Anotācija

23-TA-778: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Nozaru ekspertu padomju izveidošanas, darbības un darbības koordinācijas kārtība" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Profesionālās izglītības likuma 7.panta 14. punkts un 12. panta desmitā daļa, kas nosaka, ka kārtību, kādā tiek izveidotas un darbojas noaru ekspertu padomes un kārtību, kādā tiek  koordinēta nozaru ekspertu padomju darbība, nosaka Ministru kabinets.
Ministru prezidenta dotais uzdevums Nr. 22-UZ-204.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Atbilstoši Profesionālās izglītības likumā dotajam pilnvarojumam noteikt nozaru ekspertu padomju  izveidošanu, darbību un darbības koordināciju, ņemot vērā gan 2022.gada 3. marta grozījumus Profesionālās izglītības likumā, gan arī nozaru ekspertu padomju darbībā konstatētos nepieciešamos uzlabojumus.
 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Atbilstoši Profesionālās izglītības likuma 12. pantā noteiktajam Nozaru ekspertu padomes  (turpmāk - arī Padome) ir nozaru konsultatīva institūcija, kuras darbības mērķis ir sekmēt nozaru profesionālās izglītības atbilstību darba tirgus prasībām, tās efektivitātes un kvalitātes paaugstināšanu, veicinot valsts un pašvaldību, profesionālās izglītības iestāžu, nozares darba devēju un to apvienību, arodbiedrību un to apvienību un speciālistu sadarbību cilvēkresursu attīstības jautājumos.
Padome izveidošanas, darbības un darbības koordinācijas kārtību pašreiz nosaka Ministru kabineta 2016. gada 15. jūlija noteikumi Nr. 485 "Nozaru ekspertu padomju izveidošanas, darbības un darbības koordinācijas kārtība" (turpmāk - Noteikumi Nr.485), kas tika izdoti pamatojoties uz Profesionālās izglītības likuma 7. panta 14. punktu (nosaka pilnvarojumu Ministru kabinetam izdot noteikumus par kārtību, kādā tiek izveidotas un darbojas Oadomes) un 12. panta piekto daļu (nosaka pilnvarojumu Ministru kabinetam izdot noteikumus par kārtību, kādā tiek koordinēta padomju darbība). 

Noteikumi Nr. 485 nosaka Padomes sastāvu, Padomes izveidošanas kārtību, Padomes darbību, tai skaitā Padomes sēžu sasaukšanas kārtību un lēmumu pieņemšanas kārtību, apakšpadomju un darba grupu izveidošanu, kā arī Padomes likvidācijas kārtību.

Ar 2022. gada 3. marta grozījumiem Profesionālās izglītības likumā (turpmāk - likuma grozījumi) tā 12. panta piektā daļa tika izteikta jaunā redakcijā, kurā vairs nav ietverts pilnvarojums Ministru kabinetam izdot noteikumus par Padomju darbības koordinācijas kārtību, vienlaicīgi  ietverot pilnvarojumu Ministru kabinetam noteikt minēto kārtību 12. panta desmitajā daļā.
Vienlaicīgi ar likuma grozījumiem tika precizēts Padomju sastāvs. Tika saglabāts līdzšinējais nosacījums, ka Padomju darbību koordinē Latvijas Darba devēju konfederācija, izņemot Pārtikas rūpniecības un lauksaimniecības padomes darbību, ko koordinē Lauksaimnieku organizāciju sadarbības padome. Līdztekus tam tika noteikts, ka kultūras nozares un radošo industriju jomas padomi, koordinē Kultūrizglītības padome. Tika noteikts arī, ka Latvijas Darba devēju konfederācija ir nacionālais nozaru ekspertu padomju koordinators.
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ievērojot minēto ir nepieciešams izdot jaunus Ministru kabineta noteikumus atbilstoši Profesionālās izglītības likumā noteiktajam. 
Papildu minētajam Padomju darbībā un to darbības koordinācijā ir konstatēta nepieciešamība to optimizēt, tai skaitā arī attiecībā uz pārstāvju deleģēšanas un personālsastāva apstiprināšanas kārtību, uzaicinājumu nosūtīšanu dalībai Padomes sēdēs u.c.
 
Risinājuma apraksts
Ievērojot minēto Noteikumi Nr. 485 tiek izdoti jaunā redakcijā, nosakot Padomju izveidošanas, darbības un darbības koordinācijas kārtību, veicot atsevišķus precizējumus attiecībā uz pārstāvju deleģēšanas un personālsastāva apstiprināšanas kārtību, Padomes darbību, tai skaitā sēžu organizēšanu. 
Kopš 2011.gada  ir izveidotas un aktīvi darbojas 13 Padomes, kas izveidotas šādās tautsaimniecības nozarēs:
1. Tūrisms, skaistumkopšana;
2. Ķīmiskās rūpniecības nozare un tās saskarnozares  - ķīmija, farmācija, biotehnoloģija, vide;
3. Metālapstrāde, mašīnbūve un mašīnzinības;
4. Tekstilizstrādājumu, apģērbu, ādas un ādas izstrādājumu ražošana;
5. Kokrūpniecība (mežsaimniecība, kokapstrāde);
6. Būvniecība;
7. Enerģētika;
8. Pārtikas rūpniecība un lauksaimniecība;
9. Uzņēmējdarbība, finanses, grāmatvedība, administrēšana (vairumtirdzniecība, mazumtirdzniecība un komerczinības);
10. Elektronisko un optisko iekārtu ražošana, informācijas un komunikācijas tehnoloģijas;
11. Poligrāfija un izdevējdarbība, papīra un papīra izstrādājumu ražošana un datordizains;
12. Transports un loģistika.
13. Kultūras nozares un radošo industriju joma.

No minētajām Padomēm 11  koordinē Latvijas Darba devēju konfederācija, kas ir arī nacionālais nozaru ekspertu padomju koordinators.  Pārtikas rūpniecības un lauksaimniecības padomi  koordinē Lauksaimniecības organizācijas sadarbības padome, bet Kultūras nozares un radošo industriju jomas nozares ekspertu padomes funkcijas veic Kultūrizglītības padome, kuras darbu koordinē Latvijas Nacionālais kultūras centrs.

Noteikumu projekts pamatā saglabā Noteikumos Nr. 485 noteikto regulējumu attiecībā uz Padomes izveidošanu, tās darbības un darbības koordinācijas kārtību, vienlaikus precizējot šādus jautājumus:
1) Tiek precizēts Padomju sastāvs atbilstoši Profesionālās izglītības likumā noteiktajam, nosakot arī, ka atbilstoši attiecīgās Padomes kompetencē esošo jautājumu specifikai Padomes darbā bez balsstiesībām var pieaicināt izglītības iestāžu un pašvaldību pārstāvjus un citus nozares ekspertus.
2) Tiek noteikts, ka, izvirzot pārstāvjus, nav nepieciešams iesniegt detalizētu  pārstāvja dzīves gaitas aprakstu (CV), tā vietā nosakot, ka pamatojumu (izglītību un pieredzi) pārstāvja atbilstībai darbam Padomē norāda iesniegumā. Deleģējot pārstāvjus darbam attiecīgajā Padomē, dzīves gaitas apraksts  (CV) nav nepieciešams, jo tā saturs ir pārāk vispārīgs, lai to prasītu iesniegt dalībai Padomē. Turklāt tiek iesniegta informācija, kas specifiski nav nepieciešama, lai lemtu par personas atbilstību darbam attiecīgajā Padomē. Tas nereti rada nevajadzīgu administratīvo slogu un arī zemas nozīmīguma pakāpes informācijas apmaiņu.
3)  Tiek noteikts, ka Nacionālās trīspusējās sadarbības padomes Profesionālās izglītības un nodarbinātības trīspusējās sadarbības padomes apakšpadome (turpmāk - PINTSA) apstiprina Padomes institucionālo pārstāvniecību, bet ne vairs personālsastāvu. Tas, ka PINTSA ir jāapstiprina gan institucionālā pārstāvniecība, gan personālsastāvs, apgrūtina iespējas dalībai Padomēs jau apstiprinātajām organizācijām elastīgi mainīt pārstāvjus (piemēram, darba attiecību izbeigšanas vai ilgstošu atvaļinājumu gadījumā), jo tikai pēc PINTSA saskaņojuma deleģētais pārstāvis ir balsstiesīgs. Praksē Padomju sastāvs tiek aktualizēts pastāvīgi, un nepieciešamība ikreiz virzīt sastāva aktualizāciju uz PINTSA rada nesamērīgu administratīvo slogu. Tādējādi turpmāk PINTSA lems tikai par institucionālo pārstāvniecību, atstājot pilnvaras pašām deleģējošām institūcijām un Padomēm lemt par deleģētā pārstāvja atbilstību darbam Padomē.
4) Noteikts, ka Padomes priekšsēdētājs pilda arī minētās Padomes reprezentatīvo funkciju.
5) Noteikumu projekts paredz noteikt mazāku Padomes minimālo sēžu skaitu gadā, jo  Padomēm, kurām ir izveidotas apakšpadomes, lielāko daļu darba organizē apakšpadomju sēdēs, un Padomes kopīgo jautājumu risināšanai pietiek ar divām Padomes sēdēm gadā. Tāpat arī noteikts, ka Padomes sēdes var organizēt arī attālināti, izmantojot koordinācijas institūcijas videokonferences platformu. Plānojot Padomes sēžu grafiku, Padomes  sadarbojas ar koordinācijas institūciju. 
6) Noteikumu projekts paredz, ka Padomes priekšsēdētāja funkcijas, tai skaitā Padomes sēdes sasaukšanu viņa prombūtnes laikā pilda  priekšsēdētāja vietnieks vai cita Padomes priekšsēdētāja nominēta persona. 
7)  Noteikumu projekts paredz, ka Padomes sēdes darba kārtību apstiprina pati Padome, tādējādi visiem Padomes locekļiem tiek dota iespēja aktīvi piedalīties izskatāmo jautājumu saraksta veidošanā.
8) Noteikumu projekts paredz vienkāršot regulējumu par uzaicinājuma uz Padomes sēdēm nosūtīšanu, to formulējot vispārīgāk, lai mazinātu administratīvo slogu. Tā kā Padomes sēžu plānošana praksē notiek savlaicīgi visam gadam, tad arī sēžu datumi ir zināmi savlaicīgi. Tādējādi projektā tiek paredzēts īsāks uzaicinājuma nosūtīšanas termiņš un darba kārtībā būs iespējams ierosināt arī aktuālus jautājumus, kas atsūtīti neilgi pirms sēdes.
9) Noteikumu projekts paredz pagarināt protokola sagatavošanas termiņu līdz desmit darbdienām, jo praksē konstatēts, ka līdzšinējais piecu dienu termiņš ir par īsu kvalitatīvai protokola sagatavošanai.
10) Noteikumu projekts  paredz skaidrāk noteikt atšķirības starp Padomes apakšpadomēm un darba grupām, lai nerastos šaubas, kuru no apakšstruktūrvienībām izveidot noteiktos gadījumos.  Projektā noteikts, ka apakšpadome ir patstāvīga Padomes struktūrvienība, kuras kompetencē ir daļa no Padomes kompetencē esošās nozares jautājumiem. 
 Tādējādi noteikts, ka apakšpadome varēs pati lemt par jautājumiem, kas attiecas uz tās kompetencē esošām apakšnozarēm, kas būs noteiktas Padomes nolikumā. Šie lēmumi tiks noformēti kā  Padomes apakšpadomes lēmums, to parakstīs apakšpadomes priekšsēdētājs.  Projektā tiek arī noteikts, ka apakšpadome pieņem lēmumus ar apakšpadomes locekļu balsu vairākumu, kā arī tas, ka apakšpadomes darbu vada apakšpadomes priekšsēdētājs. Padomes nolikumā nosakāmas Padomes ietvaros izveidotās apakšpadomes, to kompetencē esošās apakšnozares un apakšpadomes priekšsēdētāja ievēlēšanas kārtība un pilnvaru termiņš. Tāpat arī paredzēts, ka apakšpadomē darbojas daļa no Padomes locekļiem atbilstoši apakšpadomes kompetencei.
Regulējums attiecībā uz darba grupām netiek mainīts. Tās darbojas atbilstoši lēmumam par to izveidošanu un  paredzēts, ka darba grupas sniedz Padomei priekšlikumus par to kompetencē esošajiem jautājumiem. Darba grupu esamību nav nepieciešams norādīt Padomes nolikumā. Atšķirībā no apakšpadomēm, darba grupās var iesaistīt arī citus ekspertus, kas nav Padomes locekļi.
11) Tiek paredzēts, ka koordinācijas institūcija vairs nav atbildīga par informācijas apriti starp Padomi un citām institūcijām par ekspertu piesaisti darba vidē balstītu mācību un prakses īstenošanā, jo atbilstoši Profesionālās izglītības likuma 12. panta otrās daļas 6. punktam Padomes  veicina (nevis koordinē) darba devēju sadarbību ar profesionālās izglītības iestādēm darba vidē balstītu  mācību atbalstīšanā un prakses organizēšanā.
12) Noteikumu projektā atbilstoši Profesionālās izglītības likumā noteiktajam tiek noteikta nacionālā nozaru ekspertu padomju koordinatora atbildību un kompetence Padomju koordinācijas kontekstā. Tāpat arī noteiktas pilnvaras iesniegt priekšlikumu PINTSA par Padomju reorganizāciju, jo var rasties nepieciešamība pārdalīt vairāku Padomju kompetencē esošās nozares vai kvalifikācijas starp Padomēm, kuras koordinē dažādas institūcijas. 

 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • Nozaru ekspertu padomes, Latvijas Darba devēju konfederācija,  Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padome, Latvijas Nacionālais kultūras centrs.
Ietekmes apraksts
Lai arī pamatā noteikumu projekts saglabā līdzšinējo kārtību attiecībā uz nozaru ekspertu padomju izveidošanu, to darbību, tai skaitā sēžu sasaukšanas kārtību un lēmumu pieņemšanas kārtību, tomēr ir veikti precizējumi attiecībā uz nozaru ekspertu padomju sastāvu, kā arī to darbu,  kas turpmāk ņemams vērā nozaru ekspertu padomju darbībā  un  Latvijas Darba devēju konfederācijas, Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padomes,  Latvijas Nacionālais kultūras centra darbībā saistībā ar nozaru ekspertu padomju darbības koordinēšanu.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
188 329
0
188 329
0
188 329
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
188 329
0
188 329
0
188 329
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
188 329
0
188 329
0
188 329
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
188 329
0
188 329
0
188 329
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Ailēs "saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam" un "saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru" norādīts finansējuma apmērs nozaru ekspertu padomju darbības koordinācijas finansēšanai, kas ir paredzēts likumā “Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam”. 

2024. gadā Nozaru ekspertu darbības koordinācijai Latvijas Darba devēju konfederācijai tika piešķirts valsts budžeta finansējumu 153 897 euro apmērā, tai skaitā 124 802 euro no Izglītības un zinātnes ministrijas valsts budžeta apakšprogrammā 02.01.00. „Profesionālās izglītības programmu īstenošana” un 29 095 euro no valsts budžeta apakšprogrammā 03.01.00 “Augstākās izglītības programmu nodrošināšana", bet Pārtikas rūpniecības un lauksaimniecības nozares ekspertu padomes koordinācijai Lauksaimniecības Organizāciju sadarbības padomei 2024. gadā tika piešķirts 21 716 euro  apmērā  no Izglītības un zinātnes ministrijas valsts budžeta apakšprogrammā 02.01.00. „Profesionālās izglītības programmu īstenošana". 2025. gadā un turpmāk plānots turpināt finansēt Nozaru ekspertu padomju darbības koordinēšanu tādā pašā kārtībā un apjomā.

Kultūras ministrijas noteikto uzdevumu ietvaros Latvijas Nacionālais kultūras centrs (LNKC) veic Kultūrizglītības padomes koordinatora funkciju.
Šim mērķim finansējums tiek nodrošināts LNKC esošā finansējuma ietvaros.  Finansējums Kultūrizglītības padomes koordinatora darbībai tiek nodrošināts LNKC vienam darbiniekam nepilnas slodzes ietvaros.
2024. gadā Kultūrizglītības padomes koordinatora darbība tika finansēta no Kultūras ministrijas valsts valsts budžeta programmas  20.00.00 "Kultūrizglītība" 12 716 euro  apmērā, 2025. gadā un turpmāk plānots turpināt finansēt Kultūrizglītības padomes darbības koordinēšanu tādā pašā kārtībā un apjomā.
 
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija


 
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Izglītības un zinātnes ministrija
Nevalstiskās organizācijas
Latvijas Darba devēju konfederācija
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://vktap.mk.gov.lv/legal_acts/headers/6f62da5b-f57c-4856-b658-60e252165e29/public_participations

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Priekšlikumi, iebildumi publiskās apspriešanas laikā netika saņemti

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Izglītības un zinātnes ministrija
  • Latvijas Nacionālais kultūras centrs
  • Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padome
  • Latvijas Darba devēju konfederācija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Tiks vienkāršotas procedūras attiecībā uz pārstāvju deleģēšanu nozares ekspertu padomē, personālsastāva apstiprināšanu, nozares ekspertu padomu sēžu sasaukšanu, kā arī noteikts mazāks nozares padomju sēžu skaits, jo jautājumi varēs tikt risināti apakšpadomēs un darba grupās.
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk