25-TA-1081: Rīkojuma projekts (Apstiprināšana, iecelšana amatā, speciālās dienesta pakāpes piešķiršana)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par Igoru Jaunrodziņu" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likuma 9. panta otrā daļa.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Lai nodrošinātu pienācīgu, efektīvu un nepārtrauktu normatīvajos aktos noteikto Iekšējās drošības biroja uzdevumu izpildi, iekšlietu ministrs virza apstiprināšanai Ministru kabinetā Iekšējās drošības biroja priekšnieka vietnieka Igora Jaunrodziņa kandidatūru iecelšanai Iekšējās drošības biroja priekšnieka amatā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Lai nodrošinātu pienācīgu, efektīvu un nepārtrauktu normatīvajos aktos noteikto Iekšējās drošības biroja uzdevumu izpildi, nepieciešams nokomplektēt vakanto iestādes priekšnieka amatu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Lai nodrošinātu pienācīgu, efektīvu un nepārtrauktu normatīvajos aktos noteikto Iekšējās drošības biroja uzdevumu izpildi, nepieciešams nokomplektēt vakanto iestādes priekšnieka amatu.
Pamatojoties uz Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likuma 9. panta otro daļu, Iekšējās drošības biroja priekšnieku amatā uz pieciem gadiem ieceļ iekšlietu ministrs pēc tam, kad attiecīgo kandidatūru apstiprinājis Ministru kabinets.
Pamatojoties uz Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likuma 9. panta otro daļu, Iekšējās drošības biroja priekšnieku amatā uz pieciem gadiem ieceļ iekšlietu ministrs pēc tam, kad attiecīgo kandidatūru apstiprinājis Ministru kabinets.
Risinājuma apraksts
Igors Jaunrodziņš dienestu Iekšlietu ministrijas sistēmas iestādēs uzsācis 2016. gada 12. aprīlī. Izglītība – otrā līmeņa profesionālā augstākā, profesionālais bakalaura grāds tiesību zinātnē un jurista kvalifikācija -Latvijas Policijas akadēmija, 2009, kas saskaņā ar Ministru kabineta 2016. gada 13. decembra noteikumu Nr. 810 “Noteikumi par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm amatu klasifikāciju” 2.pielikumu amatu saimei “Iestāžu vadība” ir viena no atbilstošajām izglītības tematiskajām jomām.
Igors Jaunrodziņš ir iecelts Iekšējās drošības biroja priekšnieka vietnieka amatā ar 2023. gada 1.jūniju, kopš 2023. gada 18. septembra Igoram Jaunrodziņam uzdots pildīt vakantā Iekšējās drošības biroja priekšnieka amata pienākumus. Majora speciālā dienesta pakāpe Igoram Jaunrodziņam piešķirta 2023. gada 2.maijā.
Igora Jaunrodziņa atbilstība Iekšējās drošības biroja priekšnieka amatam ir izvērtēta Iekšlietu ministrijas Vērtēšanas komisijas 2025. gada 23. aprīļa sēdē un apstiprināta ar attiecīgu protokolu.
Igora Jaunrodziņa kvalifikācija, iepriekšējā darba pieredze Iekšējās drošības birojā, kā arī amatpersonas ar speciālo dienesta pakāpi novērtējuma rezultāts- “A1” dod pamatu viņa virzīšanai iecelšanai augstākā amatā.
Ņemot vērā minēto, lai nodrošinātu pienācīgu, efektīvu un nepārtrauktu normatīvajos aktos noteikto Iekšējās drošības biroja uzdevumu izpildi, iekšlietu ministrs virza apstiprināšanai Ministru kabinetā Iekšējās drošības biroja priekšnieka vietnieka Igora Jaunrodziņa kandidatūru iecelšanai Iekšējās drošības biroja priekšnieka amatā.
Igors Jaunrodziņš ir iecelts Iekšējās drošības biroja priekšnieka vietnieka amatā ar 2023. gada 1.jūniju, kopš 2023. gada 18. septembra Igoram Jaunrodziņam uzdots pildīt vakantā Iekšējās drošības biroja priekšnieka amata pienākumus. Majora speciālā dienesta pakāpe Igoram Jaunrodziņam piešķirta 2023. gada 2.maijā.
Igora Jaunrodziņa atbilstība Iekšējās drošības biroja priekšnieka amatam ir izvērtēta Iekšlietu ministrijas Vērtēšanas komisijas 2025. gada 23. aprīļa sēdē un apstiprināta ar attiecīgu protokolu.
Igora Jaunrodziņa kvalifikācija, iepriekšējā darba pieredze Iekšējās drošības birojā, kā arī amatpersonas ar speciālo dienesta pakāpi novērtējuma rezultāts- “A1” dod pamatu viņa virzīšanai iecelšanai augstākā amatā.
Ņemot vērā minēto, lai nodrošinātu pienācīgu, efektīvu un nepārtrauktu normatīvajos aktos noteikto Iekšējās drošības biroja uzdevumu izpildi, iekšlietu ministrs virza apstiprināšanai Ministru kabinetā Iekšējās drošības biroja priekšnieka vietnieka Igora Jaunrodziņa kandidatūru iecelšanai Iekšējās drošības biroja priekšnieka amatā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Iestādes iekšējās darba organizācijas jautājums.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
