Anotācija (ex-ante)

23-TA-1074: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 25. oktobra noteikumos Nr. 675 "Siltumnīcefekta gāzu inventarizācijas sistēmas, prognožu sistēmas un sistēmas ziņošanai par pielāgošanos klimata pārmaiņām izveidošanas un uzturēšanas kārtība"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 23. decembra rīkojumu Nr. 968 “Par Ekonomikas ministrijas un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas reorganizāciju un Klimata un enerģētikas ministrijas izveidošanu” (turpmāk – MK rīkojums Nr. 968) un Ministru kabineta 2022. gada 20. decembra noteikumiem Nr. 817 “Klimata un enerģētikas ministrijas nolikums turpmāk – MK noteikumi Nr. 817)” ar klimatu un enerģētiku saistītās funkcijas ir nodotas Klimata un enerģētikas ministrijai. Ņemot vērā minēto ir identificēta nepieciešamība veikt grozījumus Ministru kabineta 2022. gada 25. oktobra noteikumos Nr. 675 “Siltumnīcefekta gāzu inventarizācijas, prognožu un pielāgošanas klimata pārmaiņām ziņošanas sistēmas” (turpmāk – MK noteikumi Nr.675), iekļaujot Klimata un enerģētikas ministriju vairāku jau esošu MK noteikumu Nr.675 noteikto uzdevumu un funkciju veikšanā, kā arī deleģējot vairākas, iepriekš Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas un Ekonomikas ministrijas atbildībā esošās funkcijas un uzdevumus.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir pilnveidot Latvijas SEG emisiju un CO2 piesaistes monitoringa un ziņošanas sistēmu Parīzes nolīguma ietvaros pilnveidojot to deleģējumu, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai un Ekonomikas ministrijai ar klimata un enerģētikas politiku noteiktās funkcijas un uzdevumus deleģējot Klimata un enerģētikas ministrijai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ar MK rīkojuma Nr. 968 un MK noteikumu Nr. 817 stāšanos spēkā ar klimata un enerģētikas politiku saistītās funkcijas ir nodotas Klimata un enerģētikas ministrijai, līdz ar to MK noteikumos Nr. 675 ar klimata politiku ietvertās Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas funkcijas un uzdevumus un ar enerģētikas politiku ietvertās Ekonomikas ministrijas funkcijas un uzdevumus nepieciešams deleģēt Klimata un enerģētikas ministrijai.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Līdz ar MK rīkojuma Nr. 968 un MK noteikumu Nr. 817 stāšanos spēkā MK noteikumos Nr. 675 ietvertais deleģējums attiecībā uz Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas un Ekonomikas ministrijas funkcijām un uzdevumiem klimata un enerģētikas jomā nav korekts, tāpēc nepieciešams veikt grozījumus, aizstājot Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju un Ekonomikas ministriju ar Klimata un enerģētikas ministriju, kuras kompetencē spēkā esošā regulējuma ietvaros ir klimata un enerģētikas joma.
Risinājuma apraksts
Grozījumu veikšana noteikumos Nr. 675, aizstājot ministrijas atbilstoši kompetencei.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Tiesību akts nemaina sabiedrības tiesības un pienākumus, nerada jaunas saistības un izmaksas, tāpēc sabiedrības līdzdalība nav jānodrošina.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi