturisko nozīmi (sk. skaidrojumu Komisijas paziņojuma par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. panta 1. punktā minēto valsts atbalsta jēdzienu (2016/C 262/01) 207.punktu). 

Ņemot vērā to, ka ar MK rīkojumu Nr. 487 tika reorganizēta Malnavas koledža, nododot to atvasinātai publiskai personai – Latvijas Lauksaimniecības universitātei, kā rezultātā tika mainīts Malnavas koledžas nosaukums, MK noteikumu projekts paredz veikt grozījumus MK noteikumu Nr. 533 12., 15. un 16. punktā, lai precizētu (aktualizētu) Malnavas koledžas nosaukumu. Veiktā reorganizācija nerada ietekmi uz Malnavas koledžas projekta ilgtspēju.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • Centrālā finanšu un līgumu aģentūra
  • 8.1.4.SAM finansējuma saņēmēji
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts nosaka pienākumu Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai projektu infrastruktūras amortizācijas periodā veikt ikgadēju projektu uzraudzību (atbilstību MK noteikumu Nr. 533 32.1 punkta prasībām).  
Noteikumu projektā ietvertās izmaiņas attiecībā uz Komercdarbības atbalsta jautājumiem attiecas uz visiem 8.1.4.specifiskā atbalsta finansējuma saņēmējiem.
 

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
6 120
0
6 120
6 120
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
6 120
0
6 120
6 120
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
-6 120
0
-6 120
-6 120
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
-6 120
0
-6 120
-6 120
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
-6 120
-6 120
-6 120
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Detalizēts indikatīvo izdevumu aprēķins SAM 8.1.4. projektu uzraudzībai projektu ietvaros modernizētās infrastruktūras amortizācijas periodā sniegts anotācijas pielikumā.
Jautājumu par papildu administratīvo izmaksu segšanu plānots risināt, izskatot jautājumu par papildu finansējuma piešķiršanu Ministru kabinetā gadskārtējā valsts budžeta likumprojekta un vidēja termiņa budžeta ietvara likumprojekta sagatavošanas un izskatīšanas procesā kopā ar visu ministriju un centrālo valsts iestāžu iesniegtajiem prioritārajiem pasākumiem atbilstoši valsts budžeta finansiālajām iespējām.
Ministrijai nav pieejami finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai, jo ministrijai nav iespēju veikt institucionālus pārkārtojumus, administratīvo izmaksu vai izdevumu samazināšanu Ministrijas kompetencē esošām funkcijām.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Detalizēts indikatīvo izdevumu aprēķins SAM 8.1.4. projektu uzraudzībai projektu ietvaros modernizētās infrastruktūras amortizācijas periodā sniegts anotācijas pielikumā.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Izglītības un zinātnes ministrija
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Centrālā finanšu un līgumu aģentūra

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Centrālā finanšu un līgumu aģentūra
palielinās
Vērtības nozīme:
19,13
stundas samaksas likme ar darba devēja VSAOI
16,00
stundas gadā uz vienu projektu
2
uzraudzības veicēju skaits uz katru projektu
1
reizes gadā
612,16
Nosakot stundas samaksas likmi, izmantoti sekojoši pieņēmumi. Sadarbības iestādes darbinieka, kurš veiks papildinošanas saimnieciskas darbības nosacījumu ievērošanas uzraudzību, pienākumi saskaņā ar MK 2022.gada 16.aprīļa MK noteikumiem Nr. 262 “Valsts un pašvaldību institūciju amatu katalogs, amatu klasifikācijas un amatu apraksta izstrādāšanas kārtība” (turpmāk MK noteikumi Nr. 262) atbilst amatu apakšaimei 39.2 “Projektu vadība, īstenošana un uzraudzība. Projektu uzraudzība” II līmenim, kas savukārt atbilst 10.mēnešalgu grupai (saskaņā ar MK noteikumu Nr. 262 1.pielikumu “Amatu līmeņu sadalījums mēnešalgu grupās”). Saskaņā ar mēnešalgu skalu valsts un pašvaldības institūcijās nodarbinātajiem ierēdņiem un darbiniekiem (spēkā no 01.07.2022), 10. mēnešalgu grupai noteiktais mēnešalgas minimums ir 1301 euro, bet maksimums ir 2325 euro. Līdz ar to vidējā mēnešalgas likme ir 1813 euro, kas kopā ar darba devēja VSAOI likmi (23,59%) veido 19,13 euro. Papildu skaidrojumu sk. 7.5.sadaļā "Cita informācija".
Kopā
612,16

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

SAM 8.1.4. ietvaros sadarbības iestādei ir jāveic projektu uzraudzība ar mērķi nodrošināt Eiropas Komisijas paziņojuma par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. panta 1. punktā minēto valsts atbalsta jēdzienu (2016/C 262/01) 207. punktā minēto nosacījumu izpildi visā modernizētās infrastruktūras amortizācijas periodā līdz 2037. gada 31. decembrim.
Uzraudzības ietvaros sadarbības iestāde izvērtē šādus aspektus:
Uzraudzības ietvaros sadarbības iestāde izvērtē:
1.       finansējuma saņēmēja finanšu vadības un grāmatvedības sistēmu (kas ietver jautājumus, kas saistīti ar darbību nodalīšanu u.c. nosacījumiem). Vērtē modernizētās infrastruktūras ekspluatācijas darbību raksturu (papildinoša saimnieciska darbība, darbība, kurai nav saimniecisks raksturs, papildpakalpojumi);
2.       atbilstību MK noteikumu Nr. 533 32.1 punktā noteiktajam, ka papildinošas saimnieciskās darbības veikšana pieļaujama ne vairāk kā 20 procentu apmērā no attiecīgās infrastruktūras gada jaudas platības vai laika, vai finanšu izteiksmē.
Ja nepieciešams, sadarbības iestāde piemēro publiskā finansējuma atgūšanas mehānismu.
SAM 8.1.4. ietvaros ieguldījumi veikti šādu pamatlīdzekļu modernizācijai, iegādei vai izveidei:
1.  iekārtas un aprīkojums, kuru amortizācijas periods ir 10 gadi;
2. telpu un ēku atjaunošana un pārbūve.

Vidējās administratīvās izmaksas Cg gadā uz vienu projektu aprēķina, izmantojot šādu formulu:
Cg = (f x l) x (n x b), kur
Cg – informācijas sniegšanas, pieņemšanas, apstrādes vai uzglabāšanas pienākumu (turpmāk – uzraudzība) radītās izmaksas jeb administratīvās izmaksas gadā (indikatīvi);
f – finanšu līdzekļu apjoms, kas nepieciešams, lai nodrošinātu uzraudzību (stundas samaksas likme);
l – laika patēriņš, kas nepieciešams, lai veiktu viena projekta uzraudzību, stundas;
n – subjektu skaits, uz ko attiecas uzraudzības veikšana (divi auditori uz katru projektu);
b – cik bieži gada laikā projekts paredz kontroli.
Aprēķins (attiecas uz visiem finansējuma saņēmējiem, izņemot Profesionālās kompetences centru "Rīgas Tehniskā koledža":
(19,13 x 16) x (2 x 1) = 612,16 EUR
Aprēķins (attiecas uz Profesionālās kompetences centru "Rīgas Tehniskā koledža", ņemot vērā to, ka projekts tika īstenots 7 vietās, līdz ar to uzraudzībai nepieciešams lielāks laika patēriņš):
(19,13 x 32) x (2 x 1) = 1224,32 EUR

Indikatīvās kopējās uzraudzības izmaksas amortizācijas periodā no 2023. gada līdz 2037. gada 31. decembrim: C2037 = 65 484 EUR (sk. anotācijas pielikumu).
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi