Anotācija (ex-ante)

22-TA-47: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" (turpmāk – Rīkojuma projekts) sagatavots, pamatojoties uz Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likuma 24. pantu, Ministru kabineta 2021. gada 9.novembra sēdē (protokols Nr.74 49.§.) apstiprināto  informatīvo ziņojumu “Plaša ātro antigēna paštestu izmantošana Covid-19 skrīningam, I. posms”, Ministru kabineta 2021.gada 21.decembra noteikumiem Nr.889 “Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 13. maija noteikumos Nr. 308 "Noteikumi par prioritāro institūciju un vajadzību sarakstā iekļautajām institūcijām nepieciešamajiem epidemioloģiskās drošības nodrošināšanas resursiem" un lai nodrošinātu Ministru kabineta 2018.gada 17.jūlija noteikumu Nr.421 “Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas”.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Lai nodrošinātu Ministru kabineta 2021. gada 9. novembra protokollēmumā Nr. 74 49. § “Informatīvais ziņojums “Plaša ātro antigēna paštestu izmantošana Covid-19 skrīningam, I. posms”” 6. punktā noteikto.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Pamatojoties uz Ministru kabineta 2021. gada 9.novembra sēdē (protokols Nr.74 49.§.) apstiprināto  informatīvo ziņojumu “Plaša ātro antigēna paštestu izmantošana Covid-19 skrīningam, I. posms” un Ministru kabineta 2021.gada 21.decembra noteikumiem Nr.889 “Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 13. maija noteikumos Nr. 308 "Noteikumi par prioritāro institūciju un vajadzību sarakstā iekļautajām institūcijām nepieciešamajiem epidemioloģiskās drošības nodrošināšanas resursiem", Aizsardzības ministrijas Valsts aizsardzības loģistikas un iepirkumu centram (turpmāk – VALIC) organizēt SARS-CoV-2 antigēna noteikšanas pašpārbaudes testu iegādi. Atbilstoši Ministru kabineta 2021. gada 9.novembra sēdē (protokols Nr.74 49.§.) apstiprinātajā  informatīvajā  ziņojumā “Plaša ātro antigēna paštestu izmantošana Covid-19 skrīningam, I.posms” noteiktajam kopumā nepieciešams iegādāties SARS-CoV-2 antigēna noteikšanas pašpārbaudes testus 7 562 344 vienības.
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Saskaņā ar Ministru kabineta 2021.gada 17.decembra rīkojumu Nr.952 “Grozījums Ministru kabineta 2021. gada 11. janvāra rīkojumā Nr. 18 "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" un Ministru kabineta 2021. gada 24. februāra rīkojumu Nr. 114 "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" 2021.gada nogalē tika iegādāti 4 000 000 gab. SARS-CoV-2 antigēna noteikšanas pašpārbaudes testi (kopā par 4 160 000 euro, t.sk. apgūts ar Finanšu ministrijas 2021.gada 21. decembra rīkojumu Nr. 892 “Par līdzekļu piešķiršanu” un 2021.gada 22.decembra Nr. 899 “Par līdzekļu piešķiršanu” piešķirtais finansējums SARS-CoV-2 antigēna noteikšanas pašpārbaudes testu iegādes nodrošināšanai).
2022.gadā nepieciešams iegādāties atlikušo SARS-CoV-2 antigēna noteikšanas pašpārbaudes testu vienību skaitu, tas ir, 3 562 344 gab.
VALIC ir noslēdzis līgumu par SARS-CoV-2 antigēna noteikšanas pašpārbaudes testu iegādi un ir veikts aprēķins par nepieciešamo finansējumu 2022.gadā: 3 562 344 gab. pašpārbaudes testi x 0,85 euro (bez PVN) = 3 027 992,40 euro.
Risinājuma apraksts
Projekts paredz piešķirt 2022.gadā Aizsardzības ministrijai (VALIC) kā atbildīgajai institūcijai par centralizēto iegāžu veikšanu finansējumu SARS-CoV-2 antigēna noteikšanas pašpārbaudes testu iegādei   3 027 993 euro apmērā. 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Regulējums ietekmēs iesaistītās institūcijas un personu grupas, kas saņems epidemioloģiskās drošības nodrošināšanas resursus, kā arī Valsts aizsardzības loģistikas un iepirkumu centru.
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
3 027 993
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
3 027 993
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-3 027 993
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-3 027 993
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
3 027 993
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Projekts paredz nodrošināt ātro SARS-CoV-2 antigēna noteikšanas pašpārbaudes testu (turpmāk – paštesti) iegādi, lai nodrošinātu to izmantošanu izglītības iestādēs un publiskā sektora prioritārajās jomās laika periodā no 2022. gada 1.janvāra līdz 2022. gada 17.janvārim.
Projekts paredz, ka 3 562 344 paštesti tiks iegādāti par 0,85 euro gabalā (3 562 344 gab. x 0,85 euro (bez PVN)  = 3 027 992,40 euro).
Projekts paredz piešķirt VALIC kā atbildīgajai institūcijai par centralizēto iegāžu veikšanu finansējumu paštestu iegādei 3 027 993 euro apmērā, lai izpildītu Ministru kabineta 2021. gada 9.novembra sēdē (protokols Nr.74 49.§.) apstiprinātā  informatīvā ziņojumā “Plaša ātro antigēna paštestu izmantošana Covid-19 skrīningam, I. posms” noteikto.
 
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Izdevumus sedz no valsts budžeta programmas 02.00.00 „Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.

4.1.1. Projekts ir saistīts ar Ministru kabineta 2021. gada 9.novembra sēdē (protokols Nr.74 49.§.) apstiprinātā  informatīvā ziņojumā “Plaša ātro antigēna paštestu izmantošana Covid-19 skrīningam, I. posms”  un Ministru kabineta 2021.gada 21.decembra noteikumiem Nr.889 “Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 13. maija noteikumos Nr. 308 "Noteikumi par prioritāro institūciju un vajadzību sarakstā iekļautajām institūcijām nepieciešamajiem epidemioloģiskās drošības nodrošināšanas resursiem" noteikto.

Pamatojums un apraksts
-
Atbildīgā institūcija
Aizsardzības ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

Aizsardzības ministrija (Valsts aizsardzības loģistikas un iepirkumu centrs, Nacionālie bruņotie spēki)
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi