Anotācija (ex-ante)

22-TA-2609: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 28. septembra noteikumos Nr. 662 "Epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta 2021. gada 28. septembra noteikumos Nr. 662 "Epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai" (turpmāk – noteikumi Nr. 662) tiek veikti grozījumi, kas pamatā skar ūdeļu ievešanas un vakcinācijas nosacījumus. Vienlaikus noteikumos Nr. 662 tiek veikti vairāki redakcionāli precizējumi, tajā skaitā epidemioloģiskās prasībās ieslodzījuma vietās un sociālo pakalpojumu sniegšanas nosacījumos, atbilstoši jau iepriekš veiktajiem grozījumiem noteikumos Nr. 662 vai atbilstoši pastāvošajai situācijai.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Tiesību akta projekta (turpmāk - projekts) mērķis ir veikt grozījumus noteikumos Nr. 662, lai mazinātu atsevišķas iepriekš noteiktās epidemioloģiskās prasības attiecībā uz ūdeļu ievešanu Latvijas teritorijā no citas valsts ganāmpulka.
Noteikumos Nr. 662 nepieciešams veikt vairākus redakcionālus precizējumus, tajā skaitā redakcionāli precizēt epidemioloģiskās prasības ieslodzījuma vietās un sociālo pakalpojumu sniegšanas nosacījumos, atbilstoši jau iepriekš veiktajiem grozījumiem noteikumos Nr. 662 vai atbilstoši esošajai epidemioloģiskajai situācijai valstī.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Par 9. nodaļu "Īpašie epidemioloģiskās drošības nosacījumi ūdeļu, citu Mustelidae dzimtas dzīvnieku un jenotsuņu populācijā".

Kopš Covid-19 pandēmijas sākuma 2020. gada martā kopumā 10 valstis, no tām astoņas Eiropas Savienības dalībvalstis,– Dānija, Francija, Grieķija, Itālija, Lietuva, Nīderlande, Spānija, Zviedrija, Amerikas Savienotās Valstis un Kanāda – ir ziņojušas par SARS-CoV-2 vīrusa klātbūtni ūdeļu audzētavās.
Patlaban noteikumu Nr. 662 9. nodaļā ir noteikti epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas uzraudzībai un izplatīšanās ierobežošanai ūdelēm, citiem Mustelidae dzimtas dzīvniekiem, kā arī jenotsuņiem (turpmāk – dzīvnieks) populācijā, tostarp nosacījumi, kas noteikti saskaņā ar tiesību normām, kuras ietvertas Komisijas 2021. gada 12. maija Īstenošanas lēmumā (ES) 2021/788, ar ko paredz noteikumus par uzraudzību un ziņošanu attiecībā uz konkrētu sugu dzīvnieku inficēšanos ar SARS-CoV-2.
Noteikumi Nr. 662 reglamentē tiesisko pamatu Pārtikas un veterinārajam dienestam (turpmāk – PVD) uzraudzīt epidemioloģiskās drošības un biodrošības pasākumu ievērošanu dzīvnieku novietnē, un tajos ir arī noteiktas prasības uzraudzības pasākumiem Covid-19 infekcijas noteikšanai. PVD īsteno Covid-19 infekcijas pasīvo uzraudzību visiem novietnē turētajiem dzīvniekiem, citiem turētajiem dzīvniekiem un savvaļas dzīvniekiem, kā arī uzraudzības pasākumi ir saistīti ar paraugu ņemšanu laboratoriskai izmeklēšanai no dzīvnieku populācijas un nosūtīšanu uz valsts zinātnisko institūtu "Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskais institūts "BIOR"" (turpmāk – institūts BIOR).
Latvijā 2021. gadā 9. aprīlī SIA “Baltic Devon Mink” (reģistrācijas numurs 44103039795) dzīvnieku novietnē (“Abačas”, Iecavas novads, LV-3913) tika konstatēti Covid-19 infekcijas saslimšanas gadījumi ūdelēm un tika noteikti Covid-19 infekcijas izplatīšanas ierobežojumi novietnē. PVD ierobežojumus atcēla 2022. gada 4. martā sakarā ar Covid-19 epidemioloģiskās situācijas būtisku uzlabošanos novietnē.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Par 9. nodaļu "Īpašie epidemioloģiskās drošības nosacījumi ūdeļu, citu Mustelidae dzimtas dzīvnieku un jenotsuņu populācijā".

Vakcinācija un ūdeļu ievešanas prasības
Ūdeļu profilaktiskā vakcinācija pret Covid-19 infekciju (turpmāk – vakcinācija) ir vienīgais veids, kā turpmāk novērst infekcijas nekontrolētu izplatīšanos, samazinātu risku saslimt ar Covid-19 infekciju smagā formā un glābtu no nāves. Tādējādi ūdeļu vakcinācija būtu izmantojama kā epidemioloģiskās drošības pasākums, atļaujot ūdeļu vakcināciju Latvijā, kā arī atļaujot vakcinētu ūdeļu ieviešanu Latvijā no citas valsts.
ASV reģistrētais globālais dzīvnieku veselības uzņēmums “Zoetis” 2021. gadā ir izstrādājis vakcīnu pret Covid-19 infekciju (turpmāk – vakcīna) dzīvniekiem. Pašlaik Eiropas Zāļu aģentūra ir uzsākusi šīs vakcīnas reģistrāciju un pārbaudi. Šī procedūra var aizņemt līdz 210 dienām. Tas nozīmē, ka projektā būtu nepieciešams paredzēt iespēju vakcinēt ūdeles, kā arī vakcinētas ūdeles ievest Latvijas teritorijā tiklīdz Eiropas Zāļu aģentūra vakcīnu būs apstiprinājusi atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 11. decembra Regulas (ES) 2019/6 par veterinārajām zālēm un ar ko atceļ Direktīvu 2001/82/EK (turpmāk – regula 2019/6) 42., 43. un 44. pantam, piešķirot tirdzniecības atļauju imunoloģiskajām veterinārajām zālēm pret Covid-19 infekciju.
Tāpat pašlaik spēkā esošajos noteikumos Nr. 662 ir noteikts aizliegums ievest Latvijā ūdeles. 
Pašlaik Latvijā saslimstība ar Covid-19 infekciju samazinās visās sabiedrības vecuma grupās un visos reģionos. Laika posmā no 2022. gada 3. oktobra līdz 9. oktobrim, Latvijā jaunatklāto Covid-19 infekcijas gadījumu skaits ir samazinājies par 16,6 procentiem, salīdzinājumā ar iepriekšējo nedēļu (https://covid19.gov.lv/aktualitates).
Lai gan galvenais Covid-19 infekcijas pārneses un tālākas izplatības priekšnosacījums ir cilvēku kontaktēšanās, atbilstoši Pasaules Dzīvnieku veselības organizācijas datiem, arī dzīvnieku inficēšanās gadījumi ar SARS-CoV-2 vīrusu turpina pieaugt. Līdz 2022. gada 30. jūnijam visā pasaulē ir ziņots par 678 dzīvnieku inficēšanos, kas skar 23 sugas 36 valstīs (https://www.woah.org/app/uploads/2022/07/sars-cov-2-situation-report-14.pdf).
Tādējādi Zemkopības ministrija lūdza Slimību profilakses un kontroles centru (turpmāk – SPKC) sniegt izvērtējumu saistībā par ūdeļu ievešanas aizlieguma normas pārskatīšanu.
Zemkopības ministrija 2022. gada 17. augustā saņēma SPKC izvērtējumu par ūdeļu ievešanas aizliegumu, kurā norādīts, ka pašreizējais aizliegums novērš SARS-CoV-2 vīrusa ievešanas riskus ar ūdelēm no skartajām ūdeļu novietnēm. Tāpat SPKC norāda, ka SARS-CoV-2 viegli izplatās ūdeļu populācijā un to grūti izskaust novietnēs, līdz ar to vīruss ilgstoši cirkulē un mutē, radot papildu riskus novietnēs strādājošajiem un citiem iedzīvotājiem, kā arī novietņu uzraudzība un situācijas kontrole prasa papildu resursus. SPKC uzskata, ka joprojām, lai samazinātu SARS-CoV-2 ievešanas, izplatīšanās un jaunu SARS-CoV-2 variantu radīšanas riskus, kas būtu saistīti ar ūdeļu ievešanu Latvijas teritorijā no citas valsts ganāmpulka, būtu jāievēro šādi norādījumi:
1) neievest dzīvas ūdeles no ganāmpulkiem, kurās ir aktīvs SARS-CoV-2 slimības uzliesmojums;
2) neievest dzīvas ūdeles, kamēr izcelsmes valsts veselības aizsardzības amatpersona nav atļāvusi tās izvest;
3) neievietot importētās ūdeles jau izveidotā ganāmpulkā, kamēr tām nav veikta 21 dienu ilga karantīna un pēc tam saņemts negatīvs SARS-CoV-2 vīrusa RNS testa rezultāts.
Saskaņā ar PVD sniegto informāciju kopš 2022.gada 11. februāra Latvijas teritorijā nav konstatēts neviens Covid-19 infekcijas saslimšanas gadījums ūdelēm. Ņemot vērā šībrīža Covid-19 infekcijas epidemioloģiskās situācijas uzlabošanos ūdeļu novietnēs un būtiska kaitējuma vai reālu draudu sabiedrības veselībai samazināšanos, kā arī  2022. gada 17. augusta SPKC izvērtējuma norādījumus, ir nepieciešams projektā pārskatīt ūdeļu ievešanas nosacījumus.

Ņemot vērā minēto, nepieciešams projektā noteikt ūdeļu ievešanas nosacījumus.

Spēkā esošajos noteikumos Nr. 662 ir definēts termins "sejas maska", tādējādi arī noteikumu Nr.662 9. nodaļā būtu jāprecizē attiecīgais termins, lai ievērotu noteikto termina konsekvenci visā noteikumu Nr.662 tekstā.

Bez SARS-CoV-2 vīrusa sekvencēšanas rezultāta nav iespējams veikt riska novērtējumu, tādēļ noteikumu Nr. 662 253. punktā ir nepieciešams veikt attiecīgu precizējumu.

Pašlaik noteikumu Nr. 662 257. punktā ir noteikts, ka Covid-19 infekcijas skartajā novietnē SPKC divas reizes mēnesī analizēt epidemioloģisko situāciju, kas pašreizējā epidemioloģiskajā situācijā nav nepieciešams tik bieži, kā arī sekvencēšana tiek veikta relatīvi ilgi. 

Noteikumu Nr. 662 258. punktā nepieciešams veikt tehnisku precizējumu attiecībā uz sekvencēšanu.

Pašlaik noteikumu Nr. 662 9. nodaļā darbiniekiem ir noteikta prasība būt vakcinētiem un balstvakcinētiem, līdz ar to šī ir vienīgā nozare, kurai vēl joprojām tiek piemērota šāda obligāta prasība - balstvakcinācija. Ņemot vērā, ka citās nozarēs nepastāv obligāta balstvakcinācijas prasība, arī noteikumu Nr. 662 9. nodaļā ir jāsvītro prasība darbiniekiem būt vakcinētiem un balstvakcinētiem. Bez tam arī pašlaik pastāv iespēja izvērtēt nodarbināto darba pienākumus un darba apstākļus un noteikt tos darbus, kurus var veikt personas ar vakcinācijas sertifikātu (12.13. apakšpunkts).
Risinājuma apraksts
Par 9. nodaļu "Īpašie epidemioloģiskās drošības nosacījumi ūdeļu, citu Mustelidae dzimtas dzīvnieku un jenotsuņu populācijā".

Vakcinācija un ūdeļu ievešanas prasības
Lai ievērotu Covid-19 infekcijas epidemioloģiskās drošības prasības, noteikumu projektā ir noteikts, ka Latvijā būs atļauta ūdeļu vakcinācija tiklīdz Eiropas Zāļu aģentūra vakcīnu būs apstiprinājusi atbilstoši regulas 2019/6 prasībām, kā arī noteikts, ka vakcinētas ūdeles drīkstēs ievest Latvijas teritorijā no citas Eiropas Savienības dalībvalsts (turpmāk – dalībvalsts) vai citas valsts, kas nav dalībvalsts tad, kad Eiropas Zāļu aģentūra vakcīnu būs apstiprinājusi atbilstoši minētās regulas prasībām un ūdeles attiecīgi būs jau profilaktiski vakcinētas pret Covid-19 infekciju. Tāpat noteikumu projektā ir noteikts izņēmums, ka ūdeles drīkstēs ievest Latvijas teritorijā no citas Eiropas Savienības dalībvalsts, kad tiks izpildītas šādas prasības:
1) dzīvnieku īpašnieks vai turētājs:
a) varēs ievest ūdeles no citas dalībvalsts novietnes, kurā:
• pārvietošanai paredzētās ūdeles būs dzimušas vai atradušās ne mazāk kā 60 dienas pirms pārvietošanas;
• nav konstatēta Covid-19 infekcija vai nepastāv aizdomas par saslimšanu ar Covid-19 infekciju ūdelēm un novietnē strādājošajām personām (30 dienu laikā pirms paredzētās ūdeļu pārvietošanas);
• nepastāv ierobežojumi neapstrādātu ūdeļu ādu izmantošanai;
• oficiāla veterinārārsta uzraudzībā 30 dienu laikā pirms ūdeļu pārvietošanas divas reizes ar 14 dienu intervālu būs jāņem reprezentatīvie paraugi (orofaringeālās iztriepes un asins seruma paraugi), pamatojoties uz 10 % slimības izplatību ar 95 % ticamību (t.i. 29 paraugi vienā reizē). Paraugus būs nepieciešams laboratoriski izmeklēt, nosakot SARS-CoV-2 vīrusa RNS un antivielas pret SARS-CoV-2 vīrusu, un rezultātiem būs jābūt negatīviem;
b) iesniegs PVD iesniegumu par ūdeļu ievešanu un nepieciešamos dokumentus, kas apliecinās iepriekšminēto prasību izpildi, kā arī biodrošības pasākumu plānu (turpmāk – dokumenti);
c) nodrošinās ūdeļu pārvadāšanai izmantotā transportlīdzekļa un aprīkojuma tīrīšanu, mazgāšanu un dezinficēšanu pēc ūdeļu pārvadāšanas, izmantojot dezinfekcijas līdzekļus, kas iznīcina Covid-19 infekcijas ierosinātāju;
d) vismaz 21 dienu pēc ūdeļu ievešanas tās turēs atsevišķi no pārējām ūdelēm (ja tādas ir novietnē) (turpmāk – novērošanas periods), un šajā laikā nodrošinās:
• ka ūdeļu turēšana, tostarp kopšana un barošana, ir atbilstoša novietnes darbinieka pārziņā;
• biodrošības pasākumu plāna izpildi;
• atsevišķu aprīkojumu ūdeļu turēšanai, barošanai un kopšanai;
• katru dienu ūdeļu veselības stāvokļa novērošanu, informācijas sniegšanu PVD nekavējoties par katru gadījumu, kad rodas aizdomas par saslimšanu ar Covid-19 infekciju, tāpat informācijas sniegšanu par nobeigušos ūdeļu skaitu novietnē, kā arī paraugu noņemšanu un nosūtīšanu laboratoriskai izmeklēšanai SARS-CoV-2 vīrusa RNS noteikšanai no ūdelēm, kas nobeigušās, un dzīvajām ūdelēm septītajā līdz desmitajā dienā pēc to ievešanas. Savukārt PVD noteiks nepieciešamo reprezentatīvo paraugu apjomu, pamatojoties uz 20 % slimības izplatību ar 95 % ticamību (t.i. 14 paraugi);
e) novērošanas periodā ievestās ūdeles no novietnes nedrīkstēs pārvietot;
f) segs izdevumus, kas saistīti ar iepriekšminētajiem pasākumiem, tostarp paraugu ņemšanu, nosūtīšanu un laboratorisko izmeklēšanu, kā arī transportlīdzekļa un aprīkojuma tīrīšanu, mazgāšanu un dezinfekciju;
2) PVD:
a) piecu darbdienu laikā izvērtēs saņemtos iepriekšminētos dokumentus un pieņems lēmumu atļaut ievest vai neievest ūdeles no citas dalībvalsts ganāmpulka, sniedzot rakstisku pamatojumu;
b) pēc nepieciešamības varēs pieprasīt papildu informāciju attiecīgās dalībvalsts kompetentajai iestādei un SPKC par cilvēku Covid-19 infekcijas saslimstības rādītājiem attiecīgajā dalībvalstī vai tās reģionā, kurā atrodas novietne;
c) uzraudzīs novērošanas periodā noteikto pasākumu izpildi;
3) ja novērošanas periodā dzīvnieku īpašnieks vai turētājs būs īstenojis visas noteiktās prasības un ūdelēm nebūs konstatēts SARS-CoV-2 vīrusa RNS vai aizdomas par saslimšanu ar Covid-19, kā arī novietnes darbinieku vidū nebūs reģistrēta Covid-19 infekcija, ievestās ūdeles varēs ievietot pie pārējām ūdelēm (ja tādas ir novietnē) un ievestajām ūdelēm turpmāk īstenos jau noteikumos Nr. 662 noteikto Covid-19 infekcijas uzraudzību,
4) PVD lēmumu par ūdeļu ievešanu vai neievešanu varēs apstrīdēt un pārsūdzēt Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā, bet noteikto lēmumu apstrīdēšana vai pārsūdzēšana neapturēs tā izpildi.

249. punktā noteikumu projekts precizē terminu ar pašlaik spēkā esošo redakciju - sejas maska.

Noteikumu Nr. 662 253. punkts tiek precizēts, norādot, ka laboratoriskā izmeklēšana ietver arī SARS-CoV-2 vīrusa sekvencēšanu.

Noteikumu Nr. 662 257. punktā tiek paredzēts, ka Covid-19 infekcijas skartajā novietnē SPKC analizēs epidemioloģisko situāciju un sagatavos riska novērtējumu pēc nepieciešamības, bet ne retāk kā reizi mēnesī.

Noteikumu Nr. 662 258. punktā tiek veikts tehnisks precizējums, norādot, ka organizē SARS-CoV-2 vīrusa ģenētisko sekvencēšanu.

No noteikumu Nr. 662 9. nodaļas tiek svītrota prasība darbiniekiem būt vakcinētiem un balstvakcinētiem, jo darba devējam arī pašlaik pastāv iespēja izvērtēt nodarbināto darba pienākumus un darba apstākļus un noteikt tos darbus, kurus var veikt personas ar vakcinācijas sertifikātu (12.13. apakšpunkts).
Problēmas apraksts
Citi redakcionāli precizējumi noteikumos Nr. 662

Šī gada 1. jūlijā tika apturēta vienotā tālruņa numura 8989 darbība, ņemot vērā Covid-19 infekcijas izplatības samazinājumu. Līdz 1. jūlijam bezmaksas tālruņa konsultanti nodrošināja iedzīvotājiem pieteikšanos vakcinācijai pret Covid-19 infekciju, kā arī sniedza informāciju par vakcināciju un digitālajiem Covid-19 sertifikātiem. Kopš Covid-19 uzziņu tālruņa 8989 darbības sākuma, 2021. gada 10. februārī, iedzīvotājiem ir sniegtas vairāk nekā 720 tūkst. konsultācijas. Nodrošinātas arī atbildes uz vairāk nekā 45 tūkst. e-pastiem ar jautājumiem par Covid-19 vakcināciju un digitālajiem sertifikātiem.
Attālināti pieteikties vakcīnas pret Covid-19 saņemšanai iedzīvotāji arī turpmāk var tīmekļvietnē www.manavakcina.lv. Vakcinācijai var pieteikties arī sazinoties ar sava ģimenes ārsta praksi vai veicot pierakstu tuvākajā ārstniecības iestādes vakcinācijas kabinetā. Savukārt gadījumā, ja seniors vēlas pieteikt vakcināciju mājās, NVD aicina zvanīt pa tālruni 80001234 (darba laiks: pirmdienās – ceturtdienās plkst. 8.30 - 17.00; piektdienās plkst. 8.30 - 15.00).

Ir precizēti noteikumu 189.1. un 190.1. apakšpunkti, tos saskaņojot ar citiem noteikumu punktiem, kas paredz FFP2 respiratoru bez vārsta lietošanu. Precizēti noteikumu 189.1. un 190.1. apakšpunkti, paredzot arī šo apakšpunktu nosacījumos lietot FFP2 respiratoru bez vārsta. Vienlaicīgi jāņem vērā, ka FFP2 respiratoru lietošana nav paredzēta bērniem līdz 12 gadu vecumam, tādēļ šo apakšpunktu nosacījumi netiek attiecināti uz bērniem, kas jaunāki par 12 gadiem. 

Pašlaik noteikumos Nr. 662 nav noteikts, ka sabiedriskajā transportā būtu nepieciešams lietot sejas masku, līdz ar to arī nepastāv vajadzība transportlīdzekļa vadītājam lietot sejas masku. Tādējādi ir nepieciešams redakcionāli precizēt noteikumu Nr. 662 95. punktu.

Apakšnodaļa, kas noteica pašizolācijas nosacījumus, ir svītrota šī gada 15. februārī, tādēļ nepieciešams precizēt 1.19. apakšpunktu.

Ņemot vērā, ka Algoritms Covid-19 infekcijas laboratoriskās izmeklēšanas organizēšanai (pieejams SPKC tīmekļvietnē) regulāri tiek atjaunots un precizēts, arī noteikumos Nr. 662 nepieciešams aktualizēt Covid-19 testēšanas nosacījumus, sniedzot veselības aprūpes pakalpojumus ārstniecības iestādē.

Ņemot vērā, ka Latvijā jau tiek veikta otrā balstvakcinācija, kā arī to, ka Latvijā ir mainījušās vakcīnas, kas tiek izmantotas vakcinācijai, un līdz ar to arī apstākļi, kas jāvērtē pirms vakcinācijas, ir nepieciešams aktualizēt noteikumu Nr. 662 2. pielikumu (Personas veselības stāvokļa novērtēšanas veidlapa pirms vakcinācijas pret Covid-19). Ņemot vērā minētos apsektus, Eiropas Zāļu valsts aģentūras un Eiropas Slimību profilakses un kontroles centra rekomendācijas, kā arī Imunizācijas valsts padomes rekomendācijas vakcinācijas organizēšanai, Veselības ministrijas darba grupa sabiedrības vakcinācijai pret Covid-19 ir pārskatījusi esošo veidlapu pacienta apskatei pirms Covid-19 vakcinācijas un ir būtiski samazinājusi informācijas apjomu, kas tiek iegūta no vakcinējamās personas. Tādēļ no 2. pielikuma ir svītroti tie jautājumi par pacienta veselību, kas vairs nav aktuāli, un jautājumi, kas skar epidemioloģiskās drošības riskus. Tajā pat laikā, ņemot vērā to, ka šobrīd vakcinācijas kampaņa tiek organizēta mērķēti konkrētām sabiedrības mērķgrupām, pirmkārt, vēršot uzmanību uz cilvēkiem, kam ir augsts risks veselībai saistībā ar Covid-19, kā arī cilvēkiem, kam ir augsti epidemioloģiskie riski, veidlapa ir papildināta ar informāciju, lai identificētu, kurai sabiedrības grupai vakcinējamais cilvēks pieder. Minētā informācija tiks izmantota apkopotā veidā, lai vērtētu vakcinācijas pārklājumu konkrētās cilvēku grupās, piemēram, lai apzinātu vakcinācijas pārklājumu cilvēku ar imūsupresiju vai hroniskām slimībām vidū. Tā kā šo grupu cilvēkiem tiek sūtīti personalizēti uzaicinājumi, šāda informācija arī var tikt izmantota, lai apzinātu tos cilvēkus ar augstu risku veselībai saistībā ar Covid-19, kam šādi uzaicinājumi vēl ir nepieciešami. Tāpat arī tiek apzinātas personas, kam ir augsts epidemioloģiskais risks vai kuri ir kritiski svarīgi darbinieki (piemēram, operatīvo dienestu darbinieki), lai, apkopojot agregētus datus par vakcinācijas pārklājumu šo cilvēku grupā, varētu plānot mērķētus vakcinācijas veicināšanas pasākumus tieši attiecībā uz šiem cilvēkiem, ja pieaugs Covid-19 risks sabiedrības veselībai un būs nepieciešams aktivizēt vakcinācijas kampaņas specifiskās nodarbināto grupās. Tā kā nav papildu rīku, kā iegūt informāciju par šīm vakcinējamo personu grupām, anketa personas apskatei pirms vakcinācijas ir papildināta ar šādu informācijas apkopošanas rīku. Vienlaicīgi norādāms, ka informācija par vakcinācijas pārklājumu dažādās vecuma grupās ir iegūstama no citiem avotiem, tādēļ informāciju par vakcinējamo personu vecuma grupām netiek plānots ar minēto veidlapu apkopot.
Vienlaicīgi arī noteikumi Nr. 662 paredz izņēmumu ģimenes ārstiem veidlapas pacienta apskatei pirms vakcinācijas aizpildīšanai. Noteikumu grozījumi paredz iespēju ģimenes ārstam, kas veic vakcināciju sev labi zināmam pacientam, neveikt formālu pacienta aptauju par vakcinācijas riska faktoriem, bet izvērtēt šos riskus pēc savā rīcībā esošās informācijas un veikt atzīmi pacienta medicīniskajā kartē. Savukārt informāciju, ko veidlapa paredz sniegt attiecībā uz vakcinācijas fakta digitālo reģistrāciju, tai skaitā par pacienta piederību konkrētai vakcinējamo personu grupai, ģimenes ārsts ievadīs vienotajā veselības nozares informācijas sistēmā.
Risinājuma apraksts
Citi redakcionāli precizējumi noteikumos Nr. 662

Tā kā vienotā tālruņa numura 8989 darbība ir apturēta, tiek veikti redakcionāli precizējumi noteikumu Nr. 662 218., 281.1., 284.1. un 285. punktā.

Ņemot vērā to, ka gan Pasaules Veselības organizācija, gan Eiropas Slimību profilakses un kontroles centrs paredz ne zemākas klases kā FFP2 respiratora bez vārsta lietošanu personām, kam ir apstiprināta SARS-CoV-2 infekcija vai infekcijas klīniskās pazīmes, noteikumi jau šobrīd paredz respiratoru lietošanu sabiedriskās vietās šādās situācijās. Tādēļ, lai novērstu noteikumu 189.1. un 190.1. apakšpunktos noteikto normu pretrunas ar citiem MK noteikumu punktiem, tiek precizēti noteikumu 189.1. un 190.1. apakšpunkti, paredzot arī šo apakšpunktu nosacījumos lietot FFP2 respiratoru bez vārsta. Vienlaicīgi jāņem vērā, ka FFP2 respiratoru lietošana nav paredzēta bērniem līdz 12 gadu vecumam. 

Redakcionāli tiek precizēts noteikumu Nr. 662 95. punkts, kas noteiks, ja transportlīdzeklī būs nepieciešams lietot sejas maskas, tad transportlīdzekļa transportlīdzekļa vadītājs varēs arī turpmāk nelietot sejas masku, ja tas atradīsies no pasažieriem pilnībā nodalītā kabīnē.

Ņemot vērā, ka šī gada 15. februārī pašizolācijas nosacījumi ir svītroti, noteikumu Nr. 662 1.19. apakšpunktā attiecīgi tiek svītroti vārdi "un pašizolācijas".

Tā kā laboratoriskās izmeklēšanas organizēšana ir noteikta SPKC tīmekļvietnē publicētajā  algoritmā, attiecīgi tiek precizēts noteikumu Nr. 662 234. punkts, kas nosaka, ka sniedzot veselības aprūpes pakalpojumus, ārstniecības iestāde veic Covid-19 testu, ja tas noteikts centra tīmekļvietnē publicētajā algoritmā.

Noteikumu Nr. 662 342. punkts, kas nosaka, ka no 2022. gada 7. marta privātajās izglītības iestādēs attālināti nodarbinātās personas, kuras iesaistītas izglītības procesā un tā nodrošināšanā, savus darba pienākumus veic, ja tām ir vakcinācijas vai pārslimošanas sertifikāts, ir zaudējis savu aktualitāti, tādēļ minētais punkts ir svītrojams.

Atbilstoši tam, ka Latvijā tiek veikta jau otrā balstvakcinācija, izmantojot pielāgotās vakcīnas, ir pārstrādāts noteikumu Nr. 662 2. pielikums (Personas veselības stāvokļa novērtēšanas veidlapa pirms vakcinācijas pret Covid-19).
Problēmas apraksts
Epidemioloģiskās prasības ieslodzījuma vietā

Ņemot vērā, ka Algoritms Covid-19 infekcijas laboratoriskās izmeklēšanas organizēšanai (pieejams SPKC tīmekļvietnē) regulāri tiek atjaunots un precizēts, arī noteikumos Nr. 662 nepieciešams aktualizēt ieslodzīto Covid-19 testēšanu.

Nosacījumi, kas attiecas uz kontaktpersonu noteikšanu un medicīnisko novērošanu ir mainīti jau šī gada pavasarī, piemēram, ir atcelts nosacījums ģimenes ārstiem regulāri veikt kontaktpersonu medicīniskā novērošanu. SPKC ieslodzījuma vietā nenosaka kontaktpersonas un neveic šo kontaktpersonu aptauju, to veic ieslodzījuma vietas ārsts, ir nepieciešams harmonizēt nosacījumus kontaktpersonām ieslodzījuma vietās.

Ārsti neziņo par klīniski apstiprinātiem gadījumiem, kā arī Ieslodzījuma vietas administrācijai nav vajadzības informēt SPKC par ieslodzīto (kontaktpersona vai saslimušais), kas tiks atbrīvots. Līdz ar to nepieciešams svītrot 84. un 88. punktu.
Risinājuma apraksts
Epidemioloģiskās prasības ieslodzījuma vietā

Līdz ar izmaiņām Algoritmā Covid-19 infekcijas laboratoriskās izmeklēšanas organizēšanai ir nepieciešams redakcionāli precizēt noteikumu Nr. 662 80. punktu.

Lai harmonizētu nosacījumus kontaktpersonām ieslodzījuma vietās, nepieciešams veikt redakcionālus precizējumus noteikumu Nr. 662 83., 85. un 87. punktā.

Tā kā ārsti neziņo par klīniski apstiprinātiem gadījumiem, kā arī Ieslodzījuma vietas administrācijai nav vajadzības informēt SPKC par ieslodzīto (kontaktpersona vai saslimušais), kas tiks atbrīvots, tiek svītrots 84. un 88. punkts.
Problēmas apraksts
Sociālo pakalpojumu sniegšanas nosacījumi

Ņemot vērā, ka Algoritms Covid-19 infekcijas laboratoriskās izmeklēšanas organizēšanai (pieejams SPKC tīmekļvietnē) regulāri tiek atjaunots un precizēts, arī noteikumos Nr. 662 nepieciešams aktualizēt, ka arī sociālo pakalpojumu saņēmējiem var veikt gan RNS testu, gan antigēna testu.

Apakšnodaļa, kas noteica pašizolācijas nosacījumus, ir svītrota šī gada 15. februārī, tādēļ arī sociālo pakalpojumu sniegšanā nepieciešams precizēt 70.3. apakšpunktu, aprakstot, kāda kārtība jāievēro, nodrošinot ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumus personām, kas tiek uzņemtas ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā vai atgriežas no stacionārās ārstniecības iestādes.

Termins "pašizolācija" tiek aizstāts ar izmitināšanu atsevišķā telpā, vienlaikus, lai neradītu risku, ka klients netiek uzņemts institūcijā vai nevar tajā atgriezties pēc izrakstīšanas no stacionārās ārstniecības iestādes, jo nav atbrīvojusies atsevišķa telpa, projekts nosaka, ka klients var tikt izmitināts vienā telpā ar citiem klientiem, kuri uzņemti institūcijā vai atgriezušies tajā no stacionārās ārstniecības iestādes.

Noteikumu Nr. 662 338. punkts, kas nosaka, ka personas, kuras ārtelpā sniedz valsts finansētu asistenta vai pavadoņa pakalpojumu vai kuras personas dzīvesvietā sniedz Eiropas Savienības politiku instrumentu projekta ietvaros finansētu aprūpes pakalpojumu bērnam līdz 18 gadu vecumam, apliecinājumu (papīra vai digitālā formā) par negatīvu Covid-19 testa rezultātu uzrāda attiecīgā pakalpojuma saņēmējam vai viņa likumiskajam pārstāvim, ir zaudējis savu aktualitāti, tādēļ minētais punkts ir svītrojams. Bez tam arī testēšanas algoritmā netiek paredzēts šāds gadījums.
Risinājuma apraksts
Sociālo pakalpojumu sniegšanas nosacījumi

Tā kā sociālo pakalpojumu saņēmējiem var veikt gan RNS testu, gan antigēna testu, jo to pieļauj arī testēšanas algoritms, attiecīgi nepieciešams redakcionāli precizēt noteikumu Nr. 662 69. punktu un 70.1. un 70.2. apakšpunktus.

Lai neradītu risku, ka klients netiek uzņemts institūcijā vai nevar tajā atgriezties pēc izrakstīšanas no stacionārās ārstniecības iestādes, jo nav atbrīvojusies atsevišķa telpa, noteikumos Nr. 662 tiek noteikts, ka klients var tikt izmitināts vienā telpā ar citiem klientiem, kuri uzņemti institūcijā vai atgriezušies tajā no stacionārās ārstniecības iestādes. Ja ir iespējams, šādu klientu izvieto atsevišķā telpā.

Noteikumu Nr. 662 338. punkts tiek svītrots, jo tajā noteiktā prasība vairs nav aktuāla.
Problēmas apraksts
Noteikumu 313. punkts paredz, ka noteikumu 307. punktā minētās ziņas personu uzraudzības informācijas sistēmā iekļauj pati persona, informācijas sistēmas tīmekļvietnē (covidpass.lv) elektroniski aizpildot apliecinājuma anketu un apstiprinot tās iesniegšanu.
Risinājuma apraksts
Lai nodrošinātu tiesību normas viennozīmīgu skaidrību, jāprecizē noteikumu 313. punkts, norādot attiecīgos 307. punkta apakšpunktus, kā arī jāprecizē  noteiktā tīmekļvietnes domēna adrese, veicinot uzticamību tīmekļvietnei.
Problēmas apraksts
Noteikumu tekstā netiek lietoti 2.7., 2.8., 2.9. un 2.10.apakšpunktā noteiktie termini un to noteikšanai nav juridiskās slodzes. Noteikumu 2.26. apakšpunkts skaidro terminu "īstermiņa sadarbspējīgs vakcinācijas sertifikāts", bet regulējums par šo sertifikātu no noteikumiem ir svītrots un termins noteikumos netiek lietots, tādēļ arī termina skaidrojums ir svītrojams.
Risinājuma apraksts
Projekts paredz svītrot to terminu, kuri noteikumos vairs netiek lietoti, skaidrojumus.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Covid-19 infekcija ir zoonotiska slimība, ko izraisa SARS-CoV-2 vīruss. Tās simptomi lielākajai daļai saslimušo dzīvnieku nav novērojami, savukārt saslimušajiem cilvēkiem slimība var izpausties arī smagi, ar nopietnām komplikācijām un pat nāvi.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Personas, kas tur, kopj un baro dzīvniekus.
  • Sociālo pakalpojumu saņēmēji.
  • Personas, kas atrodas ieslodzījuma vietās.
Ietekmes apraksts
Ņemot vērā, ka Covid-19 ir zoonotiska slimība, noteikumu Nr. 662 9. nodaļā darbiniekiem, kas tur, kopj un baro dzīvniekus, noteiktās prasības skar tieši.
Juridiskās personas
  • Kažokzvēru (ūdeļu) audzētāji
  • Sociālo pakalpojumu sniedzēji
  • Ieslodzījuma vietas
Ietekmes apraksts
Tiesiskais regulējums ietekmē kažokzvēru (ūdeļu) audzētājus, kuriem ir jānodrošina noteikumu Nr. 662 9. nodaļā noteikto prasību ievērošana.
Saskaņā ar Lauksaimniecības datu centra informāciju 2022. gada 1. janvārī Latvijā kopumā bija reģistrētas 124 699 ūdeles un piecas novietnes.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Fiziskās personas
Kopā (fiziskās personas)
0,00
Personas, kas tur, kopj un baro dzīvniekus.
neietekmē
Sociālo pakalpojumu saņēmēji.
neietekmē
Personas, kas atrodas ieslodzījuma vietās.
neietekmē
Juridiskās personas
Kopā (juridiskās personas)
0,00
Kažokzvēru (ūdeļu) audzētāji
palielinās
Vērtības nozīme:
Noteikumu projektā noteikto pasākumu īstenotājiem palielināsies administratīvais slogs, lai izpildītu paredzētos pienākumus, bet jāņem vērā, ka tas ir kompensējošais līdzeklis, lai turpmāk netiktu ierobežots vai aizliegts kažokzvēru audzēšanas komercdarbības veids.
Sociālo pakalpojumu sniedzēji
neietekmē
Ieslodzījuma vietas
neietekmē
Kopā
0,00

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Vai ietekmē?
Izmaksas par vienību - euro
Vienību skaits
Atbilstības izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Fiziskās personas
Kopā (fiziskās personas)
0,00
Personas, kas tur, kopj un baro dzīvniekus.
Sociālo pakalpojumu saņēmēji.
Personas, kas atrodas ieslodzījuma vietās.
Juridiskās personas
Kopā (juridiskās personas)
0,00
Kažokzvēru (ūdeļu) audzētāji
Vērtības nozīme:
Projektā ietvertajam tiesiskajam regulējumam ir ietekme uz atbilstības izmaksām (naudas izteiksmē), un tas rada papildu atbilstības izmaksas mērķgrupai, ko veido fiziskas personas (ūdeļu īpašnieki vai turētāji), kuras plāno ievest ūdeles Latvijas teritorijā no citas dalībvalsts ganāmpulka. Monetārais atbilstības prasību novērtējums: 1) izlases kārtībā izmeklējumi dzīvnieku īpašniekam vai turētājam jāveic 30 dienu laikā pirms ūdeļu pārvietošanas divas reizes ar 14 dienu intervālu, paņemot orofaringeālās iztriepes un asins seruma paraugus, pamatojoties uz 10 % slimības izplatību ar 95 % ticamību, t.i., ja dzīvnieku īpašnieks vai turētājs ieved vairāk nekā 500 dzīvnieku, tad var aprēķināt, ka vienā reizē būs nepieciešams laboratoriski izmeklēt 29 paraugus, nosakot SARS-CoV-2 vīrusa RNS un antivielas pret SARS-CoV-2 vīrusu, un tas kopā izmaksā 1998,10 EUR, t.i.: • antivielu pret SARS-CoV-2 vīrusu noteikšana ar imunofermentatīvo analīzi: 7,32/cena* x 29 gab. x 2 reizes = 424,56 EUR; • SARS-CoV-2 vīrusa RNS noteikšana ar reāllaika reversās transkripcijas polimerāzes ķēdes reakciju (turpmāk – rl RT-PĶR): 27,13/cena* x 29 gab. x 2 reizes = 1573,54 EUR; 2) dzīvnieku īpašniekam vai turētājam jāveic dzīvo ūdeļu izmeklējumi novērošanas periodā, paņemot orofaringeālās iztriepes, pamatojoties uz 20 % slimības izplatību ar 95 % ticamību, t.i., ja dzīvnieku īpašnieks vai turētājs ieved vairāk nekā 500 dzīvnieku, tad var aprēķināt, ka novērošanas periodā būs nepieciešams laboratoriski izmeklēt 14 paraugus, nosakot SARS-CoV-2 vīrusa RNS, un tas kopā izmaksā 379,82 EUR, t.i., SARS-CoV-2 vīrusa RNS noteikšana ar rl RT-PĶR: 27,13/cena* x 14 gab. = 379,82 EUR; 3) dzīvnieku īpašniekam vai turētājam jāveic izmeklējumi novērošanas periodā visām ūdelēm, kas nobeigušās, t.i., ja ieved vairāk nekā 10 000 dzīvnieku, novērošanas periodā būs nobeigušies vidēji 20 dzīvnieki. No tā var aprēķināt, ka novērošanas periodā būs nepieciešams laboratoriski izmeklēt astoņus paraugus, nosakot SARS-CoV-2 vīrusa RNS, un tas kopā izmaksā 542,26 EUR, t.i., SARS-CoV-2 vīrusa RNS noteikšana ar rl RT-PĶR: 27,13/cena* x 20 gab. = 542,26 EUR; 4) transportlīdzeklis dzīvnieku īpašniekam vai turētājam jādezinficē pēc ūdeļu pārvadāšanas, izmantojot dezinfekcijas līdzekļus, kas iznīcina Covid-19 infekcijas ierosinātāju. Pēc Veselības inspekcijas tīmekļvietnē publicētās informācijas (https://www.vi.gov.lv/lv/informacija-par-dezinfekcijas-lidzekliem-covid-19-pandemijas-laika), dezinfekcijai var izmantot 0,05–0,1% nātrija hipohlorīta šķīdumu. Tas kopā izmaksā 48,00 EUR, t.i., dezinfekcijas līdzeklis: 48,00/cena (35 kg) x 1 gab. = 48,00 EUR / 500 m3 ūdens (sagatavojot 0,1% nātrija hipohlorīta šķīdumu, nepieciešams 500 g uz 500 l). Kopā dzīvnieku īpašniekam vai turētājam izmaksas ir šādas: 1998,10 EUR + 379,82 EUR + 542,26 EUR + 48,00 EUR = 2968,18 EUR * Cenas noteiktas saskaņā ar institūta BIOR cenrādi.
Sociālo pakalpojumu sniedzēji
Ieslodzījuma vietas
Kopā
0,00
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Noteikumu projektā paredzēto pasākumu īstenošanu iesaistītās valsts budžeta iestādes nodrošinās tām piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
-
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 11. decembra Regula (ES) 2019/6 par veterinārajām zālēm un ar ko atceļ Direktīvu 2001/82/EK
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 11. decembra Regula (ES) 2019/6 par veterinārajām zālēm un ar ko atceļ Direktīvu 2001/82/EK
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
42., 43. un 44.pants
355. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Labklājības ministrija, Pārtikas un veterinārais dienests, Slimību profilakses un kontroles centrs, Tieslietu ministrija, Zemkopības ministrija
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Sabiedrības iesaiste projekta izstrādē netika organizēta, projekta izstrādē netika iesaistītas nevalstiskās institūcijas, bet projekts 2022.gada 23. augustā tika nosūtīts informācijai biedrībai “Latvijas zvērkopju asociācija” un biedrībai “Latvijas Zvēraudzētāju asociācija”, informējot, ka tiek gatavoti grozījumi noteikumos Nr. 662, iekļaujot nosacījumus ūdeļu pārvietošanai no citas valsts ganāmpulka, ūdeļu vakcinācijai, kā arī harmonizējot terminoloģiju.
Grozījumi attiecībā uz noteikumu Nr. 662 9. nodaļu ir diskutēti Zemkopības ministrijas Covid-19 infekcijas ierobežošanas darba grupā, kura atbalstīja priekšlikumu pārskatīt ūdeļu ievešanas aizlieguma normas pārskatīšanu.
Grozījumus noteikumos Nr. 662 ir vērtējusi arī Labklājības ministrija un Tieslietu ministrija atbilstoši savu nozaru regulējumam.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Zemkopības ministrija
  • Slimību profilakses un kontroles centrs
  • Pārtikas un veterinārais dienests
  • Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskais institūts "Bior"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Projekts ietekmē kontrolējošās institūcijas, kurām ir saistoša epidemioloģiskās drošības prasību izpildes kontrole.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Noteikumu projektā noteikti epidemioloģiskās drošības pasākumi, kas veicami, lai ierobežotu Covid-19 infekcijas izplatību cilvēku un dzīvnieku populācijā.

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi