23-TA-1554: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 7. februāra noteikumos Nr. 57 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 1. komponentes "Klimata pārmaiņas un vides ilgtspēja" 1.1. reformu un investīciju virziena "Emisiju samazināšana transporta sektorā" 1.1.1.r. reformas "Rīgas metropoles areāla transporta sistēmas zaļināšana" 1.1.1.3.i. investīcijas "Pilnveidota veloceļu infrastruktūra" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Lai nodrošinātu Atveseļošanas fonda (turpmāk – AF) plāna 1.1.1.3.i. investīcijas “Pilnveidota veloceļu infrastruktūra” (turpmāk – Investīcija) mērķa sasniegšanu, nepieciešami precizējumi Ministru kabineta 2023.gada 7.februāra noteikumos Nr.57 “Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 1. komponentes “Klimata pārmaiņas un vides ilgtspēja” 1.1. reformu un investīciju virziena “Emisiju samazināšana transporta sektorā” 1.1.1.r. reformas “Rīgas metropoles areāla transporta sistēmas zaļināšana” 1.1.1.3.i. investīcijas “Pilnveidota veloceļu infrastruktūra” īstenošanas noteikumi”.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir nodrošināt Investīcijas mērķa kvantitatīvā rādītāja sasniegšanu. Noteikumu projekts paredz samazināt rezultatīvā rādītāja sasniedzamo vērtību no 60 uz 52 km atbilstoši AF plānā ierosinātajiem grozījumiem, lai nekavētu plānoto projektu uzsākšanu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2023.gada 7.februāra noteikumi Nr.57 “Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 1. komponentes “Klimata pārmaiņas un vides ilgtspēja” 1.1. reformu un investīciju virziena “Emisiju samazināšana transporta sektorā” 1.1.1.r. reformas “Rīgas metropoles areāla transporta sistēmas zaļināšana” 1.1.1.3.i. investīcijas “Pilnveidota veloceļu infrastruktūra” (turpmāk – Noteikumi Nr.57) paredz, ka Investīcijas mērķa sasniedzamais kvantitatīvais rādītājs ir: līdz 2026.gada 31.maijam jaunizbūvētas vai atjaunotas veloinfrastruktūras garums Rīgas pilsētā un Pierīgā ir vismaz 60 km.
Investīcijas mērķa kvantitatīvo rādītāju paredzēts sasniegt, katrā projektā sasniedzot kvantitatīvo rādītāju šādos prioritāros koridoros:
(1) Rīga - Carnikava, tai skaitā Ādažu novadā - vismaz 11 km;
(2) Rīga - Ulbroka, tai skaitā:
-Rīgas pilsētā – vismaz 3 km;
-Ropažu novadā – vismaz 9 km;
(3) Rīga - Ķekava, tai skaitā:
-Rīgas pilsētā – vismaz 5 km;
-Ķekavas novadā – vismaz 16,5 km;
(4) Rīga - Babīte - Piņķi, tai skaitā:
-Rīgas pilsētā – vismaz 6,5 km;
-Mārupes novadā – vismaz 4,5 km;
(5) Rīga - Mārupe, tai skaitā Mārupes novadā – vismaz 4,5 km.
Ņemot vērā 2022.gada 14.jūlijā Ministru kabinetā izskatīto informatīvu ziņojumu "Par Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna grozījumiem" (22-TA-1991) un šīs sēdes protokollēmumu (prot.Nr.36, 113.§), Satiksmes ministrija 2022.gada 4.augustā iesniedza Finanšu ministrijā priekšlikumus AF plāna grozījumiem iesniegšanai Eiropas Komisijā. Tai skaitā, tika iesniegti priekšlikumi Investīcijas (1.1.1.3.i.) kvantitatīvā rādītāja grozījumiem (turpmāk – AF plāna grozījumi), jo karadarbības Ukrainā un pret Krieviju un Baltkrieviju ieviesto sankciju rezultātā pieaugušās izmaksas būvniecības jomā. Rezultātā, ņemot vērā arī izmaiņas tehniskajos risinājumos velomaršrutu izveidē, par pieejamo AF finansējumu iespējama mazāka veloceļu infrastruktūras izbūve un atjaunošana. Līdz ar to iesniegtie priekšlikumi Investīcijas (1.1.1.3.i.) kvantitatīvā rādītāja grozījumiem paredz samazināt jaunizbūvētas vai atjaunotas veloinfrastruktūras garumu Rīgas pilsētā un Pierīgā no vismaz 60 km uz vismaz 52 km.
Tādejādi, apstiprinot Noteikumus Nr.57, tika paredzēts (Noteikumu Nr.57 sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojumā), ka panākot vienošanos ar Eiropas Komisiju par ierosinātajiem AF plāna grozījumiem, tiks veikti arī grozījumi Noteikumos Nr.57, nosakot, ka Investīcijas mērķa sasniedzamais kvantitatīvais rādītājs ir: līdz 2026.gada 31.maijam jaunizbūvētas vai atjaunotas veloinfrastruktūras garums Rīgas pilsētā un Pierīgā ir vismaz 52 km. Līdz ar to tika paredzēts, ka Noteikumos Nr.57 tiks veikti arī atbilstoši grozījumi, paredzot, ka Investīcijas mērķa kvantitatīvais rādītājs tiks sasniegts, katrā projektā sasniedzot kvantitatīvo rādītāju šādos prioritāros koridoros:
(1) Rīga - Carnikava, tai skaitā Ādažu novadā - vismaz 11 km;
(2) Rīga - Ulbroka, tai skaitā:
-Rīgas pilsētā – vismaz 3 km;
-Ropažu novadā – vismaz 9 km;
(3) Rīga - Ķekava, tai skaitā:
-Rīgas pilsētā – vismaz 5 km;
-Ķekavas novadā – vismaz 8,5 km;
(4) Rīga - Babīte - Piņķi, tai skaitā:
-Rīgas pilsētā – vismaz 6,5 km;
-Mārupes novadā – vismaz 4,5 km;
(5) Rīga - Mārupe, tai skaitā Mārupes novadā – vismaz 4,5 km.
2023.gada 24.februārī Satiksmes ministrija saskaņā ar Noteikumiem Nr.57 nosūtīja uzaicinājumu finansējuma saņēmējiem (Rīgas valstspilsētas pašvaldība, kā arī Ropažu, Ķekavas, Mārupes un Ādažu novada pašvaldības) iesniegt projekta iesniegumu. Projekta iesnieguma iesniegšanas termiņš ir laika posmā no 2023.gada 3.aprīļa līdz 2023.gada 31.jūlijam (ieskaitot).
Investīcijas mērķa kvantitatīvo rādītāju paredzēts sasniegt, katrā projektā sasniedzot kvantitatīvo rādītāju šādos prioritāros koridoros:
(1) Rīga - Carnikava, tai skaitā Ādažu novadā - vismaz 11 km;
(2) Rīga - Ulbroka, tai skaitā:
-Rīgas pilsētā – vismaz 3 km;
-Ropažu novadā – vismaz 9 km;
(3) Rīga - Ķekava, tai skaitā:
-Rīgas pilsētā – vismaz 5 km;
-Ķekavas novadā – vismaz 16,5 km;
(4) Rīga - Babīte - Piņķi, tai skaitā:
-Rīgas pilsētā – vismaz 6,5 km;
-Mārupes novadā – vismaz 4,5 km;
(5) Rīga - Mārupe, tai skaitā Mārupes novadā – vismaz 4,5 km.
Ņemot vērā 2022.gada 14.jūlijā Ministru kabinetā izskatīto informatīvu ziņojumu "Par Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna grozījumiem" (22-TA-1991) un šīs sēdes protokollēmumu (prot.Nr.36, 113.§), Satiksmes ministrija 2022.gada 4.augustā iesniedza Finanšu ministrijā priekšlikumus AF plāna grozījumiem iesniegšanai Eiropas Komisijā. Tai skaitā, tika iesniegti priekšlikumi Investīcijas (1.1.1.3.i.) kvantitatīvā rādītāja grozījumiem (turpmāk – AF plāna grozījumi), jo karadarbības Ukrainā un pret Krieviju un Baltkrieviju ieviesto sankciju rezultātā pieaugušās izmaksas būvniecības jomā. Rezultātā, ņemot vērā arī izmaiņas tehniskajos risinājumos velomaršrutu izveidē, par pieejamo AF finansējumu iespējama mazāka veloceļu infrastruktūras izbūve un atjaunošana. Līdz ar to iesniegtie priekšlikumi Investīcijas (1.1.1.3.i.) kvantitatīvā rādītāja grozījumiem paredz samazināt jaunizbūvētas vai atjaunotas veloinfrastruktūras garumu Rīgas pilsētā un Pierīgā no vismaz 60 km uz vismaz 52 km.
Tādejādi, apstiprinot Noteikumus Nr.57, tika paredzēts (Noteikumu Nr.57 sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojumā), ka panākot vienošanos ar Eiropas Komisiju par ierosinātajiem AF plāna grozījumiem, tiks veikti arī grozījumi Noteikumos Nr.57, nosakot, ka Investīcijas mērķa sasniedzamais kvantitatīvais rādītājs ir: līdz 2026.gada 31.maijam jaunizbūvētas vai atjaunotas veloinfrastruktūras garums Rīgas pilsētā un Pierīgā ir vismaz 52 km. Līdz ar to tika paredzēts, ka Noteikumos Nr.57 tiks veikti arī atbilstoši grozījumi, paredzot, ka Investīcijas mērķa kvantitatīvais rādītājs tiks sasniegts, katrā projektā sasniedzot kvantitatīvo rādītāju šādos prioritāros koridoros:
(1) Rīga - Carnikava, tai skaitā Ādažu novadā - vismaz 11 km;
(2) Rīga - Ulbroka, tai skaitā:
-Rīgas pilsētā – vismaz 3 km;
-Ropažu novadā – vismaz 9 km;
(3) Rīga - Ķekava, tai skaitā:
-Rīgas pilsētā – vismaz 5 km;
-Ķekavas novadā – vismaz 8,5 km;
(4) Rīga - Babīte - Piņķi, tai skaitā:
-Rīgas pilsētā – vismaz 6,5 km;
-Mārupes novadā – vismaz 4,5 km;
(5) Rīga - Mārupe, tai skaitā Mārupes novadā – vismaz 4,5 km.
2023.gada 24.februārī Satiksmes ministrija saskaņā ar Noteikumiem Nr.57 nosūtīja uzaicinājumu finansējuma saņēmējiem (Rīgas valstspilsētas pašvaldība, kā arī Ropažu, Ķekavas, Mārupes un Ādažu novada pašvaldības) iesniegt projekta iesniegumu. Projekta iesnieguma iesniegšanas termiņš ir laika posmā no 2023.gada 3.aprīļa līdz 2023.gada 31.jūlijam (ieskaitot).
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Saistībā ar AF plāna grozījumiem, tostarp, minētā kvantitatīvā rādītāja samazinājumu, 2023.gada 16.maijā TAP procesa ietvaros uzsākta AF plāna papildinājuma saskaņošana ar ministrijām un Valsts kanceleju, kā arī paralēli paredzot publiskās apspriedes procesu (23-TA-1103).
Jāatzīmē, ka ar Eiropas Komisija neformālā saskaņošanas procesā ir konceptuāli saskaņojusi minētā kvantitatīvā rādītāja samazinājumu (no 60 km uz 52 km).
Tomēr šobrīd var prognozēt, ka AF plāna grozījumi netiks apstiprināti Eiropas Komisijā un Eiropas Padomē līdz esošajam projekta iesniegumu iesniegšanas termiņam 2023.gada 31.jūlijam (ieskaitot). Ņemot vērā, ka sākotnēji grozījumus Noteikumos Nr.57 bija paredzēts veikt tikai pēc AF plāna grozījumu apstiprināšanas Eiropas Komisijā un Eiropas Padomē, minētais AF plāna grozījumu termiņš var ietekmēt projekta iesniegumu iesniegšanas un apstiprināšanas termiņus.
Jāatzīmē, ka ar Eiropas Komisija neformālā saskaņošanas procesā ir konceptuāli saskaņojusi minētā kvantitatīvā rādītāja samazinājumu (no 60 km uz 52 km).
Tomēr šobrīd var prognozēt, ka AF plāna grozījumi netiks apstiprināti Eiropas Komisijā un Eiropas Padomē līdz esošajam projekta iesniegumu iesniegšanas termiņam 2023.gada 31.jūlijam (ieskaitot). Ņemot vērā, ka sākotnēji grozījumus Noteikumos Nr.57 bija paredzēts veikt tikai pēc AF plāna grozījumu apstiprināšanas Eiropas Komisijā un Eiropas Padomē, minētais AF plāna grozījumu termiņš var ietekmēt projekta iesniegumu iesniegšanas un apstiprināšanas termiņus.
Risinājuma apraksts
Lai proaktīvi risinātu iepriekš minēto problēmu, nodrošinot AF plānā noteikto Investīcijas termiņu ievērošanu, ir nepieciešams veikt noteikumu projektā paredzētos grozījumus, neskatoties uz vēlāku AF plāna grozījumu apstiprināšanu Eiropas Komisijā un Eiropas Padomē.
Tāpat jāatzīmē, ka atbilstoši 2021.gada 7.septembra Ministru kabineta protokollēmuma Nr. 60, 32.§ 5. punktā noteiktajam – lai nodrošinātu AF plānā noteikto termiņu ievērošanu un to ietvaros ar Eiropas Komisiju nepieciešamo dokumentu projektu saskaņošanu, pieņemt zināšanai, ka visi ar AF plāna īstenošanu saistītie normatīvo aktu projekti, kā arī informatīvie ziņojumi izskatīšanai Ministru kabinetā tiek virzīti steidzamības kārtībā.
https://tap.mk.gov.lv/mk/mksedes/saraksts/protokols/?protokols=2021-09-07
Noteikumu projekts papildus paredz precizēt Noteikumu Nr.57 34.5.apakšpunkts no:
“34.5. investīcija paredz, ka ceļu būves veicēji nodrošina vismaz 70 % (pēc svara) bīstamo būvniecības un nojaukšanas atkritumu, kas radušies būvlaukumā no veloceļa infrastruktūras būvniecības, sagatavošanu atkārtotai izmantošanai, pārstrādei un citiem materiālu atgūšanas veidiem. Prasība neattiecas uz Ministru kabineta 2011. gada 19. aprīļa noteikumu Nr. 302 "Noteikumi par atkritumu klasifikatoru un īpašībām, kuras padara atkritumus bīstamus" pielikumā "Atkritumu klasifikators" minēto klasi 170504 (Augsne un akmeņi, kas neatbilst 170503 klasei);”
uz:
“34.5. investīcija paredz, ka ceļu būves veicēji nodrošina vismaz 70 % (pēc svara) no nebīstamiem būvniecības un nojaukšanas atkritumiem, kas radušies būvlaukumā no veloceļa infrastruktūras būvniecības, sagatavošanu atkārtotai izmantošanai, pārstrādei un citiem materiālu atgūšanas veidiem. Prasība neattiecas uz Ministru kabineta 2011. gada 19. aprīļa noteikumu Nr. 302 "Noteikumi par atkritumu klasifikatoru un īpašībām, kuras padara atkritumus bīstamus" pielikumā "Atkritumu klasifikators" minēto klasi 170504 (Augsne un akmeņi, kas neatbilst 170503 klasei);”
Precizējums tiek veikts, jo Noteikumu Nr.57 34.5.apakšpunktā minētā prasība ir interpretējama kā analoģiska Ministru kabineta 2021.gada 26.oktobra noteikumu Nr.712 “Atkritumu dalītas savākšanas, sagatavošanas atkārtotai izmantošanai, pārstrādes un materiālu reģenerācijas noteikumi” (turpmāk – Noteikumi Nr.712 par atkritumu atkārtotu izmantošanu) 6.punktā noteiktajai:
”Šo noteikumu 1. pielikumā minētos būvniecības atkritumus, kuri nav bīstami atbilstoši normatīvajiem aktiem par atkritumu klasifikatoru un īpašībām, kas padara atkritumus bīstamus, katru gadu sagatavo atkārtotai izmantošanai vai pārstrādā, vai arī veic minētajos atkritumos esošo materiālu reģenerāciju (tai skaitā izmanto izrakto tilpju aizpildīšanai) ne mazāk kā 70 % apmērā (pēc svara) no kopējā kalendāra gadā radītā būvniecības un būvju nojaukšanas atkritumu daudzuma.”:
https://likumi.lv/ta/id/327220-atkritumu-dalitas-savaksanas-sagatavosanas-atkartotai-izmantosanai-parstrades-un-materialu-regeneracijas-noteikumi
Līdz ar to Noteikumu 34.5.apakšpunktā minētā prasība attiecas uz būvniecības atkritumiem, uz kuriem atsauce ir dota Noteikumu Nr.712 par atkritumu atkārtotu izmantošanu 6.punktā.
Noteikumu grozījumi pozitīvi ietekmēs uzsākto projektu iesniegumu atlasi neatkarīgi no tā vai plānotie projekti jau ir iesniegti vai nav iesniegti (tāpat arī, vai plānotie projekti ir vērtēšanā vai nav vērtēšanā), tā kā grozījumi samazina sasniedzamo kvantitatīvo rādītāju. Piemēram, uz anotācijas pildīšanas brīdi (2023.gada jūnija beigas) ir iesniegts tikai viens projekts, kuram Noteikumu grozījumu rezultātā netiek ietekmēts sasniedzamais projekta rādītājs un tādējādi, atbilstot Noteikumos noteiktajiem nosacījumiem, varēs tikt novirzīts vienošanās noslēgšanai.
Tāpat jāatzīmē, ka atbilstoši 2021.gada 7.septembra Ministru kabineta protokollēmuma Nr. 60, 32.§ 5. punktā noteiktajam – lai nodrošinātu AF plānā noteikto termiņu ievērošanu un to ietvaros ar Eiropas Komisiju nepieciešamo dokumentu projektu saskaņošanu, pieņemt zināšanai, ka visi ar AF plāna īstenošanu saistītie normatīvo aktu projekti, kā arī informatīvie ziņojumi izskatīšanai Ministru kabinetā tiek virzīti steidzamības kārtībā.
https://tap.mk.gov.lv/mk/mksedes/saraksts/protokols/?protokols=2021-09-07
Noteikumu projekts papildus paredz precizēt Noteikumu Nr.57 34.5.apakšpunkts no:
“34.5. investīcija paredz, ka ceļu būves veicēji nodrošina vismaz 70 % (pēc svara) bīstamo būvniecības un nojaukšanas atkritumu, kas radušies būvlaukumā no veloceļa infrastruktūras būvniecības, sagatavošanu atkārtotai izmantošanai, pārstrādei un citiem materiālu atgūšanas veidiem. Prasība neattiecas uz Ministru kabineta 2011. gada 19. aprīļa noteikumu Nr. 302 "Noteikumi par atkritumu klasifikatoru un īpašībām, kuras padara atkritumus bīstamus" pielikumā "Atkritumu klasifikators" minēto klasi 170504 (Augsne un akmeņi, kas neatbilst 170503 klasei);”
uz:
“34.5. investīcija paredz, ka ceļu būves veicēji nodrošina vismaz 70 % (pēc svara) no nebīstamiem būvniecības un nojaukšanas atkritumiem, kas radušies būvlaukumā no veloceļa infrastruktūras būvniecības, sagatavošanu atkārtotai izmantošanai, pārstrādei un citiem materiālu atgūšanas veidiem. Prasība neattiecas uz Ministru kabineta 2011. gada 19. aprīļa noteikumu Nr. 302 "Noteikumi par atkritumu klasifikatoru un īpašībām, kuras padara atkritumus bīstamus" pielikumā "Atkritumu klasifikators" minēto klasi 170504 (Augsne un akmeņi, kas neatbilst 170503 klasei);”
Precizējums tiek veikts, jo Noteikumu Nr.57 34.5.apakšpunktā minētā prasība ir interpretējama kā analoģiska Ministru kabineta 2021.gada 26.oktobra noteikumu Nr.712 “Atkritumu dalītas savākšanas, sagatavošanas atkārtotai izmantošanai, pārstrādes un materiālu reģenerācijas noteikumi” (turpmāk – Noteikumi Nr.712 par atkritumu atkārtotu izmantošanu) 6.punktā noteiktajai:
”Šo noteikumu 1. pielikumā minētos būvniecības atkritumus, kuri nav bīstami atbilstoši normatīvajiem aktiem par atkritumu klasifikatoru un īpašībām, kas padara atkritumus bīstamus, katru gadu sagatavo atkārtotai izmantošanai vai pārstrādā, vai arī veic minētajos atkritumos esošo materiālu reģenerāciju (tai skaitā izmanto izrakto tilpju aizpildīšanai) ne mazāk kā 70 % apmērā (pēc svara) no kopējā kalendāra gadā radītā būvniecības un būvju nojaukšanas atkritumu daudzuma.”:
https://likumi.lv/ta/id/327220-atkritumu-dalitas-savaksanas-sagatavosanas-atkartotai-izmantosanai-parstrades-un-materialu-regeneracijas-noteikumi
Līdz ar to Noteikumu 34.5.apakšpunktā minētā prasība attiecas uz būvniecības atkritumiem, uz kuriem atsauce ir dota Noteikumu Nr.712 par atkritumu atkārtotu izmantošanu 6.punktā.
Noteikumu grozījumi pozitīvi ietekmēs uzsākto projektu iesniegumu atlasi neatkarīgi no tā vai plānotie projekti jau ir iesniegti vai nav iesniegti (tāpat arī, vai plānotie projekti ir vērtēšanā vai nav vērtēšanā), tā kā grozījumi samazina sasniedzamo kvantitatīvo rādītāju. Piemēram, uz anotācijas pildīšanas brīdi (2023.gada jūnija beigas) ir iesniegts tikai viens projekts, kuram Noteikumu grozījumu rezultātā netiek ietekmēts sasniedzamais projekta rādītājs un tādējādi, atbilstot Noteikumos noteiktajiem nosacījumiem, varēs tikt novirzīts vienošanās noslēgšanai.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
JāIetekmes apraksts
Tiesiskais regulējums var ietekmēt satiksmes dalībniekus, iedzīvotājus, veloceļu infrastruktūras lietotājus.
Projekta īstenošanas rezultātā tiks veicināta emisiju samazināšana Rīgas metropoles areālā – Rīgā un Pierīgā.
Projekta īstenošanas rezultātā tiks veicināta emisiju samazināšana Rīgas metropoles areālā – Rīgā un Pierīgā.
Juridiskās personas
JāIetekmes apraksts
Pašvaldības, kuru teritorijā paredzēts no jauna izbūvēt un pārbūvēt veloceļu infrastruktūru.
Plānotie finansējuma saņēmēji ir Rīgas valstspilsētas pašvaldība, kā arī Ropažu, Ķekavas, Mārupes un Ādažu novada pašvaldības.
Tiesiskais regulējums jāņem vērā finansējuma saņēmējiem, iesniedzot un īstenojot projektus.
Citām juridiskām personām Noteikumu projekta tiesiskais regulējums nemaina tiesības un pienākumus, kā arī veicamās darbības.
Plānotie finansējuma saņēmēji ir Rīgas valstspilsētas pašvaldība, kā arī Ropažu, Ķekavas, Mārupes un Ādažu novada pašvaldības.
Tiesiskais regulējums jāņem vērā finansējuma saņēmējiem, iesniedzot un īstenojot projektus.
Citām juridiskām personām Noteikumu projekta tiesiskais regulējums nemaina tiesības un pienākumus, kā arī veicamās darbības.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.2.1. uz makroekonomisko vidi:
Nē2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:
Nē2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Tiesiskais regulējums var ietekmēt satiksmes dalībniekus, iedzīvotājus, veloceļu infrastruktūras lietotājus.
Projekta īstenošanas rezultātā tiks veicināta emisiju samazināšana Rīgas metropoles areālā – Rīgā un Pierīgā.
Projekta īstenošanas rezultātā tiks veicināta emisiju samazināšana Rīgas metropoles areālā – Rīgā un Pierīgā.
2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:
Nē2.2.5. uz konkurenci:
Nē2.2.6. uz nodarbinātību:
Nē2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
Noteikumu projekts neietekmē Noteikumos Nr.57 noteikto pieejamo AF finansējumu un nerada ietekmi uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Noteikumu projekts attiecas uz finansējuma saņēmējiem (Rīgas valstspilsētas pašvaldība, kā arī Ropažu, Ķekavas, Mārupes un Ādažu novada pašvaldības), kuri ir noteikti Noteikumos Nr.57. Līdz ar to nav nepieciešams organizēt sabiedrības līdzdalības procesu saistībā ar noteikumu projekta izstrādi.
2023.gada 24.februārī Satiksmes ministrija saskaņā ar Noteikumiem Nr.57 nosūtīja uzaicinājumu finansējuma saņēmējiem iesniegt projekta iesniegumu. Projekta iesnieguma iesniegšanas termiņš ir laika posmā no 2023.gada 3.aprīļa līdz 2023.gada 31.jūlijam (ieskaitot).
2023.gada 24.februārī Satiksmes ministrija saskaņā ar Noteikumiem Nr.57 nosūtīja uzaicinājumu finansējuma saņēmējiem iesniegt projekta iesniegumu. Projekta iesnieguma iesniegšanas termiņš ir laika posmā no 2023.gada 3.aprīļa līdz 2023.gada 31.jūlijam (ieskaitot).
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Centrālā finanšu un līgumu aģentūra
- Satiksmes ministrija
- Pašvaldības, kuras īstenos projektus savā teritorijā, veicot investīcijas veloceļu infrastruktūrā.
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Investīcijas īstenošanas rezultāta tiks veicināta emisiju samazināšana Rīgas metropoles areālā – Rīgā un Pierīgā. Kā arī stimulēta pāreja uz videi draudzīgākiem transporta risinājumiem.
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi