Anotācija

24-TA-2618: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 24. oktobra noteikumos Nr. 609 "Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 5.1. reformu un investīciju virziena "Produktivitātes paaugstināšana caur investīciju apjoma palielināšanu P&A" 5.1.1.r. reformas "Inovāciju pārvaldība un privāto P&A investīciju motivācija" 5.1.1.2.i. investīcijas "Atbalsta instruments pētniecībai un internacionalizācijai" trešās kārtas īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 24. oktobra noteikumos Nr. 609 "Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 5.1. reformu un investīciju virziena "Produktivitātes paaugstināšana caur investīciju apjoma palielināšanu P&A" 5.1.1.r. reformas "Inovāciju pārvaldība un privāto P&A investīciju motivācija" 5.1.1.2.i. investīcijas "Atbalsta instruments pētniecībai un internacionalizācijai" trešās kārtas īstenošanas noteikumi"" (turpmāk - MK noteikumu projekts) izstrādāts, lai pilnveidotu atbalsta programmas nosacījumus, atbilstoši esošajai situācijai un tirgus dalībnieku pieprasījumam, un veiktu citus tehniskus precizējumu, nodrošinot atbilstību aktuālajiem normatīvajiem aktiem.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
MK noteikumu projekta mērķis ir pilnveidot atbalsta programmas nosacījumus, nodrošinot atbalsta sniegšanu atbilstoši esošajai situācijai, tirgus dalībnieku pieprasījumam un aktuālajam normatīvajam regulējumam.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2023. gada 24. oktobra noteikumu Nr. 609 “Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 5.1. reformu un investīciju virziena “Produktivitātes paaugstināšana caur investīciju apjoma palielināšanu P&A” 5.1.1.r. reformas “Inovāciju pārvaldība un privāto P&A investīciju motivācija” 5.1.1.2.i. investīcijas “Atbalsta instruments pētniecībai un internacionalizācijai” trešās kārtas īstenošanas noteikumi” (turpmāk - Noteikumi Nr. 609) mērķis ir nodrošināt finansējumu sadarbības tīklu dalībnieku internacionalizācijai un privāto pētniecības un attīstības investīciju apjoma palielināšanai. Atbalsta programma paredz sniegt sīkiem (mikro), maziem, vidējiem un lieliem komersantiem, tai skaitā valsts kapitālsabiedrībām un pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijām atbalstu līdz 50 000 euro (sadarbības veicināšanai starp komersantiem un pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijām, jaunu produktu mērogošanai, izcilības veicināšanai uzņēmējdarbībā un pasākumiem nozares popularizēšanai u.c. aktivitātēm).
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Noteikumos Nr.609 ir iekļautas atsauces uz Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulu Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 (turpmāk – regula Nr. 2018/1046), kura 2024. gada 23. augustā ir zaudējusi spēku. Lai nodrošinātu atbilstošu atbalsta sniegšanu, nepieciešams precizēt Noteikumos Nr.609 iekļautās atsauces uz Eiropas Parlamenta un Padomes (ES) 2024. gada 23. augusta Regulu Nr. 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (turpmāk – regula Nr. 2024/2509).
Papildus, Noteikumos Nr.609 iekļautas atsauces uz Saimniecisko darbību statistiskā klasifikācija Eiropas Kopienā, 2. redakciju, kas 2024. gada 31. decembrī beigusi darbību. No 2025. gada 1. janvāra tiek piemērota Saimniecisko darbību statistiskā klasifikācija Eiropas Kopienā, 2.1. redakcija (turpmāk - NACE 2.1. redakcija), ko nepieciešams iekļaut Noteikumos Nr.609.
Noteikumu Nr.609 73.4. apakšpunkts paredz, ka sadarbības tīkls vērtē sadarbības tīkla dalībnieku atbilstību Noteikumu Nr.609 25.punktā minētajiem izslēgšanas kritērijiem. Ja uz sadarbības tīklu vai sadarbības tīkla dalībnieku ir attiecināms, kāds no Noteikumu Nr.609 25.punkta kritērijiem, tas izslēdzams no tālākas atbalsta piešķiršanas. Nosakot izslēgšanas kritērijus, Ekonomikas ministrija (turpmāk - nozares ministrija) vadījās pēc vadlīniju “Vadlīnijas informatīvā ziņojuma vai Ministru kabineta noteikumu izstrādei par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna reformas vai investīcijas ieviešanu” zemsvītras atsauces Nr.29, kurā norādīts, ka atbilstoši Eiropas Komisijas apstiprinājumam, ieviešot Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna investīcijas, var piemērot pārbaudi atbilstoši izslēgšanas kritērijiem, piemērojot tādu paši praksi kā attiecībā uz Eiropas Savienības investīcijām (Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 22.panta pirmās daļas 1.- 4. punktā noteiktie izslēgšanas noteikumi). Tomēr ņemot vērā, ka šie kritēriji tiešā veidā attiecas uz Eiropas Savienības fondu īstenošanu, nevis uz Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna investīcijām, Noteikumos Nr.609 nav definēts sodāmības/pārkāpumu noilguma termiņš, tādējādi nav skaidra Ministru kabineta 2023. gada 13. jūlija noteikumu Nr. 408 “Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā” (turpmāk – MK noteikumi Nr. 408) V nodaļā noteiktās kārtības, kādā izvērtē projekta iesniedzēja atbilstību Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 22. pantā minētajiem izslēgšanas noteikumiem, piemērošana.
Vienlaikus, lai nodrošinātu pilnvērtīgu atbalsta programmas ieviešanu, nepieciešams precizēt attiecināmās izmaksas, kā arī skaidri definēt maksimāli pieļaujamo atbalsta intensitāti Noteikumu Nr.609 ietvaros. 
Risinājuma apraksts
Pēc nozares ministrijas ierosinājuma un nozares asociāciju priekšlikumiem MK noteikumu projekts paredz:

1. pārņemt regulas Nr. 2024/2509 nosacījumus
Regula Nr. 2018/1046 ar 2024. gada 23. augustu ir zaudējusi spēku, vienlaikus spēkā stājoties regulai Nr. 2024/2509. Lai nodrošinātu atbalsta piešķiršanu atbilstoši regulas Nr. 2024/2509 nosacījumiem, ar MK noteikumu projektu tiek veikti precizējumi, kas pēc būtības nemaina atbalsta programmas ietvaros noteiktos finanšu noteikumus, bet atsevišķos gadījumos maina attiecīgā panta numerāciju.

2. precizēt attiecināmās izmaksas 
Pēc nozares ministrijas diskusijām ar uzņēmumus pārstāvošajām organizācijām tika konstatēts, ka pilnvērtīgai sadarbības tīkla dalībnieku konkurētspējas nodrošināšanai un Latvijas tēla popularizēšanai nepieciešams papildināt sadarbības tīkla dalībnieka attiecināmās izmaksas ar stratēģiju izstrādes vai iegādes izmaksām. Precizētās attiecināmās izmaksas sniegs iespēju uzņēmumiem efektīvāk identificēt jaunus tirgus un nozares attīstības virzienus, nodrošinot precīzāku un stratēģiskāku pieeju konkurētspējas veicināšanā. Stratēģijas izstrāde vai iegāde ir būtisks elements, lai uzlabotu uzņēmumu spēju pielāgoties globālajām tendencēm un prasībām, vienlaikus veicinot Latvijas uzņēmumu atpazīstamību. Ņemot vērā minēto, tiek precizēts Noteikumu Nr.609 42.2.4. apakšpunkts.
Lai nodrošinātu vēl plašāku sadarbības tīkla dalībniekiem pieejamo sadarbības un internacionalizācijas aktivitāšu klāstu, t.sk., sadarbības tīkla dalībnieku iesaisti starptautiskās vērtību ķēdēs, tiek precizēts Noteikumu Nr.609 42.2.5. apakšpunkts.

3. precizēt izmaksu attiecināmības nosacījumus
Noteikumu Nr.609 ietvaros sadarbības tīkls plāno aktivitātes, iesaistot tajās visus vai atsevišķus sadarbības tīkla dalībniekus, un tām pakārto attiecināmās izmaksas. Sadarbības tīkla kā biedrības vai nodibinājuma organizēto aktivitāšu attiecināmās izmaksas tiek uzskatītas kā sadarbības tīkla de minimis atbalsta apmērs. Sadarbības tīkla dalībnieki projekta ietvaros var īstenot aktivitātes arī bez sadarbības tīkla iesaistes, kā piemēram, dalība izstādē. Minētajā situācijā konkrētajam sadarbības tīkla dalībnieku lokam (viens vai vairāki) izmaksas tiek uzskatītas kā sadarbības tīkla dalībnieka de minimis atbalsta apmērs.
Atsevišķos gadījumos, lai nodrošinātu pilnvērtīgu aktivitātes īstenošanu, sadarbības tīkla personāls (eksperti) piedalās arī sadarbības tīkla dalībnieku īstenotajās aktivitātes. Proti, sadarbības tīkla eksperti nepārstāv sadarbības tīklu kā biedrību, bet nodrošina sadarbības tīkla dalībnieku īstenoto darbību pilnvērtīgu norisi.
Ņemot vērā minēto, Noteikumi Nr.609 tiek papildināti ar 44.1 punktu, nosakot, ka sadarbības tīkla ekspertu iesaiste sadarbības tīkla dalībnieku īstenotajās aktivitātes un no tām izrietošās attiecināmās izmaksas var tikt attiecinātas uz sadarbības tīkla dalībnieka de minimis atbalsta apmēru, ja sadarbības tīkla dalībnieks to rakstiski saskaņo. Uz sadarbības tīkla dalībnieku var tikt attiecinātas Noteikumu Nr.609 42.1.4., 42.1.5., 42.1.7., 42.1.9., 42.1.10., 42.1.11. apakšpunktā minētās izmaksas, kā arī 42.1.6. apakšpunkta izmaksas, kas attiecināmas uz 42.2.4. apakšpunktu, 42.1.8. apakšpunkta izmaksas, kas attiecināmas uz 42.2.2. apakšpunktu un 42.1.12. apakšpunkta izmaksas, kas attiecināmas uz 42.2.3. apakšpunktu.
Ja sadarbības tīkla eksperti iesaistās un sniedz pakalpojumus vienlaikus vairākiem sadarbības tīkla dalībniekiem, de minimis atbalsta apmērs var tikt uzskatīts vairākiem sadarbības tīkla dalībniekiem, to proporcionāli sadalot, atbilstoši sadarbības tīkla dalībnieku skaitam, kas īstenojuši aktivitāti.
MK noteikumu projektā precizētie izmaksu attiecināmības nosacījumi ir attiecināmi retrospektīvi. 

4. precizēt izslēgšanas kritēriju piemērošanas nosacījumus
Lai nodrošinātu MK noteikumu Nr. 408 V nodaļā noteiktās kārtības, kādā izvērtē projekta iesniedzēja atbilstību Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 22. pantā minētajiem izslēgšanas noteikumiem, skaidru un nepārprotamu piemērošanu, Noteikumi Nr.609 tiek papildināti ar 25.1 punktu, kurā tiek definēti noilguma iestāšanās nosacījumi Noteikumu Nr.609 25. punktā minētajiem izslēgšanas noteikumiem. 

5. pārņemt NACE 2.1. redakciju
Lai dažādu valstu statistika būtu salīdzināma Eiropas Savienībā (ES) pastāv divas klasifikācijas sistēmas – 2010. gada Eiropas Kontu sistēmu (EKS2010) un ES Saimniecisko darbību statistiskā klasifikācija jeb NACE, – saskaņā ar kurām iespējams klasificēt institucionālās vienības un tautsaimniecības sektorus.
NACE 2.red. klasifikācija tika izstrādāta un apstiprināta ar 2006. gada 20. decembra Eiropas Parlamenta un Padomes regulu (EK) Nr. 1893/2006, ar ko izveido NACE 2. red. saimniecisko darbību statistisko klasifikāciju, kā arī groza Padomes Regulu (EEK) Nr. 3037/90 un dažas EK regulas par īpašām statistikas jomām, kas 2024. gada 31. decembrī zaudēja spēku. No 2025. gada 1. janvāra NACE 2. red. tiek atjaunināta, lai ņemtu vērā tehnoloģiju un ekonomikas attīstību un nodrošinātu tās saskaņotību ar citām ekonomiskajām un sociālajām klasifikācijām un stājās spēkā NACE 2.1. redakcija, kas izklāstīta Komisijas deleģētajā (ES) 2022. gada 10 oktobra Regulā Nr. 2023/137, ar kuru groza Regulu (EK) Nr. 1893/2006, ar ko izveido saimniecisko darbību statistisko klasifikāciju. Ņemot vērā minēto, Noteikumi Nr.609 tiek papildināti ar jaunu 41.punktu un tiek precizēts 21.7. un 60.1.4. apakšpunkts. 

6. tehniskus grozījumus
Precizēt Noteikumu Nr.609 14. punktu, pievienojot atsauci uz Noteikumu Nr.609 82.punktu. Noteikumu Nr.609 14. punktā definēta maksimāli pieļaujamā atbalsta intensitāte sadarbības tīklam un sadarbības tīkla dalībniekam - Atveseļošanas fonda finansējuma intensitāte 85%, privātā līdzfinansējuma intensitāte 15%. Savukārt Noteikumu Nr.609 82. punkts paredz izņēmuma gadījumu, proti, Atveseļošanas fonda finansējuma intensitāti 100% apmērā pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijas darbībām kas nav saistītas ar saimniecisko darbību. Līdz ar to, Noteikumu Nr.609 14. punkts precizēts, nodrošinot skaidras un nepārprotamas tiesību normas un mazinot interpretācijas iespējas.

Precizēt Noteikumu Nr.609 58. punktu, nosakot, ka sadarbības tīklam veicot grozījumus Darbības plānā, tas nav jāsaskaņo ar nozares ministriju. Minētais nodrošina atvieglotu dokumentu precizēšanu un mazina birokrātisko slogu. Pēc Darbības plāna grozījumu iesniegšanas Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā, aģentūra pārliecinās, ka sadarbības tīkls nav veicis izmaiņas sākotnēji plānotajos darbības virzienos.
Vienlaikus tiek svītrots Noteikumu Nr.609 58. punkta otrais teikums - "Sadarbības tīkls 30 dienu laikā precizēto un saskaņoto darbības plānu iesniedz Vadības informācijas sistēmā", ņemot vērā, ka Darbības plāns vairs netiek saskaņots ar Ekonomikas ministriju un ir iesniedzams veicot grozījumus līgumā par projekta īstenošanu. 

Precizēt Noteikumu Nr.609 76.2. apakšpunktu, nosakot, ka līdzekļu atgūšanas rīkojuma neesamības pārbaude tiek veikta gan uz projekta iesniedzēju, gan tā saistīto uzņēmumu grupas līmenī. Ņemot vērā, ka līdz šim Latvijā nav neviena līdzekļu atgūšanas rīkojuma, veiktajiem precizējumiem nav ietekmes uz projekta iesniedzējiem.

MK noteikumu projekts ietekmēs projektu īstenošanu, sadarbības tīklam ir iespēja precizēt Darbības plānu iekļaujot tajā precizētās attiecināmās izmaksas (projekta ietvaros plānotā publiskā finansējuma ietvaros, to nepalielinot), ja tas būs nepieciešams veiksmīgai projekta īstenošanai. Vienlaikus, sadarbības tīkls sniedzot atbalstu sadarbības tīkla dalībniekam, ņems vērā izslēgšanas noteikumu noilguma periodu, kas potenciāli nodrošinās atbalsta sniegšanu plašākam sadarbības tīkla dalībnieku lokam. MK noteikumu projekts neparedz obligātus līguma par projekta īstenošanu grozījumus. Katrs sadarbības tīkls izvērtē veiktos precizējumu attiecībā uz attiecināmajām izmaksām un nepieciešamības gadījumā veic grozījumu līgumā par projekta īstenošanu.
MK noteikumu projektam nav ietekmes uz iepriekš veikto atklāto projektu iesniegumu atlasi. Ar MK noteikumu projektu netiek veiktas izmaiņas projektu iesniegumu atlases nosacījumos, bet precizēts attiecināmo izmaksu tvērums un to piemērošanas nosacījumi, lai to padarītu pēc iespējas efektīvāku. 
Lai nodrošinātu informācijas pieejamību un vienādus nosacījumus visiem sadarbības tīkliem pēc MK noteikumu projekta apstiprināšanas nozares ministrija atkārtoti informēs sadarbības tīklus par grozījumiem. 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32024R2509
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes (ES) 2024. gada 23. augusta Regula Nr. 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (turpmāk – regula Nr. 2024/2509)
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32014R0651
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regula (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu (turpmāk – Komisijas regula Nr. 651/2014)
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes (ES) 2024. gada 23. augusta Regula Nr. 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (turpmāk – regula Nr. 2024/2509)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas Nr. 2024/2509 61. pants
MK noteikumu projekta 50.12. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas Nr. 2024/2509 61. pants
MK noteikumu projekta 56.3.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas Nr. 2024/2509 61. pants
MK noteikumu projekta 56.9. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas Nr. 2024/2509 61. pants
MK noteikumu projekta 57.3. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas Nr. 2024/2509 61. pants un 133. pants
MK noteikumu projekta 68. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regula (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu (turpmāk – Komisijas regula Nr. 651/2014)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Komisijas regula Nr. 651/2014 I pielikuma 3. panta 3. punkts
MK noteikumu projekta 76.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
Sabiedrības līdzdalība nodrošināta Tiesību aktu portālā (08.02.2025-22.02.2025)

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

Noteikumu projekts neparedz radīt papildus administratīvo slogu. 
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi