Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
22-TA-2725: Rīkojuma projekts (Dalība padomē, komisijā, darba grupā)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par publiskā nodibinājuma "Valsts kultūrkapitāla fonds” padomi" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Projekts sagatavots, pamatojoties uz Valsts kultūrkapitāla fonda likuma (turpmāk – Likums) 9.panta trešo daļu, kas nosaka, ka Valsts kultūrkapitāla fonda (turpmāk – Fonds) padomes sastāvu apstiprina Ministru kabinets.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekta mērķis ir aktualizēt Fonda padomes (turpmāk – Padome) sastāvu, ņemot vērā, ka lielākajai daļai Padomes locekļu no līdzšinējā Padomes sastāva ir beidzies Likuma 9.panta ceturtajā daļā noteiktais pilnvaru termiņš.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Likuma 9.panta pirmā daļa nosaka, ka Fonda padome ir augstākā Fonda pārvaldes institūcija un Padomes sastāvā ir kultūras ministrs, Finanšu ministrijas pārstāvis, Nacionālās kultūras padomes pārstāvis, Latvijas Radošo savienību padomes pārstāvis, Latvijas Pašvaldību savienības pārstāvis un katras Fonda nozares ekspertu komisijas priekšsēdētājs. Pašreizējais Padomes sastāvs ir apstiprināts ar Ministra kabineta 2021.gada 3.oktobra rīkojumu Nr.681 "Par publiskā nodibinājuma "Valsts kultūrkapitāla fonds” padomi” (turpmāk – MK rīkojums Nr.681). Padomes sastāvu ir nepieciešams aktualizēt, ņemot vērā, ka lielākajai daļai Padomes locekļu no līdzšinējā Padomes sastāva ir beidzies Likuma 9.panta ceturtajā daļā noteiktais pilnvaru termiņš.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ņemot vērā, ka lielākajai daļai Padomes locekļu no līdzšinējā Padomes sastāva ir beidzies Likuma 9.panta ceturtajā daļā noteiktais divu gadu pilnvaru termiņš, Projekts paredz Padomes sastāvā iekļaut saskaņā ar Likuma 12.panta sesto daļu jaunievēlētos nozaru ekspertu komisiju priekšsēdētājus – Filmu mākslas nozares ekspertu komisijas priekšsēdētāju (Alisi Ģelzi), Tradicionālās kultūras nozares ekspertu komisijas priekšsēdētāju (Aneti Karlsoni), Teātra mākslas nozares ekspertu komisijas priekšsēdētāju (Kārli Krūmiņu), Dizaina un arhitektūras nozares ekspertu komisijas priekšsēdētāju (Agnesi Lāci), Mūzikas un dejas mākslas nozares ekspertu komisijas priekšsēdētāju (Edgaru Saksonu) un Latvijas Radošo savienību padomes deleģēto pārstāvi (Daci Bluķi), Latvijas Pašvaldību savienības deleģēto pārstāvi (Ināru Dunduri) un Nacionālās kultūras padomes deleģēto pārstāvi (Daci Jurku), kā arī atkārtoti Padomes sastāvā iekļaut locekļus, kuru pilnvaras turpinās – Literatūras nozares ekspertu komisijas priekšsēdētāju (Ingu Bodnarjuku-Mrazauskas), Vizuālās mākslas nozares ekspertu komisijas priekšsēdētāju (Māri Čačku), Kultūras mantojuma nozares ekspertu komisijas priekšsēdētāju (Agritu Ozolu), kultūras ministru (Nauri Puntuli), kā arī Finanšu ministrijas deleģēto pārstāvi (Līgu Šulcu). Līdz ar to ir nepieciešams aktualizēt ar MK rīkojumu Nr.681 apstiprināto Padomes sastāvu.
Risinājuma apraksts
Projekts paredz aktualizēt ar MK rīkojumu Nr.681 apstiprināto Padomes sastāvu, Padomē iekļaujot Likuma 12.panta sestajā daļā noteiktajā kārtībā ievēlētos nozaru ekspertu komisiju priekšsēdētājus, kā arī Latvijas Radošo savienību padomes, Latvijas Pašvaldību savienības un Nacionālās kultūras padomes deleģētos pārstāvjus.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Latvijas Radošo savienību padome 2022.gada 10.janvāra vēstulē informēja Fondu, ka darbam Padomē deleģē Daci Bluķi, Latvijas Pašvaldību savienība 2022.gada 17.jūnija vēstulē informēja Fondu, ka darbam Padomē deleģē Ināru Dunduri un Nacionālās kultūras padome 2022.gada 30.jūnija vēstulē informēja Fondu, ka darbam Padomē deleģē Daci Jurku.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Finanšu ministrija
  • Latvijas Pašvaldību savienība
  • Kultūras ministrija
  • Latvijas Radošo savienību padome

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi