Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
21-TA-559: Rīkojuma projekts (Dalība padomē, komisijā, darba grupā)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par Latvijas Republikas pārstāvju grupu Latvijas–Igaunijas Kopējā komisijā valsts robežas jautājumos" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Apraksts
Projekts izstrādāts atbilstoši Latvijas Republikas valdības un Igaunijas Republikas valdības līguma par Latvijas – Igaunijas valsts robežas uzturēšanu un pilnvaroto robežas pārstāvju darbību 18.pantā noteiktajam.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekts paredz apstiprināt darbam Latvijas–Igaunijas Kopējā komisijā Latvijas Republikas pārstāvju grupu.
 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
2021.gada 4.martā stājās spēkā Latvijas Republikas valdības un Igaunijas Republikas valdības līgums par Latvijas – Igaunijas valsts robežas uzturēšanu un pilnvaroto robežas pārstāvju darbību (turpmāk – Līgums).

 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Līguma 18.pants paredz, ka Puses sešu mēnešu laikā no Līguma spēkā stāšanās datuma izveido Kopējo komisiju. Kopējās komisijas pamatuzdevums ir novērtēt valsts robežas infrastruktūru, pamatojoties uz redemarkācijas dokumentiem, kopīgās apsekošanas ziņojumiem, inventarizācijas dokumentiem un citiem dokumentiem, kas sagatavoti, izpildot šo līgumu, un pieņemt lēmumus un ierosināt turpmākus pasākumus. Kopējo komisiju veido Latvijas pārstāvju daļa un Igaunijas pārstāvju daļa. Katras daļas sastāvā ir 5 Pušu pārstāvji. Katru daļu vada priekšsēdētājs, bet viņa prombūtnes laikā - vietnieks.
Līgums nosaka, ka Kopējai komisijai ir tiesības nepieciešamības gadījumā iesaistīt ekspertus un citu personālu Kopējās komisijas darbā, kā arī izveidot kopīgas un vienpusējas darba grupas to kompetencē ietilpstošu pienākumu izpildei.
 
Risinājuma apraksts
Izstrādātais projekts paredz apstiprināt darbam Kopējā komisijā Latvijas Republikas pārstāvju grupu.
Projekta 2.punkts nosaka, ka pārstāvju grupas vadītājam ir tiesības pieaicināt ekspertus un tehnisko personālu, kā arī veidot kopīgas un vienpusējas darba grupas.
Projekta 3.punkts paredz iespēju pārstāvju grupai sagatavot informāciju par situāciju uz Latvijas – Igaunijas valsts robežas, ja pastāv tāda nepieciešamība. Minētais punkts paredz pārstāvju grupas tiesības sagatavot attiecīgo informāciju, nevis pienākumu to darīt, jo šādas informācijas sagatavošana būs atkarīga no iespējamo problēmsituāciju iestāšanos saistībā ar robežas uzturēšanas jautājumiem. Principā nav iespējams prognozēt cik bieži un vai vispār izveidosies tādas problēmsituācijas, kuru risināšanai būs nepieciešams informēt Ministru kabinetu. Līdz ar to rīkojuma projektā nav paredzēts termiņš, kādā šāda informācija būtu sagatavojama. 
Minētā informācija var tikt sagatavota informatīvā ziņojuma veidā (turpmāk – informatīvais ziņojums), kurā tiks iekļauta informācija par problēmjautājumiem uz Latvijas – Igaunijas valsts robežas Līguma izpratnē un iespējamiem risinājuma variantiem, kā arī attiecīgie aprēķini papildus budžeta līdzekļu piešķiršanai konstatēto problēmjautājumu uz valsts robežas novēršanai. Informatīvais ziņojums tiks virzīts saskaņā ar vispārējo kārtību.
Latvijas Republikas valsts robežas likuma 31.pants nosaka valsts pārvaldes iestāžu, attiecīgi Ārlietu ministrijas, Aizsardzības ministrijas un Iekšlietu ministrijas, pilnvaras valsts robežas noteikšanā, ierīkošanā un uzturēšanā. Attiecīgi Latvijas pārstāvju grupa sastāvā ir iekļauti Valsts robežsardzes, Nodrošinājuma valsts aģentūras, Aizsardzības ministrijas un Ārlietu ministrijas pārstāvji.
Informatīvo ziņojumu, pamatojoties uz Kopējās komisijas sagatavoto informāciju, varēs virzīt un iesniegt Ministru kabinetā attiecīgā ministrija, kuras kompetencē ietilps Kopējās komisijas konstatētais problēmjautājums atbilstoši minētā likuma 31.pantā noteiktajām kompetencēm.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Citi risinājumi nav iespējami, jo Līgums paredz pienākumu abām pusēm izveidot Kopējo komisiju.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?
Starptautiskā dokumenta nosaukums
Latvijas Republikas valdības un Igaunijas Republikas valdības līgums par Latvijas – Igaunijas valsts robežas uzturēšanu un pilnvaroto robežas pārstāvju darbību.
Apraksts
Latvijas Republikas pārstāvju grupa tiek izveidota saskaņā ar Latvijas Republikas valdības un Igaunijas Republikas valdības līguma par Latvijas – Igaunijas valsts robežas uzturēšanu un pilnvaroto robežas pārstāvju darbību 18.pantu.

5.3. Cita informācija

Apraksts
Līdzīgas komisijas ir izveidotas ar Lietuvas Republiku un Baltkrievijas Republiku.

5.5. 2. tabula. Ar tiesību akta projektu izpildītās vai uzņemtās saistības, kas izriet no starptautiskajiem tiesību aktiem vai starptautiskas institūcijas vai organizācijas dokumentiem. Pasākumi šo saistību izpildei

Attiecīgā starptautiskā tiesību akta vai starptautiskas institūcijas vai organizācijas dokumenta (turpmāk – starptautiskais dokuments) datums, numurs un nosaukums
Latvijas Republikas valdības un Igaunijas Republikas valdības līgums par Latvijas – Igaunijas valsts robežas uzturēšanu un pilnvaroto robežas pārstāvju darbību.
Starptautiskās saistības pasākums/uzdevums
Projekta vienība, ar ko izpilda A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
A
B
C
Līguma 18.pants
Projekta 1.punkts
Pārņemtas pilnībā
Vai starptautiskajā dokumentā paredzētās saistības nav pretrunā ar jau esošajām Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Līgumā paredzētās saistības nav pretrunā ar jau esošajām Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām.
Cita informācija
-
Skaidrojums
Attiecīgo Latvijas Republikas institūciju amatpersonas, kuras tiek deleģētas darbam Latvijas Republikas pārstāvju grupā. Tā kā projekts skar tikai valsts pārvaldes iestādes, sabiedrības pārstāvji netika iesaistīti tā izstrādē.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts robežsardze
  • Nodrošinājuma valsts aģentūra
  • Ārlietu ministrija
  • Latvijas Ģeotelpiskās informācijas aģentūra

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi