Anotācija (ex-ante)

22-TA-3843: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par investīcijas 2.1.2.1.i. projekta "Pakalpojumu sniegšanas reformas atbalsts" pases, centralizētās funkcijas vai koplietošanas pakalpojumu attīstības plāna apstiprināšanu" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Tiesību akta projekta izstrāde ir balstīta uz Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 12. februāra Regulas (ES) 2021/241, ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānismu, prasībām, lēmumu par Latvijas iesniegtā Atveseļošanas fonda plāna novērtējumu, kas pieņemts ar Eiropas Padomes 2021. gada 13. jūlija Īstenošanas lēmumu par Latvijas atveseļošanas un noturības plāna novērtējuma apstiprināšanu (ST 10157/21, ST 10157/21 ADD 1) un Ministru kabineta (turpmāk – MK) 2022. gada 14. jūlija noteikumu Nr. 435 “Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes “Digitālā transformācija” 2.1. reformu un investīciju virziena “Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija” īstenošanas noteikumi”, kas nosaka kārtību, kādā īsteno un uzrauga Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības plāna 2. komponentes “Digitālā transformācija” 2.1. reformu un investīciju virzienu “Valsts pārvaldes, t. sk. pašvaldību, digitālā transformācija” prasībām un šo MK noteikumu 4.pielikumā noteikto investīciju nolūku “Digitālo pakalpojumu koplietošanas platformas attīstība, vienotās saziņas platformas attīstība un dokumentu pārvaldības platformu integrācija, Valsts un pašvaldības vienotā klientu apkalpošanas centru tīkla izvēršana un pakalpojuma sniegšanas atbalsta paplašināšana”.

Investīcijas 2.1.2.1.i. projekts “Pakalpojumu sniegšanas reformas atbalsts” pases, centralizētās funkcijas vai koplietošanas pakalpojumu attīstības plāna apstiprināšanu” (turpmāk– projekts).
 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekta mērķis ir izvērst un funkcionāli stiprināt esošo valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru (turpmāk - VPVKAC) tīklu, un paplašināt iedzīvotajiem pieejamo pakalpojumu klāstu. Tādejādi tiktu veidots vienots pakalpojumu sniegšanas kontaktpunktu tīkls, kam ir nepieciešamie tehnoloģiskie rīki un procesi klientu apkalpošanas funkcijas nodrošināšanai klātienē un attālināti, veicinot valsts pārvaldes pakalpojumu pieejamību.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ieviešot Koncepcijas par publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidi (MK 2013. gada 19. februāra rīkojums Nr. 58) uzdevumus, tika uzsākta VPVKAC izveide ar mērķi nodrošināt valsts pārvaldes pakalpojumu pieejamību atbilstoši “vienas pieturas aģentūras” principam, tostarp, sniedzot iespēju pieteikt pieprasītākos pakalpojumus tuvāk iedzīvotāja dzīvesvietai. Valdības rīcības plāna Deklarācijas par A. K. Kariņa vadītā MK iecerēto darbību īstenošanai 246.2. pasākumā bija dots uzdevums turpināt attīstīt vienas pieturas aģentūras pakalpojumu saņemšanu gan klātienē, gan digitāli, sekmēt iestāžu sadarbību tiešsaistē. Izpildot augstāk minētos uzdevumus, 2023. gada 7. martā 35 pašvaldībās darbojās 166 VPVKAC, kas nodrošina iespēju klātienē vienkopus pieteikt pašvaldību pakalpojumus un 13 valsts pārvaldes iestāžu 93 pakalpojumus.

Saskaņā ar Digitālās transformācijas pamatnostādņu 2021.-2027. gadam (apstiprinātas ar MK 2021. gada 7. jūlija rīkojumu Nr. 490) (turpmāk – Pamatnostādnes) redzējumu par valsts pārvaldes pakalpojumu digitālo transformāciju – daudzkanālu piegādi (4.4.9.2. rīcības apakšvirziens), valsts pārvaldes pakalpojumiem jābūt sabiedrībai pieejamiem ērti, atbilstoši vienas pieturas aģentūras principam kā digitālajā, tā analogā vidē, pieprasot pēc iespējas mazu pakalpojuma saņēmēja iesaisti un pūles. Nepieciešamā rīcība iekļauj uzdevumu transformēt pakalpojumu pieprasīšanas un piegādes kanālus, tostarp, teritoriāli izvērst VPVKAC tīklu, atbalstīt tālruņa zvanu apkalpošanu, to centralizējot un digitalizējot, paplašināt klientu apkalpošanu ar distances apkalpošanas iespējām. Rīcības tehnoloģiskais atbalsts paredz pakalpojumu pieprasīšanai un saņemšanai nepieciešamos lietojumus veidot atkārtoti izmantojamus gan iestāžu informācijas sistēmas (turpmāk – IS), gan VPVKAC IS. Pašreizējā VPVKAC IS un iestāžu IS ir attiecīgi pilnveidojamas jaunu pakalpojumu, jaunu kanālu, jaunu iestāžu un lietotāju pievienošanai. 

Savukārt, Pamatnostādnes par pilnībā digitalizētu un datu vadītu valsts pārvaldes pamatdarbību (4.4.9.3. rīcības apakšvirziens) paredz pakalpojumu sniegšanu organizēt un nodrošināt pilnībā digitāli, pieļaujot tās pārveidošanu uz vai no analogā formāta tikai klientu apkalpošanas vajadzībām. Sabiedrības grupām ar zemām digitālām prasmēm ir nodrošināma iespēja pakalpojumus saņemt klātienē, teritoriāli pieejamos VPVKAC, pa tālruni, izmantojot centralizētus zvanu centrus vai rakstiski.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
VPVKAC loma ir nodrošināt pakalpojumu pieejamību cilvēkiem, kuri citādi digitālai videi nevar piekļūt, vai ir nepietiekamas digitālās prasmes, tā veicinot vispārējo iekļaušanos digitālajā telpā. VPVKAC aizstāj valsts iestāžu slēgtos apkalpošanas centrus reģionos, izmantojot vienotu, sistēmisku klientu apkalpošanas politiku – viens tīkls, vienota pieeja, vienveidīgs pakalpojuma sniegšanas standarts.

Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020. gada plānošanas perioda projektā “Atvieglojumu vienotās informācijas sistēmas un latvija.lv atvēršana komersantiem un valsts un pašvaldības vienoto klientu apkalpošanas centru attīstība” tika izstrādāta VPVKAC IS izstrādes tehniskā specifikācija.

Risināmās problēmas:
1.  Sadrumstalota klientu apkalpošanas pārvaldība. Esošajā iestāžu klientu apkalpošanas centru (turpmāk – KAC) un VPVKAC organizācijā nav iespējams nodrošināt centralizētu, uz vienādiem kvalitātes standartiem balstītu klientu apkalpošanu klātienē.
2.  Ģeogrāfiskā pieejamība. Neviendabīgs iestāžu KAC tīkls ar ierobežotu ģeogrāfisko pieejamību.
3.  VPVKAC pakalpojumu grozs ierobežots ar 13 iestāžu atsevišķiem pakalpojumiem.
4.  Ierobežota attālināta saziņa ar iestāžu ekspertiem, t.sk., nav koplietojama tiešsaistes risinājuma attālinātai konsultācijai ar valsts iestādēm, pašvaldībām, nav iespēju iestādēm saņemt no VPVKAC kā klātienes kontaktpunkta sūtītu strukturētu pieteikumu elektroniskā kanālā papīra pieteikuma veidā.
Risinājuma apraksts
Iedzīvotājiem: iespēja atbilstoši aprīkotās telpās ar apmācītu darbinieku palīdzību vai patstāvīgi pieteikt pakalpojumus un piedalīties sabiedrības līdzdalības pasākumos plašākā teritorijā – visos VPVKAC.

Iestādēm: ar VPVKAC tīkla palīdzību, t.i., izmantojot koplietošanas pakalpojumu “Atbalsts vienotajos pakalpojumu pieteikšanas kontaktpunktos”, pakalpojumu turētāji[1] īsteno klientu apkalpošanu (gan fiziski klātienē, gan attālināti video konsultācijās), mazina papīra ieteikumu apriti, izstrādā elektroniskas pakalpojumu pieteikumu formas (turpmāk – e-formas), profilē nodarbinātos iestādei būtiskāku funkciju stiprināšanā, tā samazinot cilvēkresursu ieguldījumu vienkāršāko pakalpojumu pieteikumu pieņemšanai klātienē, un samazina resursus fiziskai infrastruktūrai un materiāltehniskajam nodrošinājumam.

Pašvaldībām: atbilstoši faktiskai nepieciešamībai izvērtēt iespēju piesaistīt papildus darbiniekus pašvaldībās, uzticot jaunu uzdevumu veikšanu, piemēram, valsts pārvaldes pakalpojumu portāla Latvija.lv (turpmāk – portāls Latvija.gov.lv) klientu attālinātu atbalstu. Pašvaldība saņem valsts budžeta dotāciju atbilstoši izveidoto VPVKAC skaitam un reģistrēto pakalpojumu, t.sk., konsultāciju skaitam.

[1] Termina skaidrojumu skat. MK 2017. gada 4. jūlija noteikumu Nr.399 “Valsts pārvaldes pakalpojumu uzskaites, kvalitātes kontroles un sniegšanas kārtība” 2.2.apakšpunktā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
VPVKAC izveidošanai plānotajam finansējuma apjomam ņemts vērā pastāvošais tiesiskais regulējums, kas nosaka kārtību, kādā Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (turpmāk – VARAM) izmanto gadskārtējā valsts budžeta likumā paredzēto apropriāciju VPVKAC tīkla izveidei, uzturēšanai un publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidei, t.i., MK 2022. gada 19. aprīļa noteikumi Nr. 248.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?
Skaidrojums
Saskaņā ar Ministru kabineta 2022.gada 11.oktobra sēdes Nr.52 5.§ 91.punktu, VARAM līdz 2027.gada 1.jūnijam iesniegs Ministru kabinetā informatīvu ziņojumu par VPVKAC tīkla darbību.
Kas veiks ex-post novērtējumu?
VARAM
Ietekmes pēcpārbaudes veikšanas termiņš
01.06.2027.
Rezultāti/rādītāji, pēc kā tiek vērtēta tiesību akta (vai kādas tā daļas) mērķa sasniegšana
Rezultāts
Teritoriāli paplašināts VPVKAC tīkls
Rādītājs
Izveidoti 372 VPVKAC

1.6. Cita informācija

VARAM apliecina, ka investīcijas projekta ietvaros komercdarbības atbalsts netiks sniegts. Investīcijas projekta līdzekļi tiks ieguldīti tikai:
1)  VPVKAC tīkla izvēršanā un jaunā VPVKAC personāla mācībās, un 
2)  pakalpojumu pārvaldības risinājuma pilnveidē,
 a)  paplašinot VPVKAC informācijas sistēmas Attālinātā ierēdņa videoiezvana moduli un Vienota iestāžu speciālistu pieejamības rindu pārvaldības sistēmas moduli koplietošanai, paplašinot lietotāju skaitu;
 b)  VPVKAC pakalpojumu pārvaldības risinājuma veiktspējas palielināšanai;
 c)  VPVKAC pakalpojumu pārvaldības risinājuma testēšanai (funkcionalitāte, saskarnes, veiktspēja, u.c.);
 d)  drošības audita nosacījumu noteikšanai un tā organizēšanai;
 e)  veiktspējas audita nosacījumu noteikšanai un tā organizēšanai;
 f)  infrastruktūras un izmitināšanas nodrošināšanai;
 g)  sistēmu un datu bāzu administrēšanai;
 h)  VPVKAC pakalpojumu pārvaldības risinājuma uzturēšanai projekta laikā.
Veicot projekta aktivitātes, tiks sasniegti investīcijas projekta mērķi un risinājumi nebūs tiešā veidā pieejami komersantiem un investīciju projekta īstenošanas rezultātā komersanti nevarēs gūt priekšrocības attiecībā pret citiem Eiropas Savienības komersantiem. VARAM kā finansējuma saņēmējam sniegtais atbalsts nav kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, jo tas tiks piešķirts valsts deleģētas funkcijas veikšanai.

Investīciju nolūka “Digitālo pakalpojumu koplietošanas platformas attīstība, vienotās saziņas platformas attīstība un dokumentu pārvaldības platformu integrācija, Valsts un pašvaldības vienotā klientu apkalpošanas centru tīkla izvēršana un pakalpojuma sniegšanas atbalsta paplašināšana” projekti, t.sk. ANM finansējums, ir šādi:
   1.   Ar šo projekta pasi pieteiktais projekts “Pakalpojumu sniegšanas reformas atbalsts”, 5 039 999 EUR;
   2.   projekts (22-TA-3834) “Nacionālā digitālo pakalpojumu koplietošanas centrālā platforma klientcentrētiem un proaktīviem e-pakalpojumiem sabiedrībai (Latvija.lv)”, 8 064 000 EUR;
   3.   projekts (22-TA-3833) “Vienotā saziņas platforma, dokumentu krātuve un dokumentu pārvaldības platformu integrācija, 4 620 000 EUR.

Investīcijas projekts ir izskatīts un atbalstīts tālākai virzībai Digitālās pārveides un pārvaldes modernizācijas tematiskās komitejas 08.06.2023. sēdē (prot. Nr. 4, 2 §).
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Investīcijas projekts sekmēs iedzīvotāju, īpaši, digitāli mazāk prasmīgu iedzīvotāju, iespējas pieteikt valsts pārvaldes pakalpojumus tuvāk dzīvesvietai. Projekts kompensēs valsts iestāžu klātienes apkalpošanas samazinājumu.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Projekta ietvaros paredzēts izveidot koplietošanas pakalpojumu valsts pārvaldes pakalpojumu turētājiem[1], kuriem ir mērķtiecīgi organizēt pakalpojumu sniegšanu, izmantojot pakalpojumu pieteikšanas koplietošanas tīklu, un tajā sniegtie pakalpojumi būs pieejami visām sabiedrības grupām jebkurā no 372 kontaktpunktiem.
Koplietošanas pakalpojums ietvers šādu lietotājorientētu funkciju kopumu:
      a)   valsts pārvaldes pakalpojumu pieteikumu pieņemšanu[2] klātienē un strukturētu nodošanu pakalpojumu turētajiem;
      b)   iedzīvotāju klātienes atbalstu tādu pakalpojumu pieteikšanai, kuru apraksti pieejami portālā Latvija.gov.lv;
      c)   informācijas sniegšanu iedzīvotājiem neklātienes kanālos (zvans, e-pasts, sociālie tīkli kā portāla Latvija.gov.lv konti Twitter, Facebook, tērzēšana) par tādiem pakalpojumiem, kuru apraksti pieejami portālā Latvija.gov.lv;
      d)   tiešsaistes risinājuma nodrošināšanu attālinātai iedzīvotāju konsultācijai ar pakalpojuma turētāja speciālistu.
Koplietošanas pakalpojumu paredzēts īstenot:
      a)   izveidojot vismaz 372 jaunus vienotus pakalpojumu pieteikšanas kontaktpunktus jeb VPVKAC;
      b)   izveidojot 8 vienotus attālināta atbalsta sniegšanas kontaktpunktus VPVKAC tīkla ietvaros – Valsts pārvaldes pakalpojumu palīdzības dienestu (turpmāk – VPPPD).
Papildu valsts valodai citu valodu lietojums attiecas uz Eiropas Savienības oficiālajām valodām.


[1] MK 2017. gada 4. jūlija noteikumu Nr. 399 “Valsts pārvaldes pakalpojumu uzskaites, kvalitātes kontroles un sniegšanas kārtība” 2.2. apakšpunkts.

[2] Attiecas uz valsts pārvaldes pakalpojumiem, kur to pieļauj pakalpojuma nodrošināšanas specifika.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Pašvaldībām, noslēdzot sadarbības līgumus ar VARAM par portāla Latvija.gov.lv klientu attālinātu atbalstu, būs iespēja piesaistīt 8 jaunus darbiniekus.

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
302 400
0
2 065 437
0
1 992 774
679 388
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
302 400
0
2 065 437
0
1 992 774
679 388
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
302 400
0
3 034 303
0
2 921 695
800 892
2.1. valsts pamatbudžets
0
302 400
0
2 435 674
0
2 347 753
800 892
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
598 629
0
573 942
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
-968 866
0
-928 921
-121 504
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
-370 237
0
-354 979
-121 504
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
-598 629
0
-573 942
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
-968 866
-928 921
-121 504
5.1. valsts pamatbudžets
0
-370 237
-354 979
-121 504
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
-598 629
-573 942
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Investīcijas projektu plānots īstenot no 2023. gada līdz 2026. gada 31. martam. Detalizēts izmaksu aprēķins atspoguļots šīs sadaļas 6.1. punktā. Investīcijas projekta īstenošanas izdevumu sadalījums pa gadiem norādīts 1.tabulā zemāk:
1.tabula
Finansējuma avots 2023.gads 2024.gads 2025.gads 2026.gads Kopā
Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma finansējums, EUR 302 400 2 065 437 1 992 774 679 388 5 039 999
Valsts budžeta finansējums pievienotās vērtības nodokļa izmaksu segšanai, EUR 0 370 237 354 979 121 504 846 720
Pašvaldību budžets, EUR 0 598 629 573 942 0 1 172 571
Kopā, EUR 302 400 3 034 303 2 921 695 800 892 7 059 290

Pašvaldību budžets kā pašvaldību līdzfinansējums jaunu VPVKAC izveidei iekļauts, ņemot vērā MK 19.04.2022. noteikumu Nr.248 "Kārtība, kādā izmanto gadskārtējā valsts budžeta likumā paredzēto apropriāciju valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru tīkla izveidei, uzturēšanai un publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidei" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 248) 6.1.apakšpunkta un 1.pielikuma 6.punkta prasībām par pašvaldības līdzfinansējuma nodrošināšanu 30% apmērā no kopējām VPVKAC izveides izmaksām (30% = 1 172 571 EUR kopējais pašvaldību līdzfinansējums/ 372 VPVKAC un 8 VPPPD = 3 085,7131 EUR kā 30% līdzfinansējums vienam VPVKAC un VPPAD)

Savukārt atbilstoši MK noteikumu Nr. 248 16. punktam, valsts budžeta dotācijas daļa vienotā klientu apkalpošanas centra uzturēšanai nepārsniedz 50 % no kopējiem vienotā klientu apkalpošanas centra uzturēšanas izdevumiem, un pašvaldības sedz ne mazāk kā 50% no uzturēšanai paredzētajiem izdevumiem.

VPVKAC IS lietošana VPVKAC tīklā ir noteikta MK noteikumu Nr. 401 17. un 20.punktos. MK noteikumu Nr. 248 13., 14. un 18.punktos noteikta VPVKAC IS reģistrēto datu izmantošana VPVKAC uzturēšanas izdevumu aprēķināšanai. Atbilstoši MK noteikumu Nr. 248 19.punktam, VARAM izstrādā ikgadējās dotācijas sadalījumu pašvaldībām VPVKAC darbībai nepieciešamās pakalpojumu vadības sistēmas, t. i., VPVKAC IS nodrošināšanai. Ņemot vērā, ka VPVKAC darbībai ir būtiska un ar attiecīgajiem MK noteikumiem uzdota VPVKAC IS lietošana datu reģistrācijai, uzskaitei un, attiecīgi, VPVKAC uzturēšanas finansējuma aprēķināšanai, VPVKAC IS lietošanu pašvaldības nelīdzfinansē. Tādejādi pēc investīcijas projekta īstenošanas ikgadējās VPVKAC IS uzturēšanas izmaksas tiek plānotas 15 % apmērā no izstrādes izmaksām, pieskaitot ikgadēju lietotāju atbalstu (jāņem vērā plašais VPVKAC IS lietotāju skaits: valsts iestādes, 166 esošie VPVKAC un 372 jaunizveidotie VPVKAC, un 8 VPPPD), un ir ne vairāk kā 340 180 EUR ar PVN gadā (skat. 2.tabulu):

2.tabula
Informācijas sistēma un lietotāju atbalsts EUR ar PVN
VPVKAC IS (ANM finansējums 1 686 221 EUR + PVN 21%) 306 049,00
VPVKAC IS lietotāju atbalsta dienesta izmaksas ik gadu 34 131,00
Kopā 340 180,00

Uzturēšanas izmaksas tiks pieprasītas no valsts budžeta līdzekļiem normatīvajos aktos noteiktā kārtībā.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
Atveseļošanas fonda plāna finansējums (kopā) ANM, EUR ANM, EUR ANM, EUR ANM, EUR
5 039 999 2023.gads 2024.gads 2025.gads 2026.gads
Projekta ietvaros veicamo darbību un būtisko izmaksu veidu raksturojošs apzīmējums
VPVKAC skaits izveidei 0 186 186 0
4.3.   VPVKAC telpu pielāgošana 0 184 463 184 463 0
4.5. VPVKAC  tehniskais nodrošinājums 0 922 314 922 314 0
VPPPD skaits izveidei 0 8 0 0
4.4. VPPPD telpu pielāgošana 0 7 934 0 0
4.6. VPPPD tehniskais nodrošinājums 0 39 669 0 0
4.7.   VPVKAC IS pilnveide, portāla Latvija.gov.lv pilnveide, drošības un veiktspējas audits un infrastruktūras uzturēšanas izmaksas 0 580 450 555 390 550 381
4.8.   VPVKAC IS lietotāju atbalsta dienesta izmaksas 0 28 207 28 207 28 207
4.9.   Projekta vadības un administrēšanas, t.sk. vadības un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas 302 400 302 400 302 400 100 800
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
 
Plānotais pievienotās vērtības nodokļa (PVN) apmērs (kopā), ja tiks pieprasīta tā segšana Valsts budžets, EUR Valsts budžets, EUR Valsts budžets, EUR Valsts budžets, EUR
846720 EUR 2023.gads 2024.gads 2025.gads 2026.gads
Projekta ietvaros veicamo darbību un būtisko izmaksu veidu raksturojošs apzīmējums
VPVKAC skaits izveidei 0 186 186 0
4.3.   VPVKAC telpu pielāgošana 0 38 737 38 737 0
4.5. VPVKAC  tehniskais nodrošinājums 0 193 686 193 686 0
VPPPD skaits izveidei 0 8 0 0
4.4. VPPPD telpu pielāgošana 0 1 666 0 0
4.6. VPPPD tehniskais nodrošinājums 0 8 330 0 0
4.7.   VPVKAC IS pilnveide, portāla Latvija.gov.lv pilnveide, drošības un veiktspējas audits un infrastruktūras uzturēšanas izmaksas 0 121 895 116 632 115 580
4.8.   VPVKAC IS lietotāju atbalsta dienesta izmaksas 0 5 923 5 924 5 924
4.9.   Projekta vadības un administrēšanas, t.sk. vadības un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas 0 0 0 0

 
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
nav attiecināms
Cita informācija
Finansējums projekta īstenošanai tiks pieprasīts no valsts budžeta programmas 80.00.00 “Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”.

4.1.1. Valsts pārvaldes iekārtas likums

Pamatojums un apraksts
Iesniegts tiesību akta projekts ID: 22-TA-800 “Grozījumi Valsts pārvaldes iekārtas likumā”, tostarp, lai ieviestu jaunu koplietošanas pakalpojumu - VPPPD, papildinot likumu ar deleģējumu, kur noteiks valsts pārvaldes pakalpojumu palīdzības (atbalsta) dienesta sniegto pakalpojumu apjomu, sniegšanas kārtību un sniegšanas kritērijus, kā arī pakalpojumu sniegšanas tehniskā nodrošinājuma piešķiršanas kārtību. Saskaņā ar Ministru kabineta 2020. gada 4. februāra rīkojuma Nr. 39 “Par pakalpojumu vides pilnveides plānu 2020.-2023. gadam” 5. punktu, VARAM dots uzdevums līdz 2021. gada 30. decembrim apvienot visus reģionālas nozīmes VPVKAC un izveidot vienotu VPPPD pirmā līmeņa konsultāciju sniegšanai par visiem pakalpojumiem, kuru apraksti iekļauti portāla Latvija.gov.lv pakalpojumu katalogā.  
Atbildīgā institūcija
Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija

4.1.2. Noteikumi par valsts pārvaldes vienoto klientu apkalpošanas centru veidiem, sniegto pakalpojumu apjomu un pakalpojumu sniegšanas kārtību

Pamatojums un apraksts
2023. gadā sākts darbs pie MK 2017.gada 4.jūlija noteikumu Nr.401 “Noteikumi par valsts pārvaldes vienoto klientu apkalpošanas centru veidiem, sniegto pakalpojumu apjomu un pakalpojumu sniegšanas kārtību” papildināšanas, precizējot VPVKAC veidus, pakalpojumu apjomu un sniegšanas kārtību.
Atbildīgā institūcija
Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Ņemot vērā, ka rīkojuma projekts paredz apstiprināt projektu, kura saturs jau ir noteikts MK 2022. gada 14. jūlija noteikumos Nr. 435 “Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes “Digitālā transformācija” 2.1. reformu un investīciju virziena “Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija” īstenošanas noteikumi”, kā arī, ņemot vērā MK 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 “Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5. punktu, kas nosaka, ka sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas, rīkojuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem un sabiedrības līdzdalības kārtība rīkojuma projekta izstrādē netiek piemērota.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts digitālās attīstības aģentūra
  • Ventspils valstspilsētas pašvaldības iestāde “Ventspils Digitālais centrs”
  • LR valstspilsētas un novadi (43 pašvaldības)
  • Kultūras informācijas sistēmu centrs
  • Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra
  • Valsts ieņēmumu dienests
  • Zemessardzes štābs

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Pakalpojumu turētājiem nodrošināta klātienes apkalpošana atbilstoši aprīkotās telpās ar apmācītu darbinieku palīdzību, pakāpeniski atsakoties no iestāžu uzturētām klātienes apkalpošanas struktūrvienībām, nodrošināts 1. līmeņa telefonisks atbalsts klientiem par portālā Latvija.gov.lv ievietotajiem pakalpojumiem, iespēja saņemt strukturētu pieteikumu elektroniskā kanālā papīra pieteikuma veidā. Papildu valsts valodai citu valodu lietojums attiecas uz Eiropas Savienības oficiālajām valodām.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Tiks pilnveidota VPVKAC IS: paplašināts attālinātā ierēdņa konsultāciju klāsts, izstrādājot funkcionalitāti, lai nodrošinātu valsts pakalpojumu pārvaldību un video pieejamību, un nodrošinātu pakalpojumu vadības sistēmas jaunas funkcionalitātes pieejamību portāla Latvija.gov.lv klientu darba vidē (darba vidē patstāvīgi pieteikt attālinātu video konsultāciju). Projekta ietvaros tiks veikti pilnveides darbi portālā Latvija.gov.lv, salāgojot funkcionālās iespējas.

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
VPVKAC loma ir nodrošināt pakalpojumu pieejamību cilvēkiem, kuri citādi digitālai videi nevar piekļūt, vai ir nepietiekamas digitālās prasmes, tā veicinot vispārējo iekļaušanos digitālajā telpā. VPVKAC aizstāj valsts iestāžu slēgtos apkalpošanas centrus reģionos, izmantojot vienotu, sistēmisku klientu apkalpošanas politiku – viens tīkls, vienota pieeja, vienveidīgs pakalpojuma sniegšanas standarts.

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Pakalpojumu turētāji, izmantojot VPVKAC tīklu, nodrošinās iespēju pakalpojumus pieteikt tām sabiedrības grupām, kuras ir mazāk digitāli prasmīgas vai kurām nav pieejami nepieciešamie informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (IKT) rīki. Piemēram, Valsts ieņēmumu dienesta pakalpojums par gada ienākuma deklarācijas iesniegšanu Elektroniskās deklarēšanās sistēmā (EDS) pieejams tikai elektroniski, bet klātienē šo pakalpojumu klientiem izpildīt palīdz VPVKAC darbinieki, iesniedzot deklarāciju tieši EDS.

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi