Anotācija (ex-ante)

24-TA-1263: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par nekustamā īpašuma "Turķi" Ceraukstes pagastā, Bauskas novadā, daļas pirkšanu projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" īstenošanai" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likuma (turpmāk – Likums) 9. panta pirmā daļa.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" (turpmāk – Rail Baltica projekts) īstenošanas vajadzībām no privātpersonas atsavināt tai piederoša nekustamā īpašuma "Turķi" Ceraukstes pagastā, Bauskas novadā, nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4050 009 0022, sastāvā esošās zemes vienības ar zemes vienības kadastra apzīmējumu  4050 009 0023 daļu 0,4178 ha platībā (pēc zemes kadastrālās uzmērīšanas platība var tikt precizēta).
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Īstenojot Rail Baltica projektu, nepieciešams atsavināt īpašniekam piederoša nekustamā īpašuma "Turķi" Ceraukstes pagastā, Bauskas novadā, (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4050 009 0022) (turpmāk – Nekustamais īpašums) sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4050 009 0023) (turpmāk – Zemes vienība) daļu aptuveni 0,4178 ha platībā (pēc zemes kadastrālās uzmērīšanas platība var tikt precizēta) (turpmāk – Nekustamā īpašuma daļa).
Rail Baltica  projekta īstenošanai paredzētā darbība, nosakot dzelzceļa līnijas trases novietojumu Latvijas teritorijā, akceptēta ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 467 "Par Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica būvniecībai paredzētās darbības akceptu". Ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 468 "Par nacionālo interešu objekta statusa noteikšanu Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai Rail Baltica" noteikts nacionālo interešu objekta statuss.
Saskaņā ar pilnsabiedrības "RB Latvija" veiktās izpētes "Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas Rail Baltica Latvijas posma detalizēta tehniskā izpēte un ietekmes uz vidi novērtējums" tehniskajiem risinājumiem un to detalizāciju būvprojektos Rail Baltica trases robeža skar Nekustamā īpašuma daļu.
Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešams atsavināt Nekustamā īpašuma daļu – Zemes vienības daļu aptuveni 0,4178 ha platībā, kas nepieciešama dzelzceļa infrastruktūras publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras nodalījuma joslas izbūvei (ekodukta jeb dzīvnieku pārejas izbūvei).
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta publiskās lietošanas dzelzceļa transporta infrastruktūras projekta attīstībai un atbilstoši akciju sabiedrības "RB Rail" sniegtajai informācijai par būvprojekta tehniskajiem risinājumiem un projektēto autoceļu nozīmi, atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai, ievērojot Dzelzceļa likuma 15. panta pirmā daļā noteikto, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nekustamais īpašums sastāv no zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4050 009 0023 28,8 ha platībā, zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4050 009 0022 1 ha platībā, zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4050 009 0024 7 ha platībā, dzīvojamās mājas (kadastra apzīmējums 4050 009 0022 001) un šķūņa (kadastra apzīmējums 4050 009 0022 002).
Pēc Zemes vienības sadales un kadastrālās uzmērīšanas Nekustamā īpašuma sastāvs Zemesgrāmatas nodalījumā tiks precizēts.
Nekustamais īpašums ierakstīts Zemgales rajona tiesas Ceraukstes pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 94, īpašuma tiesības nostiprinātas fiziskajai personai (turpmāk – Īpašniece).
Nekustamajam īpašumam nav reģistrētas hipotēkas vai piedziņas atzīmes, nomas vai apbūves tiesības. Nekustamais īpašums ir apgrūtināts ar lietu tiesībām atzīmes veidā - ceļš-0,2 km; ceļš-0,24 km.
Atzīmes par ceļa servitūta teritoriju neattiecas uz Nekustamā īpašuma daļu.
Saskaņā ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas datiem:
1) Zemes vienībai reģistrēts apgrūtinājums – ceļa servitūta teritorija 0,20 km;
2) Zemes vienības lietošanas mērķis ir "Zeme, uz kuras galvenā saimnieciskā darbība ir lauksaimniecība" (kods 0101), platības sadalījums par lietošanas veidiem: lauksaimniecībā izmantojamā zeme – 27,3 ha; meži – 1,3 ha; pārējā zeme – 0,2 ha.
Nodalot Rail Baltica projektam nepieciešamo Nekustamā īpašuma daļu – Zemes vienības daļu aptuveni 0,4178 ha platībā (pēc zemes kadastrālās uzmērīšanas platība var tikt precizēta), atlikumā veidojas Zemes vienības daļa aptuveni 28,3822 ha platībā, kas atbilstoši Bauskas novada pašvaldības 2023. gada 24. aprīļa vēstulei Nr. BNP/2023/4.7/757/N turpmāk ir izmantojama patstāvīgi. Papildus tam Bauskas novada pašvaldības iestādes "Bauskas novada administrācija" Bauskas novada Būvvalde informēja, ka Nekustamā īpašuma daļa ir bez apbūves.
Saskaņā ar akciju sabiedrības "RB Rail", kas ir atbildīga par Rail Baltica trases projektēšanu, sniegto informāciju Nekustamā īpašuma atlikušajai daļai 28,3822 ha platībā tiks saglabāta piekļuve no esoša pašvaldības ceļa.
Bauskas apvienības pārvaldes zemes nomas līgumu reģistrā reģistrēts Zemes vienības (26,8 ha platībā) nomas līgums, kas zemesgrāmatā lietu tiesības veidā nav ierakstīts.
Atbilstoši Civillikuma 2174. pantam, atsavinot nomas priekšmetu, ieguvējam jāievēro nomas līgums tikai tad, ja tas ierakstīts zemes grāmatās (Civillikuma 2126. pants). Ja ieguvējs uzteic līgumu, kas nav ierakstīts zemes grāmatās, tad iznomātājam vai izīrētājam jāatlīdzina nomniekam vai īrniekam visi zaudējumi, kādi viņam nodarīti ar līguma priekšlaicīgu izbeigšanu; ieguvējam tādā gadījumā jādod nomniekam vai īrniekam piemērots laiks īres vai nomas priekšmeta atdošanai.
Saskaņā ar Likuma 12. panta pirmās daļas 3. punktu, vienojoties ar Īpašnieci par Nekustamā īpašuma daļas labprātīgu atsavināšanu, būs nosakāma atbrīvošanas kārtība un termiņi. Līdz ar to, tiks vērtēta situācija ar Īpašniecei nosakāmo laika posmu nepieciešamo nomas līguma grozījumu noformēšanai, lai Īpašniece Nekustamā īpašuma daļu atbrīvotu no šāda veida saistībām un nodotu to valsts īpašumā brīvu no visiem apgrūtinājumiem un nastām. Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanas līguma saskaņošanas procesā tiks panākta vienošanās ar Īpašnieci gan par Nekustamā īpašuma daļas atbrīvošanas kārtību, gan par Īpašnieces pienākumiem nepieciešamo darbību veikšanai saistību tiesību izbeigšanai vai pārgrozīšanai. Īpašniece nomas līgumu nav uzrādījusi, nav pieteikusi jebkādus zaudējumus, kas tai varētu rasties saistībā ar nomas līguma izbeigšanu vai grozīšanu daļā attiecībā uz atsavināmo Nekustamā īpašuma daļu.
Saskaņā ar Valsts meža dienesta 2023. gada 30. martā sniegto informāciju no Meža valsts reģistra uz Zemes vienības esošās mežaudzes platība ir 1,32 ha (vēstule Nr. B7.1.1-4/37).
Atsavināšanas procesā Īpašniece pieteica prasījumus:
1) izmantot citu taisnīgu atlīdzības kompensācijas veidu, tostarp piedāvājot daļu no nekustamā īpašuma "Ceraukstes meži" Ceraukstes pagastā, Bauskas novadā, kadastra Nr. 40500090342, kas robežojas ar Zemes vienību;
2) pārskatīt projektētās dzīvnieku pārejas izbūves nepieciešamību, jo tās izbūve ir paredzēta nepiemērotā vietā, neatrisinās dzīvnieku migrācijas problēmu un vērsta lauksaimniecības zemju virzienā.
Pamatojoties uz Likuma 9. pantu un Ministru kabineta 2011. gada 15. marta noteikumu Nr. 204 "Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu" 36.1. apakšpunktu, Satiksmes ministrija ar 2024. gada 23. maija lēmumu Nr. 03.1-14/1926:
1. apstiprināja taisnīgas atlīdzības apmēru par nekustamā īpašuma "Turķi" Ceraukstes pagastā, Bauskas novadā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4050 009 0022) sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4050 009 0023) daļas 0,4178 ha platībā (pēc zemes kadastrālās uzmērīšanas platība var tikt precizēta) atsavināšanu atbilstoši noteiktajai vērtībai – 3 287,18 EUR (trīs tūkstoši divi simti astoņdesmit septiņi euro un 18 centi), ko veido:
1) zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4050 009 0023) atsavināmās daļas 0,4178 ha platībā tirgus vērtība 1 295,18 EUR jeb 0,31 EUR par vienu zemes kvadrātmetru;
2) uz zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4050 009 0023) atsavināmās daļas 0,4178 ha platībā esošās mežaudzes tirgus vērtība 1 992,00 EUR.
Zemes kvadrātmetra tirgus vērtība būs piemērojama, veicot atlīdzības apmēra pārrēķinu, ja pēc zemes kadastrālās uzmērīšanas Zemes vienības platība tiks precizēta.
2. Par Īpašnieces prasījumiem:
1) izmantot citu taisnīgu atlīdzības kompensācijas veidu – Bauskas novada pašvaldība apliecināja, ka tās īpašumā vai valdījumā nav tādu nekustamo īpašumu, kuri pēc izmantošanas veida un platības būtu izskatāmi kā līdzvērtīgi Zemes vienības daļai un nododami bez atlīdzības valstij Satiksmes ministrijas personā (14.09.2023. vēstule Nr. BNP/2023/4.7/1670/N). Satiksmes ministrijas (turpmāk - Ministrija) rīcībā arī nav nekustamie īpašumi Bauskas novadā, kas nav nepieciešami Ministrijas funkciju realizēšanai un varētu tikt potenciāli izmantoti, kā atlīdzības kompensācijas veids (11.09.2023. vēstule Nr. 03.1-04/2569). Īpašniecei kā atlīdzības kompensāciju tika piedāvāts izmantot nekustamā īpašuma "Ceraukstes meži" Ceraukstes pagastā, Bauskas novadā (kadastra Nr. 4050 007 0156) sastāvā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumiem 4050 004 0111 0,04 ha platībā un 4050 004 0117 0,2571 ha platībā (Zemkopības ministrijas 04.12.2023. vēstule Nr. 3.4-11e/2165/2023), kā arī nekustamā īpašuma "Ceraukstes meži" atlikušās zemes vienību daļas (zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4050 004 0075 daļu 0,039 ha platībā, zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4050 004 0074 daļu 0,4332 ha platībā, zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4050 004 0091 daļu 0,2571 ha platībā), kuras nav nepieciešamas Rail Baltica projekta īstenošanai (sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Eiropas dzelzceļa līnijas" elektroniskā pasta 19.10.2023. sūtījums). Īpašniece nepiekrita piedāvātajiem nekustamajiem īpašumiem.
Savukārt uz Īpašnieces lūgumu kā kompensāciju iegūt blakus īpašumā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4050 009 0342, kas pieder valstij, daļu, Zemkopības ministrija sniegusi informāciju, ka valsts meža zeme saglabājama valsts īpašumā valsts meža īpašuma pārvaldīšanas un apsaimniekošanas funkcijas nodrošināšanai un nepieciešama akciju sabiedrības "Latvijas valsts meži" saimnieciskajai darbībai;
2) par iespēju pārskatīt projektētās dzīvnieku pārejas izbūves nepieciešamību, akciju sabiedrība "RB Rail", kas ir atbildīga par Rail Baltica trases projektēšanu, sniedza informāciju, ka 2023. gadā ir noslēdzies divu gadu pirmsbūvniecības zīdītājdzīvnieku monitorings "Misa-Latvijas/Lietuvas robeža" posma tehniskās projektēšanas laikā. Monitoringa parauglaukumi tika noteikti atbilstoši monitoringa programmas mērķiem. Iegūtie dati analizēti atbilstoši teritorijai, kuras integritātei dzīvnieku pāreja nepieciešama (Skultēnu meža apvidus, platība vairāk kā 1000 ha). Papildus tika analizēti arī Valsts meža dienesta dati. Monitoringa ietvaros iegūtie secinājumi apstiprina, ka dzīvnieku pārejas būvniecībai vieta ir izvēlēta pareizi. Šādu secinājumu ir izdarījis sertificēts zīdītāju eksperts, kurš saņēmis atbilstošu sertifikātu. Dzīvnieku pārejas izbūve ir paredzēta, lai nodrošinātu Skultēnu meža masīva integritāti un tajā mītošo dzīvnieku populāciju mijiedarbību. Līdzvērtīgi kā šobrīd, savvaļas dzīvnieku brīva pārvietošanās dabā turpināsies arī pēc Rail Baltica projekta īstenošanas. Dzīvnieku pārejas izbūve nodrošinās teritoriju savienošanu, vienlaikus nebūs pamats izmaiņām dzīvnieku pārvietošanās principos, uzvedības paradumos vai bīstamībā. akciju sabiedrība "RB Rail" uzskata, ka šķērsošanas iespējas nodrošināšana tieši samazinās risku, ka dzīvnieki klīst gar dzelzceļa infrastruktūru, jo nav iespējams to šķērsot, un norāda, ka dzīvnieku pārejas ierīkošana atbilstoši būvprojektā izstrādātajiem risinājumiem ir nepieciešama, pamatota un nav pārskatāma  (27.03.2024. vēstule Nr. 1.13/LV-2024-255).
No Īpašnieces nav saņemta rakstveida piekrišana Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanai un atlīdzības apmēram.
Saskaņā ar Likuma 27. panta pirmajā un otrajā daļā noteikto Īpašniecei ir tiesības apstrīdēt Satiksmes ministrijas noteikto atlīdzības apmēru.
Ja netiks noslēgts pirkuma līgums par Nekustamā īpašuma daļas labprātīgu atsavināšanu, tiks virzīts likumprojekts par Nekustamā īpašuma daļas piespiedu atsavināšanu sabiedrības vajadzībām.
Pēc Nekustamā īpašuma sadalīšanas un Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanas, Satiksmes ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprinās īpašuma tiesības uz Nekustamā īpašuma daļu zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 53. punktu Satiksmes ministrija atsavināto Nekustamā īpašuma daļu nodos Rail Baltica projekta īstenotājam pārvaldīšanā tā pienācīgai apsaimniekošanai līdz būvdarbu uzsākšanai.
Risinājuma apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz atsavināt nekustamā īpašuma "Turķi" Ceraukstes pagastā, Bauskas novadā, kadastra Nr. 4050 009 0022, sastāvā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4050 009 0023 daļas 0,4178 ha platībā (platība var tikt precizēta zemes kadastrālās uzmērīšanas procesā).
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta transporta infrastruktūras attīstībai un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai.
Dzelzceļa likuma 15. panta pirmā daļa noteic, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Taisnīga atlīdzība par Nekustamā īpašuma daļu aprēķināta un apstiprināta, ievērojot normatīvajos aktos noteikto kārtību.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

Nosaukums
-
Apraksts
Nekustamā īpašuma daļas nepieciešamība sabiedrības vajadzībām konstatēta Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros izstrādātajos detalizētajos tehniskajos risinājumos būvprojektā.

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rīkojuma projektā risinātie jautājumi tiešā veidā skar Īpašnieci, kurai piederošā Nekustamā īpašuma daļa atsavināma sabiedrības vajadzībām.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, piemēram, pārvadātājus.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai. Rail Baltica projekta ietvaros īstenojamie transporta infrastruktūras uzlabojumi un jaunas izbūves veicinās attiecīgā reģiona un valsts ekonomisko izaugsmi.

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai, kas labvēlīgi ietekmēs citas tautsaimniecības nozares, radot iespējas palielināt eksporta apjomu un ātrumu.

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt uzņēmējdarbības vidi, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi mazās un vidējās uzņēmējdarbības attīstībai.

2.2.5. uz konkurenci:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi konkurences attīstībai gan Latvijā, gan ārpus tās, ņemot vērā Rail Baltica projekta pārnacionālo nozīmi.

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt tautsaimniecību kā valsts saimniecības nozari, tostarp nodarbinātību un darbaspēka migrācijas iespējas, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Rīkojuma projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildu līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami.
Izdevumi, kas saistīti ar Nekustamā īpašuma sadalīšanu un pirkšanu un īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no finansēšanas līgumā, kas noslēgts 2015. gada 24. novembrī starp akciju sabiedrību "RB Rail" un Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūru, par līdzfinansējumu triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta attīstībai paredzētajiem līdzekļiem.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 5. punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.

Projektā iesaistītās institūcijas - Satiksmes ministrija un sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Eiropas dzelzceļa līnijas".

6.4. Cita informācija

Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", tos publicējot elektroniski tīmekļa vietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Satiksmes ministrija
  • SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Rīkojuma projekta īstenošana tiks veikta esošo valsts pārvaldes funkciju ietvaros, tā neietekmēs pārvaldes funkcijas vai institucionālo struktūru.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Uzturot un veicot dzelzceļa un autoceļu attīstību, tā tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Izstrādes procesā izmantoto dokumentu, kas satur personas datus, apstrādes mērķis ir nodrošināt pilnvērtīgu Rīkojuma projekta par nekustamā īpašuma atsavināšanu atbilstības izvērtēšanu gan normatīvajiem aktiem, gan dokumentiem, tādējādi nodrošinot, ka tiek aizsargātas visu nekustamā īpašuma atsavināšanā iesaistīto pušu tiesības. Dokumenti, kas satur personas datus, ir paredzēti šauram subjektu lokam – noteiktajiem saskaņošanas dalībniekiem, kas veic Rīkojuma projekta un anotācijas vērtēšanu.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi