22-TA-1744: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par Izglītības un zinātnes ministrijas valdījumā esošā valsts nekustamā īpašuma Miera ielā 3, Salaspilī, Salaspils novadā, nodošanu Finanšu ministrijas valdījumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Publiskas personas finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanas likuma 3.pants
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts “Par Izglītības un zinātnes ministrijas valdījumā esošā valsts nekustamā īpašuma Miera ielā 3, Salaspilī, Salaspils novadā, nodošanu Finanšu ministrijas valdījumā” (turpmāk – rīkojuma projekts) sagatavots, lai nodotu Finanšu ministrijas valdījumā valsts nekustamo īpašumu un valstij piekritīgo būvi, kas nav nepieciešams Izglītības un zinātnes ministrijas (turpmāk – ministrija) vai tās padotībā esošo iestāžu funkciju nodrošināšanai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Valsts nekustamais īpašums (nekustamā īpašuma kadastra Nr.8011 002 0614), kas sastāv no zemes vienības 5,9876 ha platībā (zemes vienības kadastra apzīmējums 8011 002 0614) un 12 būvēm (būvju kadastra apzīmējumi 8011 002 0614 001, 8011 002 0614 002, 8011 002 0614 003, 8011 002 0614 004, 8011 002 0614 005, 8011 002 0614 006, 8011 002 0614 007, 8011 002 0614 008, 8011 002 0614 009, 8011 002 0614 010, 8011 002 0614 011 un 8011 002 0614 012) - Miera ielā 3, Salaspilī, Salaspils novadā, (turpmāk kopā - valsts nekustamais īpašums) ir ierakstīts Rīgas rajona tiesas Salaspils pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr.100000461858 uz Latvijas valsts vārda ministrijas personā.
Valsts nekustamais īpašums atrodas Latvijas Universitātes Bioloģijas institūta lietojumā un pārvaldīšanā un tas nodrošinās valsts nekustamā īpašuma pārvaldīšanu līdz brīdim, kad tas tiks nodots Finanšu ministrijas valdījumā. Ņemot vērā, ka Latvijas Universitātes Bioloģijas institūts ir Latvijas Universitātes pamatstruktūrvienība, Latvijas Universitātes Senāts 25.10.2021. sēdē pieņēma lēmumu Nr.2-3/108 par valsts nekustamā īpašuma nodošanu ministrijas lietojumā, jo tas vairāk nav nepieciešams Latvijas Universitātei valsts deleģēto funkciju nodrošināšanai.
Saskaņā ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas datiem uz zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8011 002 0614) atrodas arī būve ar kadastra apzīmējumu 8011 002 0614 014 (bez adreses) kā īpašumtiesības nav reģistrētas un nav veiktas darbības minētās būves tiesiskā statusa noskaidrošanai un sakārtošanai. Saskaņā ar likuma "Par atjaunotā Latvijas Republikas 1937.gada Civillikuma ievada, mantojuma tiesību un lietu tiesību daļas spēkā stāšanās laiku un piemērošanas kārtību" 14. panta ceturto daļu ēkas (būves), kuras Zemesgrāmatā, Valsts zemes dienestā vai pašvaldībā nav reģistrētas kā patstāvīgi īpašuma objekti, uzskatāmas par zemes īpašnieka īpašumu atbilstoši Civillikuma 968.pantam. Citas personas īpašuma tiesības uz šādām ēkām (būvēm) var iegūt, ja tiesa apmierinājusi šo personu prasību atzīt īpašuma tiesības uz attiecīgajiem objektiem. Ievērojot minēto būve ar kadastra apzīmējumu 8011 002 0614 014 (bez adreses) ir piekritīga valstij.
Atbilstoši Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas datiem uz zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8011 002 0614) atrodas juridiskas personas tiesiskā valdījumā esoša būve (telekomunikāciju konteiners) ar kadastra apzīmējumu 8011 002 0614 013 Miera ielā 3, Salaspilī, Salaspils novadā. Saskaņā ar Latvijas Universitātes sniegto informāciju atbilstošs zemes nomas līgums ar būves tiesisko valdītāju nav noslēgts. Būve (telekomunikāciju konteiners) ar kadastra apzīmējumu 8011 002 0614 013 Miera ielā 3, Salaspilī, Salaspils novadā, nav reģistrēta zemesgrāmatā.
Atbilstoši Latvijas Universitātes sniegtajai informācijai par valsts nekustamo īpašumu nav uzsākti tiesvedības procesi un ir noslēgts:
1) Nomas līgums ar fizisku personu par būves ar kadastra apzīmējumu 8011 002 0614 012 nomu, līguma termiņš 31.01.2023.;
2) Nomas līgums ar juridisku personu par būves ar kadastra apzīmējumu 8011 002 0614 001 jumta daļas nomu, līguma termiņš 31.03.2023.;
3) Nomas līgums ar juridisku personu par būves ar kadastra apzīmējumu 8011 002 0614 004 daļas nomu, līguma termiņš 31.12.2023.;
4) Nomas līgums ar juridisku personu par būves ar kadastra apzīmējumu 8011 002 0614 001 jumta daļas nomu, līguma termiņš 31.12.2023.;
5) Nomas līgums ar fizisku personu par būves ar kadastra apzīmējumu 8011 002 0614 001 daļas nomu, līguma termiņš 31.01.2024.
Minētie nomas līgumi nav ierakstīti zemesgrāmatā. Rīkojuma projekta saskaņošanas laikā nomas līgumi tika nosūtīti valsts akciju sabiedrībai „Valsts nekustamie īpašumi” (turpmāk - VNĪ), kā pārvaldīšanā tiks nodots valsts nekustamais īpašums līdz ar tā nodošanu Finanšu ministrijas valdījumā, izvērtēšanai. VNĪ 2022.gada 15.septembrī elektroniski ir informējusi ministriju, ka tā ir iepazinusies ar atsūtītajiem valsts nekustamā īpašuma nomas līgumiem un informē, ka, pārņemot valsts nekustamo īpašumu no ministrijas, īpašnieks nemainās, noslēgtie nomas līgumi būtu saistoši un pārņemami kopā ar valsts nekustamo īpašumu. Tāpat VNĪ norāda, ka kamēr valsts nekustamais īpašums vēl nav pārņemts Finanšu ministrijas valdījumā un VNĪ pārvaldīšanā, ņemot vērā esošos nomas līgumu termiņus (visi līgumi beidzas 2023.gadā), VNĪ ieskatā nav lietderīgi izvērtēt katru līgumu atsevišķi. Pēc valsts nekustamā īpašuma pārņemšanas, spēkā esošie līgumi, tiks pārslēgti atbilstoši VNĪ apstiprinātajai tipveida līgumu redakcijai, aktualizējot nomas maksu atbilstoši Ministru kabineta 2018.gada 20.februāra noteikumiem Nr. 97 "Publiskas personas mantas iznomāšanas noteikumi" un ņemot vērā esošo tirgus situāciju. Spēkā esošie nomas līgumi ir pievienoti rīkojuma projekta lietai, bet tie netiek publiskoti.
Saskaņā ar informāciju Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 8011 002 0614 reģistrēti šādi apgrūtinājumi:
1) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu gaisvadu līniju ārpus pilsētām un ciemiem ar nominālo spriegumu līdz 20 kilovoltiem - 0.2090 ha;
2) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu kabeļu līniju - 0.0060 ha.
Kā arī valsts nekustamajam īpašumam ir reģistrēts lietotājs - Latvijas Universitātes Bioloģijas institūts LU aģentūra. Atbilstoši zemesgrāmatu datu un Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas datu automātiskai sinhronizēšanai, mainoties zemesgrāmatā reģistrētajam valsts nekustamā īpašuma valdītājam automātiski tiek nomainīta informācija Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā. Lietotājs Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā tiks atspoguļots līdz valdītāja maiņai zemesgrāmatā.
Valsts nekustamais īpašums atrodas Latvijas Universitātes Bioloģijas institūta lietojumā un pārvaldīšanā un tas nodrošinās valsts nekustamā īpašuma pārvaldīšanu līdz brīdim, kad tas tiks nodots Finanšu ministrijas valdījumā. Ņemot vērā, ka Latvijas Universitātes Bioloģijas institūts ir Latvijas Universitātes pamatstruktūrvienība, Latvijas Universitātes Senāts 25.10.2021. sēdē pieņēma lēmumu Nr.2-3/108 par valsts nekustamā īpašuma nodošanu ministrijas lietojumā, jo tas vairāk nav nepieciešams Latvijas Universitātei valsts deleģēto funkciju nodrošināšanai.
Saskaņā ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas datiem uz zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8011 002 0614) atrodas arī būve ar kadastra apzīmējumu 8011 002 0614 014 (bez adreses) kā īpašumtiesības nav reģistrētas un nav veiktas darbības minētās būves tiesiskā statusa noskaidrošanai un sakārtošanai. Saskaņā ar likuma "Par atjaunotā Latvijas Republikas 1937.gada Civillikuma ievada, mantojuma tiesību un lietu tiesību daļas spēkā stāšanās laiku un piemērošanas kārtību" 14. panta ceturto daļu ēkas (būves), kuras Zemesgrāmatā, Valsts zemes dienestā vai pašvaldībā nav reģistrētas kā patstāvīgi īpašuma objekti, uzskatāmas par zemes īpašnieka īpašumu atbilstoši Civillikuma 968.pantam. Citas personas īpašuma tiesības uz šādām ēkām (būvēm) var iegūt, ja tiesa apmierinājusi šo personu prasību atzīt īpašuma tiesības uz attiecīgajiem objektiem. Ievērojot minēto būve ar kadastra apzīmējumu 8011 002 0614 014 (bez adreses) ir piekritīga valstij.
Atbilstoši Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas datiem uz zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8011 002 0614) atrodas juridiskas personas tiesiskā valdījumā esoša būve (telekomunikāciju konteiners) ar kadastra apzīmējumu 8011 002 0614 013 Miera ielā 3, Salaspilī, Salaspils novadā. Saskaņā ar Latvijas Universitātes sniegto informāciju atbilstošs zemes nomas līgums ar būves tiesisko valdītāju nav noslēgts. Būve (telekomunikāciju konteiners) ar kadastra apzīmējumu 8011 002 0614 013 Miera ielā 3, Salaspilī, Salaspils novadā, nav reģistrēta zemesgrāmatā.
Atbilstoši Latvijas Universitātes sniegtajai informācijai par valsts nekustamo īpašumu nav uzsākti tiesvedības procesi un ir noslēgts:
1) Nomas līgums ar fizisku personu par būves ar kadastra apzīmējumu 8011 002 0614 012 nomu, līguma termiņš 31.01.2023.;
2) Nomas līgums ar juridisku personu par būves ar kadastra apzīmējumu 8011 002 0614 001 jumta daļas nomu, līguma termiņš 31.03.2023.;
3) Nomas līgums ar juridisku personu par būves ar kadastra apzīmējumu 8011 002 0614 004 daļas nomu, līguma termiņš 31.12.2023.;
4) Nomas līgums ar juridisku personu par būves ar kadastra apzīmējumu 8011 002 0614 001 jumta daļas nomu, līguma termiņš 31.12.2023.;
5) Nomas līgums ar fizisku personu par būves ar kadastra apzīmējumu 8011 002 0614 001 daļas nomu, līguma termiņš 31.01.2024.
Minētie nomas līgumi nav ierakstīti zemesgrāmatā. Rīkojuma projekta saskaņošanas laikā nomas līgumi tika nosūtīti valsts akciju sabiedrībai „Valsts nekustamie īpašumi” (turpmāk - VNĪ), kā pārvaldīšanā tiks nodots valsts nekustamais īpašums līdz ar tā nodošanu Finanšu ministrijas valdījumā, izvērtēšanai. VNĪ 2022.gada 15.septembrī elektroniski ir informējusi ministriju, ka tā ir iepazinusies ar atsūtītajiem valsts nekustamā īpašuma nomas līgumiem un informē, ka, pārņemot valsts nekustamo īpašumu no ministrijas, īpašnieks nemainās, noslēgtie nomas līgumi būtu saistoši un pārņemami kopā ar valsts nekustamo īpašumu. Tāpat VNĪ norāda, ka kamēr valsts nekustamais īpašums vēl nav pārņemts Finanšu ministrijas valdījumā un VNĪ pārvaldīšanā, ņemot vērā esošos nomas līgumu termiņus (visi līgumi beidzas 2023.gadā), VNĪ ieskatā nav lietderīgi izvērtēt katru līgumu atsevišķi. Pēc valsts nekustamā īpašuma pārņemšanas, spēkā esošie līgumi, tiks pārslēgti atbilstoši VNĪ apstiprinātajai tipveida līgumu redakcijai, aktualizējot nomas maksu atbilstoši Ministru kabineta 2018.gada 20.februāra noteikumiem Nr. 97 "Publiskas personas mantas iznomāšanas noteikumi" un ņemot vērā esošo tirgus situāciju. Spēkā esošie nomas līgumi ir pievienoti rīkojuma projekta lietai, bet tie netiek publiskoti.
Saskaņā ar informāciju Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 8011 002 0614 reģistrēti šādi apgrūtinājumi:
1) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu gaisvadu līniju ārpus pilsētām un ciemiem ar nominālo spriegumu līdz 20 kilovoltiem - 0.2090 ha;
2) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu kabeļu līniju - 0.0060 ha.
Kā arī valsts nekustamajam īpašumam ir reģistrēts lietotājs - Latvijas Universitātes Bioloģijas institūts LU aģentūra. Atbilstoši zemesgrāmatu datu un Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas datu automātiskai sinhronizēšanai, mainoties zemesgrāmatā reģistrētajam valsts nekustamā īpašuma valdītājam automātiski tiek nomainīta informācija Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā. Lietotājs Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā tiks atspoguļots līdz valdītāja maiņai zemesgrāmatā.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Valsts nekustamais īpašums nav nepieciešams ministrijas vai tās padotībā esošo iestāžu funkciju nodrošināšanai. Valsts nekustamais īpašums tiks nodots Finanšu ministrijas valdījumā (VNĪ pārvaldīšanā), tādējādi atbrīvojot ministriju un tās padotībā esošo iestādi no tai neraksturīgu funkciju (izglītības funkciju nodrošināšanai nevajadzīgo valsts nekustamo īpašumu pārvaldīšana) veikšanas.
Gadījumā, ja valsts nekustamais īpašums netiks nodots, ministrijai un Latvijas Universitātei arī turpmāk būs jānodrošina tā saglabāšana un aizsardzība no negatīvas ārējās vides iedarbības, t.sk. no trešo personu ļaunprātīgas rīcības, kas savukārt nozīmē finanšu un administratīvo resursu ieguldīšanu. Nepietiekamo finanšu resursu un neprofesionālas apsaimniekošanas rezultātā turpinās samazināties valsts nekustamā īpašuma vērtība un konkurētspēja nekustamā īpašuma tirgū. Ņemot vērā Publiskas personas finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanas likuma 3.pantā ietverto principu, ka rīcībai ar valsts finanšu līdzekļiem un mantu jābūt lietderīgai, papildu līdzekļu ieguldīšana valsts nekustamajā īpašumā, ko iestāde savu funkciju izpildei neplāno izmantot, nav lietderīga un neietilpst ne ministrijas, ne tās padotībā esošo iestāžu funkcijās.
Gadījumā, ja valsts nekustamais īpašums netiks nodots, ministrijai un Latvijas Universitātei arī turpmāk būs jānodrošina tā saglabāšana un aizsardzība no negatīvas ārējās vides iedarbības, t.sk. no trešo personu ļaunprātīgas rīcības, kas savukārt nozīmē finanšu un administratīvo resursu ieguldīšanu. Nepietiekamo finanšu resursu un neprofesionālas apsaimniekošanas rezultātā turpinās samazināties valsts nekustamā īpašuma vērtība un konkurētspēja nekustamā īpašuma tirgū. Ņemot vērā Publiskas personas finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanas likuma 3.pantā ietverto principu, ka rīcībai ar valsts finanšu līdzekļiem un mantu jābūt lietderīgai, papildu līdzekļu ieguldīšana valsts nekustamajā īpašumā, ko iestāde savu funkciju izpildei neplāno izmantot, nav lietderīga un neietilpst ne ministrijas, ne tās padotībā esošo iestāžu funkcijās.
Risinājuma apraksts
Valsts nekustamais īpašums, kas nav nepieciešams ministrijas vai tās padotībā esošo iestāžu funkciju nodrošināšanai, tiks nodots Finanšu ministrijas valdījumā (VNĪ pārvaldīšanā), tādējādi atbrīvojot ministriju un tās padotībā esošās iestādes no tai neraksturīgu funkciju - izglītības funkciju nodrošināšanai nevajadzīgo valsts nekustamo īpašumu pārvaldīšana - veikšanas.
Sešu mēnešu laikā no rīkojuma spēkā stāšanās dienas Finanšu ministrija pārņems valdījumā valsts nekustamo īpašumu un nostiprinās īpašuma tiesības valstij Finanšu ministrijas personā. Finanšu ministrija un VNĪ kā attiecīgās nozares kompetentās institūcijas izvērtēs turpmāko lietderīgāko risinājumu rīcībai ar valsts nekustamo īpašumu, izvērtējot iespēju tos saglabāt valsts īpašumā vai nodot atsavināšanai.
Vienlaikus ministrija norāda, ka tā ar 28.03.2022. vēstuli Nr. 4-4.1e/22/928 lūdza Aizsardzības ministriju, Ārlietu ministriju, Ekonomikas ministriju, Iekšlietu ministriju, Kultūras ministriju, Labklājības ministriju, Satiksmes ministriju, Tieslietu ministriju, Veselības ministriju, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju, Zemkopības ministriju un Salaspils novada pašvaldību izvērtēt vai to (un to padotības iestāžu) funkciju nodrošināšanai varētu būt nepieciešams valsts nekustamais īpašums. Ministrijas norādītajā termiņā neviena no norādītajām iestādēm rakstisku interesi neizrādīja, tādējādi secināms, ka valsts nekustamais īpašums nav nepieciešams to funkciju nodrošināšanai.
Sešu mēnešu laikā no rīkojuma spēkā stāšanās dienas Finanšu ministrija pārņems valdījumā valsts nekustamo īpašumu un nostiprinās īpašuma tiesības valstij Finanšu ministrijas personā. Finanšu ministrija un VNĪ kā attiecīgās nozares kompetentās institūcijas izvērtēs turpmāko lietderīgāko risinājumu rīcībai ar valsts nekustamo īpašumu, izvērtējot iespēju tos saglabāt valsts īpašumā vai nodot atsavināšanai.
Vienlaikus ministrija norāda, ka tā ar 28.03.2022. vēstuli Nr. 4-4.1e/22/928 lūdza Aizsardzības ministriju, Ārlietu ministriju, Ekonomikas ministriju, Iekšlietu ministriju, Kultūras ministriju, Labklājības ministriju, Satiksmes ministriju, Tieslietu ministriju, Veselības ministriju, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju, Zemkopības ministriju un Salaspils novada pašvaldību izvērtēt vai to (un to padotības iestāžu) funkciju nodrošināšanai varētu būt nepieciešams valsts nekustamais īpašums. Ministrijas norādītajā termiņā neviena no norādītajām iestādēm rakstisku interesi neizrādīja, tādējādi secināms, ka valsts nekustamais īpašums nav nepieciešams to funkciju nodrošināšanai.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
JāIetekmes apraksts
Rīkojuma projekts neietekmē un nemaina sabiedrības mērķgrupu tiesības un pienākumus.
Juridiskās personas
JāIetekmes apraksts
Rīkojuma projekts neietekmē un nemaina sabiedrības mērķgrupu tiesības un pienākumus.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 25.augusta noteikumu Nr.970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka Ministru kabineta rīkojuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība rīkojuma projekta izstrādē netiek piemērota. Ministru kabineta rīkojuma projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļa vietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.
Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas – Ministrija un Latvijas Universitāte.
Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas – Ministrija un Latvijas Universitāte.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Izglītības un zinātnes ministrija
- Finanšu ministrija
- VAS "Valsts nekustamie īpašumi"
- Latvijas Universitāte
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi