23-TA-2655: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Ugunsdrošības un civilās aizsardzības koledžas nolikums" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
2022. gada 15. septembrī pieņemtajos grozījumos Profesionālās izglītības likumā (Pārejas noteikumu 43. punkts) uzdots koledžām līdz 2023. gada 31. decembrim nodrošināt koledžu nolikumu izstrādi un apstiprināšanu atbilstoši grozījumiem Profesionālās izglītības likuma 17. pantā.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Nodrošināt Ugunsdrošības un civilās aizsardzības koledžas nolikuma atbilstību Profesionālās izglītības likuma prasībām.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
[1] Ministru kabineta 2006. gada 30. novembra noteikumi Nr. 979 "Ugunsdrošības un civilās aizsardzības koledžas nolikums" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 979) tika izdoti saskaņā ar Augstskolu likuma 10.1 panta pirmo daļu. Ar 2022. gada 15. septembra likumu "Grozījumi Augstskolu likumā", Latvijas Vēstnesis, 187, 27.09.2022., no Augstskolu likuma tika izslēgts 10.1 pants. Līdz ar to, saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 9. panta piekto daļu MK noteikumi Nr. 979 zaudēja spēku.
[2] Profesionālās izglītības likuma Pārejas noteikumu 43. punktā koledžām tika noteikts pārejas periods, nolūkā izstrādāt un apstiprināt jaunu nolikumu atbilstoši grozījumiem Profesionālās izglītības likumā, un līdz minēto nolikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2023. gada 31. decembrim ir piemērojams koledžu nolikums, kas izdots saskaņā ar Augstskolu likuma 10.1 panta pirmo daļu, ciktāl tas nav pretrunā ar Profesionālās izglītības likumu un Augstskolu likumu.
[3] Vienlaikus, ņemot vērā grozījumus Profesionālās izglītības likuma 17. pantā, MK noteikumi Nr. 979, līdz šim esošajā redakcijā, tikai daļēji atbilst minētā pantā ietvertajām prasībām.
[2] Profesionālās izglītības likuma Pārejas noteikumu 43. punktā koledžām tika noteikts pārejas periods, nolūkā izstrādāt un apstiprināt jaunu nolikumu atbilstoši grozījumiem Profesionālās izglītības likumā, un līdz minēto nolikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2023. gada 31. decembrim ir piemērojams koledžu nolikums, kas izdots saskaņā ar Augstskolu likuma 10.1 panta pirmo daļu, ciktāl tas nav pretrunā ar Profesionālās izglītības likumu un Augstskolu likumu.
[3] Vienlaikus, ņemot vērā grozījumus Profesionālās izglītības likuma 17. pantā, MK noteikumi Nr. 979, līdz šim esošajā redakcijā, tikai daļēji atbilst minētā pantā ietvertajām prasībām.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Pašlaik Ugunsdrošības un civilās aizsardzības koledžas nolikums neatbilst Profesionālās izglītības likuma prasībām, tāpēc nepieciešams izstrādāt Ministru kabineta noteikumu projekta "Ugunsdrošības un civilās aizsardzības koledžas nolikums" (turpmāk – Projekts) redakciju, atbilstošu grozījumiem Profesionālās izglītības likumā.
Risinājuma apraksts
Projektā, ievērojot Ugunsdrošības un civilās aizsardzības koledžas (turpmāk – koledža) vietu izglītības sistēmā, tiek konkretizēts, ka koledža ir profesionālās augstākās izglītības iestāde, kura īsteno īsā cikla profesionālās augstākās izglītības programmas, kas dod iespēju iegūt piektā līmeņa profesionālo kvalifikāciju. Īsā cikla profesionālās augstākās izglītības programmas īstenošana koledžai ir noteicošais faktors.
Lai konkrēti noteiktu koledžas lomu profesionālās izglītības sistēmā, Projektā tiek iekļauta koledžas stratēģiskā specializācija, aktualizēti darbības pamatvirzieni un uzdevumi, tādējādi skaidri norādot, ka koledža ir profesionālās augstākās izglītības iestāde.
Projektā kā koledžas vadības institūcija un lēmējinstitūcija noteikta koledžas dome, tādējādi domei aizstājot līdzšinējo vadības institūciju un lēmējinstitūciju koledžas padomi. Projekts paredz iekļaut regulējumu par koledžas domes sastāvu, uzdevumiem, pilnvaru termiņu, domes locekļu atsaukšanas kārtību. Vairākas koledžas padomes funkcijas līdz šim bija noteiktas Augstskolu likumā, kā arī MK noteikumos Nr. 979.
Vienlaikus, lai aktualizētu Projektu atbilstoši spēkā esošajam Profesionālās izglītības likuma regulējumam, tiek precizēta koledžas direktoram veltītā nodaļa, Projektā neiekļaujot tās koledžas direktora tiesības, pienākumus un atbildību, kas jau ir ietvertas Valsts pārvaldes iekārtas likumā, Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likumā un Profesionālās izglītības likumā, kā arī norādot koledžas direktora iecelšanas amatā un atbrīvošanas no amata tiesisko pamatu.
Projekts paredz iekļaut regulējumu par koleģiālās padomdevējas institūcijas – konventa – darbību, kā arī izdalīt studējošo pašpārvaldi atsevišķā nodaļā, atbilstoši Profesionālās izglītības likumā iekļautajām normām par studējošo pašpārvaldes tiesībām.
Atbilstoši Profesionālās izglītības likumā noteiktajam Projektā tiek norādītas koledžā īstenojamās izglītības programmas un izglītības procesa organizācija. Projekts arī paredz koledžai īstenot neformālās izglītības programmas, tādējādi nodrošinot personām iespējas iegūt profesionālās kompetences, kas ir svarīgas darba tirgū, kā arī turpinot izglītību mūžizglītības kontekstā.
Ņemot vērā minēto, Projekts, atbilstoši Profesionālās izglītības likumā ietvertajām prasībām, paredz:
1) noteikt, ka koledžas stratēģiskā specializācija ir izglītības tematiskajā jomā "Civilā un militārā aizsardzība" (izglītības programmu kopa – Ugunsdrošība un aizsardzība);
2) noteikt, ka prakses un darba vidē balstītu mācību norisi koledža organizē normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā atbilstoši attiecīgās profesionālās izglītības programmas specifikai. Darba vidē balstītas mācības, saskaņā ar Profesionālās izglītības likuma 16.1 panta devīto daļu ir viens no nosacījumiem, kas tiek vērtēts, nosakot profesionālās izglītības iestādes atbilstību koledžas statusam;
3) aktualizēt koledžas darbības pamatvirzienus un uzdevumus. Projektā iekļautie darbības pamatvirzieni būs noteicošie koledžas nākotnes mācību un studiju organizācijā, nostiprinot profesionālās augstākās izglītības iestādes statusu;
4) aktualizēt koledžas īstenojamo profesionālās izglītības programmu nosaukumus un iegūstamo profesionālo kvalifikāciju atbilstoši tam, kā tas ir noteikts Profesionālās izglītības likumā, proti, koledža personām pēc vidējās izglītības ieguves nodrošina iespēju iegūt piektā līmeņa profesionālo kvalifikāciju, apgūstot īsā cikla profesionālās augstākās izglītības programmu, un iegūt ceturtā vai trešā līmeņa profesionālo kvalifikāciju, apgūstot profesionālās tālākizglītības programmu, kā arī noteikt koledžā īstenojamās izglītības programmas;
5) noteikt, ka koledža var īstenot neformālās izglītības programmas;
6) svītrot no Projekta koledžas vadības institūciju un lēmējinstitūciju – padome, aizstājot to ar domi, nosakot domes sastāvu un ievēlēšanas kārtību, kā arī tiesības, pienākumus un uzdevumus, domes locekļu pilnvaru termiņu un atsaukšanas kārtību;
7) noteikt, ka koledžas direktoru ieceļ amatā un atbrīvo no amata atbilstoši Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām pakāpēm dienesta gaitas likuma prasībām;
8) noteikt padomdevējas institūcijas – konvents – izveidi, nosakot tā sastāvu un kompetenci;
9) izdalīt studējošo pašpārvaldi atsevišķā nodaļā, nosakot tās locekļu ievēlēšanas kārtību un kompetences;
10) papildināt Projektu ar līdz šim MK noteikumu Nr. 979 saturā nebijušiem pedagogu (akadēmiskā personāla) pienākumiem, Projektā nosakot, ka akadēmiskā personāla pienākums ir sekmēt mācību, studiju un pētniecības darbu un patstāvīgi pilnveidot izglītības programmas, izglītības procesā ieviest inovācijas, sadarboties ar Iekšlietu ministrijas padotības iestādēm, Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta struktūrvienībām, valsts un pašvaldību institūcijām, ārvalstu tiesībaizsardzības izglītības iestādēm un izglītības programmu attīstībai piesaistīt resursus;
11) papildināt Projektu ar līdz šim MK noteikumu Nr. 979 saturā nebijušām koledžas studējošo un izglītojamo tiesībām, nosakot, ka koledžas studējošo un izglītojamo tiesības ir apgūt licencētu un noteiktā kārtībā akreditētu profesionālās izglītības programmu; būt informētam par visām izmaiņām profesionālās izglītības programmā un mācību procesa organizācijā, koledžas vai attiecīgās profesionālās izglītības programmas akreditācijas un licencēšanas datos; pēc profesionālās izglītības programmas sekmīgas apguves saņemt valsts atzītu profesionālās izglītības vai profesionālās kvalifikācijas apliecinošu dokumentu; pēc profesionālās izglītības programmas apguves pārtraukšanas saņemt dokumentu par attiecīgās profesionālās izglītības programmas daļas apguvi;
12) Projektā koledžas finanšu resursus norādīt atbilstoši Ministru kabineta 2023. gada 27. jūnija noteikumu Nr. 354 “Iekšlietu ministrijas sistēmas koledžu finansēšanas noteikumi” 3. punktā uzskaitītajiem resursu veidiem;
13) svītrot no Projekta koledžas nolikuma grozījumu pieņemšanas kārtību, kas noteikta Profesionālās izglītības likuma 17.2 pantā, vienlaikus precizēt personu loku, kurām ir tiesības ierosināt grozījumus koledžas nolikumā.
Projekts paredz pielāgot Ugunsdrošības un civilās aizsardzības koledžas nolikumu un tajā ietvertos uzdevumus, institūcijas un funkcijas atbilstoši Profesionālās izglītības likumā noteiktajam koledžu statusam.
Lai konkrēti noteiktu koledžas lomu profesionālās izglītības sistēmā, Projektā tiek iekļauta koledžas stratēģiskā specializācija, aktualizēti darbības pamatvirzieni un uzdevumi, tādējādi skaidri norādot, ka koledža ir profesionālās augstākās izglītības iestāde.
Projektā kā koledžas vadības institūcija un lēmējinstitūcija noteikta koledžas dome, tādējādi domei aizstājot līdzšinējo vadības institūciju un lēmējinstitūciju koledžas padomi. Projekts paredz iekļaut regulējumu par koledžas domes sastāvu, uzdevumiem, pilnvaru termiņu, domes locekļu atsaukšanas kārtību. Vairākas koledžas padomes funkcijas līdz šim bija noteiktas Augstskolu likumā, kā arī MK noteikumos Nr. 979.
Vienlaikus, lai aktualizētu Projektu atbilstoši spēkā esošajam Profesionālās izglītības likuma regulējumam, tiek precizēta koledžas direktoram veltītā nodaļa, Projektā neiekļaujot tās koledžas direktora tiesības, pienākumus un atbildību, kas jau ir ietvertas Valsts pārvaldes iekārtas likumā, Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likumā un Profesionālās izglītības likumā, kā arī norādot koledžas direktora iecelšanas amatā un atbrīvošanas no amata tiesisko pamatu.
Projekts paredz iekļaut regulējumu par koleģiālās padomdevējas institūcijas – konventa – darbību, kā arī izdalīt studējošo pašpārvaldi atsevišķā nodaļā, atbilstoši Profesionālās izglītības likumā iekļautajām normām par studējošo pašpārvaldes tiesībām.
Atbilstoši Profesionālās izglītības likumā noteiktajam Projektā tiek norādītas koledžā īstenojamās izglītības programmas un izglītības procesa organizācija. Projekts arī paredz koledžai īstenot neformālās izglītības programmas, tādējādi nodrošinot personām iespējas iegūt profesionālās kompetences, kas ir svarīgas darba tirgū, kā arī turpinot izglītību mūžizglītības kontekstā.
Ņemot vērā minēto, Projekts, atbilstoši Profesionālās izglītības likumā ietvertajām prasībām, paredz:
1) noteikt, ka koledžas stratēģiskā specializācija ir izglītības tematiskajā jomā "Civilā un militārā aizsardzība" (izglītības programmu kopa – Ugunsdrošība un aizsardzība);
2) noteikt, ka prakses un darba vidē balstītu mācību norisi koledža organizē normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā atbilstoši attiecīgās profesionālās izglītības programmas specifikai. Darba vidē balstītas mācības, saskaņā ar Profesionālās izglītības likuma 16.1 panta devīto daļu ir viens no nosacījumiem, kas tiek vērtēts, nosakot profesionālās izglītības iestādes atbilstību koledžas statusam;
3) aktualizēt koledžas darbības pamatvirzienus un uzdevumus. Projektā iekļautie darbības pamatvirzieni būs noteicošie koledžas nākotnes mācību un studiju organizācijā, nostiprinot profesionālās augstākās izglītības iestādes statusu;
4) aktualizēt koledžas īstenojamo profesionālās izglītības programmu nosaukumus un iegūstamo profesionālo kvalifikāciju atbilstoši tam, kā tas ir noteikts Profesionālās izglītības likumā, proti, koledža personām pēc vidējās izglītības ieguves nodrošina iespēju iegūt piektā līmeņa profesionālo kvalifikāciju, apgūstot īsā cikla profesionālās augstākās izglītības programmu, un iegūt ceturtā vai trešā līmeņa profesionālo kvalifikāciju, apgūstot profesionālās tālākizglītības programmu, kā arī noteikt koledžā īstenojamās izglītības programmas;
5) noteikt, ka koledža var īstenot neformālās izglītības programmas;
6) svītrot no Projekta koledžas vadības institūciju un lēmējinstitūciju – padome, aizstājot to ar domi, nosakot domes sastāvu un ievēlēšanas kārtību, kā arī tiesības, pienākumus un uzdevumus, domes locekļu pilnvaru termiņu un atsaukšanas kārtību;
7) noteikt, ka koledžas direktoru ieceļ amatā un atbrīvo no amata atbilstoši Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām pakāpēm dienesta gaitas likuma prasībām;
8) noteikt padomdevējas institūcijas – konvents – izveidi, nosakot tā sastāvu un kompetenci;
9) izdalīt studējošo pašpārvaldi atsevišķā nodaļā, nosakot tās locekļu ievēlēšanas kārtību un kompetences;
10) papildināt Projektu ar līdz šim MK noteikumu Nr. 979 saturā nebijušiem pedagogu (akadēmiskā personāla) pienākumiem, Projektā nosakot, ka akadēmiskā personāla pienākums ir sekmēt mācību, studiju un pētniecības darbu un patstāvīgi pilnveidot izglītības programmas, izglītības procesā ieviest inovācijas, sadarboties ar Iekšlietu ministrijas padotības iestādēm, Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta struktūrvienībām, valsts un pašvaldību institūcijām, ārvalstu tiesībaizsardzības izglītības iestādēm un izglītības programmu attīstībai piesaistīt resursus;
11) papildināt Projektu ar līdz šim MK noteikumu Nr. 979 saturā nebijušām koledžas studējošo un izglītojamo tiesībām, nosakot, ka koledžas studējošo un izglītojamo tiesības ir apgūt licencētu un noteiktā kārtībā akreditētu profesionālās izglītības programmu; būt informētam par visām izmaiņām profesionālās izglītības programmā un mācību procesa organizācijā, koledžas vai attiecīgās profesionālās izglītības programmas akreditācijas un licencēšanas datos; pēc profesionālās izglītības programmas sekmīgas apguves saņemt valsts atzītu profesionālās izglītības vai profesionālās kvalifikācijas apliecinošu dokumentu; pēc profesionālās izglītības programmas apguves pārtraukšanas saņemt dokumentu par attiecīgās profesionālās izglītības programmas daļas apguvi;
12) Projektā koledžas finanšu resursus norādīt atbilstoši Ministru kabineta 2023. gada 27. jūnija noteikumu Nr. 354 “Iekšlietu ministrijas sistēmas koledžu finansēšanas noteikumi” 3. punktā uzskaitītajiem resursu veidiem;
13) svītrot no Projekta koledžas nolikuma grozījumu pieņemšanas kārtību, kas noteikta Profesionālās izglītības likuma 17.2 pantā, vienlaikus precizēt personu loku, kurām ir tiesības ierosināt grozījumus koledžas nolikumā.
Projekts paredz pielāgot Ugunsdrošības un civilās aizsardzības koledžas nolikumu un tajā ietvertos uzdevumus, institūcijas un funkcijas atbilstoši Profesionālās izglītības likumā noteiktajam koledžu statusam.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- Koledžas personāls
Ietekmes apraksts
Tiks nodrošināta koledžas personāla interešu īstenošana, ņemot vērā tā pārstāvju dalību koledžas domes darbā.
Tiks nodrošināts kvalitatīvs izglītības process un izglītības ieguves iespēja.
Tiks nodrošināts kvalitatīvs izglītības process un izglītības ieguves iespēja.
Juridiskās personas
Nē
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Sabiedrības līdzdalība nav nepieciešama, jo Projekts ietver normatīvā regulējuma atbilstību citiem spēkā esošajiem tiesību aktiem un faktiskajai situācijai.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests
- Iekšlietu ministrija
- Ugunsdrošības un civilās aizsardzības koledža
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests
neietekmē
Iekšlietu ministrija
neietekmē
Ugunsdrošības un civilās aizsardzības koledža
neietekmē
Kopā
0,00
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
Projektam nav ietekmes uz administratīvajām izmaksām, jo koledžas darbības pamatvirzieni paliek nemainīgi un koledža tai deleģētos Projektā norādītos uzdevumus jau veic. Jaunais regulējums nepalielinās un arī nesamazinās administratīvo slogu, tas būs esošo funkciju ietvaros.
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi