Anotācija (ex-ante)

22-TA-3241: Likumprojekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
ES dokuments
Apraksts
Komisijas 2019.gada 23.septembra Īstenošanas regulas (ES) 2019/1780, ar ko izveido standarta veidlapas paziņojumu publicēšanai publisko iepirkumu jomā un atceļ Īstenošanas regulu (ES) 2015/1986 (“e-veidlapas”) (turpmāk – Regula 2019/1780), 3. un 4.pants.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Likumprojektu "Grozījumi Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likumā" ir nepieciešams izstrādāt, lai Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likumā pārņemtu ar Regulu 2019/1780 izveidotās standarta veidlapas (e-veidlapas), kas jāizmanto, lai publicētu paziņojumus publiskā iepirkuma jomā. 
Spēkā stāšanās termiņš
25.10.2023.
Pamatojums
Ņemot vērā, ka šobrīd norit darbs pie veidlapu tehniskās izstrādes ir nepieciešams nodrošināt, ka šis likums nestājas spēkā pirms veidlapu tehniskā izstrāde ir pabeigta, jo pretējā gadījumā nebūs iespējams nodrošināt likumā ietverto normu ievērošanu.  

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Šobrīd, lai publicētu paziņojumus publisko iepirkumu jomā, tiek izmantotas ar Eiropas Komisijas īstenošanas regulu (ES) 2015/1986 (2015. gada 11. novembris), ar ko izveido standarta veidlapas paziņojumu publicēšanai publisko iepirkumu jomā un atceļ Īstenošanas regulu (ES) Nr. 842/2011 (turpmāk - Regula 2015/1986), izveidotās standarta veidlapas. Taču, ņemot vērā, ka ir pieņemta un stājusies spēkā Eiropas Komisijas Īstenošanas Regula (ES) 2019/1780 (2019. gada 23. septembris), ar ko izveido standarta veidlapas paziņojumu publicēšanai publisko iepirkumu jomā un atceļ Īstenošanas regulu (ES) 2015/1986, Eiropas Savienības dalībvalstīm ne vēlāk ka līdz 2023. gada 25. oktobrim ir jānodrošina, ka, lai publicētu paziņojumus publiskā iepirkuma jomā, tiktu izmantotas ar Regulu 2019/1780 izveidotās standarta veidlapas (e-veidlapas). Ņemot vērā, ka izstrādātās veidlapas nav lietošanai gatavs risinājums, ko var ieviest tikai ar informāciju tehnoloģiju dienestu spēkiem, ir jāveic ne tikai tehniskā izstrāde, bet arī jāveic grozījumi publisko iepirkumu jomu regulējošajos normatīvajos aktos. 
Regulas 2019/1780 mērķis ir veicināt publiskā iepirkuma digitālo pārveidi, samazinot administratīvo slogu atkārtotas informācijas ievadei, jo ar sākotnējo paziņojumu saistītie paziņojumi pamatā vairs nebūtu aizpildāmi manuāli, bet tiem būtu jābūt maksimāli automātiski ģenerējamiem programmatūras sistēmā. Minēto pārmaiņu rezultātā tiks nodrošināta daudz lielāka iegūto datu precizitāte un līdz ar to lietderība (piemēram, politikas plānošanai, uzraugošo institūciju darbībai, piegādātāju piesaistīšanai). 
Lai gan ar Regulu 2015/1986 ieviestie paziņojumi ir bijuši digitāli, tomēr šie paziņojumu bija uz papīra formāta dokumentiem balstītu procedūru digitalizācija. Taču ar Regulu 2019/1780 ieviestās veidlapas ir izstrādātās ar mērķi īstenot veidlapas digitālā veidā.  
Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēji publicē paziņojumus, lai piesaistītu piegādātājus, un jo vairāk piegādātāji piedalīsies sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju izsludinātos konkursos, jo lielāka iespēja, ka sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs iegūs saimnieciski izdevīgāko piedāvājumu par iespējami zemāko cenu, tādējādi nodrošinot sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju līdzekļu efektīvu izmantošanu. Turklāt sabiedrisko pakalpojumu sniedzēji ir atbildīgi par paziņojumu aizpildīšanu, kas gadījumos, ja tā nenotiek pietiekami automatizēti, var radīt ievērojamu administratīvo slogu. Vienlaikus iepriekš publicētie paziņojumi var palīdzēt sabiedrisko pakalpojumu sniedzējiem nākotnē, piemēram, lai identificētu iespējamo piegādātāju loku, noteiktu paredzamo līgumcenu vai, lai identificētu iespēju rīkot kopīgus iepirkumus ar citiem sabiedrisko pakalpojumu sniedzējiem. Ņemot vērā minēto, ir ļoti svarīgi, lai datu ievade paziņojumos notiktu pēc iespējas automatizēti, tādējādi nodrošinot lielāku ievadāmo datu precizitāti un uzticamību. 
Vienlaikus piegādātāji, meklējot iespējas piedalīties iepirkumos, lasa paziņojumus, kuri tiek publicēti Iepirkumu uzraudzības biroja (turpmāk - IUB) tīmekļvietnē. No publicētajiem paziņojumiem izmantojot paziņojumu meklēšanas iespējas, piemēram, ievadot kopējās publiskā iepirkuma vārdnīcas (CPV) kodus vai izpildes vietu, piegādātāji atlasa sev interesējošos paziņojumus un izlemj, vai veltīt laiku iepirkumu procedūras dokumentu izskatīšanai un piedāvājumu iesniegšanai. Tāpēc paziņojumos ir jābūt pietiekamai informācijai, to maksimāli standartizējot (piemēram, ieviešot definētas kodu vērtības), lai varētu veikt precīzu meklēšanu.  
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
IUB gadījumos, kad informācija saskaņā ar normatīvajiem aktiem publicējama IUB tīmekļvietnē vai Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī, kā sistēmas uzturētājs nodrošina publicējamās un nosūtāmās informācijas pārbaudi, publicēšanu un gadījumā, ja iepirkuma procedūras paredzamā līgumcena pārsniedz Ministru kabineta noteikto robežvērtību, nosūtīšanu Eiropas Savienības Publikāciju birojam publicēšanai Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī. Attiecīgi Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likums (turpmāk – SPSIL) paredz, ka IUB veic katra šāda paziņojuma manuālu pārbaudi triju darbdienu laikā pēc paziņojumu sagatavošanas Publikāciju vadības sistēmā (turpmāk – PVS), pirms paziņojumi tiek publicēti. Ņemot vērā, ka ieviešot ar Regulu 2019/1780, izveidotās standarta veidlapas, tās tiek izstrādātas, paredzot paziņojumos iekļautās informācijas automatizētas validācijas (ja iespējams), un liela daļa informācijas paziņojumos tiks pārizmantota no iepriekš sagatavotiem paziņojumiem, veidojot paziņojumus, pārizmantojot jau iepriekš nopublicētu informāciju, tiks nodrošināta daudz lielāka ievadīto datu precizitāte, kā arī Eiropas Savienības Publikāciju birojs veic to paziņojumu validāciju, kuri tiek nosūtīti Eiropas Savienības Publikāciju birojam publicēšanai Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī. Neprecīzas informācijas publicēšanas gadījumā ir iespēja to novērst, pirmkārt, kļūdaini publicēto informāciju ir iespējams koriģēt, publicējot attiecīgo paziņojumu ar izmaiņām, kas tiek konsolidētas aktualizētajā paziņojumā. Otrkārt, arī zemsliekšņu paziņojumos tiek izmantoti Eiropas Savienības Publikāciju biroja biznesa lauki un validācijas, turklāt sistēma nodrošina paziņojumu sasaisti un validēšanu atbilstoši iepirkumu procesa ontoloģijai, kas ir detalizēta izstrādāta katram paziņojuma veidam. Turklāt arī plašāka Eiropas Savienības Vārdnīcu (kodu vērtību) izmantošana nodrošina lielāku datu precizitāti.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā, ka, ieviešot ar Regulu 2019/1780 izveidotās standarta veidlapas, tiek nodrošināta daudz lielāka iegūto datu precizitāte, ar likumprojektu tiek noteikts, ka sabiedrisko pakalpojumu sniedzēji publikāciju vadības sistēmā sagatavo, publicē un nosūta paziņojumus Eiropas Savienības Publikāciju birojam publicēšanai Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī. Attiecīgi, ieviešot ar Regulu 2019/1780 izveidotās standarta veidlapas, tiek papildināta PVS funkcionalitāte ar iespēju sabiedrisko pakalpojumu sniedzējiem publicēt sagatavotos paziņojumus IUB tīmekļvietnē, kā arī nosūtīt paziņojumus Eiropas Savienības Publikāciju birojam publicēšanai Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī. Tādējādi jaunais e-veidlapu risinājums nodrošina, ka IUB nav jāveic paziņojumu manuāla pārbaude, iestrādājot automatizētu ievadīto datu validāciju. Šāds risinājums ne tikai samazina resursu patēriņu paziņojumu manuālai pārbaudei, bet arī veicina ātrāku iepirkuma procesa norisi, paātrinot iepirkumu izsludināšanu. Attiecīgi ar likumprojektu tiek veikti grozījumi SPSIL 1. panta 26. punktā, 14. panta trešajā daļā, 33. panta otrajā daļā, 34 panta otrajā daļā, 38. panta pirmajā un otrajā daļā un 40. panta otrajā daļā.
Problēmas apraksts
Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēji pēc iepirkuma līguma vai vispārīgās vienošanās noslēgšanas publicē paziņojumus, kuros tiek iekļauta informācija par noslēgto iepirkuma līgumu vai vispārīgo vienošanos, piemēram, līguma summa, izpildes termiņš un cita informācija. Papildus, gadījumos, ja iepirkuma līgumā veic SPSIL 66. panta trešās daļas 2. un 3. punktā minētos grozījumus, sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam ir pienākums publicēt paziņojumu par izmaiņām līguma darbības laikā. Taču iepirkuma līguma izpildes laikā ir iespējamas situācijas, kuras maina līguma faktisko izpildi un samaksas apmēru, piemēram, līguma izpildes termiņa nokavējums, iepirkuma līgumā tiek veikti grozījumi, par kuriem nav nepieciešams publicēt paziņojumu par izmaiņām līguma darbības laikā, vai citi faktori, kas maina faktisko līguma izpildi, kā rezultātā var mainīties līguma summa, izpildes termiņš vai var tikt aprēķināts līgumsods. Tāpat noslēgtais iepirkuma līgums var tiks izbeigts pirms termiņa, tai skaitā piegādātāja vainas dēļ. Ar noslēgtā līguma izpildi saistītā informācija tiek norādīta līgumu reģistrā, un esošais regulējums paredz, ka sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam dati par faktisko līguma izpildi ir jāievada līgumu reģistrā, taču likums neparedz vienotu paziņojumu šādas informācijas ievadīšanai un publicēšanai.
Tāpat esošais regulējums paredz, ka par vispārīgās vienošanās ietvaros noslēgtajiem līgumiem tiek sūtīti rezultātu paziņojumi, taču šādu paziņojumu skaits vienošanās laikā var būt ievērojams un kopumā sniegtā informācija nav pārskatāma, t.i., nav pārskatāmi pieejama informācija, kādas summas katrs no sabiedrisko pakalpojumu sniedzējiem ir tērējis vispārīgās vienošanās laikā, noslēdzot iepirkuma līgumus, un ar kādiem piegādātājiem par kādām summām šie līgumi ir noslēgti.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā minēto, ar likumprojektu tiek ieviests jauns paziņojums - paziņojums par līguma izpildi. Paziņojumu plānots publicēt pēc iepirkuma līguma vai vispārīgās vienošanās izpildes beigām. Attiecībā uz vispārīgās vienošanās ietvaros noslēgtajiem iepirkuma līgumiem nav paredzēts publicēt atsevišķus paziņojumus par līguma slēgšanas tiesību piešķiršanu, un arī paziņojums par līguma izpildi nav publicējams pēc katra iepirkuma līguma, kas noslēgts vispārīgās vienošanās ietvaros, izpildes, bet gan ir paredzēta iespēja  reizi ceturksnī, apvienot informāciju par šajā laikā periodā noslēgtajiem iepirkuma līgumiem. Informācija no līguma izpildes paziņojuma automātiski tiks ielasīta līguma reģistrā, tādējādi uzskatāmi atspoguļojot, par kādām summām un ar kādiem piegādātājiem sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs ir noslēdzis konkrētos līgumus vispārīgās vienošanās ietvaros. Paziņojuma mērķis ir sniegt informāciju par iepirkuma līguma vai vispārīgās vienošanās laikā veiktajiem maksājumiem, līgumsodu vērtību u.c. ar līguma izpildi saistītu informāciju.
Paziņojuma ieviešana nodrošina ieinteresētajām personām, sabiedrībai un uzraugošajām institūcijām viegli pieejamu, pārskatāmu un viegli uztveramu informāciju par faktisko līguma izpildi un par vispārīgās vienošanās izpildi visā vienošanās darbības laikā (ņemot vērā, ka informācija par vienošanās izpildes gaitu tiks sniegta par katru ceturksni).  
Ņemot vērā minēto ar likumprojektu tiek veikti grozījumi SPSIL 38. panta pirmajā daļā un SPSIL tiek papildināts ar 39.1 pantu.
Problēmas apraksts
SPSIL nosaka, ka sabiedrisko pakalpojumu sniedzējiem ir tiesības piemērot SPSIL 47. panta četrpadsmitās daļas 1. punktā minēto izņēmumu, proti izmantot tiesības nepārtraukt iepirkumu, ja atklātā konkursā, slēgtā konkursā vai sarunu procedūrā, publicējot dalības uzaicinājumu pieteikumu vai piedāvājumu ir iesniedzis tikai viens kandidāts vai pretendents, ja tas nodrošina, ka ir notikusi apspriede ar piegādātājiem, kas atbilst SPSIL 22. panta 2.1 daļā izvirzītajām prasībām. Šobrīd tiek paredzēts, ka sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs PVS publicē paziņojumu par apspriedi, kā arī iespējami detalizētas kvalifikācijas prasības un tehniskās specifikācijas, kuras piegādātāji ir tiesīgi elektroniski komentēt vismaz 10 darbdienas pēc minētā paziņojuma un dokumentu publicēšanas. Taču, ņemot vērā pieņemto praksi attiecībā uz iepirkumu dokumentu pieejamību, PVS tiek izmantota paziņojumu publicēšanai, savukārt iepirkuma dokumentācija tiek glabāta pircēja profilā, šajā gadījumā tiek izmantota atšķirīga pieeja. Turklāt šāds regulējums attiecībā uz apspriedes dokumentācijas komentēšanu pēc būtības izslēdz iespēju pilnvērtīgi izmantot elektroniskās iepirkumu sistēmas funkcionalitāti.    
Risinājuma apraksts
Lai nodrošinātu, ka iepirkuma dokumentācija tiek glabāta vienuviet, pircēja profilā, un paredzētu iespēju piegādātājiem komentārus iesniegt elektronisko iepirkumu sistēmā, ar šo likumprojektu tiek noteikts, ka kvalifikācijas prasības un tehniskās specifikācijas tiek publicētas pircēja profilā, kā arī minēto dokumentu komentēšanas iespēja tiek nodrošināta pircēja profilā (elektronisko iepirkumu sistēmā), attiecīgi tiek veikti grozījumi SPSIL 22. panta 2.1 un 2.2 daļā. Elektronisko iepirkumu sistēmā sabiedrisko pakalpojumu sniedzējiem ir nodrošināta iespēja izveidot atsevišķu iepriekšējās apspriedes publikāciju, kurai dokumentu sadaļā ir iespējams pievienot kvalifikācijas prasības, tehniskās specifikācijas, kā arī apspriedes ziņojumu. Piegādātājiem ir nodrošināta iespēja komentēt pievienotos dokumentus, sūtot komentārus no attiecīgās apspriedes publikācijas jautājumu sadaļas. Pēc iepirkuma procedūras izveides sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs speciālā elektronisko iepirkumu sistēmas iepirkuma procedūras datu laukā var norādīt sasaisti ar iepriekš notikušo apspriedi.
Problēmas apraksts
SPSIL VII nodaļā "Izsludināšana un atklātības nodrošināšana" ir ietverti paziņojumi, kuri tie izmantoti atklātības ievērošanai un iepirkumu izsludināšanai. Saskaņā ar SPSIL 22. panta 2.1 daļu sabiedrisko pakalpojumu sniedzējiem, lai piemērotu SPSIL 47. panta četrpadsmitās daļas 1. punktu, ir jāpublicē paziņojums par apspriedi. Taču šāds paziņojums šobrīd nav iekļauts SPSIL VII nodaļā. 
Risinājuma apraksts
Ar likumprojektu tiek papildināta SPSIL VII nodaļa ar 30.1 pantu "Paziņojums par apspriedi", tādējādi nodrošinot, ka šajā nodaļā tiek uzskaitīti visi attiecīgo paziņojumu (e-veidlapu) veidi. 
Problēmas apraksts
SPSIL tiek noteiktas sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju tiesības informēt par plānotajiem iepirkumiem, publicējot periodisku informatīvu paziņojumu. Saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīva 2014/25/ES ( 2014. gada 26. februāris ) par iepirkumu, ko īsteno subjekti, kuri darbojas ūdensapgādes, enerģētikas, transporta un pasta pakalpojumu nozarēs, un ar ko atceļ Direktīvu 2004/17/EK (turpmāk - Direktīva) 44. panta 4. punkta a. apakšpunktu, 45. panta 2. punktu, 67. pantu un 92. panta 1. punkta a) apakšpunktu tiek izdalīti četru veidu periodiskie informatīvie paziņojumi. Pirmais tiek izmantots, lai saīsinātu piedāvājumu iesniegšanas termiņu,  otrs, lai informētu par plānoto iepirkumu, trešais, ko izmanto iepirkuma procedūras izsludināšanai un ceturtais, ko izmanto sociālo un citu īpašo pakalpojumu iepirkumu izsludināšanai, attiecīgi pēc būtības šo paziņojumu publicēšanas sekas un informācijas apjoms ir atšķirīgs. SPSIL šobrīd ir paredzēti divu veidu periodiskie informatīvs paziņojums. Ņemot vērā, ka Regulas 2019/1780 pielikumā tiek paredzētas četras atsevišķas šo iepriekšējo informatīvo paziņojumu veidlapas, SPSIL ir nepieciešams šos paziņojumus izdalīt atbilstoši to nosaukumiem.   
Risinājuma apraksts
Ar likumprojektu SPSIL tiek noteikti četri periodiskā informatīvā paziņojuma veidi: periodiskas informatīvs paziņojumu, ko izmanto tikai informācijai, periodisks informatīvs paziņojums, ko izmanto, lai saīsinātu piedāvājumu iesniegšanas termiņu, periodisks informatīvs paziņojums, ko izmanto iepirkuma izsludināšanai un periodisks informatīvs paziņojums, ko izmanto sociālo un citu īpašu pakalpojumu iepirkuma izsludināšanai. 
Attiecīgi ar likumprojektu tiek veikti grozījumi SPSIL 31. pantā, 34. panta pirmajā daļā, 36. panta pirmajā daļā un 64. panta pirmajā daļā.  
Problēmas apraksts
SPSIL 34. pantā tiek noteikts, ka sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs, kurš vēlas organizēt iepirkumu attiecībā uz sociālajiem un citiem īpašiem pakalpojumiem atbilstoši SPSIL 13. panta piektajai daļai, publicē paziņojumu par sociālajiem un citiem īpašiem pakalpojumiem. Taču ievērojot Direktīvas 92. panta 1. punktā minēto sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs, kurš vēlas organizēt iepirkumu attiecībā uz sociālajiem un citiem īpašiem pakalpojumiem var publicēt ne tikai paziņojumu par līgumu attiecībā uz sociālajiem un citiem īpašiem pakalpojumiem, bet arī periodisku informatīvu paziņojumu, ko izmanto sociālo un citu īpašu pakalpojumu iepirkuma izsludināšanai un paziņojumu par kvalifikācijas sistēmu.  
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā minēto ar šo likumprojektu tiek noteikts, ka Sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs, kurš vēlas organizēt iepirkumu šā likuma 13. panta piektajā daļā noteiktajā kārtībā, publicē paziņojumu par līgumu attiecībā uz sociālajiem un citiem īpašiem pakalpojumiem, periodisku informatīvu paziņojumu, ko izmanto sociālo un citu īpašu pakalpojumu iepirkuma izsludināšanai, vai paziņojumu par kvalifikācijas sistēmu.
Attiecīgi ar likumprojektu tiek veikti grozījumi SPSIL 34. panta pirmajā daļā un 55. panta otrajā daļā.
Problēmas apraksts
Saskaņā ar SPSIL gadījumos, kad tiek izdarīti grozījumi iepirkuma procedūras dokumentos vai tiek pagarināts piedāvājumu iesniegšanas termiņš sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs publicē paziņojumu par izmaiņām vai papildu informāciju, taču saskaņā ar Regulu 2019/1780 netiek paredzēts atsevišķs paziņojums gadījumiem, kad tiek izdarīti grozījumi iepirkuma procedūras dokumentos vai tiek pagarināts piedāvājumu iesniegšanas termiņš, bet tā Regulas 2019/1780 2. panta 6. punkts paredz "Izmaiņu veidlapu”: par iepriekš minēto paziņojumu izmaiņām vai atcelšanu", kura ir nevis kā atsevišķs paziņojums, bet tā tiek iekļauta sākotnējos paziņojumos, un gadījumā, ja tiek izdarīti grozījumi iepirkuma procedūras dokumentos vai tiek pagarināts piedāvājumu iesniegšanas termiņš, ir paredzēts publicēt šo sākotnējo paziņojumu jaunākās versijas,  vienlaikus aizpildot "Izmaiņu veidlapu”: par iepriekš minēto paziņojumu izmaiņām vai atcelšanu", proti, norādot informāciju par izmaiņām sākotnējā paziņojumā. Tādējādi, ja tiek izdarīti grozījumi iepirkuma procedūras dokumentos vai tiek pagarināts piedāvājumu iesniegšanas termiņš, tiek paredzēts atkārtoti publicēt paziņojumu, ar kuru ir izsludināts iepirkums vai iepirkuma procedūra.
Šobrīd SPSIL neparedz iespēju veikt grozījumus metu konkursa dokumentācijā vai pagarināt metu iesniegšanas termiņu, tādējādi, ja metu konkursa dokumentācijā ir pieļauta tehniska rakstura kļūda vai citas nepilnības, kuras varētu tikt labotas, nepieļaujot atšķirīgu metu iesniegšanu vai citu pretendentu dalību vai izvēli, sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam ir nepieciešams pārtraukt metu konkursu un izsludināt jaunu, tādējādi patērējot cilvēkresursus un laiku metu konkursa pārtraukšanai un jauna izsludināšanai.
Risinājuma apraksts
Atbilstoši minētajam ar likumprojektu tiek noteikts, ka gadījumos, kad sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs izdara grozījumus iepirkuma procedūras dokumentos, SPSIL 13. pantā piektajā daļā noteiktajā kārtībā veicamā iepirkuma dokumentos, metu konkursa dokumentācijā vai pagarina noteiktos pieteikumu, piedāvājumu vai metu iesniegšanas termiņus, sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs atkārtoti publicē paziņojumu, ar kuru izsludināta iepirkuma procedūra, SPSIL 13. panta piektajā daļā noteiktajā kārtībā veicamais iepirkums vai metu konkurss. 
Attiecīgi ar likumprojektu tiek veikti grozījumi SPSIL 34. panta 1.1 daļā, 36. panta piektajā daļā, 41. panta ceturtajā daļā un 42. panta desmitajā daļā.
Šāds risinājums ļauj atspoguļot sākotnējo paziņojumu ar aktuālajiem datiem, proti, ja ir veikti grozījumi dokumentācijā, tai skaitā sākotnēji publicētajā paziņojumā, sistēma primāri atspoguļos tieši aktuālo paziņojumu, bet būs izsekojamas arī iepriekšējās paziņojumu publikācijas. Veicot grozījumus iepirkuma dokumentos vai publicētajos paziņojumos, tiek labota iepriekš norādītā informācija, tāpēc, pārpublicējot atkārtotu sākotnējo paziņojumu, ir jāaizpilda arī Izmaiņu veidlapa, kas tiek pievienota atsevišķā sadaļā pārpublicētajam paziņojumam un kurā norāda, kādas izmaiņas ir veiktas. Lai informācija publicētajos paziņojumos būtu izsekojama un pārskatāma, Izmaiņu veidlapa nav paredzēta kā atsevišķs paziņojuma veids, bet gan tiek pievienota grozītajam paziņojumam kā atsevišķa sadaļa (veidlapa). Tādējādi izpildās Regulas 2019/1780 2. panta 6. punktā noteiktā prasība attiecībā uz “Izmaiņu veidlapu”: par iepriekš minēto paziņojumu izmaiņām vai atcelšanu”, ar ko jāsaprot, ka Izmaiņu veidlapa ietvers visu iepriekš minēto paziņojumu izmaiņas vai atcelšanu un atsevišķi izmaiņu paziņojums kā tāds nebūs. Līdz ar to, labotā paziņojuma gala versija ir paziņojums par līgumu, kurā arī uzrādās, ka ir veikti grozījumi, kad un kāpēc.
Sistēmā ir iestrādātas automātiskas minimālo pieteikumu/piedāvājumu iesniegšanas termiņu validācijas, gan sākotnēji izsludinot iepirkumu, gan arī publicējot jaunāku paziņojuma versiju, veicot grozījumus iepirkuma dokumentācijā.
Visi secīgie paziņojumi ir savstarpēji sasaistīti, turklāt izsludinot konkrēto iepirkumu, sistēma piešķirs unikālu iepirkuma identifikatoru, kas tiks pārņemts arī turpmākajos ar šo iepirkumu saistītajos paziņojumos. Sistēmā paredzēts, ka jebkurus secīgos paziņojumos viena iepirkuma ietvaros varēs veidot tikai “sasaistē”, un darbības būs pieejamas atkarībā no sistēmā paredzētajām secīgajām iespējām, piemēram, izsludināšanas paziņojumam varēs veikt grozījumus vai pēc piedāvājumu iesniegšanas termiņa beigām pievienot rezultātu paziņojumu. Tādi dati kā iepirkuma identifikators (ko piešķir sistēma) un iepirkuma identifikācijas numurs, iepirkuma nosaukums, ko piešķir sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs, sākotnēji izsludinot iepirkumu, tiek pārizmantoti kā nemaināmas vērtības secīgajos paziņojumos.
Ar Izmaiņu veidlapu var grozīt arī tehniska rakstura kļūdas iepriekšējā paziņojumā vai atsevišķos gadījumos atsaukt iepirkumu, ja paziņojums par iepirkumu ir publicēts kļūdaini.
Problēmas apraksts
SPSIL 34. panta pirmajā daļā un 34. panta 1.1 daļā ir noteikts pieteikumu un piedāvājumu iesniegšanas minimālais termiņš, kurš saskaņā ar minēto pantu redakciju tiek skaitīts "no dienas", kad  attiecīgs paziņojums nosūtīts publicēšanai Eiropas Savienības Publikāciju birojam publicēšanai Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī, taču faktiski termiņš pieteikumu un piedāvājum iesniegšanai tiek aprēķināts nevis sākot ar dienu, kad paziņojums nosūtīts publicēšanai Eiropas Savienības Publikāciju birojam publicēšanai Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī, bet gan sākot no dienas pēc paziņojuma nosūtīšanas Eiropas Savienības Publikāciju birojam publicēšanai Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī. Attiecīgi pieteikumu un piedāvājumu iesniegšanas termiņi būtu vienādojami visām iepirkuma procedūrām, skaitot tos no dienas pēc paziņojuma publicēšanas (attiecīgi, kā tas paredzēts Ministru kabineta 2017. gada 28. marta noteikumos Nr. 187 “Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkuma procedūru un metu konkursu norises kārtība”).
Risinājuma apraksts
Atbilstoši minētajam ar likumprojektu tiek veikti grozījumi SPSIL 34. panta pirmajā daļā un 34. panta 1.1 daļā nosakot, ka pieteikumu un piedāvājumu iesniegšanas termiņš ir aprēķināms "pēc dienas", kad attiecīgs paziņojums ir nosūtīts publicēšanai Eiropas Savienības Publikāciju birojam publicēšanai Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī.
Problēmas apraksts
SPSIL 36. panta trešajā daļā tiek noteikts kārtība gadījumiem, kad sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs dalības uzaicinājumu ietver periodiskā informatīvā paziņojumā. Turklāt tiek noteikts, ka šādu periodisku informatīvu paziņojumu publicē ne vēlāk kā 35 dienas un ne agrāk kā 12 mēnešus pirms uzaicinājuma iesniegt piedāvājumu slēgtā konkursā vai uzaicinājuma piedalīties sarunu procedūrā, ievērojot SPSIL likuma 41. pantā minētos piedāvājumu iesniegšanas termiņus. No minētā izriet, ka periodiskas informatīvs paziņojums faktiski publicējams periodā, kad būtu iesniedzami piedāvājumi, taču saskaņā ar Direktīvas 67. panta 2. punkta d) apakšpunktu periodisks informatīvs paziņojums ir publicējams laikā no 35 dienām līdz 12 mēnešiem pirms dienas, kad nosūta uzaicinājumu apstiprināt ieinteresētību, tas ir pirms piedāvājumu iesniegšanas. 
Risinājuma apraksts
Atbilstošo minētajam ar šo likumprojektu tiek veikti grozījumi SPSIL 36. panta trešajā daļā un tiek noteikts, ka gadījumos, kad sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs dalības uzaicinājumu ietver periodiskā informatīvā paziņojumā tas termiņu ieinteresētības izrādīšanai nosaka ne īsāku par 35 dienām un ne garāku par 12 mēnešiem, no dienas, kad paziņojums nosūtīts Eiropas Savienības Publikāciju birojam publicēšanai Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī. 
Problēmas apraksts
SPSIL nosaka, ka sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs SPSIL 40. panta pirmajā daļā minēto paziņojumu sagatavo un iesniedz PVS un IUB pārbauda paziņojuma satura atbilstību SPSIL prasībām un nosūta paziņojumu Eiropas Savienības Publikāciju birojam publicēšanai Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī un pēc tam, kad saņemts apstiprinājums par paziņojuma publicēšanu Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī, vai 48 stundas pēc tam, kad saņemts Eiropas Savienības Publikāciju biroja apstiprinājums par paziņojuma saņemšanu publicē paziņojumu savā tīmekļvietnē. Ņemot vērā, ka ar Regulu 2019/1780 tiek veicināta publisko iepirkumu digitālā pārveide un tiek nodrošināta daudz lielāka iegūto datu precizitāte, ir nepieciešams nodrošināt, ka sabiedrisko pakalpojumu sniedzēji paši izmantojot PVS sagatavo un nosūta SPSIL 34. panta pirmajā daļā minētos paziņojumus Eiropas Savienības Publikāciju birojam publicēšanai Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī, izņemot atsevišķus paziņojumus, kuri ieviesti nacionālā līmenī. 
Risinājuma apraksts
Ar šo likumprojektu tiek noteikts, ka sabiedrisko pakalpojumu sniedzēji nodrošina SPSIL 40. panta pirmajā daļā minēto paziņojumu sagatavošanu un nosūtīšanu Eiropas Savienības Publikāciju birojam publicēšanai Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī, izmantojot PVS. Attiecīgi ar šo likumprojektu tiek veikti grozījumi SPSIL 34. panta pirmajā un 1.1  daļā un 40. panta otrajā daļā. 
 
Problēmas apraksts
Saskaņā ar SPSIL sabiedrisko pakalpojumu sniedzēji pēc iepirkuma līguma vai vispārīgās vienošanās izpildes ir jāpapildina līguma reģistra ieraksts ar informāciju par faktisko līgumcenu, faktisko līguma izpildes termiņu, līguma izbeigšanas termiņu u.c. informāciju, taču ņemot vērā, ka ar šo likumprojektu tiek ieviests jauns paziņojums - paziņojums par līguma izpildi, kurā jau tiek norādīta informācija par līguma izpildi, turklāt informācija no paziņojuma par līgumu izpildi automātiski tiek pārnesta arī uz līguma reģistru, ir nepieciešams svītrot esošo regulējumu par pienākumu sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam papildināt līguma reģistra ierakstus par faktisko iepirkuma līguma vai vispārīgās vienošanās izpildi. 
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā, ka informācija no paziņojuma par līguma izpildi tiek automātiski pārizmantota līguma reģistrā, ar likumprojektu tiek noteikts, ka IUB vienas darbdienas laikā nodrošina, ka tiek papildināts līguma reģistrs ar šajā paziņojumā iekļauto informāciju. Turklāt, lai sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam nebūtu viena un tā pati informācija jāsniedz, gan aizpildot paziņojumu par līguma izpildi, gan papildinot līguma reģistru, no SPSIL tiek izslēgts sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja pienākums pēc līguma izpildes aizpildīt līguma reģistra ierakstu. 
Atbilstoši minētajam ar likumprojektu tiek veikti grozījumi SPSIL 65.1 pantā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija


Likumprojektā pārejas noteikumi nav paredzēti, jo iepriekšējās veidlapas vairs netiks piemērotas
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Likumprojekta paredzamās veidlapu izstrādes un uzturēšanas izmaksas nav nodalāmas un aprēķināmas atsevišķi, tās tiks nodrošinātas likumprojektā "Grozījumi Publisko iepirkumu likumā" (22-TA-2819) Finanšu ministrijas budžeta programmā “32.00.00 “Iepirkumu uzraudzības birojs” PVS uzturēšanai un veidlapu izstrādei paredzētā kopējā finansējuma ietvaros.

4.1.1. Likumprojekts "Grozījumi Publisko iepirkumu likumā"

Pamatojums un apraksts
Lai īstenotu Regulas 2019/1780 prasības nepieciešams veikt grozījumus arī Publisko iepirkumu likumā.  
Atbildīgā institūcija
Finanšu ministrija

4.1.2. Likumprojekts "Grozījumi Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likumā" 

Pamatojums un apraksts
Lai īstenotu Regulas 2019/1780 prasības nepieciešams veikt grozījumus arī Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likumā. 
Atbildīgā institūcija
Finanšu ministrija

4.1.3. Likumprojekts "Grozījumi Publiskās un privātās partnerības likumā" 

Pamatojums un apraksts
Lai īstenotu Regulas 2019/1780 prasības nepieciešams veikt grozījumus arī Publiskās un privātās partnerības likumā. 
Atbildīgā institūcija
Finanšu ministrija

4.1.4. Ministru kabineta 2017. gada 28. marta noteikumi Nr. 187 "Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkuma procedūru un metu konkursu norises kārtība" 

Pamatojums un apraksts
Lai pārņemtu ar Regulu 2019/1780 izveidotās paziņojumu veidlapas, nepieciešams veikt grozījumus arī Ministru kabineta 2017. gada 28. marta noteikumos Nr. 187 "Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkuma procedūru un metu konkursu norises kārtība", precizējot paziņojumu nosaukumus un to piemērošanas kārtību.  
Atbildīgā institūcija
Finanšu ministrija

4.1.5. Ministru kabineta 2017. gada 28. februāra noteikumi Nr. 105 "Noteikumi par publisko iepirkumu līgumcenu robežvērtībām" 

Pamatojums un apraksts
Lai pārņemtu ar Regulu 2019/1780 izveidotās paziņojumu veidlapas, nepieciešams veikt grozījumus arī Ministru kabineta 2017. gada 28. februāra noteikumos Nr. 105 "Noteikumi par publisko iepirkumu līgumcenu robežvērtībām", precizējot atsauces uz Publisko iepirkumu likuma normām. 
Atbildīgā institūcija
Finanšu ministrija

4.1.6. Ministru kabineta 2017. gada 28. marta noteikumi Nr. 182 "Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu paziņojumi un to sagatavošanas kārtība" 

Pamatojums un apraksts
Ņemot vērā, ka Ministru kabineta 2017. gada 28. marta noteikumos Nr. 182 "Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu paziņojumi un to sagatavošanas kārtība" iekļauto paziņojumu veidlapu paraugus nosaka Regula 2015/1986, kura ar Regulu 2019/1780 tiks atcelta, un dalībvalstīm, lai publicētu paziņojumus publiskā iepirkuma jomā, jāizmanto ar Regulu 2019/1780 izveidotās standarta veidlapas, ir nepieciešams pārizdot Ministru kabineta 2017. gada 28. marta noteikumus Nr. 182 "Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu paziņojumi un to sagatavošanas kārtība", nosakot jauno e-veidlapu saturu, kas ir atbilstošs e-veidlapu digitālajam formātam, t.i., definējot veidlapu nosaukumus, definējot aizpildāmo biznesa lauku apzīmējumus un nosaukumus, kā arī to izmantošanas kārtību (obligāts vai brīvprātīgs). 
Atbildīgā institūcija
Finanšu ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32019R1780
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Īstenošanas Regula (ES) 2019/1780 (2019. gada 23. septembris), ar ko izveido standarta veidlapas paziņojumu publicēšanai publisko iepirkumu jomā un atceļ Īstenošanas regulu (ES) 2015/1986 (turpmāk arī - Regula 2019/1780)
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Īstenošanas Regula (ES) 2019/1780 (2019. gada 23. septembris), ar ko izveido standarta veidlapas paziņojumu publicēšanai publisko iepirkumu jomā un atceļ Īstenošanas regulu (ES) 2015/1986 (turpmāk arī - Regula 2019/1780)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas 2019/1780 1. pants 
Tiks pārņemts ar Ministru kabineta noteikumiem, ar kuriem tiks apstiprinātas veidlapas.
-
-
Regulas 2019/1780 2. panta 1. punkts 
SPSIL 31.pants. Regulas 2019/1780 vienība tiks pilnībā pārņemta arPublisko iepirumu likumu, Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likumu un Ministru kabineta noteikumiem, ar kuriem tiks apstiprinātas veidlapas. 
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts stingrākas prasības neparedz
Regulas 2019/1780 2. panta 2. punkts 
SPSIL 32. pants, 33. panta pirmā daļa, 34. panta pirmā daļa, 36. panta otrā un ceturtā daļa. Regulas 2019/1780 vienība tiks pārņemta arī ar Publisko iepirkumu likumu, Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likumu, Publiskās un privātās partnerības likumu un Ministru kabineta noteikumiem, ar kuriem tiks apstiprinātas veidlapas.
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts stingrākas prasības neparedz
Regulas 2019/1780 2. panta 3. punkts 
SPSIL 39. pants. Regulas 2019/1780 vienība tiks pilnībā pārņemta ar Publisko iepirkumu likumu un Ministru kabineta noteikumiem, ar kuriem tiks apstiprinātas veidlapas.
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts stingrākas prasības neparedz
Regulas 2019/1780 2. panta 4. punkts 
SPSIL 33. panta otrā daļa, 34. panta otrā daļa un 38. pants. Regulas 2019/1780 vienība tiks pilnībā pārņemta ar Publisko iepirkumu likumu, Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likumu, Publiskās un privātās partnerības likumu un Ministru kabineta noteikumiem, ar kuriem tiks apstiprinātas veidlapas.  
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts stingrākas prasības neparedz
Regulas 2019/1780 2. panta 5. punkts 
SPSIL 35. pants. Regulas 2019/1780 vienība tiks pilnībā pārņemta ar Publisko iepirkumu likumu, Publiskās un privātās partnerības likumu un Ministru kabineta noteikumiem, ar kuriem tiks apstiprinātas veidlapas.
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts stingrākas prasības neparedz
Regulas 2019/1780 2. panta 6. punkts 
SPSIL 34. panta 1.1 daļa, 36. panta piektā daļa un 41. panta ceturtā daļa. Regulas 2019/1780 vienība tiks pilnībā pārņemta ar Publisko iepirkumu likumu, Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likumu, Publiskās un privātās partnerības likumu un Ministru kabineta noteikumiem, ar kuriem tiks apstiprinātas veidlapas.
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts stingrākas prasības neparedz
Regulas 2019/1780 3. pants 
Regulas 2019/1780  konsolidētās versijas 3. a  pants 
Nav jāpārņem 
Netiek pārņemts
-
-
Regulas 2019/1780 4. pants 
Nav jāpārņem 
-
-
Regulas 2019/1780 pielikums 
Tiks pārņemts ar Ministru kabineta noteikumiem, ar kuriem tiks apstiprinātas veidlapas. Tādējādi tiek strādāts pie jaunu Ministru kabineta noteikumu izstrādes ar kuriem tiek plānots aizstāt Ministru kabineta 2017. gada 28. februāra noteikumus Nr. 103 “Publisko iepirkumu paziņojumi un to sagatavošanas kārtība”, Ministru kabineta 2017. gada 28. marta noteikumus Nr. 182 “Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu paziņojumi un to sagatavošanas kārtība”, Ministru kabineta 2011. gada 6. decembra noteikumus Nr. 927 “Noteikumi par iepirkumos aizsardzības un drošības jomā izmantojamo paziņojumu saturu un sagatavošanas kārtību” un Ministru kabineta 2017. gada 3. maija noteikumus Nr. 244 “Koncesijas procedūras paziņojumi un to sagatavošanas kārtība”.
Jaunie ministru kabineta noteikumi tiks izstrādāti pamatojoties uz Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likuma 13. panta trešās daļas 8. punktu un 40. panta pirmo daļu, kā arī uz Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likuma 36. panta pirmo daļu, Publisko iepirkumu likuma 8. panta trešās daļas 8. punktu, 9. panta divdesmit otrās daļas 4. punktu un 34. panta pirmo daļu, Publiskās un privātās partnerības likuma 20. panta pirmo daļu.              
Šo Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās paredzēta vienlaicīgi ar šī likumprojekta spēkā stāšanos, t.i., ar 2023. gada 25. oktobri. Par šī tiesību akta izstrādi atbildīgā institūcija ir Finanšu ministrija.
Pārņemtas daļēji
ES tiesību akta vienība tiek pārņemta daļēji, jo saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas 2014/24/ES ( 2014. gada 26. februāris ) par publisko iepirkumu un ar ko atceļ Direktīvu 2004/18/EK doto izvēles iespēju, pārņemot minēto direktīvu Publisko iepirkumu likumā netika ieviesta iepriekšējā informatīvā paziņojuma izmantošanu kā iepirkuma izsludināšanas paziņojumu attiecībā uz tiešās pārvaldes iestāžu padotībā esošo iestāžu iepirkumiem.  Tāpat pārņemot Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīva 2014/25/ES ( 2014. gada 26. februāris ) par iepirkumu, ko īsteno subjekti, kuri darbojas ūdensapgādes, enerģētikas, transporta un pasta pakalpojumu nozarēs, un ar ko atceļ Direktīvu 2004/17/EK netika ieviests paziņojums par iepriekšēja informatīva paziņojuma publicēšanu pircēja profilā, jo iepriekšējo informatīvo paziņojumu publicē Iepirkumu uzraudzības biroja tīmekļvietnē un Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī, nevis pircēja profilā. 
Likumprojekts stingrākas prasības neparedz
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas 2014/24/ES ( 2014. gada 26. februāris ) par publisko iepirkumu un ar ko atceļ Direktīvu 2004/18/EK doto izvēles iespēju, pārņemot minēto direktīvu Publisko iepirkumu likumā netika ieviesta iepriekšējā informatīvā paziņojuma izmantošanu kā iepirkuma izsludināšanas paziņojumu attiecībā uz tiešās pārvaldes iestāžu padotībā esošo iestāžu iepirkumiem. Pārņemot Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīva 2014/25/ES ( 2014. gada 26. februāris ) par iepirkumu, ko īsteno subjekti, kuri darbojas ūdensapgādes, enerģētikas, transporta un pasta pakalpojumu nozarēs, un ar ko atceļ Direktīvu 2004/17/EK netika ieviests paziņojums par periodiska informatīva paziņojuma publicēšanu pircēja profilā, jo periodisku informatīvo paziņojumu publicē Iepirkumu uzraudzības biroja tīmekļvietnē un Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī, nevis pircēja profilā. Ņemot vērā minēto netiek pārņemti atsevišķi Regulas 2019/1780 pielikumā minēti paziņojumi. 
Tās veidlapas, kas izveidotas ar Īstenošanas regulu (ES) 2015/1986, šobrīd tiek izmantotas atbilstoši spēkā esošajam regulējumam, jo Regulas 2019/1780 konsolidētās versijas 3.a pants paredz ka no 2022. gada 14. novembra līdz 2023. gada 24. oktobrim paziņojumu publicēšanai Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī var izmantot gan veidlapas, kas izveidotas ar šo regulu, gan veidlapas, kas izveidotas ar Īstenošanas regulu (ES) 2015/1986. Savukārt jaunās veidlapas stāsies spēkā ar Ministru kabineta noteikumiem, ar kuriem tās tiks apstiprinātas. Regulas 2019/1780 konsolidētās versijas 3.a pants likumprojektā netiek pārņemts, jo ar likumprojekta spēkā stāšanos 25.10.2023., vienlaicīgi stāsies spēkā arī Ministru kabineta noteikumi, ar kuriem veidlapas tiks apstiprinātas. Līdz ar to, iepriekšējās veidlapas vairs netiks izmantotas.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 25.augusta noteikumu Nr.970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka likumprojekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Likumprojekts ir izstrādāts, lai Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likumā pārņemtu ar Regulu 2019/1780 izveidotās standarta veidlapas, tehniski aizstājot šobrīd lietotās ar Regula 2015/1986 izveidotās standarta veidlapas. Ņemot vērā, ka minēto veidlapu lietotāji ir sabiedrisko pakalpojumu sniedzēji Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likuma izpratnē, veicot likumprojektā minētos grozījumus sabiedrības intereses netiek ietekmētas, kā arī šādu grozījumu veikšana nevarētu radīt interesi sabiedrībā. 

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Iepirkumu uzraudzības birojs

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi